40+ = huopatossutehdas?

Putkivalo

Kello on 12:25 eikä vielä yhtään elämää täällä! Ootteko hengissä? Onko pakkanen vienyt kielen? Vaikeaa kirjoittaa villatumput kädessä?

Onko kinkusta tehty jo hernekeittoa? Montako joulu-laatikkoa jäi pakastimeeseen? Mulle tuli vähän kiire sittenkin joulun kanssa, joten piparkakkutalo on vieläkin koristelematta. Mutta Nuutin päivä on vasta huomenna, vielä ehtii...

69

1089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ich bin...

huopatossutehdas... Olen ihmetellyt samaa itsekin.

Hengissä on pakkasista selvitty ja olen jopa tykästynyt talveen. Näin on. Enkä ole edes paleltunut. Nenänpäähän välillä yrittää mokoma puraista, mutta muuten on jättänyt rauhaan. Miksi pakkanen kohtelee mua näin lempeästi? Sanopas se!

Ei ollut kinkkua, joten se siitä keitosta. Laatikoita ei jäänyt yhtään, kun ensimmäistäkään ei väsätty, eikä ostettu. Joten se siitäkin sitten. Joulukuusi heitettiin pihalle heti joulun jälkeen, koska...
      http://www.rakentaja.fi/artikkelit/artikkelikuva.asp?ver=2&id=2258

Mutta hei, kevät tulee, eikös vaan olekin ihanaa?

• Putkivalo

vastaus venyi, nukku-Matti otti voiton eilen 6-0 :)

Mitä ihmettä sä sitten söit jouluna? Kuusi oli kyllä jotenkin tutun näköinen..

On tämä talvi ollut ihmeellinen. Ja muisti. Kun muistan että talvet oli aina tällaisia lapsuudessa. Vai muistanko vaan iän väärin, oonkin elänyt 1800-luvulla kun sudet ulvoi nurkissa :))

• Ich bin...
        Putkivalo kirjoitti:

vastaus venyi, nukku-Matti otti voiton eilen 6-0 :)

Mitä ihmettä sä sitten söit jouluna? Kuusi oli kyllä jotenkin tutun näköinen..

On tämä talvi ollut ihmeellinen. Ja muisti. Kun muistan että talvet oli aina tällaisia lapsuudessa. Vai muistanko vaan iän väärin, oonkin elänyt 1800-luvulla kun sudet ulvoi nurkissa :))

Matti se selättää täälläkin, kumma heppu...

Suklaata. Tolkuttomasti. Niin ja käytiinhän me syömässä sukulaisten kinkut ja laatikot...

Ihmeellinen talvi. Ei näin satumaisen kaunista ole ollut koskaan. Ei edes lapsuudessa, vai enkö vaan muista... Kevättä ja kesää odotan silti. Kevään lapsi kun olen. Neiti kevät...

Ihanaa viikkaria sulle!

• Putkivalo
        Ich bin... kirjoitti:

Matti se selättää täälläkin, kumma heppu...

Suklaata. Tolkuttomasti. Niin ja käytiinhän me syömässä sukulaisten kinkut ja laatikot...

Ihmeellinen talvi. Ei näin satumaisen kaunista ole ollut koskaan. Ei edes lapsuudessa, vai enkö vaan muista... Kevättä ja kesää odotan silti. Kevään lapsi kun olen. Neiti kevät...

Ihanaa viikkaria sulle!

sitä mäkin voisin kyllä harrastaa. Ja kohta saa taas, kun pääsiäinen tulee :) Kokeilin tässä viikolla suklaanaamiota muuten, hyvältä tuntui, hetken oli jopa syötävän oloinen :))

Totta kyllä, en muista minäkään että puut olisivat olleet näin kauniit, näin kauan, ikinä! Ja kun sitä lunta tuli harva se päivä, kadutkin oli valkoiset. Ihanaa.. Lapissa ne varmaan pudistelee päätä, että mitä ihmeellistä tossa ny... :)

Mulle on tulossa ihana viikonloppu :))) toivon sitä samaa sulle, Ichku :)

• Ich bin...
        Putkivalo kirjoitti:

sitä mäkin voisin kyllä harrastaa. Ja kohta saa taas, kun pääsiäinen tulee :) Kokeilin tässä viikolla suklaanaamiota muuten, hyvältä tuntui, hetken oli jopa syötävän oloinen :))

Totta kyllä, en muista minäkään että puut olisivat olleet näin kauniit, näin kauan, ikinä! Ja kun sitä lunta tuli harva se päivä, kadutkin oli valkoiset. Ihanaa.. Lapissa ne varmaan pudistelee päätä, että mitä ihmeellistä tossa ny... :)

Mulle on tulossa ihana viikonloppu :))) toivon sitä samaa sulle, Ichku :)

Kyllä ne Lapissa saattaa vähän ihmetelläkin tätä etelän lumimäärää. Joulun aikaan täällä oli enemmän lunta kuin esim. Rovaniemellä.

Suklaanaamio, yam! Sitä en olekaan vielä kokeillut. Mämminaamiota kylläkin, siis turvetta...

Ihana viikonloppu sulle siis tulossa. Mahtavaa! Enjoy...

Ei muuta kuin choco choco vaan.
        C'mon! Un! Dos! Tres!
        http://www.youtube.com/watch?v=XbaRFShF_D0

• lihaaa

Mutta näin Tammikuussa saa joulukinkkua erittäin edullisesti. Itse ostin neljä pientä juhlakinkkua a 2, 50 ekeä kilo. Suuria harmaasuolattuja oli hintaan 1, 50 ekeä kilo. Vuosi sitten ostin kaksi isoa kinkkua ja sahasin ne palasiksi pakastimeen, nyt oli noita pieniä, jotka mahtuivat sellaisenaan. Mäkkärin hampurilaisen hinnalla kinkku.

• tammikuussa on hyvinkin perusteltua, jolloin lahjat saa alesta, safkat lähes ilmaiseks ja kohtuuhyvän kuusen melkein mistä vaan roskiksenkulmalta ilmaseks!

• Putkivalo

Kävin kaupassa heti kun ovet aukes ja piti ostaa jotain ihan muuta kuin vaihtelux, vaan kauppias oli eri mieltä. Hyllyt pullollaan kinkkuja, isot ja pienet 1,95€/kg. Samanhintaista kuin siskonmakkara, joten ostin sitä :))

• Muraatti

haihtuu lämpö kun seisoo suu auki.
      Palellaan yhdessä?

• Putkivalo

kun vielä vaan pulisee :)))

Nyt ei tarvi palella enää! -3 astetta. Muuten meni hyvin vaikka oli niin kylmää, paitsi sängystä kampeeminen aamuisin oli takkuista. Taisin nukkua pommiin joka ikinen aamu.

• Muraatti
        Putkivalo kirjoitti:

kun vielä vaan pulisee :)))

Nyt ei tarvi palella enää! -3 astetta. Muuten meni hyvin vaikka oli niin kylmää, paitsi sängystä kampeeminen aamuisin oli takkuista. Taisin nukkua pommiin joka ikinen aamu.

ny, jos olisit muraatti ja lehdet paleltuu?
        Olisis se hätä, vähän sinullaki?
        Jos joku edes kastelis, pakkasnesteellä?
        Pliis, anyone?

• Putkivalo
        Muraatti kirjoitti:

ny, jos olisit muraatti ja lehdet paleltuu?
        Olisis se hätä, vähän sinullaki?
        Jos joku edes kastelis, pakkasnesteellä?
        Pliis, anyone?

Miten käy sitten sen tipattoman tammikuun kanssa?? Jos saat nyt maitoa, ja ensi kuussa pakkasnestettä?

• Pitää käydä töissäki..niih...;)

Eikä täällä muuteskaa palella.Lämmintä piisaa ihan oravillekkin..

Meidän kinkku on jo matkalle jonnekki.En tiiä mihin veivät,ku kakka-auto haki..;))

• Putkivalo

No voihan siellä töissä vaik käväistä :))

Mitäh?? Onko teillä kuusessa oravia? Vai ovi jäätynyt auki? Joku VR-mallinen ovi teillä?

Kierrätys on hyvä asia :))

• Putkivalo kirjoitti:

No voihan siellä töissä vaik käväistä :))

Mitäh?? Onko teillä kuusessa oravia? Vai ovi jäätynyt auki? Joku VR-mallinen ovi teillä?

Kierrätys on hyvä asia :))

sisällä oravia,mut mä uskon että ne lämmittelee tossa tuuletusluukun luona.Yöllä ku tulee aina kuuma,nii se pitää avata..:))

• Putkivalo
        mii-su kirjoitti:

sisällä oravia,mut mä uskon että ne lämmittelee tossa tuuletusluukun luona.Yöllä ku tulee aina kuuma,nii se pitää avata..:))

niistä orkutkin hyötyy... öh.. :O

Mulla on niin kylmä sänky että oon saanut vaan palella! Ei auta vaikka on tuplat peitot ja 9 henkeä makoilee jalkojen päällä :) kissa siis.

• Putkivalo kirjoitti:

niistä orkutkin hyötyy... öh.. :O

Mulla on niin kylmä sänky että oon saanut vaan palella! Ei auta vaikka on tuplat peitot ja 9 henkeä makoilee jalkojen päällä :) kissa siis.

flanellipussilakana,niin kyllä on aina lämmin...Mä en siitä luopuis mistään hinnasta! Se on niin ihanan pehmeekin...:)

• Putkivalo
        mii-su kirjoitti:

flanellipussilakana,niin kyllä on aina lämmin...Mä en siitä luopuis mistään hinnasta! Se on niin ihanan pehmeekin...:)

se sun salaisuus olikin :))) Pitää kokeilla! Saakohan niitä tuplaleveinä...

• Putkivalo kirjoitti:

se sun salaisuus olikin :))) Pitää kokeilla! Saakohan niitä tuplaleveinä...

kun en ole koskaan kattonu...:) Talvella toi on kyllä mukava,mut kesällä sitä ei kyllä kärsi.

• Putkivalo
        mii-su kirjoitti:

kun en ole koskaan kattonu...:) Talvella toi on kyllä mukava,mut kesällä sitä ei kyllä kärsi.

voi nukkua satiinissa, tai chanelissa tai jotain :))

• *sande*

Perhana duuni imee ihmisestä välillä viimeisetkin mehut, varsinkin kun on tämmöset
      säännöllisen epäsäännölliset työajat. Millonka alotat aamu 5, millonka lopetat
      ilta 11. Ja tähän väleihin koitat hoidella omatkiin hommat ! Sekä keikat...
      Jokohan tästä pikkuhiljalleen joutasi elkkikseski ?
      Se ei tämä vanhuus tule yksin... ei.

Kinkku on - luojalle kiitos- tuhottu: Tuossa oli hoitokoira reilun viikon verran, sille kelepasi,
      meidän nirppis vaan päätään käänteli kupin päällä. Palkintona tästä pääsi sitten mattopyykille :///
      Ei ois saanut antaa sitä luuta kuulema mutta kun toinen niiiin anovasti katseli :o))) Hellyin...

Laatikoita NOLLA ! Paitsi- maksista kaupan alesta heti joulun jälkeen pakastin puolilleen.
      Sitä tuo omakin puudeli suostuu syömään. Piparia meillä on vaan tuolla makarissa ***WIRN****

http://www.youtube.com/watch?v=_ZMGurzhvcI

• Putkivalo

Epäsäännöllinen työaika on kyllä peestä, ja iltavuorot varsinkin :) Sun kohdalla vissiin ylipitkät vuorot!

Mattopyykille pääsin muuten minäkin, uuden vuoden päivänä :))

Tuli sun linkistä mieleen että mitä jos näiltä teineiltä koettais piilottaa huopikkaat (tai edes käyttämään), ottaisko nyky-nuoriso asian noin kevyesti, vai olisiko raastuvan paikka :))

• Kurjenkello

huopatossutehtaalle vipinää : )

Eilen kävi lenkkeillessä aluksi hengitykseen, se oli tosi inhottavaa. Ilma tuntui kuivalta ja mielettömän kylmältä. Aikaisemmin ei ole ollut sellaista tunnetta. Sitten kun pääsin vauhtiin, niin mikään ei enää pidätellyt. Suu kyllä kannattaa pitää supussa, ettei pakkanen kaappaa kieltä.

Kinkusta ei jäänyt hernekeittoon murustakaan, vaikka niin oli suunnitelma...eikä siihen kerinnyt kyllästymään. Meillä syödään usein kalaa ja kanaa ja sitten kun kinkku on valmis, sitä on aivan pakko syödä vimmatusti. Sama oli laatikoiden kanssa, paitsi niitä oli haettava lisää ja hinta olikin pudonnut melkoisesti.

Hyvä sekin, että piparitalon osat on jo valmiinta ja jos ne on vielä tallella. Meikä kun on kova syömään taikinaa niin siinä on aina riski olemassa, ettei tule kaikkia seiniä, tai jää katto vajaaksi ; )

• Putkivalo

muuten tuo kylmä hyvää keuhkoputkille, pitäis keksiä joku esilämmitys :) Tuntuu muutenkin että hengästyy kylmässä herkemmin, ihan kuin happea olisi vähemmän ilmassa.

Vai kinkku loppui kesken :) niin ei ole mulle tapahtunut...öhm.. ikinä :/ Aina jää niin että lapset kyllästyy joulukinkkupizzaankin. Paitsi tänä vuonna jäi vaan niin että riittää papusoppaan :)

• Kurjenkello
        Putkivalo kirjoitti:

muuten tuo kylmä hyvää keuhkoputkille, pitäis keksiä joku esilämmitys :) Tuntuu muutenkin että hengästyy kylmässä herkemmin, ihan kuin happea olisi vähemmän ilmassa.

Vai kinkku loppui kesken :) niin ei ole mulle tapahtunut...öhm.. ikinä :/ Aina jää niin että lapset kyllästyy joulukinkkupizzaankin. Paitsi tänä vuonna jäi vaan niin että riittää papusoppaan :)

vaivaamaan yksi asia.
        Entäpäs jos se esilämmitys olisi joku mies. Jos lähtis lenkille sillä tavalla, että alkais pussailla jo ulko-ovella.
        Pysyisi lämpimänä molempien suut ja keuhkot koko lenkkimatkan, vai mitä?

Pitäisköhän mun tämä ihan patentoida, vai onkohan jo patentoitu, vastaa äkkiä? ; )

Kun saan vastauksen tähän kiireelliseen, voin myös tehdä tuota papusoppaa, vaikka ei ole enää sellaista lihaakaan, silti.

• Putkivalo
        Kurjenkello kirjoitti:

vaivaamaan yksi asia.
        Entäpäs jos se esilämmitys olisi joku mies. Jos lähtis lenkille sillä tavalla, että alkais pussailla jo ulko-ovella.
        Pysyisi lämpimänä molempien suut ja keuhkot koko lenkkimatkan, vai mitä?

Pitäisköhän mun tämä ihan patentoida, vai onkohan jo patentoitu, vastaa äkkiä? ; )

Kun saan vastauksen tähän kiireelliseen, voin myös tehdä tuota papusoppaa, vaikka ei ole enää sellaista lihaakaan, silti.

Olishan tuossa ideaa :))) paitsi sopimukseen pitää sitten lisätä pykälä että velvoittautuu lenkille kaikesta lämmittelystä huolimatta :)) Ettei vaan käy niin että lenkki jää väliin, meinaan.

• Kurjenkello
        Putkivalo kirjoitti:

Olishan tuossa ideaa :))) paitsi sopimukseen pitää sitten lisätä pykälä että velvoittautuu lenkille kaikesta lämmittelystä huolimatta :)) Ettei vaan käy niin että lenkki jää väliin, meinaan.

niin että soppa ei vielä porise ja ne pavutkin on vielä siellä kaupassa. Täytynee laittaa papupata porisemaan.. olisi uusi tuttavuus ruokavaliossa.

Juu, kyllä lenkkeilyyn on sitten laitettava yksi vastuupykälä lisää ja se on allekirjoitettava kolmena kappaleena, ettei ala homma ontumaan. Raitis ilma tekee myös miehelle hyvää :)))) Sekä sisäilma ;)

• Putkivalo
        Kurjenkello kirjoitti:

niin että soppa ei vielä porise ja ne pavutkin on vielä siellä kaupassa. Täytynee laittaa papupata porisemaan.. olisi uusi tuttavuus ruokavaliossa.

Juu, kyllä lenkkeilyyn on sitten laitettava yksi vastuupykälä lisää ja se on allekirjoitettava kolmena kappaleena, ettei ala homma ontumaan. Raitis ilma tekee myös miehelle hyvää :)))) Sekä sisäilma ;)

pistää aina pavut ja herneet sekaisin, ne on hänelle kaikki papuja, ja että mä alkuun pyörällä päästäni. Nyt mä näköjään osaan sekoittaa ne ihan itte :)

Tulipa mieleen että oisko se syy heikotukseen kun pussailee, ettei saa happea :))

• Kurjenkello
        Putkivalo kirjoitti:

pistää aina pavut ja herneet sekaisin, ne on hänelle kaikki papuja, ja että mä alkuun pyörällä päästäni. Nyt mä näköjään osaan sekoittaa ne ihan itte :)

Tulipa mieleen että oisko se syy heikotukseen kun pussailee, ettei saa happea :))

mutta jos tää onkin mennyt hurmion puolelle.. olisiko se sittenkin niin, ettei sitä lenkilläoloa ole enää aistinut, eli mies on vieny tajun..niin sen täytyy olla, onse :))) Hyvä, kun kerroit ;)))

Onko ne pavut säilykepurkeissa, pakasteena, vai miten ne on myynnissä ja mitä kannattaa ostaa? Laitan mielelläni itse ruokaa, mutta tämä papusysteemi ei ole hallussa. Mitä niiden kanssa sotketaan samaan kattilaan?

• Putkivalo
        Kurjenkello kirjoitti:

mutta jos tää onkin mennyt hurmion puolelle.. olisiko se sittenkin niin, ettei sitä lenkilläoloa ole enää aistinut, eli mies on vieny tajun..niin sen täytyy olla, onse :))) Hyvä, kun kerroit ;)))

Onko ne pavut säilykepurkeissa, pakasteena, vai miten ne on myynnissä ja mitä kannattaa ostaa? Laitan mielelläni itse ruokaa, mutta tämä papusysteemi ei ole hallussa. Mitä niiden kanssa sotketaan samaan kattilaan?

mä kerron enemmän kuin tiedänkään :))) hyvä vaan!

Siis ne pavut. Ex-anoppi sanoi aina herneetkin pavuiks, enkä ikinä tiennyt kumpaa hän oikeesti tarkoitti. Ja nyt mä näköjään harrastan samaa. Siis papuilua. Herneilyn sijasta. Saaks jo selvää? Vai menix taas väärin... mä oon jo ihan sekaisin. Tiedän mistä johtuu kyllä, mulla on happivajetta :)))

• Kurjenkello
        Putkivalo kirjoitti:

mä kerron enemmän kuin tiedänkään :))) hyvä vaan!

Siis ne pavut. Ex-anoppi sanoi aina herneetkin pavuiks, enkä ikinä tiennyt kumpaa hän oikeesti tarkoitti. Ja nyt mä näköjään harrastan samaa. Siis papuilua. Herneilyn sijasta. Saaks jo selvää? Vai menix taas väärin... mä oon jo ihan sekaisin. Tiedän mistä johtuu kyllä, mulla on happivajetta :)))

saa aina, mutta tajuaako siitä mitään ;))))))

Katsos, mun pää on varmaan täysin tyhjä yms. kivaa viikonlopun ratoksi.
        Joku viisas on sanonut, että nollaa ajatuksensa viikonloppuna, mutta meikä nollaa jo ennen viikonloppua, siitä tämä kaikki :-)

Ei rasitu polla..... lähimmäisille tietysti raskasta : (

• kissa vei kielen, mutta onneks suostu vaihtamaan sen jäännöskinkun palaan! Ja sitäpaitsi näillä pakkasilla on kuule huopatossutehtaillakin täystöllisyys ja koneet käyvät kuumina. Pääsi kaikenlisäksi huopakin loppumaan, joten lopputalven erät täytyy tehdä kattohuovasta.

Jos et piparitaloas ole ehtinyt vielä edes koristelemaan saati syömään niin ehdottaisin, että iskisit se palstapöytään? Mulla on vielä glögiä jäljellä, joten eiköhän pistetä pystyyn palstapikkujoulut- kerrankin ajoissa? :))

• Putkivalo

mä olin taas ajatellut sen hiljaisuuden ihan väärään paikkaan :))) Ovat tainneet ottaa huopatossutehtaaseen myös monotehtaan työntekijät, kun ei monoja enää tahdo löytyä kaupoista :/ Se on muuten hauska yhtälö - urheilukaupan halvimmat monot saa samaan hintaan kuin suksipaketin.

No laitetaan palstapöytään! Se on vieläkin koristelematta, kun piti juosta monojen perässä. Yxitypy ja Muraatti tuo meille varmaan kylmäsavustettua poroa :P

• Putkivalo kirjoitti:

mä olin taas ajatellut sen hiljaisuuden ihan väärään paikkaan :))) Ovat tainneet ottaa huopatossutehtaaseen myös monotehtaan työntekijät, kun ei monoja enää tahdo löytyä kaupoista :/ Se on muuten hauska yhtälö - urheilukaupan halvimmat monot saa samaan hintaan kuin suksipaketin.

No laitetaan palstapöytään! Se on vieläkin koristelematta, kun piti juosta monojen perässä. Yxitypy ja Muraatti tuo meille varmaan kylmäsavustettua poroa :P

hiihtokenkätehtaan johtajalla meni hermot ja hän tuli antaneeksi monoa suurimmalle osalle työntekijöitä, jotka sitten huopatossutehtailija kaukokatseisesti palkkasi. Tässä sitten lopputulos. Samanlainen yhtälö muuten pätee mustesuihkutulostimissa. Halvimmillaan tulostimen patruunoineen saa samaan hintaan kun pelkät patruunat.

Eikun palstapöytä koreaksi... siis suomeksi....tarkoitan notkumaan! :) Kylmäsavuporon lisäksi Typy ja Muraatti voisivat tuoda vielä pakastekalaa ja -vihanneksia :)) Niin ja jälkyksi jäätelöä sekä jääteetä! :D

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

hiihtokenkätehtaan johtajalla meni hermot ja hän tuli antaneeksi monoa suurimmalle osalle työntekijöitä, jotka sitten huopatossutehtailija kaukokatseisesti palkkasi. Tässä sitten lopputulos. Samanlainen yhtälö muuten pätee mustesuihkutulostimissa. Halvimmillaan tulostimen patruunoineen saa samaan hintaan kun pelkät patruunat.

Eikun palstapöytä koreaksi... siis suomeksi....tarkoitan notkumaan! :) Kylmäsavuporon lisäksi Typy ja Muraatti voisivat tuoda vielä pakastekalaa ja -vihanneksia :)) Niin ja jälkyksi jäätelöä sekä jääteetä! :D

saiko kukaan hiihtokenkätehtaalla 38 koon monoa, ostan oitis :))

Lamankohotuskeli tämä luminen talvi :) tarvii yhtäkkiä kaiken maailman varusteita, luistimia ja suksia. Niitä ei viime talvena tarvinnut kuin sisätiloissa ja tunneleissa.

Viedään me Typylle ja Muraatille lumipesut :P Alanko tulla vanhaksi kun en yhtään ketään ole vielä pesaissut vielä tänä talvena. Vai onko mun kamut niin vanhat, ne ei kestä enää :))

• Yxitypy

ootte ihan väärällä palstalla.
      Katsokaa 50 kuinka siellä ollaan aktiivisia ( paitsi minä) :=))

Kaikki jouluruoat laatikoineen on jo syöty. Kinkkua ei tosin ollutkaan.

• kun laatikotkin piti syödä! Söiks joulupaperit kans? :)) Noooooooooh, sen siitä saa kun ei kunnon kinkkua pöytään hommaa! Olet sitten ens jouluna taas pikkasen viisaampi! ;)

Jokos muuten kotasi on jäänyt hangen alle?

• sanoisin kyllä, että 50 palstalla ollaan paremminkin yliaktiivisia ja kaikenlisäksi näkyy porukkaan soluttautuneen muutama aloitusgeneraattorikin. Ei voi kuin ihmetellä, että mistä noita aiheita oikein riittää? :)) Melkein kun eräällä nimeltämainitsematommalla eräällä H-alkuisella palstalla ennen muinoin! ;)

• Yxitypy
        norMix kirjoitti:

sanoisin kyllä, että 50 palstalla ollaan paremminkin yliaktiivisia ja kaikenlisäksi näkyy porukkaan soluttautuneen muutama aloitusgeneraattorikin. Ei voi kuin ihmetellä, että mistä noita aiheita oikein riittää? :)) Melkein kun eräällä nimeltämainitsematommalla eräällä H-alkuisella palstalla ennen muinoin! ;)

teet, kun viiskymppiset ovat niin sosiaalista porukkaa. Sunhan se pitäis itekkin tietää, jollen väärin muista :=)))
        Sehän on hyvä kun joku ees viitsii aloituksia tehdä, kun itse siinä tullut niin laiskaksi. Ja että mitä!! Et kait sä mua tarkoittanut tuolla H-palstan aloitusgeneraattorilla??

• Yxitypy
        norMix kirjoitti:

kun laatikotkin piti syödä! Söiks joulupaperit kans? :)) Noooooooooh, sen siitä saa kun ei kunnon kinkkua pöytään hommaa! Olet sitten ens jouluna taas pikkasen viisaampi! ;)

Jokos muuten kotasi on jäänyt hangen alle?

sitten. Olen syönyt jo kaikki laatikoissa olevat porkkana- lanttu-ja bataattilaatikot :=))

Kinkkua ei tule mun pöydässä olemaan ikinä. Mulla on sianlihan halu mennyt jo pentuna, kun isä teurasti eräs joulu mun lemmikkisian (oli nimeltään Ville) jota kesän olin ruokkinut.

Kota on vielä hangen päällä. Tässä just lisäsin nuotioon puita, ja ajattelin mennä taljan alle yöunille.

• Yxitypy kirjoitti:

sitten. Olen syönyt jo kaikki laatikoissa olevat porkkana- lanttu-ja bataattilaatikot :=))

Kinkkua ei tule mun pöydässä olemaan ikinä. Mulla on sianlihan halu mennyt jo pentuna, kun isä teurasti eräs joulu mun lemmikkisian (oli nimeltään Ville) jota kesän olin ruokkinut.

Kota on vielä hangen päällä. Tässä just lisäsin nuotioon puita, ja ajattelin mennä taljan alle yöunille.

Vai tarkotiks potaatti- eli perunalaatikkoa. Jälkimmäistä kyllä syödään meilläkin päin, bataattilaatikosta en ole kuullutkaan.

Vai ei Ville maisunut ruokapöydässä, kumma juttu! :)) No tapa se on tuokin vieroittaa kinkun syönnistä!

Älä nyt sitten liikaa lämmitä, ettei hanki sula alta! :)

• Yxitypy kirjoitti:

teet, kun viiskymppiset ovat niin sosiaalista porukkaa. Sunhan se pitäis itekkin tietää, jollen väärin muista :=)))
        Sehän on hyvä kun joku ees viitsii aloituksia tehdä, kun itse siinä tullut niin laiskaksi. Ja että mitä!! Et kait sä mua tarkoittanut tuolla H-palstan aloitusgeneraattorilla??

onhan viiskymppisissä mistä valita, mutta joku kohtuus tuossa aloitusten generoimisessakin pitäisi olla. Sanottakoot vaikka 1/talous/päivä!

Viittaukseni H-palstaan oli puhtaasti fiktiivinen. Kaikki mahdolliset vastaavuudet todellisuuteen ovat puhdasta sattumaa ja lukijan mielikuvituksen tulosta! Ja saattaa myös olla, että tekstin elävöittämiseksi tuli määrää pikkuisen vedettyä yläkanttiin! :)

• ...
        norMix kirjoitti:

Vai tarkotiks potaatti- eli perunalaatikkoa. Jälkimmäistä kyllä syödään meilläkin päin, bataattilaatikosta en ole kuullutkaan.

Vai ei Ville maisunut ruokapöydässä, kumma juttu! :)) No tapa se on tuokin vieroittaa kinkun syönnistä!

Käyttänyt jo vuosia. Perunaa koitan vältellä. Noh, ihan yks periaatteellinen asia ja sitten mun mielestä peruna on yleensä pahan makuistakin.

Bataatti on kotoisin Perusta kuten pottukin. Makeampi kuin pottu, mutta ei niin makea kuin perinteinen nauris. Koostumus kuten perunassa, sopii samoihin ruokiin. Käsittääkseni kaikki bataatti on tuontikamaa, kalliimpaa kuin pottu. Pottua muuten myydään kuluttajille likipitäen tappiolla, viljelijä ei saa perunasta kunnolla edes kustannuksia, mutta se nyt on maatalouspolitiikkaa ja asia erikseen.

Bataatin kysyntä on ilmeisesti kasvanut, sitä saa kaupoista jo hyvin. Ja muutenkin pottu on helppo korvata paremmilla raaka-aineilla, porkkanoilla, lantulla, punajuurella jne. Potun ainoa mielestäni hyvä puoli on sen äärettömän halpa hinta. Ja se taas olikin sitä maatalouspolitiikkaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bataatti

http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/vihjeet_ja_oppaat/raakaaineet/kasvikset/fi_FI/bataatti/

=DW=

• Yxitypy kirjoitti:

sullekki käyny noin...:( Meilläki aikoinaan teurastettiin meidän lemmikkipossu.Siinä se roikkui ulkorakennuksessa takakoivistaan...Äiti teki siitä heti lihakastiketta,mutta minä en syöny...En muista,söinkö sit sitä kinkkua...:¤

Mä syön kylläki muitten possuja...:)

• Yxitypy
        norMix kirjoitti:

alempana olikin jo selitetty jotain bataatista, joten suosittelen.
        Ei voi olla parempaa laatikkkoa kuin bataattilaatikko. Muutonkin usein keitän sitä perunan sijaan. Maku hieman makeahko, mutta itse kyllä tykkään :=))

• Yxitypy
        ... kirjoitti:

Käyttänyt jo vuosia. Perunaa koitan vältellä. Noh, ihan yks periaatteellinen asia ja sitten mun mielestä peruna on yleensä pahan makuistakin.

Bataatti on kotoisin Perusta kuten pottukin. Makeampi kuin pottu, mutta ei niin makea kuin perinteinen nauris. Koostumus kuten perunassa, sopii samoihin ruokiin. Käsittääkseni kaikki bataatti on tuontikamaa, kalliimpaa kuin pottu. Pottua muuten myydään kuluttajille likipitäen tappiolla, viljelijä ei saa perunasta kunnolla edes kustannuksia, mutta se nyt on maatalouspolitiikkaa ja asia erikseen.

Bataatin kysyntä on ilmeisesti kasvanut, sitä saa kaupoista jo hyvin. Ja muutenkin pottu on helppo korvata paremmilla raaka-aineilla, porkkanoilla, lantulla, punajuurella jne. Potun ainoa mielestäni hyvä puoli on sen äärettömän halpa hinta. Ja se taas olikin sitä maatalouspolitiikkaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bataatti

http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/vihjeet_ja_oppaat/raakaaineet/kasvikset/fi_FI/bataatti/

=DW=

Itsekin olen vähentänyt perunan syöntiä melkoisesti, ja siirtynyt bataattiin.
        Onhan se kilohinnaltaan vähän kalliimpaa, mutta on se parempaakin :=))

• Yxitypy
        mii-su kirjoitti:

sullekki käyny noin...:( Meilläki aikoinaan teurastettiin meidän lemmikkipossu.Siinä se roikkui ulkorakennuksessa takakoivistaan...Äiti teki siitä heti lihakastiketta,mutta minä en syöny...En muista,söinkö sit sitä kinkkua...:¤

Mä syön kylläki muitten possuja...:)

Isä toi sen pienenä porsaana ja sanoi että siitä kasvatetaan joulukinkku.
        Se oli niin ihana..varsinkin pikkupossuna. Heilutteli saparoa kovasti ja katsoi aina silmiin kun sitä syötin. Joka päivä vein sille ruokaa.
        Olihan se julmaa, kun lemmikkini teurastettiin. Muistan kuinka suutuin isälleni siitä.

• Putkivalo

Te ootte :))) paitsi nyt ette! Aktivoi itsesi tälle palstalle :))) 50:ssä on niin kuhina ettei tiedä mihin vastais. Tulee mieleen karkkikauppa..

Kummaa väkeä, viime vuonna jäi itelleni jäljelle muutama laatikko, ja joku hehkutti että häneltä jäi vielä enemmän, voitti ryökäle. Tänä vuonna kaik on männyt. Kaikilta. Se on tää lama! Laatikko-lama.

• Yxitypy
        Putkivalo kirjoitti:

Te ootte :))) paitsi nyt ette! Aktivoi itsesi tälle palstalle :))) 50:ssä on niin kuhina ettei tiedä mihin vastais. Tulee mieleen karkkikauppa..

Kummaa väkeä, viime vuonna jäi itelleni jäljelle muutama laatikko, ja joku hehkutti että häneltä jäi vielä enemmän, voitti ryökäle. Tänä vuonna kaik on männyt. Kaikilta. Se on tää lama! Laatikko-lama.

kyllä myöntää että kun avaa tään täällä 40 palstan, tulee jostain syystä niin tyttömäinen olo :=))

Täytyy alkaa käymään täällä vähän useemmin. Ei vaan aika nykyisin tahdo riittää millekään palstalle, enkä ees tajua mihin se aika menee.

• Putkivalo
        Yxitypy kirjoitti:

kyllä myöntää että kun avaa tään täällä 40 palstan, tulee jostain syystä niin tyttömäinen olo :=))

Täytyy alkaa käymään täällä vähän useemmin. Ei vaan aika nykyisin tahdo riittää millekään palstalle, enkä ees tajua mihin se aika menee.

sähän kuulut tänne :)))

Mulla on vähän sama ongelma, ei meinaa aika enää riittää lorvailuun. Vai alanko tulla vanhaksi, teen kaiken hitaammin :/

• ...Tuli kiire kun suunnitelmat muuttu...
      mutta selvisin =)
      Laatikot melkein loppu kesken,
      en muistanut et hulttiopoikani rakastaa jouluruokia.
      Ei kinkkua joten loppupala on karanojalla jo =)
      Pistä se piparkakkutalo laatikkoon,
      koristelet sen ens jouluna ...
      Makuhan vaan paranee.....

• Putkivalo

Mutta hyvä kun selvisit! Joulu on jotenkin niin herkkää aikaa, muutokset saattaa ottaa koville :/

Tiekkö, alkaa nälättää tää puhe piparkakkutalosta... eihän talo välttämättä savupiippua tarvii, eihän?? Jos mä ihan vaan vähän maistaisin maistuuko savulle..

Kiitos toivotuksista, ja hyvää yötä sulle, Neito :))

• Surkastunut

Ai hä? Musta tuntuu kuin joulusta olisi jo IKUISUUS, vaikka kesä ei lähempänä olekaan. Kuusikin lensi pihalle vasta loppiaisena, eli ei niin kovin kauan sitten ja silti.. Ohjatkaa viisaat mut jonnekki saamaan intoa tähän vuoteen tai vuosikymmeneen ylipäätään. Kumma juttu, kun vuosi vaihtui sitä oli niin innoissaan, että tästä tuleekin hyvä vuosi! Tän pitemmälle ei sitten päästy, kun kaikki tökkii: työ, koti ja sen sisältö, talouden tilanteesta puhumattakaan. Syksyllä aloitettu "painonhallinta"kin on epäonnistunut surkeasti ja peiliin ei ole katsominen. Ajattele positiivisesti tuntuu pilkkalauseelta ja taannoin muistan kuulleeni, että tässä iässä pitää osata jo miettiä omia valintoja ja elää niiden mukaisesti. Tätä yhtälöö en sitten ymmärrä. En minä kertakaikkiaan voi ajatella VAIN itseäni, monen muunkin elämä riippuu minun valinnoistani saatikka sitten, että kyllä se toimeentulokin on vain turvattava, se vain on niin.

• nuuh

kun mä ajattelen seuraavaa vuosikymmentä niin jotenkin yhtäkkiä alkaa tuntua, että se onkin valoa ja keveyttä. Kun ei ole mitään niin tulee kevyt olo. Alkaa leijua. Ehkä tai sitten alkaakin tuntua raskaalta. En kaipaa mitään (enkä ketään). Mä haluan omaa aikaa ajatella. Vihaan hössötystä ja sössötystä. Viha ei ole siis kadonnut kokonaan. Mutta yritän ymmärtää sössöjä. Rakkaudella ajatella ihmisiä ja kyllä se on mahdollista ja sitten muu ei edes olisikaan. Kaikesta meen siitä missä aita on matalin, mutta silti järjestän ympäristöni mahdollisimman viihtyisäksi. Mutta en halua tuhlata rahaa turhuuksiin.

• nuuh
        nuuh kirjoitti:

kun mä ajattelen seuraavaa vuosikymmentä niin jotenkin yhtäkkiä alkaa tuntua, että se onkin valoa ja keveyttä. Kun ei ole mitään niin tulee kevyt olo. Alkaa leijua. Ehkä tai sitten alkaakin tuntua raskaalta. En kaipaa mitään (enkä ketään). Mä haluan omaa aikaa ajatella. Vihaan hössötystä ja sössötystä. Viha ei ole siis kadonnut kokonaan. Mutta yritän ymmärtää sössöjä. Rakkaudella ajatella ihmisiä ja kyllä se on mahdollista ja sitten muu ei edes olisikaan. Kaikesta meen siitä missä aita on matalin, mutta silti järjestän ympäristöni mahdollisimman viihtyisäksi. Mutta en halua tuhlata rahaa turhuuksiin.

mistä aita on matalin, mikä koskee töitä ja myös muita ihmisiä. Ne on helppo hoitaa hyvin, koska mikään ei stressaa.

• Putkivalo

kun kerta vuosi on alkanut näin surkeesti, voiko se edes pahemmaksi muuttua? Ajatteles jos sun vastoinkäymiset olikin tässä ja nyt, huomenna aurinko paista....

Olet ihan oikeassa, tuo yhtälö ei toimi, että pitäisi olla vapaus valita mutta kun on vastuussa muistakin. Kuitenkin joskus haaveileminen kannattaa, joskus solmut saattaa aueta kuin itsestään. Tai keksitkin ratkaisun millä pääset askeleen eteenpäin. Ja siitä seuraa toinen..

Tsemppiä sulle. Joskus tuntuu siltä kuin ei olisi ulospääsyä, mutta se johtuu vain siitä että olet väsynyt. Pidä itsestäsi huolta jos vaan jaksat, ja eräänä päivänä......

Nimim. "been there"

• Putkivalo
        nuuh kirjoitti:

valoa ja keveyttä, nuuh :) Hymyilytti sun viestisi, se oli niin empaattinen, ihan kuin olisit löytämässä sen minkä olet etsinytkin. Viha ei minusta olekaan pelkästään pahasta, se on tunne siinä missä muutkin. Kun ei anna yhdelle tunteelle ylivaltaa, pysyy tasapainossa. Se koskee niin vihaa kuin rakkauttakin. Tai itsesääliä tai kyllästymistä tai ihan mitä vaan. Jos tuntee koko laajan skaalan, on jotenkin ehyempi ihmisenä.

• nuuh
        Putkivalo kirjoitti:

valoa ja keveyttä, nuuh :) Hymyilytti sun viestisi, se oli niin empaattinen, ihan kuin olisit löytämässä sen minkä olet etsinytkin. Viha ei minusta olekaan pelkästään pahasta, se on tunne siinä missä muutkin. Kun ei anna yhdelle tunteelle ylivaltaa, pysyy tasapainossa. Se koskee niin vihaa kuin rakkauttakin. Tai itsesääliä tai kyllästymistä tai ihan mitä vaan. Jos tuntee koko laajan skaalan, on jotenkin ehyempi ihmisenä.

kun ne vaihtuu niin yhtäkkiä voi olla aika oudossa tilanteessa. Yhteishenki kärsii. Ja erityisen epäoikeudenmukaista se on niitä kohtaan, jotka ei vielä ole löytäneet mun juttuja. Kaikki uusien asioiden tajuaminen sitä paitsi voi nousta päähän, jos on vähän tyhmä.

• Putkivalo
        nuuh kirjoitti:

kun ne vaihtuu niin yhtäkkiä voi olla aika oudossa tilanteessa. Yhteishenki kärsii. Ja erityisen epäoikeudenmukaista se on niitä kohtaan, jotka ei vielä ole löytäneet mun juttuja. Kaikki uusien asioiden tajuaminen sitä paitsi voi nousta päähän, jos on vähän tyhmä.

ihmismieli vaatii aina vähän aika sulatella uusia asioita. Pitää väännellä ja käännellä.

• gg-10

Älä huoli jos myöhästyit joulusta, sellainen on taas tänä vuonna uusi. Odotat nyt vaan vähän. :))

• Putkivalo

Pelastit just mun päivän :)) nyt on ainakin aikaa suunnitella :)

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

Pelastit just mun päivän :)) nyt on ainakin aikaa suunnitella :)

Joo, joulu on joka vuosi, toistaiseksi. Mitäs jos joka toinen vuosi oliskin jouluvapaa? Riittäis aika paremmin valmisteluille. :))

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

Joo, joulu on joka vuosi, toistaiseksi. Mitäs jos joka toinen vuosi oliskin jouluvapaa? Riittäis aika paremmin valmisteluille. :))

Ja sitten vois muuttaa joulusaarelle ja ottaa vahtikoiraksi pukin ja miksei mieheksikin ja ja ja mitä viel.. kunnella vaikka tätä

http://www.youtube.com/watch?v=njwerVaLByk&feature=related
        kun niillä on niin pukkimaiset parratkin

• Mirja79

Kissa on vienyt meiltä kielen.
      Loppiaisena lopetellaan, Nuutin päivänä loppu.

• Putkivalo

se meni sitten :) Piparitalo on edelleen vaiheessa, tehdään siitä vaikka laskiaismökki :P

• jussi hates jazz

ois kerenny, ku oon liimaillu putoavia kuusen neulasia takas kuuseen siis ens vuoden joulua varten ;)

ja polkenu fillarilla hönkää kyntelilöihin, oon vienny luontoystävällisyyden huippuunsa ;)

kinkusta en tiä mutt lumet on luotu katolta, meillä täällä kaukana lumisateetkin on isompia ;)

piparia en oon maistanu tänä vuonna ;)

• Putkivalo

Poitsu ei oo ollut kiltti kun ei ole piparia saanut :))) se on keskittynyt katolla heilumiseen ja polkemiseen... sait siis gummin paikattua :)

Mä mietin hetken meidän kuusen kanssa, kun ikkunaremppaa on tulossa, että laitanko pihalle vai käärinkö suojamuoviin. Eli levittäisin muovit lattialle neulasten päälle.

• p o i s t o i l l a
        Putkivalo kirjoitti:

Poitsu ei oo ollut kiltti kun ei ole piparia saanut :))) se on keskittynyt katolla heilumiseen ja polkemiseen... sait siis gummin paikattua :)

Mä mietin hetken meidän kuusen kanssa, kun ikkunaremppaa on tulossa, että laitanko pihalle vai käärinkö suojamuoviin. Eli levittäisin muovit lattialle neulasten päälle.

MENNÄÄN sitten muualle

onpa siistiä sitten huopatossutehtaallaansa!

• ei siihen auta kellonajat tjn
      ei ole tehty
      monta
      eikä mul tule koskaan kiire :=)
      tai oli mut selwitin senkin :=/

hywää kuluwaa wuotta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe