ateismi on turhaa

Näin on!!

Eikö jokkaiselle oo aika lailla sama, uskooko vaikko eikkö, mutta erityinen ateismi on mun mielestä ihan naurettavata. Tunnustaa ny jokkaiselle, että määpä oon ateisti!
Ihimisistä suurin osa ei ajattele mittää erityisempiä jumaluuksia, mutta toisaalta eipä kukkaan sen koommin mieti muitakaan uskonnollisia asioita, kuin korkeintaan hädän alla. Ihmisiin on integroitunua uskonnollisuus ja jokaisella voi tulla sellaisia hetkiä, jolloin on halu turvautua korkeampaan.
Uskonnollisuutta ei saa ihmisistä revittyä, vaikka kuinka pyrkis edistää itsessään ateismia!

14

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menikö monta viikkoa kun luonnostelit tämän valtavan älyllisen purkauksen?

• kaksi viikkoa on luonnosteltu ja sitten on etsitty kirjoitustaitoinen uskonveli kyliltä ja viikko väsätty tätä julkilausumaa. Nyt on epäilemättä juhlan aika, kun kirjoitus on täällä kaikkien nähtävänä ! Ehkä sen kunniaksi nimiErkki "Näin on!" laulaa kirjurinsa kanssa virren tai kaksi.

• Tango_Delirium

Bravo! Niin paljon tekstiä vailla minkäänlaista sanottavaa. Sinussa on ainesta poliitikoksi. Suosittelen Kristillisdemokraatteja, siellä kaltaisiasi on jo ennestäänkin.

• Koska näit näin paljon vaivaa, että tulit tänne kirjoittamaan tämän spektaakkelimaisen, aivojesi tajunnan räjäyttävän, upean kyhäelmän.
      Kyllä veti ihan hiljaiseksi näin upea teksti!
      Hienoa. Nyt voit jatkaa samaa linjaa ja käydä kertomassa JOIKAISESSA hihhuli osastossa, että heidän ei tarvitse julistaa uskoaan missään. Hyvä matkaa, ei tarvitse lähettää terveisiä.

• Ihmisiin on integroit...aivopesty uskonnollisuus jo lapsesta asti. Kukaan ei sinua kiellä uskomasta eikä kukaan pakota uskomaan. Mitä tarkoitat "erityisellä ateismilla"? Onko "erityisiä uskontoja" olemassa vastapainona? Se on toisaalta totta, etteivät ihmiset ajattele sen kummemmin uskontoa normaalissa elämässä... tarkoitus onkin saada ihmiset ajattelemaan omin aivoin asiaa.

Samaten, kun uskovaiset tunnustavat jumalansa, ateistit sanovat ettei jumalaa ole tai etteivät usko jumalaan. Enkä häpeä yhtään kieltää jumalan. En häpeä omaa vakaumustani, koska meillä on uskonnon ja omantunnon vapaus.

• Uskotko sinä Ahura Mazdaan, joka on Zarathustralaisuuden jumala?
      Eikö se ole vähän pöljää julistaa kaikille, ettei tunnusta Ahura Mazdaa?

Sellaiselle, joka on ottanut asiakseen uskoa vain yhteen jumalaan, luulisi olevan helppo käsittää, että joku ei usko yhteenkään.

Yllättävän monilla näyttää kuitenkin olevan vaikeuksia tuon asian tajuamisessa.

• assde

vastatkaa!
      raamattu koostuu kirjoista jotka ihmiset valitsivat, onko raamattu täydellinen ja paikkaansa pitävä ja jos on,
      miksi muita kirjoja ei otettu raamattuun? olisivatko ne laskeneet pappien valtaa? raha virta olisi loppunut?

• joluinen

Missäs ne muut tarinat ovat, mitä papisto ei ole hyväksynyt raamattuun?

• on turhaa

minä en ole huomannut mitään "hädän hetkellä korkeampaan voimaan turvautumis" ilmiötä itsessäni. Olisi aika vaikeaakin kun en mihinkään yliluonnoliseen naurettavuuteen usko. Ainakin minulle on itsestään selvyys että jumalaa tai muuta "korkeampaa voimaa" ei ole olemassa.

Esimerkiksi kuoleman hetkellä toki ajattelisin varmasti, että kun ois hienoo ku pääsis taivaaseen ja näin. (Tätähän meille on aina jauhettu), mutta siis en tietenkään tohon paskaan uskoisi tosissani.

Toki korkeampaan voimaan turvautuisin jos sellainen olisi ja siitä jotain konkreettista hyötyä olisi. Siihen on vain niin vaikea turvautua kun sitä ei ole. Ennemmin jos johonkin turvautusin niin turvautuisin hyviin muistoihin ja siihen että on selvitty ennenkin.

Jos uskoisin jumalaan niin mitä iloa siitä minulle olisi hädän hetkellä. Esim;Jumala on mutta se ei mitenkään minua voi auttaa . eli olipa paljon jumalan olemassaoloon uskomisesta apua, masentaa vaan entisestään. Jos jumalan apuun uskoo niin sillon on kyllä todellinen optimisti.

Mutta siis uskokaa vapaasti ja se ei ole mitenkään pahaksi, kunhan kyseiset henkilöt eivät pidä sitten itseään parempina muita. Mutta turhaahan uskominen nykypäivänä on.

• J.K.P.

Ihmisiin ei ole integroitunut mitään uskonnollisuutta, kyllä se on ihan opittua. Pikkulapsesta asti jatkuneen aivopesun tulosta monellakin.

• ...mieshenkilö

kuin aloittaja

• Näin on!!
        ...mieshenkilö kirjoitti:

kuin aloittaja

ET voi olla kanssani samaa mieltä, koska olen usokossa Jeesukseen.

• Rogerus...

olivat myös uskonnollisia, vaikka silloin tuskin oli mitää systemaattisia "aivopesujärjestelmiä"?

Jo ikiaikaiset alkuihmiset palvoivat ties millaisia asioita! Ihmisillä on siis ollu kautta aikain uskonnollinen keskus aivoissa! Se, joka vetää ihmistä korkeamman puoleen!
        Itse uskon, että pelkkä korkeamman kaipuu on merkki uskosta, jonka kautta ihminen voi pelastua. Ei ole niinkään väliä, millä tavoin uskoo, ja minkä kaltaiseen Jumalaan, kunhan uskoo, että on luoja, joka on luonut maan ja kaiken jne.
        Kun järellä ajattelee, onhan se ihan hullua, jos kaikki tämä olis vain tullu tuosta vain tupsista!
        Maalaisjärjelläkin ajateltuna se olisi ihan absurdi ajatus..
        Itse ainakin uskon Jumalaan, vaikken uskokkaan raamattuun Jumalan sanana!

• Kössönöm
        Rogerus... kirjoitti:

olivat myös uskonnollisia, vaikka silloin tuskin oli mitää systemaattisia "aivopesujärjestelmiä"?

Jo ikiaikaiset alkuihmiset palvoivat ties millaisia asioita! Ihmisillä on siis ollu kautta aikain uskonnollinen keskus aivoissa! Se, joka vetää ihmistä korkeamman puoleen!
        Itse uskon, että pelkkä korkeamman kaipuu on merkki uskosta, jonka kautta ihminen voi pelastua. Ei ole niinkään väliä, millä tavoin uskoo, ja minkä kaltaiseen Jumalaan, kunhan uskoo, että on luoja, joka on luonut maan ja kaiken jne.
        Kun järellä ajattelee, onhan se ihan hullua, jos kaikki tämä olis vain tullu tuosta vain tupsista!
        Maalaisjärjelläkin ajateltuna se olisi ihan absurdi ajatus..
        Itse ainakin uskon Jumalaan, vaikken uskokkaan raamattuun Jumalan sanana!

"Kun järellä ajattelee, onhan se ihan hullua, jos kaikki tämä olis vain tullu tuosta vain tupsista!
        Maalaisjärjelläkin ajateltuna se olisi ihan absurdi ajatus.."

- Onneksi on olemassa tiedemiehiä ja -naisia.

"Itse ainakin uskon Jumalaan, vaikken uskokkaan raamattuun Jumalan sanana!"

- Eli olet kehitellyt sellaisen itsellesi sopivan jumalan. Niinhän te kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe