Pukumies

pukujamies

Tekeekö puku miehen ? Naiset pidättekö pukumiehistä?

50

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kitty lowe

näköisiä, mutta arkikäytössä pukeutukoot ihan tavallisiin vaatteisiin.

• Enkä pidä yhtään. Ne on semmoista harmaata massaa joita en ikinä katso toista kertaa. En kyllä yleensä katso edes ensimmäistä kertaa. Täysin seksittömiä ja epäkiinnostavia.

Poikkeuksen voi muodostaa joku tuttu mies, joka nykäsee puvun päälleen pakon edessä häihin/hautajaisiin tms. niin sitä voi kyllä kattella sen yhden illan.. kunhan ei sitten tavaksi ota :/

• sirpamaikkarilta

riippuu jostakin on sitten kamalan tylsä vastaus. Täytyy kuitenkin vastata että riippuu miehestä.

• kirpela

vaan istuva puku. Ja eiköhän se kaikille oo jo selvinny ajat sitten, että kyllähän katse eksyy simmoseen tummaan pukuun.

*nam*

• mutta kyllä aikuisella miehellä pari tyylikästä, tummaa pukua hyvä olisi olla olemassa. Puku laitetaan juhliin, niihin mihin se kuuluu.

Jossain vapaalla pidän enemmän pikkutakki farkut tai kauluspaita farkut miehistä, tai niihin kiinnitän huomiota. Tai villapaita tai t-paita , riippuu tietysti tilanteesta tai paikasta.

• A.N.

Kyllä puku miehestä kuin miehestä todellisen miehen tekee.
        Tietenkään ei arkikäytössä varmaankaan niin käytännöllinen.

• A.N. kirjoitti:

Kyllä puku miehestä kuin miehestä todellisen miehen tekee.
        Tietenkään ei arkikäytössä varmaankaan niin käytännöllinen.

lailla todellisen?

• maniamania

ei mennä pilkkihaalarissa, eikä puku ole sopiva asu kalaan.

• Jazuli

noh must vaatteet tilanteen mukaan..puku jos pukua tarttetaan..=o)

muuten mä en miehille paa arvoa minkää ryysyjen mukaan...vaan miehen ittensä..

jos mies on hyvä, se on hyvä sitä vaikka perunasäkissä..=o)

yymm

• kirpela

o totta, oonko muka ainoa pukufriikki täällä :0

• Jazuli
        kirpela kirjoitti:

taihat olla..=o)

emmä ainakaa joteki vällää et mies kulkis aina jossai puvussa..=o/

ennemmin sitte vaiks farkut taikka verkkarit jalassa..rennosti pukeutuneena ko tip top aina..juhlat yms tilaisuudet on asia erikseen..niitä ei tuskin tartte päivittäin koluta..=o)

mun pään kääntää enneminki mies joka kääntää sen ittensä eikä ryysyjensä tähe..mä pyrin katsomaan vaatteiden läpi.. ;oP

• 28
        Jazuli kirjoitti:

taihat olla..=o)

ennemmin sitte vaiks farkut taikka verkkarit jalassa..rennosti pukeutuneena ko tip top aina..juhlat yms tilaisuudet on asia erikseen..niitä ei tuskin tartte päivittäin koluta..=o)

mun pään kääntää enneminki mies joka kääntää sen ittensä eikä ryysyjensä tähe..mä pyrin katsomaan vaatteiden läpi.. ;oP

miehen vaatteista ryysyinä? Kuulostaa oudolta.

• kirpela
        Jazuli kirjoitti:

taihat olla..=o)

mieskin, mutta...*hymyilee ilkikurisesti*

Otte te kummia, teihin pure mikään; ne army-lookitkaan sillo uponnu *iha ihmeissään* mut onneks ymmärrät sentää karpaasien päälle :D

• Jazuli
        28 kirjoitti:

miehen vaatteista ryysyinä? Kuulostaa oudolta.

noh ryysythän ne vaa on..=o)

mies miehenä ja kamppeet/ryysyt/vaatteet erikseen..

=o)

• Jazuli
        kirpela kirjoitti:

mieskin, mutta...*hymyilee ilkikurisesti*

Otte te kummia, teihin pure mikään; ne army-lookitkaan sillo uponnu *iha ihmeissään* mut onneks ymmärrät sentää karpaasien päälle :D

puree puree..kyllä muhun puree...=o)

vaikka mikä..mutta kun oon enempiki rennon pukeutumisen lijalla..ja kumminki aina vaikka ois kuin huolliteltu mieskin..nii jollei se napsase, nii ei se vaatteilla mua kyllä hurmaa..=o)

perus farkut/verkkarit/mitä vaa kun puvunhousut on enempi jees mun makuun..shortsitki on makeemmat xo)

joteki ne pukumiehet vaan on niin virallisia ja mä en välitä semmosista "liika virallisen "..olosista tyypeistä..=o)

joteki ei herätä mitään mielenkiintoa..nii se vaa on sma mies farkuissa voi tehä vaikutuksen..mutta puvussa saatan kääntää katseen ohikin..xo)

vaikia selittää..mies on kummiki se mikä kolahtaa..jos joku..olkoo sitten perunasäkissä taikka munasillaan..

• kirpela
        Jazuli kirjoitti:

puree puree..kyllä muhun puree...=o)

vaikka mikä..mutta kun oon enempiki rennon pukeutumisen lijalla..ja kumminki aina vaikka ois kuin huolliteltu mieskin..nii jollei se napsase, nii ei se vaatteilla mua kyllä hurmaa..=o)

perus farkut/verkkarit/mitä vaa kun puvunhousut on enempi jees mun makuun..shortsitki on makeemmat xo)

joteki ne pukumiehet vaan on niin virallisia ja mä en välitä semmosista "liika virallisen "..olosista tyypeistä..=o)

joteki ei herätä mitään mielenkiintoa..nii se vaa on sma mies farkuissa voi tehä vaikutuksen..mutta puvussa saatan kääntää katseen ohikin..xo)

vaikia selittää..mies on kummiki se mikä kolahtaa..jos joku..olkoo sitten perunasäkissä taikka munasillaan..

hirmuinen oivallus; murulla on muuten ältsin hyvän näköinen takki ;)

Eikä pukumiehet oo yhtään pelottavia. Namuja ne on :D

*krakasta kii ja menoks*

Ja sitäpaitti virkapukukin on puku :D

• Jazuli
        kirpela kirjoitti:

hirmuinen oivallus; murulla on muuten ältsin hyvän näköinen takki ;)

Eikä pukumiehet oo yhtään pelottavia. Namuja ne on :D

*krakasta kii ja menoks*

Ja sitäpaitti virkapukukin on puku :D

juu mutta ei siltikään..nou..=o)

• kirpela
        Jazuli kirjoitti:

juu mutta ei siltikään..nou..=o)

jos toine ei ymmärrä hyvän päälle :D

• Jazuli
        kirpela kirjoitti:

jos toine ei ymmärrä hyvän päälle :D

voi ymmärään mä..varsinki hyvän päälle..mutta se hyvä on se mies..ei sen vaatteet...mies ja aatteet..=o)

se olis pop..

• menin jo ulos, öitä
        Jazuli kirjoitti:

voi ymmärään mä..varsinki hyvän päälle..mutta se hyvä on se mies..ei sen vaatteet...mies ja aatteet..=o)

se olis pop..

hyvän päälle!

• Jazuli
        menin jo ulos, öitä kirjoitti:

hyvän päälle!

öits sullekki..=o)

mjuu...tärkeysjärjestys olla tarttee..

• Oopust
        kirpela kirjoitti:

Ehkä täällä, mutta elämässä et ole...

Kyllä puku, nimenomaan hyvin istuva, hyvistä materiaaleista ja hyvin tehty, kiinnittää huomiota...

Siihen olen törmännyt todella usein, koska puku on työasuni hyvin paljon... muina aikoina farkut ja villapaita ovat ihan normaali työasu...

Ja ollaan Nalle Wahlroosista mitä mieltä tahansa, hänen pukunsa ja yhdistelmänsä ovat todella upeasti istuvia... tosin hänellä on ehkä varaa huippuräätäliin... Ei silti, että mitenkään omaani panettelisin...

Eihän kukaan pukua koko ajan käytä ja todellisuudessa pukumiehiin törmää melkoisen harvoin työn ulkopuolella, joten eivät pukumiehet mitään "harmaata massaa" ole...

• kirpela
        Oopust kirjoitti:

Ehkä täällä, mutta elämässä et ole...

Kyllä puku, nimenomaan hyvin istuva, hyvistä materiaaleista ja hyvin tehty, kiinnittää huomiota...

Siihen olen törmännyt todella usein, koska puku on työasuni hyvin paljon... muina aikoina farkut ja villapaita ovat ihan normaali työasu...

Ja ollaan Nalle Wahlroosista mitä mieltä tahansa, hänen pukunsa ja yhdistelmänsä ovat todella upeasti istuvia... tosin hänellä on ehkä varaa huippuräätäliin... Ei silti, että mitenkään omaani panettelisin...

Eihän kukaan pukua koko ajan käytä ja todellisuudessa pukumiehiin törmää melkoisen harvoin työn ulkopuolella, joten eivät pukumiehet mitään "harmaata massaa" ole...

haittaa. Siks toisekseen taidan olla täällä vanhimmasta päästä iältäni muuteskin, että aevan sama mitä aatteloot :)

• Jazuli
        kirpela kirjoitti:

haittaa. Siks toisekseen taidan olla täällä vanhimmasta päästä iältäni muuteskin, että aevan sama mitä aatteloot :)

nonii just..eihän kaikki tykkää samoista juomistakaan..=o)

niihä se olis et makujensa mukaan..

• vielä.. vaan joku ihan muu. ja olishan se kiva erityisempiin tilaisuuksiin hienommin pukeutua mutta noin niinku muuten taviksena just passeli ja sopiva.

• vänksy

sanotaan näin, että viihdyn mielummin vähän toisentyyppisten miesten kanssa, kuin pukumiesten. Ei niin, etteikö puvullekin ne pakolliset juhlatarpeet ole, mutta musta se olkoonkin hyvä niin.

• 20

Omalla alallani miehet pukeutuvat pukuun päivittäin. Ihmeellinen kysymys. Ihan normaali työvaate se on. Jos kyseessä on laatupuku, joka istuu hyvin, näyttää se erityisen hyvältä. Kaikkein hienoin on kyllä mittatilauspuku, jolloin vaate istuu kuin hansikas.

Juhliin oma pukunsa (tai smokki) ja arkityöhön omansa. Kyllähän se antaa miehestä siistin ja asiantuntevan vaikutelman. Joskus ei samoja miehiä meinaa tuntea vapaa-aikana, kun puku onkin vaihtunut rennompiin vapaa-ajan asusteisiin.

• miss piggy

Toisin sanoen, sian päällä se ei tahdo istua ja kaameita henkaripukumiehiä joskus tulee vastaan. Silloin joku rento muu asu missä ihminen on kotonaan sopisi paremmin.

Sellainen mies, jonka päällä puku näyttää hyvältä, olisi hyvännäköinen aivan missä varustuksessa tahansa.

• Kyllä mies näyttää puvussa usein hyvältä.. Varsinkin jos on joku sellanen, ketä ei ole ennen puvussa nähnyt ja tämä sitten kaikessa siisteydessään ja muodollisuudessaan esiintyy.. On se komea näky :)

• Jazuli

silloki vain jos puku istuu...=o)

ettei ole sen näköi kun olis väärät vaatteet päällä..

=o)

• ...
        Jazuli kirjoitti:

silloki vain jos puku istuu...=o)

ettei ole sen näköi kun olis väärät vaatteet päällä..

=o)

Näyttäähän se typerältä jos mies pukeutuu rippipukuunsa aikuisena.

(Monet naiset ahtautuvat liian pieniin vaatteisiin ja se on yhtä kamalaa.)

Miehellä pitää olla ainakin yksi istuva puku.

• Jazuli
        ... kirjoitti:

nii...sitä juur itekki ajoin takaa..=o)

nohei..

• ... kirjoitti:

Ei oo mitään järkeä omistaa pukua jos sitä tarttee korkeintaan 2-3 kertaa vuodessa... vuokraus kannattaa ni ei tartte istuvuutta miettiä eikä aina tartte pitää samaa pukua... :-)

• ...
        laskin..väärin kirjoitti:

Ei oo mitään järkeä omistaa pukua jos sitä tarttee korkeintaan 2-3 kertaa vuodessa... vuokraus kannattaa ni ei tartte istuvuutta miettiä eikä aina tartte pitää samaa pukua... :-)

Tuo kertoi aika paljon sinusta.

• ... kirjoitti:

Tuo kertoi aika paljon sinusta.

Niinkö? :-)

• ...

Niinkö? :-)

;)

• ... kirjoitti:

;)

Nii, kerro vähän lisää'. Itseä kun on ihan kiva oppia tuntemaan... :-)

• ...

Nii, kerro vähän lisää'. Itseä kun on ihan kiva oppia tuntemaan... :-)

Jos 2-3 kertaa vuodessa tarvitset pukua, halvemmaksi tulee ostaa puku. Ei vuokrata.

Paitsi jos elopainosi vaihtelee joko lihomisen, laihtumisen tai kasvamisen takia.

Hyvä puku kestää vuosia jos sitä tarvitsee vain pari kertaa vuodessa.

• ... kirjoitti:

Jos 2-3 kertaa vuodessa tarvitset pukua, halvemmaksi tulee ostaa puku. Ei vuokrata.

Paitsi jos elopainosi vaihtelee joko lihomisen, laihtumisen tai kasvamisen takia.

Noh, paino voi kyllä tosiaan vaihdella aika paljonkin. vähän harrastuksesta johtuvaa...

Mutta kun puku maksaa helposti sen 500 ja mulle se tarttis teettää, kaupasta ei voi suoraan ostaa mitenkään. Tarttis siihen kokonaisuuteen aina muutakin sitten hankkia.

Reilulla satasella tai max 200 saa aina koko helahoidon viikonlopuksi...

Enkä tosiaan halua mitään samaa ryysyä pitää vuodesta toiseen.

• ...
        ... kirjoitti:

maksaa 500-700 euroa. Puvun vuokraaminen maksaa noin 100 euroa. Kannattaa siis ostaa tumma puku, jota voi käyttää juhlassa kuin juhlassa.

• ... kirjoitti:

maksaa 500-700 euroa. Puvun vuokraaminen maksaa noin 100 euroa. Kannattaa siis ostaa tumma puku, jota voi käyttää juhlassa kuin juhlassa.

Niihän se maksaa.. 2-4 vuoden vuokrat pelkässä puvussa... kyllä ne muutkin puvun osat sitte maksaa vielä..

Ei vaan tosiaan oo musta hyvä, että on sama puku päällä jossain iloisissa juhlissa ja hautajaisissa... ei sovi vaan mun logiikkaan :-)

• ...

Noh, paino voi kyllä tosiaan vaihdella aika paljonkin. vähän harrastuksesta johtuvaa...

Mutta kun puku maksaa helposti sen 500 ja mulle se tarttis teettää, kaupasta ei voi suoraan ostaa mitenkään. Tarttis siihen kokonaisuuteen aina muutakin sitten hankkia.

Reilulla satasella tai max 200 saa aina koko helahoidon viikonlopuksi...

Enkä tosiaan halua mitään samaa ryysyä pitää vuodesta toiseen.

Sulla on aika hyvä vuokraamo, jos erikoismitoitettuja pukuja sieltä saa tuohon hintaan. Tekevät sulle mitoitettuja vuokrapukuja?

Tumma puku on tumma puku, ei se ole mikään ryysy, joka menee muodista pois.

• ...

Niihän se maksaa.. 2-4 vuoden vuokrat pelkässä puvussa... kyllä ne muutkin puvun osat sitte maksaa vielä..

Ei vaan tosiaan oo musta hyvä, että on sama puku päällä jossain iloisissa juhlissa ja hautajaisissa... ei sovi vaan mun logiikkaan :-)

puku kestää helposti 10 vuotta, varsinkin jos käyttökertoja vuodessa ei ole kuin muutama.

Hautajaisiin puetaan tumma puku, valkoinen paita, musta solmio ja valkoinen taskuliina. Talvella lisäksi valkoinen kaulaliina ja tumma villakangastakki. Periaatteessa sama setti käy myös muihin juhliin, kunhan vaihtaa solmion (musta solmio on suruasuste).

• Oopust

jos pukua käyttää vain muutaman kerran vuodessa, on kätsy homma...

Varsinkin, jos vielä saa vuokraamosta istuvan puvun...

Jos ajattelee ihan rahapuolta, niin kunnon puku... 500 euroa? Ei onnistu, tai kaupoista saattaa löytyä ja ne vähän ottaa sisään tai ulos saumoista vielä kaupan päälle, että puvusta saataisiin edes siedettävällä tavalla istuva...

Jos puhutaan kunnon puvusta, alkaa 1000 euroa olemaan lähtöhinnoissa... Mikä helvetin idea on sellainen kaappiin ostaa vain siksi, että saa sanoa, että mulla on puku kaapissa, se oli mulla päällä toissa vuonna anopin hautajaisissa, viime vuonna, kun kaveri lähti eläkkeelle ja tänä vuonna panen sen pikkujouluihin...? (minkä jälkeen saa sitten pesulassa pesettää puvusta punaviini- ja mustaherukkahyytelötahrat 200 eurolla...)

Tietysti, jos mies on juuri niissä sopivissa mitoissa, löytyy sitten jo kaupan hyllyltäkin kohtuuistuvia ja kohtuuhintaisia pukuja... mutta vain, jos se kroppa sattuu asettumaan määrätyn mittasuhdetaulukon sisälle...

• ... kirjoitti:

puku kestää helposti 10 vuotta, varsinkin jos käyttökertoja vuodessa ei ole kuin muutama.

Hautajaisiin puetaan tumma puku, valkoinen paita, musta solmio ja valkoinen taskuliina. Talvella lisäksi valkoinen kaulaliina ja tumma villakangastakki. Periaatteessa sama setti käy myös muihin juhliin, kunhan vaihtaa solmion (musta solmio on suruasuste).

Juu, kyllä minä toki pukuetiketin haltsaan :-)

Mutta nii, minä kun en tosiaan edes halua sitä samaa pukua pitää päällä vaikka se kestääkin hyvin.. vähän vaihtelua siihen. :-)

• Oopust kirjoitti:

Jos ajattelee ihan rahapuolta, niin kunnon puku... 500 euroa? Ei onnistu, tai kaupoista saattaa löytyä ja ne vähän ottaa sisään tai ulos saumoista vielä kaupan päälle, että puvusta saataisiin edes siedettävällä tavalla istuva...

Jos puhutaan kunnon puvusta, alkaa 1000 euroa olemaan lähtöhinnoissa... Mikä helvetin idea on sellainen kaappiin ostaa vain siksi, että saa sanoa, että mulla on puku kaapissa, se oli mulla päällä toissa vuonna anopin hautajaisissa, viime vuonna, kun kaveri lähti eläkkeelle ja tänä vuonna panen sen pikkujouluihin...? (minkä jälkeen saa sitten pesulassa pesettää puvusta punaviini- ja mustaherukkahyytelötahrat 200 eurolla...)

Tietysti, jos mies on juuri niissä sopivissa mitoissa, löytyy sitten jo kaupan hyllyltäkin kohtuuistuvia ja kohtuuhintaisia pukuja... mutta vain, jos se kroppa sattuu asettumaan määrätyn mittasuhdetaulukon sisälle...

Nii... 500 tohon laitoinkin. 500 se ihan minimi.. :-)

Samoilla linjoilla ollaan selvästi :-)

Ei tosiaan sovi päälle ne kaupan teltat... toisesta kohtaa aivan liian pieni ja sitten toisesta kohtaa mallia teltta.

• ...

Mies on komea puvussa.

• ... kirjoitti:

Sulla on aika hyvä vuokraamo, jos erikoismitoitettuja pukuja sieltä saa tuohon hintaan. Tekevät sulle mitoitettuja vuokrapukuja?

Tumma puku on tumma puku, ei se ole mikään ryysy, joka menee muodista pois.

Sanon kaikkia vaatteita ryysyiksi... :-)

• kirpela

Juu, kyllä minä toki pukuetiketin haltsaan :-)

Mutta nii, minä kun en tosiaan edes halua sitä samaa pukua pitää päällä vaikka se kestääkin hyvin.. vähän vaihtelua siihen. :-)

Eiköhän siulla oo lempparifarkutkin, joiden kanssa vaihdat paitoja. Sama menee puvun kans, eri väristä paitaa ja krakaa peliin. Monelle ristiveriselle sopii joko sininen tai metsän vihreä, tummemmille punervan sävyt. Valkoiset kauluspaidat kuuluu nimenomaan hautajaisiin.

Nii, ja se takki...ei sen tarvi olla päälle juurtunut :) mutta väärä takki pilaa nopeimmin ulkoasun.

• kirpela
        Oopust kirjoitti:

"mutta vain, jos se kroppa sattuu asettumaan määrätyn mittasuhdetaulukon sisälle..."

ja sit kannattaa hyödyntää kaikki 3 1 / hullut päivät, jolloin saa samaa pukua ältsin edullisesti.

Ja likainen vaate muuten pestään heti :) ja sit se onkin 'puvun pesetys 25 €' :D

Ja yks vihje on (saada mittatilauspuku halvalla) etelän lomalla teettää puku, etenkin Turkissa on *hohhoijaa*-tasoa 100-150 € ja räätäli aloittaa mittaamalla tarvittijan ja alkaa esitellä kankaitaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe