Muistatko nimipäiväänsä viettävistä, lorua, laulua, runoa, sanontoja?
Runoilla voit itsekin. Vai tuoko nimi mieleesi jonkun tutun, tai julkisuudesta tunnetun.
Edellinen ketju, tuli taas pitkäksi, joten jatketaan tästä, >>>
Nimipäivä tänään, osa 9
301
1874
Vastaukset
- 63v,
Onnea myös syntymäpäiväsankareille!
En tunne yhtään nimipäiväänsä viettävää omakohtaisesti. Julkisuudesta, nimi tuo mieleeni näyttelijä Titta Jokisen.
Hän myös meille ristikoita täyttäville hyvin tuttu nimi.
Oikein hyvää perjantai huomenta- enm
- Onnea Hilpan päivälle
ei sijaa huolen häivälle
Titta hänen kaverina
on myös päivän sankarina
talvipäivänä viettävät juhlaa
ystävät heihin hellyyttä tuhlaa
mikäs sen hauskempaa
kuin jatkaa juhlintaa...
Huomenta vaan, aikaisinpa oli aloitus ilmestynyt... Aamuvirkkuja muitakin kuin minä.
Tuo Hilppa saattaa olla taas nimi jota on molemmilla sukupuolilla ? - ibiza*
Olipahan minulla aikanaan hyvä metsästyskoira, rodultaan suomen pystykorva, joka tunsi nimen Titta... :)
- 63v,
enm kirjoitti:
- Onnea Hilpan päivälle
ei sijaa huolen häivälle
Titta hänen kaverina
on myös päivän sankarina
talvipäivänä viettävät juhlaa
ystävät heihin hellyyttä tuhlaa
mikäs sen hauskempaa
kuin jatkaa juhlintaa...
Huomenta vaan, aikaisinpa oli aloitus ilmestynyt... Aamuvirkkuja muitakin kuin minä.
Tuo Hilppa saattaa olla taas nimi jota on molemmilla sukupuolilla ?ainahan juhlinta mukavasti piristää, tai ainakin hellyyden ja huomion saanti.
Ihanaa, kun ainakin Titta ja Hilppa sitä saavat runoilussasi.
Heräilin, kun illalla jo klo 21,30 uni vei voiton ;D, empä arvaillut avata tätä uudelleen, lehden lukemisen välissä, ja vastata heti sinulle.
Oikein mukavaa päivää enm. - 63v,
ibiza* kirjoitti:
Olipahan minulla aikanaan hyvä metsästyskoira, rodultaan suomen pystykorva, joka tunsi nimen Titta... :)
Olen kuullut, tässä lähelläkin, eräällä koirakaverilla Hilppa nimen, Titta siis myöskin, koirurilla ;D
Nykyisin taitavat nimet ollakin "sekaisin" ihmisnimiä koirilla, ja ns, koiranimiä ihmisillä.
Sinulla on ollut useita koiria, ainako?
Onkos teilläpäin kovinkin kylmää, täällä nyt -14,5'. - maarina
ibiza* kirjoitti:
pakkas huomenta. Onnea Gunnar, Titta ja Hilppa.
Gunnar oli setäni nimi, tunnen myös toisen Gunnarin.
Hilppa Kimpanpää, radiotoimittaja.
Titta Jokinen, näyttelijä.
MARTTI INNANEN LAULAA GUNNARISTA: http://www.youtube.com/watch?v=CBWsYTBMVV8
Hyvää päivän jatkoa. - meirikki
Titta on suomalainen naisen etunimi.
Vuoden 2006 loppuun mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan 1 552 naista on saanut nimekseen Titta.(wiki)
Katselin pikaisesti et Hilippa-nimi on usein koirilla/hevosilla, eipä muita osunut. No ´näkkyypähän´mitä päivänmittaan saadaan kasoon :))
Simpauttajassa oli Hilippa, mut miespuolinen.
Pakasherra vain pykää juoksuaan, -21 näyttää nyt. - 63v,
maarina kirjoitti:
pakkas huomenta. Onnea Gunnar, Titta ja Hilppa.
Gunnar oli setäni nimi, tunnen myös toisen Gunnarin.
Hilppa Kimpanpää, radiotoimittaja.
Titta Jokinen, näyttelijä.
MARTTI INNANEN LAULAA GUNNARISTA: http://www.youtube.com/watch?v=CBWsYTBMVV8
Hyvää päivän jatkoa.Taisipa olla tuo Titta Jokinen aloituksessani ;D
Tänään nimenhaltijoita vähäisen, uskoisin niin. Tiedän myös toisen Titan, mutta on vasta aamu, joten ei laiteta lisää, ennen kuin ainakin "vakituiset" ovat käyneet.
En huomannut katsoa, Oliko tuo Gunnar ruotsinkielisten allakassa.
Kauniita kisuja oli videossa. - i_a
63v, kirjoitti:
Olen kuullut, tässä lähelläkin, eräällä koirakaverilla Hilppa nimen, Titta siis myöskin, koirurilla ;D
Nykyisin taitavat nimet ollakin "sekaisin" ihmisnimiä koirilla, ja ns, koiranimiä ihmisillä.
Sinulla on ollut useita koiria, ainako?
Onkos teilläpäin kovinkin kylmää, täällä nyt -14,5'.Digimittari näyttelee -33 astetta...
Pitäisi lähteä käymään tuolla kaupungissa sadan kilometrin päässä... Tyttäreni auton startti on hajonnut ja paikalliset korjaamot ovat täynnä... Tarvitsee autoa työssään... Vien autoni hänelle, ja tuon tyttäreni auton tänne... Korjaan sen viikonvaihteeksi, jolloin hän tulee käymään täällä... - 63v,
meirikki kirjoitti:
Vuoden 2006 loppuun mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan 1 552 naista on saanut nimekseen Titta.(wiki)
Katselin pikaisesti et Hilippa-nimi on usein koirilla/hevosilla, eipä muita osunut. No ´näkkyypähän´mitä päivänmittaan saadaan kasoon :))
Pakasherra vain pykää juoksuaan, -21 näyttää nyt.huomenta vain Meirikki. Hui, ompa siellä kylmää, toivottavasti et joudu pyöräilemään, ei kannata keuhkojaan tärvellä.
Niitä juhlijoita ei tänään paljon näytä olevan, mutta kuten enm arvelikin, nimi saattaa olla molemmilla sukupuolilla, kuten sinäkin kirjoitit tuosta simpauttajasta. - Jousimies-50
meirikki kirjoitti:
Pakasherra vain pykää juoksuaan, -21 näyttää nyt.Radiotoimittaja Hilppa Kimpanpää.
- maarina
meirikki kirjoitti:
Pakasherra vain pykää juoksuaan, -21 näyttää nyt.on ollut ihan suomalaisessa kalenterissa, ennen kuin tuo Titta tuli. Mulla on tuo monen vuoden muisti allakka. Siinä on vaan Gunnar ja Hilppa. Piti ostaa uusi allakka koska nimipäivät näköjään vaihtuu, kaikki vanhat pois ja uusia tilalle.
- 63v,
i_a kirjoitti:
Digimittari näyttelee -33 astetta...
Pitäisi lähteä käymään tuolla kaupungissa sadan kilometrin päässä... Tyttäreni auton startti on hajonnut ja paikalliset korjaamot ovat täynnä... Tarvitsee autoa työssään... Vien autoni hänelle, ja tuon tyttäreni auton tänne... Korjaan sen viikonvaihteeksi, jolloin hän tulee käymään täällä...hui, ei luulisi koirulinkaan, uusista tamineistaan huolimatta, kovin pitkään ulkona viihtyvän.
Ompa sinullakin pakkaspäivän homma. Ajaa epäkuntoinen auto, luoksesi. Mitä jos se sammuu matkalle?
Niin, niin, sinulla tietysti on konstisi, mitä en osaisi, ja jäisin tienposkeen. En kyllä uskaltaisi lähteäkään, sellaista ajamaan. ;D - 63v,
maarina kirjoitti:
on ollut ihan suomalaisessa kalenterissa, ennen kuin tuo Titta tuli. Mulla on tuo monen vuoden muisti allakka. Siinä on vaan Gunnar ja Hilppa. Piti ostaa uusi allakka koska nimipäivät näköjään vaihtuu, kaikki vanhat pois ja uusia tilalle.
noita nimiä, mutta ovat vasta ensivuoden -11 allakassa. varmaankin aloituksistani sitten niitä puuttuu, ja joudutte lisäämään ;D
Yritän muistaa katsoa, mutta voin unohtaa tarkistaa :( - 63v,
Jousimies-50 kirjoitti:
Radiotoimittaja Hilppa Kimpanpää.
kiitos mukanaolosta, tuo nimi vain taisi olla Maarinalla, jo sanottuna. Voihan olla, että kirjoittelitte samoihin aikoihin. Minulle käy usein niin. Ja varsinkin, jos tämä aparaatti soi kesken kaiken ;D
Tuli tuossa mieleeni, Elvis olisi tänään 75v, jos olisi elänyt. - meirikki
63v, kirjoitti:
huomenta vain Meirikki. Hui, ompa siellä kylmää, toivottavasti et joudu pyöräilemään, ei kannata keuhkojaan tärvellä.
Niitä juhlijoita ei tänään paljon näytä olevan, mutta kuten enm arvelikin, nimi saattaa olla molemmilla sukupuolilla, kuten sinäkin kirjoitit tuosta simpauttajasta.Olen ihan kotitouhuissa, nukkua olisin saanut vaikka puoleen päivään, vaan eipä tieten silloin nukuta kun sai maata ´herroiksi´:D
Pesukone jo hyrissyt jonkunaikaa, tyynyt ja peitot on terassilla. Sellaista normi tössötystä, välillä aina hetki koneella ja seuraavaan puuhaan. Valkenisi nyt päivä touhuamisilleni.
Ylen.1, Kultuuri/ Virrestä Viis, tullut telkusta 6.12
Tanssija Titta Tunkkari tulkitsee virren Oi Jumala, et hylkää pientä lasta.
491 Oi Jumala, et hylkää pientä lasta
Ranskassa 1542
suom. san. B. J. Ignatius, uud. J. Krohn
sov. Sakari Kukko ja Samuli Mikkonen
esittäjät Titta Tunkkari (tanssi), Sakari Kukko, Samuli Mikkonen
---et tälläinen tapaus... :/0 - 63v,
meirikki kirjoitti:
Olen ihan kotitouhuissa, nukkua olisin saanut vaikka puoleen päivään, vaan eipä tieten silloin nukuta kun sai maata ´herroiksi´:D
Pesukone jo hyrissyt jonkunaikaa, tyynyt ja peitot on terassilla. Sellaista normi tössötystä, välillä aina hetki koneella ja seuraavaan puuhaan. Valkenisi nyt päivä touhuamisilleni.
Ylen.1, Kultuuri/ Virrestä Viis, tullut telkusta 6.12
Tanssija Titta Tunkkari tulkitsee virren Oi Jumala, et hylkää pientä lasta.
491 Oi Jumala, et hylkää pientä lasta
Ranskassa 1542
suom. san. B. J. Ignatius, uud. J. Krohn
sov. Sakari Kukko ja Samuli Mikkonen
esittäjät Titta Tunkkari (tanssi), Sakari Kukko, Samuli Mikkonen
---et tälläinen tapaus... :/0heillä oli kyllä huivi kasvojen edessä. Mutta eipä täällä noin kylmää olekaan. Nyt näyttää vieläkin -14,5' valoista jo tunnin verran ollut.
Muistin tiskatessa yhden Gunnarin. Kirjailija, lehtimies joka paljonkin oli framilla meidän nuoruudessamme.
Gunnar Mattsson, kirjoitti vaimonsa sairaudesta,lapsestaan, alkoholismistaan, ja kuoli muistaakseni viisikymppisenä. - meirikki
63v, kirjoitti:
heillä oli kyllä huivi kasvojen edessä. Mutta eipä täällä noin kylmää olekaan. Nyt näyttää vieläkin -14,5' valoista jo tunnin verran ollut.
Muistin tiskatessa yhden Gunnarin. Kirjailija, lehtimies joka paljonkin oli framilla meidän nuoruudessamme.
Gunnar Mattsson, kirjoitti vaimonsa sairaudesta,lapsestaan, alkoholismistaan, ja kuoli muistaakseni viisikymppisenä.Hilppa, nimisiä viimevuonna 2 , ja Gunnar, nimisiä 19 kertoo väestörek.keskus, (etunimeksi annettuja)
On ihan tuttujakin vielä - vaan ootellaan Stellastiinan ja al-li´n saavan suunvuoron :DDD
Pakkohan mun oli "Monarkkini" hakea tuosta liiteristä ja veivattava tuonne kauemmas olevaan kauppaan. Ei sinne ole kuin reilu puolikilsaa, joten nopeemminhan mä selvisin kuin kävellen :)
Kas kun kaksi hyvin tärkeää *pyrsk.* ostosta piti hakea..Tuossa melki vieressä on toi saksankauppa vaan kun niiden kissunruoka ei kelpaa neito kattiselle :) ja niitten savukkeet ei kelpaa mamille :/o
Siinä ei kauaa nokka tuhissu, vaan kankea oli fillari. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Hilppa, nimisiä viimevuonna 2 , ja Gunnar, nimisiä 19 kertoo väestörek.keskus, (etunimeksi annettuja)
On ihan tuttujakin vielä - vaan ootellaan Stellastiinan ja al-li´n saavan suunvuoron :DDD
Pakkohan mun oli "Monarkkini" hakea tuosta liiteristä ja veivattava tuonne kauemmas olevaan kauppaan. Ei sinne ole kuin reilu puolikilsaa, joten nopeemminhan mä selvisin kuin kävellen :)
Kas kun kaksi hyvin tärkeää *pyrsk.* ostosta piti hakea..Tuossa melki vieressä on toi saksankauppa vaan kun niiden kissunruoka ei kelpaa neito kattiselle :) ja niitten savukkeet ei kelpaa mamille :/o
Siinä ei kauaa nokka tuhissu, vaan kankea oli fillari.Eräs ystävättäreni, aina matkoillaan ollessaan, osti kaappiin valmiiksi kissojensa tarvittavat ruuat, ja hiekat. Aikuiset lapsensa kävivät sitten vuorottain hoitamassa. (2-3vk)
No, kotiin tullessaan, oli ruokavarasto tallella. Ihmetteli lapsilleen, tokaisivat, kun ei heti hoksattu, ostettiin Lidlistä sitten laatikollinen.
Kisut söivät ihan hyvin, vaan annas olla kun "äiti" tuli kotiin, eivät muruakaan suostuneet enää sitä syömään.
Ja sama toistui aina lomien kohdalla, kelpasi hyvin muilta, muttei muutoin
Hän aina nauroi säästävänsä lomiensa aikana pitkän pennin kisujen muonista
Osti niitä halvempia siksi ajaksi ;D sen jälkeen. Hänellä oli kolme kissaa.
Yhden minäkin tiedän, vaan odotellaan. Säätiedoitus on sitten eilisen toistoa...
Hieno aurinkoinen pakkaspäivä.
Ja en sitten piruuttanikaan sano sitä kaikkien pihtaamaa Tittaa.
Sanon melkein naapurin likan, Titta Keinäsen, karatekan.
On kilpaillut Suomea edustamassa ulkomaita myöten ja nyt naisten sarjaan jouduttuaan taitaa lopetella.
Sitten vielä on yksi Gunnar, aikoja edesmennyt "GeeBee" Bärlund, nyrkkeilijä.- 63v,
Tellastiina kirjoitti:
Säätiedoitus on sitten eilisen toistoa...
On kilpaillut Suomea edustamassa ulkomaita myöten ja nyt naisten sarjaan jouduttuaan taitaa lopetella.
Sitten vielä on yksi Gunnar, aikoja edesmennyt "GeeBee" Bärlund, nyrkkeilijä.al_li sitten varmaankin ;D
Löysit ihan uuden, ja tuon nyrkkeilijän muistit. Tuttu nimi, vaan empä muistanut.
Aurinkoista täälläkin, eikä liian kylmää. Ulkoilijoita sen verran näkyy, tästä. - meirikki
Tellastiina kirjoitti:
Säätiedoitus on sitten eilisen toistoa...
Sitten vielä on yksi Gunnar, aikoja edesmennyt "GeeBee" Bärlund, nyrkkeilijä.Ja voisin lyödä isonkin veikan, et se sama todellakin on pihtauksessa :D
Toi Gunnar minullakin ooteli, vaan onpahan takataskussa vielä,,,
Tietän :) kertomastasi Titasta, kova on mimmi! - Jousimies-50
63v, kirjoitti:
al_li sitten varmaankin ;D
Löysit ihan uuden, ja tuon nyrkkeilijän muistit. Tuttu nimi, vaan empä muistanut.
Aurinkoista täälläkin, eikä liian kylmää. Ulkoilijoita sen verran näkyy, tästä.Ja mitähän sukua nyrkkeilijä oli Aira S:lle. No kyl työ tiiätte.
Jousimies-50 kirjoitti:
Ja mitähän sukua nyrkkeilijä oli Aira S:lle. No kyl työ tiiätte.
Onkos Airalla suvussa nyrkkeilijöitä enemmänkin?
Nyrkkeilijä Sten Suviohan oli Airan setä.- Jousimies-50
Jousimies-50 kirjoitti:
Ei mikään Gunnar,vaan Sten Suvio.
- Jouskari..
Tellastiina kirjoitti:
Onkos Airalla suvussa nyrkkeilijöitä enemmänkin?
Nyrkkeilijä Sten Suviohan oli Airan setä.Joo suoritin korjauksen. AN TEEKSI.
- 63v,
Jousimies-50 kirjoitti:
tiedä? Mies ai ainakaan ;D
- maarina
meirikki kirjoitti:
Hilppa, nimisiä viimevuonna 2 , ja Gunnar, nimisiä 19 kertoo väestörek.keskus, (etunimeksi annettuja)
Siinä ei kauaa nokka tuhissu, vaan kankea oli fillari.kelpaa munkaan kisulille saksalaisten ruuat, enkä ihmettele. Haisi sen verta pahalle, jossei ne ny hyvälle haise muutkaan. Mamiki vielä ronkeli, eiks se oo sama mistä se savu tulee....)) Heh heh...
- maarina
63v, kirjoitti:
kiitos mukanaolosta, tuo nimi vain taisi olla Maarinalla, jo sanottuna. Voihan olla, että kirjoittelitte samoihin aikoihin. Minulle käy usein niin. Ja varsinkin, jos tämä aparaatti soi kesken kaiken ;D
Tuli tuossa mieleeni, Elvis olisi tänään 75v, jos olisi elänyt.toi pitäny huomata, Elvis-fanin. Oli sen verta taas kiire Lempäälään, etten huomannut. Hyvä että muistutit.
- meirikki
maarina kirjoitti:
kelpaa munkaan kisulille saksalaisten ruuat, enkä ihmettele. Haisi sen verta pahalle, jossei ne ny hyvälle haise muutkaan. Mamiki vielä ronkeli, eiks se oo sama mistä se savu tulee....)) Heh heh...
Meinasi kauan sitten hieman tulla eripuraa muruni isän kanssa, oli kesä ja uuninpohja pannulla paistelimme silakka pihvejä kaiken sovun merkeissä....vaan et ´mun´ pitkäkarvaiselle (rotua semmoinen) perkeitä !!!
Kattinen olisi haissut pitkään ja kauan, ...e-hei vaari kulta, perattuina, huuhdeltuina ja mami sitten saksilla ne vielä leikkoili pikkusuuhun sopivaksi :D Ns. sisäkisut on ihan luku erikseen kuin maatiaiskisut.
Eipä kovin maallakaan ulkona viihtynyt, valjaissa ja pitkässä narussa arasti kävelikseli, ja pyysi saunaosaston makuriin jossa asustimme:) Toki se lähes 80v papan mielestä ikänsä maalla asuneena ja kissuja pitäneenä tuntui hassulta, mutta ´mun´ katti, mun säännöt...niiih! :))
Kitekat´it hyytelöllä, turha on muita merkkejä ostella...huokaus. Ja totta jotkut haisee todella kamalalta.
Ja sit vielä mamin piuhauttelutkin vimpanpäälle *kikattaa naurusta* laaduilla on jopa niissäkin eroja ja maussa :D Joo-o ei kelpaa Lind´in savukkeet, pahoja :/o
Kun omillaan ostaa, eipä hävetä "tirsmuamisemme" ;) - meirikki
Rei Shimura on yhdysvaltalaisen kirjailijan Sujata Masseyn kirjoittama kymmenosainen rikoskirjasarja. Kirjojen pääosassa on japanilais-yhdysvaltalainen Rei Shimura, joka joutuu usein tahtomattaan ratkomaan erilaisia rikostapauksia.
Näistä useimman käänsi, Titta Leppämäki. - maarina
meirikki kirjoitti:
Meinasi kauan sitten hieman tulla eripuraa muruni isän kanssa, oli kesä ja uuninpohja pannulla paistelimme silakka pihvejä kaiken sovun merkeissä....vaan et ´mun´ pitkäkarvaiselle (rotua semmoinen) perkeitä !!!
Kattinen olisi haissut pitkään ja kauan, ...e-hei vaari kulta, perattuina, huuhdeltuina ja mami sitten saksilla ne vielä leikkoili pikkusuuhun sopivaksi :D Ns. sisäkisut on ihan luku erikseen kuin maatiaiskisut.
Eipä kovin maallakaan ulkona viihtynyt, valjaissa ja pitkässä narussa arasti kävelikseli, ja pyysi saunaosaston makuriin jossa asustimme:) Toki se lähes 80v papan mielestä ikänsä maalla asuneena ja kissuja pitäneenä tuntui hassulta, mutta ´mun´ katti, mun säännöt...niiih! :))
Kitekat´it hyytelöllä, turha on muita merkkejä ostella...huokaus. Ja totta jotkut haisee todella kamalalta.
Ja sit vielä mamin piuhauttelutkin vimpanpäälle *kikattaa naurusta* laaduilla on jopa niissäkin eroja ja maussa :D Joo-o ei kelpaa Lind´in savukkeet, pahoja :/o
Kun omillaan ostaa, eipä hävetä "tirsmuamisemme" ;)mammalle kelpaa vain latz, hyytelöllä. Ja neulamuikut, isoja muikkuja ei syö. Välillä tuntuu, et pitäs ottaa katti kauppaan, sais ite valita mitä syöpi...)) Naudanliha on kans vähä vaikeeta menee...
- meirikki
maarina kirjoitti:
mammalle kelpaa vain latz, hyytelöllä. Ja neulamuikut, isoja muikkuja ei syö. Välillä tuntuu, et pitäs ottaa katti kauppaan, sais ite valita mitä syöpi...)) Naudanliha on kans vähä vaikeeta menee...
Niin, en minä tirsmuksi ole mielestäni opettanut, herran tähden kun neito kattinen painaa 3kg joskus parisataa grammia enempi, ei ole varaa ruoan kanssa tyylillä : Et syöhän se jos on nälkä! Kun ei syö ja sillä sipuli. Useammat painaa jopa yli 7kg.
Sellaiset teevadin kokoiset silmät katsoo ihmeissään, miksen ruokaa saa? Niin lähtee vanhat kuin ´kuppa töölöstä´perkules, se on mun perheeni jäsen ja saa pullikoida, niinko likkakin aikoinaaN :D
Olisimme me kiva näky, tyyräisimme kärryjämme kissu istuisko lapset ja haistattelisimme et käykö vai ei :DDD Mullon ollut aiemmin elämässä pari pienirotuista koiraa, eikä todella olleet nirsoja ruoan suhteen.
Tää on mun ekakissu, enkä pitänyt kissoista kun hänet pienenä pörrönä sain. Siinä mentiin kaikki väärin mitä väärin voi, kun pelkäsin jopa inhosin, uskallan nyt sen myöntää kun on mamin " maailman paras ja kaunein kissu",
Kaikki tummaliha, noup. kana, kalkkuna, vasikkaa ja kala menee.
Olenhan itekin valikoiva, joten kai neito kattinen on maminsa löytänyt :) - maarina
meirikki kirjoitti:
Niin, en minä tirsmuksi ole mielestäni opettanut, herran tähden kun neito kattinen painaa 3kg joskus parisataa grammia enempi, ei ole varaa ruoan kanssa tyylillä : Et syöhän se jos on nälkä! Kun ei syö ja sillä sipuli. Useammat painaa jopa yli 7kg.
Sellaiset teevadin kokoiset silmät katsoo ihmeissään, miksen ruokaa saa? Niin lähtee vanhat kuin ´kuppa töölöstä´perkules, se on mun perheeni jäsen ja saa pullikoida, niinko likkakin aikoinaaN :D
Olisimme me kiva näky, tyyräisimme kärryjämme kissu istuisko lapset ja haistattelisimme et käykö vai ei :DDD Mullon ollut aiemmin elämässä pari pienirotuista koiraa, eikä todella olleet nirsoja ruoan suhteen.
Tää on mun ekakissu, enkä pitänyt kissoista kun hänet pienenä pörrönä sain. Siinä mentiin kaikki väärin mitä väärin voi, kun pelkäsin jopa inhosin, uskallan nyt sen myöntää kun on mamin " maailman paras ja kaunein kissu",
Kaikki tummaliha, noup. kana, kalkkuna, vasikkaa ja kala menee.
Olenhan itekin valikoiva, joten kai neito kattinen on maminsa löytänyt :)on mulla, kaks kiukkusta akkaa yhes. Mut maataa vierekkäin, kisukin pää tyynyl. Karvoja on joka paikas, mut mitäs siitä. Se ois kyl kieltämättä haaska näky mummo kissan kans ostoksilla. Saattais siinä muut asiakkaat katella vähä oudosti.
- meirikki
maarina kirjoitti:
on mulla, kaks kiukkusta akkaa yhes. Mut maataa vierekkäin, kisukin pää tyynyl. Karvoja on joka paikas, mut mitäs siitä. Se ois kyl kieltämättä haaska näky mummo kissan kans ostoksilla. Saattais siinä muut asiakkaat katella vähä oudosti.
Ei herra paratkoon, johan olisi terveysviranomaiset samantien paikalla, kauppa kiinni ja desifiointiin :D
Karmeeta, eläin kaupassa:/ Muita räkäisiä saa olla pilvin pimein.
Tänään aamulla, nousin kukonlaulun aikaan ja aloin ottaan lakanoita ja tyynynliinoja pois, no neito kattinen oli muruni puolella ja seurasi touhujani , kun sain omanpuoleni riisuttua aloin ottaa tyynyliinoja miehenpuolelta pois kuin täkkilakanankin, neito kattinen seurasi, minä jo alulakaa nyhtämässä...ei elettäkään et liikahtaisi. Taputtelin munpuoltani et voisitko siirtyä...ei ..kiskoin edelleen alulakanaa, ilme oli et mä olen nyt tässä! Aattelin et okei, johan minulla on satsi koneeseen, ole siinä kuin tuomiopäivän profeetta :)) mut se ilme kissun silmissä , sanoisin et se oli häijy.
Siskolikka soitti ja naureskellen kerroin tapahtuneen, sanoi et kyllä olisi lähtenyt ja miksi tuollaista kun kissa pidät? Sotkee ja karvaa ...jne...Samoista vanhemmista, näin erilaisia.
Sanon aina et ihminen on jäänyt paljosta vaille ellei ole kokenut eläimeltä saatua rakkautta, vaikkapa kisulta. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Ei herra paratkoon, johan olisi terveysviranomaiset samantien paikalla, kauppa kiinni ja desifiointiin :D
Karmeeta, eläin kaupassa:/ Muita räkäisiä saa olla pilvin pimein.
Tänään aamulla, nousin kukonlaulun aikaan ja aloin ottaan lakanoita ja tyynynliinoja pois, no neito kattinen oli muruni puolella ja seurasi touhujani , kun sain omanpuoleni riisuttua aloin ottaa tyynyliinoja miehenpuolelta pois kuin täkkilakanankin, neito kattinen seurasi, minä jo alulakaa nyhtämässä...ei elettäkään et liikahtaisi. Taputtelin munpuoltani et voisitko siirtyä...ei ..kiskoin edelleen alulakanaa, ilme oli et mä olen nyt tässä! Aattelin et okei, johan minulla on satsi koneeseen, ole siinä kuin tuomiopäivän profeetta :)) mut se ilme kissun silmissä , sanoisin et se oli häijy.
Siskolikka soitti ja naureskellen kerroin tapahtuneen, sanoi et kyllä olisi lähtenyt ja miksi tuollaista kun kissa pidät? Sotkee ja karvaa ...jne...Samoista vanhemmista, näin erilaisia.
Sanon aina et ihminen on jäänyt paljosta vaille ellei ole kokenut eläimeltä saatua rakkautta, vaikkapa kisulta.ja varmaan naapurit kohta soittaa ovikelloa, varmistaakseen "sekoamiseni" asteen ;D
Pitsimyssyt vaan kisuilta vielä puuttuukin. Ja työntäen lastenrattailla ostoksille.
Aah hahaaahuh - meirikki
63v, kirjoitti:
ja varmaan naapurit kohta soittaa ovikelloa, varmistaakseen "sekoamiseni" asteen ;D
Pitsimyssyt vaan kisuilta vielä puuttuukin. Ja työntäen lastenrattailla ostoksille.
Aah hahaaahuhSaatiinpa sutkin sieltä esiin * höröttää ääneen* voin nähdä sieluni silmin tilanteen. Me kissu mammat.
Meil on rosmoja varten kaupassa vartijoita, etelessä et ei tule elukoita, pääasiasiassa koiria kun haistavat ruuan.
Kuka se nyt sit yhtä nimeä pihtaa? Vinkki, näyttelijä. ja paljon muutakin. :D - 63v,
meirikki kirjoitti:
Saatiinpa sutkin sieltä esiin * höröttää ääneen* voin nähdä sieluni silmin tilanteen. Me kissu mammat.
Meil on rosmoja varten kaupassa vartijoita, etelessä et ei tule elukoita, pääasiasiassa koiria kun haistavat ruuan.
Kuka se nyt sit yhtä nimeä pihtaa? Vinkki, näyttelijä. ja paljon muutakin. :Dvarmaankin koko päivän, tunnin välein ottanut käteen, heh puhelimen hihih nyt mulle jäi hihitys päälle. Vastasinkin tuossa sinulle, lellimisestä.
Tiedän näyttelijän, olen elävänä nähnytkin, ja filmissä. Vai eikö tää ollut minulle hihhih, minulta on lukematta al_lin vastaukset, kun piti taas sulea, ja tyhjentää muisti :( - maarina
63v, kirjoitti:
varmaankin koko päivän, tunnin välein ottanut käteen, heh puhelimen hihih nyt mulle jäi hihitys päälle. Vastasinkin tuossa sinulle, lellimisestä.
Tiedän näyttelijän, olen elävänä nähnytkin, ja filmissä. Vai eikö tää ollut minulle hihhih, minulta on lukematta al_lin vastaukset, kun piti taas sulea, ja tyhjentää muisti :(hauskaa pittää olla. Vieläkö sitä pittää yhtä nimmee pihtata, Antas tulla vaa,kyllä me se kestetään. Kukahan se vois olla, joku paikalline jannu varmaa....))
- 63v,
maarina kirjoitti:
hauskaa pittää olla. Vieläkö sitä pittää yhtä nimmee pihtata, Antas tulla vaa,kyllä me se kestetään. Kukahan se vois olla, joku paikalline jannu varmaa....))
al_lihan kertoi, ettei tiennyt. Tai muistanut. En minäkään muita tiennyt , kuin sen, aamuisten lisäksi.
- al_li
Pakkasta "enää" parikymmentä astetta, 10 vähemmän kuin eilen. Tosiaan, tuntuupa paljon vähemmän kylmältä.
Gunnar Mattson on kirjoittanut myös teoksen Gunnar.
Toinenkin kirjailija löytyy Gunnar Börling.
Tuosta almanakasta. Itse katson aina netin Almanakka-toimiston sivulta. Siellä on suomen-, kuin ruotsinkielinenkin allakka, jossa on kaikki uudet nimetkin.
Aloittajalle vielä, Kustia yritin metsästää kaikin konstein, en löytänyt.
Tämä biisi sopii tähänkin päivään.
http://www.youtube.com/watch?v=XaR06ITT5Cw
.- meirikki
Ei, me kun sulle sen kaikkientietämän Titan jätettiin...:D
Niin ja Kusti nimestä ei todellakaan saatu selville mistä se on tullut, ei tiedä wiki, eikä muut. Se on lempinimi joka on otettu käytäntöön. san vain et minäkin sitä riittävästi etsin!
Laita nyt se puuttuva Titta, niin saamme rauhan :D Kun oomme pihdanneet, et sullekin jäisi....:DDD - 63v,
;D mitkä nimet olen laittanut ;D
Kirjoititkin eilisistä ;D
Tiesin, ja hänen kirjojaanhan on käännettykin monille kielille, siis Mattssonnin. Toista en tuntenut?
Vai tykkää, minä en, mutta parempi kotona talvella, kuin kesän helteessä. Meillä taas mittari laskee, nyt jo -17,7'
(levystäsi tuo)
Elvis olisi syntymäpäivänsä takia sopinut ;D
Kummallista, meillä on allakassa nimi, mistä ei tietoa?
Olen yrittänyt etsiä sitä allakkaa, vaan ne on jotain ladattavia mitä näin, tuttavani koneella, en siis löytänyt, tällä on turha mitään hakuja tehdä
Linkkeihin pääsen, mutta ne ei saa olla niitä proff vai mitä lienee ;D
Kuten huomaat, en hallitse nettiä. - al_li
meirikki kirjoitti:
Ei, me kun sulle sen kaikkientietämän Titan jätettiin...:D
Niin ja Kusti nimestä ei todellakaan saatu selville mistä se on tullut, ei tiedä wiki, eikä muut. Se on lempinimi joka on otettu käytäntöön. san vain et minäkin sitä riittävästi etsin!
Laita nyt se puuttuva Titta, niin saamme rauhan :D Kun oomme pihdanneet, et sullekin jäisi....:DDDja tytöt! :)) Ihan rehellisesti, ihan toinen on Titta minulle tuntematon. ://
Ihmeellistä on tosiaan, ettei niinkin tutusta, kuin Kustista löydä mitään tietoa. Tulee meistä melkoisia mestareita, kun näitä nimiä mietimme.
Aattelin, aattelin ihan vain mietiskellä noita Gunnareita. :)
. - al_li
63v, kirjoitti:
Tiesin, ja hänen kirjojaanhan on käännettykin monille kielille, siis Mattssonnin. Toista en tuntenut?
Vai tykkää, minä en, mutta parempi kotona talvella, kuin kesän helteessä. Meillä taas mittari laskee, nyt jo -17,7'
(levystäsi tuo)
Olen yrittänyt etsiä sitä allakkaa, vaan ne on jotain ladattavia mitä näin, tuttavani koneella, en siis löytänyt, tällä on turha mitään hakuja tehdä
Kuten huomaat, en hallitse nettiä.Mattssonin Prinsessa minun pitäisi lukea, muistan myös, että siitä puhuttiin runsaasti aikoinaan.
Miten näet kirjoittaa sillä koneellasi, minullakin on nyt vaikeaa tällä? Ei meinaa nähdä, prillit kai liian miedot näin pienille kirjaimille, ja sormeni lienevät liian nakkimaiset.
Laitan linkin, näkyykö se?
http://almanakka.helsinki.fi/
. - 63v,
63v, kirjoitti:
(levystäsi tuo)
Kuten huomaat, en hallitse nettiä.enkä hallitse enää nimiäkään hihhih.
Puhuttiin eilen tuosta Kustista, niin unohdin tämän päiväisen Gunnarin, hih
Se kun ei ylhäällä lukenut :D onneksi oli tuossa yhtenä otsikkona. Varmaan noista kisujutuista, joita luin ensin, menin hohotuksieni kanssa ihan sekaisin. - Tellastiina*
al_li kirjoitti:
ja tytöt! :)) Ihan rehellisesti, ihan toinen on Titta minulle tuntematon. ://
Ihmeellistä on tosiaan, ettei niinkin tutusta, kuin Kustista löydä mitään tietoa. Tulee meistä melkoisia mestareita, kun näitä nimiä mietimme.
Aattelin, aattelin ihan vain mietiskellä noita Gunnareita. :)
.No sehän on Titta Karakorpi!!!
Oli Elinan osassa Laineen "Täällä pohjantähden alla"-elokuvassa,
taitaa nykyisin toimia ohjaajana.
Siinä se sitten on - viimeinen Titta! - al_li
Tellastiina* kirjoitti:
No sehän on Titta Karakorpi!!!
Oli Elinan osassa Laineen "Täällä pohjantähden alla"-elokuvassa,
taitaa nykyisin toimia ohjaajana.
Siinä se sitten on - viimeinen Titta!Ei ollut harmainta hajua, ja silti, kun sanoit, ihan tuttu nimi, kasvotkin muistan. :)
Mutta, sanon samalla vielä yhden uuden sankarin, Ulvovan Myllärin pääroolissa Vesa-Matti Loiri esitti Gunnar Huttusta. En kyllä muistanut, vaikka leffa näkyi ihan vasta telkassa.
Aloittajalle haluaisin sanoa vielä, äsken tohkeissani unohdin, hirmuisesta helteesä en tykkää, en. En ole koskaan osannut, tai voinut, oikein palvoa aurinkoa, ihokin palaa alta aikayksikön.
. - meirikki
63v, kirjoitti:
(levystäsi tuo)
Kuten huomaat, en hallitse nettiä.Saathan sinä Elvistä ..kun noin nätisti pyydät :)
http://www.youtube.com/watch?v=tpzV_0l5ILI
Rouva on hyvä vaan, ja nautiskelee :D
Ja sit toiseksi, en minä ainakaan osaa netissä paljoakaan, otan aina kiitoksella vastaan jos joku neuvoo, samoin annan ne vähäiset tietoni kysyvälle. Moni on oppinut linkittään neuvojeni kautta, kiitän siitä sitä ihmistä joka opetti sen minulle. Satutätix, kirjoitteli ennen palstoilla. Ei toki tää 60, vaan tuolla nuoremmissa. Kerroinhan joskus et muitakin kerhoja on tullut koluttua, ihana ihminen oli neuvoissaan.
Täälä koettiin linkitykset pahana kun tulin palstalle! Se on ihan ok. muualla ja hymiöitä toivoin kans kun kyselyyn vastasin. Tämä pitää olla yleispalsta, ja Sinun nimppariketju ja minun Mussiikinurkkaus antaa 38 tilaa muulle avaukselle, me sovimme tänne, Kiitos kun jaksat/ja JATKAT :)
Haluaisitko kuulla jonkun lempibiisin, sana vain yritetään hakea. - 63v,
al_li kirjoitti:
Mattssonin Prinsessa minun pitäisi lukea, muistan myös, että siitä puhuttiin runsaasti aikoinaan.
Miten näet kirjoittaa sillä koneellasi, minullakin on nyt vaikeaa tällä? Ei meinaa nähdä, prillit kai liian miedot näin pienille kirjaimille, ja sormeni lienevät liian nakkimaiset.
Laitan linkin, näkyykö se?
http://almanakka.helsinki.fi/
.Aukesi etusivu, sitten painoin varmaan väärää sivusta, tuli selityksiä, kun yritin kolmatta, tulikin taas ilmoitus, muisti täynnä. Joten kesti taas, siksi en juurikaan etsi mitään. Tallensin sen kirjainmerkkeihin, ja yritän myöhemmin uudelleen. Ne sivut vievät aina muistitilaa. Samoin tämä, jos aukaisen yli 30 viestinketjun, siksi yksitellen.
En arvannut käyväni joka päivä, ja vieläpä usein ;D ennen vain pari kertaa viikossa, ja kun aloituksen tein, silloin enemmän, mutta useimmat jäivät paljon lyhyemmäksi, kuin tämä ;D
Näen ihan niinkuin sinäkin textarit ;D
Puhelimestasi. - meirikki
63v, kirjoitti:
enkä hallitse enää nimiäkään hihhih.
Puhuttiin eilen tuosta Kustista, niin unohdin tämän päiväisen Gunnarin, hih
Se kun ei ylhäällä lukenut :D onneksi oli tuossa yhtenä otsikkona. Varmaan noista kisujutuista, joita luin ensin, menin hohotuksieni kanssa ihan sekaisin.Gunnar Nordström, on meidän Rolfin , kauneus kirudgin alkulähteet, en viittinyt historiikkaa tuoda, kovin ovat akateemisia oleet jostain 1800 luvulta. Lukekaa ketä kiinnostaa...:
Koin jotenkin et olit allapäin/väsynyt, niin höpöteltiin huom! hyvinkin tärkeistä asioista kuin kissuistamme.
Minen yksinkertaisesti jaksa maailman menoa ajatella/surra, minä teen työtäni vanhusten kanssa , vapaalla en jaksa...ja usein täälä on niitä jotka tietää kaiken, muttei ole läsnä työkentällä.
Siksi kirjoittelen vaikka minun kattisesta, ja arkisista touhuttelemisista, se on minulle latausta.
Nyt mami menee ja napsauttaa saunan päälle. Lakkaisi vilutus (LUIT OIKEIN:) :) - meirikki
63v, kirjoitti:
Aukesi etusivu, sitten painoin varmaan väärää sivusta, tuli selityksiä, kun yritin kolmatta, tulikin taas ilmoitus, muisti täynnä. Joten kesti taas, siksi en juurikaan etsi mitään. Tallensin sen kirjainmerkkeihin, ja yritän myöhemmin uudelleen. Ne sivut vievät aina muistitilaa. Samoin tämä, jos aukaisen yli 30 viestinketjun, siksi yksitellen.
En arvannut käyväni joka päivä, ja vieläpä usein ;D ennen vain pari kertaa viikossa, ja kun aloituksen tein, silloin enemmän, mutta useimmat jäivät paljon lyhyemmäksi, kuin tämä ;D
Näen ihan niinkuin sinäkin textarit ;D
Puhelimestasi.Lälläti lää...mitäs alotit? ;)) Nyt vaan lisää poveria siihen aparaattiisi, mehän kyllä jaksetaan!
Taisit riesan itellesi meistä saada...:D kerkiimme me ootteleen, ei kun lisää! - 63v,
meirikki kirjoitti:
Gunnar Nordström, on meidän Rolfin , kauneus kirudgin alkulähteet, en viittinyt historiikkaa tuoda, kovin ovat akateemisia oleet jostain 1800 luvulta. Lukekaa ketä kiinnostaa...:
Koin jotenkin et olit allapäin/väsynyt, niin höpöteltiin huom! hyvinkin tärkeistä asioista kuin kissuistamme.
Minen yksinkertaisesti jaksa maailman menoa ajatella/surra, minä teen työtäni vanhusten kanssa , vapaalla en jaksa...ja usein täälä on niitä jotka tietää kaiken, muttei ole läsnä työkentällä.
Siksi kirjoittelen vaikka minun kattisesta, ja arkisista touhuttelemisista, se on minulle latausta.
Nyt mami menee ja napsauttaa saunan päälle. Lakkaisi vilutus (LUIT OIKEIN:) :)tai melkein kolme, kun oli fyysinen paha olo. Kun on kipuja, ja vaikea olla, ei oiken jaksa mitään. En sairaskertomusta tee, mutta yleensä en sellaisina päivinä edes avaa nettiä, nyt oli tää juttu. Olisi pitänyt vain itsekseen olla. Rehkin liiaksi silloin tiistaina, ja se kostautui.
- 63v,
meirikki kirjoitti:
Lälläti lää...mitäs alotit? ;)) Nyt vaan lisää poveria siihen aparaattiisi, mehän kyllä jaksetaan!
Taisit riesan itellesi meistä saada...:D kerkiimme me ootteleen, ei kun lisää!en kyllä riesaksi sanoisi mukavia ihmisiä, ja ajatustenvaihtoa ;D
Luultavasti, me kaikki saamme jonkinlaisen kivan fiiliksen, kun te etsitte erilaisia juttuja, ja vastailemme sekaisin, eli keskustelemme. Minä vaan lehdistä lukemiani, tai kirjojen teatterin kautta muistamiani, mutta ei se haittaa kun kilpailu ei ole kyseessä.
Hei, kaikki kirjoittajat yhdessä tekee tätä, ja tämähän on monien ihmisten yhdessä aikaansaama ketju.
Uudetkin, ja välillä poikkeavat, otamme vastaan mielellämme, ja vastailemme heille, ibiza ja Ramoona käyvät, mikä on mukavaa, enm myöskin jutteleee joskus kanssamme, runojen,lorujen lisäksi, ja tänään, myös joskus aiemminkin jousimies poikkesi. X käy välillä ja taitaa niitä muitakin olla joita en nyt nimeltä muista., käyvät sen verran harvemmmin.
Siksi kai pidän "meteliä" siitä, ettei nimilitaniaa laitettaisi, vaan yksi kerrallaan riittäisi, per vastaus,jotta uusiakin voisi tulla mukaan.
Kyllä ne loput ehtii illallakin, jos on jäänyt ;D niin sinä teitkin, niiden Harryjen kanssa.
Huomena on paljon, minä taas vain muutamia muistan, ja niitäkin tulee osa teiltä, mutta ei se haittaa.
Seuraava päivä sitten onkin , no näkeepähän huhhuh. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Saathan sinä Elvistä ..kun noin nätisti pyydät :)
http://www.youtube.com/watch?v=tpzV_0l5ILI
Rouva on hyvä vaan, ja nautiskelee :D
Ja sit toiseksi, en minä ainakaan osaa netissä paljoakaan, otan aina kiitoksella vastaan jos joku neuvoo, samoin annan ne vähäiset tietoni kysyvälle. Moni on oppinut linkittään neuvojeni kautta, kiitän siitä sitä ihmistä joka opetti sen minulle. Satutätix, kirjoitteli ennen palstoilla. Ei toki tää 60, vaan tuolla nuoremmissa. Kerroinhan joskus et muitakin kerhoja on tullut koluttua, ihana ihminen oli neuvoissaan.
Täälä koettiin linkitykset pahana kun tulin palstalle! Se on ihan ok. muualla ja hymiöitä toivoin kans kun kyselyyn vastasin. Tämä pitää olla yleispalsta, ja Sinun nimppariketju ja minun Mussiikinurkkaus antaa 38 tilaa muulle avaukselle, me sovimme tänne, Kiitos kun jaksat/ja JATKAT :)
Haluaisitko kuulla jonkun lempibiisin, sana vain yritetään hakea.kun olisi elänyt, olisi 75v, ajatella että haudassakin jo yli 30 v. En muista oliko 77 vai 79 kun kuoli? Veikkaisin 77
Kiitokset, kyllä pyydän taas, kun tulee mieleen. - maarina
63v, kirjoitti:
kun olisi elänyt, olisi 75v, ajatella että haudassakin jo yli 30 v. En muista oliko 77 vai 79 kun kuoli? Veikkaisin 77
Kiitokset, kyllä pyydän taas, kun tulee mieleen.hyssykät. Ompa ollut hauska päivä teidän kanssa. Nauran vielä sängyssäkin, unta ootellessa. Rauhallista yötä, kaikesta huolimatta.
- maarina
maarina kirjoitti:
hyssykät. Ompa ollut hauska päivä teidän kanssa. Nauran vielä sängyssäkin, unta ootellessa. Rauhallista yötä, kaikesta huolimatta.
myötä, hyvää yötä: http://www.youtube.com/watch?v=RAonlWEWYF8
- meirikki
63v, kirjoitti:
en kyllä riesaksi sanoisi mukavia ihmisiä, ja ajatustenvaihtoa ;D
Luultavasti, me kaikki saamme jonkinlaisen kivan fiiliksen, kun te etsitte erilaisia juttuja, ja vastailemme sekaisin, eli keskustelemme. Minä vaan lehdistä lukemiani, tai kirjojen teatterin kautta muistamiani, mutta ei se haittaa kun kilpailu ei ole kyseessä.
Hei, kaikki kirjoittajat yhdessä tekee tätä, ja tämähän on monien ihmisten yhdessä aikaansaama ketju.
Uudetkin, ja välillä poikkeavat, otamme vastaan mielellämme, ja vastailemme heille, ibiza ja Ramoona käyvät, mikä on mukavaa, enm myöskin jutteleee joskus kanssamme, runojen,lorujen lisäksi, ja tänään, myös joskus aiemminkin jousimies poikkesi. X käy välillä ja taitaa niitä muitakin olla joita en nyt nimeltä muista., käyvät sen verran harvemmmin.
Siksi kai pidän "meteliä" siitä, ettei nimilitaniaa laitettaisi, vaan yksi kerrallaan riittäisi, per vastaus,jotta uusiakin voisi tulla mukaan.
Kyllä ne loput ehtii illallakin, jos on jäänyt ;D niin sinä teitkin, niiden Harryjen kanssa.
Huomena on paljon, minä taas vain muutamia muistan, ja niitäkin tulee osa teiltä, mutta ei se haittaa.
Seuraava päivä sitten onkin , no näkeepähän huhhuh.Joo, on toivomuksesi minulle mennyt ´kaaliin´. mukavaa et moni on tullut mukaan, ja ei siitä väliä oliko jo, mahtuu tänne muutaman kerran samakin.
Katsoitko video pläjäyksen edellisestä ketjusta? Mister Bean se siellä osoitti nerokkuuttaan.
Ettei menisi liian totiseksi, siksi tuntuu kivalta tälläinen normi keskustelu, siä on 39 muuta sivua, siitä vaan.
Niin ja jos sää musaa tarviit poikkee ´kanavalla´haetann sellaista kun oltiin nuoria, ja se kuuluu :))) - 63v,
maarina kirjoitti:
hyssykät. Ompa ollut hauska päivä teidän kanssa. Nauran vielä sängyssäkin, unta ootellessa. Rauhallista yötä, kaikesta huolimatta.
varmaan pyrskähtelen myös.
Hyvää yötä, menen myös unten maille, kunhan saan nämä lukemattomat luetuksi ;D - meirikki
63v, kirjoitti:
tai melkein kolme, kun oli fyysinen paha olo. Kun on kipuja, ja vaikea olla, ei oiken jaksa mitään. En sairaskertomusta tee, mutta yleensä en sellaisina päivinä edes avaa nettiä, nyt oli tää juttu. Olisi pitänyt vain itsekseen olla. Rehkin liiaksi silloin tiistaina, ja se kostautui.
Nyt lopetat ja heti! Me ollaan nimppari- kerho, ja pidämme toisistamme joten sen väsynkin saa kertoa.
Joo-0, mä luin lehdestä ettei ikäihmisten kerhoissa saa vaivojaan valittaa, oli hyvin nega.
Olen vetänyt ko. kerhoa ja tasan samaa mieltä. me laulettiin pelattiin, luettiin kirjaa kunnes sekin näytti ettei muisteta edellistä, vaihdoin bingoon jo tuli vipinää...:DDD
Voi kun saisikin pitää `päänsä´vaikka muuta kremppaa sitten tuleekin? - 63v,
maarina kirjoitti:
myötä, hyvää yötä: http://www.youtube.com/watch?v=RAonlWEWYF8
kiitos, hyvät yöt;D
- al_li
63v, kirjoitti:
varmaan pyrskähtelen myös.
Hyvää yötä, menen myös unten maille, kunhan saan nämä lukemattomat luetuksi ;DMinun tietämysvakkani on typötyhjä. Jatketaan huomenna, mukavaa hommaa tämä on.
-kirjoitin jo yhden, ja lähetin, minne meni?-
. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Joo, on toivomuksesi minulle mennyt ´kaaliin´. mukavaa et moni on tullut mukaan, ja ei siitä väliä oliko jo, mahtuu tänne muutaman kerran samakin.
Katsoitko video pläjäyksen edellisestä ketjusta? Mister Bean se siellä osoitti nerokkuuttaan.
Ettei menisi liian totiseksi, siksi tuntuu kivalta tälläinen normi keskustelu, siä on 39 muuta sivua, siitä vaan.
Niin ja jos sää musaa tarviit poikkee ´kanavalla´haetann sellaista kun oltiin nuoria, ja se kuuluu :)))mulla vaan jossain vaiheessa tuli yliannos, lentokoneissa 90luvulla näytettiin niitä aika usein. Reissasin paljon, ja osasin jo ulkoa.
juu, en minä täällä pyydä kuin päivänsankarin nimeä, tai sankarin esittämää. Kappaletta joka päivään kuuluu, jos joku ei ole kekannut sitä laittaa ;D
Kiitos tästä päivästä, nyt valo pois.
Aamulla luen jos jotain tullut lisää. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Nyt lopetat ja heti! Me ollaan nimppari- kerho, ja pidämme toisistamme joten sen väsynkin saa kertoa.
Joo-0, mä luin lehdestä ettei ikäihmisten kerhoissa saa vaivojaan valittaa, oli hyvin nega.
Olen vetänyt ko. kerhoa ja tasan samaa mieltä. me laulettiin pelattiin, luettiin kirjaa kunnes sekin näytti ettei muisteta edellistä, vaihdoin bingoon jo tuli vipinää...:DDD
Voi kun saisikin pitää `päänsä´vaikka muuta kremppaa sitten tuleekin?mieluiten minäkin näin, älli tallella, jos fysiikka pettääkin. En tykkää valitella, mutta se näkyy ja kuuluu, ikävä kyllä.
En pitänyt noista terveys sivuistakaan. Mieluimmin juuri tällaista. - meirikki
al_li kirjoitti:
Minun tietämysvakkani on typötyhjä. Jatketaan huomenna, mukavaa hommaa tämä on.
-kirjoitin jo yhden, ja lähetin, minne meni?-
.Ötyä sinulle ja kaikille teille!
- 63v,
Syntymäpäiväsankareille Onnittelut!
Tuttavissanikin on nimipäiväänsä viettäviä.
Julkisuudesta muistan useitakin, nimenkantajia. Laitan pari alkuun, päivähän on alussa ;D
Veikko Sinisalo, oli karismaattinen näyttelijä, lausuja.
Veijo Meri, kirjailijana tunnen.
Oikein hyvät huomenet kaikille!- enm
- Useimmiten ei oo Veikko
millään tavalla heikko
jos sukunimi on Vennamo
tai vaikka Sinisalo
voi olla myöskin Kankkonen
tai huippuhiihtäjä Hakulinen
niin voimme näistä havaita
Veikot ovat parhaita...
- Ilmoja vaan pitelee, yli viistoista pakkasta vieläkin. Mukavaa talvipäivää kaikille... - SonjaF
Ja sitten se vuoristokiipeilijä Veikka G.
Ja romanikirjailija Veijo B. - maarina
SonjaF kirjoitti:
Ja romanikirjailija Veijo B.kaikille. Onnea päivän sankareille. Vähän myöhässä tässä, kun luin vielä' ensin tuota eilistä "haaskaa" listaa.
Paljon on jo sankareita tullut julki. Nimilistaan myös Bror, vanhassa kalenterissani. Tiedän vain yhden
Bror Wahlroos, ent. kansliapäällikkö.
Veli Lehto, laulaja
Veijo Heiskanen, ravimiehiä
Veikko Lavi, laulaja - 63v,
maarina kirjoitti:
kaikille. Onnea päivän sankareille. Vähän myöhässä tässä, kun luin vielä' ensin tuota eilistä "haaskaa" listaa.
Paljon on jo sankareita tullut julki. Nimilistaan myös Bror, vanhassa kalenterissani. Tiedän vain yhden
Veli Lehto, laulaja
Veikko Lavi, laulajavastaan näinpäin, alhaalta ylös, kun piti kaikki luekea, ensin.
Venähti minullakin, vasta aamukahvi juotu. Jouduin yöllä ajelemaan 100km kun piti käydä auttamassa tuttavaani. Klo 3-6 sitten olin valveilla, joten unet illan ja aamun osalta jäivät vähiin ;D
Tätä menoa ei noita nimiä niin paljon taida ollakaan ;D nyt jo 12 esillä.
Laitan yhden vain, Tapani Kansan Veikko Nieminen levyn, jota tietenkää en voi linkittää.;D - 63v,
SonjaF kirjoitti:
Ja romanikirjailija Veijo B.oletkin "uusi", nikkiäsi ei palstalla juurikaan esiinny, saati ketjussa ;D
Tarkoittanet Veijo Baltzar, ja Veikka Gustafsson?
Tunnettuja mihiä ovat molemmat ;D
Tervetuloa toistekin. - 63v,
enm kirjoitti:
- Useimmiten ei oo Veikko
millään tavalla heikko
jos sukunimi on Vennamo
tai vaikka Sinisalo
voi olla myöskin Kankkonen
tai huippuhiihtäjä Hakulinen
niin voimme näistä havaita
Veikot ovat parhaita...
- Ilmoja vaan pitelee, yli viistoista pakkasta vieläkin. Mukavaa talvipäivää kaikille...siinäpä olikin iso joukko Veikkoja!
Mestarismiehiä, jotka kaikille ikäisillemme tuttuja nimiä.
Täällä sää -13,3 ja päivä jo valjennut.
Kiitokset nimilorustasi, Kankkosella olikin 3/1 70v päivät. - x
vaimonsa kanssa, jakoivat vähävarasille ruokaa, vaatteita ja auttoivat muutenki. Poikansa jatkaa, ja ruokajonot eiku kasvaa. Lisääntyy vaa köyhyys tässä maassa. Veikko Hursti, oli kutsuttuna 6/12 linnaanki.
- 63v,
x kirjoitti:
vaimonsa kanssa, jakoivat vähävarasille ruokaa, vaatteita ja auttoivat muutenki. Poikansa jatkaa, ja ruokajonot eiku kasvaa. Lisääntyy vaa köyhyys tässä maassa. Veikko Hursti, oli kutsuttuna 6/12 linnaanki.
käyt sen verran harvakseltaan, etten nyt muista, joko tänä vuonna, kun on jo toinen ketju, en näe tarkistaa ;D
Joka tapauksessa, vaikka sitten toisen kerran ;D hyvää vuoden jatkoa!
Tiedän Hurstien laupeuden työn, ja mahtavaa kun poikansa jatkaa. Vähävaraisille joulujuhla, ja soppakanuunat muulloinkin. Saati ne jakopäivien jonot, huhhuh.
Muistan myös aikoinaan tuon kutsun presidentin vastaanotolle.
En lisää nyt yhtään, vaikka vielä muutamia hyvin muistankin, täältä puuttuvat niin monet vielä ;D
Hyvää päivänjatkoa sinullekin. 63v, kirjoitti:
käyt sen verran harvakseltaan, etten nyt muista, joko tänä vuonna, kun on jo toinen ketju, en näe tarkistaa ;D
Joka tapauksessa, vaikka sitten toisen kerran ;D hyvää vuoden jatkoa!
Tiedän Hurstien laupeuden työn, ja mahtavaa kun poikansa jatkaa. Vähävaraisille joulujuhla, ja soppakanuunat muulloinkin. Saati ne jakopäivien jonot, huhhuh.
Muistan myös aikoinaan tuon kutsun presidentin vastaanotolle.
En lisää nyt yhtään, vaikka vielä muutamia hyvin muistankin, täältä puuttuvat niin monet vielä ;D
Hyvää päivänjatkoa sinullekin.Sankka sumu meillä päin tänään aamupäivällä, pakkastakin vielä -18,4 C, mutta eikös lauhtuvaa ole luvassa.
Montaks nimeä saa laittaa?
Jos vaikka yks kutakin, tai Veikka nimeä ei taida olla kuin se yksi, pikkuveljiä joskus kutsutaan veikaksi.
Veli-Matti Järvenpää, pikkupojasta asti esiintynyt haitaristi.
http://www.youtube.com/watch?v=2mDTd1SozQY&feature=related
Veijo Pasanen, näyttelijä,
Veikko Huovinen, kirjailija
Sitten aloittajalle Veikko Nieminen.
http://www.youtube.com/watch?v=yhAVpXPAlxg- 63v,
Tellastiina kirjoitti:
Sankka sumu meillä päin tänään aamupäivällä, pakkastakin vielä -18,4 C, mutta eikös lauhtuvaa ole luvassa.
Jos vaikka yks kutakin, tai Veikka nimeä ei taida olla kuin se yksi, pikkuveljiä joskus kutsutaan veikaksi.
http://www.youtube.com/watch?v=yhAVpXPAlxgja kaunis on päiväkin. Ihan huikaiseva auringonpaiste. Hohtaa tuosta lumesta, että silmiä pitää siristää.
Tuo kappale on hyväntuulinen, vaikka lama-ajasta kertookin. Kuuntelin oikein sanat kunnolla.
Onko olemassa myös Irviniltä, Veijo (nuori eläkeläinen) tai sinnepäin, eräs jälkeläiseni väitti niin? En minä ainakaan moista muista, enkä usko kuulleeni?
Olkoon tuo lisäys, jos löytyy,tuli kyllä eräs toinen hanuristi mieleeni, tuosta sinun, mutta, ei kiirettä - maarina
Tellastiina kirjoitti:
Sankka sumu meillä päin tänään aamupäivällä, pakkastakin vielä -18,4 C, mutta eikös lauhtuvaa ole luvassa.
http://www.youtube.com/watch?v=yhAVpXPAlxgkuitenkin vielä yhden, tuli mieleen Veijo Wiren, ristikko nikkari.
- 63v,
maarina kirjoitti:
kuitenkin vielä yhden, tuli mieleen Veijo Wiren, ristikko nikkari.
mutta, minähän täytänkin vain noita helppoja. Pitäisi kaupassa piipahtaa, taas hedelmät onnistunut syömään kaikki ;D
En vieläkään lisäile, minulla muistissani ei ole kuin enää 5 ;D - maarina
63v, kirjoitti:
mutta, minähän täytänkin vain noita helppoja. Pitäisi kaupassa piipahtaa, taas hedelmät onnistunut syömään kaikki ;D
En vieläkään lisäile, minulla muistissani ei ole kuin enää 5 ;DVeijo eläkeläine, IRVIN : http://www.youtube.com/watch?v=a9EM1su_87U&feature=PlayList&p=520331EF31F5B47D&playnext=1&playnext_from=PL&index=18
- 63v,
maarina kirjoitti:
Veijo eläkeläine, IRVIN : http://www.youtube.com/watch?v=a9EM1su_87U&feature=PlayList&p=520331EF31F5B47D&playnext=1&playnext_from=PL&index=18
eipä ole ihme etten ole kuullut ;D ei varmaankaan koskaan ole ollut radion soittolistoilla.
Yksi jälkeläisistäni on Vexi Salmen lyriikan ihailija. Varmaankin hänellä tietokoneella mieletöön määrä Irviniä. Siksi tiesi tuonkin. Sanoi kyllä, ettei taida minun lempimusiikkiani olla ;D, mutta sopi päivän nimeen siltikin.
Veijo Vanamo, kuuluisa kaikille Patakakkosen toisena osapuolena aikoinaan, Jaakko Kolmosen kanssa.
Ravintolakoulu Perhossa, ja kirjoittanut keittokirjoja. Palvellut huippu ravintoloissa, myös ulkomailla.
Voittanut palkintoja. Minullakin oli aikoinaan hänen keittokirjojaan. Miellyttävä henkilö, on ollut ilo tavata muutaman kerran.
Ajattelin Meirikille säästää, mutta ajattelin hänen netistä löytävän muitakin ;D - maarina
63v, kirjoitti:
eipä ole ihme etten ole kuullut ;D ei varmaankaan koskaan ole ollut radion soittolistoilla.
Yksi jälkeläisistäni on Vexi Salmen lyriikan ihailija. Varmaankin hänellä tietokoneella mieletöön määrä Irviniä. Siksi tiesi tuonkin. Sanoi kyllä, ettei taida minun lempimusiikkiani olla ;D, mutta sopi päivän nimeen siltikin.
Veijo Vanamo, kuuluisa kaikille Patakakkosen toisena osapuolena aikoinaan, Jaakko Kolmosen kanssa.
Ravintolakoulu Perhossa, ja kirjoittanut keittokirjoja. Palvellut huippu ravintoloissa, myös ulkomailla.
Voittanut palkintoja. Minullakin oli aikoinaan hänen keittokirjojaan. Miellyttävä henkilö, on ollut ilo tavata muutaman kerran.
Ajattelin Meirikille säästää, mutta ajattelin hänen netistä löytävän muitakin ;DVeikko Ahvenaisen, haitari on mullakin. Kun vaan osais soittaa.
- 63v,
maarina kirjoitti:
Veikko Ahvenaisen, haitari on mullakin. Kun vaan osais soittaa.
tuo oli se, mitä Tellastiinan viestiin ajattelin ;D. No, pidetään me taukoa, ennen Meirikin saapumista, ettei kaikkia rohmuta ;D
- 63v,
maarina kirjoitti:
kaikille. Onnea päivän sankareille. Vähän myöhässä tässä, kun luin vielä' ensin tuota eilistä "haaskaa" listaa.
Veli Lehto, laulaja
Veikko Lavi, laulajaet laittanut Veikko Lavin laulua?
Muistin yht'äkkiä kun mietiskelin velilauluja.
On joku pikkuveli laulu, ne tytöt kun olivat linnassakin. Sitten muistin olisiko Suvi Teräs,,,jotain, joka laulaa myös pikkuveljestä.
- al_li
Nytpä voi kerrankin sanoa, että on nimenhaltijoita, tuttuja ja sukulaisia.
Eivätpä taida ihan äkkiä sankarit kesken loppua.
Jari Veikko Sillanpää, käyttänyt salanimeä Veikko Siltsu, Veli-Pekka Ketola, entinen jääkiekkoilija, Veli-Matti Järvenpää, muusikko.
Värttinä laulaa:
" Miepä vuotin minjovani
Veijoani, minjovani"
Veikko Tuomi ja Musta Ruusu.
http://www.youtube.com/watch?v=Jt4NfwBaSY8
.- 63v,
tuota sanaasi? ;D
Onhan näitä jo mainittukin, 21kpl ;D
Tuo Veli-Matti taisi olla Tellastiinallakin.
Ketolan minäkin muistin, nyt ei minulla olekaan muistissa kuin yksi enää ;D
Muistelisin velirunojakin olevan olemassa, vai oliko veikka? En vain saa mieleeni, vai lorujako lienevät?
On niin hieno talvipäivä, ettei hienompaa voi ollakaan. Auraavat jäälle luistelurataa, koirukset juoksentelevat, ihmisiä mustanaan, hiihtäjiä, pilkkijöitä, kävelijöitä ja -8,2' - Tellastiina*
63v, kirjoitti:
tuota sanaasi? ;D
Onhan näitä jo mainittukin, 21kpl ;D
Tuo Veli-Matti taisi olla Tellastiinallakin.
Ketolan minäkin muistin, nyt ei minulla olekaan muistissa kuin yksi enää ;D
Muistelisin velirunojakin olevan olemassa, vai oliko veikka? En vain saa mieleeni, vai lorujako lienevät?
On niin hieno talvipäivä, ettei hienompaa voi ollakaan. Auraavat jäälle luistelurataa, koirukset juoksentelevat, ihmisiä mustanaan, hiihtäjiä, pilkkijöitä, kävelijöitä ja -8,2'Meillä on edelleen sakea sumu...
Kyllä se Meirikki niitä nimiä kaivaa vaikka Kivennavalta,
laitanpa jonkun lisää.
Veijo Puhjo, tämän vaalipiirin kansanedustajia
Veikko Ennala, Hymy-lehdessä aikoinaan vaikuttanut toimittaja
Eikö Veikolla ole koneliikkeitäkin vähän joka puolella .D))
Meille ainakin tulee usein lehden välissä Veikon Koneen mainos.
Urheiluseurojakin on monta Veikkoa.
Eurajoen Veikot ja Ulvilan Pesä-Veikot ovat melkein paikallisia.
Lisäksi Kuusamon Eräveikot, jolla on hyviä hiihtäjiä.
Laitanpa vieläkin humppa-humppa-tättärää Humppa-Veikot!
Heillä on paljon hyviä kappaleita, mutta eikös Alaska ole ajankohtainen,
melkein kuin Alaskassa ollaan oltu näiden pakkasten kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=je1jx4G7W20&feature=related
Vielä toinenkin humppa.
http://www.youtube.com/watch?v=KpfibSTJc8E&feature=related - 63v,
Tellastiina* kirjoitti:
Meillä on edelleen sakea sumu...
laitanpa jonkun lisää.
Vielä toinenkin humppa.
http://www.youtube.com/watch?v=KpfibSTJc8E&feature=relatedlaitoin juuri Maarinan nimen alle, Lavin ja kahden pikkuvelin , joiden nimiä en muista, toiveen ;D luepa sieltä, ja etsi vaikka, kun olet paikalla ;D
Ennala oli minunkin listassani ;D
Mutta muistin Ville-Veikko Salmisen ;D lisäksi, jes.
Ja Veikko Helle, kansanedustaja, ministeri.. Löhöän vain viimeöisen valvomisen vuoksi ja ajatukset nimissä. - 63v,
Tellastiina* kirjoitti:
Meillä on edelleen sakea sumu...
laitanpa jonkun lisää.
Vielä toinenkin humppa.
http://www.youtube.com/watch?v=KpfibSTJc8E&feature=relatedMuistahan tuo Teijo keväällä ;D
Jos en vastaile vähään aikaan, olen unten mailla.
Veikon Koneen alkuperäiset Veikot tunsinkin, 60 luvulla. - Tellastiina*
63v, kirjoitti:
Muistahan tuo Teijo keväällä ;D
Jos en vastaile vähään aikaan, olen unten mailla.
Veikon Koneen alkuperäiset Veikot tunsinkin, 60 luvulla.Soitetaan Suvi Teräsniskan Pikkuveljen joulupuuro vielä,
eikös sitä jäänyt lautaselle! D))
http://www.youtube.com/watch?v=tYYoQdqPZ7o
Mitäs siltä Lavilta soitettaisiin...
No tietysti jokainen ihminen on laulun arvoinen!
http://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA
En muista minäkään sitä Irwinin Veijoa, vaikka olen aina ollut Irwin-fani.
En ole juossut artistien perässä,
mutta Irwiniä piti aikoinaan päästä livenä katsomaan Särkän lavalle.
Se oli se juhannus, kun Irwin kiersi helikopterilla Suomea.
Oi niitä aikoja... - 63v,
Tellastiina* kirjoitti:
Soitetaan Suvi Teräsniskan Pikkuveljen joulupuuro vielä,
eikös sitä jäänyt lautaselle! D))
http://www.youtube.com/watch?v=tYYoQdqPZ7o
Mitäs siltä Lavilta soitettaisiin...
No tietysti jokainen ihminen on laulun arvoinen!
http://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA
En muista minäkään sitä Irwinin Veijoa, vaikka olen aina ollut Irwin-fani.
En ole juossut artistien perässä,
mutta Irwiniä piti aikoinaan päästä livenä katsomaan Särkän lavalle.
Se oli se juhannus, kun Irwin kiersi helikopterilla Suomea.
Oi niitä aikoja...toive sikäli, että osuu päivään ;D
Tuo Lavin on se, mitä aina voisi itsekukin opetella, ja muistaa. Meillä kotona oli kova komento, jos joku puhutteli, piti vastata kohteliaasti.
Varmaan sitten tietämättäni jatkoin, mitä en silloin huomannut. Nyt jos jälkikasvusta jonkun kanssa olen asioilla, ja esittelen, heti ojentavat kätensä, päivää sanoakseen. Ei olekaan syksyllä oltu missään, kun on tämä sika, joten en tiedä, miten nyt ;D
Meillä alkaa maanantaina nuoremmasta päästä, yleinen rokotus. Pitääkin muistuttaa, nuorinta, että hakee sen. Ajaa taxia, ja desiä on mennyt.
Joulupuuroa söin eilen lounaaksi. ;D
No, mihinkäs jäi se; pysy aina pikkuveljenä... ;D ;D - Tellastiina*
63v, kirjoitti:
toive sikäli, että osuu päivään ;D
Tuo Lavin on se, mitä aina voisi itsekukin opetella, ja muistaa. Meillä kotona oli kova komento, jos joku puhutteli, piti vastata kohteliaasti.
Varmaan sitten tietämättäni jatkoin, mitä en silloin huomannut. Nyt jos jälkikasvusta jonkun kanssa olen asioilla, ja esittelen, heti ojentavat kätensä, päivää sanoakseen. Ei olekaan syksyllä oltu missään, kun on tämä sika, joten en tiedä, miten nyt ;D
Meillä alkaa maanantaina nuoremmasta päästä, yleinen rokotus. Pitääkin muistuttaa, nuorinta, että hakee sen. Ajaa taxia, ja desiä on mennyt.
Joulupuuroa söin eilen lounaaksi. ;D
No, mihinkäs jäi se; pysy aina pikkuveljenä... ;D ;DMitäs kirjoitit Suvi jotain...
Sehän on PMMP, kun laulaa sillai pikkuveljestä!
Olivat likat muuten Tarjankin bileissä.
http://www.youtube.com/watch?v=W7E3jsATXO4&feature=related
Siitä rokotuksesta.
En olisi vielä sitä saanutkaan, mutta pistän mietintämyssyyn mitä sen kanssa tekee.
Taidan jättää ottamatta. - 63v,
Tellastiina* kirjoitti:
Mitäs kirjoitit Suvi jotain...
Sehän on PMMP, kun laulaa sillai pikkuveljestä!
Olivat likat muuten Tarjankin bileissä.
http://www.youtube.com/watch?v=W7E3jsATXO4&feature=related
Siitä rokotuksesta.
En olisi vielä sitä saanutkaan, mutta pistän mietintämyssyyn mitä sen kanssa tekee.
Taidan jättää ottamatta.mainittu tytöt, jotka oli linnan juhlissa, ja sitten Suvi ;D minä en noiden tyttöjen, tai äitejähän he ovat, nimiä enkä esiintymisnimeä tiennyt, ja tuskin muistan huomenakaan, vaikka juuri luin ;D
Sain rokotuksen heti kun tuli. En tullut kipeäksi, käsivarsi oli pari päivää arka.
Samoin otan joka syksy influenssarokotteen.. Nyt oli viikko väliä noilla, eivät uskaltaneet antaa yhtäaikaa.. Olen iloinen että saan, vähentynyt antibioottien syönti, 90% - maarina
63v, kirjoitti:
mainittu tytöt, jotka oli linnan juhlissa, ja sitten Suvi ;D minä en noiden tyttöjen, tai äitejähän he ovat, nimiä enkä esiintymisnimeä tiennyt, ja tuskin muistan huomenakaan, vaikka juuri luin ;D
Sain rokotuksen heti kun tuli. En tullut kipeäksi, käsivarsi oli pari päivää arka.
Samoin otan joka syksy influenssarokotteen.. Nyt oli viikko väliä noilla, eivät uskaltaneet antaa yhtäaikaa.. Olen iloinen että saan, vähentynyt antibioottien syönti, 90%VEIKKO HONKANEN, näyttelijä sekä
VEIJO PASANEN, näyttelijä
Vielä jäi yksi varastoon, jos ei muut keksi. Näitä en huomannut mainitun. - 63v,
maarina kirjoitti:
VEIKKO HONKANEN, näyttelijä sekä
VEIJO PASANEN, näyttelijä
Vielä jäi yksi varastoon, jos ei muut keksi. Näitä en huomannut mainitun.Pasanen ;D
Mietin veli sanoja;
Sketsejä sisko ja sen veli.
Veli puolikuu.
Sitten sanotaan; iso veli valvoo.
Veli venäläinen, hyvä veli ryhmä - al_li
63v, kirjoitti:
Pasanen ;D
Mietin veli sanoja;
Sketsejä sisko ja sen veli.
Veli puolikuu.
Sitten sanotaan; iso veli valvoo.
Veli venäläinen, hyvä veli ryhmälisää, Bror-Erik "Bubi" Wallenius, tuttu urheilutoimittaja.
Tuolla on, ei erisnimiä, mutta kuitenkin tämänpäiväisiä sanoja:
Vielä virkin veijolleni,
sulholleni suin puhelen:
"Sulho, viljon veikkoseni,
vielä veikkoa parempi,
emon lasta armahampi,
ison lasta lauhkeampi! ...........................Kalevala
. 63v, kirjoitti:
mainittu tytöt, jotka oli linnan juhlissa, ja sitten Suvi ;D minä en noiden tyttöjen, tai äitejähän he ovat, nimiä enkä esiintymisnimeä tiennyt, ja tuskin muistan huomenakaan, vaikka juuri luin ;D
Samoin otan joka syksy influenssarokotteen.. Nyt oli viikko väliä noilla, eivät uskaltaneet antaa yhtäaikaa.. Olen iloinen että saan, vähentynyt antibioottien syönti, 90%Nythän mä hokasin, kun luin uudelleen...
- meirikki
63v, kirjoitti:
Samoin otan joka syksy influenssarokotteen.. Nyt oli viikko väliä noilla, eivät uskaltaneet antaa yhtäaikaa.. Olen iloinen että saan, vähentynyt antibioottien syönti, 90%Väestörekisteristä; v 2009 annettuja, Veikko....319, Veli....70, Veijo....3 ja Veikka....231 nimisiä.
En lähde enää haeskeleen kun on niin paljon jo mainittu, yhden iljetyksen muistan etunimeltään Veikko = J....setä :(
Aamukahveet juotuamme (10 jälkeen ) lähdimme murusen asunnon siivoukseen tuonne keskustaan. Ehdimme kotiin kun alkoi mäkihypyt, ja sitten kone olikin veikkauksien ´vallassa´:))
Pakkasherra hieman antanut periksi -18 näyttää nyt. - 63v,
Tellastiina kirjoitti:
Nythän mä hokasin, kun luin uudelleen...
heh, en avannut, mutta ajattelin, aivan varmasti kirjoittaneeni ;D, varmasti olisin muistini mennyt vaatimaan testattavaksi, jos ei olisi ollut ;D
Radiosta tuli juhlien jälkeen, jokin aamukahvi musiikin valinta. Siinä oli vastakkain nuo tytöt, ja joku muu linnassa ollut laulaja.. Perusteluna tytöt voittivat; rva soitti radioon, ja kertoi miehensä ainoastaan nousseen tvn ääreen kun nuo naiset tulivat, mikään muu ei ollut kiinnostanut. ;D ja olivat meidän ikäisiä, kertoi rva.
Huomaa, unohdin jo heidän nimensä ;D - 63v,
al_li kirjoitti:
lisää, Bror-Erik "Bubi" Wallenius, tuttu urheilutoimittaja.
Tuolla on, ei erisnimiä, mutta kuitenkin tämänpäiväisiä sanoja:
Vielä virkin veijolleni,
sulholleni suin puhelen:
"Sulho, viljon veikkoseni,
vielä veikkoa parempi,
emon lasta armahampi,
ison lasta lauhkeampi! ...........................Kalevala
.olikin ns, kaksi nimeä, päivänsankareista.
Tuo selvästikin sinulle aarreaitta!
Tuota toimittajaa en tiennyt, onko ruotsin puolella, vai lehdessä? - 63v,
meirikki kirjoitti:
Väestörekisteristä; v 2009 annettuja, Veikko....319, Veli....70, Veijo....3 ja Veikka....231 nimisiä.
En lähde enää haeskeleen kun on niin paljon jo mainittu, yhden iljetyksen muistan etunimeltään Veikko = J....setä :(
Aamukahveet juotuamme (10 jälkeen ) lähdimme murusen asunnon siivoukseen tuonne keskustaan. Ehdimme kotiin kun alkoi mäkihypyt, ja sitten kone olikin veikkauksien ´vallassa´:))
Pakkasherra hieman antanut periksi -18 näyttää nyt.aika kauan, Tellastiina luotti sinun löytävän ;D
Joo, tuo mies muistaakseni vapautui, mutta joutui laitokseen? En olisi hänen oikeaa nimeään muistanut.
Vai siivouslauantai, no joskushan se pitää ;D
Veijo Hietala, Turku-TV:stä tuttu
Veijo Matalamäki kirjoitteli joskus yleisön osastoihin, lieneekö nimimerkki
Veikko Neuvonen, luontotoimittaja TV:stä ja on tainnut olla radionkin luontoilloissa
Veikko Pajunen, liikenneiltojen vetäjä joskus muinoin
Veikko Samulin, muusikko
Veikko Sato, iskelmälaulaja aikoja sitten
http://www.youtube.com/watch?v=MkXKycGJn9E- 63v,
olipa siinä listaa. Olitko koko päivän netin äärellä? ;D
- 63v,
maarina kirjoitti:
päivänsankari itse VEIKKO TUOMI: http://www.youtube.com/watch?v=AGDvyW-Rl34
kun Tellastiinan linkissä, laulaja sama ;D
63v, kirjoitti:
olipa siinä listaa. Olitko koko päivän netin äärellä? ;D
Vähän niistä netistä hain, aivot vaan raksuttivat...D))
Jos niitä haluaisi sieltä luetella, täältä löytyisi.
Näkyy siellä vielä tuttuja nimiäkin olevan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Veikko63v, kirjoitti:
kun Tellastiinan linkissä, laulaja sama ;D
En Tuomea linkittänytkään, vaan Veikot Lavi ja Sato. D))
- meirikki
Niinpä, tuo Veijo Hietala, oli myös usein BB-anlyysejä antamassa kisaajista, vautsi päässään :))
Toi Veijo Matalamäki on ihan oikeasti olemassa, e-pohjanmaalta, tietääkseni nykyisin Weijaksi muuttuneena, siis naiseksi.
Olettehan olleet ahkerina.
Muistanpa yhden Veikon kouluajoilta. Siihenaikaanhan oli koulujenvälisiä kilpailuja, piirtämisestä ainekirjoituksesta ja laulusta.
No, minä olin montavuotta ikuinen kakkonen kun tuo ´penteleen´Veikko aina voitti.
Ei hän laulajaksi päätynyt, joku fiskaali oli VR:llä, muistan joskus kuulleeni.
Muistanpa hyvinkin kun ´risoi´:DDD - 63v,
Tellastiina kirjoitti:
En Tuomea linkittänytkään, vaan Veikot Lavi ja Sato. D))
Muistelin sinua, mutta ylhäällä kyllä on Tuomen laulu,olen sen tänään kuunnellut. Olisiko ollut sitten tämä uusi nikki?
- al_li
63v, kirjoitti:
Muistelin sinua, mutta ylhäällä kyllä on Tuomen laulu,olen sen tänään kuunnellut. Olisiko ollut sitten tämä uusi nikki?
laitoin aiemmin Tuomen laulaman Mustan Ruusun.
. - 63v,
al_li kirjoitti:
laitoin aiemmin Tuomen laulaman Mustan Ruusun.
.availin jo ylhäällä viestejä, kun huomasin otsikkosi. Tiesin kuunnlleeni, ja Musta ruusu muistin, mutta aloin jo epäilemään, jos sekin on väärin ;D
Huh, helpotti, yksittäin kelaaminen ei ihan helposti käy ;D - 63v,
meirikki kirjoitti:
Niinpä, tuo Veijo Hietala, oli myös usein BB-anlyysejä antamassa kisaajista, vautsi päässään :))
Toi Veijo Matalamäki on ihan oikeasti olemassa, e-pohjanmaalta, tietääkseni nykyisin Weijaksi muuttuneena, siis naiseksi.
Olettehan olleet ahkerina.
Muistanpa yhden Veikon kouluajoilta. Siihenaikaanhan oli koulujenvälisiä kilpailuja, piirtämisestä ainekirjoituksesta ja laulusta.
No, minä olin montavuotta ikuinen kakkonen kun tuo ´penteleen´Veikko aina voitti.
Ei hän laulajaksi päätynyt, joku fiskaali oli VR:llä, muistan joskus kuulleeni.
Muistanpa hyvinkin kun ´risoi´:DDDovatkin elävästi päässä, ja joitain ei muista lainakaan.
Tapasin muutama vuosi sitten lomalla yllättäin, pari koulutoveriani.
Kun siinä muistelimme, tuli meille kaikille tunne; ollaanko lainkaan samassa koulussa oltukaan ;D
Muistimme eri asioita, ja samojakin, täysin erilailla, oman kokemamme kautta.
Naurua piisasi, onneksi, eikä mitään ongelmia ollut samassa hotellissa asua ;D meidät ristittiinkin nauraviksi rouviksi, kun aamiaisellakin pyrskähtelimme.
- al_li
Veikka-nimestä.
"Veikka tulee nimestä Veikko, muita nimiä esim. Vesse, Veke,Veka, Veksi ja Veksa. Veikko, (Weikko vuosina 1908-1927), esiintyi Kansanvalistusseuran Kalenterissa jo 1882. Veikko-nimeä käytettiin todennäköisesti ensimmäisen kerran 1864. Puhekielessä Veikkoa on käytetty veli-merkityksessä, Veikon edelläkävijä oli Veljyt eli Vely. Ensimmäinen "veli" kirkonkirjoissa oli Welly v. 1841. "
" Armas ainoa veikkosen’,
Kasvinkumppani kultainen,
Parhain ystävä nuoruuten’,
Kantama äitini rakkaan! "..............Arvid Genetz
http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=946b9ee7-4c6c-468a-ba04-96a2809a732f- 63v,
käytössä näillä minunkin tuntemillani. Vexi, Veka, useimmilla.
Tänään on nimiä ollutkin, huomena puhumme varmaankin ilmoista ;D
Pakko yrittää pysyä pari tuntia hereillä vielä, jos nyt nukahdan, olen keskiyöllä virkku. Tirsat jäi ottamatta, kun puhelin soi. - al_li
63v, kirjoitti:
Pakko yrittää pysyä pari tuntia hereillä vielä, jos nyt nukahdan, olen keskiyöllä virkku. Tirsat jäi ottamatta, kun puhelin soi.Velukin kuuluisi tälle päivälle, sillä on vain kastettu niin harvoja, ettei siksi ole päässyt allakkaan. Muistelen tavanneeni ainakin yhden Velun, jonka nimi oli ihan oikea, ei lempinimi.
Minäkin vetelin päivällä pari tuntia hirsiä, oli jotenkin sen tarvis. En yleensä koskaan osaa nukkua päivällä.
Huomenna ei tosiaan taida olla tunkua, mutta eiköhän me jotain löydetä ;)
Laitan pari säkeistöä Pasi Jääskeläisen (1869-1920 ) runosta.
Oli kerran kokkipoika laivalla
heli veppeli veli veli vei.
Tämän viran sai hän suurella vaivalla
suta sumfati riti rati rei.
Hällä reikä oli kummassakin hihassa,
Ja silmät oli paksussa liassa
. - meirikki
63v, kirjoitti:
Pakko yrittää pysyä pari tuntia hereillä vielä, jos nyt nukahdan, olen keskiyöllä virkku. Tirsat jäi ottamatta, kun puhelin soi.Täähän oli se päivä kun entivanhaan koulut Joululoman jälkeen alkoi. Siitäpä muistui mieleeni, kuin tökerösti jaettiin avustuslappuja vähävaraisille oppilaille. Ope luki nimiä ja oppilas haki kirjekuoren, jossa oli kunnanapua, kuka sai monot kuka kangasta jne.
Toiset oppilaat naureskeli tietävästi. En itse lappusia saanut, muistan vain et senaikainen parastyttöystäväni sai ja kotimatkalla itki, häpesi köyhyyden osoittelua.
Nyt kun mietin, miksi sitä ei voitu tehdä huomaamattomasti? Oli se varmaan nöyryytävää ken sen koki.
Olisinko ollut kolmannella luokalla kun voitin hiihtokilpailuissa suksisetin, ihan y-siteetkin. Voitot ne mulla ennemmin oli, ja ne aukeili helposti. Isäni pölkkyviinan höyryissään mesosi et luuleeko kunta ettei hänel ole varaa ostaa lapsileen vehkeitä...annetaan ne juurikin sille perheelle jossa tää mun likkakaveri oli.
Ne annettiinkin, mutta minulta meni ilo kun palkintoni annettiin pois, vaikka sain hienommat tilalle.
Lapsellista mut muistuipa tuntemukset elävästi mieleen. - maarina
meirikki kirjoitti:
Täähän oli se päivä kun entivanhaan koulut Joululoman jälkeen alkoi. Siitäpä muistui mieleeni, kuin tökerösti jaettiin avustuslappuja vähävaraisille oppilaille. Ope luki nimiä ja oppilas haki kirjekuoren, jossa oli kunnanapua, kuka sai monot kuka kangasta jne.
Toiset oppilaat naureskeli tietävästi. En itse lappusia saanut, muistan vain et senaikainen parastyttöystäväni sai ja kotimatkalla itki, häpesi köyhyyden osoittelua.
Nyt kun mietin, miksi sitä ei voitu tehdä huomaamattomasti? Oli se varmaan nöyryytävää ken sen koki.
Olisinko ollut kolmannella luokalla kun voitin hiihtokilpailuissa suksisetin, ihan y-siteetkin. Voitot ne mulla ennemmin oli, ja ne aukeili helposti. Isäni pölkkyviinan höyryissään mesosi et luuleeko kunta ettei hänel ole varaa ostaa lapsileen vehkeitä...annetaan ne juurikin sille perheelle jossa tää mun likkakaveri oli.
Ne annettiinkin, mutta minulta meni ilo kun palkintoni annettiin pois, vaikka sain hienommat tilalle.
Lapsellista mut muistuipa tuntemukset elävästi mieleen.huomenna hyvinkin saattaa ilmoista puhetta riittää. Eheei, en paljasta vielä. Sittenpähän näette...))
- 63v,
al_li kirjoitti:
Velukin kuuluisi tälle päivälle, sillä on vain kastettu niin harvoja, ettei siksi ole päässyt allakkaan. Muistelen tavanneeni ainakin yhden Velun, jonka nimi oli ihan oikea, ei lempinimi.
Minäkin vetelin päivällä pari tuntia hirsiä, oli jotenkin sen tarvis. En yleensä koskaan osaa nukkua päivällä.
Huomenna ei tosiaan taida olla tunkua, mutta eiköhän me jotain löydetä ;)
Laitan pari säkeistöä Pasi Jääskeläisen (1869-1920 ) runosta.
Oli kerran kokkipoika laivalla
Tämän viran sai hän suurella vaivalla
Hällä reikä oli kummassakin hihassa,
Ja silmät oli paksussa liassa
.näitähän olisi tarkoituskin löytää, vaan ei ole helppoa. Ei. Tuota musiikkia helpommin löytyy. Minäkin kuvittelin osaavani loruja paljon, vaan eipä ole nimiin sopinut.
- meirikki
maarina kirjoitti:
huomenna hyvinkin saattaa ilmoista puhetta riittää. Eheei, en paljasta vielä. Sittenpähän näette...))
Virvon varvon vaaputtelen
tuoreeks terveeks toivottelen
Enkä paljoo palkkaa vaadi
enkä velkakirjaa laadi.
Vitsa sulle, palkka mulle.
Mie se virvon viisahasti
taputtelen taitavasti
rikkahaksi rakkahaksi
ison talon isännäksi
viiden piian pitäjäksi
neljän lehmän kaitsijaksi!
Isännälle ihravatsa
emännälle perä leveä
veikolle hyvä hevonen
tyttärelle punaiset posket!
Virvon varvon vitsa on uusi
kaunis kuin kukkiva tuomi!
Ja Veikko Tuomeahan on jo kuultu, et yhtäläisyyttäkin. Pääsiäistä odotellessa..;D - al_li
63v, kirjoitti:
näitähän olisi tarkoituskin löytää, vaan ei ole helppoa. Ei. Tuota musiikkia helpommin löytyy. Minäkin kuvittelin osaavani loruja paljon, vaan eipä ole nimiin sopinut.
Jotenkin aina ollut luulo, että melkein nimelle kuin nimelle on jokin lorunen, vaan eipä niin tunnu olevan.
Kalevalasta vähän lisää:
"Veli kulta, veikkoseni,
Kaunis kasvinkumppalini!
Lähe nyt kanssa laulamahan,
Saa kera sanelemahan
Yhtehen yhyttyämme,
Kahta'alta käytyämme!"
"Maankarva ystävä, veli harmaa,
sä nähdä sait, mit’ on elo tää.
Sä onnentietoa vaalit varmaa:
”mi maasta luotiin, se maahan jää!” .......Veli Varpuselle, ote Juhani Siljon runosta.
. - maarina
meirikki kirjoitti:
enkä velkakirjaa laadi.
Mie se virvon viisahasti
taputtelen taitavasti
rikkahaksi rakkahaksi
ison talon isännäksi
viiden piian pitäjäksi
Isännälle ihravatsa
emännälle perä leveä
veikolle hyvä hevonen
Ja Veikko Tuomeahan on jo kuultu, et yhtäläisyyttäkin. Pääsiäistä odotellessa..;Djohdannaisena tul mieleen Velj'mies patsas, tuosta meirikin virporunost.
- meirikki
maarina kirjoitti:
huomenna hyvinkin saattaa ilmoista puhetta riittää. Eheei, en paljasta vielä. Sittenpähän näette...))
Tää mun nikkihaku alkoi kun muistin nyyrikin, mummolle tuli sen niminen lehti, sen ajan viihdettä :)
Siitä vääntelin sanoja, Nyyrikki oli jo varattu nikki :)
Ja kaikki säästettiin, niitä oli mummon ullakolla siistissä nipuissa tosi paljon. Paperiahan ei raaskittu polttaa, vaan tuohuksia oli ja vasiten tehtyjä lastuja jne.
Ei vaan nyt pitää ehtiä ´pössyytteleen´enneskun alkaa Selviytyjät. Huomisiin! - 63v,
meirikki kirjoitti:
enkä velkakirjaa laadi.
Mie se virvon viisahasti
taputtelen taitavasti
rikkahaksi rakkahaksi
ison talon isännäksi
viiden piian pitäjäksi
Isännälle ihravatsa
emännälle perä leveä
veikolle hyvä hevonen
Ja Veikko Tuomeahan on jo kuultu, et yhtäläisyyttäkin. Pääsiäistä odotellessa..;Doon niin väsy, et naurattaa vaan. Kyllä meinaan ensin Runeberin tortun, ja laskiaispullan syödä, kaiken uhallakin.
Meinasi viili jäädä tekemättä huomiseksi, kun vuoteessa vai naputtelin. Hammasharjassa jo tahna, kun muistin. - 63v,
al_li kirjoitti:
Jotenkin aina ollut luulo, että melkein nimelle kuin nimelle on jokin lorunen, vaan eipä niin tunnu olevan.
Kalevalasta vähän lisää:
"Veli kulta, veikkoseni,
Kaunis kasvinkumppalini!
Lähe nyt kanssa laulamahan,
Saa kera sanelemahan
Yhtehen yhyttyämme,
Kahta'alta käytyämme!"
"Maankarva ystävä, veli harmaa,
sä nähdä sait, mit’ on elo tää.
Sä onnentietoa vaalit varmaa:
”mi maasta luotiin, se maahan jää!” .......Veli Varpuselle, ote Juhani Siljon runosta.
.huomaa taas, luulo ja tieto, näinkin pienessä asiassa. Olettaminen, on aika yleistä, meillä kaikilla ihmisillä.
Jatkakaa te, kiitos kaikille tästä päivästä, pesun kautta valot pois, ei pysy enää puhelin näpeissä.
Hyvää yötä - Veksi--
meirikki kirjoitti:
enkä velkakirjaa laadi.
Mie se virvon viisahasti
taputtelen taitavasti
rikkahaksi rakkahaksi
ison talon isännäksi
viiden piian pitäjäksi
Isännälle ihravatsa
emännälle perä leveä
veikolle hyvä hevonen
Ja Veikko Tuomeahan on jo kuultu, et yhtäläisyyttäkin. Pääsiäistä odotellessa..;DHyvästä hevosesta:)
- al_li
63v, kirjoitti:
huomaa taas, luulo ja tieto, näinkin pienessä asiassa. Olettaminen, on aika yleistä, meillä kaikilla ihmisillä.
Jatkakaa te, kiitos kaikille tästä päivästä, pesun kautta valot pois, ei pysy enää puhelin näpeissä.
Hyvää yötäjatketaan huomenna!
.
- 63v,
Syntymäpäiväsankareille myös Onnea!
Nyyrikki nimisiä en tunne itse, enkä tiedä julkisuudestakaan.
Kalevalassa muistaisin olevan nimen.
Hesassa on Nyyrikki niminen ravintola, jossa ruoan kera voi nauttia hyvistä pienimuotoisista teatteriesityksistä.
Olen aikoinaan useammankin kerran, käynyt nauttimassa talon antimista. Ja nauttinut kovasti.
Oikein hyvää sunnuntai huomenta.- maarina
Onnea Nyyrikille. Ei kuulu nimenhaltijoita ystäväpiiriin. Tämä on niitä nimiä, joita on tosi vähän käytössä. 214 henkilöä on nimekseen saanut Nyyrikin, niistä 36 on naisia. Tuntuu oudolta, että on miehen nimeksi merkitty tämä. Wikipedian mukaan Nyyrikki on muinainen suomalainen jumala.
Tämä vähän käytössä oleva nimi, voitais panna vaihtoon. Kun niitä muutenkin "rukataan". Eikun pois vaan ja uutta tilalle.
-16 astettaa ja voisi sanoa sumua, sikäli kuin mitään vielä näkee. Palaillaan..... - maarina
maarina kirjoitti:
Onnea Nyyrikille. Ei kuulu nimenhaltijoita ystäväpiiriin. Tämä on niitä nimiä, joita on tosi vähän käytössä. 214 henkilöä on nimekseen saanut Nyyrikin, niistä 36 on naisia. Tuntuu oudolta, että on miehen nimeksi merkitty tämä. Wikipedian mukaan Nyyrikki on muinainen suomalainen jumala.
Tämä vähän käytössä oleva nimi, voitais panna vaihtoon. Kun niitä muutenkin "rukataan". Eikun pois vaan ja uutta tilalle.
-16 astettaa ja voisi sanoa sumua, sikäli kuin mitään vielä näkee. Palaillaan.....löytyi. Onpa minun kisun näköinen. Mutta hiljainen. http://www.youtube.com/watch?v=uAnuVgyrByQ
- enm
- Nyyrikille jotain runoa
pitäis tässä yrittää punoa
eipä ole helppoa
päinvastoin tosi vaikeeta
mitenkä se onnistuu
tässä ihan tuskastuu...
No, ehkä yllätys Nyyrikillekin
että tässähän se jo tulikin. - 63v,
maarina kirjoitti:
-16 astettaa ja voisi sanoa sumua, sikäli kuin mitään vielä näkee. Palaillaan.....sumua, tai usvaa, on täälläkin -13,5' ja vain parin talon päähän näkee, kaikki muu on usvan sisällä. Aika outo pakkassääksi? Lauhtumistahan on luvattu, mutta samoissa lukemissa on kuin eilen kirkkaassa auringon paisteessa.
Hiljaista vielä, ja nimien osalta varmaan pysyykin. - 63v,
maarina kirjoitti:
löytyi. Onpa minun kisun näköinen. Mutta hiljainen. http://www.youtube.com/watch?v=uAnuVgyrByQ
sinun "ylläri" ? Mistä eilen kirjoitit?
- 63v,
enm kirjoitti:
eipä ole helppoa
mitenkä se onnistuu
tässä ihan tuskastuu...
että tässähän se jo tulikin.Vai tuollainen, luomisen tuskan tulos ;D
Runo/loruhan se on sekin ;D
Vaikeaa, kun ei tiedä, mies vai nainen, lienee Nyyrikki niminen?
Hyvät huomenet enm sinullekin! - maarina
63v, kirjoitti:
sinun "ylläri" ? Mistä eilen kirjoitit?
säätilasta ajattelin, mutta vielä ei mainittavaa siitä.
- maarina
63v, kirjoitti:
Vai tuollainen, luomisen tuskan tulos ;D
Hyvät huomenet enm sinullekin!viettää syntymäpäiväänsä Remu Aaltonen, joten annetaan Remun laulaa meille:
http://www.youtube.com/watch?v=9Xj_q0EaY0Y - maarina
maarina kirjoitti:
viettää syntymäpäiväänsä Remu Aaltonen, joten annetaan Remun laulaa meille:
http://www.youtube.com/watch?v=9Xj_q0EaY0Yhttp://www.youtube.com/watch?v=dwXzpTU-NCk
On lumihuntuun
pukeutunut maa.
Kauneus
käsin kosketeltavaa.
Kaunis on luonto talvellakin.
Puhdas, valkoinen
lumi peittonaan.
Nyt ei pauku pakkanen
silti pitää rukkanen
käteen laittää
se kylmän voittaa.
En saanut tähän Nyyrikkiä sopimaan, mutta musiikki korvatkoon.... - maarina
63v, kirjoitti:
Vai tuollainen, luomisen tuskan tulos ;D
Hyvät huomenet enm sinullekin!myös Sigurd viettää nimipäivää, vanhan kalenterini mukaan. Muttei tee helpommaksi sankareiden löytymistä.
- 63v,
maarina kirjoitti:
viettää syntymäpäiväänsä Remu Aaltonen, joten annetaan Remun laulaa meille:
http://www.youtube.com/watch?v=9Xj_q0EaY0Ymasurkka ;D, lehdessä olikin tuosta, syntymäpäivästä. Tässähän onkin näitä herroja alkuvuodesta, Loiri, Elvis, Remu ;D,
- 63v,
maarina kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=dwXzpTU-NCk
On lumihuntuun
pukeutunut maa.
Kauneus
käsin kosketeltavaa.
Kaunis on luonto talvellakin.
Puhdas, valkoinen
lumi peittonaan.
Nyt ei pauku pakkanen
silti pitää rukkanen
käteen laittää
se kylmän voittaa.
En saanut tähän Nyyrikkiä sopimaan, mutta musiikki korvatkoon....se olikin runo ;D
Ihan hieno, talviruno, kiitos.
Muista tallentaa ;D eilen oli meillä kauniinpaa, nyt edelleen usvaista.
Meirikki olisi tuon eilen nimestä kertomansa, voinut tähän päivään laittaa ;D Nyyrikki lehden muistin minäkin, en kyllä muista koskaan lukeneeni sellaista.
Mitähän pitänee sisällään?
Minulla katkeaa tämä vastailu, kun puhelimeen vastailen, voi aikaa vierähtää välissä. - maarina
63v, kirjoitti:
se olikin runo ;D
Ihan hieno, talviruno, kiitos.
Muista tallentaa ;D eilen oli meillä kauniinpaa, nyt edelleen usvaista.
Meirikki olisi tuon eilen nimestä kertomansa, voinut tähän päivään laittaa ;D Nyyrikki lehden muistin minäkin, en kyllä muista koskaan lukeneeni sellaista.
Mitähän pitänee sisällään?
Minulla katkeaa tämä vastailu, kun puhelimeen vastailen, voi aikaa vierähtää välissä.lehti hyvinkin tuttu, löysin sen kautta mieheni. Tuli paljon lehteä luettuakin, romanttisia juttuja oli tulvillaan. Varmaan vieläkin, en ole viime aikoina lukenut. Anopilleni tuli lehti myös.
Runo on tallennettu, ei syytä huoleen. Siihen oli vain tullut painovirhe paholainen a oli vaihtunut ä kirjaimeksi. - 63v,
maarina kirjoitti:
lehti hyvinkin tuttu, löysin sen kautta mieheni. Tuli paljon lehteä luettuakin, romanttisia juttuja oli tulvillaan. Varmaan vieläkin, en ole viime aikoina lukenut. Anopilleni tuli lehti myös.
Runo on tallennettu, ei syytä huoleen. Siihen oli vain tullut painovirhe paholainen a oli vaihtunut ä kirjaimeksi.itsellesi korjatuksi? Täällä erittäin harvat, kirjoittavat ilman vierheitä. Ei niistä kannata huolestua. Itselläni puuttuu välillä koko kirjain ;D
Näppäimet erittäin pienet, tässä, ja välillä ei paina tarpeeksi kovaa.
Kaunis runo kuitenkin, joten ei hätää. - maarina
63v, kirjoitti:
itsellesi korjatuksi? Täällä erittäin harvat, kirjoittavat ilman vierheitä. Ei niistä kannata huolestua. Itselläni puuttuu välillä koko kirjain ;D
Näppäimet erittäin pienet, tässä, ja välillä ei paina tarpeeksi kovaa.
Kaunis runo kuitenkin, joten ei hätää.sitä lähetyksen jälkein enää voi korjata, jos ei ennen huomaa. Vaiika lukee kirjoittamansa, aina ei reagoi virheeseen, ennenkuin on myöhäistä.
- ow
enm kirjoitti:
eipä ole helppoa
mitenkä se onnistuu
tässä ihan tuskastuu...
että tässähän se jo tulikin.onnistui kumminkin. Ja hieno runohan siitä tuli.
Tallessa on taas, niin kuin ne edellisetkin...
Kiitos - maarina
ow kirjoitti:
onnistui kumminkin. Ja hieno runohan siitä tuli.
Tallessa on taas, niin kuin ne edellisetkin...
Kiitoskeräilet mun runoja. Aahaa! Sepäs pistää miettimään....
- 63v,
maarina kirjoitti:
keräilet mun runoja. Aahaa! Sepäs pistää miettimään....
taisi olla kysymys enm,n runosta ;D hänhän kertoi ettei "osaa" tallentaa, vaan joku toinen tekee sen, muistatko?
Kun yksitellen katsot, huomaat minne vastaus oli ;D
Kummallakin oli ihan mukava hyvä värssy. Kävin tuossa ulkosalla, ja on kuin epätodellinen satumaailma. Lehtipuut kakki täysvalkoisia, ja monet havupuutkin. Uskomattoman kaunista, vaikkei aurinko paistakaan. Runosi tuli mieleen siellä. - maarina
63v, kirjoitti:
taisi olla kysymys enm,n runosta ;D hänhän kertoi ettei "osaa" tallentaa, vaan joku toinen tekee sen, muistatko?
Kun yksitellen katsot, huomaat minne vastaus oli ;D
Kummallakin oli ihan mukava hyvä värssy. Kävin tuossa ulkosalla, ja on kuin epätodellinen satumaailma. Lehtipuut kakki täysvalkoisia, ja monet havupuutkin. Uskomattoman kaunista, vaikkei aurinko paistakaan. Runosi tuli mieleen siellä.oli niin, kyllä aiemmin huomasin siitä maininneen. Kyllä nyt on niin kuvauksellinen maisema, jopa täällä kerrostajen keskellä, että harvoin näkee. Nytkin täällä on vielä pakkasta -15 ast. välillä hiukan pilveilee, saattaa se lumisade taas yllättää. Kaunista, kaunista on...
- 63v,
maarina kirjoitti:
oli niin, kyllä aiemmin huomasin siitä maininneen. Kyllä nyt on niin kuvauksellinen maisema, jopa täällä kerrostajen keskellä, että harvoin näkee. Nytkin täällä on vielä pakkasta -15 ast. välillä hiukan pilveilee, saattaa se lumisade taas yllättää. Kaunista, kaunista on...
lisää lunta tulla, ainakaan ennen kuin saavat kadut kaikki entisestä putsattua.
Onko luvassa, en kuunnellut säätiedotusta tänään lainkaan. Nyt yritän päikkärit ottaa ;D - maarina
63v, kirjoitti:
lisää lunta tulla, ainakaan ennen kuin saavat kadut kaikki entisestä putsattua.
Onko luvassa, en kuunnellut säätiedotusta tänään lainkaan. Nyt yritän päikkärit ottaa ;Dkuunnellut ennusteita, ajattelin jos lauhtuu, niin ainahan sitä uutta sitten tulee. Kyllä täällä on auraukset tehty kunnolla. Mitä nyt jonkinmoisia lumikasoja on kertynyt paikoin. Saavat lapset mäkiä lasketteluun.
Vieläkin on sumuista, mutta ei läheskään niin sankkaa sumua kuin eilen.
Pakkanenkin pudonnut jo kahdeksaan asteeseen.
Niin siitä Nyyrikistä.
Meirikki kirjoitti, että se oli aikansa viihdettä. Olihan se ja on sitä samaa edelleen, siis kymmenien vuosien takaista nykyäänkin.
Äidilleni tuli Nyyrikki niin kauan kuin muistan ja luinhan minäkin niitä lehtiä.
Kerran tuli sitten mieleeni, että olen jo varmaan tarpeeksi vanha tilaamaan lehden, jos se vielä ilmestyy.
Niinpä tilasin ja havaitsin, että eivät ole kertomukset miksikään muuttuneet vuosien aikana.
Vähän aikaa se tuli ja sitten peruutin tilauksen, nettikin tuli kuvioihin ja tuntui, ettei aikakaan riitä kaikkeen.
Silloin lehti ilmestyi joka viikko, nyt näkyy tulevan vain joka toinen viikko, ei taida enää olla tilaajia.
Perjantai ja Sirpale olivat samanlaisia lehtiä kuin Nyyrikkikin, ne ovat jo lakanneet aikoja sitten ilmestymästä.
Regina oli paremmin nuorille suunnattu lehti kertomuksineen.
Se ilmestyy edelleen ja senverran olen sitä selaillut, että näkyy muuttuneen aikojen mukana.
Leppoisaa sunnuntaita!- 63v,
lukiko se Päätalon Kallen Riitu-äiti jotain noista?
Pakko sanoa, ovat täysin tuntemattomia minulle, Reginan olen varmaankin juuri jossain teini-iässä lukenut, taisi jollekin tutulle tulla.
Elokuva-aittaa ja Ajan Säveltä kyllä ostin ;D
- al_li
Omituista, pakkasta vain muutama aste, vaikka vasta oli kymmenittäin. Eipä ole kovin paljon anteja sankareista, mutta aina jotakin.
Jo lapsuudesta muistan minäkin Nyyrikki-lehden, kuin Perjantain ja Sirpaleenkin.
Vaikka Nyyrikki onkin miehen nimi, minusta se voisi hyvin olla naisenkin. Eipä siis ihme, että sillä on kastettu tyttösiäkin.
Kalevala kertoo Nyyrikistä:
"Nyyrikki, Tapion poika,
siniviitta viian poika!
Tyvin pistä pitkät kuuset,
latvoin lakkapäät petäjät
sillaksi likasijoille,
paikaksi pahoille maille,
suosulihin, maasulihin,
lätäkköihin läilyvihin!"
.- al_li
toisella päivänsankarilla.
Sigurd Jorsalafar, osa Gustaf Frödingin runosta, suomennos Eino Leino.
Kuningas Sigurdin otsa on
päin kättä kuin taivas varjoton.
– Huhu kansassa käy, humu huoleton:
»Kuningas Sigurd säilyy.»
. - 63v,
olin tähän asti kuvitellut sen olevan naisen nimi ;D Jos rahapelejä pelaisin, olisin varmana laittanut roponi naisen puolesta. Ei edes tahdo mennä tajuntaan, että mies ;( niin on sitten luulisin, luullut Meirikkikin!!! Ei varmasti miehen nimeä nikikseen olisi haikaillut ;D
Hyvänen aika, olen ihan järkyttynyt. - maarina
63v, kirjoitti:
olin tähän asti kuvitellut sen olevan naisen nimi ;D Jos rahapelejä pelaisin, olisin varmana laittanut roponi naisen puolesta. Ei edes tahdo mennä tajuntaan, että mies ;( niin on sitten luulisin, luullut Meirikkikin!!! Ei varmasti miehen nimeä nikikseen olisi haikaillut ;D
Hyvänen aika, olen ihan järkyttynyt.nimenä minäkin pidin. Kunnes wikipediasta luin, että miehen nimi.
- enm
- Tosi hienoja tekstejä ! Ihastuin niihin viime kesänä kun olin muutaman kerran seuraamassa erään kesäteatterin tekemää seppä ilmarisen tarinaa. Mahtavaa tarinaa myös näyteltynä...
- al_li
enm kirjoitti:
- Tosi hienoja tekstejä ! Ihastuin niihin viime kesänä kun olin muutaman kerran seuraamassa erään kesäteatterin tekemää seppä ilmarisen tarinaa. Mahtavaa tarinaa myös näyteltynä...
että Suomella, nuppineulan kokoisella maalla maailmanlaajuisesti, on niin upea eepos, kuin Kalevala. Entäs, jos ei olisi ollut Elias Lönnrotia, olisiko koko teosta olemassakaan?
Aleksis Kivellä on näytelmä, Kullervo, johon on otettu Nyyrikki Kalevalasta.
. - ow
al_li kirjoitti:
että Suomella, nuppineulan kokoisella maalla maailmanlaajuisesti, on niin upea eepos, kuin Kalevala. Entäs, jos ei olisi ollut Elias Lönnrotia, olisiko koko teosta olemassakaan?
Aleksis Kivellä on näytelmä, Kullervo, johon on otettu Nyyrikki Kalevalasta.
.Tällä Suomen kansalla olisi varmaan kansalliseepos, vaikka Lönnrot ei olisi tehnytkään suurta urakkaansa, niin uskon. Meillä on vahva ja omaleimainen kulttuuri. Vanhaa ja hyvää tietoa, jonka olisi sitten varmaan joku muu kerännyt ja järjestänyt mieleisekseen. Niinhän teki Eliaskin loppujen lopuksi. Tuntuu niin hyvältä, että joku muukin Kalevalaa rakastaa ja siteeraa. Kaunista kieltä, jännittäviä tarinoita - siis muitakin kuin Nyyrikin- ja viisauksia. Ei me olla yhtään sen nuorempi kulttuuriltamme, kuin moni muukaan. Ulkomaalaiset ystäväni ovat mm. ihmetelleet runsasta joululaulureperuaariamme.
Näitä mietin tänään, kun kuljin hautuumaalla kuvaamassa luonnon ihmeellisiä taideteoksia. - ow
ow kirjoitti:
Tällä Suomen kansalla olisi varmaan kansalliseepos, vaikka Lönnrot ei olisi tehnytkään suurta urakkaansa, niin uskon. Meillä on vahva ja omaleimainen kulttuuri. Vanhaa ja hyvää tietoa, jonka olisi sitten varmaan joku muu kerännyt ja järjestänyt mieleisekseen. Niinhän teki Eliaskin loppujen lopuksi. Tuntuu niin hyvältä, että joku muukin Kalevalaa rakastaa ja siteeraa. Kaunista kieltä, jännittäviä tarinoita - siis muitakin kuin Nyyrikin- ja viisauksia. Ei me olla yhtään sen nuorempi kulttuuriltamme, kuin moni muukaan. Ulkomaalaiset ystäväni ovat mm. ihmetelleet runsasta joululaulureperuaariamme.
Näitä mietin tänään, kun kuljin hautuumaalla kuvaamassa luonnon ihmeellisiä taideteoksia.Tarkoitin tietysti repertuaariamme =)
Tämmöstä se on, kun väsyksissä kirjoittelee.
Olen jo jonkin aikaa seurannut keskusteluanne, mutta vasta nyt rohkaisin itseni mukaan...ja heti tuli virhe! - al_li
ow kirjoitti:
Tällä Suomen kansalla olisi varmaan kansalliseepos, vaikka Lönnrot ei olisi tehnytkään suurta urakkaansa, niin uskon. Meillä on vahva ja omaleimainen kulttuuri. Vanhaa ja hyvää tietoa, jonka olisi sitten varmaan joku muu kerännyt ja järjestänyt mieleisekseen. Niinhän teki Eliaskin loppujen lopuksi. Tuntuu niin hyvältä, että joku muukin Kalevalaa rakastaa ja siteeraa. Kaunista kieltä, jännittäviä tarinoita - siis muitakin kuin Nyyrikin- ja viisauksia. Ei me olla yhtään sen nuorempi kulttuuriltamme, kuin moni muukaan. Ulkomaalaiset ystäväni ovat mm. ihmetelleet runsasta joululaulureperuaariamme.
Näitä mietin tänään, kun kuljin hautuumaalla kuvaamassa luonnon ihmeellisiä taideteoksia.minäkin loppujen lopuksi ajattelen. Ei historia ole yhdestä ihmisestä, kai, kiinni. Jo ei hän, niin ehkä joku toinen?
Silti, monesti olen miettinyt, miten Lönnrot sai oikein kipinän, valon, että kansanrunous pitää ikuistaa.
Minkä valtavan työn hän tekikään, jo ihan ruumiillisesti, matkasi jalan maita ja mantuja, mittaamattomia. Sen lisäksi, ja kai myös siksi, että teki leipätyötään.
Virheistä viis, ennen oli helpompaa, kun näki esikatselun. Minulle ainakin sattuu ja tapahtuu, varsinkin nyt, kun on pikkuinen kone. Eivätpä ne haittaa, aina kaikki ymmärretään. Muutenkin, kun aloin joskus vuosia sitten kirjoittaa, piti muka olla niin tarkka, eipä jaksa nyt enää niin ajatella.
Mukavaa, kun kirjoitit. Toivon mukaan myös jatkat, kaikilla meillä on oma osamme, kuta useampi, sen monitahoisempi ketju.
Nyyrikki-nimestä tulee mieleen Kyllikki, komeita nimiä kummatkin.
Yksi on impi kaikkinensa
Saaren suuressa su'ussa,
jok' ei suostu sulhasihin,
mielly miehi'in hyvihin:
se oli Kyllikki korea,
Saaren kukka kaunokainen.
.
- 63v,
Syntymäpäiväänsä viettävät Onnea!
Ketjullakin on merkkipäivä ;D 2kk olemme nimistä, ja asian vierestäkin keskustelleet, hyvä me!
Yhtään Karri nimistä en tunne, eikä muistunut ketään nimenhaltijaa mieleeni, julkisuudestakaan.
Kari, sen nimisiä on moniakin matkan varrella tuttavissani, koulutovereissani, työyhteisöissä, vapaa-ajallakin tullut tutuksi.
Vaikea valinta, kenet julkisuudesta, tähän avaukseen laitan, tusinan verran nimensä edustajia muistan ;D
Kari Hotakainen, palkittu kirjailija, jonka tavannutkin olen, saa aloittaa päivän ;D
Oikein hyvää huomenta kaikille.- x
niin monta vuotta sai aamun alottaa hesarin ja karin kanssa. Sillä miehellä leikkasi, sai hyvät naurut.
- maarina
x kirjoitti:
niin monta vuotta sai aamun alottaa hesarin ja karin kanssa. Sillä miehellä leikkasi, sai hyvät naurut.
ONNEA, Kari, Karri ja Osvald.
KARI PEITSAMO, laulaja
KARI VEPSÄ, laulaa meille http://www.youtube.com/watch?v=0u--ZIXquY8
Tutuissa on molempia nimien haltijoita, mutta Osvald nimisiä en tiedä.
-5 ast pakkasta, elikkä saattaisi olla liikunta päivä.
Onnea myös meille 2kk, olemme asioiden vieressä olleet... - 63v,
x kirjoitti:
Samaa mieltä, jossain vaiheessa, oli keittiön yksi pieni seinä, päällystetty hesarista leikatuilla Karin pilapiirroksilla. Oivallukset osuvia. Mietin tuossa aloituksessa juuri näiden Karien väliltä, kumman laitan ;D
Laitoin sitten tämän elossa olevan, taitavan sanojen käsittelijän, miehen tuntoja kuvaavan Karin. Olen kaksi kirjaansa lukenut, ja pitänyt.
En lisää vielä nimiä, päivä alussa ;D - 63v,
maarina kirjoitti:
KARI PEITSAMO, laulaja
Onnea myös meille 2kk, olemme asioiden vieressä olleet...Huomenta vaan. Tuo Vepsä ei oikein sytytä, kuuntelin kyllä, ääni vain tavanomainen, en eroittaisi monista muista laulajista.
Meillä vielä -13' sitä samaa jo pitkään. Epäilin jo mittaria, mutta sahaa 12-13 välillä, joten toimii kaiketi.
Päiväkin valjennut, puut vielä kauniin valkoisen hunnun sisällä. - maarina
63v, kirjoitti:
Huomenta vaan. Tuo Vepsä ei oikein sytytä, kuuntelin kyllä, ääni vain tavanomainen, en eroittaisi monista muista laulajista.
Meillä vielä -13' sitä samaa jo pitkään. Epäilin jo mittaria, mutta sahaa 12-13 välillä, joten toimii kaiketi.
Päiväkin valjennut, puut vielä kauniin valkoisen hunnun sisällä.parasta pistänyt. Odottelen muiden tietoja. Listalla on paljon Kareja.
En minäkään Vepsästä pidä, en myöskään tuosta toisesta mainitsemastani artistiusta. Odotellaan, musa paranee päivän mittaa.
Kyllä nyt on niin kaunista, että piti puhelimen kameralla kuvata huurteisia puita. - meirikki
maarina kirjoitti:
KARI PEITSAMO, laulaja
Onnea myös meille 2kk, olemme asioiden vieressä olleet...V 2009 Karri nimisiä rekister. 12 ja Kari nimisiä 26.
Kouluajoista muistan lukuisia Kare´ja. Olihan 100v aikana wikinmukaan yhteensä yli 50 tuhatta Karia.
Josko pari tähän , Kari Uoti ei kai selvitystä kaipaa :) ja,
http://www.youtube.com/watch?v=J_G3VN0wo6I&feature=related
Kari-Tapio - maarina
meirikki kirjoitti:
V 2009 Karri nimisiä rekister. 12 ja Kari nimisiä 26.
Kouluajoista muistan lukuisia Kare´ja. Olihan 100v aikana wikinmukaan yhteensä yli 50 tuhatta Karia.
Kari-TapioKari Tapiota: http://www.youtube.com/watch?v=Oi0NQwW5j_s
- Jousimies-50
meirikki kirjoitti:
Kari-Tapio"Järvessä oli lukuisia kiviä ja KAREJA, joita ei kartasta löydy."
Piiroinen ja Hirvonen,sekä Kuuva.Eiks nii ? - 63v,
maarina kirjoitti:
Kari Tapiota: http://www.youtube.com/watch?v=Oi0NQwW5j_s
mutta painoinkin vastaa ;D, eli en kuunnellut vielä, ehdimpä sitten myöhemmin.
Kari Kuuva, ja ehdottomasti rupsahda rauhassa rakkain, haluaisin kuulla ;D - maarina
63v, kirjoitti:
Samaa mieltä, jossain vaiheessa, oli keittiön yksi pieni seinä, päällystetty hesarista leikatuilla Karin pilapiirroksilla. Oivallukset osuvia. Mietin tuossa aloituksessa juuri näiden Karien väliltä, kumman laitan ;D
Laitoin sitten tämän elossa olevan, taitavan sanojen käsittelijän, miehen tuntoja kuvaavan Karin. Olen kaksi kirjaansa lukenut, ja pitänyt.
En lisää vielä nimiä, päivä alussa ;Dtuo järvessä olevat Karit...)
Lisäänpä yhden, KARI HEISKANEN, näyttelijä.
Kari Kuuvan pyytämääsi kappaletta en löytänyt. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Kari-TapioRouvaa ei eilen näkynyt ;D
KariTapio soitetaan puhki, tuntuu soivan radiossakin kaiken aikaa. En tiedä, alkoi Myrskyn jälkeen, kyllästyttämään. Toki kuuntelin "olen suomalainen" en kä tiedä, mitä Maarina laittoi, kuuntelen kyllä ;D
Kari Rydman, en tiedä löytyykö häneltä mitään? - 63v,
Jousimies-50 kirjoitti:
"Järvessä oli lukuisia kiviä ja KAREJA, joita ei kartasta löydy."
Piiroinen ja Hirvonen,sekä Kuuva.Eiks nii ?löytyy täältä ;D ja vieläpä tutussa paikassa. Tiesin veden olevan tosi matalalla, ja silti...
Kuuvan Karin näpyttelin kanssasi samaan aikaan, toivotaan linkin tulevan, noilta taitajilta ;D pelargonia tutuin kai lienee, mutta pidän erityisestä syystä siitä Rupsahda rauhassa...
Mukavaa maanantaita sinullekin - 63v,
maarina kirjoitti:
tuo järvessä olevat Karit...)
Lisäänpä yhden, KARI HEISKANEN, näyttelijä.
Kari Kuuvan pyytämääsi kappaletta en löytänyt.nyyh, sitä tosi harvoin kuulee missään. Aikanaan, lomaillessani syntymäpäivänäni (useinkin olin juuri silloin talvilomalla), heräsin siihen kappaleeseen ;D oli toimitettu paikalle, ja kukkakimppu myös. Faksikin oli, ja kaunis runo siinä. Siksi muistan sen ikäni, oli sentään iso valtameri välissä.
Nostalgia muistoja ;DD - meirikki
63v, kirjoitti:
Rouvaa ei eilen näkynyt ;D
KariTapio soitetaan puhki, tuntuu soivan radiossakin kaiken aikaa. En tiedä, alkoi Myrskyn jälkeen, kyllästyttämään. Toki kuuntelin "olen suomalainen" en kä tiedä, mitä Maarina laittoi, kuuntelen kyllä ;D
Kari Rydman, en tiedä löytyykö häneltä mitään?http://www.youtube.com/watch?v=SlCR6QsvkWQ
Eipä muita osunut silmääni, Niin kaunis on maa...kaunista kuultavaa
Kävin lukemassa juttunne, vaan olin niin poikkiväsynyt etten jaksanut muuta - olinhan jo ottanut kuin ´varaslähdön´ed.iltana :DD 63v, kirjoitti:
nyyh, sitä tosi harvoin kuulee missään. Aikanaan, lomaillessani syntymäpäivänäni (useinkin olin juuri silloin talvilomalla), heräsin siihen kappaleeseen ;D oli toimitettu paikalle, ja kukkakimppu myös. Faksikin oli, ja kaunis runo siinä. Siksi muistan sen ikäni, oli sentään iso valtameri välissä.
Nostalgia muistoja ;DD- 63v,
meirikki kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=SlCR6QsvkWQ
Eipä muita osunut silmääni, Niin kaunis on maa...kaunista kuultavaa
Kävin lukemassa juttunne, vaan olin niin poikkiväsynyt etten jaksanut muuta - olinhan jo ottanut kuin ´varaslähdön´ed.iltana :DDsaman Tellastiinan kanssa, jonka juuuri kuuntelin, varmaan taas yhtäaikaa laitoitte. Kun aukaisin Tellastiinan, sinun ei näkynyt, sitten kuuntelin, palasin, ja vastasin, eli aikaa minulla vierähtää, kiitos molemmille!
No vastaa edes, joo tai ei, tiesitkö kumpi oli? - ow
maarina kirjoitti:
parasta pistänyt. Odottelen muiden tietoja. Listalla on paljon Kareja.
En minäkään Vepsästä pidä, en myöskään tuosta toisesta mainitsemastani artistiusta. Odotellaan, musa paranee päivän mittaa.
Kyllä nyt on niin kaunista, että piti puhelimen kameralla kuvata huurteisia puita.on muuten aika reipas ihminen: kahden lonkkaproteesin kanssa ratsastaa hevosillaan! Musiikistaan en minäkään niin perusta. Oli pakko kertoa. Yritin laittaa tähän mukaan eilisen ihanan huurrepuun kuvan, mutta ei taida onnistua. Olisikohan se ensi julkaistava jossain. Tumpelo taidan olla?
- meirikki
63v, kirjoitti:
saman Tellastiinan kanssa, jonka juuuri kuuntelin, varmaan taas yhtäaikaa laitoitte. Kun aukaisin Tellastiinan, sinun ei näkynyt, sitten kuuntelin, palasin, ja vastasin, eli aikaa minulla vierähtää, kiitos molemmille!
No vastaa edes, joo tai ei, tiesitkö kumpi oli?" Mini" ei nyt ymmärrä, mihin vastata?
- 63v,
meirikki kirjoitti:
" Mini" ei nyt ymmärrä, mihin vastata?
koskien vastaustasi, että luit eiliset, ja ennakkoon jo laitoit eiliseen ;D
Mikä olisit ollut, jos ei olisi ollut varattu.
Niin, tiesitkö nimen olevan ??? - maarina
ow kirjoitti:
on muuten aika reipas ihminen: kahden lonkkaproteesin kanssa ratsastaa hevosillaan! Musiikistaan en minäkään niin perusta. Oli pakko kertoa. Yritin laittaa tähän mukaan eilisen ihanan huurrepuun kuvan, mutta ei taida onnistua. Olisikohan se ensi julkaistava jossain. Tumpelo taidan olla?
kaksi lonkka proteesia Vepsällä. Ihme et uskaltaa ratsastaa. Ei hänen musiikki kaksista ole. Kyllä kuvan siirto pitäis onnistua, jos sulla on se tietokoneella. Ainahan nuo uudet jutut vaatii opettelua. En minäkään osannut, ennen kuin tytär opetti. Tässähän tämä aika kuluu kaikkea harjoitellessa.
- enm
- Karille tässä runoa
pitäisi yrittää punoa
taitaa olla tyhjä pää
työpäivän perään väsyttää...
Siispä taidan hieman helpottaa
vain mukavaa päivää toivottaa.
Paljon onnea Karille ja Karrille
molempien juhlapäivälle. - 63v,
enm kirjoitti:
- Karille tässä runoa
pitäisi yrittää punoa
taitaa olla tyhjä pää
työpäivän perään väsyttää...
Siispä taidan hieman helpottaa
vain mukavaa päivää toivottaa.
Paljon onnea Karille ja Karrille
molempien juhlapäivälle.Heräsin juuri päikkäreiltä, ja kun järjestyksessä avaan, oli runosi valmiina siinä. Vaihtoko untenvaltakuntaan, lennossa tässä tehdäänkin. ;D
- 1943
puu kuurassa, koivu hääpukuinen näin kumartaen ilman lämmetessä taipuu päivänsankarien kaipuu ei kai etelään vie kun kotitie oman armaan luo johdattelee. Tunnen Karreja ja Kareja, paljon onnea
- enm
63v, kirjoitti:
Heräsin juuri päikkäreiltä, ja kun järjestyksessä avaan, oli runosi valmiina siinä. Vaihtoko untenvaltakuntaan, lennossa tässä tehdäänkin. ;D
- Töistä tultua kun sain runon ulos niin kävin tunnin kävelemässä, nyt kestää polvet kun ei ole kylmää, enää -2...
- Nyt vaikka telkkaria, maanantaina on tarjontaa... Hyvää illanjatkoa kaikille !! - 63v,
enm kirjoitti:
- Töistä tultua kun sain runon ulos niin kävin tunnin kävelemässä, nyt kestää polvet kun ei ole kylmää, enää -2...
- Nyt vaikka telkkaria, maanantaina on tarjontaa... Hyvää illanjatkoa kaikille !!olen siitä asti täällä ollut, pieniä teknisiä pausseja lukuunottamatta.
Onkohan pakko ostaa miniläppäri, tämän kaveriksi, kestää näin nimirikkaana päivänä muutoin kovin kauan vastailut, vaikken kaikkiin edes vastaa ;D
No, huomena, ja sitä seuraavana taas harvinaisempia nimiä. Tätä ei ole suunniteltu maratonketjuille ;D
Tapaamisiin,kirjoitusten merkeissä ;D - 63v,
1943 kirjoitti:
puu kuurassa, koivu hääpukuinen näin kumartaen ilman lämmetessä taipuu päivänsankarien kaipuu ei kai etelään vie kun kotitie oman armaan luo johdattelee. Tunnen Karreja ja Kareja, paljon onnea
sinullekin. Turkkiko on paikattu ;D
ow kirjoitti:
on muuten aika reipas ihminen: kahden lonkkaproteesin kanssa ratsastaa hevosillaan! Musiikistaan en minäkään niin perusta. Oli pakko kertoa. Yritin laittaa tähän mukaan eilisen ihanan huurrepuun kuvan, mutta ei taida onnistua. Olisikohan se ensi julkaistava jossain. Tumpelo taidan olla?
kuvaa saa liitettyä.
Linkittää tietysti voi, jos siirtää sen ensin johonkin kuvapalveluun.
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5547319.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00719/5547319.t.jpg[/IMG][/URL]Tellastiina kirjoitti:
kuvaa saa liitettyä.
Linkittää tietysti voi, jos siirtää sen ensin johonkin kuvapalveluun.
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5547319.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00719/5547319.t.jpg[/IMG][/URL]Ei onnistunut linkitys.
- maarina
Tellastiina kirjoitti:
Ei onnistunut linkitys.
olin siis väärässä.
Ja ihan omasta päästä muistinkin, Karri Käyhkö, uimari.
Ehkä juuri sen erikoisuuden tähden jäänyt mieleen.
Kari Lumikero, tv-toimittaja
Kari Toivonen, entinen uutisankkuri
Kari-Pekka Toivonen, näyttelijä
Kari Rydman ja Niin kaunis on maa.
http://www.youtube.com/watch?v=SlCR6QsvkWQ- meirikki
Taas samoissa haeskeluissa, no enpä tiennyt sinun löydöstäsi kun kirjoittelin. Kelpaahan sitä kuunnella useimman kerran :))
- maarina
meirikki kirjoitti:
Taas samoissa haeskeluissa, no enpä tiennyt sinun löydöstäsi kun kirjoittelin. Kelpaahan sitä kuunnella useimman kerran :))
Kareja, vain yksi, paikallinen musiikimies. KARI MAJARANTA, keskuskirkkomme urkuri.
- 63v,
kiva että edes tuo löytyi, kun ei Kuuvaa.
Et kai pottia tyhjennä kokonaan, meitähän on uusiakin ;D?
Muistelisin yhden Karrin, vaan hän ei ole julkisuuden henkilö. Äitinsä ja sisarensa on. Liisamaija Laaksosen poika, Karri Kaitue., niin muistaisin.
Napakymppi Kari Salmelainen. - maarina
63v, kirjoitti:
kiva että edes tuo löytyi, kun ei Kuuvaa.
Et kai pottia tyhjennä kokonaan, meitähän on uusiakin ;D?
Muistelisin yhden Karrin, vaan hän ei ole julkisuuden henkilö. Äitinsä ja sisarensa on. Liisamaija Laaksosen poika, Karri Kaitue., niin muistaisin.
Napakymppi Kari Salmelainen.näitä Kareja on paljon. Tässä yksi: KARI HIETALAHTI, näyttelijä.
Tänään olisi muuten Åke Lindmanin syntymäpäivä. - ow
maarina kirjoitti:
näitä Kareja on paljon. Tässä yksi: KARI HIETALAHTI, näyttelijä.
Tänään olisi muuten Åke Lindmanin syntymäpäivä.Tämä "uusi" täällä haluaa kertoa, että tuntee Kari -nimisen naisen. Eikä edes ainoa tällä Suomenmaassa.
- maarina
ow kirjoitti:
Tämä "uusi" täällä haluaa kertoa, että tuntee Kari -nimisen naisen. Eikä edes ainoa tällä Suomenmaassa.
ylläri. Kävin Wikipediassa, on niitä useitakin, jopa 33 kpl. Tosi yllätys, aamulla ajattelin, ettei kannata tarkistaa. Kun näinkin ns. miehen nimi. Kuten eilen, luulin tosiaan Nyyrikin naisen nimeksi. Aina oppii jotain uutta.
- meirikki
maarina kirjoitti:
ylläri. Kävin Wikipediassa, on niitä useitakin, jopa 33 kpl. Tosi yllätys, aamulla ajattelin, ettei kannata tarkistaa. Kun näinkin ns. miehen nimi. Kuten eilen, luulin tosiaan Nyyrikin naisen nimeksi. Aina oppii jotain uutta.
Ja Kari on myös sukunimi monellakin. Olipa ihan kouluajoillakin.
Ja ihan aina olen luullut Nyyrikin olevan naisennimi, selvesihän tuokin. :D - 63v,
maarina kirjoitti:
lapseni oli yhden talven norjassa. Hän kertoi Kari nimisestä henkilöstä. Jossain vaiheessa huomasin, Karin olevan nainen ;D. Aloin sitten sanomaan Karin, ja Hän korjasi, eikun Kari ;D ihmettelin, mutta on kuulema paljonkin. Ja oliko virossakin? Muistelisin?
Laitan surullisen kuuluisan Kari-Pekka Kyrön. - meirikki
63v, kirjoitti:
lapseni oli yhden talven norjassa. Hän kertoi Kari nimisestä henkilöstä. Jossain vaiheessa huomasin, Karin olevan nainen ;D. Aloin sitten sanomaan Karin, ja Hän korjasi, eikun Kari ;D ihmettelin, mutta on kuulema paljonkin. Ja oliko virossakin? Muistelisin?
Laitan surullisen kuuluisan Kari-Pekka Kyrön.Tuosta Norjalaisista nimistä... meillä kun on Tarja nimenä naisella, norjalaisilla Terje miesnimenä.
Kalojenperkuureissulla aikanaan norskit olivat ymmällään kun erään suomalaisen työntekijännimi oli Tarja.
He lausuivat Terjen melko samoin kuin me Tarjan. Olivat ihmeissään, ja väittelimme aakkosten ääntämisistä monissa muissakin sanoissa :)) - maarina
meirikki kirjoitti:
Tuosta Norjalaisista nimistä... meillä kun on Tarja nimenä naisella, norjalaisilla Terje miesnimenä.
Kalojenperkuureissulla aikanaan norskit olivat ymmällään kun erään suomalaisen työntekijännimi oli Tarja.
He lausuivat Terjen melko samoin kuin me Tarjan. Olivat ihmeissään, ja väittelimme aakkosten ääntämisistä monissa muissakin sanoissa :))uskallan minäkin sitte lisä taas yhe. KARI VÄÄNÄNEN, näyttelijä. Sitten sukunimenä Acre Kari, muusikko.
- 63v,
meirikki kirjoitti:
Tuosta Norjalaisista nimistä... meillä kun on Tarja nimenä naisella, norjalaisilla Terje miesnimenä.
He lausuivat Terjen melko samoin kuin me Tarjan. Olivat ihmeissään, ja väittelimme aakkosten ääntämisistä monissa muissakin sanoissa :))ihmetystä herättää nimemme ;D
Vastasitkin jo siihen mitä kysyin ;D
No, onhan monen miehen nimi Maria, etelä euroopassa ja amerikassa. - 63v,
maarina kirjoitti:
uskallan minäkin sitte lisä taas yhe. KARI VÄÄNÄNEN, näyttelijä. Sitten sukunimenä Acre Kari, muusikko.
olin myös hänet laittanut listaani, mutta muistin ohjaajaksi, näin sitä muisti pätkii :(
- 63v,
ow kirjoitti:
Tämä "uusi" täällä haluaa kertoa, että tuntee Kari -nimisen naisen. Eikä edes ainoa tällä Suomenmaassa.
kun osallistut keskusteluun, ja tervetuloa vaan joukkoomme ;D. Minä olen hidas vastaamaan, kuten olet huomannut. Pitää aina välillä tyhjentää muistiakin tässä. Ja kun keskustelu etenee vauhdilla, kuten nyt äsken, sinne väliin vain, laita kommenttejasi.
Meidän "runoilijamme" lienee tänään muissa hommissa, ja saamme tuotoksensa vasta illalla.
Ompahan jotain mitä odotella, nimet varmaankin kohta loppuvat ;D minulla ainakin, kun vain muistini varassa pelaan.
Laitan äskettäin dekkarin julkaisseen, entisen sisä, ja oikeusministeri Kari Häkämiehen. - meirikki
63v, kirjoitti:
ihmetystä herättää nimemme ;D
Vastasitkin jo siihen mitä kysyin ;D
No, onhan monen miehen nimi Maria, etelä euroopassa ja amerikassa.http://www.youtube.com/watch?v=9V-1QVokprk
pyöri männäinä vuosina telkussa pitkään....
( niinpä, jos nimi ei olisi ollut varattu, olisiko kaikki sit pitänyt mua miehenä? :DDD ) - 63v,
meirikki kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=9V-1QVokprk
pyöri männäinä vuosina telkussa pitkään....
( niinpä, jos nimi ei olisi ollut varattu, olisiko kaikki sit pitänyt mua miehenä? :DDD )allakasta, miesten puolella oli ;DD
Niimpä, oli se hyvä juttu, et oli varattu. Oletko koskaan katsonut, onko käyttäjä mies vai nainen?
Nyt menen linkkisi katsomaan ;D - meirikki
63v, kirjoitti:
allakasta, miesten puolella oli ;DD
Niimpä, oli se hyvä juttu, et oli varattu. Oletko koskaan katsonut, onko käyttäjä mies vai nainen?
Nyt menen linkkisi katsomaan ;DEnpä löytänyt Nyyrikki nimimerkkiä ton Haunkautta, mut silloin kun hain nimeä ei hyväksynyt, ilmoitti et nimi on jo varattu. Olisiko poistunut/poistettu mene ja tiedä!
63v, kirjoitti:
kun osallistut keskusteluun, ja tervetuloa vaan joukkoomme ;D. Minä olen hidas vastaamaan, kuten olet huomannut. Pitää aina välillä tyhjentää muistiakin tässä. Ja kun keskustelu etenee vauhdilla, kuten nyt äsken, sinne väliin vain, laita kommenttejasi.
Meidän "runoilijamme" lienee tänään muissa hommissa, ja saamme tuotoksensa vasta illalla.
Ompahan jotain mitä odotella, nimet varmaankin kohta loppuvat ;D minulla ainakin, kun vain muistini varassa pelaan.
Laitan äskettäin dekkarin julkaisseen, entisen sisä, ja oikeusministeri Kari Häkämiehen.olen minäkin laittanut ja vielä on monta jäljellä.
On sukankutimen kanssa ollut aikaa hunteerata.
Kari Mäkinen on meidän piispa, mutta on kait vahvoilla kun aletaan arkkipiispaa valitsemaan.
Kari Aava on eräs Toivo Kärjen salanimistä.
Plarasin vanhoja toivelauluvihkoja ja hain hänen sävellyksiään.
Onkohan niin, että hän on "huonompia" sävellyksiään tehnyt salanimellä,
sillä outoja olivat melkein kaikki. Monella nimellä Toivo Kärki sävelsi, tunnetuimpia ovat Orvokki Itä ja Pedro de Punta.
Tuopin jäljet on Kari Aavan säveltämä.
http://www.youtube.com/watch?v=WjPl2wkn30A
Kari Tuomisaaren tunnetuin sävellys taitaa olla Tipitii.
seuraavassa laulussa on hänen sanoituksensa.
http://www.youtube.com/watch?v=wK1xDZVFJdk- meirikki
63v, kirjoitti:
Laitan äskettäin dekkarin julkaisseen, entisen sisä, ja oikeusministeri Kari Häkämiehen.Kari Hotakaisen romaaniin perustuvassa näytelmässä Sydänkohtauksia Lämpsällä oli pääosa työttömänä sohvaperunana Raimo Kytöniemenä. Näytelmä sai ensi-iltansa keväällä 2003. Hella Wuolijoen klassikossa Niskavuoren Heta (ensi-ilta syyskuussa 2005) Lämpsä tulkitsi miespääosan lujatahtoisen Hetan säyseänä aviomiehenä Akusti Harjulana.
- 63v,
meirikki kirjoitti:
Enpä löytänyt Nyyrikki nimimerkkiä ton Haunkautta, mut silloin kun hain nimeä ei hyväksynyt, ilmoitti et nimi on jo varattu. Olisiko poistunut/poistettu mene ja tiedä!
yhtä hyvin Kalle tai jallu voisi sitten olla Kaisa ja Jaana ;DD
Samoin sirpaleesta mieleen tulee, sodan sirpaleet, tai rikkoutunut lasi.
Perjantaista Robinson Crusoen perjantaipoika.
Näin opimme taas monta juttua, mitä on kuvitellut olevan toisin ;D - meirikki
63v, kirjoitti:
Näin opimme taas monta juttua, mitä on kuvitellut olevan toisin ;DKurkkasitko galleriaani...? Ja olitko varma et kissuli se siellä kuvassa luuraa :D ?
Eipä ollutkaan, kuukkelihan se siellä ylväänä esiintyy :))
Joku noista oli myös Sininen Perjantai/Nyyrikki, ohuempana ja tuli vain joka toinen viikko, muistan vaamana oikein, nimi vain ...kumpi? Regina ja Suosikki oli vuosia jatkuvassa tilauksessa, joku rinnakkaisjulkaisu yritti kilpailla Suosikin kanssa vaan joutui luopumaan kisasta. Ei jaksa muistaa :))
Niitähän se Riitu luki ja Hermanni puhalteli pitkästi, lorulehtien lukemisista. Tilleylamppua ei saanut polttaa niin Riitu luki taskulampun valossa, ...voi sanomapitsi tuonkin ajan aivoituksia :)))
Kalle reppana kun tuhrasi miehuuteensa mölläreitten lukemisiin ja sit vielä kirjoittamisiin oli jyryn Herkon mielipide kuolemaansa asti. - al_li
63v, kirjoitti:
Näin opimme taas monta juttua, mitä on kuvitellut olevan toisin ;Den tiedä, että Nyyrikki-nimi juontuu perustamisaikanansa vallinneesta kansallisromanttisesta suuntauksesta. Sehän on perustettu jo v. 1904.
Siihen ovat monet kirjailijat kirjoittaneet uransa alussa, mm. Kalle Päätalo, Timo K. Mukka ja Pentti Haanpää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nyyrikki_(lehti)
. - 63v,
Tellastiina kirjoitti:
olen minäkin laittanut ja vielä on monta jäljellä.
On sukankutimen kanssa ollut aikaa hunteerata.
Kari Mäkinen on meidän piispa, mutta on kait vahvoilla kun aletaan arkkipiispaa valitsemaan.
Kari Aava on eräs Toivo Kärjen salanimistä.
Plarasin vanhoja toivelauluvihkoja ja hain hänen sävellyksiään.
Onkohan niin, että hän on "huonompia" sävellyksiään tehnyt salanimellä,
sillä outoja olivat melkein kaikki. Monella nimellä Toivo Kärki sävelsi, tunnetuimpia ovat Orvokki Itä ja Pedro de Punta.
Tuopin jäljet on Kari Aavan säveltämä.
http://www.youtube.com/watch?v=WjPl2wkn30A
Kari Tuomisaaren tunnetuin sävellys taitaa olla Tipitii.
seuraavassa laulussa on hänen sanoituksensa.
http://www.youtube.com/watch?v=wK1xDZVFJdkmitään noista. Vaikka nimet olisin nähnyt, en olisi tiennyt ketä ;D
Sukkapuuhissa edelleen. Kuulutko Marttoihin, hehän kutoivat viime vuonna kaikille vastasyntyneille sukat.
Kuuntelin linkit, tuo Einon ei ollut tuttu lainkaan. - maarina
meirikki kirjoitti:
Kari Hotakaisen romaaniin perustuvassa näytelmässä Sydänkohtauksia Lämpsällä oli pääosa työttömänä sohvaperunana Raimo Kytöniemenä. Näytelmä sai ensi-iltansa keväällä 2003. Hella Wuolijoen klassikossa Niskavuoren Heta (ensi-ilta syyskuussa 2005) Lämpsä tulkitsi miespääosan lujatahtoisen Hetan säyseänä aviomiehenä Akusti Harjulana.
lisää. KARI KOSKIPÄÄ, kiinteistövälittäjä. Tällä hetkellä Helsingissä, aiemmin oli täällä.
Kävin pikku ulkoilu lenkillä. Kiva ilma oli. meirikki kirjoitti:
Kurkkasitko galleriaani...? Ja olitko varma et kissuli se siellä kuvassa luuraa :D ?
Joku noista oli myös Sininen Perjantai/Nyyrikki, ohuempana ja tuli vain joka toinen viikko, muistan vaamana oikein, nimi vain ...kumpi? Regina ja Suosikki oli vuosia jatkuvassa tilauksessa, joku rinnakkaisjulkaisu yritti kilpailla Suosikin kanssa vaan joutui luopumaan kisasta. Ei jaksa muistaa :))
Niitähän se Riitu luki ja Hermanni puhalteli pitkästi, lorulehtien lukemisista. Tilleylamppua ei saanut polttaa niin Riitu luki taskulampun valossa, ...voi sanomapitsi tuonkin ajan aivoituksia :)))
Kalle reppana kun tuhrasi miehuuteensa mölläreitten lukemisiin ja sit vielä kirjoittamisiin oli jyryn Herkon mielipide kuolemaansa asti.Nyyrikkihän se ilmestyi sinisenäkin.
Iskelmä-lehti oli se toinen, ilmestyi vuosina 1960-67 ja Suosikki alkoi ilmestyä 1961.
Iskelmä-lehti oli muistaakseni mustavalkoinen ja Suosikki ilmestyi värillisenä, oliko siinä suosion salaisuus.
Aloittajalle vielä, että onhan meillä joskus 1960-70 ilmestynyt Jaana-lehtikin.
Paljon on aikakausilehtiä lakannut ilmestymästä - Viikkosanomat, Koti-Posti, Nykyposti, Monalisa, Hopeapeili ja mitä vielä. Elokuva-Aitta ja Ajan Sävel jo mainittiinkin, eivät ilmesty enää kumpikaan.63v, kirjoitti:
mitään noista. Vaikka nimet olisin nähnyt, en olisi tiennyt ketä ;D
Sukkapuuhissa edelleen. Kuulutko Marttoihin, hehän kutoivat viime vuonna kaikille vastasyntyneille sukat.
Kuuntelin linkit, tuo Einon ei ollut tuttu lainkaan.En kuulu Marttoihin. Omaksi ilokseni niitä kudon, on sitten mukava antaa kenelle milloinkin.
Kummipojan perheelle meni viisi paria, kun kävivät edellissunnuntaina.
Nykyajan ihmiset eivät kudo sukkia, kun eivät osaa tehdä kantapäätä. D))- meirikki
Tellastiina kirjoitti:
En kuulu Marttoihin. Omaksi ilokseni niitä kudon, on sitten mukava antaa kenelle milloinkin.
Nykyajan ihmiset eivät kudo sukkia, kun eivät osaa tehdä kantapäätä. D))Joko olen kertonut et siskoplikka on kylmäkkö, joka nimi on poistunut ravintolasanastosta., mut koulutuksen aikoinaan siihen saanut ja työssä edelleen.
Hän tekee voista esim. Joutsenet parilla puulastalla, kaunistukseksi voipallojen päälle ja ne on just´eikä melkein!
Kuin myös muotoilee savimassasta ihan uskomattoman aitoja kuvia , minulle mäyräkoiran, joka on kuin aikaisemmin elänyt koirulini.
Ja nyt mennään siihen kantapäähän...ei 20v se onnistu ilman puhelinsoittoa, et kummalta puolen yhteen ja kummalta ylivetämiskavennus, entäs se kun `syödään´silmukoita pois...et tulee kaunis jälki...olen sanonut et kirjoita ylös sitämukaa jne...joo...jooo. ja sama taas kutomisvimman yhteydessä, ei löydy lappusta, uskon ettei avaudu merkintönsä, mä täälä sitten kuvittelen kudinta käteeni ja et kuijaa päin :)))
No sitävartenhan isosiskot on, ikinä en osaisi mitään sellaista käsissäni tehdä mitä hän osaa, joten hyvä et edes kantapäässä :DDD - 63v,
Tellastiina kirjoitti:
Nyyrikkihän se ilmestyi sinisenäkin.
Iskelmä-lehti oli se toinen, ilmestyi vuosina 1960-67 ja Suosikki alkoi ilmestyä 1961.
Iskelmä-lehti oli muistaakseni mustavalkoinen ja Suosikki ilmestyi värillisenä, oliko siinä suosion salaisuus.
Aloittajalle vielä, että onhan meillä joskus 1960-70 ilmestynyt Jaana-lehtikin.
Paljon on aikakausilehtiä lakannut ilmestymästä - Viikkosanomat, Koti-Posti, Nykyposti, Monalisa, Hopeapeili ja mitä vielä. Elokuva-Aitta ja Ajan Sävel jo mainittiinkin, eivät ilmesty enää kumpikaan.mutta noiden lehtien nimet, kertovat mistä kyse. Naistenlehtien nimi yleensä naisen nimi.
Tässä Nyyrikissä, naistenlehti, miehen mimellä ;D - 63v,
al_li kirjoitti:
en tiedä, että Nyyrikki-nimi juontuu perustamisaikanansa vallinneesta kansallisromanttisesta suuntauksesta. Sehän on perustettu jo v. 1904.
Siihen ovat monet kirjailijat kirjoittaneet uransa alussa, mm. Kalle Päätalo, Timo K. Mukka ja Pentti Haanpää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nyyrikki_(lehti)
.ollut paljon naistenkin nimiä, mistä valita ;D , jos siitä johtui. Penäsin sitä, ettei miestenlehdillekään, anneta naisten nimeä.
- maarina
meirikki kirjoitti:
Joko olen kertonut et siskoplikka on kylmäkkö, joka nimi on poistunut ravintolasanastosta., mut koulutuksen aikoinaan siihen saanut ja työssä edelleen.
Hän tekee voista esim. Joutsenet parilla puulastalla, kaunistukseksi voipallojen päälle ja ne on just´eikä melkein!
Kuin myös muotoilee savimassasta ihan uskomattoman aitoja kuvia , minulle mäyräkoiran, joka on kuin aikaisemmin elänyt koirulini.
Ja nyt mennään siihen kantapäähän...ei 20v se onnistu ilman puhelinsoittoa, et kummalta puolen yhteen ja kummalta ylivetämiskavennus, entäs se kun `syödään´silmukoita pois...et tulee kaunis jälki...olen sanonut et kirjoita ylös sitämukaa jne...joo...jooo. ja sama taas kutomisvimman yhteydessä, ei löydy lappusta, uskon ettei avaudu merkintönsä, mä täälä sitten kuvittelen kudinta käteeni ja et kuijaa päin :)))
No sitävartenhan isosiskot on, ikinä en osaisi mitään sellaista käsissäni tehdä mitä hän osaa, joten hyvä et edes kantapäässä :DDDHyvä, että meitä isosiskojakin on. Niin se vaan on, kaikki ei osaa kaikkee. Joka laji tarvii taitajansa. En kanssa ymmärrä, miks se kantapää niin vaikee on. En tiedä osaavatko tyttärenikään, vanhin ehkä.
Laittaisko yhen Karin taas. KARI LAUTTAMUS, kirjailija Niilon poika. Ei tosin julkkis, mutta tuttu, sukulainen. - 63v,
Tellastiina kirjoitti:
En kuulu Marttoihin. Omaksi ilokseni niitä kudon, on sitten mukava antaa kenelle milloinkin.
Nykyajan ihmiset eivät kudo sukkia, kun eivät osaa tehdä kantapäätä. D))tuntuu olevan nuoremmillakin, oppia.
Naapurini on Martoissa, saan sen lehden aina luettavakseni. Paljon kuulema nuoria on nykyisin mukana. Haluavat oppia neulomaan, sukatkin. Sain joululahjaksi, erään "himoneulojan" tekemät sukat. Ystäväni oli tilannut häneltä, monille ystävilleen sukat lahjaksi. Tekivät pientä Vaihtokauppaa. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Joko olen kertonut et siskoplikka on kylmäkkö, joka nimi on poistunut ravintolasanastosta., mut koulutuksen aikoinaan siihen saanut ja työssä edelleen.
No sitävartenhan isosiskot on, ikinä en osaisi mitään sellaista käsissäni tehdä mitä hän osaa, joten hyvä et edes kantapäässä :DDDOlen matkoilla saanut ihailla kertomasi taitajia. On ihan kamalan tuntuista, rikkoa mitään niin kaunista. Samoin taittelevat yöpaidasta, mitä upeimpia taideteoksia.
Sinä osaat jotain muuta, ja hän taas eri asioita. Kumpaisiakin tarvitaan. - Jousimies-50
meirikki kirjoitti:
Kurkkasitko galleriaani...? Ja olitko varma et kissuli se siellä kuvassa luuraa :D ?
Kalle reppana kun tuhrasi miehuuteensa mölläreitten lukemisiin ja sit vielä kirjoittamisiin oli jyryn Herkon mielipide kuolemaansa asti.Iskelmä(lehti-1960-luku) Antti Einiö.......no joko muistuu mieleen ?
- al_li
Nyt voi ainakin sanoa, että tuntee ja tietää sankareita.
Taas nimet, joita on sekä etu-, että sukunimenä.
Telkkarista tuttuja ovat vaikkapa Kari Mokko, tuottaja ja toimittaja, kuin myös Kari Tervo. Kari Lumikero, kirjeenvaihtaja, ja Kari Mänty, TV-urheilupäällikkö.
Kiven Nummisuutareissa Esko lähtee alussa kosiomatkalle Karrin taloon, Kreetan kättä pyytämään.
.- meirikki
Siinä kotimaisessa tv-sarjassa joka vuosia pyöri , ja jossa oli loistavia vanhempiakin näyttelijöitä...oli kovin suosittu, en vain katsellut....oliko jokin Metsolat?
Mut kävin erään yli 80v mamman kanssa päiväteatterissa, jossa Kari Hakala veti yksin Markuksen evankeliumin, yksi väliaika ja menoks. Se oli niin koskettava esitys et muistan sen ikäni. (ellen lakkaa muistamasta..? )
Hänhän jopa uupui ja piti taukoa pitkään, kun uudelleen alkoi oli kuulema typistänyt sitä reilusti.
...jos joku on jo maininnut, mitä en huomannut, tämän voi kertoa uudelleenkin, niin loistava oli esitys. - al_li
meirikki kirjoitti:
Siinä kotimaisessa tv-sarjassa joka vuosia pyöri , ja jossa oli loistavia vanhempiakin näyttelijöitä...oli kovin suosittu, en vain katsellut....oliko jokin Metsolat?
Mut kävin erään yli 80v mamman kanssa päiväteatterissa, jossa Kari Hakala veti yksin Markuksen evankeliumin, yksi väliaika ja menoks. Se oli niin koskettava esitys et muistan sen ikäni. (ellen lakkaa muistamasta..? )
Hänhän jopa uupui ja piti taukoa pitkään, kun uudelleen alkoi oli kuulema typistänyt sitä reilusti.
...jos joku on jo maininnut, mitä en huomannut, tämän voi kertoa uudelleenkin, niin loistava oli esitys.oli sarjan nimi. Katsahdin netistä Hakalaa, olin kirjoittaa Erkki. Hieno näyttelijä, ja varmasti oli elämys nähdä kuvaamasi alkuaan kolmituntinen näytös.
Kyllähän elävässä esityksessä erilailla näkyy ja kuuluu näyttelijän taidot.
Muistan myös lukeneeni hänestä lehdistä.
Tässä mieleen tuli toinen näyttelijä, Kari Franck.
Metsoloissa oli roolihahmo, Kari Kaukovaara.
- - meirikki
al_li kirjoitti:
oli sarjan nimi. Katsahdin netistä Hakalaa, olin kirjoittaa Erkki. Hieno näyttelijä, ja varmasti oli elämys nähdä kuvaamasi alkuaan kolmituntinen näytös.
Kyllähän elävässä esityksessä erilailla näkyy ja kuuluu näyttelijän taidot.
Muistan myös lukeneeni hänestä lehdistä.
Tässä mieleen tuli toinen näyttelijä, Kari Franck.
Metsoloissa oli roolihahmo, Kari Kaukovaara.
-Muistan kun olin huolissani jaksaako mamma, vaan hyvinkin jaksoi. Kävelimme teatteriravintolaan ja naukkasimme sherryt muina naisina ja soitimme taksin. :))
Ei mitään sukua minulle vaan viikottain soittelemme, hänellä käy ihan toiset kotipalvelijat ettei edes silleen tutuissa pyöri.
Jos siä päin poikkeen soitan saako väsynyt kulkija kahvikupposen, ja meillä juttua piisaa. Järki on kuin partaveitsi edelleen. Tiäkkö kun hän avaa oven hymyilevä pyöreä mummu, on kuin lämpimään syliin tulisi?
Olen sanonut et ihan milloin kellonaikaan tahansa pitää soittaa minulle ellei lähempää apua saa, ei jäädä odottelemaan, minä ennätän vaikka taksilla.
Häneen tutustuin ikinuorten kerhossa vuosikausia sitten.
Toi sun Kari Franck, oli muuten Kristiina Halkolan kanssa aviossa ennen Melasniemeä, tiesitkö? - maarina
meirikki kirjoitti:
Muistan kun olin huolissani jaksaako mamma, vaan hyvinkin jaksoi. Kävelimme teatteriravintolaan ja naukkasimme sherryt muina naisina ja soitimme taksin. :))
Ei mitään sukua minulle vaan viikottain soittelemme, hänellä käy ihan toiset kotipalvelijat ettei edes silleen tutuissa pyöri.
Jos siä päin poikkeen soitan saako väsynyt kulkija kahvikupposen, ja meillä juttua piisaa. Järki on kuin partaveitsi edelleen. Tiäkkö kun hän avaa oven hymyilevä pyöreä mummu, on kuin lämpimään syliin tulisi?
Olen sanonut et ihan milloin kellonaikaan tahansa pitää soittaa minulle ellei lähempää apua saa, ei jäädä odottelemaan, minä ennätän vaikka taksilla.
Toi sun Kari Franck, oli muuten Kristiina Halkolan kanssa aviossa ennen Melasniemeä, tiesitkö?Karit on teiltä loppuneet. Mulla on vielä kaksi.
KARI KINNARI, näyttelijä
KARI KAUPPINEN, keskuskirkkomme kappalainen.
Nyt mun lista on tyhjä. Täytyy jatkaa tota puikkojen kanssa touhuamista. Hyvää illan jatkoa kaikille.... maarina kirjoitti:
Karit on teiltä loppuneet. Mulla on vielä kaksi.
KARI KINNARI, näyttelijä
Nyt mun lista on tyhjä. Täytyy jatkaa tota puikkojen kanssa touhuamista. Hyvää illan jatkoa kaikille....Kari Yli-Anttila, entinen mäkihyppääjä, valmentaa nykyään jossain ulkomailla.
Kari Ormo, uimavalmentaja
Kari Liimo, entinen koripalloilija
Pari jäi vieläkin...- al_li
meirikki kirjoitti:
Muistan kun olin huolissani jaksaako mamma, vaan hyvinkin jaksoi. Kävelimme teatteriravintolaan ja naukkasimme sherryt muina naisina ja soitimme taksin. :))
Toi sun Kari Franck, oli muuten Kristiina Halkolan kanssa aviossa ennen Melasniemeä, tiesitkö?teatteriretki, kaikkinensa. Olisipa enemmän noin mukavia mammoja ja Meirikkejä, voisi olla paljon enemmän hyvää oloa.
Minunkin vanhin tuttavani on 9-kymppinen rouva, jolla myös järki leikkaa kuin partaveitsi. On päivän tapahtumat, politiikka ym, hyvin hallussaan.
Jo vain tiesin Halkolan ja Franckin liiton. Tiesin senkin, että Kotikadussa Partasen perheen vanhinta lasta näytteli Franckin tytär. Sitä en tiennyt, että näyttelijättären äiti on Partasen perheen äitiä näyttelevä Eeva Litmanen.
Freukkarit laulaa: Kari Tapio ja mä. :)
. - meirikki
maarina kirjoitti:
Karit on teiltä loppuneet. Mulla on vielä kaksi.
KARI KINNARI, näyttelijä
Nyt mun lista on tyhjä. Täytyy jatkaa tota puikkojen kanssa touhuamista. Hyvää illan jatkoa kaikille....Ei niinkään lopu, vaan pitäisi olla jo nimilista ketä on sanottu ketä ei. Samoja tulisi joten olkoon, mua ei nyt haltsuta. On sellaisia Kari-nimisiä jotka ovat vain ns. paikallisesti tuttuja, kuten urheilusta ...kova sana maakunnassa vaan ei tää sano mitään.
Kari Hirvelä ( ? ) tangokuningas, joka töppäili oikein todella aikansa ja on kai palannut kirvesmiesammattiinsa.
Kari-Jukka ( muistollesi ) ihana työkaverini laivalta, kauan sitten. - 63v,
meirikki kirjoitti:
...jos joku on jo maininnut, mitä en huomannut, tämän voi kertoa uudelleenkin, niin loistava oli esitys.pidin kirjaa, vaan päikkäreiden jälkeen sekosin jo ;D
Luin tuon edellisenkin, missä olit löytänyt sen Karrin.
Tuollaiset yksin lavalla esitykset, ovatkin vaativia. En ihmettele lainkaan, jos uupui.
Hienoja löytöjä olet tehnyt, ja mukava kun on tarina siinä tukena. Kiva lukea. - 63v,
al_li kirjoitti:
teatteriretki, kaikkinensa. Olisipa enemmän noin mukavia mammoja ja Meirikkejä, voisi olla paljon enemmän hyvää oloa.
Minunkin vanhin tuttavani on 9-kymppinen rouva, jolla myös järki leikkaa kuin partaveitsi. On päivän tapahtumat, politiikka ym, hyvin hallussaan.
Jo vain tiesin Halkolan ja Franckin liiton. Tiesin senkin, että Kotikadussa Partasen perheen vanhinta lasta näytteli Franckin tytär. Sitä en tiennyt, että näyttelijättären äiti on Partasen perheen äitiä näyttelevä Eeva Litmanen.
Freukkarit laulaa: Kari Tapio ja mä. :)
.yli kaksi tuntia mennyt, näitä lukiessa. Ei tahdo aueta, jatkuvaa muistin tyhjennystä, ja tähän aikaan muutoinkin paljon liikennettä. Tässähän on se hitain lisäksi, joten kestää siksikin. Puhelukin tuli välillä ;D
Paljon olette löytäneet uusia.
Eeva Litmanen piti vuosia teatteriravintoloissa, kuten eilinen Nyyrikki, ja espoon puolella, Leppävaarassa Albergassa yhden naisen esitystä, Naisen yhdestoista käsky. Kävin molemmissa eri seurueen kanssa katsomassa sen. Mahtava, upea, kantoi koko puolitoistatuntisen.
Lopetti muutama vuosi sitten, sen esittämisen, sanoi tulleensa siihen liian vanhaksi ;D
Tämä nyt tuosta Kari Frankin vaimosta. - maarina
63v, kirjoitti:
pidin kirjaa, vaan päikkäreiden jälkeen sekosin jo ;D
Luin tuon edellisenkin, missä olit löytänyt sen Karrin.
Tuollaiset yksin lavalla esitykset, ovatkin vaativia. En ihmettele lainkaan, jos uupui.
Hienoja löytöjä olet tehnyt, ja mukava kun on tarina siinä tukena. Kiva lukea.Karin muistolle, hänen suosikkikappaleensa: http://www.youtube.com/watch?v=awNyukZa_mo
- meirikki
63v, kirjoitti:
yli kaksi tuntia mennyt, näitä lukiessa. Ei tahdo aueta, jatkuvaa muistin tyhjennystä, ja tähän aikaan muutoinkin paljon liikennettä. Tässähän on se hitain lisäksi, joten kestää siksikin. Puhelukin tuli välillä ;D
Eeva Litmanen piti vuosia teatteriravintoloissa, kuten eilinen Nyyrikki, ja espoon puolella, Leppävaarassa Albergassa yhden naisen esitystä, Naisen yhdestoista käsky. Kävin molemmissa eri seurueen kanssa katsomassa sen. Mahtava, upea, kantoi koko puolitoistatuntisen.
Lopetti muutama vuosi sitten, sen esittämisen, sanoi tulleensa siihen liian vanhaksi ;D
Tämä nyt tuosta Kari Frankin vaimosta.Mua on jo pitkään mietityttänyt et millai puhelimella? Onhan sen oltava erilainen kuin mun simpukkani?
Siihenkin tulee tuontuosta jotain et netti näkyviin tyyliin, joka ei sano mulle mitään enkä muuta kun nollaan tuollaiset viestit.
En viiti millään enää puhelinviestiä kirjoitella, vaikka onkin autom. mut kun en näe. ja niin hidasta.
Olen ymmärtänyt et sairaus ? jotenkin estää sinua käyttämästä läppäriä, ...älä sitten anna mennä ketjun ylipitkäksi, avaa uusi...ja uskoisin ettei meistä kukaan välitä kiukuttelijoista, ollaan kuin ei huomattaisikaan, ...jos häijy pitää löytää, minusta piisaa siihenkin! Ei hetkauta pätkääkään, kas pistetään ylläpidolle vit...lijat! Teen sen jatkossa aina! Minulle riitti äijärähmien ilkeilyt! - 63v,
meirikki kirjoitti:
Mua on jo pitkään mietityttänyt et millai puhelimella? Onhan sen oltava erilainen kuin mun simpukkani?
Siihenkin tulee tuontuosta jotain et netti näkyviin tyyliin, joka ei sano mulle mitään enkä muuta kun nollaan tuollaiset viestit.
En viiti millään enää puhelinviestiä kirjoitella, vaikka onkin autom. mut kun en näe. ja niin hidasta.
Olen ymmärtänyt et sairaus ? jotenkin estää sinua käyttämästä läppäriä, ...älä sitten anna mennä ketjun ylipitkäksi, avaa uusi...ja uskoisin ettei meistä kukaan välitä kiukuttelijoista, ollaan kuin ei huomattaisikaan, ...jos häijy pitää löytää, minusta piisaa siihenkin! Ei hetkauta pätkääkään, kas pistetään ylläpidolle vit...lijat! Teen sen jatkossa aina! Minulle riitti äijärähmien ilkeilyt!kaikki kirjainnäppäimet erikseen, mutta ei noita millä ylö-alas pääsee. Ja muisti, tosi pieni.
Pari päivää on heikosti nimiä, luulisin. Viimeistään Sakuna aloitan uuden ;D
Oletko kaksonen? Olet niin valtavan myötäelävä, lämmin, humoristinen, empaattinen, ja olen toki huomannut, myös sen toisen puolesi, palstaa seuratessani, joissain ketjuissa, pidät puolesi, todellakin. En ainakaan haluaisi suututtaa sinua ;D - 63v,
maarina kirjoitti:
Karin muistolle, hänen suosikkikappaleensa: http://www.youtube.com/watch?v=awNyukZa_mo
silloin Lean päivänä. Sinulla oli syysi olla laittamatta silloin.
Paljon on sinullakin ollut nimiä, minulta loppui jo kauan sitten. - maarina
63v, kirjoitti:
silloin Lean päivänä. Sinulla oli syysi olla laittamatta silloin.
Paljon on sinullakin ollut nimiä, minulta loppui jo kauan sitten.ei sitten taas keskustella kuin kelistä. Mitä pidit alussa laittamastani herkemmästä Kari Tapiosta?
Vai, etkö ole ehtinyt kuuntelemaan. - meirikki
63v, kirjoitti:
kaikki kirjainnäppäimet erikseen, mutta ei noita millä ylö-alas pääsee. Ja muisti, tosi pieni.
Oletko kaksonen? Olet niin valtavan myötäelävä, lämmin, humoristinen, empaattinen, ja olen toki huomannut, myös sen toisen puolesi, palstaa seuratessani, joissain ketjuissa, pidät puolesi, todellakin. En ainakaan haluaisi suututtaa sinua ;DNiin, sää osut aikans lähelle...ja sit joku sanoo ettei ns. horoskoopin luonteet osu kohalleen. Olen taipeessa, mut päivämäärän mukaan Härkä, ja seuraava päivä onkin Kaksonen :)) Toi härkä on just´sitä et annan takaisin, kiltimpi kaksonen sit sovittelee.
Minen halua kelleen olla ilkeä, mut silloin kun faktaa tietouttani kyseenalaistetaan mä saan ajoittain hepulin, tai siis sain...huomaathan etten enää vaivaudu pitämään kiinni tietämyksistäni, tietäkööt ne jotka eivät tiedä! Ehkä noi mummutabletit vihdoinkin on osuneet kohdilleen kun yö hikoilukin on edlankajärven jäätä!
En edes avaa noita keskusteluja joissa pohtivat vanhuksien hoidoista, kumpi ompi parempi...tietäkööt ite!
Kuten jo aiemmin kerroin, en tee töitä täälä suomi24 vaan kirjoittelen kepeästi, omia muistojani lapsuudesta ja sellaista kevyttä ns. ´joutavaa´:))
Myönnän et olen todella tulisieluinen ihminen, minulle vanhukset ovat elämäntyötäni, olleet jo kauan, nuorison käyttäytymisestä huolehtikoon siihen kouluttautuneet, minulla ei heille ole mielenkiintoa eikä osaamistakaan.
Pitkällisen ravintolatyön tehneenä ei välttämäti suuttuessa puhekielikään ole viksuinta :)
Ja sit vielä, on raskasta yrittää kirjoittaa kieliopillisesti oikein, kun en osaa ja siks toiseksi minulla on lukihäiriö joka todettiin vasta ammattiani päivittäessäni v-93. - 63v,
Tellastiina kirjoitti:
Kari Yli-Anttila, entinen mäkihyppääjä, valmentaa nykyään jossain ulkomailla.
Kari Ormo, uimavalmentaja
Kari Liimo, entinen koripalloilija
Pari jäi vieläkin...ompa määrä, ja vielä lisääkin ;D
Liimon Karin, hamassa nuoruudessani tuntenutkin, empä vain osannut julkiseksi henkilöksi ajatella.
Kyllä tänään on varmaan ennätys, kahden kuukauden kunniaksi ;D - al_li
63v, kirjoitti:
yli kaksi tuntia mennyt, näitä lukiessa. Ei tahdo aueta, jatkuvaa muistin tyhjennystä, ja tähän aikaan muutoinkin paljon liikennettä. Tässähän on se hitain lisäksi, joten kestää siksikin. Puhelukin tuli välillä ;D
Tämä nyt tuosta Kari Frankin vaimosta.vielä minunkin tähän sanoa, kun äsken en muistanut kirjoittaa.
Eeva Litmanen on suoraan alenevassa polvessa sukua kuuluisalle runonlaulajalle, Larin Paraskelle.
Eipä siis ihme, että on sanan ja lausunnan saanut jo synnyinlahjaksensa.
Jottei Karit unohtuisi, Salattujen Kari Taalasmaa.
. - al_li
63v, kirjoitti:
kaikki kirjainnäppäimet erikseen, mutta ei noita millä ylö-alas pääsee. Ja muisti, tosi pieni.
Oletko kaksonen? Olet niin valtavan myötäelävä, lämmin, humoristinen, empaattinen, ja olen toki huomannut, myös sen toisen puolesi, palstaa seuratessani, joissain ketjuissa, pidät puolesi, todellakin. En ainakaan haluaisi suututtaa sinua ;DEn tiedä muista, mutta jospa arvelisit minunkin horoskooppimerkkiäni? Ei mitään velvoite, kaino toive, vain. ;)
Ollaanhan tässä jo kaksi kuukautta vanhoja kavereita. :))
. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Niin, sää osut aikans lähelle...ja sit joku sanoo ettei ns. horoskoopin luonteet osu kohalleen. Olen taipeessa, mut päivämäärän mukaan Härkä, ja seuraava päivä onkin Kaksonen :)) Toi härkä on just´sitä et annan takaisin, kiltimpi kaksonen sit sovittelee.
Minen halua kelleen olla ilkeä, mut silloin kun faktaa tietouttani kyseenalaistetaan mä saan ajoittain hepulin, tai siis sain...huomaathan etten enää vaivaudu pitämään kiinni tietämyksistäni, tietäkööt ne jotka eivät tiedä! Ehkä noi mummutabletit vihdoinkin on osuneet kohdilleen kun yö hikoilukin on edlankajärven jäätä!
En edes avaa noita keskusteluja joissa pohtivat vanhuksien hoidoista, kumpi ompi parempi...tietäkööt ite!
Kuten jo aiemmin kerroin, en tee töitä täälä suomi24 vaan kirjoittelen kepeästi, omia muistojani lapsuudesta ja sellaista kevyttä ns. ´joutavaa´:))
Myönnän et olen todella tulisieluinen ihminen, minulle vanhukset ovat elämäntyötäni, olleet jo kauan, nuorison käyttäytymisestä huolehtikoon siihen kouluttautuneet, minulla ei heille ole mielenkiintoa eikä osaamistakaan.
Pitkällisen ravintolatyön tehneenä ei välttämäti suuttuessa puhekielikään ole viksuinta :)
Ja sit vielä, on raskasta yrittää kirjoittaa kieliopillisesti oikein, kun en osaa ja siks toiseksi minulla on lukihäiriö joka todettiin vasta ammattiani päivittäessäni v-93.eipä vähätellä itseään. Ei ketään voi haitata sellainen, onko joku sana prikuulleen oikein. Pääasia lienee tuoda ajatuksensa, ja sanottavansa esille ymmärrettävästi, ja sen sinä osaat. Eihän täällä suomenkielen maisterin tutkintoa vaadita, keneltäkään. On ihan hienoa lukea al_lin kirjoitusta, hänhän on alaa opiskellut, me emme. Kaikilla on oma tapansa kirjoittaa, ja kaikkia tarvitaan.
Olemme kirjoitusvirheinemme ihan yhtä arvokkaita ihmisinä.
En minäkään lue, monista ketjuista, kuin aloituksen, toiset kokonaan kerralla. Monesti tulee a'haa elämys, noinkin voi asian kokea. Eikä harmita lainkaan, jos joku on erimieltä, sehän on myös meidän kaikkien oikeus, omaan mielipiteeseen.
Riitoja kammoan, vetäydyn hyvin äkkiä, niin oikeassa elämässä, kuin myös täällä. Maailmassa on niin paljon kurjaa, radiosta, ja lehdistä sen lukeminen riittää. Ilkeilyä, sen itsensä vuoksi, on vaikea käsittää. Sitten tulee ilkeitä vastauksia myös, ja luulisi sen kurjalta tuntuvan. Vaan ehkäpä sitten jotkut nauttivat siitäkin. - 63v,
al_li kirjoitti:
En tiedä muista, mutta jospa arvelisit minunkin horoskooppimerkkiäni? Ei mitään velvoite, kaino toive, vain. ;)
Ollaanhan tässä jo kaksi kuukautta vanhoja kavereita. :))
.Empä taida saada kiinni mistään, heh.
Meirikin kirjoituksia, olen sentään kolmisen vuotta seurannut. Sinusta itsestäsi, tiedämme tosi vähän.
Me toisethan, olemme "lörpöttelijöitä" kerromme paljon muutakin, kuin asiaa.
tiedät meistä paljon asioita, tämän periodin kautta, me hyvin vähän sinusta, luonteesi ei mitenkään ole avautunut, paisi, olet ystävällinen, asiallinen, huumorintajuinen.
Nuo käy moneen merkkiin. ;DD
Tellastiinan kanssa eniten olen varmaankin eri ketjuissa "jutellut", Maarinaa ja sinua en aiemmista muista. Ibizan kanssa myös usein parin vuoden aikana juteltu, yleensä samoista ketjuista pidämme. Silti en osaisi Tellastiinaakaan sijoittaa tähtikartalle. Hän ei kovin usein palstalla ole ollut, muutama ketju vain, mistä muistan.
Meirikki näkyy, ja kuuluu ;D siksi kaksosta ajattelin, siinä merkissä kun on tosiaan kaksi täydellisen eri puolta.
Kokemusta löytyy, ;D maailman ihanin, mutta tahtoessaan, ärsytettynä myös mitä kamalin ;DD - 63v,
al_li kirjoitti:
vielä minunkin tähän sanoa, kun äsken en muistanut kirjoittaa.
Eeva Litmanen on suoraan alenevassa polvessa sukua kuuluisalle runonlaulajalle, Larin Paraskelle.
Eipä siis ihme, että on sanan ja lausunnan saanut jo synnyinlahjaksensa.
Jottei Karit unohtuisi, Salattujen Kari Taalasmaa.
.kyllä siinä naiselta vaadittiinkin, sen jutun, yksinpuheen aikana aika paljon. Miljöönä ravintola, missä osa ehkä jo hieman tuiskeessakin. Silti, otti haltuunsa tilan. Miehetkin pitivät, ja kaikki olivat hiljaa, paitsi nauraessa. Oli hän mahtava.
Tuohon toiseen, en tiedä, kun ei sitä toosaa. - al_li
63v, kirjoitti:
Empä taida saada kiinni mistään, heh.
Meirikin kirjoituksia, olen sentään kolmisen vuotta seurannut. Sinusta itsestäsi, tiedämme tosi vähän.
tiedät meistä paljon asioita, tämän periodin kautta, me hyvin vähän sinusta, luonteesi ei mitenkään ole avautunut, paisi, olet ystävällinen, asiallinen, huumorintajuinen.
Tellastiinan kanssa eniten olen varmaankin eri ketjuissa "jutellut", Maarinaa ja sinua en aiemmista muista. Ibizan kanssa myös usein parin vuoden aikana juteltu, yleensä samoista ketjuista pidämme. Silti en osaisi Tellastiinaakaan sijoittaa tähtikartalle. Hän ei kovin usein palstalla ole ollut, muutama ketju vain, mistä muistan.
Meirikki näkyy, ja kuuluu ;D siksi kaksosta ajattelin, siinä merkissä kun on tosiaan kaksi täydellisen eri puolta.
Kokemusta löytyy, ;D maailman ihanin, mutta tahtoessaan, ärsytettynä myös mitä kamalin ;DDolet näistä vähistäkin osannut minusta ajatella. Tuo asiallisuus täällä vaivaa minua itseänikin. En ole sellainen livessä, usein olen melkoinen "hölöpäntöörä", höpsin ja ilakoin. Jotenkin, kun tulen palstalle, vedän kuin jonkin jäätävän sotisovan päälleni, ja kirjoitan kuivasti. Mistä johtunee, ken tietää?
Harvalla taitaa olla yhtä paljon kokemuksia kaksosista, kuin minulla. Lähes jok'ikinen läheinen on kaksonen. Hyvin ovat, ja ovat olleet erilaisia. Kyllä silti en voi väittää, etteikö horoskooppimerkin ominaispiirteet jollain lailla jokaisessa näkyisi. Ehkä, kun en ole niin perehtynyt, ne 'nousevat ja laskevat' merkitkin aiheuttavat poikkeamia luonteissaan?
Vuosia olen näillä palstoilla pyöriskellyt. Olenpa vain tehnyt päätelmän, että edes joskus joku vastaa, kun en kirjoita pysyvällä nimimerkillä. :))
. - meirikki
63v, kirjoitti:
Empä taida saada kiinni mistään, heh.
Kokemusta löytyy, ;D maailman ihanin, mutta tahtoessaan, ärsytettynä myös mitä kamalin ;DDVoi luojani , mää häpeen...mä kun oon just tollanen:( Multa saa hyvällä vaikka kuin paljon apua kun tarvii, vaan annas olla jos luikuria mä en säästä sanojani, ...no enää en viiti sairaita ruokkia.
Huomaan kyllä veetuilut, mut vastaan vain kiittäen:)))
Totta , kiivastelin asioissa jotka tiesin, vaan muahan jo salassapitoon ja rikkomiseen syytettiin. Tapauksia voi kuka tahansa kertoa, kunhan ei ihmisten nimiä paljasta. Pirkanmaa on iso alue, siitä vaan.
Enää en samaa siedä, kopsaan vastauksen ja laitan ylläpitoon, veetuillakin on rajansa!
Veikkaan al-lia leijonaksi...! - 63v,
al_li kirjoitti:
olet näistä vähistäkin osannut minusta ajatella. Tuo asiallisuus täällä vaivaa minua itseänikin. En ole sellainen livessä, usein olen melkoinen "hölöpäntöörä", höpsin ja ilakoin. Jotenkin, kun tulen palstalle, vedän kuin jonkin jäätävän sotisovan päälleni, ja kirjoitan kuivasti. Mistä johtunee, ken tietää?
Harvalla taitaa olla yhtä paljon kokemuksia kaksosista, kuin minulla. Lähes jok'ikinen läheinen on kaksonen. Hyvin ovat, ja ovat olleet erilaisia. Kyllä silti en voi väittää, etteikö horoskooppimerkin ominaispiirteet jollain lailla jokaisessa näkyisi. Ehkä, kun en ole niin perehtynyt, ne 'nousevat ja laskevat' merkitkin aiheuttavat poikkeamia luonteissaan?
Vuosia olen näillä palstoilla pyöriskellyt. Olenpa vain tehnyt päätelmän, että edes joskus joku vastaa, kun en kirjoita pysyvällä nimimerkillä. :))
.pidin aina ennenkin, samassa ketjussa saman, mutta muutoin vaihdoin, ja vaihdan. Jos vain yhden laittoi, ei noteeratti. Sinähän tuon näkymättömän musteen lanseerasit, jota tuossa Tellastiinalle vastatessani käytin ;D
Minäpä avasin omia ketjuja, niin sitten, tuli vastauksia ;D
Et sinä kuiva ole, ehei, asiallinen kyllä. Varmaankin ainoa, joka pysyy nimissä, noin hyvin.
Tottakai, he jotka käyttävät aina vakinikkiä, oppii jollain lailla "tuntemaan". Ihan kuin oikeassakin elämässä. Ja niin se mielipide sitten muodostuu vähitellen.
Olin kakosen kanssa joskus kihloissa, ja lähdin 2vk ennen häitä, matkoille pakoon. Se loppui siis onnellisesti, pidimme vapautemme. Tajusin vain osaa rakastavani, en kokonaista ihmistä.
En olisi kestänyt sitä toista puolta, pitkään. Olemme edelleen kavereita, joten hyvä ratkaisu.
Kyllä, ne kuunmerkit, ja nousevat, ovat erittäin tärkeitä. Joskus tuntuu niiden vaikutus enemmänkin
En lue horoskooppeja, joskus olin muutoin kiinnostunut , ja teetätin tähtikartan. Luin myös silloin sellaista kirjallisuutta. Etsikkoaikaa omaan itseensä ;D - al_li
meirikki kirjoitti:
Voi luojani , mää häpeen...mä kun oon just tollanen:( Multa saa hyvällä vaikka kuin paljon apua kun tarvii, vaan annas olla jos luikuria mä en säästä sanojani, ...no enää en viiti sairaita ruokkia.
Totta , kiivastelin asioissa jotka tiesin, vaan muahan jo salassapitoon ja rikkomiseen syytettiin. Tapauksia voi kuka tahansa kertoa, kunhan ei ihmisten nimiä paljasta. Pirkanmaa on iso alue, siitä vaan.
Enää en samaa siedä, kopsaan vastauksen ja laitan ylläpitoon, veetuillakin on rajansa!
Veikkaan al-lia leijonaksi...!kaikkea muuta kuin jellona. Paremminkin jellonaa pakoon loikkiva saaliseläin.
. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Voi luojani , mää häpeen...mä kun oon just tollanen:( Multa saa hyvällä vaikka kuin paljon apua kun tarvii, vaan annas olla jos luikuria mä en säästä sanojani, ...no enää en viiti sairaita ruokkia.
Veikkaan al-lia leijonaksi...!sinä olet hyvä juuri omanlaisenasi. En koskaan muista sinun ilkeilyä aloittaneen. Vastanneen takaisin, joillekin, joille ehkä pitikin. Helpommalla vaan pääsee, kun ei noteeraa lainkaan. Ei kukaan itsekseen kauaa riitele. Vaikka sanat satuttaisikin, niin voiton saa ettei näytä, Toinen ei pääse nauttimaan ilkeilystään, Jos ei vastata.
Tarkoitan näitä palstoja ;D - meirikki
al_li kirjoitti:
kaikkea muuta kuin jellona. Paremminkin jellonaa pakoon loikkiva saaliseläin.
.No niinpä ootkin, sun on oltava Kauris! Se täsmää tuohon leijonaan noista hyvistä puolista. Kukaa muu ei juokse pakoon, kun mietin merkkejä.
On sussa leijonaa, sä olet tarkka, tietoinen, ...voi juutas kun mul on toi kauris nyt hakusessa...kiltti enkä tarkota hametta :)) nyt on pakko sanoo et luenpa mitä Kauris on.
Mulla ei ikuna ole ollut ketään kauristuttua , Anteeksi jos mitenkään loukkaan arvailullani? - al_li
meirikki kirjoitti:
No niinpä ootkin, sun on oltava Kauris! Se täsmää tuohon leijonaan noista hyvistä puolista. Kukaa muu ei juokse pakoon, kun mietin merkkejä.
On sussa leijonaa, sä olet tarkka, tietoinen, ...voi juutas kun mul on toi kauris nyt hakusessa...kiltti enkä tarkota hametta :)) nyt on pakko sanoo et luenpa mitä Kauris on.
Mulla ei ikuna ole ollut ketään kauristuttua , Anteeksi jos mitenkään loukkaan arvailullani?hyvin aistit merkit! :))
Varman ollaan kaikki sekoituksia, muuta kaipa ne omat merkit ja ominaisuudet silti aina erottuu. :))
. - al_li
63v, kirjoitti:
pidin aina ennenkin, samassa ketjussa saman, mutta muutoin vaihdoin, ja vaihdan. Jos vain yhden laittoi, ei noteeratti. Sinähän tuon näkymättömän musteen lanseerasit, jota tuossa Tellastiinalle vastatessani käytin ;D
Minäpä avasin omia ketjuja, niin sitten, tuli vastauksia ;D
Et sinä kuiva ole, ehei, asiallinen kyllä. Varmaankin ainoa, joka pysyy nimissä, noin hyvin.
Tottakai, he jotka käyttävät aina vakinikkiä, oppii jollain lailla "tuntemaan". Ihan kuin oikeassakin elämässä. Ja niin se mielipide sitten muodostuu vähitellen.
Olin kakosen kanssa joskus kihloissa, ja lähdin 2vk ennen häitä, matkoille pakoon. Se loppui siis onnellisesti, pidimme vapautemme. Tajusin vain osaa rakastavani, en kokonaista ihmistä.
En olisi kestänyt sitä toista puolta, pitkään. Olemme edelleen kavereita, joten hyvä ratkaisu.
Kyllä, ne kuunmerkit, ja nousevat, ovat erittäin tärkeitä. Joskus tuntuu niiden vaikutus enemmänkin
En lue horoskooppeja, joskus olin muutoin kiinnostunut , ja teetätin tähtikartan. Luin myös silloin sellaista kirjallisuutta. Etsikkoaikaa omaan itseensä ;Dkaksosissani" olen saanut tutustua äärimmäisiin piirteisiin. Voinpa sanoa, ettei kukaan ole ollut toisensa kaltainen.
Mietiskellessäni asiaa, tulin päätelmään, että horoskooppimerkki ei ole luonnetta, vaan tapa toteuttaa sitä. Varmaankin ikivanha toteamus, mutta minulle nyt vasta älytty, josko edes on oikea.
Hyvää Yötä! Pakko lopetaa, väsyneet silmät hyppivät näytön riviltä toiselle. Huomenna taitaakin olla vähemmän aihetta, mutta kenpä tietäis sen? :))
. - 63v,
Aina ei ole sanoja, lentohali vaan, ota kiinni ;DD
Avaan jatkoksi tähän vielä tuon uuden, ja sitten myös nukkumaan. Huomisen nimiä ei ole paljon, niin luen sitten, jos on vaikeaa vastailla . - 63v,
al_li kirjoitti:
hyvin aistit merkit! :))
Varman ollaan kaikki sekoituksia, muuta kaipa ne omat merkit ja ominaisuudet silti aina erottuu. :))
.joko olet juhlinut, vai vieläkö on edessäpäin? Niin, jos nyt ikääntymisessä juhlimisen aihetta sinänsä on?
Toiset ei yleensäkään halua edes muistaa, toiset taas haluaa, juhlistaa niin kauan kuin vielä voi, ja jaksaa juhlia.
Kauriiitahan on/oli presidenttimme, ruotsin Silvia, Elvis, Loiri, siinä aika erilaisia persoonia, saman merkin alla. Onhan heitä iso joukko muitakin, mutta nuo nyt päästäni heti muistin, kun vasta on ollut synttärit heillä.
Kyllä heissä samaakin on, jokainen voi sen itse päätellä ;D - meirikki
al_li kirjoitti:
hyvin aistit merkit! :))
.http://plaza.fi/ellit/kristallipallo/horoskooppimerkit/
Kaurishan on kunnollisuuden perikuva, älykäs looginen jne.. kyllä niissä luonnekuvauksissa osuu hyvinkin kohdilleen, vaikken sitten noita ´kooppeja´ muuten luekaan.
Menenpä lukaseen omanikin :I - al_li
63v, kirjoitti:
joko olet juhlinut, vai vieläkö on edessäpäin? Niin, jos nyt ikääntymisessä juhlimisen aihetta sinänsä on?
Toiset ei yleensäkään halua edes muistaa, toiset taas haluaa, juhlistaa niin kauan kuin vielä voi, ja jaksaa juhlia.
Kauriiitahan on/oli presidenttimme, ruotsin Silvia, Elvis, Loiri, siinä aika erilaisia persoonia, saman merkin alla. Onhan heitä iso joukko muitakin, mutta nuo nyt päästäni heti muistin, kun vasta on ollut synttärit heillä.
Kyllä heissä samaakin on, jokainen voi sen itse päätellä ;Dettä täällä ylhäällä on minulle terveisiä.
En ole koskaan juhlinut ikääntymistäni, enkä näillä näkymin aio alkaakaan. :)
En ole oikein 'juhlaihminen', joten hiljainen vietäntä kotipiirissä sopii minulle.
Ollaan me ihmiset erilaisia, ja onneksi saamme ollakin. Erilaisuus on voimavaraa tässäkin asiassa,
Toki on hienoa, että monet juhlivat kunnolla merkkipäivänsä, niistähän syntyy rakkaita ja tärkeitä muistikuvia. Ja kuvia ihan konkreettisestikin.
Ihan hienoja kauriita, kelpaapa heidän seurassaan minunkin viihtyä.
. - al_li
meirikki kirjoitti:
http://plaza.fi/ellit/kristallipallo/horoskooppimerkit/
Kaurishan on kunnollisuuden perikuva, älykäs looginen jne.. kyllä niissä luonnekuvauksissa osuu hyvinkin kohdilleen, vaikken sitten noita ´kooppeja´ muuten luekaan.
Menenpä lukaseen omanikin :Ilukea moneen kertaan. :)) Oli siinä kyllä ihmeen paljon osuvaa, en ole ennen noin sattuvaa luonneanalyysia lukenutkaan, huh, huh.
Melkoisen likeltä liippasi moni, mutta kunnianhimon puutteesta olen aina kärsinyt. Missään johtoasemissa en ole koskaan ollut, en edes niihin pyrkinyt.
Mutta voihan toki kunnianhimo ilmetä muutenkin. ;))
Läysitkö itse itseäsi tekstistä?
. - meirikki
al_li kirjoitti:
lukea moneen kertaan. :)) Oli siinä kyllä ihmeen paljon osuvaa, en ole ennen noin sattuvaa luonneanalyysia lukenutkaan, huh, huh.
Melkoisen likeltä liippasi moni, mutta kunnianhimon puutteesta olen aina kärsinyt. Missään johtoasemissa en ole koskaan ollut, en edes niihin pyrkinyt.
Mutta voihan toki kunnianhimo ilmetä muutenkin. ;))
Läysitkö itse itseäsi tekstistä?
.Luenkin aina kahdet kun olen rajatapaus :)) Molemmista osuu niin hyvät kuin huonotkin.
Luin myös muruseni ja tyttöni kohdat ja todellakin tuossa otoksessa on tarkkoja samankaltaisuuksia kuin tuntemissani läheisissäni.
En muutoin noita lueskele, luotan kyllä syntymäajan mukaan tehtyihin karttoihin jne.
- al_li
Maakalla ja Ulkokalla, sijaitsevat Kalajoen edustalla Perämeressä.
Sen lisäksi, että niiden luonto on erityislaatuinen, niilla vallitsee v. 1771 säädetty itsehallinto. Siitä päättää kerran kesässä kokoontuva karikokous.
http://www.kalajokimatkailu.fi/fi/nahtavyydet/kallankarit-maakalla-ja-ulkokalla.html
.- 63v,
jotta kykenen ilman tyhjennystä vastaamaan ;D, siis puh muistin.
Voi olla ihan mielenkiintoinen. Olen Kalajoen särkillä käynyt, useammankin kerran.
En tinnyt olevan myös Kari Tervo, onko Jarille sukua? - maarina
Yht'äkkinen ahaa elämys. Hmm.... Karikukko putkahti mieleen, lintu tosin, elää saaristomerellä. En ole nähnyt kuin kuvissa, mutta varmaan joku teistä on nähnytkin. Sekä Karimetso, myös merilintu....Että tällaisi ylläreitä tällä kertaa.
- meirikki
Ihan tuttuja parivuotta Kokkolassa asuneelle. Minua aina nauratti Sokoksen luona kun mammat puhuivat ; Niinkö/Jassoo tyyliin. ynm. Kuin kaupassa muutoinkin puolet ruotsia puolet suomea, ymmärrettiin :))
- al_li
63v, kirjoitti:
jotta kykenen ilman tyhjennystä vastaamaan ;D, siis puh muistin.
Voi olla ihan mielenkiintoinen. Olen Kalajoen särkillä käynyt, useammankin kerran.
En tinnyt olevan myös Kari Tervo, onko Jarille sukua?käynyt Kalajoen hiekkasärkillä. Se on todella upea paikka. Kesäkuumalla on rantaa pitkästi, hiekkaa ja raikasta merituulta. Minusta paljon mittavampi ranta, kuin monella muulla meripaikkakunnalla.
Eiväpä taida Tervot olla sukua, luulen ma, en tiedä.
Netistä löysin Yrjö Osvald , Ossi, Runne.
. - maarina
meirikki kirjoitti:
Ihan tuttuja parivuotta Kokkolassa asuneelle. Minua aina nauratti Sokoksen luona kun mammat puhuivat ; Niinkö/Jassoo tyyliin. ynm. Kuin kaupassa muutoinkin puolet ruotsia puolet suomea, ymmärrettiin :))
sinäkin asunut Kokkolassa, siellä asuu tällähetkellä nuorempi tyttäreni. Meren rannalla käy aina lintuja kuvaamassa.
- meirikki
maarina kirjoitti:
sinäkin asunut Kokkolassa, siellä asuu tällähetkellä nuorempi tyttäreni. Meren rannalla käy aina lintuja kuvaamassa.
Jo vain, sinnehän minä avioeron jälkeen tulin. Voi taivahan luoja et olin yksinäinen..isompaan kaupunkiin tottuneena ja teatterissa meni Laulu tulipunaisesta kukasta...ei mitään muuta...ei muuta... ainut tuttu oli sisko ja hänen perheensä, ei sekään loputtomiin riittänyt, no parivuotta kuiten, kunnes lähin Norjaan.
Kai nyt sitten julkaisen ne viimeisetkin.
Koko päivän olen pyöritellyt erään mieshiihtäjän nimeä, muotokin oli mielessä ja tulihan se sieltä, Kari Ristanen, hyväkin hiihtäjä aikoinaan.
Sitten on vielä näyttelijä Kari Sorvali, Miitta-tädin puoliso.( En ole Katsomut Miitta-tätiä!)
Ja muusikko Kari Peitsamo.
http://www.youtube.com/watch?v=olTkvIMW-3I&feature=related
Nyt menen nettiin katsomaan, mitä on unohtunut! ;)
Hyvää yötä.En malta olla tulematta ja sanoa, että kyllä harmittaa, niin paljon "tuttuja" Kareja on unohtunut.
Katsokaas kuinka paljon niitä on lueteltu!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kari- meirikki
Tellastiina kirjoitti:
En malta olla tulematta ja sanoa, että kyllä harmittaa, niin paljon "tuttuja" Kareja on unohtunut.
Katsokaas kuinka paljon niitä on lueteltu!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Karimun piti toi linkki jossain kohtia laittaa, mut aattelin vieväni ilon muistelijoilta, nythän se passaa tässä vaiheessa ehtoota. :))
- 63v
Onnea myös syntymäpäiväänsä viettäville!
Toini, on ollut lapsuudessani hoitotäti.
Julkisuudesta muistan vain yhden nimenhaltijan;
Toini Vartiainen, monissa kotimaisissa elokuvissa mukana ollut näyttelijä.
Oikein hyvää huomenta herääjille, ja öitä, nukkumaan menijöille.- 15
Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 2 523 525
1900-19 13 7576 7589
1920-39 3 9097 9100
1940-59 1 2339 2340
1960-79 0 180 180
1980-99 0 92 92
2000-08 0 46 46
2009 0 7 7
Yhteensä 19 19860 19879
Hae vuosi: - 63v,
15 kirjoitti:
Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 2 523 525
1900-19 13 7576 7589
1920-39 3 9097 9100
1940-59 1 2339 2340
1960-79 0 180 180
1980-99 0 92 92
2000-08 0 46 46
2009 0 7 7
Yhteensä 19 19860 19879
Hae vuosi:Toini, nimeäkö tarkoitat? Noin monellako siis Toini nimi?
Hieman vaikea lukea tuota, toivotaan isolla näytöllä selkeämmin esille tulevan. - maarina
63v, kirjoitti:
Toini, nimeäkö tarkoitat? Noin monellako siis Toini nimi?
Hieman vaikea lukea tuota, toivotaan isolla näytöllä selkeämmin esille tulevan.huomenta. Onnea nimipäiväänsä viettäville Toini ja Eivor.
Tiedän ainoastaan TOINI HAVU, kirjailijan.
En ymmärtänyt kyllä tuota vuosilukujen listaa, aivan huimia lukuja. Mitä sitten tarkoittavatkaan. - 63v,
maarina kirjoitti:
huomenta. Onnea nimipäiväänsä viettäville Toini ja Eivor.
Tiedän ainoastaan TOINI HAVU, kirjailijan.
En ymmärtänyt kyllä tuota vuosilukujen listaa, aivan huimia lukuja. Mitä sitten tarkoittavatkaan.ajattelin myös, pitäisikö olla väliviiva, jos nimiä on annettu molemmille?
Toivotaan, selvityksen tulevan, tai jos Tellastiina ratkaisee arvoituksen, hänhän on näppärä niissä.
Hyvin muistit, ei lainkaan tullut mieleeni tuo Toini.
Voi olla, että vastaan harvakseltaan, pitää ehkä käydä kirjaston koneella, koska aukaisu kestää jo 5min, muut kyllä aukeavat, joten se on vain tämä pituus ketjulla.
Meillä -3;5' pilvistä, puut kuurrassa vieläkin. - maarina
63v, kirjoitti:
ajattelin myös, pitäisikö olla väliviiva, jos nimiä on annettu molemmille?
Toivotaan, selvityksen tulevan, tai jos Tellastiina ratkaisee arvoituksen, hänhän on näppärä niissä.
Voi olla, että vastaan harvakseltaan, pitää ehkä käydä kirjaston koneella, koska aukaisu kestää jo 5min, muut kyllä aukeavat, joten se on vain tämä pituus ketjulla.
Meillä -3;5' pilvistä, puut kuurrassa vieläkin.saamme kauan ihailla näitä kuuran koristamia puita ja pensaita, kuten Joel Hallikainen laulussaan:
http://www.youtube.com/watch?v=3nSQLOeewKI - 63v,
maarina kirjoitti:
saamme kauan ihailla näitä kuuran koristamia puita ja pensaita, kuten Joel Hallikainen laulussaan:
http://www.youtube.com/watch?v=3nSQLOeewKIavata taas ketju, aiheesta joita täällä mainitaan. Ei ole ensimmäinen kerta ;D
Olen bongannut useampiakin, jotka tulleet keskustelujamme sivuavasta aiheesta. Hienoa, kun voimme olla avuksi.
En huomannut yöllä, että oli jo näin pitkä tämä :(, olisi vaan pitänyt uusi avata.
Kuuntelin sen eilisen Kari Tapion, ja nyt Hallikaisen, kiitosta vain. 63v, kirjoitti:
ajattelin myös, pitäisikö olla väliviiva, jos nimiä on annettu molemmille?
Meillä -3;5' pilvistä, puut kuurrassa vieläkin.Ei mitään havaintoa, mitä voivat nuo luvut tarkoittaa.
Löysin tälläisen taulukon syntyneistä:
1945 95 758 lasta/vuosi
1946 106 075
1947 108 168
1948 107 759
1949 103 515
1950 98 065
1990 65 659 lasta/vuosi
1995 63 067
2000 56 742
2005 57 745
On vähän erilaisia lukuja kuin 15:lla.
Illalla kummitteli Toini-niminen hiihtäjä mielessä ja Toini Gustafsson tuli mieleen.
Sitä piti googlesta varmistaa ja hän on suomalaissyntyinen Toini Karvonen, adoptoitu sota-aikana Ruotsiin ja kilpaillut Ruotsi edustajana. Avioliitossa ruotsalaishiihtäjä Assar Rönnlundin kanssa.
Meillä sumuiset päivät jatluvat ja pakkasta parin asteen paikkeilla.- 63v,
Tellastiina kirjoitti:
Ei mitään havaintoa, mitä voivat nuo luvut tarkoittaa.
Löysin tälläisen taulukon syntyneistä:
1945 95 758 lasta/vuosi
1946 106 075
1947 108 168
1948 107 759
1949 103 515
1950 98 065
1990 65 659 lasta/vuosi
1995 63 067
2000 56 742
2005 57 745
On vähän erilaisia lukuja kuin 15:lla.
Illalla kummitteli Toini-niminen hiihtäjä mielessä ja Toini Gustafsson tuli mieleen.
Sitä piti googlesta varmistaa ja hän on suomalaissyntyinen Toini Karvonen, adoptoitu sota-aikana Ruotsiin ja kilpaillut Ruotsi edustajana. Avioliitossa ruotsalaishiihtäjä Assar Rönnlundin kanssa.
Meillä sumuiset päivät jatluvat ja pakkasta parin asteen paikkeilla.ajattelin, jos siinä olisi väli, niin olisiko sitten nimi yleinen miehilläkin? Mutta, nuo loppuvuodet, eihän enää saanut antaa miehille naisnimeä.
Toivotaan hänen selvittävän, kun halusi mukaan tulla ;D, outoa joka tapauksessa?
Kestää avaus, lähetys, jne, mutta jutelkaa te, vaikken kommentoikaan.
Hienoa kun löysit tuon hiihtäjän, huomena vähän samanlainen päivä, mutta pakko avata uusi. 63v, kirjoitti:
ajattelin, jos siinä olisi väli, niin olisiko sitten nimi yleinen miehilläkin? Mutta, nuo loppuvuodet, eihän enää saanut antaa miehille naisnimeä.
Toivotaan hänen selvittävän, kun halusi mukaan tulla ;D, outoa joka tapauksessa?
Hienoa kun löysit tuon hiihtäjän, huomena vähän samanlainen päivä, mutta pakko avata uusi.Ajattelin vain syntyneitä, mutta luinpa vielä uudelleen ja selvishän se.
Siinä on ensin vuosiluvun jälkeen miehet, joita on kastettu Toiniksi, sitten naiset ja viimeksi yhteensä.
Näin mä sen ymmärsin. En tiedä, onko sitten oikein oivallettu.
No oli siinäkin aivovoimistelua...- maarina
Tellastiina kirjoitti:
Ajattelin vain syntyneitä, mutta luinpa vielä uudelleen ja selvishän se.
Siinä on ensin vuosiluvun jälkeen miehet, joita on kastettu Toiniksi, sitten naiset ja viimeksi yhteensä.
No oli siinäkin aivovoimistelua...Tellastiina, sä oot nero. Minä kun katselin noita lukuja, eo mitään raksuttanut. Mutta nyt kun selitit, niin nyt selvis. Oli niin yhdessä pötkössä kaikki.
- meirikki
63v, kirjoitti:
ajattelin, jos siinä olisi väli, niin olisiko sitten nimi yleinen miehilläkin? Mutta, nuo loppuvuodet, eihän enää saanut antaa miehille naisnimeä.
Hienoa kun löysit tuon hiihtäjän, huomena vähän samanlainen päivä, mutta pakko avata uusi.Vähänlaisesti on Toini- nimisiä , mutta mennään mutkan kautta ;)
Tiedämme näyttelijä Sulevi Peltolan..hänen äitinsä nimi näyttää olevan Toini.
Sakari Topeliuksella on Toini -niminen tytär.
Missimme Essi Pöysti, mummonsa nimi Toini.
Näinkin löytyy :D - 63v,
Tellastiina kirjoitti:
Ajattelin vain syntyneitä, mutta luinpa vielä uudelleen ja selvishän se.
No oli siinäkin aivovoimistelua...Hei, hieno homma jos noin on. ystäväni vinkkasi, Toini Kankaanniemi. se on jossain Toimi, mutta löytyy myös Toini nimellä. googlatkaapa.
- meirikki
63v, kirjoitti:
Hei, hieno homma jos noin on. ystäväni vinkkasi, Toini Kankaanniemi. se on jossain Toimi, mutta löytyy myös Toini nimellä. googlatkaapa.
http://www.youtube.com/watch?v=bAH9StpHjHQ
Videon nimi = Mummo - maarina
63v, kirjoitti:
Hei, hieno homma jos noin on. ystäväni vinkkasi, Toini Kankaanniemi. se on jossain Toimi, mutta löytyy myös Toini nimellä. googlatkaapa.
se nyt oikeesti sitten onkaan, Toimi vai Toini, kas siinäpä pulma. Meillä on kansanedustaja, joka esiintyy kahdella nimellä. Voi voi, sentään. Istuukohan myös kahdella pallilla, herää kysymys.....))
- meirikki
maarina kirjoitti:
se nyt oikeesti sitten onkaan, Toimi vai Toini, kas siinäpä pulma. Meillä on kansanedustaja, joka esiintyy kahdella nimellä. Voi voi, sentään. Istuukohan myös kahdella pallilla, herää kysymys.....))
Toimi Olavi Kankaanniemi (s. 26. helmikuuta 1950 Tyrvää) on suomalainen poliitikko, Uuraisten entinen kunnansihteeri ja vs. kunnanjohtaja, Uuraisten kunnanvaltuuston puheenjohtaja ja kansanedustaja vuodesta 1987 alkaen. Kankaanniemi edustaa kristillisdemokraatteja. (WIKI)
Onpahan perinmerkillistä et voidaan samaa miestä kirjoittaakin kakdella nimellä. Toinihan on ihankin selvästi naisennimi, kas kun ei ole älähtänyt et kirjoittakaa peeveli edes nimeni oikein :)) - al_li
meirikki kirjoitti:
Vähänlaisesti on Toini- nimisiä , mutta mennään mutkan kautta ;)
Tiedämme näyttelijä Sulevi Peltolan..hänen äitinsä nimi näyttää olevan Toini.
Sakari Topeliuksella on Toini -niminen tytär.
Missimme Essi Pöysti, mummonsa nimi Toini.
Näinkin löytyy :DMinä jo etsiskelin viime yönä unissanikin näitä nimiä. Kun heräsin, pamahti päähän Toini Gustafsson, joka on jo mainittu. Illalla en yhtään häntä muistanut. Niin se raksuttaa tietokone unissaankin.
Toini-nimestä:
"Toini on lyhennys ruotsalaisesta kalenterista löytyvistä Antoinette tai Antonia -nimistä. Ne puolestaan ovat Anton-nimen sisarnimiä. Anton tarkoittaa kukoistavaa tai korvaamattoman arvokasta asiaa."
http://www.kirjastot.fi/fi-FI/lapsille/kysy/vastauksia/kysymys.aspx?c=1&ID=c00a5ced-08fb-45e2-b9c5-97f4e3d59998 - 63v,
meirikki kirjoitti:
Toimi Olavi Kankaanniemi (s. 26. helmikuuta 1950 Tyrvää) on suomalainen poliitikko, Uuraisten entinen kunnansihteeri ja vs. kunnanjohtaja, Uuraisten kunnanvaltuuston puheenjohtaja ja kansanedustaja vuodesta 1987 alkaen. Kankaanniemi edustaa kristillisdemokraatteja. (WIKI)
Onpahan perinmerkillistä et voidaan samaa miestä kirjoittaakin kakdella nimellä. Toinihan on ihankin selvästi naisennimi, kas kun ei ole älähtänyt et kirjoittakaa peeveli edes nimeni oikein :))laitoin siellä kylässä, tuli tosiaankin kansanedustajamme esiin. Yhdessä, mitä äkkiä silmäilin, oli se Toimi.
No, jos nuo yölliset luvut nimiä tarkoittaa, niin hyvinkin yleinen on sitten miehillä.
Kesti taas näiden kolmen lukeminen, 20 min, joten jatkakaa vaan, luen vielä nuo kaksi alempana, ja vastaan jo jaksan ;D - Tellastiina*
63v, kirjoitti:
laitoin siellä kylässä, tuli tosiaankin kansanedustajamme esiin. Yhdessä, mitä äkkiä silmäilin, oli se Toimi.
No, jos nuo yölliset luvut nimiä tarkoittaa, niin hyvinkin yleinen on sitten miehillä.
Kesti taas näiden kolmen lukeminen, 20 min, joten jatkakaa vaan, luen vielä nuo kaksi alempana, ja vastaan jo jaksan ;DEn ole milloinkaan ennen kuullut Kankaanniemeä Toiniksi mainittavan.
Sen verran, kun netissä sitä nimeä selailin, niin näytti kaikissa virallisissa kirjoituksissa Toimi olevan.
Taitaa olla kirjoitusvirheitä ne Toinit -
ota siitä sitten selvä! - enm
- Toini on toimen nainen
ihanainen, aikaansaapainen
jos vaikka vieraita saa
pian pullat uunissa paistaa
aromikkaan kahvin valmistaa
pian ne pöytään kattaa
siinä on mukava vieraiden
nauttia, kanssa ystävien...
Lämpötila nollassa, teitä suolattu... Mukavaa iltaa kaikille Toineille ja muille !! - 63v,
al_li kirjoitti:
Minä jo etsiskelin viime yönä unissanikin näitä nimiä. Kun heräsin, pamahti päähän Toini Gustafsson, joka on jo mainittu. Illalla en yhtään häntä muistanut. Niin se raksuttaa tietokone unissaankin.
Toini-nimestä:
"Toini on lyhennys ruotsalaisesta kalenterista löytyvistä Antoinette tai Antonia -nimistä. Ne puolestaan ovat Anton-nimen sisarnimiä. Anton tarkoittaa kukoistavaa tai korvaamattoman arvokasta asiaa."
http://www.kirjastot.fi/fi-FI/lapsille/kysy/vastauksia/kysymys.aspx?c=1&ID=c00a5ced-08fb-45e2-b9c5-97f4e3d59998Pyrin olemaan katseluoppilas, on tämä sen verran kovaa ja aikaavievää hommaa nyt ;D, eli luen illallla, mitä hauskaa olette keksineet, ja mistä jäin paitsi.
Totesin tänään huippukorotuksen, hinnoissa, taas. Ostamani leikkele maksoi ennen alvin alea, 2€ paketti. Halpeni sitten tuohon 1,91€. No, nytpä oli hinta noussut 2.49€ asti sama paketti ;D sama määrä.
Pari muutakin usein ostamaani tuotetta, noussut, eräs jopa 45%. Että silleen. Eläke vaan ei noussut ;D
Hyvinvointi suomi vauhdissa jälleen. - maarina
63v, kirjoitti:
Pyrin olemaan katseluoppilas, on tämä sen verran kovaa ja aikaavievää hommaa nyt ;D, eli luen illallla, mitä hauskaa olette keksineet, ja mistä jäin paitsi.
Totesin tänään huippukorotuksen, hinnoissa, taas. Ostamani leikkele maksoi ennen alvin alea, 2€ paketti. Halpeni sitten tuohon 1,91€. No, nytpä oli hinta noussut 2.49€ asti sama paketti ;D sama määrä.
Pari muutakin usein ostamaani tuotetta, noussut, eräs jopa 45%. Että silleen. Eläke vaan ei noussut ;D
Hyvinvointi suomi vauhdissa jälleen.olikin pelkkää huijausta koko hintojen lasku. Täällä ainakin monessa paikassa nousi. Jos joku laski, niin oli sellainen tuote jota en ole käyttänyt.
Kyllä on yksiä ryöstäjiä, kaupat. Ja tuottajat saa pikkukorvauksen, mutta kauppiaat juhlii voitoillaan. Että sellaista hyvinvointi meillä. - enm
maarina kirjoitti:
- Kyllä se minusta senverran mieheltä näyttää että kahdella pallilla istuu... ;-))
- maarina
enm kirjoitti:
- Toini on toimen nainen
jos vaikka vieraita saa
pian ne pöytään kattaa
Lämpötila nollassa, teitä suolattu... Mukavaa iltaa kaikille Toineille ja muille !!TOININ. Zacharias Topeliuksella oli Toini niminen tytär, myös kirjailija.
- maarina
enm kirjoitti:
- Kyllä se minusta senverran mieheltä näyttää että kahdella pallilla istuu... ;-))
Niinpä taitaa olla, miehinen huomio.
- 63v,
enm kirjoitti:
- Toini on toimen nainen
jos vaikka vieraita saa
pian ne pöytään kattaa
Lämpötila nollassa, teitä suolattu... Mukavaa iltaa kaikille Toineille ja muille !!vaikka vaikeaa onkin ;D kiitokset taaskin, hyvä runo meidän vähäiseen tarjontaan. -2,5', ja lumivallit senkun kasvaa ;D
maarina kirjoitti:
TOININ. Zacharias Topeliuksella oli Toini niminen tytär, myös kirjailija.
Pilaanko löytämisen ilosi, jos sanon, että se oli jo Meirikillä?
Anteeksi!63v, kirjoitti:
Pyrin olemaan katseluoppilas, on tämä sen verran kovaa ja aikaavievää hommaa nyt ;D, eli luen illallla, mitä hauskaa olette keksineet, ja mistä jäin paitsi.
Hyvinvointi suomi vauhdissa jälleen.On se kamalaa, jos me kymmenen kuukautta vielä sua kiusataan pitkillä ketjuilla! D(
- maarina
Tellastiina kirjoitti:
Pilaanko löytämisen ilosi, jos sanon, että se oli jo Meirikillä?
Anteeksi!tietenkään. Ei vaan aina viitsi kelata metrimääriä ylös ja alas. Sitten vielä ei aina erota muusta tekstistä. Huolimattomuuttani.
maarina kirjoitti:
tietenkään. Ei vaan aina viitsi kelata metrimääriä ylös ja alas. Sitten vielä ei aina erota muusta tekstistä. Huolimattomuuttani.
- niinhän meille aina täällä käy, käy, käy...
- ow
enm kirjoitti:
- Toini on toimen nainen
jos vaikka vieraita saa
pian ne pöytään kattaa
Lämpötila nollassa, teitä suolattu... Mukavaa iltaa kaikille Toineille ja muille !!Toini on tallessa, Kariruno jotenkin luiskahti ohi... Etsin huomenna, kun olen koneen ääressä. Tämä päivä meni niin tarkkaan rattia käännellessä ja sumun läpi tähyillessä, että miltei meni huomisen puolelle runon tallettaminen. Aikanaan, edellisessä elämässä naapurin rouva oli nimeltään Toini... on edelleen, vaikkakin satojen kilometrien päässä. Näitä juttuja on tosi kiva lukea. Olette mukavia ihmisiä.
Kiitos
- al_li
Saaristomerellä seilaava yhteysalus.
http://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Eivor
.- 63v,
sellainen paatti ;D
Tehän ihan mykäksi heittäydyitte, kun minulle kävi aika vaikeaksi tämä. Vai nimen tuottama ongelmako se onkin?
Ei huominen paljoa enempää satoa ehkä anna, mutta jotta voitaisiin sitten "höpistä, nitä näitä" pitänee se uusi aukaista.
Kuvittelen piakkoin sulkevani silmät, joten aamuun jää. Oikein hyvät yöt kaikille,, huomiseen ;D - maarina
63v, kirjoitti:
sellainen paatti ;D
Tehän ihan mykäksi heittäydyitte, kun minulle kävi aika vaikeaksi tämä. Vai nimen tuottama ongelmako se onkin?
Ei huominen paljoa enempää satoa ehkä anna, mutta jotta voitaisiin sitten "höpistä, nitä näitä" pitänee se uusi aukaista.
Kuvittelen piakkoin sulkevani silmät, joten aamuun jää. Oikein hyvät yöt kaikille,, huomiseen ;Dkaikille....Huomiseen...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171