Suomalainen musiikki

kuuntelijaX

Mitä suomalaista musiikkia kuuntelette? Itse en ole pitkään aikaan kuunnellut mitään suomalaista. Mitä suosittelette? Muuten pidän vähän kaikista musiikkilajeista.

25

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirpela
    • jämähtäny tiettyihin vanhoihin suosikkeihin. Tietysti nää Hectorit, Ismo Alangot ja Kauko Röyhkät uppoo aina. Sitten sellaista hyväntuulista musiikkia on mm. näiltä, jotka aikanaan lauloivat Veeti and the velvets:issä eli Veeti Kalllion lisäksi edesmennyt Sirkesalo, Niko Ahvonen ja Sami Saari. Myös ulkoiselta habitukseltaan särmä-jätkiä:)

http://www.youtube.com/watch?v=BTgIjuFvRH0

• musasta pitävä

laidasta laitaan, hyviä ja huonoja. Olen aikalailla kaikkiruokainen. Laajakaista taas hidastelee niin ettei voi linkitellä edes jotain malliksi.

• Veijo Esso
    • vänksy

/ tv:stä satunnaisesti kuunneltuna sattuu tulemaan. Iskelmästä ja örinähevistä kuitenkin kanava vaihtuu alta sadasosasekunnin, kuten myös oopperasta ja klassisesta ja kaikenmaailman joi'uista.

• millaista ulkokielistä musiikkia kuuntelet.

• Veijo Esso
    • Mut jos ihan suomalaisuuden juuriin tahtoo syventyä.. Niin Lauri Tähkä vois olla kuunneltavaa ja sitten tietty Viikate. Omien skenejensä keulakuvia suomessa etsiessä vois tutustua Elastisen tuotantoon ehkäpä myös Francine nyt rocketti rolli huumassa kannattaa tarkastaa. Tietysti suomen Idols starat Anna Abreu ja Antti Tuisku voi olla mtv sukupolvelle merkittäviä kohteita jos haluaa etsiä kansainvälisen median vaikutusta. Osmo Ikosen nimeä ei kannata ohittaa....

Sit tietty kovan luokanartistit jotka on saanu menestystä ulkomailla ennen läpi lyöntiään Suomessa. Ville Virtanen aka Darude. Bomfunck MCs., Nightwish, Children of Bodom ehkäpä The Rasmus voitas lukea tähän. Sitten Apocalyptica ja Waltari

Mut tutustumisen vois alottaa tietty Hanoi Rocksista ja Hurriganesista ja päättää eläkeläisten tuotantoon. Siinä välissä oli hyvä tutustua Eppu Normaaliin, Pelle Miljoonaan, Stoneen, Popedaan ja vaiks Dingoon. Sit pyörähtää hetki Rauli Baddingissa ja Irwin Goodmanissa ja liukua sieltä Agentsiin ja Topi Sorsakoskeen. Näiden jälkeen iskeä kiinni apulantaan egotrippiin ja tehosekoittimeen. Joiden vastapainoksi vois ajatella vaikka Amorphis ja Sentenced. Niiden jälkeen lyödä soittimeen Nightwishia ja Stratovariusta jonka jälkeen Suomiräppi skene on taas erilaista. Sen vois alottaa Raptorilla ja mennä suoraan kuuntelemaan Fintelligenssiä sekä kapasiteetti yksikköä. Sit tulis aika ottaa esiin Nää idols esiintyjät joista Kolme aata menis Antti (Tuisku) Anna (Abreu) ja Ari (Koivunen). Sit ehkä Kristian Meurmann Tän jälkeen kannattas taas poiketa vaikka Poikabändien aikakaudella ja ettii 7 taivas sekä xl 5 joiden jälkeen movetron sekä nylon beat ois hyvä huomata ja tietty TIK TAK jota pidettiin vaan hetken huumana. Siinä sivussa voi kattoo sen toisenki tyttöbändin... tais olla gimmel.

Ehkä sit vois avata silmänsä myös Scandiavian music groupille CMX:lle, Arvo Ylppö ja ihmiset porukalle Zen Cafelle ja voispa siinä vilasta Maija Vilkkumaan ja jos kattoo maijaa niin pitää tsekata myös Irina.

Sit tietty ei saa unohtaa Lordia sillä kuitenki taitaa olla yksi uniikki meriitti tilillään. Sit Ruoska ja Klamydia vois ihan mielenkiintosia seurattavia oman tiensä tallaajia.

Uutuuksista vois ajatella No shamea ja Osmo Ikosta mut tätä riittää vaikka kuinka paljon

• ...

ei musiikkia tehtykään... Se niistä suomalaisuuden juurista.

• JazuIi.
    • Jazuli
      • Jazuli

• Jazuli

• Jazuli
        laskin..väärin kirjoitti:

Hyvää yötä.. :-)

hyvää yötä..=o)

ihania unia..

• apulainenNR1

= Apulanta. Kuuntelen ja laulankin itse pelkkää Apulantaa.

• FrozenCorpse

Sulla ei riitä ymmärrys eikä mulla aika.

• n.sorsa

tässä parit Suomalaiset.
      Tauski
      Lauri tähkä&Elonkerjuu
      Klamydiaa
      Apulantaa
      Eppunormaalia
      Kari Tapio
      Simo Silmu

Yölintu
      Popeda
      Janne Raapana
      Listaani voin jatkaa maailman tappiin, mutta on väähän monee makuun suomalaista musiikkia listassa, itse kuuntelen lähinnä Suomalaista musiikkia fiilingin mukaan.

• n.sorsa

tykittelen tietokoneen 5 omalla kaijuttimella subbarilla stereoiden 2 kaijuttimella, mistä lähtee 2X250 potkua, naapurtkin hakkaa tahtia onnesta seinään luulisin?

http://www.youtube.com/watch?v=ZCJLcPj-4I0

• Kuuntelen "wanhaa" suomirokkia.. Kuten Neljä Ruusua, Apulannan vanhemmat levyt ja silleensä.. Silloin joskus kun oli Tyrävyö niin sitäkin on tullut kuunneltua, ihan muistelujen kunniaksi.

Sitten on nää suomalaiset maailmanmatkaajat, kuten HIM. Sen vanha tuotanto on kuin voidetta tärykalvoille

• sirpamaikkarilta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe