Ovat rikkoneet törkeällä tavalla, pitkään jatkuen toimeentulotukilakia. Erään tuttavani työmarkkinatuki otettiin kunnan niin sanotulle välitystilille jonka toimenpiteen tarkoituksena on turvata henkilön toimeentulo maksamalla asiakkaalle varojaan siten, että riittävät elämiseensä kuukaudeksi. Tälle tuttavalleni maksettiin omia varojaan joinakin kuukaisina jopa alle 100 euroa vaikka toieentulotukilain mukaan hänelle olisi tullut antaa elämiseensä n.362 e/kk. Mikä antaa kunnan viranhaltijalle vallan rikkoa lakeja saamatta niistä rangaistusta ja joutumatta korvausvastuuseen?
Minulla on todisteita siitä että Köyliön sosiaalitomen viranhalt
4
324
Vastaukset
- Sucseella
Uusi petu vai? Millä eväillä se pystyy laillisia päätöksiä arvostelemaan?
- von Lagerbom
Päätöksiä pystyy arvostelemaan sillä että katsoo ovatko toimeentulotukilaki ja henkilön kuukausittain saama summa keskenään sopusoinnussa. Voit itsekin tarkistaa tällaisen seikan helposti. Kun tuolloin henkilön elämiseen tuli myöntää toimeentulotukea n.362e /kk ja hänelle maksettiin joinakin kuukausina alle 100 e niin ei silloin ole toimittu lakien mukaan. Ja varsinkin kun kyse ei ollutkaan toimeentulotuen maksamisesta vaikka viranhaltijat käyttivätkin virheellisesti tätä nimitystä maksaessaan tälle henkilölle omia työmarkkinatukirahojaan. Tälle henkilölle olisi tullut lain mukaan maksaa toimeentulotukea asumiseen,eikä siis muuhun elämiseen. Merkillisintä asiassa oli se että tästä vajaan 400e:n työmarkkinatuesta oli jäänyt henkilön tilille nopealla aikavälillä säästöjä, joilla sosiaalitoimi sitten maksoi henkilön vuokria, laiminlyöden henkilön elämiseen tarkoitettujen varojen maksamisen, siis suoraan sanoen kavaltamalla tämän henkilön työmarkkinatukea ja käyttämällä varat muuhun kuin mihin se oli tarkoitettu. Kyseessä oli henkilö joka ei sairautensa vuoksi kyennyt itse huolehtimaan raha-asioistaan. Ja ettei tule mitään epäselvyyksiä asiasta, minut voi puheistani vetää vaikka käräjille koska minulla on kaikki asiapaperit joilla voin väittämäni osoittaa todeksi.
- Just, just31
von Lagerbom kirjoitti:
Päätöksiä pystyy arvostelemaan sillä että katsoo ovatko toimeentulotukilaki ja henkilön kuukausittain saama summa keskenään sopusoinnussa. Voit itsekin tarkistaa tällaisen seikan helposti. Kun tuolloin henkilön elämiseen tuli myöntää toimeentulotukea n.362e /kk ja hänelle maksettiin joinakin kuukausina alle 100 e niin ei silloin ole toimittu lakien mukaan. Ja varsinkin kun kyse ei ollutkaan toimeentulotuen maksamisesta vaikka viranhaltijat käyttivätkin virheellisesti tätä nimitystä maksaessaan tälle henkilölle omia työmarkkinatukirahojaan. Tälle henkilölle olisi tullut lain mukaan maksaa toimeentulotukea asumiseen,eikä siis muuhun elämiseen. Merkillisintä asiassa oli se että tästä vajaan 400e:n työmarkkinatuesta oli jäänyt henkilön tilille nopealla aikavälillä säästöjä, joilla sosiaalitoimi sitten maksoi henkilön vuokria, laiminlyöden henkilön elämiseen tarkoitettujen varojen maksamisen, siis suoraan sanoen kavaltamalla tämän henkilön työmarkkinatukea ja käyttämällä varat muuhun kuin mihin se oli tarkoitettu. Kyseessä oli henkilö joka ei sairautensa vuoksi kyennyt itse huolehtimaan raha-asioistaan. Ja ettei tule mitään epäselvyyksiä asiasta, minut voi puheistani vetää vaikka käräjille koska minulla on kaikki asiapaperit joilla voin väittämäni osoittaa todeksi.
Vie ne todisteet poliisille ja tee rikosilmoitus. Jos todisteet ovat Suomen lain mukaan pitävät, ei ongelmia luulisi olevan. Jos et vie, kaikki pitävät sinua taas pelkkänä suunpieksijänä. Jota nyt lähinnä kyllä oletkin.
- 12+8
von Lagerbom kirjoitti:
von lagerbom ajat hyvää asiaa.Jaksamisia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329