Vahvistimeni takana lukee että se pitää kytkeä maadoitettuun rasiaan, kuitenkaan tässä talossa ei sellaisia ole kuin keittiössä ja vessassa! Olen pitänyt siis maadoittamassa pistokkeessa, ja hyvin on toiminut, mutta mitä tästä nyt voi pahimmillaan seurata? Voiko koneesta saada sähköiskun?
This apparatus must be earthed
1
483
Vastaukset
- vähäsen...
Näin se yleensä menee suojamaadoitettujen laitteiden kanssa, tuskin hifivermeet paljoa tästä poikkeavat:
Suojamaadoitus on käyttäjän hengen varjelemiseksi laitettu - jos vahvarin kuori tulee jännitteiseksi niin suojamaan avulla palaa sulake ennen käyttäjää.
Eli jos siellä vahvarin sisällä tapahtuu jotain kummallista ja sen ulkokuoreen tulee 230 voltin jännite seinästä, niin maadoitettuun rasiaan kytkettynä virta kiertää kuoresta suojamaan kautta ja polttaa sulakkeen ja jännite häviää.
Jos samanlainen tapaus sattuu maadoittamattoman rasian kautta, niin pahimmillaan se jännite on siinä kuoressa niin kauan kun vaikka sinä menet ja painat virtanappia tai muuten vaan hivelet sen pintaa. Siinä vaiheessa saat kynsillesi enemmän tai vähemmän, henkiparkakin voi paeta.
Teoriassa siis voit saada sähköiskun jos joku vahvistimessa vikaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635