Kävin parvekkeella haistelemassa ulkoilmaa. Kylmää oli. Katsoin ulko-oven vieressä olevaa lämpömittaria, näytti 29.8.
Onko teillä yhtä kylmä? Paljonko on pakkasta...nyt?
Pakkaslukemat
14
354
Vastaukset
- 14+20
täällä pohjois-savossa-25c terassi tuossa suojaa voi olla muutama-aste
enemmän.ei olekkaan ollut aikoihin kunnon talvea.
nyt nautitaan siitä ja luonnon kauneudesta.
hyvää pakkasillan jatkoa. - Äet amman
Kylläpä ilmasto lämpenee katasttrofaalista vauhtia. Kyllä parinsadan euron energiansäästölamput kannatti hankkia. Niillä estin omalta osaltani kuitenkin hieman tuota tulevaa hellettä.
Kaiketi eduskuntatalo lämpiää ympäristöystävällisellä bioenergialla? Ja kaiketi naistenhuoneessakin on ympäristöystävälliset energiansäästölamput? - viva el caliente!
Itä-Suomessa täällä jossain juuri nyt 33.2 Celsiusta. Kyllä tekee mieli jonnekin lämpimään paikkaan pakoon tätä hirveää kylmyyttä. En ole talvi-ihminen ollenkaan.
- keppel
Pakkasta...vähän on, kuin näytiksi. 13, vähän yli yhdeksän.
- pii-pii
Meillä eteläisessä Savossa Saimaan suunnalla just nyt -24C. Aamulla oli -31C. Ei tämä mitään, meillä on Suomessa lämpimät huoneet, enimmäkseen. Ajatelkaapa jossain Balkanilla kosteissa kivihökkeleissä asuvia...on siellä varmaan karmeeta kun ei ole kunnon lämmitystäkään eikä puita monilla.
Olen päivän myöhässä, mutta haitanneeko tuo mittään!
Viime yönä oli mittari käynyt -19,9 C, aamulla oli jossain kolmentoista tietämillä.
Nyt on -8,5 C.
Senkin voin vielä kertoa, että aamulla oli tuvassa 17,6 astetta,
kyllä tiesi mitä tekee sen jälkeen kun ensin sai kaffeepannun ladattua.
Puita pesään ja niin päin pois.
En kadehdi teidän pakkasianne siellä itäisessä Suomessa!
Ps. Kai muistat vielä mistä nämä asteet tulevat!- OliviaKoo
Et kai Sinä mitenkään myöhässä ollut, kyllä niitä pakkaslukemia voi kertoa minä päivänä tahansa, ei niistä näy loppua tulevan.
Tänäänkin on lukemat huidelleet kahdenkympin korvissa ja siihen kun lisää pohjoistuulta 2-3m sekunnissa, niin kyllä tietää talven olevan. Lunta on metrin verran, taitaa olla vähän ylikin.
Tiedän kyllä tasantarkkaan, missä se korkeapaine majailee ja tänne pakkasta työntää. En kerro, mutta Itään päin voin katsoa.
Kertoi tuossa viime viikolla kaupan kassajonossa ihan tuntematon rouva miehensä käyneen netissä jollain englanninkielisellä sääsivustolla ja siellä oli ennustettu meille helmikuussa neljänkympin pakkasia.
Muistan jo viime elokuussa kuulleeni erään englantilaisen säätieteilijän ennustaneen kovia pakkasia tammi- ja helmikuulle. Sama kaveri ennusti viime kesän helteet ja muut oudot sääilmiöt pitkin Eurooppaa.
No, minä tästä lähden pikapuoliin aurinkoa hakemaan ja olen pois kotimaan pakkasista kuukauden verran.
Täällähän palelette:(...:)))
Paitsi että minun tuurillani siellä jossain sataa sitten kolmasosan aikaa.
Pidähän, Tellastiina, tupa lämpimänä ja villasukat jalassa. Minulla on nytkin kahdet villasukat sukkahousujen lisäksi, pitkät housut ja villapaita. Tirskuttaa, köhittää, nenä vuotaa, on lämpöä.
Muuten menee mukavasti. - totuttautukaa
Tuohan on sopiva sisälämpötila. Nykyihmist ovat totuttautuneet aivan liian lämpimään. Siitähän seuraa hengitysteiden kuivumista, ihon kuivumista ja muutenkin kipee olo jos lämpimämpää.
- OliviaKoo
totuttautukaa kirjoitti:
Tuohan on sopiva sisälämpötila. Nykyihmist ovat totuttautuneet aivan liian lämpimään. Siitähän seuraa hengitysteiden kuivumista, ihon kuivumista ja muutenkin kipee olo jos lämpimämpää.
Minun mielestäni 17-18 astetta (vähintään) on melko sopiva lämpötila makuuhuoneessa, yöllä, mutta kyllä päivisin pitäisi sen verran lämmin olla, että ei tarvitse villavaatteita sisällä pitää.
Tietysti ihmisiä on erilaisia, riippuu kai verenkierrostakin, miten missäkin lämpötilassa tarkenee. Minä pidän lämpimästä, sisällä 23-24, ulkona kesällä enemmänkin.
Mieluummin kaivan vaikka karstaa nenästäni, kuin palelen sisällä polvia myöten. Kun jalkoja paleltaa, nousee kylmyys korviin saakka. - tretton
OliviaKoo kirjoitti:
Minun mielestäni 17-18 astetta (vähintään) on melko sopiva lämpötila makuuhuoneessa, yöllä, mutta kyllä päivisin pitäisi sen verran lämmin olla, että ei tarvitse villavaatteita sisällä pitää.
Tietysti ihmisiä on erilaisia, riippuu kai verenkierrostakin, miten missäkin lämpötilassa tarkenee. Minä pidän lämpimästä, sisällä 23-24, ulkona kesällä enemmänkin.
Mieluummin kaivan vaikka karstaa nenästäni, kuin palelen sisällä polvia myöten. Kun jalkoja paleltaa, nousee kylmyys korviin saakka.palelee, niin palelee koko kroppa, totta vaikka olis pipa päässä.
Meillä on nyt n. 17 astetta miinuksella ulkona. Alan oleen jo kyllästynyt tähän talveen. Ihoni on luonnostaan kuiva ja ohut, alituisesta rasvaamisesta huolimatta naamanikin melkeen kuin santapaperia. Tässä olen koittanut huoneilmaa kosteuttaa monin konstein. Äsken vein pyykkiä kuivuun parvekkeelle (on lasitettu)ja mittari näytti n. 14:ta astetta siksi kun aurinko paistaa nyt sopivasti. Kyllä ne pyykit siellä kuivuu ajan mittaan ja tuleekin raikkaan pehmosiksi.
Viime vuonna lumi tuli vasta tammikuun lopulla, eli oli aikas lyhyt talvi. Täytyy myöntää, etten ole erityisemmin talven suosija. Mitä lyhempi sen parempi. Tulis edes räntä/vesisade, edes pariksi päiväksi mittari plussan puolelle.
Niin ja ulkona liikkuessa nuo pakokaasut ottaa henkeen, naftan ja bensan hajut oikein oksettaa.
- pohjoisnapa täällä
Ensi viikolla lunta ja sitten miinus 40, siellä täällä.
- ex-talonmies
lopussa lähes aina on kaamee lumisade,on vuosien kokemus.
- Pirre*
-24 vieläkin, ja taisi luvata huomiseksi vielä kovempaa pakkasta.
On tämä kova talvi, - kuinka teillä, hyvät ikätoverit, on vesiputket pysyneet (taloissanne) sulina, meillä karahti jäähän het kättelyssä..onneksi vain tämän lisärakennus osan putkitus...veski ei toimi, eikä kahvivettä lirutella..- 1943
hotellissa viime yönä. Siellä oli ihan lähellä suuri vesivahinko ja lämmintä vettä ei tullut eilen illalla, aamulla kyllä. Täällä kotona ei mitään hätää. Lämpötila kolme, neljä miinusta. Lunta oli tullut kymmenisen senttiä ja olin vähän lumitöissä. Kaikki on kauniin valkoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763