Elikkäs kyseessä Fiat Ducato 2,3 2004. Seisoi pakkasessa kolme päivää ja kun yritti laittaa käyntiin kuului
konehuoneesta "pöts" eikä startannut. Akkua olen koittanut ladata ja äsken yritin taas käyntiin,ei edes pyöritä konetta. Jostain vaan kuuluu nakutus,mittaristosssa palaa valoja kuin joulukuusessa,mittarin viisarit heiluu nakutuksen tahdissa...Mistä moinen voi johtua,nyt olis hyvät neuvot tarpeen.
Kone ei siis ole pyörähtänyt startatessa ollenkaan,akku ainakin tuon laturin mukaan olis täynnä,jota kyllä epäilen vahvasti. Jos ajonesto on jostain syystä mennyt päälle,kuuluuko koneen kuitenkin pyöriä käynnistäessä,vai estääkö se senkin?
Kiitos etukäteen
nyt se tempun teki
2
604
Vastaukset
nakutus kuuluu sen takia kun on liian vähän virtaa, eli ei jaksa pyörittää,ja anna se olla roikassa vaikka 4 tuntia tai vie halliin sulamaan, voi myös polttaa konku sulakkeen jos alili virralla yrittää käyntiin, oletko kokeillut antaa apu virtaa toisella autolla, ja kannattaa ainakin antaa olla kaapeleissa viis minuuttia ennen kuin edes yrittää käytiin....
- kypsyttää
edelleenkin,mutta vika selvisi.kyllä se tosiaan akku oli sökö, apuvirralla käyntiin.ihmeellisiä oireita kyllä ilmeni,hyvä etten ranteita ruvennu nirhaamaan...mielessä siinteli jo tuhansien eurojen remontti...
no, ei muuta kuin uutta akkua hommaamaan.
kiitos vastanneelle ja hyvää keväänjatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423