helvetin esikartanoon?
Varsinaisen helvetin piirejä on yhdeksän, joista kolme jakautuu useampaan osastoon. Lisäksi helvetillä on esikartano. Helvetin piireissä ja osastoissa sielut kärsivät syntinsä mukaisesta rangaistuksesta. Helvetin piirit ja niihin johtavat synnit ovat seuraavat:
Helvetin esikartano: pelkurit ja puolueettomat.
1. piiri (limbo): kastamattomat ja ennen Kristuksen syntymää eläneet hyveelliset ihmiset
2. piiri: himo, synnillinen rakkaus
3. piiri: ahmatit
4. piiri: saiturit ja tuhlaajat
5. piiri: vihaiset ja laiskat
6. piiri: kerettiläiset
7. piiri: väkivaltaa käyttäneet
1. ryhmä: väkivaltaa lähimmäisten persoonaa ja omaisuutta kohtaan käyttäneet
2. ryhmä: väkivaltaa itseään ja omaisuuttaan kohtaan tehneet (haaskaajat)
3. ryhmä: väkivaltaa Jumalaa (jumalanpilkka), luontoa (sodomiitit) ja järjestystä (koronkiskurit) kohtaan tehneet
8. piiri: vilpilliset
1. osasto: parittajat ja viettelijät
2. osasto: liehittelijät ja imartelijat
3. osasto: hengellisiä virkoja rahasta myyneet
4. osasto: taikurit ja selvänäkijät
5. osasto: petolliset virkamiehet
6. osasto: tekopyhät
7. osasto: varkaat ja rosvot
8. osasto: vilppiin neuvojat
9. osasto: eripuraisuuden kylväjät
10. osasto: väärentäjät
metallin väärentäjät eli alkemistit
väärinä henkilöinä esiintyneet
väärän rahan tekijät
sanojensa väärentäjät
9. piiri: petturit
1. kehä: lähimpänsä pettäneet, sukumurhaajat
2. kehä: valtiolliset petturit
3. kehä: vieraansa pettäneet
4. kehä: hyväntekijänsä pettäneet
Joudutko
107
475
Vastaukset
helvetin esikartanoon, vaan pääsen perille ihan suoraan: toivottavasti sulta taipuu engelmanni tämän verran http://www.youtube.com/watch?v=XFGrQMD6Uqc
- tomppa2006
...kyllä minustakin tuntuu siltä, että olen takapenkillä matkalla...
http://www.youtube.com/watch?v=1EBw_da7BZk
Hyvän taipuu lontoon murre.
*hymyilee* tomppa2006 kirjoitti:
...kyllä minustakin tuntuu siltä, että olen takapenkillä matkalla...
http://www.youtube.com/watch?v=1EBw_da7BZk
Hyvän taipuu lontoon murre.
*hymyilee*cd soimaan sitten kun menemme sinne:-)
- tomppa2006
Teotwawki kirjoitti:
cd soimaan sitten kun menemme sinne:-)
...koska eihän sille mitään mahda, jos on esim...
Vihainen ja laiska, ei aina mutta kumminkin. - Te kaksi
Olet kohdannut kaltaisesi hölmön.
- tomppa2006
Te kaksi kirjoitti:
Olet kohdannut kaltaisesi hölmön.
...tavata sielunveljiä, joilla tajunnanvirrat kohtaavat...
- Enkeli-trio
tomppa2006 kirjoitti:
...tavata sielunveljiä, joilla tajunnanvirrat kohtaavat...
Vai ei muka täält löydy sialunveljii ja siskoi !
Mittää tyhjää höpinää, ku tosi äijitte juttuu :)
Teo Tomppa
Kyl täält vaa niit ystävii/veljii toise löytää,
nii määki :) Enkeli-trio kirjoitti:
Vai ei muka täält löydy sialunveljii ja siskoi !
Mittää tyhjää höpinää, ku tosi äijitte juttuu :)
Teo Tomppa
Kyl täält vaa niit ystävii/veljii toise löytää,
nii määki :)tänne mahtuu kavereitakin:-) Joudun vain lukemaan nuo viestisi usein kahteen kertaan, kun hauskasti murteella vetelet:-)
- Enkeli-trio
Teotwawki kirjoitti:
tänne mahtuu kavereitakin:-) Joudun vain lukemaan nuo viestisi usein kahteen kertaan, kun hauskasti murteella vetelet:-)
Kiva palsta,minäkin olen löytänyt täältä kolme ystävää.
Joista yli puolet tavannut livenäkin :)
Mukavaa loppu vuotta sinulle Teuvo. Enkeli-trio kirjoitti:
Kiva palsta,minäkin olen löytänyt täältä kolme ystävää.
Joista yli puolet tavannut livenäkin :)
Mukavaa loppu vuotta sinulle Teuvo.Enkku:-)
- uskoton uuno
koska helvettiä ei ole olemassa esikartanosta puhumattakaan.
- tomppa2006
...ihan noin paatoksella ja varmana tietona asioita tarinoi...
- ----
kerrotaan. Monelle tämä maanpäällinen elämä on jo tarpeeksi helvetillistä, eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi pienelle ihmiselle.
- tomppa2006
...vaan Danten Jumalainen näytelmässä kirjoitettua...
- ----
tomppa2006 kirjoitti:
laskujeni mukaan on aika vanha, lähes tuhat vuotta vanha. Et kai luullut minun Raamattua tarkoittavan?
Raamattu on Iso Kirja. tomppa2006 kirjoitti:
aika vanha:-) Dante Alighieri (v. 1265-1321)
- tomppa2006
---- kirjoitti:
laskujeni mukaan on aika vanha, lähes tuhat vuotta vanha. Et kai luullut minun Raamattua tarkoittavan?
Raamattu on Iso Kirja....mutta tiedätkö, että erehtyminen tekee ihmisestä inhimillisen...
- ----
tomppa2006 kirjoitti:
...mutta tiedätkö, että erehtyminen tekee ihmisestä inhimillisen...
vain jos ei tee mitään, ei tee erehdyksiäkään. Moni meistäkin on lukenut monta kirjaa. :))
- tomppa2006
---- kirjoitti:
vain jos ei tee mitään, ei tee erehdyksiäkään. Moni meistäkin on lukenut monta kirjaa. :))
...mitään, ei myöskään synny keskustelua...
- ----
tomppa2006 kirjoitti:
...mitään, ei myöskään synny keskustelua...
olet yksi, jolla on kyky luoda hersyvää ja vilkasta keskustelua. Se on kiva!
Et aliarvioi puskaakaan. :))
joiden perusteella en pääse edes Pietarin puheilla, vaan ihan suoraan perille:
2. piiri: himo, synnillinen rakkaus
3. piiri: ahmatit
4. piiri: saiturit ja tuhlaajat ( Tästä tuhlaaja)
4. osasto: taikurit ja selvänäkijät (Tässä olen amatööri, mutta aika hyvä)
Näin aluksi:-D)))))))))))))))))))- tomppa2006
...5. piiri: vihaiset ja laiskat on lähinnä minua...
No, on minussa kieltämättä sekä saituria, että tuhlaajaakin. tomppa2006 kirjoitti:
...5. piiri: vihaiset ja laiskat on lähinnä minua...
No, on minussa kieltämättä sekä saituria, että tuhlaajaakin.moikkaamassa toisestakin piiristä? :-)
- tomppa2006
Teotwawki kirjoitti:
moikkaamassa toisestakin piiristä? :-)
...piirirajojen olevän melko väljiä...
tomppa2006 kirjoitti:
ollaan, niin kyllä tuosta listasta voisi löytyä yhtä ja toista, joiden perusteella oikein suurennuslasilla saisi itselleen enemmänkin kategorioita:-) Sitähän voisi kokeilla, että ehtiikö nuo kaikki synnit tehdä ennen lähtöä. Siis edellyttäen, että ei sitä ennen joudu "valtiolle" hommiin.
- eräs naislukija
tomppa2006 kirjoitti:
helvettiin tai siinä mielessä kyllä, että maanpäällinen elämä voi joillekin olla sellainen.
Helvetti on paikka, jolla on vuosisatoja peloiteltu ihmisiä, vaiennettu, estetty normaalia elämää,
saatu ihmiset " nöyriksi ja kuuliaisiksi ", pelkäämään ja menettämään jopa mielenterveytensä !
Kun ihminen kuolee, hän kuolee, muuttuu maaksi tai tuhkaksi . - tomppa2006
Teotwawki kirjoitti:
ollaan, niin kyllä tuosta listasta voisi löytyä yhtä ja toista, joiden perusteella oikein suurennuslasilla saisi itselleen enemmänkin kategorioita:-) Sitähän voisi kokeilla, että ehtiikö nuo kaikki synnit tehdä ennen lähtöä. Siis edellyttäen, että ei sitä ennen joudu "valtiolle" hommiin.
...tuo väärentäjät, johon vilpittömästi voi kertoa, ettei missään tapauksessa kuulu...
eräs naislukija kirjoitti:
helvettiin tai siinä mielessä kyllä, että maanpäällinen elämä voi joillekin olla sellainen.
Helvetti on paikka, jolla on vuosisatoja peloiteltu ihmisiä, vaiennettu, estetty normaalia elämää,
saatu ihmiset " nöyriksi ja kuuliaisiksi ", pelkäämään ja menettämään jopa mielenterveytensä !
Kun ihminen kuolee, hän kuolee, muuttuu maaksi tai tuhkaksi .enkä joulupukkiin:-)
tomppa2006 kirjoitti:
...tuo väärentäjät, johon vilpittömästi voi kertoa, ettei missään tapauksessa kuulu...
että niin syntisiä sitä ollaan:-) Tuomilla tavataan! :-D)))))))))))))))
- tomppa2006
eräs naislukija kirjoitti:
Kun ihminen kuolee, hän kuolee, muuttuu maaksi tai tuhkaksi ....että sellaisilla ihmisillä, joilla on itsetuhoista käyttäytymistä...
Ja jotka riistävät jopa hengen itseltään, olevan maanpäällinen helvetti pahimmillaan. - eräs naislukija
tomppa2006 kirjoitti:
...että sellaisilla ihmisillä, joilla on itsetuhoista käyttäytymistä...
Ja jotka riistävät jopa hengen itseltään, olevan maanpäällinen helvetti pahimmillaan.helvetti voi tulla eteen kenelle tahansa, jos/kun elämä koettelee, eikä kertakaikkiaan enää jaksa.
Ei ole välttämättä " itsetuhoista käyttäytymistä ", ihminen vain ajautuu tilanteeseen, kun voimat loppuvat,
ilman sen kummempaa käyttäytymistä ! Helvetillä peloittelu on sairasta ja vieläkin sitä joissain
piireissä harrastetaan.
- Anjaniina
hiilihanko jo sinne varattu oikein nimellä ja luvattiin että minulla on vapaa pääsy kaikkiin osiohin...
Rannekkeella tietystiajatellut tilata ystävältäni kyläsepältä juuri sinulle sellaisen hiilihangon. Ei mitään Rillukkapajan työtä, vaan oikeaa käsityötä.:-)
- Anjaniina
Teotwawki kirjoitti:
ajatellut tilata ystävältäni kyläsepältä juuri sinulle sellaisen hiilihangon. Ei mitään Rillukkapajan työtä, vaan oikeaa käsityötä.:-)
kelpaa kaksikin ;)
Kivempi on syntisiä sohia?
Sillä töihinhän sinne mennään eikä nuotion vierelle laiskottelemaan? Anjaniina kirjoitti:
kelpaa kaksikin ;)
Kivempi on syntisiä sohia?
Sillä töihinhän sinne mennään eikä nuotion vierelle laiskottelemaan?vierellä olla töissä, jossa sattuu saamaan sellaisen homman, että pitää grillata syntisiä:-)
- jassumarketta
Teotwawki kirjoitti:
vierellä olla töissä, jossa sattuu saamaan sellaisen homman, että pitää grillata syntisiä:-)
heti sinne takimmaiseen helvettiin. Ei siellä sen pahempaa voi olla kuin täällä maan päälläkään joskus, joten ei yhtään pelota vaikka kärvennyn. Jos siellä helvetin tulessa pitää palaa niin heti vaan kuumimpaan osastoon, vähemmällä pääsee.
jassumarketta kirjoitti:
heti sinne takimmaiseen helvettiin. Ei siellä sen pahempaa voi olla kuin täällä maan päälläkään joskus, joten ei yhtään pelota vaikka kärvennyn. Jos siellä helvetin tulessa pitää palaa niin heti vaan kuumimpaan osastoon, vähemmällä pääsee.
pahikset kokoontuvat tässä ketjussa:-D)))))))))))
- Anjaniina
Teotwawki kirjoitti:
vierellä olla töissä, jossa sattuu saamaan sellaisen homman, että pitää grillata syntisiä:-)
paistuu HK:n sininenkin somasti kun syntistä vartaassa kääntää.
Mukava on siinä aterioida ja katsella kuinka toista syntistä ompelukoneella tikataan.
pisto synnistä ja sillai.. Anjaniina kirjoitti:
Mukava on siinä aterioida ja katsella kuinka toista syntistä ompelukoneella tikataan.
pisto synnistä ja sillai..semmoinen iso kaukalogrilli, niin mahtuu useampi kerrallaan. nimim. karitsaa joskus pyöritellyt.
- jassumarketta
Anjaniina kirjoitti:
pisto synnistä ja sillai..tulla edestakaisinneuletta, että kaikki varmasti mahtuu tähän 162 senttiin, josko sitten on enää sitäkään, nääs ihminen kun lyhenee vanhuuttaan. Tulee varmaan HK:n siniseen erikoinen aromi, mutta siinä hikoillessa tarvii suolaista.
- tomppa2006
...tunnistat minut pienistä sarven aluista päässäni...
*pirullinen hymy* - tomppa2006
jassumarketta kirjoitti:
...tyyppi taidat olla...
Ja minä kun kuvittelin olevani pahoista pahin. - Anjaniina
tomppa2006 kirjoitti:
...tyyppi taidat olla...
Ja minä kun kuvittelin olevani pahoista pahin.lällärikamaa, tompparukka.
Naiset ne on jotka pirullisia osaa olla, miehet enimmäkseen kompastuu kinttuihinsa.
Jolleivät sitten satu olemaan sarjamurhaajia.
Mikä se on helvetin aamuinen omeletti, osaatko edes sen vertaa? - tomppa2006
Anjaniina kirjoitti:
lällärikamaa, tompparukka.
Naiset ne on jotka pirullisia osaa olla, miehet enimmäkseen kompastuu kinttuihinsa.
Jolleivät sitten satu olemaan sarjamurhaajia.
Mikä se on helvetin aamuinen omeletti, osaatko edes sen vertaa?...helvetin omeletti on ikivanhaa kaurapuuroa paistettuna paistinpannulla ja päälle leslenlehtiä väriä antamaan...
Pitäiskö sua vähän huitasta kuumalla pannulla, niin tietäsit kuka se paha on...mä paha paha oon..paha paha.
- 9+9= ?
löytyä se porukka, ketkä kehottavat kaikkia lopettamaan kirjoituksen. Hyvin olette onnistuneet, väki vain vähenee. Pirre-tyttökin on välillä yrittänyt saada tekstiään näkyville, mutta näköjään hänetkin tyrmätään heti.
- Anjaniina
jospa meistä jokainen vain vastaa omista teksteistään, eikä puutu muiden kirjoitteluun?
olisko siinä järkee?
Se kun on tuo kirjoittaminen vaikeaa jos koittaa olla kaikille mieliksi? - Mielipide2
Anjaniina kirjoitti:
jospa meistä jokainen vain vastaa omista teksteistään, eikä puutu muiden kirjoitteluun?
olisko siinä järkee?
Se kun on tuo kirjoittaminen vaikeaa jos koittaa olla kaikille mieliksi?ettei kukaan ole puuttunut kenenkään kirjoitteluun koskaan? Ei mikään kiellä välillä puuttumasta teidän uusienkin kirjoitteluun.
- Anjaniina
Mielipide2 kirjoitti:
ettei kukaan ole puuttunut kenenkään kirjoitteluun koskaan? Ei mikään kiellä välillä puuttumasta teidän uusienkin kirjoitteluun.
voi tietää kuka on puutunut kenenkäkin kirjoitteluun.
Tein vain mielestäni fiksun ehdotuksen, että jospa pidetään huoli vain omista kirjoituksista, niin on itselläkin aikomus tehdä.
Ei se silti sulje pois etteikö vois jollekulle vastata?
Mutta se toisen opastaminen tällä iällä... - Mielipide2
Anjaniina kirjoitti:
voi tietää kuka on puutunut kenenkäkin kirjoitteluun.
Tein vain mielestäni fiksun ehdotuksen, että jospa pidetään huoli vain omista kirjoituksista, niin on itselläkin aikomus tehdä.
Ei se silti sulje pois etteikö vois jollekulle vastata?
Mutta se toisen opastaminen tällä iällä...onnistumatta. Tuskin onnistut sinäkään.
- Anjaniina
Mielipide2 kirjoitti:
onnistumatta. Tuskin onnistut sinäkään.
Ihmettelin vain sinua, kivaa tuo toisen moralisoiminen, olet siitä hyvä esimerkki.
- tomppa2006
...tekeväni tällaista syntiä...
Mielestäni on sitä mukavampaa, mitä enemmän on kirjoittajia. - ()()()
tomppa2006 kirjoitti:
...tekeväni tällaista syntiä...
Mielestäni on sitä mukavampaa, mitä enemmän on kirjoittajia.siitä kun oli kymmeniä kirjoittajia. Ei tässä synnintunnustusta haetakkaan, käy se muutenkin ilmi näitä tekstejä lukiessa, ettei täällä montaakaan kirjoittajaa enää kirjoittele.
- tomppa2006
()()() kirjoitti:
siitä kun oli kymmeniä kirjoittajia. Ei tässä synnintunnustusta haetakkaan, käy se muutenkin ilmi näitä tekstejä lukiessa, ettei täällä montaakaan kirjoittajaa enää kirjoittele.
...minä voin aivan hyvin tunnustautua, vaikka kaikkein suurimmaksi pahantekijäksi...
Antakaa tulla nyt sitten kunnon kivitystä, jos ei kirjoittaminen huvita. - jassumarketta
tomppa2006 kirjoitti:
...minä voin aivan hyvin tunnustautua, vaikka kaikkein suurimmaksi pahantekijäksi...
Antakaa tulla nyt sitten kunnon kivitystä, jos ei kirjoittaminen huvita.Kaivaa maahan kainaloita myöten. Kädet saa jäädä näkyviin. Naisilla ei nekään etteivät mitenkään voi puolustautua. Sitten vaan kiviä viskomaan. Kumpi lienee helvetillisempi versio.
- tomppa2006
jassumarketta kirjoitti:
Kaivaa maahan kainaloita myöten. Kädet saa jäädä näkyviin. Naisilla ei nekään etteivät mitenkään voi puolustautua. Sitten vaan kiviä viskomaan. Kumpi lienee helvetillisempi versio.
...helvetillinen kivien heitteleminen ole vielä käytössä islamilaisissa maissa...
Ei minusta olisi ensimmäisen kiven heittäjäksi. Onneksi tässä asiassa sivistys on puolellamme. - jassumarketta
tomppa2006 kirjoitti:
...helvetillinen kivien heitteleminen ole vielä käytössä islamilaisissa maissa...
Ei minusta olisi ensimmäisen kiven heittäjäksi. Onneksi tässä asiassa sivistys on puolellamme.Siks kirjoitin kun pyysit kivitystä. En minäkään heittäisi ensimmäistä enkä mitään muutakaan, se on epäinhimillistä ja julmaa. Onneksi kansainvälinen ihmisoikeusjärjestö on puuttunut asioihin. No i am lost road to hell, sorry.
mulle osiota tuolla..Mää menisin vahingonilohirnujaosastoon....:))
Teotwawki kirjoitti:
taivaaksi:-)
Mää oon sit enkeli...;)) Mut tuleekohan siel olemaan yksinäistä,ku tää muu poppoo menee muualle? :P
mii-su kirjoitti:
Mää oon sit enkeli...;)) Mut tuleekohan siel olemaan yksinäistä,ku tää muu poppoo menee muualle? :P
ystäviä löytyy varmasti. Jehovien taivaassa on vähän porukka, kun sinne mahtuu vain 144 000.:-D)))
Teotwawki kirjoitti:
ystäviä löytyy varmasti. Jehovien taivaassa on vähän porukka, kun sinne mahtuu vain 144 000.:-D)))
sä mua sinne ole työntämässä?? :P Mää lähen heti tekemään syntiä,nii pääsen muiden kanssa samaan paikkaan..;)
- Anjaniina
mii-su kirjoitti:
sä mua sinne ole työntämässä?? :P Mää lähen heti tekemään syntiä,nii pääsen muiden kanssa samaan paikkaan..;)
tekopyhä.
Kyllä sä olet samassa linja-autossa muiden kans.
Suklaata olet ahminut, himoinnut toisen joulukuusta ja niin edelleen.. mii-su kirjoitti:
tarvitsetko neuvoja synnin teossa. Täällä olisi asiasta asiantuntija-apua tarjolla:-D))))))))))
- tomppa2006
...etkö tosiaan ole koskaan sortunut ylensyöntiin, kuten me muut ahmatit...
Kysyn vaan? Anjaniina kirjoitti:
tekopyhä.
Kyllä sä olet samassa linja-autossa muiden kans.
Suklaata olet ahminut, himoinnut toisen joulukuusta ja niin edelleen..Mä unohin suklaan...Söin sitä kylläki ihan vaan omiks tarpeiks,joten sitä ei lasketa.. *röyh* :P
Teotwawki kirjoitti:
tarvitsetko neuvoja synnin teossa. Täällä olisi asiasta asiantuntija-apua tarjolla:-D))))))))))
jotain,ikä on oikeen kovaa kamaa markkinoilla?Sellasesta,mistä pääsee ihan syvimpään paikkaan.Kuuma paikka saa olla,ku oon tämmönen vilukinttu..:P
tomppa2006 kirjoitti:
...etkö tosiaan ole koskaan sortunut ylensyöntiin, kuten me muut ahmatit...
Kysyn vaan?en m niiiii paljon ole syönyt,että ihan yli olisi tullut...Ykää ei tullut,joten en kait sit ole sortunu sellaseen...:P
Lasketaanko sitä synniks,että syön töissä salaa karkkia? ;)mii-su kirjoitti:
jotain,ikä on oikeen kovaa kamaa markkinoilla?Sellasesta,mistä pääsee ihan syvimpään paikkaan.Kuuma paikka saa olla,ku oon tämmönen vilukinttu..:P
jonka aloittaja on tuomittu ikuiseen kadotukseen helvetin tulimereen. Näitä juttuja en tuo tälle palstalle: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8736467/thread
Teotwawki kirjoitti:
jonka aloittaja on tuomittu ikuiseen kadotukseen helvetin tulimereen. Näitä juttuja en tuo tälle palstalle: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8736467/thread
sai mut muistamaan,ku mutkin on joskus uhattu viskata sinne...Oli se hirveetä tekstiä..:))
mii-su kirjoitti:
sai mut muistamaan,ku mutkin on joskus uhattu viskata sinne...Oli se hirveetä tekstiä..:))
ystävieni seurassa aina välillä panemassa vähän vipinää tuohon jengiin. Ihme, että ketjua ei poistettu, sillä niitä poistettuja olen kirjoittanut melkein yhtä paljon kuin säilyneitäkin. Hirviö! :-D))))))))))))
- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
en m niiiii paljon ole syönyt,että ihan yli olisi tullut...Ykää ei tullut,joten en kait sit ole sortunu sellaseen...:P
Lasketaanko sitä synniks,että syön töissä salaa karkkia? ;)...karkin syönti salaa se vasta kamalaa onkin...
Et ole sinäkään ihan puhdas pulmunen, vaikka tavattoman mukava oletkin. Teotwawki kirjoitti:
ystävieni seurassa aina välillä panemassa vähän vipinää tuohon jengiin. Ihme, että ketjua ei poistettu, sillä niitä poistettuja olen kirjoittanut melkein yhtä paljon kuin säilyneitäkin. Hirviö! :-D))))))))))))
joskus aikoinaan eksyin sinne uteliaisuuttani...Voi kaameeta,mitä juttuja sitä sai kuulla.Oli se kaikista pyhinkin käskeny muita kertomaan mulle,että joudun sinne pahimpaan paikkaan...:)))
Ny lähen syömään...ihan kohtuudella,joten en ainaskaa tee syntiä..moikkelis...;)tomppa2006 kirjoitti:
...karkin syönti salaa se vasta kamalaa onkin...
Et ole sinäkään ihan puhdas pulmunen, vaikka tavattoman mukava oletkin.Lähenki tästä syömään,ennenku paljastuu lisää mun tekemiä pahuuksia...:DD
- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
Lähenki tästä syömään,ennenku paljastuu lisää mun tekemiä pahuuksia...:DD
...vielä kysäsen jos, vaikka ehtisit vastaamaan..
Et sinä koskaan ole viettelemiseen sortunut?
Esim: Raamatussa ei puhuta helvetistä mitään, puhutaan vain kadotuksesta.
Olisiko Dante koko helvetti käsityksen isä??että israililaiset sen keksivät ollessaan orjuudessa Egyptissä, mutta voin olla väärässäkin.
Teotwawki kirjoitti:
että israililaiset sen keksivät ollessaan orjuudessa Egyptissä, mutta voin olla väärässäkin.
Ei ole helvettiä ollenkaan, eikä tuonpuoleista.
Taitaa olla joku yleisinhimillinen juttu. Löytyyhän "tuonela" kalevalastakin..weccu kirjoitti:
Ei ole helvettiä ollenkaan, eikä tuonpuoleista.
Taitaa olla joku yleisinhimillinen juttu. Löytyyhän "tuonela" kalevalastakin..tuon puoleinen on raamattua vanhempi käsite.
- tomppa2006
...kirjanoppinut, mutta mielestäni ainakin...
Papit saarnaavat helvetin tulesta, pelsepuupeista ja paholaisista. tomppa2006 kirjoitti:
...kirjanoppinut, mutta mielestäni ainakin...
Papit saarnaavat helvetin tulesta, pelsepuupeista ja paholaisista.katsomassa, mitä puuhailen selkänne takana: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8736467/thread
- tomppa2006
Teotwawki kirjoitti:
katsomassa, mitä puuhailen selkänne takana: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8736467/thread
...ihan riettailuksihan menee koko touhu...
Oletko siis aivan pakana? - ----
Teotwawki kirjoitti:
katsomassa, mitä puuhailen selkänne takana: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8736467/thread
mitään muuta kun kirjoitella näille palstoille.
- tomppa2006
---- kirjoitti:
mitään muuta kun kirjoitella näille palstoille.
...kytätä muiden tekemisiä...
- ----
tomppa2006 kirjoitti:
kyttää. Satun vaan seuraamaan tätä ketjua, mikä lienee sallittua. Kysymykset ei täällä varmaan ole kiellettyjä.
- tomppa2006
---- kirjoitti:
kyttää. Satun vaan seuraamaan tätä ketjua, mikä lienee sallittua. Kysymykset ei täällä varmaan ole kiellettyjä.
...pahoillani, ei ollut tarkoitus olla tyly...
Kysymykset ovat enemmän kuin toivottuja, ajattelin lauseesi arvosteluksi kirjoittaa kohtaan persoonakohtaisesti ja se ei ole mielestäni sallittua. - ----
tomppa2006 kirjoitti:
tämän henkilön jolle kysymykseni esitin, yhdeksäs persoona, joka vastaa silloin kun kysymykset eivät miellytä. Miellyttävää viikonloppua teille molemmille.
- tomppa2006
---- kirjoitti:
tämän henkilön jolle kysymykseni esitin, yhdeksäs persoona, joka vastaa silloin kun kysymykset eivät miellytä. Miellyttävää viikonloppua teille molemmille.
...jeesaavat tarvittaessa toisiaan, enkä ole yhdeksäs persoona...
tomppa2006 kirjoitti:
...ihan riettailuksihan menee koko touhu...
Oletko siis aivan pakana?aina ollut:-)
---- kirjoitti:
hyvä, minun todellakin pitäisi tehdä ihan muuta, mutta jotenkin en pääse vauhtiin, vaikka ideat ovat jo aika valmiita. Minun hommani on tällä hetkellä vähän jumissa. Luovuus vain ei tule pakottamalla ja siksi aikataulut saattavat joskus vähän venyä.
Teotwawki kirjoitti:
hyvä, minun todellakin pitäisi tehdä ihan muuta, mutta jotenkin en pääse vauhtiin, vaikka ideat ovat jo aika valmiita. Minun hommani on tällä hetkellä vähän jumissa. Luovuus vain ei tule pakottamalla ja siksi aikataulut saattavat joskus vähän venyä.
Joskus tökkii.
Päätalollekin oli välillä suurta tuskaa saada paperille mitään. Hän muistaakseni joutui pakottamaan itseään kirjoituskoneelle aikoinaan. Vaikka tästä ei nyt kyllä ole varmaa tietoa..weccu kirjoitti:
Joskus tökkii.
Päätalollekin oli välillä suurta tuskaa saada paperille mitään. Hän muistaakseni joutui pakottamaan itseään kirjoituskoneelle aikoinaan. Vaikka tästä ei nyt kyllä ole varmaa tietoa..kysymys täälläkin. Istun pelaamassa pasianssia ja mietin, että kuinka tuon lauseen muotoilen. Sitten katson, että onko palstalla mitään mielenkiintoista ja ainahan sitä sen verran, että itse työhön ei tarvitse ryhtyä:-) Tarinan runko on valmis varsinainen kirjoitustyökin muutamaa kymmentä sivua vaille valmis. Sitten se stilisoidaan ja lähetetään teksti kustantajalle.
Johonkin, kun vaan tietäis mihin?
Nytki on niin syntinen olo, pitkästyttää, ärsyttää jne... Hitsiläinen.):
Mut en ala rähisee kuiteskaa:)))- tomppa2006
...ja osastoilla on kyllä tilaa, joten tervetuloa mukaan vaan...
Enkä usko meitä siellä mitenkään vahdittavan, vaan vierailut toisten luona ovat sallittuja. Mitä hyötyä vahtimesta enää olisi, kun on kerran jo rangaistu raskaammalla kädellä? tomppa2006 kirjoitti:
...ja osastoilla on kyllä tilaa, joten tervetuloa mukaan vaan...
Enkä usko meitä siellä mitenkään vahdittavan, vaan vierailut toisten luona ovat sallittuja. Mitä hyötyä vahtimesta enää olisi, kun on kerran jo rangaistu raskaammalla kädellä?se on, jos saa vaeltaa, ei tartte olla vaan, tietyssä paikassa:)
Mulla jo otsalla kutisee, varmaan pukkaa kohta sarventynkää):- tomppa2006
sasus kirjoitti:
se on, jos saa vaeltaa, ei tartte olla vaan, tietyssä paikassa:)
Mulla jo otsalla kutisee, varmaan pukkaa kohta sarventynkää):...sarventynkää täälläkin, jo ihan selvästi havaittavaa...
Hyvä meininki. tomppa2006 kirjoitti:
...sarventynkää täälläkin, jo ihan selvästi havaittavaa...
Hyvä meininki.sen häntäluun laita? Tuntuuks siel oudolle?
Jos tuntuu, taitaa sielki koht tapahtuu,,,,, häntää pukkaa:)- tomppa2006
sasus kirjoitti:
sen häntäluun laita? Tuntuuks siel oudolle?
Jos tuntuu, taitaa sielki koht tapahtuu,,,,, häntää pukkaa:)...mutta jos se onkin verrannollinen tehtyjen pahuuksien määrään...
Olenko kuitenkin vielä pikkutekijä raskaan syntitaakkani alla? tomppa2006 kirjoitti:
...mutta jos se onkin verrannollinen tehtyjen pahuuksien määrään...
Olenko kuitenkin vielä pikkutekijä raskaan syntitaakkani alla?Voihan se ollaki niin, et synnin mitan verran, häntäki kasvaa:))
- tomppa2006
sasus kirjoitti:
Voihan se ollaki niin, et synnin mitan verran, häntäki kasvaa:))
...hyvä keino testata seuralaista, kuinka paha tyyppi on kyseessä...
Tunnustelisi hännän mittaa. tomppa2006 kirjoitti:
...hyvä keino testata seuralaista, kuinka paha tyyppi on kyseessä...
Tunnustelisi hännän mittaa.Ei muutako kokeilemaa, jokos tuntuu minkäänlaista nystyrää:))
- parataps
no tuleehan noita väärillä papereilla tänne jostakin.Ja omasta takaa onjo kuten lekuri...Mutta se että voit ostaa paperin ja mennä yliopistoon 300 e niin saat maisterin paperit jessus tätä maailmanmenoaa
- tomppa2006
...ainakaan rupeaisi koko elämääni näyttelemään jotain mitä en olisikaan...
Aika raskasta se olisi, kuten rahan väärentäminenkin. Koko ajan saisi pelätä, koska kärähtää. - yxäxä
tomppa2006 kirjoitti:
...ainakaan rupeaisi koko elämääni näyttelemään jotain mitä en olisikaan...
Aika raskasta se olisi, kuten rahan väärentäminenkin. Koko ajan saisi pelätä, koska kärähtää.aloitus.
Tietysti on hyvä, että huonosta käytöksestä , valhellisuudesta ja muista jopa rikollisuuteen viittaavista asioista puhutaan, mutta että helvetillä pelotellaan siinä samassa niin se ei enä ole nykyaikaa.
Tosin ihminen on niin omapäinen, ettei häneen pelkkä puhe yleensä riitä vaan pelko on se, mikä panee vasta ajattelemaan ja ehkä ottamaan opiksi.
Aikamoisen vaivan aloittja on nähnyt jäsentäessään asiat vielä eri kategorioihin. Ei voi muuta kuin ihmetellä ja hymyillä!! - tomppa2006
yxäxä kirjoitti:
aloitus.
Tietysti on hyvä, että huonosta käytöksestä , valhellisuudesta ja muista jopa rikollisuuteen viittaavista asioista puhutaan, mutta että helvetillä pelotellaan siinä samassa niin se ei enä ole nykyaikaa.
Tosin ihminen on niin omapäinen, ettei häneen pelkkä puhe yleensä riitä vaan pelko on se, mikä panee vasta ajattelemaan ja ehkä ottamaan opiksi.
Aikamoisen vaivan aloittja on nähnyt jäsentäessään asiat vielä eri kategorioihin. Ei voi muuta kuin ihmetellä ja hymyillä!!...lainkaan vaivaa, eri kategorioihin järjestämisestä...
Avasin googlen, laiton hakusanaksi "helvetin esikartano". Sieltä löytyi heti ensimmäiseksi Jumalainen näytelmä - Wikipedia, jonka alta löytyi todella hyvä selitys. Tästä tekstistä aluksi maalasin sen mitä tarvitsin, painoin kopioi näppäintä Muokkaa valikosta. Sen jälkeen kirjoitin oman avaukseni, jonka lopussa painoin taas Muokkaa ja Liitä painiketta.
Muutamassa minuutissa tämä aloitus on tehty.
*hymyilee*
Taivas tai helvetti, koska minulla on kavereita kummallakin puolella.
- 24=24
riittänyt
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumalainen_näytelmä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.41416168Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1352546- 941936
- 841795
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te461377- 981275
Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341200Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2861196Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831169Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211133