olet kirjoittanut runon? Teitkö sen jostain tunnelmasta, tai teitkö sen elämästä, ehkä jollekin.. Kerro.
Koska viimeksi..
69
293
Vastaukset
- monte34
enkä ikinä ole ymmärtänyt runoja, lukihärjönen vissiin haittaa
- maniamania
katsos vähän historiaasi!
- .....
syksy saa mutta minä en se on runo elämästäni
- almasty
eivät runot jostain syystä kolahda,syytä en tarkkaan tiedä ehkä se johtuu vain siitä ilmaisutavasta.
Pidän sitten taas tunteikkaistakin lauluista mutta en runoudesta.
Esimerkkinä vaikka Junnu Vainiota.
http://www.youtube.com/watch?v=WfUUtjCsucc&translated=1- maniamania
runoa kauneinmillaan:D
- ...
Runoja ne laulutkin on.
- almasty
... kirjoitti:
Runoja ne laulutkin on.
Mutta niitä pelkkiä sanoituksia ei jaksa lukea minulle siihen tarvitaan myös se musiikki.
Tämähän ei varsinaisesti ole musiikkiketju mutta laitetaan toinenkin Vainiolainen.
http://www.youtube.com/watch?v=BEuYsv75RM8&translated=1 - maniamania
almasty kirjoitti:
Mutta niitä pelkkiä sanoituksia ei jaksa lukea minulle siihen tarvitaan myös se musiikki.
Tämähän ei varsinaisesti ole musiikkiketju mutta laitetaan toinenkin Vainiolainen.
http://www.youtube.com/watch?v=BEuYsv75RM8&translated=1 - almasty
maniamania kirjoitti:
Siinähän oli koko soittorasia Laitisen perään tulikin vielä Albatrossi sitäkin olen joskus vetänyt karaokessa useammin kuin kerran.
Laitetaan vielä yksi linkitin Saarnipuun viikolla mutta se ketjukin on kai poistettu jo.
http://www.youtube.com/watch?v=uT2MulNPbZA&translated=1
milloin oisin ihan kirjoittanut.. Ei ole pitkä aika kun tuli sellainen hyvä runo mieleen, mutta en mie sitä enää muista kunnolla. Siis itse sen keksin kuitenkin. Se liittyi kuuhun :D
- maniamania
kuuaihe potkii aina.
maniamania kirjoitti:
kuuaihe potkii aina.
vähän liian henkilökohtainen..kai.. en tiedä. Siitä tuli aika surullinen olo. Ja ois pitäny kirjoittaa heti ylös..en muista enää ihan tarkkaan miten se meni.
Ja ei miulla ole runoilijan lahjoja..en saa ajatuksia kirjalliseen muotoon niin kuin haluaisin. Hyvä että joillakin se taito on :)
Hyvää yötä.
http://www.youtube.com/watch?v=FlnYvglS-K4
Puskat alkavat hiipimään palstaajan silmiin,
yksinäiset puskat,
rekatun verta itkevät silmät päivät päästään,
pois vuotavat silmät, kun ei hiekka,
ei hiekka taivu, ei kuivaa puskan silmää.- maniamania
puskistaan
suloiset näkevät
ylimielisen heikkoutesi
taivuttavat koirienkusemilla
oksillansa.
opettavat olemaan.
miten muuten osaisit?
näkisit
oksaltasi?
- ..........
Sydämeni lipui hiljaa
ajatuspivenhattaran
mukana poutataivaalla,
kohdaten ukkospilven
takaa tulevan sydämesi.
Lähetit salaman
minun sydämeeni
ja sait sen
seuraamaan
sitä ukksopilveä.
Sähköinen yhteensattuma
joka välähteli ja jyrisi,
puhdistautui,
oli tyyni ja leppoisa
.. kuin hiljainen
kevätsade kuin
ruusunpunainen
ajatus.- maniamania
hmmps.. on kyseessä sähkökatko?
- Zakuskat
Mä kirjoitin keväästä. Toivottavasti se oli kevät, mä tiedä.
- maniamania
punastuneet
karpalot kirpeät
viipyvä lumen tuoksu
Suden juoksu
sen yli on kevät. - Zakuskat
maniamania kirjoitti:
punastuneet
karpalot kirpeät
viipyvä lumen tuoksu
Suden juoksu
sen yli on kevät.Toi karpalon punastus oli hieno idea. Katsos kun se on toisaalta totta ja vielä toisaaltakin totta.
- hjuva hjuva - - ...
Zakuskat kirjoitti:
Toi karpalon punastus oli hieno idea. Katsos kun se on toisaalta totta ja vielä toisaaltakin totta.
- hjuva hjuva -Ehkä olet vain lievästi ylimielinen?
- maniamania
... kirjoitti:
Ehkä olet vain lievästi ylimielinen?
ole hyvä:)
- ...
maniamania kirjoitti:
ole hyvä:)
...runoilla, mutta muiden runot kiinnostavat. Se ei tarkoita sitä että kaikki kauniit sanat kauniissa järjestyksessä miellyttävät. Jonkinlainen ajatus pitää siellä myös olla.
Z:n aiemmassa aloituksessa pidin hänen runostaan ja siinä oli ajatusta, mutta sekin tuhriintui kun ihmettelin hänen sanavalintaansa. - maniamania
... kirjoitti:
...runoilla, mutta muiden runot kiinnostavat. Se ei tarkoita sitä että kaikki kauniit sanat kauniissa järjestyksessä miellyttävät. Jonkinlainen ajatus pitää siellä myös olla.
Z:n aiemmassa aloituksessa pidin hänen runostaan ja siinä oli ajatusta, mutta sekin tuhriintui kun ihmettelin hänen sanavalintaansa.Runo on tekijänsä.
Ei siellä todellakaan voi olla "sinun" ajatus. Tekijän omat sanat ja fiilikset vain.
Siksi sanoin, että tee omasi.
Z on taitava kirjoittaja :) mun mielestä. - ...
maniamania kirjoitti:
Runo on tekijänsä.
Ei siellä todellakaan voi olla "sinun" ajatus. Tekijän omat sanat ja fiilikset vain.
Siksi sanoin, että tee omasi.
Z on taitava kirjoittaja :) mun mielestä.Z on taitava, mutta älä nyt sinäkin lankea siihen samaan kuin monet muut, eli ottamaan vastaan ihan kaiken kun se vaan kuulostaa hyvältä.
Runoudessakin kai saa antaa kritiikkiä? Ei se ole pelkkää omaa juttua, tai jos on niin sitä ei tarvinne muille esittää. - maniamania
... kirjoitti:
Z on taitava, mutta älä nyt sinäkin lankea siihen samaan kuin monet muut, eli ottamaan vastaan ihan kaiken kun se vaan kuulostaa hyvältä.
Runoudessakin kai saa antaa kritiikkiä? Ei se ole pelkkää omaa juttua, tai jos on niin sitä ei tarvinne muille esittää.aihe oli runot.. Tässä ei nyt kaivata kritiikkiä, joten tee jotain runosi eteen tai suksi vittuun.
- ...
maniamania kirjoitti:
aihe oli runot.. Tässä ei nyt kaivata kritiikkiä, joten tee jotain runosi eteen tai suksi vittuun.
...olen sanaton. Kylmyys koskettaa sydäntäni ja huomaan ettei rakkaus ollutkaan lämmintä ymmärtämistä. Se oli vain sanoja, joita kaikki toistavat. Pakon edessä.
- maniamania
Zakuskat kirjoitti:
Toi karpalon punastus oli hieno idea. Katsos kun se on toisaalta totta ja vielä toisaaltakin totta.
- hjuva hjuva -totta.
Ainoa ujo punainen suolla
kun väsyneenä
jo unohdat talven
Poimi sula ja punastu. - maniamania
... kirjoitti:
...olen sanaton. Kylmyys koskettaa sydäntäni ja huomaan ettei rakkaus ollutkaan lämmintä ymmärtämistä. Se oli vain sanoja, joita kaikki toistavat. Pakon edessä.
kyyköttää
ei itse pääse
pois pesästä.
On kirjaimia
tee niistä sanoja -omia-
kritisoi muualla. - ...
maniamania kirjoitti:
kyyköttää
ei itse pääse
pois pesästä.
On kirjaimia
tee niistä sanoja -omia-
kritisoi muualla....olet noin vihamielinen minua kohtaan?
- maniamania
... kirjoitti:
...olet noin vihamielinen minua kohtaan?
vihamielinen. Sinuakaan kohtaan.
Ap:n aloitus oli runo, ei arvostelu.
- .-,--
Mä en varmaaankaan ole kovin lahjakas runoudessa. Ja tunnustettava on, että säälittävän vähän runoja nykyisellään edes luen - voisi kyllä harrastaa enemmän sitäkin kulttuurin saraa. Hyvä runo on varmastikin jotakin sellaista, että sillä on itsessään ikäänkuin 'sielu'. Hyvä runo musta ns. 'vangitsee' ja kuvaa jonkun tietyn hetken ja tietyn tunnelman ilman, että lukijan huomio ensimmäisenä kiinnittyy runon kirjoittajan persoonaan, eikä oikeasti vaikuttavassa runossa lukijaa myöskään 'pakoteta' ottamaan vastaan ja sulattelemaan runoilijan koko elämänhistorian kuvausta kiristettynä pariin kiusaannusta herättävään pateettiseen säikeeseen - hyviä runoilijoita ei ole niin kovin kauheasti, loppujen lopuksi. Uskon, että sen seitsemänkymmentä rossaa on olemassa sellaisia sinänsä kauniita ajatuksia välittämään kykeneviä ja kai kirjoittamisessakin ihan 'lahjakkaita' tapaan: katsoin peiliin ja näin siellä mustelman, mustelman jota ei näkynyt, mutta joka piirsi peilistä kaarensa vastapäiseen ikkunalautaan ( hoh hoijaa...*reps*), mutta taiteellisesti noteerattavan hyvä runo ei noudata mitään kouluopin kaavoja.
Oikeasti en muista, milloin olisin viimeeksi kirjoittanut runon. Ei mut joo: puoltoista viikkoa sitten tapailin runonpätkää kaverin tervehdyskorttiin, joo, mutta ei sitäkään sinänsä runoksi voi kutsua. En hirveästi harrasta runoutta.- maniamania
Ei runo ole muuta. Lahjakkaat? No, ehkä vuosia työkseen kirjoittaneet voivat olla sitäkin. Luovuus on muualla. Sinussa!
- .-,--
maniamania kirjoitti:
Ei runo ole muuta. Lahjakkaat? No, ehkä vuosia työkseen kirjoittaneet voivat olla sitäkin. Luovuus on muualla. Sinussa!
Mä en ole mikään runoilija, ei tod... Säälittävää todella on runouden tietoutenikin. Jos mut haluaisi suorilta nöyryyttää ja lyödä tietämyksellä maahan tietovisassa, niin voi kyllä laittaa runouteen liittyviä tietokilpailukysymyksiä.:) Sun aiheessasi oli se hienous, että se sai miettimään mm. kysymystä, milloin viimeeksi todella olen saanut elämyksen runosta. Siitä on muuten aika kauan. En kirjoita runoja.
Luovuutta uskon olevan kaikissa. Kuitenkin runouteenkin pätee mielestäni yksi juttu: huippuja on tosi vähän. Itse tykkään sellaisista ns. normatiivisen 'kaavan' tiedostavista, mutta sen sivuuttavista ja sitä
( kieliopillista kaavaa) jopa joskus aavistuksen - pilke silmäkulmassa - pilkkaavistakin kirjoittajista. Saarikoski esim. oli sellainen. Hänhän oli kirjallinen virtuoosi. Saattoi esim. kirjoittaa arkipäivän tekemisistään, mutta ainakaan mun lukemistani pätkistä ei ole syntynyt ( ei ainakaan mulle lukijalle) vaikutelmaa, että kirjoittaja yrittäisi _yhtään mitään_, vaan tuli vaikutelma, että hän itseasiassa nauraa ja nauttii tai jopa ( hoh) jossakin jopa haistattaa paskat lukijoilleen... Siinä ehkä Saarikoskenkin tuotannon älykkyys osaltaan - tiesi osaavansa.
Luovuus on kaikissa, mutta runouskin _taiteena_ harvoissa. Hymm.:) - maniamania
.-,-- kirjoitti:
Mä en ole mikään runoilija, ei tod... Säälittävää todella on runouden tietoutenikin. Jos mut haluaisi suorilta nöyryyttää ja lyödä tietämyksellä maahan tietovisassa, niin voi kyllä laittaa runouteen liittyviä tietokilpailukysymyksiä.:) Sun aiheessasi oli se hienous, että se sai miettimään mm. kysymystä, milloin viimeeksi todella olen saanut elämyksen runosta. Siitä on muuten aika kauan. En kirjoita runoja.
Luovuutta uskon olevan kaikissa. Kuitenkin runouteenkin pätee mielestäni yksi juttu: huippuja on tosi vähän. Itse tykkään sellaisista ns. normatiivisen 'kaavan' tiedostavista, mutta sen sivuuttavista ja sitä
( kieliopillista kaavaa) jopa joskus aavistuksen - pilke silmäkulmassa - pilkkaavistakin kirjoittajista. Saarikoski esim. oli sellainen. Hänhän oli kirjallinen virtuoosi. Saattoi esim. kirjoittaa arkipäivän tekemisistään, mutta ainakaan mun lukemistani pätkistä ei ole syntynyt ( ei ainakaan mulle lukijalle) vaikutelmaa, että kirjoittaja yrittäisi _yhtään mitään_, vaan tuli vaikutelma, että hän itseasiassa nauraa ja nauttii tai jopa ( hoh) jossakin jopa haistattaa paskat lukijoilleen... Siinä ehkä Saarikoskenkin tuotannon älykkyys osaltaan - tiesi osaavansa.
Luovuus on kaikissa, mutta runouskin _taiteena_ harvoissa. Hymm.:)Ei runo ole mikään huippusuorite, ei ei! Runo ei ole taidettakaan. Ihmisen tekemiä jokainen sana.
Kenen sanat ois paremmat toistaan?
Tässä hain jotain omaa palstalaisilta.
oo mitään runoihmisiä eikä välitä muutenkaan sellasista.. vaan olisko joskus viistoistaveenä jotain raapustanu ja oloaan purkanu. ei tosin helpottanu, mieluummin teki jotain muuta ja jätti rustaamisen muille.
..en jaksa muistaa milloin viimeksi olisin kirjoittanut omaa runoa, en taida olla runoilevaa tyyppiä.
Luen mielummin toisten kirjoittamia riimityksiä.
Joskus laulujen sanat koskettavat ...
http://www.youtube.com/watch?v=uvJNl-sTmjUon pöydälläni tietokoneita ja shakkilauta, mikään niistä ei toimi, VOI JUMALAUTA.
- maniamania
on pannut
shakkilautasi
mykäksi?
Leijona
karhu
rakkaus? maniamania kirjoitti:
on pannut
shakkilautasi
mykäksi?
Leijona
karhu
rakkaus?kun ei oo leijonaa, karhua eikä kaveria. Jos olis joku niistä, niin ei olis laudallakaan hiljaista.
- maniamania
relaxed_eyes kirjoitti:
kun ei oo leijonaa, karhua eikä kaveria. Jos olis joku niistä, niin ei olis laudallakaan hiljaista.
latomeren rakas ystävä
(kärkkäisen vakiasiakas)
saat lainaan karhuni
(pelottava ajatus)
pelataanko jatsia? maniamania kirjoitti:
latomeren rakas ystävä
(kärkkäisen vakiasiakas)
saat lainaan karhuni
(pelottava ajatus)
pelataanko jatsia?Kiitos tarjouksesta, mutta tämä ukko taitaa painua nyt pehkuihin...runosuonikaan ei enää kuki. :)
Hyvää yötä Sinulle.- maniamania
relaxed_eyes kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta, mutta tämä ukko taitaa painua nyt pehkuihin...runosuonikaan ei enää kuki. :)
Hyvää yötä Sinulle.Pysy jämynä!
Jatsi on kiva peli:)
Viimeisin (oliskohan myös ainut tehty?) runo jostain kuuden seitsemän vuoden takaa.
Lähinnä kirous tai manaus...
En löydä paperia ja vaikka löytäisinkin en kehtaisi sitä tänne kirjoittaa :)- maniamania
paperille, tiedät sen.
Joten ala kertoa! maniamania kirjoitti:
paperille, tiedät sen.
Joten ala kertoa!Alku meni jotenkin silleen että
Synnit siinneet suonissani,
valat väkevät verissäni,
ajatukset arvot aivoissani;
paha perkele päässäni.
Loppua en muista. Paperi muistaa kun itse ei kykene, se on sen hyvä puoli.- maniamania
Kukkomies kirjoitti:
Alku meni jotenkin silleen että
Synnit siinneet suonissani,
valat väkevät verissäni,
ajatukset arvot aivoissani;
paha perkele päässäni.
Loppua en muista. Paperi muistaa kun itse ei kykene, se on sen hyvä puoli.:) kerro jatkoa?
- maniamania
Kukkomies kirjoitti:
Se mitä muistan on turhan paljastavaa :)
pois paljastavuudet?
maniamania kirjoitti:
pois paljastavuudet?
Silloin siinä olis jo niin paljon Lalalaaata että siitä tulis ... lässy.
- maniamania
Kukkomies kirjoitti:
Se mitä muistan on turhan paljastavaa :)
Isänisä ei saanut aikaa
ajatella.
Sinä saat..
Hei, täällähän runoilee kaikki :-)
- maniamania
kaikille.
- maniamania
maniamania kirjoitti:
kaikille.
ota syliin
luppokuusen alle
sydänyö. maniamania kirjoitti:
kaikille.
Pari on tainnut mennä palstalaisilta ohitse :-)
Ja niinhän se yksikin tänään jo poistettiin...
Hmmm...kaikille vai? Kelpaako?
Like a tree reaching higher,
it needs help to grow.
Open your eyes,
let it see you.
The right place,
where the sun sets.
Branches aid you to climb,
leave the weak ones alone,
Let them grow first,
twigs cannot hold you.
Not too fast,
the strongest grow the slowest.
Do you have the courage?
On top, no one can hold you.
Lean and trust,
someone is too.
äidinkielentunnilla vuonna 1992. Se oli haiku vailla mitään järkeä.
Runojen rustaaminen on niin helvetillistä wannabe intellektuelli bessenwisser bullshittia ettei mitään järkeä.- maniamania
Olet tyhmä pässinpää kurja mies.
lupasit hovit pohjan? Ei kuulunut sinua.
et ikinä pääsis
Haraldikseni.
Ei kukaan pakota rustaamaan. Kai niitä on jo ..
- au-liskot
tehtiin
*vaatimattomuutta*- maniamania
vaatimattomuus ei edistä.
Piirrän sillä aikaa.. tuksulle kuteita. Joku runo jos liskoista irtoaa? - maniamania
Montako liskoa teillä on monenko paidan alla? Nyt on sanottava öitä.
- Jazuli
omia runoja oon kirjotellu joskus varmaan kolme vuotta sitten..muiden runoja sujuvasti varmaan viimetteeks syksyllä..=o}
luen niitä kyllä mielellään ja on mulla runokirjojaki..mulla vaan on hieman itelläin tyrehtynny taidot runoilla.. Elämän ongelmista lähinnä:
Menneelle päivälle
Tarraan hetkeen –
ei vielä
Päivä jatkuu,
vaikka on yö
Ehkä jotain vielä –
mutta se ei ole totta
Tämäkin päivä hukkaan;
taas
Ja huominen,
sillä kohta on aamu
Silti –
joskus on pakko nukkua>- maniamania
hukatut päivät on?
- maniamania
NYT on aamu? Klo 7:35
Ei yö ole päivällä ja ei ole totta
ainakaan se
Eikä sekään, eikä se.
Vedä pari sanaa. Lyö, jos
tuntuu.
Mut jos ei tunnu, sano.
"Painu Wittuun"
kaiketi.
Ei ollut tunnelmaa, mut huono kirjoittaja keksii aiheen vaikka tyhjästä.
Tyhjän sanan
minulle loit
lensi se pois
kuin aamun koi
ilmaan iskut siipien
se väreilemään jätti
sieluni minun on
pieni läntti.
Tuo kylläkin on enemmän loru.- maniamania
varovasti! Tätä. polkua kulkevat enkelit
- Nature75
Joskus tulee suuri into suoltaa ajatuksia paperille runomuodossa. Aiheet ovat yleensä täysin satunnaisia, tosin melko useasti olen omista kokemuksistani alkanut kirjoittamaan. Joskus tuo hassu, tosin nykyään satunnainen, tapa jopa antaa helpotustakin arjen harmauteen.
- caknöl
kirjoittelevat runoja, homot ja pienet tytöt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519