Kumpi laji olisi järkevämpi aloittaa itsepuolustusmielessä, Daito-ryu aiki-jujutsu vai Hokuto-ryu jujutsu, videoita olen katsellut ja Daito näyttää enemmän aikidolta, joten toimiiko se itsepuolustustilanteessa ja onko lajissa, potkuja , lyöntejä, Hokutovaikuttaa monipuoliselta ja toimivalta, mutta mutta, varmaan daitossakin on jotain, koska lajin Suomen pääopettaja on on näköjään entinen Hokuto mies, entä Shorinji kempo, sitä lajia ei paljon ole tarjolla, mutta se vaikuttaisi tosi tehokkaalta ja mystiseltä lajilta.
kertokaa te, jotak olette näitä lajeja harjoitelleet, itse olen judoa treenannut siniseen vyöhön, mutta kun ei tuo kilpahomma kiinnosta vaan itsepuolustus enempi.
Kumpi Järkevämpi Daito vai Hokuto vai kempo
Itsepuolustus Kiin.
1
717
Vastaukset
- Soheir._So
Mielestäni Hokutoryu jujutsu saattaisi toimia paremmin itsepuolustus mielessä, suositeltu esim. poliiseille ja portsareille. Aiki-jujutsu vaikuttaa ihan hauskalla tavalla hämärämmältä=)...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645