voihan väyrynen

gg-10

”Voiko vitutukseen kuolla?”, näin kuulemma Paavo Väyrynen vaalitappion jälkeen, joskus. Muistaneeko kukaan tai tietäisi, onko totta?

”Minä juon nyt kahvia”, se painui hyvin mieleen. Tungetteleva toimittaja sai poliitikon kiehumaan.

On nää päättäjät hauskaa porukkaa. Onko muita iloisia muistoja?

27

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

No Haloska julistautui "Koko kansan presidentiksi" kun vältti niukasti vaalitappion Aholle.

Urpilainen puolestaan johdatti puolueensa oppositioon:

http://www.youtube.com/watch?v=iBY2bbggxyE

"Nahkurin orsilla tavataan" oli Lipposelta hauska ja hieno lausunto. Muistan sanahduksen, mutta asiayhteyttä en laisinkaan. Poliitinen kielenkäyttö on kuin messuja kuuntelisi, virallisesti kaikki jauhavat suunnilleen samat jargonit joka tilanteessa, se nyt kuuluu asiaan. Siitä on sitten luonnollisesti seurauksena, että vähänkään värikkäämmät ilmaukset pistävät pahasti korvaan seasta. Vähän sama jos pappi alkaisi kirkossa haistattamaan vittua pakanoille.

"Ja nyt Markus-setä lähtee paskalle"- ton oli Markus-setä sanonut eetteriin suorassa lähetyksessä luettuaan suorassa lähetyksessä lapsille sadun. Mikrofoni ja lähetys oli jääneet vielä päälle :DDD

=DW=

• gg-10

Tottapa töriset, veliseni. Nykyajan poliitikot ovat enämpikin harmaata mössöä. Ahti Karjalainen ja Johannes Virolainen ovat historiaa. "Kaikki eläimet ovat tankeroita", kuvasti Karjalaisen englanninkielen taitoa seurueen ollessa matkalla Afrikassa.

Samoin kuin kertomus siitä, miten porukka aamulla kännissä heräili hotellissa tietämättä missä päin maailmaa ovat. Ahti Karjalainen tuli vessasta ja sanoi: "olemme Pohjois-Koreassa". Vessassahan lukee: " hanoista ei tule vettä". Lentävä legenda kai sekin.

Nykyisistä mainitsen vain yhden, ja hänkin on toimittaja. Jan Andersson YLEllä on mainittava hyväksi tyypiksi.

• muistaakseni sanoi tuon "minä juon nyt kahwia"
      ei wäyrynen :=)
      mutta poliitikoilla on "oma etu" ensin ja sitten awustajat sen jälkeen tukee joku?
      ei ne tawallinen kansa ;=)
      ja noista toimittajista :=)
      opettelisiwat ottamaan kantaa asioihin jotka kansaa kiinnostaa :=)

ps paljon maksaminen maksaa?

• ovat nykypoliitikkojen puheet. Ennen muinoin oli sentään joku väriäiskä kuten Veikko Vennamo rörösherrajahteineen unohdetun kansan puolesta. Urheilijat ja urheiluselostajat ovat sentään joskus saaneet suustaan jotain kuolematontakin:

- Saksa on paska maa (S. Räty)
      - Nyt Heli kiskaisee niin että vittu repeää (S. Räty kannusti Heli Rantasta)
      - En suosittele antabusta kenellekään. Sen kanssa tulee ryypätessä ihan kammottava olo (M. Nykänen)
      - Mä muutan Kööpenhaminaa ja haen Ruotsin kansalaisuuden (M. Nykänen)
      - Mikalla on tässä kisassa kaikki mahdollisuudet kolmen parhaan joukkoon, ellei vieläkin korkeammalle! (M. Kyllönen)
      - Rako pienenee, rako pienenee (P. Tiilikainen selostaa naisten hiihtoa))
      - Se on siinä! (A. Mertaranta)

• gg-10

Kiitos, kattava kokoelma suurista lauseista. :)

• ...Meidän kanivainaa Paavo...
      Sekin käänteli takkiaan kun karvanlähtöaika oli.

Ahti Karjalainen ja Paavo Väyrynen olivat olleen ryyppäämässä. Aamulla Ahti ehdotti, että menisivät saunomaan yleiseen saunaan, josko krapula hieman hellittäisi.

Saunottuaan hetken meni Ahti Karjalainen pesulle. Saunassa oli palkattu selänpesijä, vanha, ruma, lihava nainen. Kun nainen oli lopettelemassa pesemistään, sanoi Ahti "Pestäänpäs nyt tuo Väyrynenkin.", johon pesijä vastasi "Jokainen pesee itse oman väyrysensä!"

Kivaa viikonloppua GG =)

• gg-10

Heps. Hoituu hyvin kun jokainen hoitaa oman väyrysensä. :)

viikonalkuja sullekin

• Luin lehdestä että tämä nykyinen porukka lähti yhdeksän päivän lomamatkalla....

Mutta hauskaa viikonloppua sulle,,,,,

• gg-10

Toivottavasti lomamatka on hauska.

Viikonalkuja sinullekin.

• eivaino

vainoharhaisuuus.
      se vaanii sua nurkantakana, kyllä tiedät tautisi.

• Harri^

Paavo Väyrysen tapainen älykäs ja kokenut pitäisi olla hoitamassa Suomen asioita EU:in päin,
      jotta Suomi pystyisi noiden isojen maiden johtajien kanssa pärjäämään ja pitämään puoliaan.

Hän on myös varovainen ja jaksaa harkita ja ottaa selvää. Ei olisi tullut -90-luvun lama Suomelle niin pahaksi, jos Paavo olisi ollut puikoissa.
      Ei olisi tullut kon kurssiaaltoa ja itsemurha-aaltoa, koko sitä kurjuutta!

En ole KE-PU-lainen, enkä kuulu mihinkään puolueeseen, en kiihkoile,
      mutta olen seurannut kaikkea tarkkaan aina. - Se on harrastukseni.

• Jaa ... ...

Olin Paavon coctailkutsuilla ja Paavo oli todella symppis.
      Samoilla kutsuilla oli Johannes. Sekin oli kiva.
      Suomen olis aika saada kunnon pressa.

• ...

Mä voisin äänestää sua, jos maassa ois valitsijamiesvaalit. Met saadaan kai vissiin sitten seuraavaksi Don Heinäluoma >:/ Mä oon jotenkin tullut tulokseen, että demokratia tarkoittaa käytännössä suurta oppositiota.

=DW=

• gg-10

Kuule mä luulen että jokainen Paavon kokkareilla ollut pitää Paavoa hyvänä miehenä. :)
        Ei mullakaan mitään Paavoa vastaan oo.

• gg-10
        ... kirjoitti:

Mä voisin äänestää sua, jos maassa ois valitsijamiesvaalit. Met saadaan kai vissiin sitten seuraavaksi Don Heinäluoma >:/ Mä oon jotenkin tullut tulokseen, että demokratia tarkoittaa käytännössä suurta oppositiota.

=DW=

20 vuotta etäämmällä on putsannut kentän

• Putkivalo

"Ei minulla ole pätevää syytä kieltäytyä." Hoh! Onpas vaatimatonta :/

• ei-puolueihminen

älykkyyttään, viisauttaan, vaan: minulla ei ole syytä kieltäytyä, jos puoluekokous minut tehtävään valitsee.
        Minusta tuo kaikiki on oikein.

• ...

Mun mielestä Pave ois ollut presidenttiainesta. Nyt se vaan hiljakseen rakentelee kirkkoa ja pitää puolueen puolta. Seuraava pm on väkiselläkin demu, sen jälkeen Pave on jo aivan liian vanha. Kun voihan se Pave olla ärsyttävä, mutta se nyt kuitenkin tällä hetkellä on suomen kokenein politiikko ja taitaa olla pitkäikäisin ministerikin.

Mutta ei oo helppoa muillakaan, valovoimaisin pm ois Soini, se vaan niin pienestä puolueesta, että se siitä. Met saadaan Don Heinäluoma, vaikkei sitä kukaan ees halua. Demokratia nyt on vähän tällasta.

=DW=

• Putkivalo
        ... kirjoitti:

Mun mielestä Pave ois ollut presidenttiainesta. Nyt se vaan hiljakseen rakentelee kirkkoa ja pitää puolueen puolta. Seuraava pm on väkiselläkin demu, sen jälkeen Pave on jo aivan liian vanha. Kun voihan se Pave olla ärsyttävä, mutta se nyt kuitenkin tällä hetkellä on suomen kokenein politiikko ja taitaa olla pitkäikäisin ministerikin.

Mutta ei oo helppoa muillakaan, valovoimaisin pm ois Soini, se vaan niin pienestä puolueesta, että se siitä. Met saadaan Don Heinäluoma, vaikkei sitä kukaan ees halua. Demokratia nyt on vähän tällasta.

=DW=

että pm:n paikkaan tarvitaan rutkasti vallanhimoa, ja se taas pilaa ihmistä. Joten ne jotka siihen sopis ei halua sitä :)

En ole koskaan pitänyt Paavosta, minusta se on pyrkyri, mutta ehkä sekin on vähän viisastunut vanhetessaan. Ja usko pois, jos vaan terveys sallii se pyrkii vielä pressaksikin. Eihän vaaleihin ole kuin pari vuotta. Siellä se pärjää neuvonantajien turvin 72-vuotiaaksi :D onhan meillä vanhempiakin pressoja ollut? Pääministerin pesti on hyvä ponnahduslauta siihen.

• Putkivalo
        ei-puolueihminen kirjoitti:

älykkyyttään, viisauttaan, vaan: minulla ei ole syytä kieltäytyä, jos puoluekokous minut tehtävään valitsee.
        Minusta tuo kaikiki on oikein.

voihan sen noinkin nähdä... Mä ajattelin lähinnä että kun ihmisiltä kysytään haluaako ne pääministeriksi, ne sanoo että haluavat tai ei. Ja tolla ei "ole syytä kieltäytyä". Uhrautuvainen ;))

Kuitenkin se hyppii kotona tasajalkaa - "vihdoinkin!" :)))

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

että pm:n paikkaan tarvitaan rutkasti vallanhimoa, ja se taas pilaa ihmistä. Joten ne jotka siihen sopis ei halua sitä :)

En ole koskaan pitänyt Paavosta, minusta se on pyrkyri, mutta ehkä sekin on vähän viisastunut vanhetessaan. Ja usko pois, jos vaan terveys sallii se pyrkii vielä pressaksikin. Eihän vaaleihin ole kuin pari vuotta. Siellä se pärjää neuvonantajien turvin 72-vuotiaaksi :D onhan meillä vanhempiakin pressoja ollut? Pääministerin pesti on hyvä ponnahduslauta siihen.

Joo, ja Paven iskä on 100-vuotias (vanhax elää poikakin). Joten varautukaamme: pitkään katselemme ja kuuntelemme vielä Paven juttuja, kyllästymiseen saakka. Nyt vielä kestää helposti kun se on pitkään ollut kentältä poissa.

ps. Paavo on agraari legenda. Lue Iltiksestä päivän Bisquit niin tiiät :)

• ???
        Putkivalo kirjoitti:

voihan sen noinkin nähdä... Mä ajattelin lähinnä että kun ihmisiltä kysytään haluaako ne pääministeriksi, ne sanoo että haluavat tai ei. Ja tolla ei "ole syytä kieltäytyä". Uhrautuvainen ;))

Kuitenkin se hyppii kotona tasajalkaa - "vihdoinkin!" :)))

Jospa hän vain ajattelee aivan selkeästi noin.

Miksi "tulkitsemme" muiden lauseita?

• !!!
        Putkivalo kirjoitti:

En pidä poliitikoista,
        mutta jonkun pitäisi hoi-taa SUO-MEN asioita.

• &&&&&&&&&&&&&&&&&
        !!! kirjoitti:

En pidä poliitikoista,
        mutta jonkun pitäisi hoi-taa SUO-MEN asioita.

on työkseen väsännyt ivajuttuja, mutta hän ei ole niistä moksiskaan.

• Kuka ryhtyisi siihen
        Putkivalo kirjoitti:

ellei pyrkisi esiin?

Inhottaa nuo median valmiit leimat , klisheet , jotka tunnistaa jo kauaskin.

Otetaan aivan uusi näkökulma heihin.

Useimpia heistä inhoan, nämä lipot ja utta -tyypit jaheidän klisheiset puheensa, yääk.

Pitäisi nyt katsoa Suomen etua vain aivan uudesta vinkkelistä.

• tarkoittaa tai o n
        Kuka ryhtyisi siihen kirjoitti:

ellei pyrkisi esiin?

Inhottaa nuo median valmiit leimat , klisheet , jotka tunnistaa jo kauaskin.

Otetaan aivan uusi näkökulma heihin.

Useimpia heistä inhoan, nämä lipot ja utta -tyypit jaheidän klisheiset puheensa, yääk.

Pitäisi nyt katsoa Suomen etua vain aivan uudesta vinkkelistä.

'kuvalaatta' tai 'leimasin', jolla lyödään leima jonkun otsaan
        kuuntelematta, mitä hänellä olisi sanottavaa tai annettavaa,

se kirjoitetaan nykyään ilman h-kirjainta, kävin tarkistamassa.

Se on jokin liikakulunut ilmaisu, jolla halutaan vain peittää jotain
        tai mitätöidä joku
        kuulematta häntä.

• o|o
        tarkoittaa tai o n kirjoitti:

'kuvalaatta' tai 'leimasin', jolla lyödään leima jonkun otsaan
        kuuntelematta, mitä hänellä olisi sanottavaa tai annettavaa,

se kirjoitetaan nykyään ilman h-kirjainta, kävin tarkistamassa.

Se on jokin liikakulunut ilmaisu, jolla halutaan vain peittää jotain
        tai mitätöidä joku
        kuulematta häntä.

se lienee politiikassa,
        mutta useimmat kuitenkin siitä selviävät täyspäisinä,
        toisin kuin huippu-urheilijat,
        jotka kaikki menevät piloille ja pilaavat koko elämänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe