Joku aika sitten eräs helsinkiläinen ravintola laskutti melkein kolme vuotta vanhoja kortilla maksettuja ravintolalaskuja uudelleen ja syynä oli se kun lasku ei ollutkaan mennyt asiakkaan pankkiin ja tililtä pois.
Uskokaa pois, että ravintola tai kauppa ei huomaa jos kortilla maksettu summa on mennyt vahingossa kaksi kertaa asiakkaan tililtä.
Uusilla sirukorteilla se käy kuulemma helposti ja ihan vahingossa.
Tarkkana kannattaa olla, varsinkin jos maksupäätteellä toimiessa on jotain outoa kuten esimerkiksi. oho! jokin meni vikaan, voisitko ottaa kortin pois ja tehdä uudelleen tjms.
Tiliotteita tarkastaessa kannattaa katsella, olisiko saman suuruisia velotuksia ja varsinkin samasta paikasta ja muitakin outoja juttuja.
Hei oletteko huomanneet?
2
162
Vastaukset
Onkohan ko. putiikissa minkäänlaista kirjanpitoa? Miten tilintarkastaja on työnsä siellä tehnyt.
Siellä pitäisi nyt tehdä perusteellinen tutkimus.- 12+9= ei21
Maksoin vahingossa saman laskun kaksi ertaa. Onneksi maksun saaja reakoi. En tiedä milloin olisin itse huomannut. Joskus kuukauden kuluttua, kun tiliotetta olisini katsellut.
Tarkkana kannattaa olla noiden uusien sirupäätteiden kanssa, nehän tulee kaikkiin kauppohin tänävuonna.
Nimikirjoitus ei kai sitten enää kelpaa. Turvallisempaa, väittää kauppa.
Voiko kortin unohtaa niihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351