Tein kotiviiniä luonnon antimista, siis puutarhavadelmasta ja metsämustikoista. Nyt se on valmis, vain makeutusta ja pullotusta vailla. Tällä hetkellä vielä käymisastiassa, saatiin tulos: alkoholiprosenttia 12% ja
ominaispainomittarilla makeusaste on 10. Satsi oli yhteensä 6 kg tasapuolisesti molemmista marjoista, sokeria vajaa 5,5 kg. Oli otettu pakastimesta joulun jälkeen, eli käymisaika oli peräti neljä viikkoa! Käymispakkausmerkki oli Golden Wine. Oli muodostunut runsaasti vaahtoa, jouduin kaatamaan saavista toiseen monta kertaa, kunnes hiilidioksidin haju hälveni. Jään vain kysymään, kuinka "kuningatarviinin" makeutus sopisi olla?
Olen ymmärtänyt, että ominaispainoltaan sopisi olla 15. Maku aromikas, mutta kaipaisi jotain. Kiittäen tiedosta!
Vadelma&mustikka, kotiviini
Kotiviinin noviisi
2
517
Vastaukset
- käymisainepakkaus
Jätit aika makeaksi. Yleensä suositellaan käyttämään kaikki sokeri pois, eli 0:aan ja jälkimakeuttamaan. Tosin joskus itsekin käyttänyt suoraan suositusmakeuteen ja pysäyttänyt käymisen.
Eipä kaipaa muuta kuin lirauksen sokeria ja pullotuksen kypsytyksen. Sokeri muuten peittää mahdolliset makuvirheet.- ämätööri
Juuri oikein siihen makeutusasteeseen osuu, kun on vadelma&mustikkasatsista! Kuivaksi se satsi ei sovi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221088- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49677- 33662
- 60659
- 52627
- 50615