Joku aika sitten eräs helsinkiläinen ravintola laskutti melkein kolme vuotta vanhoja kortilla maksettuja ravintolalaskuja uudelleen ja syynä oli se kun lasku ei ollutkaan mennyt asiakkaan pankkiin ja tililtä pois.
Uskokaa pois, että ravintola tai kauppa ei huomaa jos kortilla maksettu summa on mennyt vahingossa kaksi kertaa asiakkaan tililtä.
Uusilla sirukorteilla se käy kuulemma helposti ja ihan vahingossa.
Tarkkana kannattaa olla, varsinkin jos maksupäätteellä toimiessa on jotain outoa kuten esimerkiksi. oho! jokin meni vikaan, voisitko ottaa kortin pois ja tehdä uudelleen tjms.
Tiliotteita tarkastaessa kannattaa katsella, olisiko saman suuruisia velotuksia ja varsinkin samasta paikasta ja muitakin outoja juttuja.
Hei oletteko huomanneet?
2
159
Vastaukset
Onkohan ko. putiikissa minkäänlaista kirjanpitoa? Miten tilintarkastaja on työnsä siellä tehnyt.
Siellä pitäisi nyt tehdä perusteellinen tutkimus.- 12+9= ei21
Maksoin vahingossa saman laskun kaksi ertaa. Onneksi maksun saaja reakoi. En tiedä milloin olisin itse huomannut. Joskus kuukauden kuluttua, kun tiliotetta olisini katsellut.
Tarkkana kannattaa olla noiden uusien sirupäätteiden kanssa, nehän tulee kaikkiin kauppohin tänävuonna.
Nimikirjoitus ei kai sitten enää kelpaa. Turvallisempaa, väittää kauppa.
Voiko kortin unohtaa niihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3401316Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12998
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7891- 71826