Plussakortti

Jos ei halua plussakorttia, niin mielestäni olisi ihan oikein saada eräissä tuotteissa luvattu alennus tinkimällä kassalla.

Siispä jos ei alennusta tipu, niin miksei.

(ärsyttävää ostosten kyttäystä korteilla)

40

477

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaa alennusta.
      Sen antaa joko kauppias tai osaston vastaava.

Siis jos haluaa alennusta tuotteesta.

• Kassa saa vastuussa olevan kiinni heti puhelimella.
        (ei mitään kiirettä)

• maniamania
        buddy-love kirjoitti:

Kassa saa vastuussa olevan kiinni heti puhelimella.
        (ei mitään kiirettä)

buddy tinkimässä k-kaupan kassalla 30 sentin alennusta HK:n sinisestä takanaan karmea jono.. :D

• maniamania kirjoitti:

buddy tinkimässä k-kaupan kassalla 30 sentin alennusta HK:n sinisestä takanaan karmea jono.. :D

En syö makkaraa.

(joku muu tuote kyllä ja se jono on korttisysteemin keksijälle ihan oikein)

*päätä särkee ja ärsyttää*

• maniamania
        buddy-love kirjoitti:

En syö makkaraa.

(joku muu tuote kyllä ja se jono on korttisysteemin keksijälle ihan oikein)

*päätä särkee ja ärsyttää*

päähän sitä alennustakin enemmän kassojen kailotus, että onko sitä plussa- tai bonuskorttia.. Eikö se kaupassa riitä, että on rahaa, millä ostaa. (kumma olo. mihinkään ei satu, eikä mikään ärsytä)

• maniamania kirjoitti:

päähän sitä alennustakin enemmän kassojen kailotus, että onko sitä plussa- tai bonuskorttia.. Eikö se kaupassa riitä, että on rahaa, millä ostaa. (kumma olo. mihinkään ei satu, eikä mikään ärsytä)

Se kailotusaika on kustannus (jos kerran käteisenkin käsittely on muka liian kallista).
        Siispä säästön takia pitää korteista luopua, niin ei tarvitse niitä kyselläkään.

• maniamania
        buddy-love kirjoitti:

Se kailotusaika on kustannus (jos kerran käteisenkin käsittely on muka liian kallista).
        Siispä säästön takia pitää korteista luopua, niin ei tarvitse niitä kyselläkään.

ja kirjastokortti riittää ihan hyvin täällä peräkorvessa. Kyllä ne kaupoissa vielä setelien rapinaa tottelee. Ahneesti nyhtävät kädestä..

• maniamania kirjoitti:

ja kirjastokortti riittää ihan hyvin täällä peräkorvessa. Kyllä ne kaupoissa vielä setelien rapinaa tottelee. Ahneesti nyhtävät kädestä..

Yksi juttu mieleen.
        Teen aloituksen.

• buddy-love kirjoitti:

kassalla rahoja ojentaessa sanon, ettei ole korttia.
        Näin välttyy vastaamasta kysymykseen.

Hesessä vastaavasti siitä on tullut jo vitsi yhden myyjättären kanssa.

• runontaja kirjoitti:

kassalla rahoja ojentaessa sanon, ettei ole korttia.
        Näin välttyy vastaamasta kysymykseen.

Hesessä vastaavasti siitä on tullut jo vitsi yhden myyjättären kanssa.

Puolen sekunnin viive ja se pitää hinnoitella. Lisäksi sinulle kuuluisi kortittomuusilmoituskorvaus, sillä joudut asian johdosta ylimääräiseen työhön.

• kirpela

korttien eräs tarkoitus on ostostottumusten kartoitus.

• Tuo kyllä sellainen juttu, mikä on aika arvelluttavaa. Asiakkaitahan noilla tarjouksilla vaan halutaan tietysti. Ja jos kaikilla sitten olisi nuo plussakortit, tilanne olisi sama jos kenelläkään ei olisi mitään plussakortteja... tai vastaavasti muiden ryhmien etukortteja. Ainoa siinä vaan on että rahaa käytetään turhaan johonkin läpysköiden painamiseen ja niiden kanssa leikkimiseen.

• On siinä että tiedetään kuka ostaa vaippoja ja kaljaa, niin osataan suunnata mainokset juuri oikeille henkilöille ja samalla myydä niille jollakin mystisellä määritysmenetelmällä myös muita sopivia juttuja.

Pitää kuitenkin muistaa että se hinta jolla kauppias haluaa myydä tavaraa on se korttialennettu hinta ja muilla on siis hinnankorotus.

Lisäksi epämääräiset jälkikäteen tapahtuvat rahanpalautukset hämärtävät tuotteen oikean hinnan ja siis ovat periaatteessa lainvastaisia, sillä hintalapun hinta ei olekaan se lopullinen hinta (laki kuitenkin vaatii tuotteen hinnan näkyviin).

*kärttyilee*

• buddy-love kirjoitti:

On siinä että tiedetään kuka ostaa vaippoja ja kaljaa, niin osataan suunnata mainokset juuri oikeille henkilöille ja samalla myydä niille jollakin mystisellä määritysmenetelmällä myös muita sopivia juttuja.

Pitää kuitenkin muistaa että se hinta jolla kauppias haluaa myydä tavaraa on se korttialennettu hinta ja muilla on siis hinnankorotus.

Lisäksi epämääräiset jälkikäteen tapahtuvat rahanpalautukset hämärtävät tuotteen oikean hinnan ja siis ovat periaatteessa lainvastaisia, sillä hintalapun hinta ei olekaan se lopullinen hinta (laki kuitenkin vaatii tuotteen hinnan näkyviin).

*kärttyilee*

Nii, tuota oon iteki miettiny.. ja juurikin tuota laittomuutta...

• laskin..väärin kirjoitti:

Nii, tuota oon iteki miettiny.. ja juurikin tuota laittomuutta...

Vaatia ilmoittamaan myös nuo rahanpalautushinnat hintalapuissa, mutta siinä on se ongelma että korttien suosio heikkenisi kun asiakkaat tajuaisiavat että niistä ei oikeasti ole muuta kuin vaivaa.

• buddy-love kirjoitti:

Vaatia ilmoittamaan myös nuo rahanpalautushinnat hintalapuissa, mutta siinä on se ongelma että korttien suosio heikkenisi kun asiakkaat tajuaisiavat että niistä ei oikeasti ole muuta kuin vaivaa.

Niinpä..

ja sitten vähän toiseen asiaan liittyen minä en henk. koht. oikein pidä mistään tinkauksestakaan esim autokaupoilla tai missään muuallakaan, tarttis olla se sama hinta kaikille. Joku vänkääjä voi saada paljonkin halvemmalla kuin se vähemmän tietämätön.. kun sen hinnan tosiaan pitäs olla sama kaikille. Nih, iteki oon kyllä kova tinkaaja, pakko myöntää.

• laskin..väärin kirjoitti:

Niinpä..

ja sitten vähän toiseen asiaan liittyen minä en henk. koht. oikein pidä mistään tinkauksestakaan esim autokaupoilla tai missään muuallakaan, tarttis olla se sama hinta kaikille. Joku vänkääjä voi saada paljonkin halvemmalla kuin se vähemmän tietämätön.. kun sen hinnan tosiaan pitäs olla sama kaikille. Nih, iteki oon kyllä kova tinkaaja, pakko myöntää.

Kukaan ei tingi, niin firma päättää nostaa hintoja. Tinkiminen on suorempi signaali kuin naapurikauppaan siirtyminen (ne eivät sentään vielä myy myyntitietojaan toisilleen).

• uk-ko
        buddy-love kirjoitti:

On siinä että tiedetään kuka ostaa vaippoja ja kaljaa, niin osataan suunnata mainokset juuri oikeille henkilöille ja samalla myydä niille jollakin mystisellä määritysmenetelmällä myös muita sopivia juttuja.

*kärttyilee*

toi kirkonkylän K-kauppias saa tietää (tutkimalla mun Plussa-kortista imuroitua dataa, sen sijaan että kattoisi mitä mulla on kärryssä) ostanko mä vaippoja vai kaljaa... niin miten se suuntaa mulle juuri mulle personoituja vaippamainoksia?

Kaikenlainen tietohan on valtaa juu, mutta miten sitä tietoa sun mielestä konkreettisesti käytetään?

Maksaiskohan ne mulle jotain, jos myisin niille ihan suoraan tiedon, että äijät ostaa enemmän kaljaa ja lenkkiä ja muijat enemmän tofua ja kosmetiikkatuotteita?

(tuo hinta-asia on erikseen, oon siitä suunnilleen samaa mieltä)

• buddy-love kirjoitti:

Kukaan ei tingi, niin firma päättää nostaa hintoja. Tinkiminen on suorempi signaali kuin naapurikauppaan siirtyminen (ne eivät sentään vielä myy myyntitietojaan toisilleen).

Noniin, tiiän kyllä tuon. Ei siinä silti mitään järkeä ole...

Siinähän se myyntitieto olisi jos tinkimistä ei tapahtuisi tai myyntihinnan tarttis olla se ilmoitettu hinta. Helppoa ja kilpailu syntyisi tässäkin niinkuin normaalissa kaupankäynnissä...

• uk-ko kirjoitti:

toi kirkonkylän K-kauppias saa tietää (tutkimalla mun Plussa-kortista imuroitua dataa, sen sijaan että kattoisi mitä mulla on kärryssä) ostanko mä vaippoja vai kaljaa... niin miten se suuntaa mulle juuri mulle personoituja vaippamainoksia?

Kaikenlainen tietohan on valtaa juu, mutta miten sitä tietoa sun mielestä konkreettisesti käytetään?

Maksaiskohan ne mulle jotain, jos myisin niille ihan suoraan tiedon, että äijät ostaa enemmän kaljaa ja lenkkiä ja muijat enemmän tofua ja kosmetiikkatuotteita?

(tuo hinta-asia on erikseen, oon siitä suunnilleen samaa mieltä)

On mielenkiintoinen systeemi jos sitä osaa käyttää.
        Saa sieltä oikeasti käyttökelpoista tietoa vaikka mistä, mutta en ole nähnyt sitä miten ne sen datan käytännössä käsittelevät. Alueellisilla mainoskampanjoilla ja kauppakohtaisilla tarjouksilla testataan kuitenkin kaikenlaisia kohdennettuja vaikuttavuusjuttuja ym. Myö se että tilaat tiettyjä lehtiä ja ostat jotain kohdentaa tiettyjä mainoksia juuri noihin lehtiin.

• uk-ko
        buddy-love kirjoitti:

On mielenkiintoinen systeemi jos sitä osaa käyttää.
        Saa sieltä oikeasti käyttökelpoista tietoa vaikka mistä, mutta en ole nähnyt sitä miten ne sen datan käytännössä käsittelevät. Alueellisilla mainoskampanjoilla ja kauppakohtaisilla tarjouksilla testataan kuitenkin kaikenlaisia kohdennettuja vaikuttavuusjuttuja ym. Myö se että tilaat tiettyjä lehtiä ja ostat jotain kohdentaa tiettyjä mainoksia juuri noihin lehtiin.

mua ei jaksa huolettaa, että tilastot johdetaan mun Plussa-kortista vanhanaikasempien tiedonkeruumenetelmien sijasta, joita on käytetty vuosikymmenet.
        Alueellisia mainoskampanjoita ja kauppakohtaisia tarjouksia on ollut maailman sivu.

Enemmän mua tuossa kohdentamisasiassa kiinnostaa ja huolettaa nää foorumeiden kohdennetut mainokset, jotka oikeasti poimii sanoja mun viesteistä ja suuntaa niiden perusteella mulle personoitua mainontaa. Se on kiinnostavaa.

• uk-ko kirjoitti:

mua ei jaksa huolettaa, että tilastot johdetaan mun Plussa-kortista vanhanaikasempien tiedonkeruumenetelmien sijasta, joita on käytetty vuosikymmenet.
        Alueellisia mainoskampanjoita ja kauppakohtaisia tarjouksia on ollut maailman sivu.

Enemmän mua tuossa kohdentamisasiassa kiinnostaa ja huolettaa nää foorumeiden kohdennetut mainokset, jotka oikeasti poimii sanoja mun viesteistä ja suuntaa niiden perusteella mulle personoitua mainontaa. Se on kiinnostavaa.

Minulle näköjään personoidaan mainos sanalla: ilmainen.

• uk-ko
        buddy-love kirjoitti:

Minulle näköjään personoidaan mainos sanalla: ilmainen.

Mun facebook-profiilissa:

"Voita Macbook Air
        Oletko 50-vuotias? Onneksi olkoon - olet valittu 22. joulukuu 2009: Voita Macbook Air - arvo on noin 1.499,00 EUR! Klikkaa tästä!"

"Kondomeja Postimaksutta
        Ei törkyä. Vain kondomeja. Suomen levein kondomivalikoima. www.kondomikuningas.fi
        Tykkää"

"Oletko 50-vuotias?
        Onneksi olkoon! LOMA-finaali: Voita luksusmatka Thaimaahan! - arvo 1000 euroa! Klikkaa tästä.
        Tykkää"

• HYVÄKSESI::::!!!!

.

itse käytän plussakortteja vain isompien hankintojen yhteydessä esim. pesukone tai imuri

.

• Ole hyväksikäyttöä, vaan alistumista huijaukseen.

• TOTTUMUKSIA::::
        buddy-love kirjoitti:

Ole hyväksikäyttöä, vaan alistumista huijaukseen.

.

kauppaketjulle jos ostaa pesukoneen 10 vuoden välein

.

• TOTTUMUKSIA:::: kirjoitti:

.

kauppaketjulle jos ostaa pesukoneen 10 vuoden välein

.

Sinulle halutaan myydä myös pesujauhetta ja tehdään lisäksi päätelmiä siitä miten elät ja asut.

• ######????????

*
        eräältä huoltoasemalta saa plussapisteitä, puhelinlaskusta, useista kaupoista ja vakuutuksista

*

• Jos ei ole plussakorttia, ei tule alennusta ja tuosta ei voi oikeen tinkiä. Siksi plussa-alet on jotta plussa-asiakkaat kävis kaupassa. Jos ei missään olisi kanta-asiakaskorttialennuksia niin kanta-asiakkuus olis turhaa ja mäkään en omistais plussakorttia enkä kävis siellä missä olis alennuksia.

Hommaa kortti niin ei tartte kitistä :)

• Ylimääräinen vaiva ja huijausta, sekä osittain lain vastaista.

• buddy-love kirjoitti:

Ylimääräinen vaiva ja huijausta, sekä osittain lain vastaista.

Jos sä sitä meinaat, että sillä kerätään tietoa ihmisten ostostottumuksista niin mulle se on kyllä aivan sama, mitä ei enää valvottais ja hyödynnettäisi. Kortti mikä kortti, sillä saa alennusta :D

• alruna kirjoitti:

Jos sä sitä meinaat, että sillä kerätään tietoa ihmisten ostostottumuksista niin mulle se on kyllä aivan sama, mitä ei enää valvottais ja hyödynnettäisi. Kortti mikä kortti, sillä saa alennusta :D

Ostat kerran kuussa urheilujoukkueelliselle reilut saunakaljat ja kaikkien vakuutuksiesi hintaa nostetaan sen jälkeen kun automaatti ilmoittaa sinut riskitapaukseksi. Tieto on jossain tapauksissa yksilölle haitallista.

• buddy-love kirjoitti:

Ostat kerran kuussa urheilujoukkueelliselle reilut saunakaljat ja kaikkien vakuutuksiesi hintaa nostetaan sen jälkeen kun automaatti ilmoittaa sinut riskitapaukseksi. Tieto on jossain tapauksissa yksilölle haitallista.

Sitten se nostaa, asia ei valitettavasti ole mun käsissä. Mutta mä saan enemmän hyötyä niistä alennuksista ja häviin vähemmän vaikka joku keksisikin nostaa parilla eurolla kuukaudessa vakuutusmaksua, siihen vakuutusmaksut perustuukin että oletko millanen riskiasiakas, poltatko, onko harrastuksena hyppiä katoilta laskuvarjohyppyjä jne.. En mäkään pyörittäisi firmaa joka ei tekis voittoa.

• buddy-love
        alruna kirjoitti:

Sitten se nostaa, asia ei valitettavasti ole mun käsissä. Mutta mä saan enemmän hyötyä niistä alennuksista ja häviin vähemmän vaikka joku keksisikin nostaa parilla eurolla kuukaudessa vakuutusmaksua, siihen vakuutusmaksut perustuukin että oletko millanen riskiasiakas, poltatko, onko harrastuksena hyppiä katoilta laskuvarjohyppyjä jne.. En mäkään pyörittäisi firmaa joka ei tekis voittoa.

Et saa autovakuutusta ostostesi takia lainkaan. Tai ehkä pankki ei anna asuntolainaa.

Lisäksi se alennushinta kortilla on se normaalihinta ja kortittomille on korotettu hinta, eli siis saamasi alennus ei ole todellinen alennus.

• buddy-love kirjoitti:

Et saa autovakuutusta ostostesi takia lainkaan. Tai ehkä pankki ei anna asuntolainaa.

Lisäksi se alennushinta kortilla on se normaalihinta ja kortittomille on korotettu hinta, eli siis saamasi alennus ei ole todellinen alennus.

Kauppa ottaa sen minkä ottaa, jos mä jotain tarviin niin mun on pakko ostaa sillä hinnalla, mikä on määrätty. Jos siitä jotain plussa alea tulee, niin se on silti mulle vähemmän maksettavaa oli se sitten kuinka ylitse normaalihinnan tahansa. Itsekin kaupanalalla tiedän että se tuotteen "normaalihinta" sisältää henkilökunnan palkat, henkilöstökulut, mainonnan, tilojen ylläpidon yms yms. Ilmaiseksi ei kaupan kannatakaan mitään antaa :D

Jos autovakuutus jää saamatta mun kaljaostosten takia niin haetaan se firmalta, joka sen antaa tai vaihtoehtoisesti tehdään kaljaostokset Prismassa.

• ,,..--

Mua ainakaan ei haittaa yhtään ruokakauppojen etukorttien olemassaolo. Kukaan mitään "matti lihapiirankanostaja"-rekisteriä koskaan ehdi laatia... Se nyt on itsestään selvää, että jos ei suurin piirtein turkisvaihdantataloudella pelata, niin ostokäyttäytymisesi kiinnostaa. Mua se ei haittaa, joskin tietysti joissakin kaupoissa korttialennukset ovat suuria. Ja mikäli(???) halusit siitä laajemminkin listaa, että mitä syön, en aio luetella. Sellaisia listoja voit hekumoida vaikkapa palstaystäviesi kanssa.

Jos sulla oikeesti on trauma korteista, niin ei sun mitään kauppojen etukortteja kande vältellä. Välttele siinä tapauksessa, jos korttitraumainen satut olemaan, enemmin vaikka poliittisten puolueiden jäsenkirjoja. Ne voi leimata viis kertaa enemmän, kuin mikään ruokakaupan etukortti.

• Muista noudattaa ilmoitustasi henkilöön käymättömästä asiakeskustelusta.

• ,,..--
        buddy-love kirjoitti:

Muista noudattaa ilmoitustasi henkilöön käymättömästä asiakeskustelusta.

Sua haittas plussakortit. Kommentoin siihen vastineellani.

Mua kieltämättä pahasti haittaa ja häiritsee sun mua teille tuntematonta mielikuvitusjutuilla pilkkaavat ja kummalliset palstaystäväsi ja sinä tällä palstalla, joskaan tossa vastineessani en sanallakaan käsitellyt mitään muuta, kuin asiaasi, joten suosittelisin olla olematta perustelematta asiaton keskustelupalstalla, koska se on keskustelupalstalla ahdistelua.:)

• sirpamaikkarilta

aina saa edes sillä kortilla.

• kirpela

nii?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe