Joulukilot ja lupaukset

Cranky_geek

Ihan vaan pari tämmöstä perinteistä kysymystä ajan kuluksi, vaikka joku ehkä onkin jo keksinyt näitä kysyä. Niin että kuinkas sitä tuli jouluna syötyä (paljonko tuli joulukiloja) ja teitkö mitään uuden vuoden lupauksia? Entä miten paljon yleensä tulee tähän vuodenaikaan tanakoiduttua ja miten hyvin aikaisempien vuosien lupaukset on pitäneet?

35

312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jazuli

hmm en syönny joulusapuskaa juur 3 lautasellista enempää...suklaatiaki meni omasta mielestä hyvin vähän..eikä tullu kiloja vaan puotosi 1½ kiloa..ja 11 cm lähtenny vyötäröstäki..!!! jeee..=o)

uuen vuoden lupauksia oon päivitelly ennen uut vuotta..mut yks on ja pysyy se on tää ruokavalio ja painon saaminen hallintaan..sekä liikunnan lisääminen..*hangessa huhkineet*

en muuteka liho joulun aikaa...ei oo mulle se pahin aika lihoo..

btw toivottavasti oli kiva joulu ja uus vuos..??

• Cranky_geek

Kiva kuulla, että sulla on laihis edenny noin hyvin. Sähän oot kohta missin mitoissa. :D
        Kyllä oli oikein kiva joulu ja uus vuos. Mitä nyt toi pakkanen oli vähän turhan kireällä, mutta raahauduin silti baariin ottamaan parit tanssiaskeleetkin ja tarvoin aamun pikku tunneilla pienessä laitamyötäisessä ehjänä kotiin.

• Jazuli
        Cranky_geek kirjoitti:

Kiva kuulla, että sulla on laihis edenny noin hyvin. Sähän oot kohta missin mitoissa. :D
        Kyllä oli oikein kiva joulu ja uus vuos. Mitä nyt toi pakkanen oli vähän turhan kireällä, mutta raahauduin silti baariin ottamaan parit tanssiaskeleetkin ja tarvoin aamun pikku tunneilla pienessä laitamyötäisessä ehjänä kotiin.

missin mittoihin tarttis kasvaa pituutta..xo)

enkä muuteka vällää olla mikää nukke..tms kivempi olla suht vähän huomiota herättävä, niin saapi elellä rauhassa...mutta kyllä on itelläki kivempi mieli kun huomaa et jumatsuikka mähän oikeesti saatan onnistuakkin tässä projektissani..!! =o)

mutta onnistumisen takaa vain sen jatkuvuus...

veditkö nalletanssia siellä..??? ;o) ihanaa...

• Cranky_geek
        Jazuli kirjoitti:

missin mittoihin tarttis kasvaa pituutta..xo)

enkä muuteka vällää olla mikää nukke..tms kivempi olla suht vähän huomiota herättävä, niin saapi elellä rauhassa...mutta kyllä on itelläki kivempi mieli kun huomaa et jumatsuikka mähän oikeesti saatan onnistuakkin tässä projektissani..!! =o)

mutta onnistumisen takaa vain sen jatkuvuus...

veditkö nalletanssia siellä..??? ;o) ihanaa...

no mut mun täytynee ottaa susta mallia, niin jospa mäkin saan noi parit joulukilot sulateltua ja vaikka pari extraakin samalla kertaa. Onhan se sitten kivempi, kun on kevyt olo eikä lopu puhti ihan niin helposti kesken.

Enpä tiedä tosta nalletanssista. Sanotaan nyt vaikka näin, että onneks ei tarvi varmaan koskaan törmätä suurimpaan osaan niistä ihmisistä jotka oli sitä näkyä todistamassa. =)

• Jazuli
        Cranky_geek kirjoitti:

no mut mun täytynee ottaa susta mallia, niin jospa mäkin saan noi parit joulukilot sulateltua ja vaikka pari extraakin samalla kertaa. Onhan se sitten kivempi, kun on kevyt olo eikä lopu puhti ihan niin helposti kesken.

Enpä tiedä tosta nalletanssista. Sanotaan nyt vaikka näin, että onneks ei tarvi varmaan koskaan törmätä suurimpaan osaan niistä ihmisistä jotka oli sitä näkyä todistamassa. =)

hehe..noh kyllä sä ne kilot nopsaan karistat..ei huolta moisesta..=o)

nii se on kun jurrissa joraa saattaa tehä mitä oudompia liikkeitä.. ei se haittaa anti men vain, kun kerta tekee mieli veivaa..=o)

sehän on luovaa toi tanssimineki...ei siinä tartte olla koreografiat hallussa, kun ei ammatikseen tanssi..
        pääasia et on kivaa..
        =o7

• sirpamaikkarilta

tuli syötyä "muutama" päivä yli kyllästymisen. Jälleen kerran tein päätöksen että kotiin ei niitä laatikoita ostella. Kiloista en tiiä yhtään kun en oo vaa'alla käyny. Tosin ulkoilu on jääny vähemmälle noiden perkeleen pakkasten takia.

Sen verran huonosti on lupausten kanssa menny että nyt tein ainoastaan sen lupauksen että turhia laukkuja ei ostella. Onneksi ne laukut tulee aina tarpeeseen. =)

• Cranky_geek

kova pakkanen rajotti varmaan aika monen uuden vuoden viettoa. Mikäs niissä laatikoissa on, ettet oo halunnu kotona niitä mutustella?

Heh, ai sulla on sitten semmonen keräilyvimma. Jotenkin mä vähän luulen, että lupauksesta huolimatta sussa on kuitenkin sen verran shoppailijan vikaa, että kun kohdalle osuu tarpeeks houkutteleva laukku, niin sä keksit kyllä aina jonkun käyttötarpeen sille. :P

• sirpamaikkarilta
        Cranky_geek kirjoitti:

kova pakkanen rajotti varmaan aika monen uuden vuoden viettoa. Mikäs niissä laatikoissa on, ettet oo halunnu kotona niitä mutustella?

Heh, ai sulla on sitten semmonen keräilyvimma. Jotenkin mä vähän luulen, että lupauksesta huolimatta sussa on kuitenkin sen verran shoppailijan vikaa, että kun kohdalle osuu tarpeeks houkutteleva laukku, niin sä keksit kyllä aina jonkun käyttötarpeen sille. :P

ostaa viikon ajan kotiin ja vetää ihan innoissaan. Miten luulet sitten oikean joulun aikaa käyvän kun pitää sukuloimassa käydä ja laatikoita syödä. Joten jos ei kotonaan ennen joulua syö laatikoita niin ne maistuu oikein hyvältä sitten sukuloimassa.

Iso pointti olikin se TURHIEN laukkujen ostamisen poisjättö. =)

Etkö ite tehny lupauksia?

• Cranky_geek
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

ostaa viikon ajan kotiin ja vetää ihan innoissaan. Miten luulet sitten oikean joulun aikaa käyvän kun pitää sukuloimassa käydä ja laatikoita syödä. Joten jos ei kotonaan ennen joulua syö laatikoita niin ne maistuu oikein hyvältä sitten sukuloimassa.

Iso pointti olikin se TURHIEN laukkujen ostamisen poisjättö. =)

Etkö ite tehny lupauksia?

sen ymmärtää, jos huolto pelaa noin hyvin jo muutenkin laatikoiden osalta. Ei tullu tehtyä mitään lupauksia, mutta ehkäpä noita jouluherkuttelun tuomia kiloja vois vähän yrittää sulatella tässä ennen kesää. En mä oo muutenkaan ollu mitenkään innokas tekemään mitään uuden vuoden lupauksia. Olis muuten varmaan pitäny vielä kysyä tossa ketjun avauksessa, että kuinka moni meinaa viettää tipatonta tammikuuta. No ne jotka lukee tän, niin vastatkaapas.

• sirpamaikkarilta
        Cranky_geek kirjoitti:

sen ymmärtää, jos huolto pelaa noin hyvin jo muutenkin laatikoiden osalta. Ei tullu tehtyä mitään lupauksia, mutta ehkäpä noita jouluherkuttelun tuomia kiloja vois vähän yrittää sulatella tässä ennen kesää. En mä oo muutenkaan ollu mitenkään innokas tekemään mitään uuden vuoden lupauksia. Olis muuten varmaan pitäny vielä kysyä tossa ketjun avauksessa, että kuinka moni meinaa viettää tipatonta tammikuuta. No ne jotka lukee tän, niin vastatkaapas.

jos vietetään. En oo niin kova alkoholin käyttäjä että vaikuttas suuntaan jos toisenkaa.

• En saa erityistä nautintoa syömisestä, joten kilojen välttäminen on helppoa. Uutena vuotena olin niin kännissä, että unohdin antaa katteettomia lupauksia.

Tuosta syömisestä noin muuten tuli mieleeni. Systeri söi jouluaattona suurinpiirtein saman verran kuin minä, paitsi että sen lisäksi veti helvetinmoisen konvehtirasian. Uutena vuotena pari tuttua mimmiä söi saman verran tortilloita kuin minäkin. Paitsi että sen lisäksi vetivät kaksi mega-pussia sipsejä. En voi kuin ihmetellä, miten ihmisiin mahtuu niin paljon ruokaa ja ennen kaikkea: Mistä se ruuan himo johtuu?

• Cranky_geek

Jos on tottunut syömään vähän reippaammin, niin se jää sitten helposti päälle kun on vatsalaukulla enemmän kokoa. Pitäis syödä useammin ja kohtuullisia annoksia, mutta nykyisen kiireisen elämäntyylin takia vedetään kerran päivässä niin paljon kuin mahaan mahtuu ja vähän ylikin. Noi pikku herkut ne kait on jouluna kaikkein petollisimpia. Suklaassakin on niin paljon kaloreita ja sipseissä piilorasvaa, että niitä kun napostelee vähän väliä reilumman ruokailun yhteydessä, niin kiloja tulee ihan huomaamatta lisää.

Mut hei, ruokahan on hyvää ja sitä kun on aina saatavilla, niin syöminen menee sitten helposti syömiseen nautinnon, eikä nälän takia. Pitäis vaan opetella tekemään terveellistä ja hyvää ruokaa, niin sitä saa sitten syödä reilummastikin ilman että lihoo.

• Cranky_geek kirjoitti:

Jos on tottunut syömään vähän reippaammin, niin se jää sitten helposti päälle kun on vatsalaukulla enemmän kokoa. Pitäis syödä useammin ja kohtuullisia annoksia, mutta nykyisen kiireisen elämäntyylin takia vedetään kerran päivässä niin paljon kuin mahaan mahtuu ja vähän ylikin. Noi pikku herkut ne kait on jouluna kaikkein petollisimpia. Suklaassakin on niin paljon kaloreita ja sipseissä piilorasvaa, että niitä kun napostelee vähän väliä reilumman ruokailun yhteydessä, niin kiloja tulee ihan huomaamatta lisää.

Mut hei, ruokahan on hyvää ja sitä kun on aina saatavilla, niin syöminen menee sitten helposti syömiseen nautinnon, eikä nälän takia. Pitäis vaan opetella tekemään terveellistä ja hyvää ruokaa, niin sitä saa sitten syödä reilummastikin ilman että lihoo.

Mutta eniten minua ihmetyttää, että laihduttajille paasataan aina erityisesti liikunnan merkityksestä. Keskivertosukankuluttajahan kuluttaa 70% energiasta pelkästään elintoimintoja ylläpitämällä. Loppu 30% keskimäärin kuluu johonkin tahdonalaiseen ponnisteluun. Sitäpaitsi yhden viinerin kalorimäärän kuluttamiseen pitäisi juosta kaksi tuntia. Siis jumalauta. Jokainen jaksaa syödä pari viineriä, mutta harva jaksaa edes tuntia juosta.

• Cranky_geek
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mutta eniten minua ihmetyttää, että laihduttajille paasataan aina erityisesti liikunnan merkityksestä. Keskivertosukankuluttajahan kuluttaa 70% energiasta pelkästään elintoimintoja ylläpitämällä. Loppu 30% keskimäärin kuluu johonkin tahdonalaiseen ponnisteluun. Sitäpaitsi yhden viinerin kalorimäärän kuluttamiseen pitäisi juosta kaksi tuntia. Siis jumalauta. Jokainen jaksaa syödä pari viineriä, mutta harva jaksaa edes tuntia juosta.

ihan totta. Kohtuullinen syöminen on helpoin tapa laihduttaa, eikä siihen pääsemiseksi tarvitse mitään laihialaisten kesäkeittoa vetää (vettä kukalliselta lautaselta). Se vaan, että jos haluaa säilyttää jonkinlaista lihaskuntoa vielä sen laihiksen jälkeenkin tai vaikka nopeuttaa aiheenvaihduntaa yms. hyvää, niin silloin siihen on hyvä yhdistää myös liikuntaakin.

• Entiset lupaukset pitää oikein hyvin, uusia en ole mennyt lupeilemaan. En onneksi mässäillyt mitenkään liikaa. Kilot pysyy kurissa, eikä vyö kiristä.
      Toisaalta taas, täytyy myöntää, että nuttura on ollut viimeaikoina hieman toukalla.

• Hehee! painovirhepaholainen iski jälleen, ainainen hosuminen ja kiire.....

• tosi..typy kirjoitti:

Hehee! painovirhepaholainen iski jälleen, ainainen hosuminen ja kiire.....

Mikä sitä nutturaa nyt niin on kiristänyt?

• Cranky_geek

siitä on sitten hyvä jatkaa ja eiköhän se nutturakin siitä pikku hiljaa ala löystymään.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Mikä sitä nutturaa nyt niin on kiristänyt?

Kiva kun kysyit. Voisin laittaa sulle kilometrin pituisen listan uusista haasteista ja tekemättömät työt päälle, mutten viitsi olla niin julma, se vaan turhaan kiristäisi sunkin nutturaa.
        Tunnustan, etten ole kovin kärsivällinen ja siitä johtuu pipon tiukkuus.
        Harmi ja kireys näkyy myös tekstistä, valitettavasti.

Toivottavasti sinulla on uusi vuosi alkanut hyvin.

• tosi..typy kirjoitti:

Kiva kun kysyit. Voisin laittaa sulle kilometrin pituisen listan uusista haasteista ja tekemättömät työt päälle, mutten viitsi olla niin julma, se vaan turhaan kiristäisi sunkin nutturaa.
        Tunnustan, etten ole kovin kärsivällinen ja siitä johtuu pipon tiukkuus.
        Harmi ja kireys näkyy myös tekstistä, valitettavasti.

Toivottavasti sinulla on uusi vuosi alkanut hyvin.

Ei valittamista, joskaan ei tässä vielä ole mitään mainetekoja ehditty tekemään. Töihinkin tarvitsee mennä vasta loppiaisen jälkeen. Sitäpaitsi sielläkään ei pitäisi olla mitään suurempaa odottamassa, kun ahkeroin ennen joulua pari suuremmanpuoleista paperihommaa valmiisi.

• Cranky_geek kirjoitti:

siitä on sitten hyvä jatkaa ja eiköhän se nutturakin siitä pikku hiljaa ala löystymään.

jos ei viimeistään kuukauden päästä ala helpottamaan, niin mä tilaan sulta ajan terapiaan, mun nauruhermot tarvitsee uudelleen starttausta. ;)

• Cranky_geek
        tosi..typy kirjoitti:

jos ei viimeistään kuukauden päästä ala helpottamaan, niin mä tilaan sulta ajan terapiaan, mun nauruhermot tarvitsee uudelleen starttausta. ;)

Johan on sit rankkaa, ku tommosia oljenkorsia jo oot alkanu harkittemaan. Mut katellaan nutturan kireysastetta kuukauden päästä ja millasen starttipaketin sulle vois sit kehitellä. x)

• vänksy

juuri yhtään sen enempää joulunaikaan, kuin muinakaan päiviänä. Sen sijaan glögiä kului kyllä litra jos toinenkin. Niin että nestepuolelta ne turhat kalorit ovat sit tulleet, jos ovat tulleet :)

• To4D

on perinteistä perinteiden kulta-aikaa. Jokaisella on omat traditionsa, joista suurin osa liittyy meille kaikille niin rakkaaseen ruokaan. Itselläni on tapana virittäytyä oikeaan tunnelmaan katsomalla tämä hellyttävä kertomus ja käydä sitten joulupöytään.

http://www.youtube.com/watch?v=BlK62rjQWLk

• Cranky_geek

Ton katsomisen jälkeen on varmaan kenellä tahansa ruokahalu kohillaan.

• Siinä on yksi mun uuden vuoden lupauksen aiheuttaman asennemuutoksen mukanaan tuoma hokema. Eli siis, mä päätin tehdä asennemuutoksen ja yrittää aina kaikkeni joka asiassa ilman mitään jahkailuja ja odotteluja sun muita ihmettelyjä.. soitellen sotaan vaan. Ei mitään parannusta ole miettimällä ja jahkaamallakaan tullut, joten nyt jätän ylianalysoinnit sun muut etukäteis-pohdinnat ja murehtimiset väliin.

Eiköhän homma ala muuttuun :)

En mä kauheesti jouluna mitään ylimääräistä syönyt vaikka muuten vaan kuppi tulikin täyteen jouluruokaa.

Pari kiloa tulee talvella, johtuu hidastuvasta aineenvaihdunnasta, mutta ne sulaa itekseen keväällä pois kun auringon kanssa kilpaa heräilee aineenvaihdunta täyteen kukoistukseen!

En mä ole oikein lupauksia edes tehnyt niin pitkään aikaan että muistaisin pitikö ne kuinkakin hyvin. Tää uusi lupaus ainakin piti heti seuraavana päivänä, kun tuli _erittäin_ paha koetin (yks pahimpia) mutta selvisin siitä reippaasti. Ei mua edes ota päähän.. "ei se ota, jos ei annakkaan" mutta "mitään ei ainakaan saa, jos ei edes yritä" yms. ja jne.

• uk-ko

en oo mitään luvannut ja se on pitänyt ihan hyvin. Vaakaa en ole omistanut vuosiin ja silloin kun omistin, en käyttänyt, joten kilotkin on pysyneet kohtuullisesti kurissa.

• loppukesästä/syksyllä tuli laihduttua jostain syystä ilman laihduskuureja viitisen kiloa ja se paino on pysynyt jopa joulun jälkeen. Joululomalla olen syönyt ihan mahdottomasti kyllä. Suklaata, juustoja, jouluruokia, uuden vuoden ruokia ym. Liikuntaakin on ollut normaalia vähemmän. Mutta olin mä äsken luistelemassa :)

Lupaukset liittyivät sydämen äänen kuuntelemiseen ja intuitioon :)

Mä lihon yleensä kesäisin, tää kesä oli poikkeus. En ikinä muista niitä lupauksia vuoden lopulla, joten en osaa sanoa, ovatko pitäneet:D

• "Lupaukset liittyivät sydämen äänen kuuntelemiseen ja intuitioon"

Tuohon kategoriaan liittynee omatkin lupaukseni, sen lisäksi että lupasin karistaa syksyllä/talvella kerätyt pari kiloa. Ne kyllä jää lenkkipolulle ilman suurempia lupailujakin eli haasteet löytyy muista tavoitteista...

• NtiBebs kirjoitti:

"Lupaukset liittyivät sydämen äänen kuuntelemiseen ja intuitioon"

Tuohon kategoriaan liittynee omatkin lupaukseni, sen lisäksi että lupasin karistaa syksyllä/talvella kerätyt pari kiloa. Ne kyllä jää lenkkipolulle ilman suurempia lupailujakin eli haasteet löytyy muista tavoitteista...

Tuo sydämen ääni-osio on vaan vähän hämärä. Se sydän voi sanoo ties mitä :D

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Tuo sydämen ääni-osio on vaan vähän hämärä. Se sydän voi sanoo ties mitä :D

Katsotaanpa mistä itsemme vuoden päästä sydäntä hartaasti kuunneltuamme löydetään...hmm?? :D

• NtiBebs kirjoitti:

Katsotaanpa mistä itsemme vuoden päästä sydäntä hartaasti kuunneltuamme löydetään...hmm?? :D

tullaan sit tänne raportoimaan :D

• laskin..väärin

Kyllä sitä kilokaupalla tuli syötyä, mutta ei kerääntynyt. En kyllä pistäis pahakseni vaikka vähän kerääntyisikin. Enempiki tulee laihduttua pyhien aikaan ympäri vuoden, kun ei ole normaalissa ruokarytmissä.

Eipä oo koskaan tullu luvattua sen ihmeempiä uutena vuotena, muuten kyllä. Kyllä nyt muistaakseni suurinpiirtein ovat pitäneet.

• .-,,..

Mulla lihominen tai laihtuminen johtuu yleensä elämäntilanteesta, mutta ei paljoa heilauta pari kiloa. Sinne tai tänne pari lisäkiloa tai pari kiloa pois - ei suurta väliä. Suurin piirtein saman vaatekoon mitoissa olen ollut viimeiset kymmenen vuotta, joskin sen verran kai se vaaka nyt näyttää yläsuuntaa, että jos samalla tahdilla jatkaisin lihomista, kuin viime vuosina, olisin kymmenen vuoden päästä varmaan jo ylipainoinen. Tietysti hyvähän se olisi, että lisäkiloja ei enää tulisi yhtään. Jokseenkin olen kasvattanut elopainoani sillä, että vähensin kuntoliikunnan määrää parisen vuotta sitten aika merkittävästi ja nyt huomaan, että ei ehkä olisi kannattanut... Sellaiset kolme - viisi tunnin-puolentoista säännöllistä rääkkilenkkiä viikossa takaavat, että sitä voi syödä mukeltaa aika vapaasti ja aika paljon, mutta ilman ko. lenkkimäärää sama syöminen ei oikein toimi. Joku esim. yks jumppa viikossa ja pari kevyttä lenkkiä päälle on meikäläisen sorttisella yks paskan hailee ainakin siltä kantilta, jos hoikistumista tavoittelisi. Erityisen hoikka en kyllä edes haluaisi olla ja itkenyt en painoani ole muutoin, kuin naurusta, kun taannoin kaivelin vuosien takaisia XS-koon barbi-kuteita kaapistani.:) Niihin en nyt mitenkään mahdu, mutta ei ole väliksikään.

Jouluna tuli sellainen puoli- yksi kg lisää, maksimissaan. Ei näy, eikä tunnu.

Uudenvuoden 'lupaukset' liittyisivät niinkuin kunnon vaalimiseen ja sellaiseen, mutta ei ne mitään kiveen piirrettyjä juttuja ole.

• Huh, jouluna tulee kieltämättä syötyä kaikenlaista aina kinkusta torttuihin.. :) Jokaista vähäsen ja ne ei sitten lopu kesken vaikka kuinka söis! Mä en osaa arvioida, onko kiloja tullut varsinaisesti lisää koska ei tunnu vaatteet kiristävän, joulupyhinä tosin turvotti ja vatsaa viänsi xD

Mä oon luvannut tään jo aiemmin ja teen saman lupauksen uudestaan: kunto pysyy koholla ja kohenee entisestään. Enää en jaksa kiloja tarkkailla, kunhan nyt olo on vetreä ja korvien välissä hyvä mieli.. ja salikorttia tulee vinguteltua. Mussa on vähän tekstiiliurheilijan vikaa ja sen lupauksen myös tein, että turhia ostoksia pyrin välttämään, en oikeesti tartte muiden treenitoppien lisäksi vielä sitä yhtä ihanaa kaupan rekistä! Mulla on iso tavoite tulossa parin vuoden päästä ja nyt jos koska on aika alkaa vähän reippailemaan siihen :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe