LOPETA TUPAKANPOLTTO ENNEMMIN KUIN EROAT KIRKOSTA

joku roti

Askin tupakkaa päivässä polttava säästää 1500€ vuodessa, sillä jo ehkä jonkunnäköisen kanarianreissun tekee, parillasataa ei pääse Tallinnaan asti.

37

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuk regus susej

Oletko huolissasi työpaikastasi, vai miksi kirkosta eroamiset niin ketuttaa?

• ...samalla voi tehdä kunnon säästöt kun lopettaa syömisen, juomisen, laskujen maksun. Siinä sitä säästyy 40000euroa nopeasti. Oletko talousneuvoja? Upeaa!

• voi jösses

Kyllä, alkoholin juominen kannattaa tosiaan lopettaa, siitäkin iso säästö. Mutta että parillasataa Kanarialle, vapaa-ajattelijoilla viiraa pahasti.
        Parilla sataa ei tee kuin yhden baarireissun - mieluummin pysyn kirkossa ja jätän sen väliin.

• voi jösses kirjoitti:

Kyllä, alkoholin juominen kannattaa tosiaan lopettaa, siitäkin iso säästö. Mutta että parillasataa Kanarialle, vapaa-ajattelijoilla viiraa pahasti.
        Parilla sataa ei tee kuin yhden baarireissun - mieluummin pysyn kirkossa ja jätän sen väliin.

...paljonko maksat kirkollisveroa koko elämäsi aikana?
        Kiinnostaako sinua maksaa rahaa, jonka kirkko vie pois maasta?
        Jokainen tuhlaa rahansa mihin haluaa.

• PeRtTi kErAvAlTa
        Tarkastaja.X kirjoitti:

ettei ole varaa kirkkoa ja samalla hyvää tarkoitusta tukea. Nämä kirkkoonkuulumattomat eivät kyllä harjoita muutakaan hyväntekeväisyyttä, oma etu paras etu...

• PeRtTi kErAvAlTa kirjoitti:

ettei ole varaa kirkkoa ja samalla hyvää tarkoitusta tukea. Nämä kirkkoonkuulumattomat eivät kyllä harjoita muutakaan hyväntekeväisyyttä, oma etu paras etu...

Mutta varakkaamman ateisin rahat kyllä kelpaisivat juu.
        Miten ihmeessä kirkko kehtaa verottaa kristinuskosta piut paut piittaavia?

• Kuk regus susej
        PeRtTi kErAvAlTa kirjoitti:

Jos siitä 200 eurosta, josta aloittajakin monessa aloituksessaan itkee, menee 20 euroa hyväntekeväisyyteen, niin ei kirkonkaan pitäisi kutsua itseään hyväntekijäksi.

• heretus
        A10097 kirjoitti:

Mutta varakkaamman ateisin rahat kyllä kelpaisivat juu.
        Miten ihmeessä kirkko kehtaa verottaa kristinuskosta piut paut piittaavia?

A10097 ei ole varmaan huomannut mahdollisuutta erota kirkosta, ketään ei pakoteta maksamaan kirkollisveroa. Itse tosin maksan.

• ...
        Kuk regus susej kirjoitti:

Jos siitä 200 eurosta, josta aloittajakin monessa aloituksessaan itkee, menee 20 euroa hyväntekeväisyyteen, niin ei kirkonkaan pitäisi kutsua itseään hyväntekijäksi.

Kirkko tukee hyväntekeväisyyden lisäksi myös lapsi- ja nuorisotoimintaa

• PeRtTi kErAvAlTa kirjoitti:

Siksi papit eivät ota ns. "työstään" lainkaan palkaa. Vapaaehtoistyötä tekevät, eivät tietenkään rahasta...
        Kuten sanoin kirkkoon sijoitettu raha lähtee maasta, kun kuppa Töölöstä....
        Mitä tulee omaetu, parasetu ajatteluun....miksi uskovaisilla ihmisillä on usein tuota omaisuutta reilusti?
        raamattuhan käskee/ohjeistaa antamaan kaiken omistaan toisille? Ei ikinä uskoisi....en ole huomannut moista koskaan tapahtuneen, oletko sinä?

• ... kirjoitti:

Ja mielellään tekeekin...
        Lapsia ja nuoria kun on paljon helpompi aivopestä mielikuvitusystäväsatuihin kuin aikuisia.

• Kuk regus susej
        ... kirjoitti:

Kuinka suuri osa lapsi- ja nuorisotoiminta on kirkon menoista?

• goddeloos

"ettei ole varaa kirkkoa ja samalla hyvää tarkoitusta tukea"
        - Parempia kohteita hyvään on iso lista. Ja paljonko verosta menee tähän "hyvään?" (En tarkoita palkkoja, ylläpitokuluja ja muita vastaavia)

• heretus kirjoitti:

A10097 ei ole varmaan huomannut mahdollisuutta erota kirkosta, ketään ei pakoteta maksamaan kirkollisveroa. Itse tosin maksan.

Itse olen tuon mahdollisuuden jo käyttänytkin.

Minä tuossa viittasin edellisen kirjoittajan ajatteluun siinä että hän ymmärtää kyllä verojen maksamattomuuden jos on niin köyhä. Siinä hän käsittääkseni esittää, että kaikkien joilla on varaa, olisi ihan hyvä tukea kirkkoa ja sitä kautta myös hyväntekeväisyyttä.

Mielestäni kirkko on kerjäläisen asemassa, kun sen jäsenet maanittelevat uskonnottomia avustamaan heidän toimintaansa.

• Kössönöm

Sinulla on varmaan antaa tuosta jotain tutkimustulosta. Eikö olekaan, voi voi.

• Kössönöm
        heretus kirjoitti:

"A10097 ei ole varmaan huomannut mahdollisuutta erota kirkosta, ketään ei pakoteta maksamaan kirkollisveroa. Itse tosin maksan."

- Ei koske alle 18-vuotiita. Pakko maksaaa tuloistaan veroa, jos vanhemmat eivät anna erota kirkosta.

• Ollos niin1
        Tarkastaja.X kirjoitti:

Et sinäkään niitä täältä lähtiessäsi mukaasi ota. Sama vaikka makselet kirkollisveroja!

• 24teg
        Kuk regus susej kirjoitti:

mene edes kahtakymmentä euroa. Kirkon tuloista, siis kaikesta kirkon käsien kautta liikkuvasta rahasta, vain ALLE 1% menee hyväntekeväisyyteen. Alle 1 %. Asian voi kuka tahansa tarkistaa tuolta, kirkon omilta sivuilta:

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/0D561B292843BA27C22572E500369487?OpenDocument&lang=FI

• Kössönöm

"ymmärrän kyllä jos on niin köyhä
        PeRtTi kErAvAlTa 20.12.2009 18:41
        Vastauksia: 34 Lukukertoja: 146 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa:
        ettei ole varaa kirkkoa ja samalla hyvää tarkoitusta tukea. Nämä kirkkoonkuulumattomat eivät kyllä harjoita muutakaan hyväntekeväisyyttä, oma etu paras etu... "

- Miksi minä pappien ja piispojen palkkoja makselisin? Miksi piispat eivät luovu ylisuurista palkoistaan?

Mille kaikille järjestöille sinä maksat kuukausittain avustusta?

• Tupakoitsijat kuolevat sen verran ripeästi, etteivät rasita eläkekassoja eivätkä varaa geriatrikkopaikkoja sairaaloissa.

• ...

ainoa vaan että yhteiskunta eli veronmaksaja maksaa tupakoijien tupakoinnista johtuvat sairaudet

• ehe ehe
        ... kirjoitti:

ainoa vaan että yhteiskunta eli veronmaksaja maksaa tupakoijien tupakoinnista johtuvat sairaudet

No , voiko ateistilta odottaa äidinkielen taitoa...

• ... kirjoitti:

mutta taitaa olla tässä hoito kustannus asiassa sillä lailla että ne tupakka ynnä muut arvon lisä verot sekä säästynyt kansan eläke ja työ eläke ja säästynyt dementia hoito paikka maksu antaa niin paljon plussaa että kyllä tupakan poltto henkilöstä tulee ihan Jeesus tavallaan ku se niinku silleen niinku kärsii muiden puolesta ekkiä ja lähtee nuorena. Halle lujaa.

• ......
        ... kirjoitti:

Minä olen tuprutellut 30 vuotta, koskaan en ole flunssaa kummempaa sairastanut ja ihan samalla tavalla ne tupakoimattomatkin flunssaansa potevat. Ja huom. Tupakkaveroa olen kyllä maksanut reippaanlaisesti, joten äläpäs kitise siinä.

• _____
        ehe ehe kirjoitti:

No , voiko ateistilta odottaa äidinkielen taitoa...

Samaa voisi odottaa myös sinulta. Sait noin lyhyeen tekstiin mahtumaan 4 kirjoitus- ja kielioppivirhettä. Siis 4. Enkä usko sinun edes ymmärtävän, mitä ja missä ne ovat.

Suosittelen lukemaan muutakin kuin Raamattua.

• #pentele#

Miksi kukaan ateisti olisi kirkon jäsen? Miksi täällä huudat kirkossa pysymisen puolesta?

Ai niin, nykyäänhän kirkon jäsenenä voi olla vaikka hevonen, kunhan hän tuottaa jotenkin verotuloja kirkolle...

• Eiköhän ainakin puolet kirkollisveron maksajista ole ateisteja.
        Nyt kirkon jäseniä pelottaa, että ateistit uskaltavat enenevissä määrin jättää uppoavan laivan.

Kirkko olisi ehkä pakotettu tuplaamaan veroprosentin, jos kaikki epäuskoiset kehtaisivat lähteä.

• Rompix

Kannattaa lopettaa tupakointi ja erota kirkosta. Pääsee sitten kunnon reissuun ja voi tuola tuliaisiakin ;) Molemmista saa kyllä paljon rahaa arvokkaampiakin etuja...

• Topi pks

minulle se nyt ei ole niin sentin päälle

• Rompix
        Topi pks kirjoitti:

Minä ymmärrän vielä enemmän, että hyvätuloiset eroavat kirkosta. He säästävät paljon enemmän rahaa absoluuttisesti.

• 20+7
        Rompix kirjoitti:

Minä ymmärrän vielä enemmän, että hyvätuloiset eroavat kirkosta. He säästävät paljon enemmän rahaa absoluuttisesti.

Ei hyvätuloisten tarvitse erota kirkosta, heillä nyt on muutenkin rahaa.

Köyhä Rompix ei tietysti voi sitä ymmärtää..

• Topi pks kirjoitti:

Näetkö tässä eroa köyhän uskovaisen ja köyhän ei-uskovaisen välillä?
        Onko sinusta epäreilua, jos hyvin toimeentuleva ei-uskovainen eroaa?

• Rompix
        20+7 kirjoitti:

Ei hyvätuloisten tarvitse erota kirkosta, heillä nyt on muutenkin rahaa.

Köyhä Rompix ei tietysti voi sitä ymmärtää..

Ei tarvitse, mutta jos parilla klikkauksessa tienaa moottoripyörän hinnan vuodessa niin mikäs siinä. Omaa köyhyyttä/tuloja en kommentoi :)

• Kössönöm

voisi sitä miettiä, että tarviiko nyt joka viides vuosi talvitakkia ostaa ja voi niitä kenkiäkin suutarille viedä, eikä hammaslääkärillekään ole pakko mennä hammaskiveä poistattamaan ja ihan hyvn voi synttärilahjatkin jättää ostamatta, eikä telkkarikaan ole mitenkään pakollinen....

Jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa, ei kuulu sinulle.

• Atte Ateisti

Entä jos en polta?

Sitä paitsi röökaava ateisti saa tupakat Tallinnasta halvemmalla.

• Tri-Bad

Tuolla logiikalla minulla olisi joka vuosi 1500€ ylimääräistä rahaa, kun en ole eläissäni tupakkaa polttanut. Eipä vaan ole. Se on paha säästää asioista joihin ei ole ennenkään rahaa mennyt. Siksi olen esimerkiksi lopettanut turhien lehtien tilaamisia ja turhan kirkollisveron maksun.

Pitäisikö sinusta muuten ateistien maksaa myös ortodoksiselle kirkolle, juutalaisille ja islamilaisille seurakunnille, buddhalaisille munkeille, krishnoille, hinduille, wiccoille, skientologeille ja kaikille muillekin joiden höpöjuttuihin ei usko?

• En polta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe