Nythän asia on niin että konemestarit on suurinpiirtein kaikissa vertailuissa selvästi merikapteeneja jäljessä: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/ammattien-arvojarjestys-1991
Tuossakin naftasukat häviää yli 80 sijalla, melko kirkkaasti sanoisin.
Tuskin kukaan väittää että on hakeutunut konemestarilinjalle omasta tahdosta, vaan valtaosa lienee mukana koska ei muualle aikanaan päässyt. Konemestariksi joudutaan, merikapteeni (amk):ksi päästään. Näin se menee. Muistakaa se.
Sanoohan nyt jo järkikin ettei kukaan valitse 15 vuoden uraa palikkahommissa, kun on mahdollisuus kouluttautua samalle alalle ja saada natsat heti koulun jälkeen. Konejengi kaikenmaailman korjaajia ja sähkömiehiä ja paskahuusinrassaajia (luitte oikein) myöten tunnustaa edes itselleen että on laivalla se b-luokan väki. Seuraavaksi voitaisi ruokailussakin huomioida: kansipäällystölle pihvit kokolihasta, naftasukille jauhelihasta, kansipäällystölle kahvia ja viineri, naftasukille puuroa ja vesitettyä maitoa... jatkakaa joku tästä.
Tietäkää paikkanne. Me ajamme laivaa, te ruuvaatte sitä.
Voivoi sentään, naftasukat...
23
649
Vastaukset
- oikeesti!
no et sitte käyny koulua loppuun!?
- Bannattuna
etta provonakin huono.
Huru-Ukko
- Siiffi, eläkkeellä
Amispoika purkaa katkeruuttaan kun piti tulla kippari ja ei saanut edes puolikkaan jobia. Ehkä käsitykset muuttuu kun saa eka jobin, tosin epäilen sitä jobin saantia tuolla asenteella.
- Osata muutakin...
joten revippä sitä vanhaa listaasi UUDESTAAN, Mölli.
"Reibailut" siivellä ei ole enää mitään......- jäähakku
Tästäkö johtuu että mestarit joutuu "juomaan" kaikki konjakit laivassa, kun muut ei uskalla. (pelko ajaa ihmisen hirveisiin tekoihin)
- jååpåjåå
Tuskin tekään sitä laivaa "ajaisitte", jos me kiltit mestarit emme teille koneita käynnistäisi? Voit toki itse tulla niiden käynnistämistä yrittämään, mutta luulen, että jo valvomon ovella menee sormi perseeseen, ja kipittelet takaisin brykalle itkemään.
- Raste
ukko parkaa,mutta näin elämä joskus potkii päähän,koita jaksaa ehkä huominen on paremmin.
- provosoidu
Kumminkin huudat, Mestari, Mestari, tule auttamaan, olen tyhmä, en osaa.
- masennu
Sinä se vaan jaksat,. Ovatko päästäneet pöpilästä hoidosta lomille? Podet melkoista alemmuudentunnetta mestareita kohtaan. Ette te aja mitään laivaa ilman koneosastoa. Kippari joutuu nöyrästi kysymään mestarilta, onko laiva lähtökunnossa. Sen takia konejengi korjaa kun itse ette osaa, muuta kuin rikkoa. Kyllä se on niin ettei kukaan lähde konehommiin, jos ei ole kiinnostunut koneista, kansipäällystöä voisi verrata autokuskiin, niihin ammatteihin mennään, kun ei pääse mihinkään muuhun työhön.
- bockworth
He-hee...Oikein sanottu!
- Bannattuna
bockworth kirjoitti:
He-hee...Oikein sanottu!
komplekseja on?Aloittajan kirjoitus oli selva provo,mutta herkka hipiasi ei sita kestanyt.Vuosien saatos-
sa tuli todettua,etta kylla meita kaikkia tarvitaan.Muuten,autossa ei konemiehia tarvita.
Huru-Ukko - skebasto
Bannattuna kirjoitti:
komplekseja on?Aloittajan kirjoitus oli selva provo,mutta herkka hipiasi ei sita kestanyt.Vuosien saatos-
sa tuli todettua,etta kylla meita kaikkia tarvitaan.Muuten,autossa ei konemiehia tarvita.
Huru-Ukkohehee, ja taas sitä mennään, liekö jonkun pikkuperämiehen amos-työnä parin kk:n välein "provo s24:ään"..?
- Auton huoltaja
Bannattuna kirjoitti:
Huru-UkkoJoku hiippari tuossa kehuu, ettei autossa tarvita konemiehiä. Mistähän autosta on kyse ja huollatko itse koslasi?Ei siellä autossa eukon lisäksi tarvita myöskään kipparia.
- Bannattuna
Auton huoltaja kirjoitti:
Joku hiippari tuossa kehuu, ettei autossa tarvita konemiehiä. Mistähän autosta on kyse ja huollatko itse koslasi?Ei siellä autossa eukon lisäksi tarvita myöskään kipparia.
menevat kannanotot.Mutta nainhan se on.Lapsilla on lasten asenteet.By to way.Olen omistanut,us-
komatonta ehka)muutaman autonkin ja yhdessakaan en ole tarvinnut konemiesten apua.Autonasen-
tajat ovat asia erikseen,mutta heita tuskin valmistuu amiksen merenkulkulinjalta.Heistakaan kukaan
ei ole roikkunut mukana koko ajan niin kuin te teette.Herrat"besserwisserit".
Huru-Ukko - eläkeseiluri
Bannattuna kirjoitti:
menevat kannanotot.Mutta nainhan se on.Lapsilla on lasten asenteet.By to way.Olen omistanut,us-
komatonta ehka)muutaman autonkin ja yhdessakaan en ole tarvinnut konemiesten apua.Autonasen-
tajat ovat asia erikseen,mutta heita tuskin valmistuu amiksen merenkulkulinjalta.Heistakaan kukaan
Huru-UkkoMulle jäi merillä olosta sellainen käsitys, että on aika lailla eri asia kuin autolla ajo. Näistä nykyajan laivoista en kyllä mitään tiedä, kun nykyisin olen vaan soutuveneen yt kippari/ siiffinä. On mullakin autoja ollut eikä niissä tarvittu merenkulun oppeja eikä kippareita, siiffejä tai tujuja eikä luotseja. Kadun viereenkin pysäköinti onnistui ilman satamapalvelijoita.
- on autoja
Bannattuna kirjoitti:
Huru-UkkoOpettele nyt ensin kirjoittamaan. Kerro missä autossa tarvitaan perämiehiä ja kippareita. Yleensäkin tällä palstalla kirjoitellaan merenkulusta, eikä autoilusta. Jos olette niin ihmemiehiä, niin miksi aina kuitenkin pyydetään mestareita auttamaan teknisissä ongelmissa. Lapsellisuudesta puheenollen, mene ja katso peiliin.
- Martti Koskela
on autoja kirjoitti:
Opettele nyt ensin kirjoittamaan. Kerro missä autossa tarvitaan perämiehiä ja kippareita. Yleensäkin tällä palstalla kirjoitellaan merenkulusta, eikä autoilusta. Jos olette niin ihmemiehiä, niin miksi aina kuitenkin pyydetään mestareita auttamaan teknisissä ongelmissa. Lapsellisuudesta puheenollen, mene ja katso peiliin.
mitä sitä kieltämään, brykä jengi on jotain, montun jengi ei niin mitään.
NÄIN SE VAAN MENEE S O R R Y .... - kansiamis
Martti Koskela kirjoitti:
NÄIN SE VAAN MENEE S O R R Y ....Merikapteeni (AMK) on siitä hauska mies että haukkuu lyttyy koko kansiosastonkin/koulutuksen. Pursimieskin pitäisi mitä luultavammin olla amk:n puolelta.
- carl sails
Martti Koskela kirjoitti:
NÄIN SE VAAN MENEE S O R R Y ....konemestarit tekevät kuten me heitä pyydämme,eli työllistämme ja käskemme heitä.
heidän tehtävä on tärkeä,mutta eivät nämä rasvanaamat mitään sen erikoisempia ole verrattuna hyttisiivoojiin.
jokaisella osansa,mutta ei nyt ammuta yli.kiitos. - jo merille
carl sails kirjoitti:
konemestarit tekevät kuten me heitä pyydämme,eli työllistämme ja käskemme heitä.
heidän tehtävä on tärkeä,mutta eivät nämä rasvanaamat mitään sen erikoisempia ole verrattuna hyttisiivoojiin.
jokaisella osansa,mutta ei nyt ammuta yli.kiitos.Mistä alkaen ohjaamosta on alettu määräillä konemestarien tekemisiä? Tähän asti ainakin on lakki kädessä tultu kysymään, että sopiiko mestarille, eli näin se todella menee. En tiedä mistä noita provoja tulee, kun ei niitä laivoissa näe. Yleensä kansipäällystöllä ja mestareilla on hyvät välit ja yhteistyö sujuu.
- machiner
jo merille kirjoitti:
Mistä alkaen ohjaamosta on alettu määräillä konemestarien tekemisiä? Tähän asti ainakin on lakki kädessä tultu kysymään, että sopiiko mestarille, eli näin se todella menee. En tiedä mistä noita provoja tulee, kun ei niitä laivoissa näe. Yleensä kansipäällystöllä ja mestareilla on hyvät välit ja yhteistyö sujuu.
kyllä,mutta näissä ongelma laivoissa on omat murheensa miehistön yleisen tason kanssa.
ei laivoissa ole yhtään turhaa ammattia siitä pitää yhtiöt huolta, koittakaa tulla toimeen keskenänne mitään uhoamista ei tarvita. teitän tarkoituksenne on siirtää lasti paikasta toiseen kiitos
- 19 vuotta päällikkön
semmoinko olet, älykääpiö. Merellä ollaan yhtä perhettä, mesut hoitaa koneen, stuju ruoan, ja sinä siivoat ja petaat. Perämiehet ja Kippari hoitavat merenkulullisen puolen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927