Muistatko nimipäiväänsä viettävistä, lorua, runoa, laulua tai sanontaa?
Tuoko nimi mieleesi jokun tutun, ja hauskan tarinan, tai julkisuudesta tunnetun nimenhaltijan?
Edellinen tuli pitkäksi, joten jatketaan tästä, 1.2 alkaen >>>
Nimipäivä tänään osa 13
249
1688
Vastaukset
- 63v,
Onnea myös syntymäpäiviään viettäville.
Riitta nimisiä on paljon, julkisuuden henkilöinä. Piti oikein miettiä, kenet laitan tähän aloitukseen.
Riitta Nelimarkka, professori, taiteilija, grafiikkaa, taidetekstiilejä, maalauksia, taide runokirjoja. Niitä ainakin muistelen hänellä olleen.
Ketään Riittaa ei tuttavissani ole, puolituttuja kylläkin.- maarina
Onnea nimipäiväsankareille, joita Riitan lisäksi myös Berit. Laitetaan BERIT laulamaan: http://www.youtube.com/watch?v=t_HflPYO0sk&feature=PlayList&p=537997C90613B077&playnext=1&playnext_from=PL&index=15
Ihanaa, että olet jälleen linjoilla, sinua on kaivattu.
RIITTA HAVUKAINEN, näyttelijä - 63v,
maarina kirjoitti:
Onnea nimipäiväsankareille, joita Riitan lisäksi myös Berit. Laitetaan BERIT laulamaan: http://www.youtube.com/watch?v=t_HflPYO0sk&feature=PlayList&p=537997C90613B077&playnext=1&playnext_from=PL&index=15
Ihanaa, että olet jälleen linjoilla, sinua on kaivattu.
RIITTA HAVUKAINEN, näyttelijäMaarina sinulle myös. Luin kyllä aamuyöstä nuo eiliset. Sinulla oli hieno runo Allista. Kivasti oivallettu, alli sanan käyttö.
Aloitin uuden, kun Riitta nimisiä aika paljon, ja tuottaisi vaikeuksia vastailla. Sitten pari seuraavaa päivää taitaa taas niitä vähäisiä olevan.
Nähtävästi, tuo täysikuu, käy aina vain rankemmaksi iän mukana. Nuorempana jaksoi parin, kolmentunnin unilla, nyt vaikeaa, kun noita sairauksiakin on. Sokerit heittelee, kun ei nuku. Lääkitys kuitenkin tehty normaalirytmin mukaan. Toivon jaksavani tänään, jo.
Laitan yhden nimenvaihtajan ;D
Riitta Loiva, jonka Miina Äkkijyrkkänä tunnemme. Sittemmin vaihtoi nimensä Liina Long,iksi. En tiedä, mikä nyt sitten virallinen enää on.
Hänet tavannutkin, vaikkakaan en tuttaviinsa kuulu. - maarina
63v, kirjoitti:
Maarina sinulle myös. Luin kyllä aamuyöstä nuo eiliset. Sinulla oli hieno runo Allista. Kivasti oivallettu, alli sanan käyttö.
Aloitin uuden, kun Riitta nimisiä aika paljon, ja tuottaisi vaikeuksia vastailla. Sitten pari seuraavaa päivää taitaa taas niitä vähäisiä olevan.
Nähtävästi, tuo täysikuu, käy aina vain rankemmaksi iän mukana. Nuorempana jaksoi parin, kolmentunnin unilla, nyt vaikeaa, kun noita sairauksiakin on. Sokerit heittelee, kun ei nuku. Lääkitys kuitenkin tehty normaalirytmin mukaan. Toivon jaksavani tänään, jo.
Riitta Loiva, jonka Miina Äkkijyrkkänä tunnemme. Sittemmin vaihtoi nimensä Liina Long,iksi. En tiedä, mikä nyt sitten virallinen enää on.
Hänet tavannutkin, vaikkakaan en tuttaviinsa kuulu.Miinankin olevan alunperin Riitta. Olen myös hänet tavannu, oli jossain maatalousnäyttelyssä lehmineen.
RIITTA VÄISÄNEN, monitaito nainen, juontaja, näyttelijäkin. Olen myös tavannut vaalikiertueella.
Kyllä se on selvää, että mitä vanhemmaksi tulemme, vaivamme on vaan vaikempia kestää. Minulla niitä nyt ei pahasti olekkaan, vielä, mutta varmaan lisää tulee. Nukkuminen on yksi joka on tärkeää, mulla ei siinä ole vielä kummemmin ollut vaikeuksia. Mies vainaa sanoi, että nukun jo puolimetriä ennen sänkyä...;D
Nyt kun , joskus herää 4 aikaan aamulla, niin eipä uni tahdo tulla. Varmaan syynä myös tuo muuttohomma, kun aina mietittävää. Olen senverran elämäni aikana muuttanut, että luulisi rutiinilla menevän. - 63v,
maarina kirjoitti:
Miinankin olevan alunperin Riitta. Olen myös hänet tavannu, oli jossain maatalousnäyttelyssä lehmineen.
RIITTA VÄISÄNEN, monitaito nainen, juontaja, näyttelijäkin. Olen myös tavannut vaalikiertueella.
Kyllä se on selvää, että mitä vanhemmaksi tulemme, vaivamme on vaan vaikempia kestää. Minulla niitä nyt ei pahasti olekkaan, vielä, mutta varmaan lisää tulee. Nukkuminen on yksi joka on tärkeää, mulla ei siinä ole vielä kummemmin ollut vaikeuksia. Mies vainaa sanoi, että nukun jo puolimetriä ennen sänkyä...;D
Nyt kun , joskus herää 4 aikaan aamulla, niin eipä uni tahdo tulla. Varmaan syynä myös tuo muuttohomma, kun aina mietittävää. Olen senverran elämäni aikana muuttanut, että luulisi rutiinilla menevän.yleensä, ja näinäkin aikoina kun valvon, nukahdan kyllä hyvin. Vaan täysikuun aikaan heräänkin pian. Sen jälkeen ei unesta tietoakaan. Muutoin nukun n,6-7h, yleensä 7, jos ajoissa nukkumaan menen. Aamuisin herään, aina aikaisin, 5,30-6, lapsesta asti, olen aamuvirkku ollut, vaikka valvoisin, en saa rytmiä muutetuksi aamun kohdalla. Olen yrittänyt, usein.
No, loppukuuhun asti ehkä taas kaikki ok. Lapsena, äiti aina tiesi täydenkuun tulevan, olevan, kun joko kiukkusin, tai itkin vaan. Sellaista se nytkin tahtoo olla. Asiat, jotka muutoin olankohotuksella ohitan, saa valtavat mittasuhteet, känkkäränkkä, tai itku. Yliväsymys tietysti sen aiheuttaa, vaikka tiedän, ei se auta. Silloin on paras sulkea puhelin, ja netti. Olla vaan.
Viimeyönä jo 4h sain nukutuksi ;D
Riitta Väisäsen olen myös tavannut, muutamia kertoja.
Nyt odotan, mitä "tytöt" tuo, vaikka nimiä olisikin, ehtiihän niitä sittenkin, vastahan on aamu ;D
Ps, jes otti nyt vastaan tuon 63v, mitä ei silloin. En pitänyt siitä varanimestä ;D onhan se mukava olla vuoden nuorempi, mitä onkaan. ;D - maarina
63v, kirjoitti:
yleensä, ja näinäkin aikoina kun valvon, nukahdan kyllä hyvin. Vaan täysikuun aikaan heräänkin pian. Sen jälkeen ei unesta tietoakaan. Muutoin nukun n,6-7h, yleensä 7, jos ajoissa nukkumaan menen. Aamuisin herään, aina aikaisin, 5,30-6, lapsesta asti, olen aamuvirkku ollut, vaikka valvoisin, en saa rytmiä muutetuksi aamun kohdalla. Olen yrittänyt, usein.
No, loppukuuhun asti ehkä taas kaikki ok. Lapsena, äiti aina tiesi täydenkuun tulevan, olevan, kun joko kiukkusin, tai itkin vaan. Sellaista se nytkin tahtoo olla. Asiat, jotka muutoin olankohotuksella ohitan, saa valtavat mittasuhteet, känkkäränkkä, tai itku. Yliväsymys tietysti sen aiheuttaa, vaikka tiedän, ei se auta. Silloin on paras sulkea puhelin, ja netti. Olla vaan.
Viimeyönä jo 4h sain nukutuksi ;D
Riitta Väisäsen olen myös tavannut, muutamia kertoja.
Nyt odotan, mitä "tytöt" tuo, vaikka nimiä olisikin, ehtiihän niitä sittenkin, vastahan on aamu ;D
Ps, jes otti nyt vastaan tuon 63v, mitä ei silloin. En pitänyt siitä varanimestä ;D onhan se mukava olla vuoden nuorempi, mitä onkaan. ;Dolet jo täyttänyt, ONNEA jälkikäteen. Kumma miten joillekkin kuu vaikuttaa, tunnen kyllä muutamia joilla sama ongelma kuin sinulla. Olet siis kauris, anoppini oli myös kauris.
- 63v,
maarina kirjoitti:
olet jo täyttänyt, ONNEA jälkikäteen. Kumma miten joillekkin kuu vaikuttaa, tunnen kyllä muutamia joilla sama ongelma kuin sinulla. Olet siis kauris, anoppini oli myös kauris.
al-lin kanssa kaksi realistia ;D
Ja nythän Vesimies, muistin tuon 1943 olevan.
Silti, uskon niiden kuu ja nousevan merkin vaikutuksiin enemmän, kuin aurinkomerkin ;D, kaikki yhteensä kai vaikuttaa. Ja kamalaa, sitten vielä kiinalainen vuosimerkkikin ;D
Kaipa olemme eletyn elämämme summa. Tässä iässä. Jokaisessa ihmisessä on hyvää, mutta myös se vähemmän mukava puoli, luulisin.
Tässä iässä tuntee jo itsensä, ja hyväksyy asiat, joita ei voi muuttaa, vaikka haluaisikin. - x
nallen luoja, äiti, Riitta Korpela.
- 63v,
x kirjoitti:
nallen luoja, äiti, Riitta Korpela.
nikkisi takaisin ;D
Muistin myös, Riitta Korpelan. Ystävättäreni sairastui samoihin aikoihin hänen kanssaan, samaan. Hän myös selvisi, kuten Riitta Korpelakin, onneksi kummallekin, nykyisin voi siitäkin toipua hyvin.
Olen myös lapsenlapsieni kanssa ollut pari kertaa esitystä katsomassa. - meirikki
Riitta on suomalainen naisen etunimi.
Riitta voi olla muunnos englanninkielisissä maissa käytetystä nimestä Bridget, joka puolestaan on versio iirinkielisestä nimestä Brighid. Brighid merkitsee ylennettyä, ylistettyä (engl. exalted one).
Toisaalta Riitta voi juontua kansainvälisestä nimestä Rita, joka puolestaan on lyhenne Margaritasta tai muista rita-loppuisista nimistä. Margaritan alkuperä on kreikan kielen helmeä merkitsevässä sanassa. Espanjaksi Margarita merkitsee päivänkakkaraa.
Kansanvalistusseuran kalenterissa Riitta oli jo vuonna 1882. Nykyisellä paikallaan 1. helmikuuta nimi on ollut vuodesta 1950 lähtien.
Vuoden 2006 loppuun mennessä nimi on annettu 45 830 suomalaiselle. Heistä yli puolet on syntynyt 1940- ja 1950-luvuilla.
Kuvitteellinen Rivo - Riitta, kaksimielisiä kommentteja esittävä kahvilatyöntekijä Fingerpori- sarjakuvassa. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Riitta on suomalainen naisen etunimi.
Riitta voi olla muunnos englanninkielisissä maissa käytetystä nimestä Bridget, joka puolestaan on versio iirinkielisestä nimestä Brighid. Brighid merkitsee ylennettyä, ylistettyä (engl. exalted one).
Toisaalta Riitta voi juontua kansainvälisestä nimestä Rita, joka puolestaan on lyhenne Margaritasta tai muista rita-loppuisista nimistä. Margaritan alkuperä on kreikan kielen helmeä merkitsevässä sanassa. Espanjaksi Margarita merkitsee päivänkakkaraa.
Kansanvalistusseuran kalenterissa Riitta oli jo vuonna 1882. Nykyisellä paikallaan 1. helmikuuta nimi on ollut vuodesta 1950 lähtien.
Vuoden 2006 loppuun mennessä nimi on annettu 45 830 suomalaiselle. Heistä yli puolet on syntynyt 1940- ja 1950-luvuilla.
Kuvitteellinen Rivo - Riitta, kaksimielisiä kommentteja esittävä kahvilatyöntekijä Fingerpori- sarjakuvassa.ajattelin jo ihmeissäni, oletteko te nyt kaivautuneet vuorostanne peiton alle, talviunille ;D
En olisi muistanut tuota Riittaa, vaikka aika usein sarjakuvaa luenkin.
Tuo nimien määrä, kertookin sen, mitä 1943 sanoi, ikätovereita paljon, ja myös julkisuuteen heitä huomattava määrä päätynyt.
Riitta Immonen, muotitaiteilija, Marimekossa vaikuttanut. - meirikki
63v, kirjoitti:
ajattelin jo ihmeissäni, oletteko te nyt kaivautuneet vuorostanne peiton alle, talviunille ;D
En olisi muistanut tuota Riittaa, vaikka aika usein sarjakuvaa luenkin.
Tuo nimien määrä, kertookin sen, mitä 1943 sanoi, ikätovereita paljon, ja myös julkisuuteen heitä huomattava määrä päätynyt.
Riitta Immonen, muotitaiteilija, Marimekossa vaikuttanut.Etsin Jormaksen suomenkielistä Riski-Riitta kipaletta ei vain silmiini osunut, no tästä Beatleksen alkuperäisestä se olikin tehty, tiedä sitten... ei tunnu tutulta .
http://www.youtube.com/watch?v=asQbxyN-REs
Lovely Rita = Beatles
Jokaisellahan on hyvät ja huonot päivät, kuinka kullakin...menee ohi kun ehtii, jatketaan...:))
Kuvitteellinen Riitta Hanhi, liikenainen, Aku-Ankassa. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Etsin Jormaksen suomenkielistä Riski-Riitta kipaletta ei vain silmiini osunut, no tästä Beatleksen alkuperäisestä se olikin tehty, tiedä sitten... ei tunnu tutulta .
http://www.youtube.com/watch?v=asQbxyN-REs
Lovely Rita = Beatles
Jokaisellahan on hyvät ja huonot päivät, kuinka kullakin...menee ohi kun ehtii, jatketaan...:))
Kuvitteellinen Riitta Hanhi, liikenainen, Aku-Ankassa.Apua, en muista kuin Hannu Hanhen ;D
En myöskään muista tuollaista kappaletta, riski Riitta heh. Ompahan ainakin nimi, annettu naiselle ;D
Entinen eduskunnan puhemies; Riitta Uosukainen. Hänetkin olen muutamia kertoja tavannut. Juteltukin on, muutama tovi. Kerran jopa tuli aivan ex,tempore sanomaan kehuja hiuksistani. Siinä olemme kanssaan samanlaisia, minäkin saatan nähdessäni kauniin asun, tai kampauksen, kehaista tuosta vaan.
Huomioin aika paljon ihmisiä, jopa kassajonossa ;D
Muistit eilen kaksikin versiota allilorusta, laulusta. Kummastakin tiesin vain ekan osan. En tiennyt niitä säkeistöjä edes olevan useampia. - meirikki
63v, kirjoitti:
Maarina sinulle myös. Luin kyllä aamuyöstä nuo eiliset. Sinulla oli hieno runo Allista. Kivasti oivallettu, alli sanan käyttö.
Hänet tavannutkin, vaikkakaan en tuttaviinsa kuulu.http://www.youtube.com/watch?v=UDysFcfUkuA&feature=related
Arja Alhon haastattelussa kyytönkasvattaja, - 63v,
meirikki kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=UDysFcfUkuA&feature=related
Arja Alhon haastattelussa kyytönkasvattaja,ne lehmät tuntuneet tottelevan, vai oliko emäntä sitten taiteensa lumoissa, tai matkoillansa. Välillä kävivät golfkentän sotkemassa, välillä juuri istutetun puistikon. Siellä kun ulkoili, ei voinnut olla varma koska lehmät vastaan tulevat.
Taiteilijana arvostan, muuten paras olla hiljaa. - al_li
Kiva 'nähdä' sinut täällä! Riitta-nimisiä on ollut lähipiirissä.
Riitta-Sisko Jukkala-Benisch, varmasti kaikille tuttu nimi.
Jope Ruonansuu laulaa laulussaan: "Riitta ja Topi vesisängyssä sopi, että sie teet sarjan, niin mie teen kirjan."
. - 63v,
al_li kirjoitti:
Kiva 'nähdä' sinut täällä! Riitta-nimisiä on ollut lähipiirissä.
Riitta-Sisko Jukkala-Benisch, varmasti kaikille tuttu nimi.
Jope Ruonansuu laulaa laulussaan: "Riitta ja Topi vesisängyssä sopi, että sie teet sarjan, niin mie teen kirjan."
.Heippa, eikö sitä löydy, en ole kuullutkaan, tuosta laulusta. Kirjan olen lukenut, kyllä. Työelämässä ollessa piti puheenaiheista tietääkin jotain ;D
Eeva-Riitta Siitonen, ekonomi, TVkuuluttaja, kansanedustaja kok, helsingin x kaupunginjohtaja, meppi, eläkeläinen.. - maarina
63v, kirjoitti:
Heippa, eikö sitä löydy, en ole kuullutkaan, tuosta laulusta. Kirjan olen lukenut, kyllä. Työelämässä ollessa piti puheenaiheista tietääkin jotain ;D
Eeva-Riitta Siitonen, ekonomi, TVkuuluttaja, kansanedustaja kok, helsingin x kaupunginjohtaja, meppi, eläkeläinen..vesisängyssä, olkaa hyvät: http://www.youtube.com/watch?v=sR3reysZaVE
- al_li
63v, kirjoitti:
Heippa, eikö sitä löydy, en ole kuullutkaan, tuosta laulusta. Kirjan olen lukenut, kyllä. Työelämässä ollessa piti puheenaiheista tietääkin jotain ;D
Eeva-Riitta Siitonen, ekonomi, TVkuuluttaja, kansanedustaja kok, helsingin x kaupunginjohtaja, meppi, eläkeläinen..Maarina laittoi biisin, en minäkään ole sitä ennen kuullut. Juice laulaa laulussa Eesti: "Siellä digataan Eeva-Riitta Siitosta".
Britakin on päivän nimiä. Brita Koivunen ja Mamma, tuo mies mies mua tuijottaa.
http://www.youtube.com/watch?v=Rdt0ZA0JWeE
. - 63v,
maarina kirjoitti:
vesisängyssä, olkaa hyvät: http://www.youtube.com/watch?v=sR3reysZaVE
heh, toiset ne osaa ;D
Tulipahan mieleen, mikäs sinun merkkisi on? En osaa arvioida yhtään.
Riitta Myller, poliitikko. Olikohan meppi, en nyt muista ;( - 63v,
al_li kirjoitti:
Maarina laittoi biisin, en minäkään ole sitä ennen kuullut. Juice laulaa laulussa Eesti: "Siellä digataan Eeva-Riitta Siitosta".
Britakin on päivän nimiä. Brita Koivunen ja Mamma, tuo mies mies mua tuijottaa.
http://www.youtube.com/watch?v=Rdt0ZA0JWeE
.ihan hauska, Jopea kerrakseen.
En sitäkään ole kuullut, Eesti biisiä.
Brita Kekkonen, urkin miniä. - maarina
63v, kirjoitti:
heh, toiset ne osaa ;D
Tulipahan mieleen, mikäs sinun merkkisi on? En osaa arvioida yhtään.
Riitta Myller, poliitikko. Olikohan meppi, en nyt muista ;(horoskooppi merkkiä?
- al_li
63v, kirjoitti:
ihan hauska, Jopea kerrakseen.
En sitäkään ole kuullut, Eesti biisiä.
Brita Kekkonen, urkin miniä.laittaa, kun siinä on kirosana. :)) No, nyt laitan.
Rita Tainola, toimittaja.
http://www.youtube.com/watch?v=7CgKJTNU4lQ
. - 63v,
al_li kirjoitti:
laittaa, kun siinä on kirosana. :)) No, nyt laitan.
Rita Tainola, toimittaja.
http://www.youtube.com/watch?v=7CgKJTNU4lQ
.missä se realismi nyt oli? ;D Juicen lyriikkaan kuuluu mielestäni, kaikenlaiset sanat. Luulisin kuulleeni tuon joskus laivan karaokessa ;D
Minä en koskaan käynyt viisumiaikana, vasta heti sen jälkeen. Useana vuotena vuokrasin viikoksi asunnon. Olen kaikki Tallinnan museot kolunnut. Löytänyt paljon mielenkiintoisia paikkoja. Se vaan, että seuraavalla kerralla ei niitä ehkä olekaan, siellä kun purettiin ja rakennettiin valtavalla vauhdilla
Rita Tainolankin olen tavannut, eräässä tilaisuudessa ;D
Riitta Suominen, Ilkka Suomisen (kok) vaimo. Tehnyt ruokakirjoja? Usein aikoinaan naistenlehtien vakiovieras.
Hänetkin olen tavannut ;D - 63v,
maarina kirjoitti:
horoskooppi merkkiä?
kyllä sitä juuri. Tiedossahan on jo kolmen meistä "vakkareista". Eihän sitä pakko ole laittaa, kunhan kysyin ;D
En Tellastiinankaan tiedä. - maarina
63v, kirjoitti:
kyllä sitä juuri. Tiedossahan on jo kolmen meistä "vakkareista". Eihän sitä pakko ole laittaa, kunhan kysyin ;D
En Tellastiinankaan tiedä.neitsyt...;D
- al_li
63v, kirjoitti:
missä se realismi nyt oli? ;D Juicen lyriikkaan kuuluu mielestäni, kaikenlaiset sanat. Luulisin kuulleeni tuon joskus laivan karaokessa ;D
Minä en koskaan käynyt viisumiaikana, vasta heti sen jälkeen. Useana vuotena vuokrasin viikoksi asunnon. Olen kaikki Tallinnan museot kolunnut. Löytänyt paljon mielenkiintoisia paikkoja. Se vaan, että seuraavalla kerralla ei niitä ehkä olekaan, siellä kun purettiin ja rakennettiin valtavalla vauhdilla
Rita Tainolankin olen tavannut, eräässä tilaisuudessa ;D
Riitta Suominen, Ilkka Suomisen (kok) vaimo. Tehnyt ruokakirjoja? Usein aikoinaan naistenlehtien vakiovieras.
Hänetkin olen tavannut ;Dminultakin näin jälkikäteen! :)
Juice oli melkomoinen runoilija, ei voi muuta kuin ihailla monia sanojaan.
Minä olen Täällä ihmeellinen aikoja ja arveleva. mietin kaiken kaikilta suunnilta, kaikin päin, varmaan väärinkin päin. Silloin jää paljon sanomatta, kun lopulta tuntuu, ettei olekaan mitään sanottavaa. Kotona asia on ehkä taas liikaakin toisin.
Koneessani ei tunnu etsi-toiminto toimivan, yritän tiirata, ettei tule samoja, mutta jos tulee, niin sori.
Meppi Eija-Riitta Korhola.
. - 63v,
maarina kirjoitti:
neitsyt...;D
tuosta ikuinen sanasta, lopun ;D
Oletko siivous"hullu"? Siitä asti, kun yleensä naistuttavia sain, on aina yksi neitsyt ollut jotenkin mukana. Yhteistä heille on ollut järjestys, ja siivous. Kaunis koti, siistiä aina.
lisään yhden nimenkin;
Riitta Vainio, modernin tanssin suomalainen esiäiti, voisi sanoa. Hänetkin on ollut ilo tavata, ja esityksiäänkin olen saanut nähdä. Monesti palkittu henkilö. - maarina
63v, kirjoitti:
tuosta ikuinen sanasta, lopun ;D
Oletko siivous"hullu"? Siitä asti, kun yleensä naistuttavia sain, on aina yksi neitsyt ollut jotenkin mukana. Yhteistä heille on ollut järjestys, ja siivous. Kaunis koti, siistiä aina.
lisään yhden nimenkin;
Riitta Vainio, modernin tanssin suomalainen esiäiti, voisi sanoa. Hänetkin on ollut ilo tavata, ja esityksiäänkin olen saanut nähdä. Monesti palkittu henkilö.työssä olin, mutta en siivous"hullu". Eihän suutarin lapsellakaan ole kenkiä. Jonkinlainen muuttelija olen, huonekalujen järjestys muuttuu usein. Tietokone on mulla ollut parivuotta, kuljeteltu on huoneesta toiseen, ja taas takaisin , sekä toiseen huoneeseen, kolmanteen huoneeseen. Ja taas takaisin lähtökuoppiin...;D
- 63v,
al_li kirjoitti:
minultakin näin jälkikäteen! :)
Juice oli melkomoinen runoilija, ei voi muuta kuin ihailla monia sanojaan.
Minä olen Täällä ihmeellinen aikoja ja arveleva. mietin kaiken kaikilta suunnilta, kaikin päin, varmaan väärinkin päin. Silloin jää paljon sanomatta, kun lopulta tuntuu, ettei olekaan mitään sanottavaa. Kotona asia on ehkä taas liikaakin toisin.
Koneessani ei tunnu etsi-toiminto toimivan, yritän tiirata, ettei tule samoja, mutta jos tulee, niin sori.
Meppi Eija-Riitta Korhola.
.tuo Eija-RIITTA, listassani kyllä ;D
Riitta Prusti, oli ammattiyhditysliikkeen johtajana, kansanedustajana myöskin.
Ei kaikkea tarvitse niin kovin miettiä, tämähän on vapaa-aikaa, ja vapaata seurustelua. - 63v,
maarina kirjoitti:
työssä olin, mutta en siivous"hullu". Eihän suutarin lapsellakaan ole kenkiä. Jonkinlainen muuttelija olen, huonekalujen järjestys muuttuu usein. Tietokone on mulla ollut parivuotta, kuljeteltu on huoneesta toiseen, ja taas takaisin , sekä toiseen huoneeseen, kolmanteen huoneeseen. Ja taas takaisin lähtökuoppiin...;D
näistä tuntemistani, paitsi yksi.
Nuoruudesta muistan ystäväni äidin, toki tunsin hänet vuosia senkin jälkeen. Siellä piti seistä ovensuussa, määrätyssä kohdassa, ettei tuo likaa sisälle ;D, ystäväni, ei neitsyt, kärsi siitä siivousmaniasta niin kovin, että meni aivan äärilaitaan. Hämpä sai neitsyt tyttären, jolla taas mumminsa piirteitä.
Erään neitsyen kanssa kiersin maailmaa, kyllä välillä "pinna tiukalla" kun hänen piti järjestellä kaiken aikaa niitä tavaroita. Silittää, ja viikata ;D
- 1943
Riitta-nimisiä on paljon, lukiossa luokkamme 7:stä tytöstä kahdella oli nimi. Tunteeko kukaan pikku Riittoja? Minä en ainakaan. Onnea kaikille iästä riippumatta. Muuten vanhempiemme ikäluokassa nimi ei myöskään ollut yleinen. Mulla on kokonainen nimikuukausi, alkoi tänään. Seuraava mahdollisuus lienee April- ja Maj-nimisillä.
- 63v,
taas nykyisin, tuo Helmi. Paljon onnea, ja onnea myös vesimiehen aikaan syntyneelle, päiväähän en tiedä ;D
Katselen usein, noita nimen saaneita, on paljon lasten koulukavereita, uusina vanhempina. Helmi tosiaankin, kovasti suosiotaan lisännyt.
Riitta nimiset kiersi luokat, joissa olin, rinnakkaisluokilla kylläkin oli. - maarina
63v, kirjoitti:
taas nykyisin, tuo Helmi. Paljon onnea, ja onnea myös vesimiehen aikaan syntyneelle, päiväähän en tiedä ;D
Katselen usein, noita nimen saaneita, on paljon lasten koulukavereita, uusina vanhempina. Helmi tosiaankin, kovasti suosiotaan lisännyt.
Riitta nimiset kiersi luokat, joissa olin, rinnakkaisluokilla kylläkin oli.Riitta lisää. RIITTA KOKkONEN, laulaja http://www.youtube.com/watch?v=5-eYscawsoI
- 63v,
maarina kirjoitti:
Riitta lisää. RIITTA KOKkONEN, laulaja http://www.youtube.com/watch?v=5-eYscawsoI
oli tyttö, ja laulunsa. Joskus itselläkin tuollaiset hiukset olleet ;D
- al_li
laulaa laulussa Roskis: "Rojun joukossa on jotain, josta täysin selvinnee,
miksi Riitan pikkuveli viivästyy."
Popedalla on biisi: "Apen ja Riitan surullinen tarina"
Minulla taitaa tulla hätä käteen, jos en saa tuota etsi-toimintoa pelaamaan. :/
.- 63v,
Riitta Rantanen, entinen painonvartijoiden viestintäpäällikkö. Oli paljon julkisuudessa aikoinaan, TV, radio ja lehdet.
Myös taloprojektinsa tiimoilta, ollut lehdissä. Siirsivät pohjanmaalta hirsitalon sipooseen, ja siitä ollut juttua. En tiedä, jokohan talo aivan valmis on?
Nyt ei enää listassani ole nimiä ;D
Tuli heti Rita Strömmer, kuvaaja ;D - al_li
63v, kirjoitti:
Riitta Rantanen, entinen painonvartijoiden viestintäpäällikkö. Oli paljon julkisuudessa aikoinaan, TV, radio ja lehdet.
Myös taloprojektinsa tiimoilta, ollut lehdissä. Siirsivät pohjanmaalta hirsitalon sipooseen, ja siitä ollut juttua. En tiedä, jokohan talo aivan valmis on?
Nyt ei enää listassani ole nimiä ;D
Tuli heti Rita Strömmer, kuvaaja ;Dmonesti nähnyt mainitsemasi Rantasen. Muutama vuosi sitten näytettiin taloprojektia.
Riitan Herkku, tuttu tuotenimi kaupasta, Brita-kakku, en liene koskaan maistanut.
. - 63v,
al_li kirjoitti:
monesti nähnyt mainitsemasi Rantasen. Muutama vuosi sitten näytettiin taloprojektia.
Riitan Herkku, tuttu tuotenimi kaupasta, Brita-kakku, en liene koskaan maistanut.
.itsekin ostan usein Riitan herkun juustoleipää, empähän tuota muistanut. Hyvä sinä!
Kakku on minulle tuntematon ;D
- 63v,
Onnea syntymäpäiväänsä viettävät!
Hyvää huomenta, nytpä on kolme nimeä, joista yhdenkään nimenhaltijaa en tunne, tiedä.
Aamu merkitsee aikaista vuorokauden aikaa, minulle.
Lumi, sitä on taas satanut, illasta aamuun.
Jemina, uudempia nimiä, luulisin, jonka merkitystäkään en tiedä.
Toivottavasti, löytyy jotain. Lähinnä itselle mieleen tulee Hectorin lumi teki enkelin eteiseen, missä sana Lumi esiintyy. Varmaan on muitakin ;D- maarina
nimipäiväsankareille. HECTORIN: Lumi teki enkelin eteiseen, laulun sanoin:
http://www.youtube.com/watch?v=NRgnu1OVcaI
Huomenta kaikille. Lunta on tosiaan tullut, olisiko 20 cm. Lumiaurat juuri saapuivat. Pakkasta -7 ast.
Varhain olemme liikkeellä, unettomuus iski kolmen aikaan. Täytyy ottaa sitten päikkärit.
En tunne enkä tiedä ketään päivänsankaria. - maarina
maarina kirjoitti:
nimipäiväsankareille. HECTORIN: Lumi teki enkelin eteiseen, laulun sanoin:
http://www.youtube.com/watch?v=NRgnu1OVcaI
Huomenta kaikille. Lunta on tosiaan tullut, olisiko 20 cm. Lumiaurat juuri saapuivat. Pakkasta -7 ast.
Varhain olemme liikkeellä, unettomuus iski kolmen aikaan. Täytyy ottaa sitten päikkärit.
En tunne enkä tiedä ketään päivänsankaria.JEMINA SILLANPÄÄ,muusikko, laulaja: http://www.youtube.com/watch?v=yl3dRWBOQZE
Isä Seppo Sillanpää ja tyttäret Jemina ja Selina. Lahtelainen yhtye, levyttäneet mm. lastenlauluja.
Tänään, uskomuksen mukaan, talviunta nukkuvat eläimet heräävät ja lähtevät kurkistamaan vieläkö talvi jatkuu. - 63v,
maarina kirjoitti:
JEMINA SILLANPÄÄ,muusikko, laulaja: http://www.youtube.com/watch?v=yl3dRWBOQZE
Isä Seppo Sillanpää ja tyttäret Jemina ja Selina. Lahtelainen yhtye, levyttäneet mm. lastenlauluja.
Tänään, uskomuksen mukaan, talviunta nukkuvat eläimet heräävät ja lähtevät kurkistamaan vieläkö talvi jatkuu.olipa kiva kun löytyi. Ai Selina nimikin on, tunnen erään Selenen ;D
Lunta varmaankin saman verran tänne tullut, huhuh, saisi jo riittää. -6,4' on ollut koko ajan, nyt aamusella.
Suljin, ja latasin tämän, yritin kyllä vielä nukkua, mutta eipä enää uni tullut.lueskelin lehtiä, ja aamiaisen söin. Toivon myös saavani päikkärit, sitten alkaisikin taas normielämä ;D
Aamukampa
Aamulehti
Aamukahvi
Siinä aamusanoja muutama ;D - maarina
63v, kirjoitti:
olipa kiva kun löytyi. Ai Selina nimikin on, tunnen erään Selenen ;D
Lunta varmaankin saman verran tänne tullut, huhuh, saisi jo riittää. -6,4' on ollut koko ajan, nyt aamusella.
Suljin, ja latasin tämän, yritin kyllä vielä nukkua, mutta eipä enää uni tullut.lueskelin lehtiä, ja aamiaisen söin. Toivon myös saavani päikkärit, sitten alkaisikin taas normielämä ;D
Aamukampa
Aamulehti
Aamukahvi
Siinä aamusanoja muutama ;Dpaikallislehti. Aamurusko...;D
- 63v,
maarina kirjoitti:
paikallislehti. Aamurusko...;D
Lumilyhty,
Lumivalli,
Lumipyry,
Lumivyöry,
Lumikide,
Sataa aina vain, -5' ja kolareista radio kertoilee. - venäjätär
63v, kirjoitti:
Lumilyhty,
Lumivalli,
Lumipyry,
Lumivyöry,
Lumikide,
Sataa aina vain, -5' ja kolareista radio kertoilee.Virpi pieni satuvirsi laula laulus mulle
- 63v,
venäjätär kirjoitti:
Virpi pieni satuvirsi laula laulus mulle
Tänään ei ole Virpi, eikä Satu.
Vaan ihan Lumi, Aamu, ja Jemina.
Lumiaura,
Lumilapio.
Lumilauta - maarina
63v, kirjoitti:
Tänään ei ole Virpi, eikä Satu.
Vaan ihan Lumi, Aamu, ja Jemina.
Lumiaura,
Lumilapio.
LumilautaLumipallo
Lumisade
Lumikinos
Lumituisku
-7ast. sataa lisää - 63v,
maarina kirjoitti:
Lumipallo
Lumisade
Lumikinos
Lumituisku
-7ast. sataa lisääLumikko ( eläin)
Lumiharja
Sanoivat vain 7cm puuttuvan, vuoden -82 ennätyksestä, hesassa. - x
63v, kirjoitti:
Lumikko ( eläin)
Lumiharja
Sanoivat vain 7cm puuttuvan, vuoden -82 ennätyksestä, hesassa.tykkylumi, vitilumi, nuoskalumi, lumipeite, hehheh
- maarina
x kirjoitti:
tykkylumi, vitilumi, nuoskalumi, lumipeite, hehheh
Pohjois Amerikan vuoristossa elävä sorkkaeläin.
Lumitykki
Lumilinko
Lumikengät
EnsiLUMI
Lumisade tauonnut aurinko paistaa. - maarina
maarina kirjoitti:
Pohjois Amerikan vuoristossa elävä sorkkaeläin.
Lumitykki
Lumilinko
Lumikengät
EnsiLUMI
Lumisade tauonnut aurinko paistaa. - 63v,
maarina kirjoitti:
Ompahan lumesta ainakin paljon sanoja, jos ei muuta.
Tuli muuten mieleen, Pepe Willberg, hänellä on kappale Aamu, muistan -70 luvulta. Tavannut silloin eräissä yhteyksissä laulajan. Senhän voisi laittaa, kun ei näköjään meitä tänään montaa ole ;D - 63v,
x kirjoitti:
tykkylumi, vitilumi, nuoskalumi, lumipeite, hehheh
itsellesi ;D tulit mukaan Lumien kanssa.
Ihan kiva juttu. Minulta taisi Lumit loppua, kun kaikki löytämämme ylös laitoin, ettei samoja tulisi.
AamuTV, tuli aamusta mieleen. Radiosta taas AamuVirkkula. - maarina
63v, kirjoitti:
itsellesi ;D tulit mukaan Lumien kanssa.
Ihan kiva juttu. Minulta taisi Lumit loppua, kun kaikki löytämämme ylös laitoin, ettei samoja tulisi.
AamuTV, tuli aamusta mieleen. Radiosta taas AamuVirkkula.http://www.youtube.com/watch?v=tAQhq1cTdjc&feature=related
Taisi tosiaan lumisanat loppua. Kuunnellaan välillä musiikkia. - maarina
maarina kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=tAQhq1cTdjc&feature=related
Taisi tosiaan lumisanat loppua. Kuunnellaan välillä musiikkia. - 63v,
maarina kirjoitti:
oli tuo aamuyökin mukava kipale.
Onkohan Meirikki ja Tellastiina kokonaan lopettaneet? Sittenhän tämä kuivuu kokoon, al_li varmaankin tulee, x sillointällöin, samoin Ramoona, ja muutamat välillä käyvät.
No, ei sitten voi mitään, katsotaan tämä ketju, mutta jos näin vähiin käydään, se oli sitten siinä.. Ainakin joku on sitten onnellinen, jos loppuu.
Aurinko tuli tännekin, ja kauniin puhtoinen maisema. Hiihtäjiä, sauvakävelijöitä, pilkkijöitä, ja äitejä lastensa kanssa pulkilla. Luistelijoita ei vielä, kun lunta on niin paljon jään pinnalla, eivätkä ehtineet vielä aurata.
Ei koiriakaan jäällä juoksentelemassa, lienevät isännät töissä näin arkisin.
Uimarit kävivät aamunsarastuksessa, kahlasivat lumessa, vaikka matka ei pitkä ollutkaan.
Nyt askareisiin, välillä. - meirikki
63v, kirjoitti:
oli tuo aamuyökin mukava kipale.
Onkohan Meirikki ja Tellastiina kokonaan lopettaneet? Sittenhän tämä kuivuu kokoon, al_li varmaankin tulee, x sillointällöin, samoin Ramoona, ja muutamat välillä käyvät.
No, ei sitten voi mitään, katsotaan tämä ketju, mutta jos näin vähiin käydään, se oli sitten siinä.. Ainakin joku on sitten onnellinen, jos loppuu.
Aurinko tuli tännekin, ja kauniin puhtoinen maisema. Hiihtäjiä, sauvakävelijöitä, pilkkijöitä, ja äitejä lastensa kanssa pulkilla. Luistelijoita ei vielä, kun lunta on niin paljon jään pinnalla, eivätkä ehtineet vielä aurata.
Ei koiriakaan jäällä juoksentelemassa, lienevät isännät töissä näin arkisin.
Uimarit kävivät aamunsarastuksessa, kahlasivat lumessa, vaikka matka ei pitkä ollutkaan.
Nyt askareisiin, välillä.Ei puhettakaan mistään lopettamisista, väliin on kiireempää livessä.
Ja tilastoja nimistä:
Aamu, v 2000 - 2009 , yht. 388
Lumi, ........".........., yht. 1 150, joista 2 miestä
Jemina, .....".........., yht. 1 368
Olemme kai? saaneet yhteisen ihailijan palstoillemme, samanlaista ...ei mitään tolkkua, yksinpuhelua yöntunteina, no jos siitä hyvämieli tulee, mikä ettei? :DD - meirikki
meirikki kirjoitti:
Ei puhettakaan mistään lopettamisista, väliin on kiireempää livessä.
Ja tilastoja nimistä:
Aamu, v 2000 - 2009 , yht. 388
Lumi, ........".........., yht. 1 150, joista 2 miestä
Jemina, .....".........., yht. 1 368
Olemme kai? saaneet yhteisen ihailijan palstoillemme, samanlaista ...ei mitään tolkkua, yksinpuhelua yöntunteina, no jos siitä hyvämieli tulee, mikä ettei? :DDKaksi kuvitteellista Aamua;
Aamu Korhonen, Salatut elämät,
Aamu Aurinko Pennanen, Kotikatu.
Eiköpä näitä nimiä jostain vielä kaiveta´`... - al_li
Ihan ovat outoja minulle tämän päivän sankarit. Lumi on ainakin saanut taivaalta nimipäivälunta. Aamukin on saanut aamuonnittelut, Jeminasta en tiedä.
Joululaulusta: "Lumi on jo peittänyt, kukat laaksosessa."
Jamppa Tuominen lauloi: "Minkä aamu toi sen ilta jälleen vei"
. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Kaksi kuvitteellista Aamua;
Aamu Korhonen, Salatut elämät,
Aamu Aurinko Pennanen, Kotikatu.
Eiköpä näitä nimiä jostain vielä kaiveta´`...Olipa mukava kun tulit ;D
Hienoa, löysit nuo "sarjanimet". Samoin kiva saada nuo luvut, ihmettelen, eikö sinne ruotsiin saada uutta kalenteria, että olisi suomi 24 nimet oikein. Tuossa ylhäällä.
Me emme löytäneet kuin sanoista, kuten varmaankin luit. Ai niin, löysihän Maarina Jeminan ;D
Jos tänään oli tulla uskonpuute, mikähän se sitten onkaan huomena ;D - 63v,
al_li kirjoitti:
Ihan ovat outoja minulle tämän päivän sankarit. Lumi on ainakin saanut taivaalta nimipäivälunta. Aamukin on saanut aamuonnittelut, Jeminasta en tiedä.
.Vaikeaa on ollut, mutta sanoilla selvittiin, aamupäivä.
Muistit heti, parissa laulussa olevat sanat, hyvä. Mekin pari laulua muistimme sentään, aiemmin.
Vuoropuhelua, Maarinan kanssa harrastimme. Tuli aurinkoinen päivä, sen lumituiskun jälkeen, nyt taas pakkanen hieman kiristyy-7;5' - meirikki
al_li kirjoitti:
.Pehmeästi untuvaiset lumikeijut karkeloi
Pehmeästi, hiljaisesti lumen triangeli soi
Unessa on lumikeiju kultahiuksinen
Hiljaa maahan keiju leijuu
hieman hymyillen
- Johanna Hakalahti
kaunista luettavaa, joskus jo kyllästyttävästäkin lumisateesta :)) - meirikki
maarina kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=tAQhq1cTdjc&feature=related
Taisi tosiaan lumisanat loppua. Kuunnellaan välillä musiikkia.On ihmislapsen hyvä olla
upoksissa, kiedoksissa
aamun maku hampaissaan
Voi liimautua peiton alla
kadoksissa, nukuksissa
uneksia toisistaan
Saa aamun alkaa halaamalla
torkuksissa, solmuksissa
unta silmäkulmissaan
On ihmislapsen hyvä olla
sidoksissa, liitoksissa
aamun tullen kahdestaan
- ei tietoa kirjoittajasta, - maarina
meirikki kirjoitti:
Pehmeästi untuvaiset lumikeijut karkeloi
hieman hymyillen
- Johanna Hakalahti
kaunista luettavaa, joskus jo kyllästyttävästäkin lumisateesta :))taitaa puuttua. Olen sitä odotellut...;D
- 63v,
meirikki kirjoitti:
hieman hymyillen
- Johanna Hakalahti
kaunista luettavaa, joskus jo kyllästyttävästäkin lumisateesta :))runokin vielä, "hieno homma". Jes!
Koskakohan olisimme tyytyväisiä ;D Kun lunta ei ole, natisemme pimeyttä ;D, aluksi iiihanaaa kun lunta tulee reilusti. Sitten alkaakin, loppuisi jo ;D
Sama kesällä, voi kun ei aina sataisi, kun helteet korventaa ja maa huutaa vettä, alamme manata kun ei välillä sada ;D
Ihmisluonto on kummallinen, vuosien varrella koettu. En itsekään kaipaisi enää lisää tuota valkoista taivaalta. Mutta on maisema upean puhdas. - meirikki
63v, kirjoitti:
runokin vielä, "hieno homma". Jes!
Koskakohan olisimme tyytyväisiä ;D Kun lunta ei ole, natisemme pimeyttä ;D, aluksi iiihanaaa kun lunta tulee reilusti. Sitten alkaakin, loppuisi jo ;D
Sama kesällä, voi kun ei aina sataisi, kun helteet korventaa ja maa huutaa vettä, alamme manata kun ei välillä sada ;D
Ihmisluonto on kummallinen, vuosien varrella koettu. En itsekään kaipaisi enää lisää tuota valkoista taivaalta. Mutta on maisema upean puhdas.Jemina Staalo (oik. Satu Ylävaara, s. 1969 Ylitornio) on suomalainen kirjailija. Hänen teoksiinsa kuuluu Pornoinho (2002). ( Wiki )
- en ole lukenut teostaan. - 63v,
meirikki kirjoitti:
On ihmislapsen hyvä olla
upoksissa, kiedoksissa
aamun maku hampaissaan
Voi liimautua peiton alla
kadoksissa, nukuksissa
uneksia toisistaan
Saa aamun alkaa halaamalla
torkuksissa, solmuksissa
unta silmäkulmissaan
On ihmislapsen hyvä olla
sidoksissa, liitoksissa
aamun tullen kahdestaan
- ei tietoa kirjoittajasta,alkoi runoja tulemaan. Pistit vauhtia oikein. Hieno runo. Kiitos.
- 63v,
meirikki kirjoitti:
Jemina Staalo (oik. Satu Ylävaara, s. 1969 Ylitornio) on suomalainen kirjailija. Hänen teoksiinsa kuuluu Pornoinho (2002). ( Wiki )
- en ole lukenut teostaan.miksiköhän käyttää ns, "salanimeä", jos kuitenkin oikea nimi on kaikkien saatavilla?
En myöskään kuullut hänestä, tai kirjastaan. - 63v,
maarina kirjoitti:
taitaa puuttua. Olen sitä odotellut...;D
myös sitä, jos nämä "puuttuvat lampaat" olisivat laittaneet. Mutta, hehän löysivät ihan muuta. Meirikki varsinkin, paljon. Silloin Lumikon aikaan sitä harkitsin ;D
Nyt joku teistä osaavista;
Joskus suomella oli sellainen Lumilinna jossain kilpailussa, Carola taisi siinä esiintyä. Löytyisikö sitä sieltä tuubista, tai ylen arkistosta osaa. En nyt muista, voittiko se peräti, ylen ohjelma muistaakseni. Olisiko 70luku? - meirikki
63v, kirjoitti:
miksiköhän käyttää ns, "salanimeä", jos kuitenkin oikea nimi on kaikkien saatavilla?
En myöskään kuullut hänestä, tai kirjastaan.Jos se on sitä kuuluisaa taiteilijan näkemystä? ..:))
AAMUN LAULUT
Opetushallituksen julkaisema AAMU-oppimateriaali (Ulla Lappalainen) suunniteltiin alun pitäen maahanmuuttajalasten suomen kielen opiskelua varten, mutta on osoittautunut erittäin hyväksi myös suomen kielen opettamiseen yleisemminkin. Tekstimateriaali sisältää paljon loruja ja runoja, joista osa on sävelletty lauluiksi ja julkaistu CD-levyinä Aamun laulut (2000 - alun perin kasetit 1 ja 2) ja Virtahepo punttisalilla (2002).
Sanoitukset Ulla Lappalainen, sävellykset Mikko Perkoila. ( Perkolan kotisivu ) - maarina
63v, kirjoitti:
myös sitä, jos nämä "puuttuvat lampaat" olisivat laittaneet. Mutta, hehän löysivät ihan muuta. Meirikki varsinkin, paljon. Silloin Lumikon aikaan sitä harkitsin ;D
Nyt joku teistä osaavista;
Joskus suomella oli sellainen Lumilinna jossain kilpailussa, Carola taisi siinä esiintyä. Löytyisikö sitä sieltä tuubista, tai ylen arkistosta osaa. En nyt muista, voittiko se peräti, ylen ohjelma muistaakseni. Olisiko 70luku?ja Carola pyynnöstäsi: http://www.youtube.com/watch?v=y0vuAPofHKQ
- 65v,
maarina kirjoitti:
ja Carola pyynnöstäsi: http://www.youtube.com/watch?v=y0vuAPofHKQ
muistin missä asuin silloin, kun sen näin, joten pieleen meni sitten 5v,
Muistin valkeat vaatteet, tuossa ei oikein ollut. Hevosenkin muistin siinä, ehkä sotken johonkin toiseen, osan siitä ;D, onhan tästä aikaakin kulunut. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Jos se on sitä kuuluisaa taiteilijan näkemystä? ..:))
AAMUN LAULUT
Opetushallituksen julkaisema AAMU-oppimateriaali (Ulla Lappalainen) suunniteltiin alun pitäen maahanmuuttajalasten suomen kielen opiskelua varten, mutta on osoittautunut erittäin hyväksi myös suomen kielen opettamiseen yleisemminkin. Tekstimateriaali sisältää paljon loruja ja runoja, joista osa on sävelletty lauluiksi ja julkaistu CD-levyinä Aamun laulut (2000 - alun perin kasetit 1 ja 2) ja Virtahepo punttisalilla (2002).
Sanoitukset Ulla Lappalainen, sävellykset Mikko Perkoila. ( Perkolan kotisivu )Aamu kuitenkin ;D
- al_li
meirikki kirjoitti:
hieman hymyillen
- Johanna Hakalahti
kaunista luettavaa, joskus jo kyllästyttävästäkin lumisateesta :))luin otsikon, 'lumiketjut'. :)) Olipa tosi ihana runo. Saisi jo lumentulo loppua, liikaa lumitöitä.
"Lien ollut sen aamun ma autuas,
niin uskon ja uneksin yhä;
se muisto mulle on ikuinen,
sen muiston murhe pyhä.".........Eino Leinon runosta Armas aamu.
. - 63v,
al_li kirjoitti:
luin otsikon, 'lumiketjut'. :)) Olipa tosi ihana runo. Saisi jo lumentulo loppua, liikaa lumitöitä.
"Lien ollut sen aamun ma autuas,
niin uskon ja uneksin yhä;
se muisto mulle on ikuinen,
sen muiston murhe pyhä.".........Eino Leinon runosta Armas aamu.
.ketju ei jatku enää ensi talvena ;D, voisin muistuttaa tuosta, kun lunta kaipaillaan , pyrsk,,,hihi.
Sinullakin aina löytyy runon pätkä, se on oikein mukavaa, ilahduttaa. Kaipailen vieläkin enm,n runoja riimejä, oli usein amulla kiire katsomaan, mitä oli aikaiseksi saanut. Ehkäpä joskus vielä....
Nyt sanon oikein hyvää yötä kaikille, nukutaan hyvin, ja uuteen aamuun iloisella milellä. Valoa kohden ...
- 63v,
Syntymäpäiväsankareille Onnittelut!
Valo etunimeltään, heitä en tunne, enkä tiedä.
Sukunimeltään yhden; Ville Valo, muusikko.
Valohan on myös sana, valoa kohti olemme menossa.
Yövalo
Kohdevalo
Katuvalo
Nuo nyt mieleeni ensin tuli.
Oiken hyvää keskiviikkohuomenta kaikille!- maarina
Onnea päivän sankareille. Valo sekä Hugo.
Valo etunimenä on 421 henkilöllä, joista 7 on naista. Tässä tapauksessa ymmärrän, että nainen on saanut Valo nimekseen. Sukunimenä se on 862 henkilöllä. Tänään on myös MARKKU ARON syntymäpäivä 60v tuli mittariin, jos tietoni ovat oikeita. Esitysvuoron saa ANTTI TUISKU, joka laulaa VALOSTA:
http://www.youtube.com/watch?v=_Fos9rEP9CQ
HUGO SIMBERG, taidemaalari. - 63v,
maarina kirjoitti:
Onnea päivän sankareille. Valo sekä Hugo.
Valo etunimenä on 421 henkilöllä, joista 7 on naista. Tässä tapauksessa ymmärrän, että nainen on saanut Valo nimekseen. Sukunimenä se on 862 henkilöllä. Tänään on myös MARKKU ARON syntymäpäivä 60v tuli mittariin, jos tietoni ovat oikeita. Esitysvuoron saa ANTTI TUISKU, joka laulaa VALOSTA:
http://www.youtube.com/watch?v=_Fos9rEP9CQ
HUGO SIMBERG, taidemaalari.yritin kuunnella, vaan varjoista mielestäni lauloi. Hieno video, muuten.
Vai Hugokin, sehän näkyy myös jonkin verran suosiotaan lisänneen, pienokaisilla. Johtuisiko Häkkisten pikkupojasta?
Mittari näyttää -4,4' ja ainakaan nyt ei lisää lunta tule.. Katselen taas näitä urheita aamukastautujia, hrrrr kalikali..
Minulla ei "valoa" syty päähäni, että lisää osaisin päivänsankareita nimetä.
Olisiko Ville Valon duetto Kotiviinistä jotain? En muista sen naislaulajan nimeä? - maarina
63v, kirjoitti:
yritin kuunnella, vaan varjoista mielestäni lauloi. Hieno video, muuten.
Vai Hugokin, sehän näkyy myös jonkin verran suosiotaan lisänneen, pienokaisilla. Johtuisiko Häkkisten pikkupojasta?
Mittari näyttää -4,4' ja ainakaan nyt ei lisää lunta tule.. Katselen taas näitä urheita aamukastautujia, hrrrr kalikali..
Minulla ei "valoa" syty päähäni, että lisää osaisin päivänsankareita nimetä.
Olisiko Ville Valon duetto Kotiviinistä jotain? En muista sen naislaulajan nimeä?oli laulun nimi. Tässä ISTO HILTUNEN: http://www.youtube.com/watch?v=ei_FnZxNLbc&feature=PlayList&p=CADF98FEB9DC0D6F&playnext=1&playnext_from=PL&index=2
-10 ast. On se hurjaa tuo avantouinti, en uskaltaisi. Pelkkä ajatuskin pistää "hytisemään", terveellistähän sanovat olevan. Yritän etsiä pyytämääsi Ville Valoa. - maarina
maarina kirjoitti:
oli laulun nimi. Tässä ISTO HILTUNEN: http://www.youtube.com/watch?v=ei_FnZxNLbc&feature=PlayList&p=CADF98FEB9DC0D6F&playnext=1&playnext_from=PL&index=2
-10 ast. On se hurjaa tuo avantouinti, en uskaltaisi. Pelkkä ajatuskin pistää "hytisemään", terveellistähän sanovat olevan. Yritän etsiä pyytämääsi Ville Valoa.löytyi. Toivottavasti tämä on se mitä tarkoitit. En ole tätäversiota kuullutkaan, Anna Hanskin laulamana vain. http://www.youtube.com/watch?v=r3q2bu7zTJY&feature=PlayList&p=2DD56996ED3A0E2E&index=0&playnext=1
- 63v,
maarina kirjoitti:
oli laulun nimi. Tässä ISTO HILTUNEN: http://www.youtube.com/watch?v=ei_FnZxNLbc&feature=PlayList&p=CADF98FEB9DC0D6F&playnext=1&playnext_from=PL&index=2
-10 ast. On se hurjaa tuo avantouinti, en uskaltaisi. Pelkkä ajatuskin pistää "hytisemään", terveellistähän sanovat olevan. Yritän etsiä pyytämääsi Ville Valoa.luulen albumin nimen olleen Valovuodet, kipale oli jotain "varjoja".
Hälläväliä, hieno video joka tapauksessa.
Tässä Iston kipaleessa, tosiaan oli valo ;D
Muistelisin Natalia jotain olleen sen Valon duettopari. - 63v,
maarina kirjoitti:
löytyi. Toivottavasti tämä on se mitä tarkoitit. En ole tätäversiota kuullutkaan, Anna Hanskin laulamana vain. http://www.youtube.com/watch?v=r3q2bu7zTJY&feature=PlayList&p=2DD56996ED3A0E2E&index=0&playnext=1
löysitkin, sillä aikaa, kun naputtelin tuota edellistä vastausta ;D
Kesällä sitä soitettiin välillä radiossa, taisi olla jo toissakesä?
Videota en tietty, ollut nähnytkään ;D - x
vannotaan, heh
Luuvalo, ulkovalo, valokaari, valoilmiö - maarina
x kirjoitti:
vannotaan, heh
Luuvalo, ulkovalo, valokaari, valoilmiöKahvila Valo, Tampereella
Valo-oppi, tutkii valoja - 63v,
x kirjoitti:
vannotaan, heh
Luuvalo, ulkovalo, valokaari, valoilmiöValokuva
Valokynä
Sumuvalo
Huomiovalo
Kuunvalo
Auringonvalo - 63v,
maarina kirjoitti:
Kahvila Valo, Tampereella
Valo-oppi, tutkii valojavai sellaisia valoja. Löytääköhän kukaan toinen enää mitään, kun me rohmuamme aamusta kaiken ;D
Täytyy luottaa siihen, että vielä löytävät, muutoin mielenkiinto lopahtaa, heillä.
Valoverho,
Valokatkaisin - maarina
63v, kirjoitti:
Valokuva
Valokynä
Sumuvalo
Huomiovalo
Kuunvalo
Auringonvaloonhan tullut todistettua kuinka tehokkaita ovat.
LUMEN VALO, lauluyhtye.
LED VALO, sähköä säästävä. - enm
maarina kirjoitti:
onhan tullut todistettua kuinka tehokkaita ovat.
LUMEN VALO, lauluyhtye.
LED VALO, sähköä säästävä.- Se järjen valo ??
- maarina
enm kirjoitti:
- Se järjen valo ??
niin tietysti. Eipä oivallettu tärkeintä, heti alkuun.
- al_li
Vaikeita nimiä taas, ei havaintoa itsellä. Kaivella pitää minun.
Hugo Simberg ja Haavoittunut enkeli.
Onerva Vartiainen on kirjoittanut kirjan 'Valo pimeässä on hyvä', lapsen muistoja sota-ajalta.
Onko teillä muilla ruutunäkymä erilainen kuin ennen, minulla on?
. - 63v,
al_li kirjoitti:
Vaikeita nimiä taas, ei havaintoa itsellä. Kaivella pitää minun.
Hugo Simberg ja Haavoittunut enkeli.
Onerva Vartiainen on kirjoittanut kirjan 'Valo pimeässä on hyvä', lapsen muistoja sota-ajalta.
Onko teillä muilla ruutunäkymä erilainen kuin ennen, minulla on?
.Meillä aurinko paistellut, -2-3' välillä lämpö sahannut.
Minulla on samanlainen, koska minähän en mainoksia näe, vain nuo keskustelut. Niissä ei muutosta.
Maarinalla tuo Hugo olikin, ilman enkeliä tosin. Aikoinaan, kun trivial pursuit oli uusi, voitin tuolla kysymyksellä pelin. Kysyttiin enkelin tekijää. Muisto sekin ;D
Pelasimme mökillä usein, sen tullessa markkinoille. Siinä huomasi lasten oppivan nippelitietoa paljon. Vaikkeivat pelissä mukana olleetkaan. Kuulivat leikeissään kysymykset ja vastaukset. Sitten jeesasivat joskus äitiäkin ;D
Vaikeita on parin päivän nimet olleet, onneksi perussanoista apuja ;D - 63v,
enm kirjoitti:
- Se järjen valo ??
ehkäpä se on kuluva luonnonvara. Kasvaa aikansa, ja sitten alkaa lakastumaan. Se vähäinenkin, tahtoo iän mukana rapistua. Lapseksi jälleen. Ei voi vaatia niin paljon, jos on vähän annettu ;D
Moikka, kiva kun poikkesit, ihan ilostuin, nähdessäni nikkisi ;D - meirikki
63v, kirjoitti:
Valokuva
Valokynä
Sumuvalo
Huomiovalo
Kuunvalo
AuringonvaloOlettehan valolle keksinneetkin jos jonkinmoista tarkoitusta :) Hyvä te!
Valo Jesse, thainyrkkeilijä (Villen velipoka )
Valo Teuvo, suomalainen iskelmälaulaja
Valo merellä - Suomen majakat 1753 - 1906, Seppo Laurelin kirj.tietokirja v 2009
Anna Puu : Vieraiden valoon
http://www.youtube.com/watch?v=vp-AJFPby7s - meirikki
meirikki kirjoitti:
Olettehan valolle keksinneetkin jos jonkinmoista tarkoitusta :) Hyvä te!
Valo merellä - Suomen majakat 1753 - 1906, Seppo Laurelin kirj.tietokirja v 2009
http://www.youtube.com/watch?v=vp-AJFPby7sValo Teuvo,
http://www.youtube.com/watch?v=eT0rgZAjAmQ
Lumen Valo, suomalainen a cappella-lauluyhtye
Valo, Yö-yhtyeen albumi v 2009 - meirikki
maarina kirjoitti:
Kahvila Valo, Tampereella
Valo-oppi, tutkii valojaLaila Kinnunen; Valoa ikkunassa, v1961 euroviisu kipaleitamme.
http://www.youtube.com/watch?v=xMu44znU-8A
Aleksanteri Ahola - Valo s. 1900 - k. 1997v. Kuvataiteilijaja kasvatusfilosofi. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Olettehan valolle keksinneetkin jos jonkinmoista tarkoitusta :) Hyvä te!
http://www.youtube.com/watch?v=vp-AJFPby7ssiinäpä niitä tulikin koppakaupalla. Ihan mykistyin ;D
Anna Puu, tuntuu kovin suosittu olevan, ei vaan minun makuuni. Mutta sanoistahan tässä olikin kysymys.
Meillakin ikkunat heijastavat ulos, ja lasitetut parvekkeet tuovat naapureiden elämän liki. Ei olisi vastapäisiä taloja, vaan suljettava sälekaihtimet on, jos ei halua naapureiden elämää seurata, tai he minun elämääni..
Hienoja löytöjä sinulla. - meirikki
enm kirjoitti:
- Se järjen valo ??
Kiitos nauruista, joillain se leikkaa ja muilla hitaammin :))
- 63v,
meirikki kirjoitti:
Valo Teuvo,
http://www.youtube.com/watch?v=eT0rgZAjAmQ
Lumen Valo, suomalainen a cappella-lauluyhtye
Valo, Yö-yhtyeen albumi v 2009minulle uusia tuttavuuksia, olivat nuo kaikki ;D
Vielkin niin valoisaa ettei katuvalot ole syttyneet. Sisälle laitoin jo lukulamppuun juuri valon. - al_li
63v, kirjoitti:
Meillä aurinko paistellut, -2-3' välillä lämpö sahannut.
Minulla on samanlainen, koska minähän en mainoksia näe, vain nuo keskustelut. Niissä ei muutosta.
Maarinalla tuo Hugo olikin, ilman enkeliä tosin. Aikoinaan, kun trivial pursuit oli uusi, voitin tuolla kysymyksellä pelin. Kysyttiin enkelin tekijää. Muisto sekin ;D
Pelasimme mökillä usein, sen tullessa markkinoille. Siinä huomasi lasten oppivan nippelitietoa paljon. Vaikkeivat pelissä mukana olleetkaan. Kuulivat leikeissään kysymykset ja vastaukset. Sitten jeesasivat joskus äitiäkin ;D
Vaikeita on parin päivän nimet olleet, onneksi perussanoista apuja ;DOpinpa uutta, että etsi-toiminnolla pitää sana kirjoitaa samalla kirjainkoolla, millä se etsittäväkin on.
Victor Hugo ja Kurjat.
Vanhoja koululauluja:
"Ei omalla pellolla
Aura paljon paina;
Mies on itse ilolla
Ahkera siell' aina.
Vaimo, kuva valon,
Onpi turva talon,
Ruokkii joukon jalon
Toimellisesti."...........Talonpoika taitava, sanat Jaakko Juteini.
. - 63v,
al_li kirjoitti:
Opinpa uutta, että etsi-toiminnolla pitää sana kirjoitaa samalla kirjainkoolla, millä se etsittäväkin on.
Victor Hugo ja Kurjat.
Vanhoja koululauluja:
"Ei omalla pellolla
Aura paljon paina;
Mies on itse ilolla
Ahkera siell' aina.
Vaimo, kuva valon,
Onpi turva talon,
Ruokkii joukon jalon
.vaikka kahteen kertaankiin tulee. Onhan sinulla hurja homma kirjoittaa kahteen kertaan kaikki. En tiedä, miksi Maarina kirjoittaa isoilla? Ehkä nähdäkseen ne nimet paremmin, tahi, ei tiedä sen huutamista tarkoittavan.
Lehtiin kirjoitteluun, ja niiden keskusteluihin osallistuin aikoinaan. Niillähän tulee säännöt selväksi heti, ja kerrotaan tuo isojen käyttö.
Ei menisi moderaattoreilta läpi. En ole tainnut koskaan lukea suomi 24 sääntöjä. Ainakin monet käyttävät isoaja kirjaimia, liiaksikin, jopa otskkeessa. Vaikeampi niistä selvää on saada, vaikka tarkoitus lienee toinen. Ainakin minun, tällä miniruudulla, puuroutuvat.
Hieno runonpätkä taas sinulla, kiitos.
Empä muistanut Viktoriakaan, vaikka lukenut olen. - meirikki
63v, kirjoitti:
vaikka kahteen kertaankiin tulee. Onhan sinulla hurja homma kirjoittaa kahteen kertaan kaikki. En tiedä, miksi Maarina kirjoittaa isoilla? Ehkä nähdäkseen ne nimet paremmin, tahi, ei tiedä sen huutamista tarkoittavan.
Lehtiin kirjoitteluun, ja niiden keskusteluihin osallistuin aikoinaan. Niillähän tulee säännöt selväksi heti, ja kerrotaan tuo isojen käyttö.
Ei menisi moderaattoreilta läpi. En ole tainnut koskaan lukea suomi 24 sääntöjä. Ainakin monet käyttävät isoaja kirjaimia, liiaksikin, jopa otskkeessa. Vaikeampi niistä selvää on saada, vaikka tarkoitus lienee toinen. Ainakin minun, tällä miniruudulla, puuroutuvat.
Empä muistanut Viktoriakaan, vaikka lukenut olen.Valo
Sanoit minulle,
kun silloin oltiin vielä kaksi,
eikä yksi.
Että nimessäni on piilossa valo.
Kerroit minulle oman piilonimeni,
salaisen merkityksen.
Toit valon,
siihen pimeään loukkoon.
Nyt kun olemme enää yksi.
Olenko silti sinulle valo?
Kiitätkö vielä minua,
nyt kun minä,
tahdon kiittää sinua.
Tahdon olla valo pimeässä,
kuin sinä minulle,
varjo valossa.
Vielä tahdon sanoa,
kiitän sinua.
Sillä sinä sait valoni palamaan,
kirkkaana.>
^ ^ Kiitos
- tälläisen löysin tuolta rakkaussivuilta :)) - 63v,
meirikki kirjoitti:
Valo
Sanoit minulle,
kun silloin oltiin vielä kaksi,
eikä yksi.
Että nimessäni on piilossa valo.
Kerroit minulle oman piilonimeni,
salaisen merkityksen.
Toit valon,
siihen pimeään loukkoon.
Nyt kun olemme enää yksi.
Olenko silti sinulle valo?
Kiitätkö vielä minua,
nyt kun minä,
tahdon kiittää sinua.
Tahdon olla valo pimeässä,
kuin sinä minulle,
varjo valossa.
Vielä tahdon sanoa,
kiitän sinua.
Sillä sinä sait valoni palamaan,
kirkkaana.>
^ ^ Kiitos
- tälläisen löysin tuolta rakkaussivuilta :))Suloista, rakkautta ;D
Kirjoittavatko ihmiset sinne itse runoja, kun ei kirjoittajan nimeä mainita?
Ps, vastaisitko al_lille tuosta aukeamasta? Minulla kun ei muuttunut. - al_li
63v, kirjoitti:
Suloista, rakkautta ;D
Ps, vastaisitko al_lille tuosta aukeamasta? Minulla kun ei muuttunut.entisenlainen. :)) Ei haittaa, jos vaikka Maarina kirjoittaakin nimiä isolla, toisaalta minullekin hyvä. Tämän pikkukoneen teksti on paljon pienempää kuin normikoneeni. Ja nythän älyän etsiäkin oikein.
Idästä valo, ex oriente lux, ikipäiväisiä sanontoja.
Juice Leskinen Slam - Outoon valoon
ww.youtube.com/watch?v=VnMhRGV3HpQ
. - sa.ma
al_li kirjoitti:
entisenlainen. :)) Ei haittaa, jos vaikka Maarina kirjoittaakin nimiä isolla, toisaalta minullekin hyvä. Tämän pikkukoneen teksti on paljon pienempää kuin normikoneeni. Ja nythän älyän etsiäkin oikein.
Idästä valo, ex oriente lux, ikipäiväisiä sanontoja.
Juice Leskinen Slam - Outoon valoon
ww.youtube.com/watch?v=VnMhRGV3HpQ
.linkityksessä :/
http://www.youtube.com/watch?v=VnMhRGV3HpQ
. - meirikki
63v, kirjoitti:
Suloista, rakkautta ;D
Ps, vastaisitko al_lille tuosta aukeamasta? Minulla kun ei muuttunut.Vain aniharvassa on kirjoittajan puukstaavi, ihan avoimia sivuja jokaiselle joka runoilla taitaa.
Eli tuo kiitos oli hänen allekirjoituksensa, kauniit olivat ajatukset sanoiksi pukien. - meirikki
al_li kirjoitti:
Opinpa uutta, että etsi-toiminnolla pitää sana kirjoitaa samalla kirjainkoolla, millä se etsittäväkin on.
Victor Hugo ja Kurjat.
Vanhoja koululauluja:
"Ei omalla pellolla
Aura paljon paina;
Mies on itse ilolla
Ahkera siell' aina.
Vaimo, kuva valon,
Onpi turva talon,
Ruokkii joukon jalon
.Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla etsi sanalla, kysyy hyvin tietämätön netinkäyttäjä??? :DD
Mä haen kukkelikautta, onko toinenkin tapa?
Ihan on samanmoinen kuin ennenkin tää sivu, niin nettiketin mukaanhan isot kirjaimet meriteeraavat huutamista, vaan en ainaskaan niin ajattele. Joskus korostaakseen jotain tiettyä sanaa muns´ meinaa väkisten kirjoittaa sen isoilla kirjaimilla, ja usein huomaan sen kun viesti on jo menossa :/ - 63v,
meirikki kirjoitti:
Vain aniharvassa on kirjoittajan puukstaavi, ihan avoimia sivuja jokaiselle joka runoilla taitaa.
Eli tuo kiitos oli hänen allekirjoituksensa, kauniit olivat ajatukset sanoiksi pukien.ajattelin, kun joskus ihmiset ei tiedä, että täytyisi se lähde, tai kirjoittaja laittaa.
Se on taito, joka minulta puuttuu, monien muiden taitojen lisäksi. Kirjoittaa riimejä, runoja. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla etsi sanalla, kysyy hyvin tietämätön netinkäyttäjä??? :DD
Ihan on samanmoinen kuin ennenkin tää sivu, niin nettiketin mukaanhan isot kirjaimet meriteeraavat huutamista, vaan en ainaskaan niin ajattele. Joskus korostaakseen jotain tiettyä sanaa muns´ meinaa väkisten kirjoittaa sen isoilla kirjaimilla, ja usein huomaan sen kun viesti on jo menossa :/kysyn Meirikin puolesta ;D minähän en tästä sellaisia löydä.
Sinulla oli joskus jonkun viestin alussa nuotteja. Mistäs niitä saa ;D se voisi olla kiva niissä, missä on musavideo mukana, tässäkin ketjussa. Meirikki voisi omassa ketjussaan joskus ja käyttää. - al_li
meirikki kirjoitti:
Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla etsi sanalla, kysyy hyvin tietämätön netinkäyttäjä??? :DD
Ihan on samanmoinen kuin ennenkin tää sivu, niin nettiketin mukaanhan isot kirjaimet meriteeraavat huutamista, vaan en ainaskaan niin ajattele. Joskus korostaakseen jotain tiettyä sanaa muns´ meinaa väkisten kirjoittaa sen isoilla kirjaimilla, ja usein huomaan sen kun viesti on jo menossa :/samalla lailla, puhutaan vain eri termein? Kun tulen ketjuun, ja on paljon lukemattomia viestejä, laitan viestien esitystavan kakkoselle. Painan muokkaa-tuolta ylhäältä, sieltä vaikkapa etsi-seuraava, ja kirjoitan aikomani nimen siihen. Jos on jo, näen sen.
-------------
Aloittajalle merkeistä. Minun normikoneessani on Windows, tässä Linux. En tiedä, saako niitä tästä. Mielelläni laittaisin, ovat piristäviä.
Pakko mainita Aleksanteri Ahola-Valo, taitelija ja kirjailija, ja paljon, paljon muuta.
. - meirikki
al_li kirjoitti:
samalla lailla, puhutaan vain eri termein? Kun tulen ketjuun, ja on paljon lukemattomia viestejä, laitan viestien esitystavan kakkoselle. Painan muokkaa-tuolta ylhäältä, sieltä vaikkapa etsi-seuraava, ja kirjoitan aikomani nimen siihen. Jos on jo, näen sen.
-------------
Aloittajalle merkeistä. Minun normikoneessani on Windows, tässä Linux. En tiedä, saako niitä tästä. Mielelläni laittaisin, ovat piristäviä.
Pakko mainita Aleksanteri Ahola-Valo, taitelija ja kirjailija, ja paljon, paljon muuta.
.Olin jo väittämässä ettei mun näytöltä sellaista Muokkaa löydy, :))), vaan samaten silmäni osui tuonne vasemmalle yläpalkkiin ja koklasin mitäpä sieltä löytyykään? :D Kiitosta paljon, tuo oli aivan uutta tietoa, mun tarvii se nyt ´sisäistää´tuonne päänvaloon, joka välillä leikkaa hitaammin ;)
Ranta - ahon valot, Jani Wickholm´in tulkitsemana
http://www.youtube.com/watch?v=4UmjQWZ0aSI - 63v,
meirikki kirjoitti:
Olin jo väittämässä ettei mun näytöltä sellaista Muokkaa löydy, :))), vaan samaten silmäni osui tuonne vasemmalle yläpalkkiin ja koklasin mitäpä sieltä löytyykään? :D Kiitosta paljon, tuo oli aivan uutta tietoa, mun tarvii se nyt ´sisäistää´tuonne päänvaloon, joka välillä leikkaa hitaammin ;)
Ranta - ahon valot, Jani Wickholm´in tulkitsemana
http://www.youtube.com/watch?v=4UmjQWZ0aSItunnut löytävän ;D kuuntelin, olikin minulle ennen kuulematon. Janilla on mukava ääni, joku hänen biiseistään soi aiemmin radiossa, sekin oli hyvä.
On niin paljon näitä uusia, joiden sanoista ei saa selvää, pään vain kipeäksi.
Hienosti tämäkin päivä, vaikka illalla tuntui, ei taas, kun tuntui etten yhtäkään tiedä.. Auttaa kun nimi on myös sana.
Ja näissähän oli myös etu sukuniminä.
Onko Hugo Boss sanottu? En muista enää ;D kun Hugoja en kirjannut ylös.
Xmieheni piti hänen vaatteistaan. Toki monien muidenkin ;D
Ei tuoksuista. - maarina
63v, kirjoitti:
vaikka kahteen kertaankiin tulee. Onhan sinulla hurja homma kirjoittaa kahteen kertaan kaikki. En tiedä, miksi Maarina kirjoittaa isoilla? Ehkä nähdäkseen ne nimet paremmin, tahi, ei tiedä sen huutamista tarkoittavan.
Empä muistanut Viktoriakaan, vaikka lukenut olen.miksi kirjoitan isoilla kirjaimilla. Minusta ne erottuvat paremmin muusta tekstistä. En tiennyt sen kiellettyä olevan. Kun henkilöiden nimet on samankokoisella tekstillä, kuin muukin, on vaikea eroittaa, minun ainakin.
- meirikki
63v, kirjoitti:
tunnut löytävän ;D kuuntelin, olikin minulle ennen kuulematon. Janilla on mukava ääni, joku hänen biiseistään soi aiemmin radiossa, sekin oli hyvä.
On niin paljon näitä uusia, joiden sanoista ei saa selvää, pään vain kipeäksi.
Hienosti tämäkin päivä, vaikka illalla tuntui, ei taas, kun tuntui etten yhtäkään tiedä.. Auttaa kun nimi on myös sana.
Ja näissähän oli myös etu sukuniminä.
Onko Hugo Boss sanottu? En muista enää ;D kun Hugoja en kirjannut ylös.
Xmieheni piti hänen vaatteistaan. Toki monien muidenkin ;D
Ei tuoksuista.Valoa pirttiin" on yksi tunnetuimmista hölmöläistarinoista:
Hölmöläiset rakensivat itselleen talon, mutta siinä oli paha vika, se oli liian pimeä. Koska kukaan ei halunnut olla pimeässä, päätettiin hankkia pirttiin valoa. Mutta miten? Sitä pohdittiin yhdessä. Lopulta joku keksi, että valoa voitaisiin tuoda säkillä ulkoa, jossa valoa oli yllin kyllin. Toinen hoksasi, että työ helpottuisi kun samalla kannettaisiin toisella säkillä pimeyttä pirtistä ulos.
Hölmöläiset jakaantuivat kahteen ryhmään, miehet olivat omassaan ja naiset omassaan. Naiset veivät pimeyttä pirtistä ulos ja miehet kantoivat valoa tilalle. Työ oli aika helppoa, sillä valo oli kevyttä, pimeys samoin. Pirtin ovella kävi melkoinen vilske, kun toiset toivat ja toiset veivät. Mutta pirtti pysyi aina vain yhtä pimeänä.
Hölmölän kylän viisain mies Matti kulki siitä ohi ja kysyi, mitä hölmöläiset olivat tekemässä. Nämä selittivät. Matti otti kirveen ja hakkasi pirtin seinään pienen reiän, ikkunan. Hölmöläiset menivät taloonsa sisään - ja ihmeiden ihme, sinne todellakin tuli valoa ikkunasta. Miten viisas Matti olikaan!
Matin mentyä hölmöläiset päättivät laajentaa ikkunaa saadakseen vielä enemmän valoa. Ikkunaa hakattiin suuremmaksi, ja vielä suuremmaksi, ja vielä, kunnes koko seinä oli poissa. Pirtissä oli nyt melkein yhtä valoisaa kuin ulkona. Saataisiinko sitä vielä valoisammaksi? Yksissä tuumin hakattiin toinenkin seinä pois. Kun kolmatta seinää alettiin hakata, koko talo romahti kasaan. Onneksi kukaan ei jäänyt alle.
Hölmöläiset olivat hieman pahoillaan, kun heillä ei enää ollut taloa, mutta sitten he lakkasivat murehtimasta, kun joku keksi, että valoa oli nyt ainakin ihan yhtä paljon kuin ulkona.
- vaikkapa hyvänyön tarinaksi Hölmöläiset, valostahan siinäkin oli kysymys..:DD - 63v,
meirikki kirjoitti:
Valoa pirttiin" on yksi tunnetuimmista hölmöläistarinoista:
Hölmöläiset rakensivat itselleen talon, mutta siinä oli paha vika, se oli liian pimeä. Koska kukaan ei halunnut olla pimeässä, päätettiin hankkia pirttiin valoa. Mutta miten? Sitä pohdittiin yhdessä. Lopulta joku keksi, että valoa voitaisiin tuoda säkillä ulkoa, jossa valoa oli yllin kyllin. Toinen hoksasi, että työ helpottuisi kun samalla kannettaisiin toisella säkillä pimeyttä pirtistä ulos.
Hölmöläiset jakaantuivat kahteen ryhmään, miehet olivat omassaan ja naiset omassaan. Naiset veivät pimeyttä pirtistä ulos ja miehet kantoivat valoa tilalle. Työ oli aika helppoa, sillä valo oli kevyttä, pimeys samoin. Pirtin ovella kävi melkoinen vilske, kun toiset toivat ja toiset veivät. Mutta pirtti pysyi aina vain yhtä pimeänä.
Hölmölän kylän viisain mies Matti kulki siitä ohi ja kysyi, mitä hölmöläiset olivat tekemässä. Nämä selittivät. Matti otti kirveen ja hakkasi pirtin seinään pienen reiän, ikkunan. Hölmöläiset menivät taloonsa sisään - ja ihmeiden ihme, sinne todellakin tuli valoa ikkunasta. Miten viisas Matti olikaan!
Matin mentyä hölmöläiset päättivät laajentaa ikkunaa saadakseen vielä enemmän valoa. Ikkunaa hakattiin suuremmaksi, ja vielä suuremmaksi, ja vielä, kunnes koko seinä oli poissa. Pirtissä oli nyt melkein yhtä valoisaa kuin ulkona. Saataisiinko sitä vielä valoisammaksi? Yksissä tuumin hakattiin toinenkin seinä pois. Kun kolmatta seinää alettiin hakata, koko talo romahti kasaan. Onneksi kukaan ei jäänyt alle.
Hölmöläiset olivat hieman pahoillaan, kun heillä ei enää ollut taloa, mutta sitten he lakkasivat murehtimasta, kun joku keksi, että valoa oli nyt ainakin ihan yhtä paljon kuin ulkona.
- vaikkapa hyvänyön tarinaksi Hölmöläiset, valostahan siinäkin oli kysymys..:DDolin tuon unohtanut, vaan muistuipa nyt mieleeni ;D ihanaa kun naputtelit sen tänne.
Joka ilta olen ollut kirjoittamassa selitystä poissaolooni, mutta aina kuitenkin poistunut takavasemmalle.
Sunnuntaina sain mielestäni turhaa syyttelyä, että mulle ei kelpaa mikään.
En ymmärrä, mikä siinä allien selityksessä oli liikaa, tiedän hyvinkin, että kaikki eivät tiedä, mitä allit tarkoittavat ja mistä se nimitys tulee.
Ei sattunut tulemaan pieneen mieleenikään astuvani sillä selityksellä kaikkitietävän varpaille.
Olen tosin osannut vähän kartella, sillä eipä tämä ollut häneltä ensi kerta.
Niinpä ajattelin, että voinhan olla poiskin, etten ole häiriöksi kenellekään.
Hauskaa tämä oli niin kauan kuin sitä kesti.
Kiitos ketjun aloittajalle ja kiitos seurasta myöskin Maarinalle ja al_lille sekä muille nimeltä mainitsematta jääneille ja harvemmin täällä kirjoittaville.
Ehkä joskus vielä tavataan, nyt vain tuntuu, että tämä ketju saa jäädä.
Hyvää yötä.- al_li
sinulle! Kiitos omasta osuudestasi ketjuihin, jos saan sanoa. Tosi hauskaa on tämä, mutta olisi sitä hauskempaa, mitä useampi uuttera tähän osaa ottaisi - minun mielestäni. :)
Toisaalta, miksei useammat tule, tämä on tosi mukavaa, eikä tähän ole mitään pääsyvaatimuksia.
Tosi ikävää, jos meidät tykkänään jätät, mutta jokaisella on oikeus omiin valintoihinsa.
Hyvää Yötä!
. - 63v,
tosi surullista jos jäät pois :(
Olen ihmetellyt, sinähän olit poistanut sieltä kaksi kirjoitustasi, joten en edes tiennyt mikä oli poissaolosi syy.
Kaikilla meillä on välillä huonojakin päiviä, minulla useinkin. Silloin ei ehkä ajattele mitä kirjoittaa, vaan kirjoittaa, mitä ajattelee. Niinhän se on koko elämän aikana, livessäkin. Tulee sanotuksi jotain, mikä sillä hetkellä tuntuu siltä. Siitähän kaikki ihmisten väliset torat, lapsesta asti johtuu. Myös isommat asiat maailmassa. Meillä kaikilla on joskus tapana loukkaantua, ottaa itseensä. Harvoin silloin tulee laskeneeksi kymmeneen,, vaikka ehkä pitäisi.
Toivon sinun vielä miettivän, ja tulevan, omana itsenäsi takaisin, kaipaan sinua, jään odottelemaan, sinun kanssasihan tämä päätettiin aloittaa ;D
Torstai kun on toivoa täynnä, niin,,,,,
- 63v,
Lapsuudessani, oli naapurissa Armi, hän oli viisivuotta vanhempi, kuin minä. Kuitenkin hän usein leikki kanssani, ja teki paperinukeilleni kauniita vaatteita. On vieläkin muistojenlaatikossa, tallella osa ;D
Ronja nimisiä nuoria naisia tiedän kaksi,lähinnä lasteni koulu-ja opiskelukavereita. Tavannut olen heidät.
Armi Ratia, julkisuuden nimistä, Marimekon luoja.
Ronja ryövärintytär, kirja.
Oikein toivorikasta torstaita, ja hyvää huomenta kaikille.- enm
-Ronjalle nyt laitan runoa
koitan sanoja peräkkäin punoa
hän on melkoinen ilopilleri
mammulleen kunnon kaveri
yhdessä heillä leikissä
aika kuluu kuin siivillä
yöt saa vierellä nukkua
vaikka voikin hieman potkia
vaikka erotessa tulee ikävä
pian taas uudestaan sylissä...
Tunnen tällaisen pikku Ronjan ja hänen "mammunsa", onnea heille !! - 63v,
enm kirjoitti:
-Ronjalle nyt laitan runoa
koitan sanoja peräkkäin punoa
hän on melkoinen ilopilleri
mammulleen kunnon kaveri
yhdessä heillä leikissä
aika kuluu kuin siivillä
yöt saa vierellä nukkua
vaikka voikin hieman potkia
vaikka erotessa tulee ikävä
pian taas uudestaan sylissä...
Tunnen tällaisen pikku Ronjan ja hänen "mammunsa", onnea heille !!voi kiitos, olipa mukavaa, lukea aamusta runoa somaa.
Minua on sanottu mamuksi, teillä mammu ;D
Tuo mamu nimitys kärsi hieman, kun meidän uusia suomalaisia alettiin nimittää siten.
Nimi tuli, kun oli jo olemassa mummi, mamma, mummo. Minut sitten mamuksi ristittiin. Siitä jo aikaa kauan.
Oikein mukavaa päivän jatkoa, taitaa ne prätkäkelit antaa odotella, lumien sulaminen kestää ;D - maarina
63v, kirjoitti:
voi kiitos, olipa mukavaa, lukea aamusta runoa somaa.
Minua on sanottu mamuksi, teillä mammu ;D
Tuo mamu nimitys kärsi hieman, kun meidän uusia suomalaisia alettiin nimittää siten.
Nimi tuli, kun oli jo olemassa mummi, mamma, mummo. Minut sitten mamuksi ristittiin. Siitä jo aikaa kauan.
Oikein mukavaa päivän jatkoa, taitaa ne prätkäkelit antaa odotella, lumien sulaminen kestää ;DOnnea nimipäiväsankareille, sekä syntymäpäiväänsä viettäville. Kaarlo Kangasniemi viettää tänään 69v päiviä.
Armi Kuusela, kuuluisa missimme vuosikymmenien takaa. - 63v,
maarina kirjoitti:
Onnea nimipäiväsankareille, sekä syntymäpäiväänsä viettäville. Kaarlo Kangasniemi viettää tänään 69v päiviä.
Armi Kuusela, kuuluisa missimme vuosikymmenien takaa.Ihmettelinkin jo, mihinkä sinä puolestasi, olet hukkunut ;D .
Armi Kuusela tosiaan kaikkien ikäistemme muistissa, varmaan aina. Kyllä hänestä niin paljon kohistiin aikoinaan. Mekin kävimme ihmettelemässä, vanhempien kanssa. Oli suuren urheilujuhlan tuntua.
Meillä on pilvistä, -4'
Sarjakuva Armin laitan vielä, B.Virtanen, hänen topakka puolisonsa ;D
Naureskelen usein sarjan Armia, nimenomaan. - 63v,
maarina kirjoitti:
Onnea nimipäiväsankareille, sekä syntymäpäiväänsä viettäville. Kaarlo Kangasniemi viettää tänään 69v päiviä.
Armi Kuusela, kuuluisa missimme vuosikymmenien takaa.Ihmettelinkin jo, mihinkä sinä puolestasi, olet hukkunut ;D .
Armi Kuusela tosiaan kaikkien ikäistemme muistissa, varmaan aina. Kyllä hänestä niin paljon kohistiin aikoinaan. Mekin kävimme ihmettelemässä, vanhempien kanssa. Oli suuren urheilujuhlan tuntua.
Meillä on pilvistä, -4'
Naureskelen usein sarjan Armia, nimenomaan. - maarina
63v, kirjoitti:
Ihmettelinkin jo, mihinkä sinä puolestasi, olet hukkunut ;D .
Meillä on pilvistä, -4'
Naureskelen usein sarjan Armia, nimenomaan.hukkunut. Sivut laitettu hankaliksi löytää, uudistusta...D Mulla saattaa harveta joksikin aikaa käynnit, kun on tuo asunnonvaihto jutut. Yritän kuitenki välillä piipahtaa.
-4 ast. on täälläkin, pilvistä myös. Alkaneeko taas satamaan, riittäisi kyllä. - 63v,
maarina kirjoitti:
hukkunut. Sivut laitettu hankaliksi löytää, uudistusta...D Mulla saattaa harveta joksikin aikaa käynnit, kun on tuo asunnonvaihto jutut. Yritän kuitenki välillä piipahtaa.
-4 ast. on täälläkin, pilvistä myös. Alkaneeko taas satamaan, riittäisi kyllä.tuli tuo edellinen ;D. Nätti ettei lähtenyt, eli oli aina vain siinä sen laskutehtävän kanssa. Painoin uudelleen, niin haki yhteyttä, sekin oli katkenut. Siksi jäi jumiin, vaikka olikin lähtenyt. Tuplasti sitten, jääk :(
Oletko jo ostanut sieltä uuden asunnon? Koska sinulla pitää olla tuo tyhjänä?
Välillä mietin, jos kerran vielä muuttaisi, mutta se kamala työ, saa paikoillaan pysymään. Toisekseen, ihanat naapurit. Vaan näin keväällä sitä aina miettii. 8v olen tässä asunut.
Haluaisin asua ihan keskustassa, vaan empä minä paljon liiku. Olisi teatteri ja leffat vieressä, kun en iltaisin halua liikkua, taxi olisi edullisempi silloin.
No, näkeepähän. - maarina
63v, kirjoitti:
tuli tuo edellinen ;D. Nätti ettei lähtenyt, eli oli aina vain siinä sen laskutehtävän kanssa. Painoin uudelleen, niin haki yhteyttä, sekin oli katkenut. Siksi jäi jumiin, vaikka olikin lähtenyt. Tuplasti sitten, jääk :(
Oletko jo ostanut sieltä uuden asunnon? Koska sinulla pitää olla tuo tyhjänä?
Välillä mietin, jos kerran vielä muuttaisi, mutta se kamala työ, saa paikoillaan pysymään. Toisekseen, ihanat naapurit. Vaan näin keväällä sitä aina miettii. 8v olen tässä asunut.
Haluaisin asua ihan keskustassa, vaan empä minä paljon liiku. Olisi teatteri ja leffat vieressä, kun en iltaisin halua liikkua, taxi olisi edullisempi silloin.
No, näkeepähän.suomi 24 nyt takkuilee. Oman asunnon kauppakirjat vielä tekemättä, ensiviikolla, ehkä. Tyhjäksi pitää saada pikaisesti. Uuden asunnon olen löytänyt, kävin eilen katsomassa. Kyllä se melkoinen rumba on tuo muutto. Mutta vaihtelu virkistää. Olen asunut tässä 9 vuotta. Nyt pääsen uudempaan, tämä on -70 luvulla rakennettu ja kaipaisi kunnostusta sisälläkin.
- 63v,
maarina kirjoitti:
suomi 24 nyt takkuilee. Oman asunnon kauppakirjat vielä tekemättä, ensiviikolla, ehkä. Tyhjäksi pitää saada pikaisesti. Uuden asunnon olen löytänyt, kävin eilen katsomassa. Kyllä se melkoinen rumba on tuo muutto. Mutta vaihtelu virkistää. Olen asunut tässä 9 vuotta. Nyt pääsen uudempaan, tämä on -70 luvulla rakennettu ja kaipaisi kunnostusta sisälläkin.
olet paikoillasi pysynyt, kun tuossa aiemmin kerroit useinkin muuttaneesi. On minullakin kolmas asunto -90 jälkeen, tämä oli aivan uusi, muuttaessani. Aiemmat vanhoja, -20 luvulta, ja 50 luvulta. Kummatkin remontoin, kokonaan. Nyt halusin pienen, ja uuden, kun viimeksi muutin.
Tavaraa kertyy aina kamalasti, myin kirpputoreilla pari vuotta ylimääräisiä, mitä muksut eivät halunneet. Ja taas on liikaa kertynyt. Se hyvä, ettei ole kuin kaksi hyllykaappia, ja yksi henkarikaappi.vaatteille. Keittosyvennyskin vähillä kaapeilla, jotka kaikki täysiä.
Puolet voisi varmaan taas hävittää, kellarivarasto täysi ;D
Löytyykö Armista kipaletta, oletko katsonut? - maarina
63v, kirjoitti:
olet paikoillasi pysynyt, kun tuossa aiemmin kerroit useinkin muuttaneesi. On minullakin kolmas asunto -90 jälkeen, tämä oli aivan uusi, muuttaessani. Aiemmat vanhoja, -20 luvulta, ja 50 luvulta. Kummatkin remontoin, kokonaan. Nyt halusin pienen, ja uuden, kun viimeksi muutin.
Tavaraa kertyy aina kamalasti, myin kirpputoreilla pari vuotta ylimääräisiä, mitä muksut eivät halunneet. Ja taas on liikaa kertynyt. Se hyvä, ettei ole kuin kaksi hyllykaappia, ja yksi henkarikaappi.vaatteille. Keittosyvennyskin vähillä kaapeilla, jotka kaikki täysiä.
Puolet voisi varmaan taas hävittää, kellarivarasto täysi ;D
Löytyykö Armista kipaletta, oletko katsonut?en löytänyt kappaletta. Armi Aavikon esitys: http://www.youtube.com/watch?v=lwTZqi7g_40
Olen asunut pääosin omakotitaloissa, tämä vasta toinen kerrostaloasunto.
Kummasti sitä tavaraa kertyy, paljon olen jo ennakoiden kierrätykseen vienyt ja lisää täytyy viedä. - meirikki
Armi on suomalainen naisen etunimi. Nimi on lyhenne Armidasta, joka on alun perin latinaa ja tarkoittaa aseistettua.
V 2009 loppuunmennessä Armi = 5 058 , joista 98 miehiä (1900 - 1935 v noi miehet )
Ronja = 3 805 (väestörek. )
Kuvitteellinen Armi, kylvettäjä (Eila Pehkonen ) tv - sarjassa ; Hyvät herrat - 63v,
meirikki kirjoitti:
Armi on suomalainen naisen etunimi. Nimi on lyhenne Armidasta, joka on alun perin latinaa ja tarkoittaa aseistettua.
V 2009 loppuunmennessä Armi = 5 058 , joista 98 miehiä (1900 - 1935 v noi miehet )
Ronja = 3 805 (väestörek. )
Kuvitteellinen Armi, kylvettäjä (Eila Pehkonen ) tv - sarjassa ; Hyvät herratsiis miehiä, noinkin monta, aikoinaan.
Ronja tosiaan yleistyi, johtuisiko tuosta kirjasta?
Taidan olla ainoa suomalainen, joka ei koskaan kyseistä sarjaa ole nähnyt;D
Kerran olin eräässä tapahtumassa, ja sinne tuli tämä Paukkua näytellyt näyttelijä. En toki tiennyt sitä, kuka oli, kun huusi jo ovelta ;tärpättiä, tärpättiä, kovalla äänellä. Ajattelin jonkun laitapuolen kulkijan eksyneen sinne. No, minulle sitten selvitettiin tilanne, hänet oli palkattu hauskuuttamaan sinne.
En nytkään muista nimeään, koska Paukkuna esiteltiin.
Sain myös luennon sarjasta.
Tuokin varmaan kuvastaa sitä, miksi luovuin toosasta, koska en katsonut.
Ei taida Armejakaan paljon olla, saati Ronjia, keitä tietäisimme. - 63v,
maarina kirjoitti:
en löytänyt kappaletta. Armi Aavikon esitys: http://www.youtube.com/watch?v=lwTZqi7g_40
Olen asunut pääosin omakotitaloissa, tämä vasta toinen kerrostaloasunto.
Kummasti sitä tavaraa kertyy, paljon olen jo ennakoiden kierrätykseen vienyt ja lisää täytyy viedä.tuon tavarapaljouden poiston. En tiedä myöskään, mistä sitä aina kertyykin, omasta mielestäni en osta mitään ;D olen inhonnut kaupossa käymistä aina, siksi nytkin pyrin vain kerran viikossa käymään. Pakko joskus lipsua, kun jotain puuttuu. Ainoa ei ruokaa, viimevuonna oli talvisaappaat.
Yöpaitoja saan synttäri-joululahjoiksi.
Alusvatteita ostan kerralla paljon, niin riittää sitten parinviikon pesuvälin.
Tyhjää konetta en viitsi käynnistää. - meirikki
63v, kirjoitti:
siis miehiä, noinkin monta, aikoinaan.
Ronja tosiaan yleistyi, johtuisiko tuosta kirjasta?
Taidan olla ainoa suomalainen, joka ei koskaan kyseistä sarjaa ole nähnyt;D
Kerran olin eräässä tapahtumassa, ja sinne tuli tämä Paukkua näytellyt näyttelijä. En toki tiennyt sitä, kuka oli, kun huusi jo ovelta ;tärpättiä, tärpättiä, kovalla äänellä. Ajattelin jonkun laitapuolen kulkijan eksyneen sinne. No, minulle sitten selvitettiin tilanne, hänet oli palkattu hauskuuttamaan sinne.
En nytkään muista nimeään, koska Paukkuna esiteltiin.
Sain myös luennon sarjasta.
Tuokin varmaan kuvastaa sitä, miksi luovuin toosasta, koska en katsonut.
Ei taida Armejakaan paljon olla, saati Ronjia, keitä tietäisimme.Matti Tuominen oli hänen nimensä, kuoli v 2006.( Kauppaneuvos Paukku )
Armi Sillanpää, s 1956 näyttelijä, lukuisissa elokuvissa myös mukana ollut. Esim. Loma v 1976 ( Marjukan työtoveri toimituksessa ) - 63v,
meirikki kirjoitti:
Matti Tuominen oli hänen nimensä, kuoli v 2006.( Kauppaneuvos Paukku )
Armi Sillanpää, s 1956 näyttelijä, lukuisissa elokuvissa myös mukana ollut. Esim. Loma v 1976 ( Marjukan työtoveri toimituksessa )hänen menehtymisestään. Ihmettelin miksi oli eräässä sairaalassa, eikä HYKsissä, kun sydänoireita oli, ja niihin sairaalassa menehtyi sitten.
Hänkin alle 70. Tämä ikä on vaarallinen. Vaan niinhän sitä sanotaan, kun kuusikymppiä tulee täyteen; kuudenkympin ja kuoleman välissä..
Sunnuntain lehdessä, alkaa 40 luvulla syntyneet viedä voiton, kuolinilmoituksissa.
Eikö Ronjaakaan ole missään noissa sarjoissa joita tulee. Ystäväni joka seuraa sarjoja, on lomalla, niin en vinkkejä saa ;D hän aina välillä vinkkaa.
Miksiköhän edelleen luulen, että olisi Armi biisi? - meirikki
63v, kirjoitti:
hänen menehtymisestään. Ihmettelin miksi oli eräässä sairaalassa, eikä HYKsissä, kun sydänoireita oli, ja niihin sairaalassa menehtyi sitten.
Hänkin alle 70. Tämä ikä on vaarallinen. Vaan niinhän sitä sanotaan, kun kuusikymppiä tulee täyteen; kuudenkympin ja kuoleman välissä..
Sunnuntain lehdessä, alkaa 40 luvulla syntyneet viedä voiton, kuolinilmoituksissa.
Eikö Ronjaakaan ole missään noissa sarjoissa joita tulee. Ystäväni joka seuraa sarjoja, on lomalla, niin en vinkkejä saa ;D hän aina välillä vinkkaa.
Miksiköhän edelleen luulen, että olisi Armi biisi?Ronja on kansainvälinen naisen etunimi.
Ronja-nimellä on monta alkuperää. Kirjassaan nimeä käyttänyt ruotsalainen lastenkirjailija Astrid Lindgren on kertonut muodostaneensa nimen saamelaisesta järvennimestä Juronjaure (suom. harju järven rannalla) poistamalla siitä alun ja lopun. Venäjällä Ronja on kutsumamuoto miehen nimestä Myron, joka merkitsee tuoksuvoidetta ja "pyhällä voiteella voitelijaa". Joissakin yksittäistapauksissa nimeä on käytetty Veronikan ja Matronan kutsumamuotona.
Suomessa nimen suosio kasvoi 1980- ja 1990-luvuilla voimakkaasti. Nimi lisättiin sekä suomenkieliseen että ruotsinkieliseen almanakkaan vuonna 2000. (wiki )
- Ronja Rouhiainen, roolihahmo Kotikatu tv-sarjassa ( Pamela Tola ) - al_li
Tänään voin jopa sanoa tuntevani joitakin päivänsankareita, Armeja.
Orvokki Aution Pesärikossa on päähenkilö Armi.
Lapinlahden Linnut laulavat: "Ansa Ansa/maalas ikoniansa/Armi Armi /ainainen harmi"
. - 14+2
63v, kirjoitti:
hänen menehtymisestään. Ihmettelin miksi oli eräässä sairaalassa, eikä HYKsissä, kun sydänoireita oli, ja niihin sairaalassa menehtyi sitten.
Miksiköhän edelleen luulen, että olisi Armi biisi?http://pomus.net/001454
Tehty Armi Kuuselalle, nykyään missikisojen tunnari. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Ronja on kansainvälinen naisen etunimi.
Ronja-nimellä on monta alkuperää. Kirjassaan nimeä käyttänyt ruotsalainen lastenkirjailija Astrid Lindgren on kertonut muodostaneensa nimen saamelaisesta järvennimestä Juronjaure (suom. harju järven rannalla) poistamalla siitä alun ja lopun. Venäjällä Ronja on kutsumamuoto miehen nimestä Myron, joka merkitsee tuoksuvoidetta ja "pyhällä voiteella voitelijaa". Joissakin yksittäistapauksissa nimeä on käytetty Veronikan ja Matronan kutsumamuotona.
Suomessa nimen suosio kasvoi 1980- ja 1990-luvuilla voimakkaasti. Nimi lisättiin sekä suomenkieliseen että ruotsinkieliseen almanakkaan vuonna 2000. (wiki )
- Ronja Rouhiainen, roolihahmo Kotikatu tv-sarjassa ( Pamela Tola )tietää. Aiemminhan kerroin yhden lapseni koulukaverin siskosta Ronja. Taisi olla silloin ekalla luokalla, kun se Ronja syntyi. Joten jo 10v allakassakin, niitä ehti aika monta tulla sitä ennen, kun allakkaan nimi tuli.
Löytyi sitten Ronja niminen hahmo. Arvelin, että saattaisi näissä jossain olla, kun olen nyt seurannut tässä, minkä nimisiä ihmisiä siellä seikkailee., nuorten nimet järjestään niitä sen ajan "hittinimiä".
Seurasin eräs kesä, kun tässä kuvattiin jotain näistä sarjoista. En olisi tiennyt mitä kuvaavat, vaan sarjaa seuraavat kertoivat. Tunnistivat ne henkilöt. Kyllä oli hidasta puuhaa. - 63v,
14+2 kirjoitti:
http://pomus.net/001454
Tehty Armi Kuuselalle, nykyään missikisojen tunnari.mielikuva lapsuudesta, että hänellä oli laulu. Selvisi tuokin asia, eikä vaivaa enää.
Kiitoksia sinulle. - 63v,
al_li kirjoitti:
Lapinlahden Linnut laulavat: "Ansa Ansa/maalas ikoniansa/Armi Armi /ainainen harmi"
.minulla temppuilee tämä laite. Heittää ulos :( ei yhteyttä, pah. Koko päivän takkuillut.
Olen joskus ruotsinlaivalla nähnyt jonkin D,n ja Armin esitykesen. Siinäkin oli joku laulu, missä armi nimeltä mainittiin, vaan en muista sitä. Voihan olla, että oli vain siinä, ei levytetty.
Vähänlaisesti, vaikka toisin luulin. - meirikki
63v, kirjoitti:
tietää. Aiemminhan kerroin yhden lapseni koulukaverin siskosta Ronja. Taisi olla silloin ekalla luokalla, kun se Ronja syntyi. Joten jo 10v allakassakin, niitä ehti aika monta tulla sitä ennen, kun allakkaan nimi tuli.
Löytyi sitten Ronja niminen hahmo. Arvelin, että saattaisi näissä jossain olla, kun olen nyt seurannut tässä, minkä nimisiä ihmisiä siellä seikkailee., nuorten nimet järjestään niitä sen ajan "hittinimiä".
Seurasin eräs kesä, kun tässä kuvattiin jotain näistä sarjoista. En olisi tiennyt mitä kuvaavat, vaan sarjaa seuraavat kertoivat. Tunnistivat ne henkilöt. Kyllä oli hidasta puuhaa.Tiihonen, s 1963, balettitanssija Suomen kansallisbaletti.
Kävimme hiljattain avatussa kauppakeskuksessa, sinnehän pitäisi varata päivä aikaa jos kaiken katselisi.
En huomannut katsoa paljonko on yrityksiä seinien sisällä, mut paljon. Parkkialue on iso ja autoja tiuhaan, silti tuntui sisällä talossa ettei ole kuin jokunen , tieten kun leviävät joka puolelle.
Kyl´maar minä näihin pienempiin tyydyn jatkossakin :)) - meirikki
Yön kehdosta päivä pian nostaa jo päänsä
ja Armille tuuletkin laulunsa soi.
Luo talvi taas kuurasta kauneimman säänsä,
kun aurinko katseellaan maan purppuroi.
Kun aurinko katseellaan maan purppuroi.
Käy päivään myös Armi sä auringon lailla
ja anna myös mieltäsi lämmittää sen.
Käy päivääsi juhlien huolia vailla
ja loista kuin aurinko onnellinen.
Ja loista kuin aurinko onnellinen.
Sanat: Vexi Salmi
Melodia: Lokki
(vuodatus)
- löytyipä tälläinenkin :)) - meirikki
al_li kirjoitti:
.Ollaanko samassa, kun olen jopa teatterissa käynyt katsomassa ton Pesärikon , Viistotaival teoksesta tehty?
Oli nautinnollista teatteria :)) Itse Kirjailija oli seuraamassa ensi-illassa.
Riitta Uusitalo:
Armi on vauva
Armi pieni hevostyttö
Armi on 2 vuotta
Armi ja Pingviinin päiväkoti
Armin kaverit (ilmestyy tänä vuonna)
Armi-sarja on tosi ihana. Ensimmäinen voisi sopia myös adoptiokirjaksi varsinkin kotimaan adoptoijille. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Tiihonen, s 1963, balettitanssija Suomen kansallisbaletti.
Kävimme hiljattain avatussa kauppakeskuksessa, sinnehän pitäisi varata päivä aikaa jos kaiken katselisi.
En huomannut katsoa paljonko on yrityksiä seinien sisällä, mut paljon. Parkkialue on iso ja autoja tiuhaan, silti tuntui sisällä talossa ettei ole kuin jokunen , tieten kun leviävät joka puolelle.
Kyl´maar minä näihin pienempiin tyydyn jatkossakin :))tuo Armi ;D
Joo, en myöskään "rakasta" niitä hehtaarihalleja. Ne mitä tarvitsen, saan lähempääkin. Samalla saan ystävällistä palvelua, kun kiireettömään aikaan käyn. Kerran joutunut Kampin kauppakeskukseen, kun siinä piti kulkuneuvoa vaihtaa. Nuorisoa hengaili aika määrä. En jäänyt katselemaan liikkeitä.
Stocka on ihmisen kokoinen, jos jotain erikoisempaa tarvitsen. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Yön kehdosta päivä pian nostaa jo päänsä
ja Armille tuuletkin laulunsa soi.
Luo talvi taas kuurasta kauneimman säänsä,
kun aurinko katseellaan maan purppuroi.
Kun aurinko katseellaan maan purppuroi.
Käy päivään myös Armi sä auringon lailla
ja anna myös mieltäsi lämmittää sen.
Käy päivääsi juhlien huolia vailla
ja loista kuin aurinko onnellinen.
Ja loista kuin aurinko onnellinen.
Sanat: Vexi Salmi
Melodia: Lokki
(vuodatus)
- löytyipä tälläinenkin :))että jaksat etsiä, ja teet löytöjäkin mukavia.
Kirjoittelin ystävänpäiväkortteja valmiiksi, niin ei tarvitse hoppuilla sitten. Ostin jo viimeviikon kauppareissulla ne, merkit.
Kato on vain käynyt, ei enää montaa laitettavaa.
Tuleepahan samalla mietityksi pois nukkuneita. On tämä netti mukava ja nopea, mutta meilit vieneet kirjeiden kirjoittamisen, ja saamisen ilon. Onneksi kortteja vielä lähetetään. Minä ainakin ilahdun, kun posti tipauttaa muutakin kuin laskuja ;D
Ennen etsin aina sopivan runonkin, kun kirjoittaa en osaa niitä.
Olen joskus yrittänyt siivota pois säästöstä vanhat kirjeet ja kortit, vaan menee lukemiseksi, enkä raskikaan hävittää. Lapsiparat, kun joutuvat kellarikomeron aikanaan tyhjentämään. - meirikki
63v, kirjoitti:
että jaksat etsiä, ja teet löytöjäkin mukavia.
Kirjoittelin ystävänpäiväkortteja valmiiksi, niin ei tarvitse hoppuilla sitten. Ostin jo viimeviikon kauppareissulla ne, merkit.
Kato on vain käynyt, ei enää montaa laitettavaa.
Tuleepahan samalla mietityksi pois nukkuneita. On tämä netti mukava ja nopea, mutta meilit vieneet kirjeiden kirjoittamisen, ja saamisen ilon. Onneksi kortteja vielä lähetetään. Minä ainakin ilahdun, kun posti tipauttaa muutakin kuin laskuja ;D
Ennen etsin aina sopivan runonkin, kun kirjoittaa en osaa niitä.
Olen joskus yrittänyt siivota pois säästöstä vanhat kirjeet ja kortit, vaan menee lukemiseksi, enkä raskikaan hävittää. Lapsiparat, kun joutuvat kellarikomeron aikanaan tyhjentämään.Minulla on aikas iso laatikko vuosikymmenien saatossa keräilyn tuloksena kortteja sieltä sun täältä, jotkut on lähetetty muille maille vierahillekin, vaan enpä ole pois raaskinut heittää.
Nykyisin tulee viestit puhelimeen, sellaiset puolihassut, niitä en kovin kauan säilytä..meinaan et jos jotain sattuisi ei jää puhelimeen ns. turhaa höpinää :/
Murusen kanakoppi on niin täynnä ´vanhaa roinaa´jopa liivi-takkipuku joltain -70 luvulta räätälillä teetetty...eihän sitä nyt roskiin :DD iänikuisia rullakaihtimia avioeronsa ajoilta jne... kukaan niitä ikinä tartte! Muistoja nuoruudesta ne kait hänellekin on kuin meille kortit ja kirjeet.
Taitaa meissä jokaisessa elää pieni hamsteri.. :-O
ARMI - Lehtimiehet Oy v 1980 - luvun alussa kustantama aikakausilehti. - al_li
63v, kirjoitti:
minulla temppuilee tämä laite. Heittää ulos :( ei yhteyttä, pah. Koko päivän takkuillut.
Olen joskus ruotsinlaivalla nähnyt jonkin D,n ja Armin esitykesen. Siinäkin oli joku laulu, missä armi nimeltä mainittiin, vaan en muista sitä. Voihan olla, että oli vain siinä, ei levytetty.
Vähänlaisesti, vaikka toisin luulin.Eino Leinon runosta pätkä: "Kuninkaalle kertomaan hän käy nyt unta tuota.
Armi on Abarman herra, unihin ei luota."
En tunne ko. runoa. Pitänee lopetella tältä päivältä, on vähän flunssainen olo. Hyvät Yöt!
. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Minulla on aikas iso laatikko vuosikymmenien saatossa keräilyn tuloksena kortteja sieltä sun täältä, jotkut on lähetetty muille maille vierahillekin, vaan enpä ole pois raaskinut heittää.
Nykyisin tulee viestit puhelimeen, sellaiset puolihassut, niitä en kovin kauan säilytä..meinaan et jos jotain sattuisi ei jää puhelimeen ns. turhaa höpinää :/
Murusen kanakoppi on niin täynnä ´vanhaa roinaa´jopa liivi-takkipuku joltain -70 luvulta räätälillä teetetty...eihän sitä nyt roskiin :DD iänikuisia rullakaihtimia avioeronsa ajoilta jne... kukaan niitä ikinä tartte! Muistoja nuoruudesta ne kait hänellekin on kuin meille kortit ja kirjeet.
Taitaa meissä jokaisessa elää pieni hamsteri.. :-O
ARMI - Lehtimiehet Oy v 1980 - luvun alussa kustantama aikakausilehti.he, osa tutuistani heittää roskiin muutaman päivän jälkeen, minä en raaski. Ja et sinäkään ;D niihinhän on ajatuksella usein laitettu asioita. Olin nuorena pitkään kirjeenvaihdossa erään nuorenmiehen kanssa, kaikki säästössä. Kirjoitti niin kauniilla käsialalla, ja kertoi vuodenaikojen vaihteluista niin elävästi, että näin silmissäni.
Sitten miehen armeija-ajan kirjeet.
Tuttujen kanssa myös kolmeen eri maahan kirjoitetut, tai siis saadut.
Joulu, syntymäpäivä, nimipäivä, naistenpäivä, ystävänpäivä, jne.
Tosiaankin laatikollinen. Iso!
Lapsilta saadut kaikki äitienpäiväkortit, ihania. Yhden. Henkilön lähettämät maanantaikortit,muutaman vuoden ajalta ;D huhuh.
Luin osan pari kesää sitten tuossa parvekkeella löhöten, meni aikaa, ja piti ne sitten hävittää tosiaan, vaan en kyennytkään. Takaisin kellariin ;D
Tuollaista lehteä en muistakaan, on mennyt ohitse minulta. - 63v,
al_li kirjoitti:
Eino Leinon runosta pätkä: "Kuninkaalle kertomaan hän käy nyt unta tuota.
Armi on Abarman herra, unihin ei luota."
En tunne ko. runoa. Pitänee lopetella tältä päivältä, on vähän flunssainen olo. Hyvät Yöt!
.toivotaan ettei iske kunnolla, talviflunssat ovat pitkiä.
Kiitoksia, Armi tuossakin mies ;D
Hyvää yötä - maarina
63v, kirjoitti:
he, osa tutuistani heittää roskiin muutaman päivän jälkeen, minä en raaski. Ja et sinäkään ;D niihinhän on ajatuksella usein laitettu asioita. Olin nuorena pitkään kirjeenvaihdossa erään nuorenmiehen kanssa, kaikki säästössä. Kirjoitti niin kauniilla käsialalla, ja kertoi vuodenaikojen vaihteluista niin elävästi, että näin silmissäni.
Lapsilta saadut kaikki äitienpäiväkortit, ihania. Yhden. Henkilön lähettämät maanantaikortit,muutaman vuoden ajalta ;D huhuh.
Luin osan pari kesää sitten tuossa parvekkeella löhöten, meni aikaa, ja piti ne sitten hävittää tosiaan, vaan en kyennytkään. Takaisin kellariin ;D
Tuollaista lehteä en muistakaan, on mennyt ohitse minulta.kaikki tyyni. Mulla on kanssa kaiken maailman kortit tallessa. Allakat -78 vuodesta asti.
Kyllä sitä vuosien saatossa kertyy aikalailla. Sitten on lasten kouluaikaisia piirustuksi, yksi matkalaukullinen. Laukkukin vanha -50 luvulta. Harrastus sekin, kun kaikkea keräilee. Eikä niitä raaski pois pistää. - 63v,
maarina kirjoitti:
kaikki tyyni. Mulla on kanssa kaiken maailman kortit tallessa. Allakat -78 vuodesta asti.
Kyllä sitä vuosien saatossa kertyy aikalailla. Sitten on lasten kouluaikaisia piirustuksi, yksi matkalaukullinen. Laukkukin vanha -50 luvulta. Harrastus sekin, kun kaikkea keräilee. Eikä niitä raaski pois pistää.meitähän on monta, jotka säilömme elettyä elämää ;D
Laitoin lasteni matkaan, sitä mukaa kun omilleen muuttivat, kansiot, missä heidän tuotoksiaan. Tiedän yhden huithapelin omansa hävittäneen, toisilla vielä tallessa.
Tämä nuorin, ei muutenkaan paikoillaan pysy. Asuu milloin missäkin mantereella. Ei olisi pitänyt hänen mukaansa aikoinaan niitä laittaa, vaan turha surra. Ei mahtuneet oikein tänne pieneen asuntoon, ja kellarikomerokin täyttyi omista tavaroista.
Se on aina ongelmana, kun isommasta pieneen muuttaa.
Minäkin aion unten maille tästä, hyvää illanjatkoa ja hyvät yöt. - meirikki
63v, kirjoitti:
he, osa tutuistani heittää roskiin muutaman päivän jälkeen, minä en raaski. Ja et sinäkään ;D niihinhän on ajatuksella usein laitettu asioita. Olin nuorena pitkään kirjeenvaihdossa erään nuorenmiehen kanssa, kaikki säästössä. Kirjoitti niin kauniilla käsialalla, ja kertoi vuodenaikojen vaihteluista niin elävästi, että näin silmissäni.
Tuollaista lehteä en muistakaan, on mennyt ohitse minulta.en vain arvannut kirjuuttaa et likan kaikki kortit, ja koulupiirustukset ja...ykskään ei puutu.
Mun aikuisopiskeluajan kokeet numeroin, siellä se on pikkuseminaari työkin, mikä heillä siellä ollessa...:D
Ettei menisi höpötykseksi niin Armi,a tuloo :))
Armi...roolihahmo tv-sarjasta Puhtaat valkeat lakanat ( Kirsti Kuosmanen )
Tota Olavi Virran kipaletta Armille 1952, ..ei siisminun taidoilla onnistunut, ja kun en muista kuijaa sen laulun nimi menee....luulin aina et se oli Virpi Miettiselle tehty, Armista kun juurikaan muista/tiedä. - meirikki
maarina kirjoitti:
kaikki tyyni. Mulla on kanssa kaiken maailman kortit tallessa. Allakat -78 vuodesta asti.
Kyllä sitä vuosien saatossa kertyy aikalailla. Sitten on lasten kouluaikaisia piirustuksi, yksi matkalaukullinen. Laukkukin vanha -50 luvulta. Harrastus sekin, kun kaikkea keräilee. Eikä niitä raaski pois pistää.EIPÄ TIETEN...herttileijaa mun jäi caps lock päälle...hei mä en huutanut...erhe * nauraa kippurassa* :))
Minullakin on sellainen iso ruskea, liekö kerniä...laukku siis iso, siel on mun eka nahkarotsi niiteillä, ikinä en sitä hukkaa, ja haljasmokkainen farkkuasu, ei toki puhettakaan et päälle mahtuisivat vaan arvokkaita muistoja nuoruudesta. Kun tarkemmin miettii niin enpä ihmettele jos muruseni tahtookin pitää sen pukunsa tallessa, en vain muistanut mitä itelläkin on jemmassa, tää sai sen aikaan.
Muistan kuin päät kääntyi, minulla ns. keskisininen farkkuasu..housut lyhyt pusakka. Olin enempi laiha kuin normi. Ja Friittalan tekele, ei ihan jokaisen päällä siihen aikaan? :))
Leuhkinkohan mä taas? Niin omillahan ostelin :))) - 63v,
meirikki kirjoitti:
en vain arvannut kirjuuttaa et likan kaikki kortit, ja koulupiirustukset ja...ykskään ei puutu.
Mun aikuisopiskeluajan kokeet numeroin, siellä se on pikkuseminaari työkin, mikä heillä siellä ollessa...:D
Ettei menisi höpötykseksi niin Armi,a tuloo :))
Armi...roolihahmo tv-sarjasta Puhtaat valkeat lakanat ( Kirsti Kuosmanen )
Tota Olavi Virran kipaletta Armille 1952, ..ei siisminun taidoilla onnistunut, ja kun en muista kuijaa sen laulun nimi menee....luulin aina et se oli Virpi Miettiselle tehty, Armista kun juurikaan muista/tiedä.tuon muutamankin vuoden ikäeron. ;D
Olen ollut kuusivuotias, ja oikein hyvin muistan, olihan se iso tapahtuma, pienen lapsen maailmassa. Ihmisiä tuhatmäärin, kukkasia, ja kaunis nainen. Paperinuket heti myös tehtiin Armin näköisiksi. Kaikissa lehdissä suitsutettiin, osasin jo lukea. Olihan se, kun Miss universumiksi pääsi ;D
- 63v,
J.L.Runebergin päivä myöskin, liput salkoon, ja torttujen kera päiväkahvit!
Asser Fagerström, muusikko, pianisti, säveltäjä, soitti mm, Dallapessa. Samoin ravintoloissa taustamusiikkia. Ystäväni kävi aikoinaan luonaan laulutunneilla. siitä nyt hänet muistin.
Oikein mukavaa perjantaipäivää kaikille, hyvät huomenet myös.- maarina
Asser ja Sture. Syntymäpäivää viettää Jörn Donner. Hyvää huomenta kaikille. Eipä ole Assereita eikä Sture nimisiä tiedossa.
Eilen otin jo varaslähdön Runebergin torttuihin, niissäkin on monenlaisia vaihtoehtoja.
Olen yhden Asserin elämäni aikana tavannut. - 63v,
maarina kirjoitti:
Asser ja Sture. Syntymäpäivää viettää Jörn Donner. Hyvää huomenta kaikille. Eipä ole Assereita eikä Sture nimisiä tiedossa.
Eilen otin jo varaslähdön Runebergin torttuihin, niissäkin on monenlaisia vaihtoehtoja.
Olen yhden Asserin elämäni aikana tavannut.eipä minullakaan enempää tiedossani ole. 60-70 lukujen vaihteessa tosiaan ystäväni kertoili Tuosta Asserista, josta kirjoitin. Kehuskeli kovin.
Yhden runebergin tortun viimeviikolla söin jo, ja jos joku kylään tulee, pitänee ostaa sitten. Ne kun on yleensä kahden kappaleen rasioissa, ja ei oikein sovi sokereilleni ;D
Huomannut myös, erilaisuuden. Itse pidän niistä kosteammista. Ne kuivat murenevat täysin. - maarina
63v, kirjoitti:
eipä minullakaan enempää tiedossani ole. 60-70 lukujen vaihteessa tosiaan ystäväni kertoili Tuosta Asserista, josta kirjoitin. Kehuskeli kovin.
Yhden runebergin tortun viimeviikolla söin jo, ja jos joku kylään tulee, pitänee ostaa sitten. Ne kun on yleensä kahden kappaleen rasioissa, ja ei oikein sovi sokereilleni ;D
Huomannut myös, erilaisuuden. Itse pidän niistä kosteammista. Ne kuivat murenevat täysin.ovat minunkin mielestäni parempia. Eilinen oli tosi kostea, ostin Lempäälän S-marketista, kun menin tyttärelle.
Tänään on ihanan leuto päivä, pittää asioille mennä, joten ulkoilua tiedossa.
-4 ast. Pilvistä, ainakin vielä. - 63v,
maarina kirjoitti:
ovat minunkin mielestäni parempia. Eilinen oli tosi kostea, ostin Lempäälän S-marketista, kun menin tyttärelle.
Tänään on ihanan leuto päivä, pittää asioille mennä, joten ulkoilua tiedossa.
-4 ast. Pilvistä, ainakin vielä.vuosi sitten eri valmistajan torttuja Smarketissa. Varmaankin kilpailuttavat toimittajia. Nyt oli linkosuon, en vielä ole niitä maistanut. Ne viimevuotiset oli tosi hyviä, taisi CM nyt niitä myydä. Fazerin on jokapaikassa, ovat yli euron kalliimpia, katsoin noista ilmaislehtien mainoksista.
Meilläkin -3,9' ja epäily sateesta, pimeää on..
Mukavaa päivän jatkoa sinulle. - maarina
63v, kirjoitti:
vuosi sitten eri valmistajan torttuja Smarketissa. Varmaankin kilpailuttavat toimittajia. Nyt oli linkosuon, en vielä ole niitä maistanut. Ne viimevuotiset oli tosi hyviä, taisi CM nyt niitä myydä. Fazerin on jokapaikassa, ovat yli euron kalliimpia, katsoin noista ilmaislehtien mainoksista.
Meilläkin -3,9' ja epäily sateesta, pimeää on..
Mukavaa päivän jatkoa sinulle.sataa jälleen. Hyvää päivän jatkoa sinullekkin. Poistun nyt netistä joksikin aikaa.
- 63v,
maarina kirjoitti:
sataa jälleen. Hyvää päivän jatkoa sinullekkin. Poistun nyt netistä joksikin aikaa.
Pitänyt kysyä, onko sinulla jokin kalenteri, mistä näet aina nuo julkisuuden syntymäpäiväsankarit? Vai onko teidän alueen lehdissä niistä?
Melkein joka päivä sinulta löytynyt joku, mikä ihan kivaa.
Tulipa mieleen, ristikoista tuttu Sten Sture, siinähän Sture tosin sukunimenä. Eli joskus 500v sitten?? Vai oliko isänsä?
Hesassa on myös Sturenkatu. Alppilasta Vallilaan, tai toisinpäin ;D menee kahden vilkkaan kadun läpi. Aleksis Kivenkadun, ja Mäkelänkadun. - maarina
63v, kirjoitti:
Pitänyt kysyä, onko sinulla jokin kalenteri, mistä näet aina nuo julkisuuden syntymäpäiväsankarit? Vai onko teidän alueen lehdissä niistä?
Melkein joka päivä sinulta löytynyt joku, mikä ihan kivaa.
Tulipa mieleen, ristikoista tuttu Sten Sture, siinähän Sture tosin sukunimenä. Eli joskus 500v sitten?? Vai oliko isänsä?
Hesassa on myös Sturenkatu. Alppilasta Vallilaan, tai toisinpäin ;D menee kahden vilkkaan kadun läpi. Aleksis Kivenkadun, ja Mäkelänkadun.sellainen kuin: Monen vuoden muisti allakka. Tänään. Hannu Tarmion toimittama.
Siinä on kunakin päivänä syntyneet ja kuolleet. Sekä vanhoja sanontoja ja muita erikoisia tapahtumia. Sain sen v.-91 äitienpäivänä. Siitä asti olen täyttänyt joka päivä, sitten lisään kuolleet mitä ei ole. Ei siinä enää ole 10 vuodeksi eteenpäin, mutta jonkun aikaa kuitenkin. - 63v,
maarina kirjoitti:
sellainen kuin: Monen vuoden muisti allakka. Tänään. Hannu Tarmion toimittama.
Siinä on kunakin päivänä syntyneet ja kuolleet. Sekä vanhoja sanontoja ja muita erikoisia tapahtumia. Sain sen v.-91 äitienpäivänä. Siitä asti olen täyttänyt joka päivä, sitten lisään kuolleet mitä ei ole. Ei siinä enää ole 10 vuodeksi eteenpäin, mutta jonkun aikaa kuitenkin.en ole koskaan varmaankaan nähnyt sellaista. Sehän on kiva, jos ne lämpötilat laittaa, näkee heti useamman vuoden, samalta sivulta.
Aikoinaan mökillä oli sellainen, missä oli vain päivämäärä, ei viikonpäivää. Siihen mahtui 5v, ja säät, vieraat, tarjoamiset, ja kalansaaliit laitettiin aina. Sekin oli minusta kiva, tuo jo kohta 20v sinulla, aika hyvin. Pitäääkin kysyä jostain, onko sellaisia vielä olemassa. Säistä olen 70luv, asti pitänyt kirjaa, siinä on vain suomen osalta paljon aukkoja, kun olin muualla.
Tuollainen olisi vaikka miehellekin kiva lahja. Muutamia tuttuja, jotka kirjaavat golf tuloksia, toiset liikuntansa., linnut, ja kalansaaliit.
Nimet vaikeita, ei mitään enää tule mieleen. - maarina
maarina kirjoitti:
sellainen kuin: Monen vuoden muisti allakka. Tänään. Hannu Tarmion toimittama.
Siinä on kunakin päivänä syntyneet ja kuolleet. Sekä vanhoja sanontoja ja muita erikoisia tapahtumia. Sain sen v.-91 äitienpäivänä. Siitä asti olen täyttänyt joka päivä, sitten lisään kuolleet mitä ei ole. Ei siinä enää ole 10 vuodeksi eteenpäin, mutta jonkun aikaa kuitenkin.hyviä Runebergin torttuja, Jokioisten leipä oli tehnyt. Kosteita, maukkaita, pehmeitä. Radiossa sanottiin, että rekkakuormallisen olivat tehneet. Ellen väärin tulkinnut, niin leipomot olivat tilanneet sieltä kaikki torttunsa. Lapsuuden kotini on Jokioisissa.
Löysin yllättäen yhden Asserin.
Janne Asser Virtanen, näyttelijä, laulaja. Naimisissa Hanna-Riikka Siitosen kanssa. - 17+5
Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Dan, Naftali, Gaad, Asser....
- 63v,
maarina kirjoitti:
hyviä Runebergin torttuja, Jokioisten leipä oli tehnyt. Kosteita, maukkaita, pehmeitä. Radiossa sanottiin, että rekkakuormallisen olivat tehneet. Ellen väärin tulkinnut, niin leipomot olivat tilanneet sieltä kaikki torttunsa. Lapsuuden kotini on Jokioisissa.
Löysin yllättäen yhden Asserin.
Janne Asser Virtanen, näyttelijä, laulaja. Naimisissa Hanna-Riikka Siitosen kanssa.ei näin "takkuista" olekaan aiemmin ollut. Olisikohan tuo Asser heillä sitten suvussa? No, hyvä lisä vaatimattomaan saaliiseemme.
Täällä ei sellaisia olekaan, on vain Marian, Fasun, Linkosuon, Vaasan, ne mitä olen nähnyt. Taisi minulle jäädä siihen viimeviikkoiseen. En yksin viitsi kahta ostaa. Kyllähän se menisi, mutta... - maarina
63v, kirjoitti:
en ole koskaan varmaankaan nähnyt sellaista. Sehän on kiva, jos ne lämpötilat laittaa, näkee heti useamman vuoden, samalta sivulta.
Aikoinaan mökillä oli sellainen, missä oli vain päivämäärä, ei viikonpäivää. Siihen mahtui 5v, ja säät, vieraat, tarjoamiset, ja kalansaaliit laitettiin aina. Sekin oli minusta kiva, tuo jo kohta 20v sinulla, aika hyvin. Pitäääkin kysyä jostain, onko sellaisia vielä olemassa. Säistä olen 70luv, asti pitänyt kirjaa, siinä on vain suomen osalta paljon aukkoja, kun olin muualla.
Tuollainen olisi vaikka miehellekin kiva lahja. Muutamia tuttuja, jotka kirjaavat golf tuloksia, toiset liikuntansa., linnut, ja kalansaaliit.
Nimet vaikeita, ei mitään enää tule mieleen.tuossakin on, ei viikonpäivää. Nimipäivä sankarit, osa varmaan ruotsalaisesta kalenterista. On siinä jo yli 10v sää tiedot. En ole sellaista missään nähnyt, en tosin ole etsinytkään. Se on kirja, 3 cm paksu, 13 cm / 26 cm.
- 63v,
17+5 kirjoitti:
Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Dan, Naftali, Gaad, Asser....
raamatun nimet jääneet unholaan, koska en tosiaankaan olisi tuota tiennyt. En siis muista ainakaan :D
Hyvä sinä, tarpeellinen muistutus, miettiä sieltäkin näitä vanhempia nimiä.
Kiitos mukana olosta, ja Asserista. - 63v,
maarina kirjoitti:
tuossakin on, ei viikonpäivää. Nimipäivä sankarit, osa varmaan ruotsalaisesta kalenterista. On siinä jo yli 10v sää tiedot. En ole sellaista missään nähnyt, en tosin ole etsinytkään. Se on kirja, 3 cm paksu, 13 cm / 26 cm.
eli kai tuo isompi luku tarkoitti korkeutta. Pidän silmäni auki, koska se tosiaankin olisi kiva lahjaidea. Siis sellaiselle, jonka tietää merkkailevan tietoja ylös. Ja itselle myös.
Meilläkin on tässä lähellä kirjakauppa, ja jos siellä ei ole, sitten Stockalla käydessä kysyn sieltä. He ainakin tilaavat, jos sellaista on saatavilla jostain. - 63v,
Asser Rönnlund, jee!
Mäntyrannan kilpakumppani nuoruudessamme. Ruotsalainen hiihtäjä.
Aivoparat, koko päivä vain Asserin miettimistä. Ristikoissakin joskus tuo Asser on ollut ;D - meirikki
63v, kirjoitti:
Asser Rönnlund, jee!
Mäntyrannan kilpakumppani nuoruudessamme. Ruotsalainen hiihtäjä.
Aivoparat, koko päivä vain Asserin miettimistä. Ristikoissakin joskus tuo Asser on ollut ;DAsser on miehen etunimi. Nimi on peräisin onnellista tarkoittavasta heprean sanasta. Raamatussa Asser oli yksi patriarkka Jaakobin pojista sekä hänestä polveutuneeksi väitetty Israelin heimo.
Asserin nimipäivä on suomalaisessa kalenterissa 5. helmikuuta. Väestörekisterikeskuksen mukaan Asser-nimi on Suomessa vuoden 2009 loppuun mennessä annettu 3 910 henkilölle, joista yksi on nainen.
Ehtoota kaikille :) Enpä tunne ketään nimisankaria, tuon hiihtäjän oisin toki muistanut, kovinhan ne taisteli vuosia Eeron kanssa keskenään.
Noi Jaakobin - poikien nimet oli pakko-osata riparilla, samoin kuin käskyt. Uhattiin ettei muuten pääse ripille, eikä saa ´naimalupaa ´ heh..he...se sai monen venkulankin lukemaan :D - maarina
meirikki kirjoitti:
Asser on miehen etunimi. Nimi on peräisin onnellista tarkoittavasta heprean sanasta. Raamatussa Asser oli yksi patriarkka Jaakobin pojista sekä hänestä polveutuneeksi väitetty Israelin heimo.
Asserin nimipäivä on suomalaisessa kalenterissa 5. helmikuuta. Väestörekisterikeskuksen mukaan Asser-nimi on Suomessa vuoden 2009 loppuun mennessä annettu 3 910 henkilölle, joista yksi on nainen.
Ehtoota kaikille :) Enpä tunne ketään nimisankaria, tuon hiihtäjän oisin toki muistanut, kovinhan ne taisteli vuosia Eeron kanssa keskenään.
Noi Jaakobin - poikien nimet oli pakko-osata riparilla, samoin kuin käskyt. Uhattiin ettei muuten pääse ripille, eikä saa ´naimalupaa ´ heh..he...se sai monen venkulankin lukemaan :Dtytöt, ikävä pilata teidän ilonne. Kyseinen herra ei ole Asser vaan Assar Rönnlund.
- meirikki
maarina kirjoitti:
tytöt, ikävä pilata teidän ilonne. Kyseinen herra ei ole Asser vaan Assar Rönnlund.
Tota...noin, no jos ´silmällä vinossa ´ :))) niinpähän olikin, sama pää kesät talvet.
Tuossa sen huomaa muistin tekevän tepposiakin! - 63v,
maarina kirjoitti:
tytöt, ikävä pilata teidän ilonne. Kyseinen herra ei ole Asser vaan Assar Rönnlund.
soitin ystävälleni, silloin kun muistin tuon nimen.
Pyysin googlaamaan, kun en ihan varma ollut. Ihan oli Asser Rönnlund googlannut, ja siksi sitten laitoin, ja uskoin itsekin. Assar on kyllä saman nimen yleensä norjalainen muoto. Yksi muksuistani asuu norjassa, joten hieman perehtynyt sikäläisiinkin.
Olkoon sitten mikä tahansa, samaa nimeä kumpikin. ;D - 63v
meirikki kirjoitti:
Asser on miehen etunimi. Nimi on peräisin onnellista tarkoittavasta heprean sanasta. Raamatussa Asser oli yksi patriarkka Jaakobin pojista sekä hänestä polveutuneeksi väitetty Israelin heimo.
Noi Jaakobin - poikien nimet oli pakko-osata riparilla, samoin kuin käskyt. Uhattiin ettei muuten pääse ripille, eikä saa ´naimalupaa ´ heh..he...se sai monen venkulankin lukemaan :Dvai nainenkin, sentään vain yksi.
Minä en muista lainkaan tuollaisia nimiä rippikoulusta ;(
Kokeessa piti osata Isä meidän ja käskyt ;D sitten oli joku kolmas kompakysymys uudesta testamentista.
No, onhan siitä ensikesänä 50vuotta jo. Pääsin erivapaudella 14v ripille.
Oli koulukavereita ja oltiin leirillä. Menin 6v kouluun, ja olin aina se nuorin. - al_li
63v kirjoitti:
vai nainenkin, sentään vain yksi.
Minä en muista lainkaan tuollaisia nimiä rippikoulusta ;(
Kokeessa piti osata Isä meidän ja käskyt ;D sitten oli joku kolmas kompakysymys uudesta testamentista.
No, onhan siitä ensikesänä 50vuotta jo. Pääsin erivapaudella 14v ripille.
Oli koulukavereita ja oltiin leirillä. Menin 6v kouluun, ja olin aina se nuorin.aivastusten lomasta! Ei ole paljon havaintoja tästä päivästä, mennyt torkkuessa.
Sten Sture, vanhempi ja nuorempi, muinaisia Ruotsin valtionhoitajia.
Asser Siuvatti, nimi tullut tutuksi mediasta.
Laitan muutamia merkkejä, kun se nyt on mahdollista. :) ♥ ♪ ♫ ♪ ☺ ♫ ♥
. - meirikki
al_li kirjoitti:
aivastusten lomasta! Ei ole paljon havaintoja tästä päivästä, mennyt torkkuessa.
.Olen nähnyt noita musamerkkejä aina jonkun joskus laittavan, vaan ei ole selvinnyt minkä näppäimen takana ne ovat ja mitä muuta näppäintä pitää saman aikaisesti painaa....oletan tuollaisen jujun siihen liittyvän?
Onko vain jollain sellaimella jne..? tässä on windows vista ohj.
Joskus kun opettelin tutota linkitystä joku neuvoi mmm. et avautuu laatikko ja mee kohtaan jossa lukee noin, ...vaikka kuinka luin mun laatikossani ei sillain lukenut, vasta jonkunajan kuluttua selvisi että ohjelmat olivat eri, joten ei sitten ihme ollutkaan :)) - 63v,
al_li kirjoitti:
aivastusten lomasta! Ei ole paljon havaintoja tästä päivästä, mennyt torkkuessa.
.potilaaksi :(, juu torttujen kera päivä meni, nimet hakusessa todella. Ja vielä vääriäkin ;D,
Toivotaan pikaista toipumista, kiva kun jaksoit piipahtaa. - al_li
meirikki kirjoitti:
Olen nähnyt noita musamerkkejä aina jonkun joskus laittavan, vaan ei ole selvinnyt minkä näppäimen takana ne ovat ja mitä muuta näppäintä pitää saman aikaisesti painaa....oletan tuollaisen jujun siihen liittyvän?
Onko vain jollain sellaimella jne..? tässä on windows vista ohj.
Joskus kun opettelin tutota linkitystä joku neuvoi mmm. et avautuu laatikko ja mee kohtaan jossa lukee noin, ...vaikka kuinka luin mun laatikossani ei sillain lukenut, vasta jonkunajan kuluttua selvisi että ohjelmat olivat eri, joten ei sitten ihme ollutkaan :))ne sinultakin löytyvän. On kaksi tapaa, toinen painella kahta näppylää yhtä aikaa, itse käytän sitä toista.
Käynnistä - Ohjelmat - Apuohjelmat - Järjestelmätyökalut - Merkistö. Sieltä löytyy erilaisia fontteja, niitä vierittämällä merkit löytyvät. :)
. - al_li
63v, kirjoitti:
potilaaksi :(, juu torttujen kera päivä meni, nimet hakusessa todella. Ja vielä vääriäkin ;D,
Toivotaan pikaista toipumista, kiva kun jaksoit piipahtaa.tointua nopsaan, kiitos. :) Yhtään torttua en ole saanut, ei ole tehnyt mielikään.
Kolmas Nainen-yhtyeellä on biisi Etsikää Asseri.
. - meirikki
al_li kirjoitti:
tointua nopsaan, kiitos. :) Yhtään torttua en ole saanut, ei ole tehnyt mielikään.
.Kirjoitin ohjeesi ylös ja opettelen ...:))
Kävin etsiskelemässä vielä ,
Asser Hilpe, virkamies ,kirjailija. Romaaneitaan mm. Säälimätön vihollinen ( 1952 ) ja Odotan huomista ( 1955 )
Asser Fagerström, muusikko, kustantaja ja tuottaja. Esim. Dallape-yhtyeessä pianisti - hanuristi. - 63v,
al_li kirjoitti:
tointua nopsaan, kiitos. :) Yhtään torttua en ole saanut, ei ole tehnyt mielikään.
.ja taas löysit, huh, me surreet päivän, kun mitään ei tunnu löytyvän.
Hienoa, ja pikaista tervehtymistä, hyvää yötä - meirikki
63v, kirjoitti:
ja taas löysit, huh, me surreet päivän, kun mitään ei tunnu löytyvän.
Hienoa, ja pikaista tervehtymistä, hyvää yötähttp://www.youtube.com/view_play_list?p=F36A9CF894455B2C&playnext=1&playnext_from=PL&v=h_kpk_sQ22c&rclk=pt0
- toivottavasti tuo linkki toimii se oli sillä toisella tavalla kopsattava, joten ??
Hyvää yötä :) - 63v,
meirikki kirjoitti:
Kirjoitin ohjeesi ylös ja opettelen ...:))
Kävin etsiskelemässä vielä ,
Asser Hilpe, virkamies ,kirjailija. Romaaneitaan mm. Säälimätön vihollinen ( 1952 ) ja Odotan huomista ( 1955 )
Asser Fagerström, muusikko, kustantaja ja tuottaja. Esim. Dallape-yhtyeessä pianisti - hanuristi.tuo Fagerström, koska tiesin hänet hyvin. kerroin siinä pitkästikin hänestä.
Hyvää yötä
- 63v,
Onnittelut kaikille nimi-ja syntymäpäiviään viettäville, O n n e a !
Tänään on myös Saamelaisten kansallispäivä.
Tuttuja löytyy tämän päivän nimistä, lapsuudesta, sekä aikuisiän.
Julkisuudestakin muistuu muutama nimenhaltija;
Terhi Panula, näyttelijä
Tiia Louste, näyttelijä
Tea Ista, Näyttelijä,
Teija Tiilikainen, tutkija, joka jokunen aika sitten nimitettiin uuteen virkaan
Oikein hyvää lauantaita, ja hyvää huomenta kaikille- maarina
Onnea päivänsankareille. Terhi Panula esiintyy sisarensa Anun ja Tapani Kansan kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=-5lLtzTju0A
Tea Khalifa, juontaja.
Tiia Piili, aerobikin mestari
Teija Sopanen, tv kasvo. - 63v,
maarina kirjoitti:
Onnea päivänsankareille. Terhi Panula esiintyy sisarensa Anun ja Tapani Kansan kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=-5lLtzTju0A
Tea Khalifa, juontaja.
Tiia Piili, aerobikin mestari
Teija Sopanen, tv kasvo.nostalgiaa ;D minulla oli aivan samanlainen iltapuku, -71, 25v täyttäessäni ;D myin sen vasta kymmenen vuotta sitten kirppiksellä, olisi useampikin ostaja ollut, nehän uudelleen tulivat muotiin. Näkyy nitä vieläkin. Käytin pukua tosi paljon, samoin se oli lainassa usein. Simppeli, ajaton, yksinkertainen. Oli puuhkaa, sifonkihuivia, ja kaikenlaisia lisiä aina välillä sen kanssa.
Harmittaa etten avannut uutta, tökkii pahasti, taas tämän pituus. Jos en vastaile kaikille, johtuu siitä.
En ihan jaksaisi odotella 5-10min kun haluan vastata.
En lisää ketään vielä, mielestäni näitäkään nimiä ei liiaksi asti ole, tai voihan olla etten muista vaan. Terhijä muutaman vielä muistan, mutta siinä taitaa sitten ollakin ;D yritin Terhikkiä miettiä, ei ollut sinullakaan, enkä muista minäkään.
Ei ollut allakassani Tea eikä Terhikki nimeä, yllätyin kun olivat tuossa ylhäällä.
Mukavaa lauantaipäivää, Sinulle. - maarina
63v, kirjoitti:
nostalgiaa ;D minulla oli aivan samanlainen iltapuku, -71, 25v täyttäessäni ;D myin sen vasta kymmenen vuotta sitten kirppiksellä, olisi useampikin ostaja ollut, nehän uudelleen tulivat muotiin. Näkyy nitä vieläkin. Käytin pukua tosi paljon, samoin se oli lainassa usein. Simppeli, ajaton, yksinkertainen. Oli puuhkaa, sifonkihuivia, ja kaikenlaisia lisiä aina välillä sen kanssa.
Harmittaa etten avannut uutta, tökkii pahasti, taas tämän pituus. Jos en vastaile kaikille, johtuu siitä.
En ihan jaksaisi odotella 5-10min kun haluan vastata.
En lisää ketään vielä, mielestäni näitäkään nimiä ei liiaksi asti ole, tai voihan olla etten muista vaan. Terhijä muutaman vielä muistan, mutta siinä taitaa sitten ollakin ;D yritin Terhikkiä miettiä, ei ollut sinullakaan, enkä muista minäkään.
Ei ollut allakassani Tea eikä Terhikki nimeä, yllätyin kun olivat tuossa ylhäällä.
Mukavaa lauantaipäivää, Sinulle.ei ole uudessa allakassa näkyvillä, ovat vain luettelossa takaosassa. Mullakin tossa vanhassa "kirjassa" ovat
Dora, Dorotea ja Dorrit nimipäivä sankareita. Nyt ovat poistettu, ei ole luettelossakaan.
Terhikkiä en löytänyt ketään tuntemaani.
Tea Istan oikea nimi, Dorothea Ida Eveliina Witikka, käytti siis taiteilija nimeä.
Mulla on vielä kans pari kappaletta, voivat ola samoja kuin sulla, mutten julkaise.....vielä. - 63v,
maarina kirjoitti:
ei ole uudessa allakassa näkyvillä, ovat vain luettelossa takaosassa. Mullakin tossa vanhassa "kirjassa" ovat
Dora, Dorotea ja Dorrit nimipäivä sankareita. Nyt ovat poistettu, ei ole luettelossakaan.
Tea Istan oikea nimi, Dorothea Ida Eveliina Witikka, käytti siis taiteilija nimeä.
Mulla on vielä kans pari kappaletta, voivat ola samoja kuin sulla, mutten julkaise.....vielä.Tean nimen, mutta tällähän hänet tunnetaan ;D
Kävi huono tuuri, seinäkalenterissa ei ole, eikä myöskään isossa Timesystem allakassa sitä nimipäiväluetteloa takana. Yleensä eläkeläisjäsenet saa taskuallakan, nyt tuli tuo iso, siinä on vain paivän kohdalla nimiä, ja nekin vajaat.
No, onhan osa tuossa ylhäällä sitten ;D
"ootellaan"
-5;6' pilvistä. - x
Terhi soutuvene
Tiia ja Tea, uutta polvea, just pulkkamäestä tultiin.
Tea Leoni jenkkinäyttelijä - al_li
Kovin on hämärää, aurinkoa odotetaan näkyviin. Jospa jo huomen sen toisi näkyviin.
Terhi-nimestä, lisää linkissä:
"Nimen taustalla on Kalevalassa mainittu utua seulova Terhenetär eli Terhenneiti.[1] Sanana terhen tarkoittaa utua tai auerta.[2] Lounaismurteissa terhi voi tarkoittaa myös karkealehtisiin kuuluvia kasveja.[1]"
Kävi siitä suistamahan;
itse noin sanoiksi virkki:
"Ututyttö Terhenetär!
Seulo seulalla utua,
terhenistä tepsuttele
viljan vierimäsijoille,
jottei kuule kulkevaksi
eik' on eestäni pakene!"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Terhi
. - 63v,
al_li kirjoitti:
Kovin on hämärää, aurinkoa odotetaan näkyviin. Jospa jo huomen sen toisi näkyviin.
Terhi-nimestä, lisää linkissä:
"Nimen taustalla on Kalevalassa mainittu utua seulova Terhenetär eli Terhenneiti.[1] Sanana terhen tarkoittaa utua tai auerta.[2] Lounaismurteissa terhi voi tarkoittaa myös karkealehtisiin kuuluvia kasveja.[1]"
Kävi siitä suistamahan;
itse noin sanoiksi virkki:
"Ututyttö Terhenetär!
Seulo seulalla utua,
terhenistä tepsuttele
viljan vierimäsijoille,
jottei kuule kulkevaksi
eik' on eestäni pakene!"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Terhi
.siinäpä ne tietämäni Terhet tulikin ;D
Peltokorven ja Kokkosen olisin hyvin muistanut. Olihan siinä sitten lisääkin, joita en olisi tiennyt.
Laitetaan sitten Tea Kekkonen, UKKn pojantytär. - 63v,
x kirjoitti:
Terhi soutuvene
Tiia ja Tea, uutta polvea, just pulkkamäestä tultiin.
Tea Leoni jenkkinäyttelijämeilläkin joskus tuo Terhivene, oli mielessä kyllä, koska sitä sanottiin Terhekse, jotta tiedettiin mistä veneestä puhuttiin. Toinen oli vain vene.
Tänään taisikin olla kiva mäenlaskusää?
Aurinkoa ei kylläkään täällä näkynyt, ja hieman kiristymään on asteet, ei paljon. Onkos tytöt pieniä, että tarvitsevat vielä apua, mäen päälle päästäkseen, vai muutenko vain olit mukana, ulkoilemassa? - maarina
63v, kirjoitti:
siinäpä ne tietämäni Terhet tulikin ;D
Peltokorven ja Kokkosen olisin hyvin muistanut. Olihan siinä sitten lisääkin, joita en olisi tiennyt.
Laitetaan sitten Tea Kekkonen, UKKn pojantytär.Tea Vikstedt, pyöräilijä
Tiia Hautala, yleisurheilija. - meirikki
Nimitilastoa;
Terhi, v 2009 loppuun mennessä yht. 8 273 joista 2 miestä
Teija, ....."................................"...7 805
Tiia, ......."................................"...8 968
Tea,........"............................... "...2734 joista 2 miestä
Terhikki, "................................"...1 565 ...",,,,.7 ...."...
Terhi Jääskeläinen, pianisti
Tiia Vanhatapio, vaatesuunnittelija
Tea Hiilloste, muusikko, juontaha
Valvira-ylläpitämä Terhikki-Rekisteri, amm.henk.keskusrekisteri valvonta tehtävien hoitamiseksi. - meirikki
maarina kirjoitti:
ei ole uudessa allakassa näkyvillä, ovat vain luettelossa takaosassa. Mullakin tossa vanhassa "kirjassa" ovat
Mulla on vielä kans pari kappaletta, voivat ola samoja kuin sulla, mutten julkaise.....vielä.laulaa Leevi and leavings´kaipaillen Tiiaa...
http://www.youtube.com/watch?v=QSyNEXfUeSU
Tiia Ilmanen näyttelijä, Salatut elämät, Kotikatu
Teija- Tuulikki Saari , seiväshyppääjä - meirikki
meirikki kirjoitti:
Nimitilastoa;
Terhi, v 2009 loppuun mennessä yht. 8 273 joista 2 miestä
Teija, ....."................................"...7 805
Tiia, ......."................................"...8 968
Tea,........"............................... "...2734 joista 2 miestä
Terhikki, "................................"...1 565 ...",,,,.7 ...."...
Terhi Jääskeläinen, pianisti
Tiia Vanhatapio, vaatesuunnittelija
Tea Hiilloste, muusikko, juontaha
Valvira-ylläpitämä Terhikki-Rekisteri, amm.henk.keskusrekisteri valvonta tehtävien hoitamiseksi.Puhu mun kädelle...:)) http://www.youtube.com/watch?v=yi6kiZVrBo0&feature=related
Tiia ja Tia nimet ovat myös suosiossa Virossa. Suomen kalenteriin otettu v 1984.
Tia tarkoittaa Espanjan kielessä tätiä, ja käytetään taajaan puhutteluissa.
Toivo Kärki on tehnyt sävellyksen Terhikki, joskus 1940- luvulla, ei ole tuubissa. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Puhu mun kädelle...:)) http://www.youtube.com/watch?v=yi6kiZVrBo0&feature=related
Tiia ja Tia nimet ovat myös suosiossa Virossa. Suomen kalenteriin otettu v 1984.
Tia tarkoittaa Espanjan kielessä tätiä, ja käytetään taajaan puhutteluissa.
Toivo Kärki on tehnyt sävellyksen Terhikki, joskus 1940- luvulla, ei ole tuubissa.kiitolset noista tiedoista, ja edellisistä myös.
Minulla todellakin tökkii tämä laite nyt, kestää saada auki tosi kauan. En jaksa odotella, meni tunti, että sain sinun ja Maarinan viestit luetuksi. Tällaisia pitkiä ketjuja ei varmaankaan ole tarkoitettu tälle ;D
On ehkä vietävä huoltoon, vaikka tyhjennän muistin, ei auta.
Linkkien kanssa sama homma, kestää, ei kivaa. Ja paluu sitten, huh.
Toivotan hyvää yötä, teille kaikille. - meirikki
63v, kirjoitti:
kiitolset noista tiedoista, ja edellisistä myös.
Minulla todellakin tökkii tämä laite nyt, kestää saada auki tosi kauan. En jaksa odotella, meni tunti, että sain sinun ja Maarinan viestit luetuksi. Tällaisia pitkiä ketjuja ei varmaankaan ole tarkoitettu tälle ;D
On ehkä vietävä huoltoon, vaikka tyhjennän muistin, ei auta.
Linkkien kanssa sama homma, kestää, ei kivaa. Ja paluu sitten, huh.
Toivotan hyvää yötä, teille kaikille.Tia - Maria...... http://www.youtube.com/watch?v=F3ugBs5hQWg
Olen huomannut myös et hidastelee kovasti, en tiedä miksi?
Terhi Kokkonen, laulaja
Terhi Rannela, kirjailija
Terhi Utriainen....."....
Tea Hiillosta tarkoitin edellisessä, kirjoitin kuiten Tiia, en sitten poistellut, näitä sattuu itse kullekin :))
Hyvää Yötä.
- 63v,
Onnittelut myös syntymäpäiviään viettäville!
Pari nimipäiväsankaria tunnen.
Julkisuudesta Rikhardista mieleen tulee vain englannin kuninkaita.
Riku Korhonen, kirjailija, joka äskettäin Anna-Leena Härkösen kanssa avioitui.- maarina
Olen tässä odotellut tuota aloitusta, että ehtisin viestini laittaa, ennen kuin lähden Kokkolaan.
Ensimmäsenä Richard Gere, suosikki näyttelijäni. On niin syötävän hyvän näköinen.
Dick Van Dyke, näyttelijä
Riku Suokas, standup koomikko.
Syntymäpäiväänsä viettää tänään Anita Hirvonen, joten hän saa lauluvuoron:
http://www.youtube.com/watch?v=-UXlGSMB7oI
Yritän siellä Kokkolassakin vierailla tällä palstalla. En tiedä vielä milloin palaan kotiin, ehkä tostaina, ken tietää. Onneksi kisulle saan aina hoitajan samasta talosta. Hyvää päivän jatkoa kaikille. - 1943
Rikardilla nimipäivä? Tunnen yhden. Kerran vei työpaikalle ruusuja jollekulle. Tämä Rikard ei saanut ja totesi, että hänellä on ruusu kotona, tarkoitti vaimoaan. Minusta oli kauniisti sanottu. Tämä Rikard on oikea herrasmies, onnea kaikille sankareille.
- 63v,
maarina kirjoitti:
Olen tässä odotellut tuota aloitusta, että ehtisin viestini laittaa, ennen kuin lähden Kokkolaan.
Ensimmäsenä Richard Gere, suosikki näyttelijäni. On niin syötävän hyvän näköinen.
Dick Van Dyke, näyttelijä
Riku Suokas, standup koomikko.
Syntymäpäiväänsä viettää tänään Anita Hirvonen, joten hän saa lauluvuoron:
http://www.youtube.com/watch?v=-UXlGSMB7oI
Yritän siellä Kokkolassakin vierailla tällä palstalla. En tiedä vielä milloin palaan kotiin, ehkä tostaina, ken tietää. Onneksi kisulle saan aina hoitajan samasta talosta. Hyvää päivän jatkoa kaikille."matka-Maarinaksi" nimittää, olet jatkuvasti menossa tai tulossa. ;D hyvähän se vaan on ettet jää neljän seinän sisälle, ja kiva juttu, tuo naapuriapu teilläkin.
Nukuin pitkään, kun yöllä valveilla olin. Päätin etten avaa tätä, vaan yritän vielä nukkua, klo oli 4.40 vasta. Pyöriskelin aikani, ja olinkin nukahtanut, jes. Heräsin vasta 7,30 ja sitten aamukahvi ensin.
Oikein monta muistitkin tämänpäivän sankaria. Minulla oli aika tyhjänä pää, lehdistä muistin tuon Rikun, kolumneja oli HSlehdessä, joista pidin.
Oikein mukavaa Kokkolavierailua sinulle. - 63v,
1943 kirjoitti:
Rikardilla nimipäivä? Tunnen yhden. Kerran vei työpaikalle ruusuja jollekulle. Tämä Rikard ei saanut ja totesi, että hänellä on ruusu kotona, tarkoitti vaimoaan. Minusta oli kauniisti sanottu. Tämä Rikard on oikea herrasmies, onnea kaikille sankareille.
tuossa jo aiemmin kerroinkin, miten vaikeaa minulla tuntuu nyt näiden nimien kanssa olevan. Pitäisi kai hankkia myös ruotsinkielinen allakka.
Ainahan se mukavalta naisesta tuntuu, kun mies kauniisti vaimostaan puhuu.
Meillähän palstalla tuo Laiska-Lasse sitä myös tekee.
Oikein mukavaa sunnuntaipäivää. En vain malta pysyä kokonaan poissa, niin tähän jo tottui, että aina vaan tulee niitä päivänsankareita huntsittua.
Uskallan laittaa jopa pari Rikua, toivottavasti ei häiritse.
Riku Kiri, voimamies
Riku Räsänen, raumalainen viihteen monitoimimies, perusti mm. Raumanmeren Juhannusjuhlat.
Terkkuja! Tellastiina.- meirikki
Riku on suomalainen miehen etunimi. Nimi on muunnelma nimistä Rikhard, Rickard, Grigori, Gregori tai joissain tapauksissa Risto.
Vuoden 2009 loppuun mennessä Suomessa on ollut 8 402 Rikua, joista yksi on nainen.. Rikun nimipäivä on 7. helmikuuta samoin kuin Rikhardin. Joita 8 305, yksi nainen.
Kuvitteellisia hahmoja;
Riku, karvakuonojen jäsen
Riku Jääskeläinen, Salatut elämät - 63v,
Tellastiina kirjoitti:
En vain malta pysyä kokonaan poissa, niin tähän jo tottui, että aina vaan tulee niitä päivänsankareita huntsittua.
Uskallan laittaa jopa pari Rikua, toivottavasti ei häiritse.
Riku Kiri, voimamies
Riku Räsänen, raumalainen viihteen monitoimimies, perusti mm. Raumanmeren Juhannusjuhlat.
Terkkuja! Tellastiina.Oikein mukavalta tuntui nähdä nikkisi, kun nyt avasin. ;D kiva kun tulit, siis oikeasti. En olisi tiennyt noita Rikuja, joten hyvä että heitä löytyy enemmänkin.
Sunnuntai on aamusta asti mennyt parin tunnin puheluissa, useampia, kun toisilla on se soneran 1e päivä. Ilahduttavasti silloin soi puhelin.
Pysy vain mukana, olen kaivannut. - 63v,
meirikki kirjoitti:
Riku on suomalainen miehen etunimi. Nimi on muunnelma nimistä Rikhard, Rickard, Grigori, Gregori tai joissain tapauksissa Risto.
Vuoden 2009 loppuun mennessä Suomessa on ollut 8 402 Rikua, joista yksi on nainen.. Rikun nimipäivä on 7. helmikuuta samoin kuin Rikhardin. Joita 8 305, yksi nainen.
Kuvitteellisia hahmoja;
Riku, karvakuonojen jäsen
Riku Jääskeläinen, Salatut elämättodellakin outo nimi naiselle, mielestäni.
Kiitoksia päivityksestä, nuo on aina ihan kivoja tietoja. Minä muistan paljon esillä olleen;
Riku Niemi Orchestra, Kääriäisen, Paulan ja Kari Tapion kanssa kiersi heidän kiertueellaan.
Odotin jonkun sen heti laittavan, vaan jäipä sitten minulle.
Linkittäähän en voi ;D
Mukavaa päivän jatkoa, utuista, -3,5' on sää täällä. - meirikki
63v, kirjoitti:
todellakin outo nimi naiselle, mielestäni.
Kiitoksia päivityksestä, nuo on aina ihan kivoja tietoja. Minä muistan paljon esillä olleen;
Riku Niemi Orchestra, Kääriäisen, Paulan ja Kari Tapion kanssa kiersi heidän kiertueellaan.
Odotin jonkun sen heti laittavan, vaan jäipä sitten minulle.
Linkittäähän en voi ;D
Mukavaa päivän jatkoa, utuista, -3,5' on sää täällä.johtaa kuin myös sovituksesta vastaa seuraavalla kipaleella:
http://www.youtube.com/watch?v=6kCX4pkTySE
Riku Rantala, Subin Madventures- matkailuohjelmasta.
Riku Rinne, nuorisoevankelista, laulaja ja kirjailija.
Mittari näyttää -3,9 , on hämärän oloinen ilma.
Joku kertoi hesarissa lukeneen et on netti takkuillut kovastikin, eilen oli ihan tosi hidasta yritti mihin tahansa. - 63v,
meirikki kirjoitti:
johtaa kuin myös sovituksesta vastaa seuraavalla kipaleella:
Joku kertoi hesarissa lukeneen et on netti takkuillut kovastikin, eilen oli ihan tosi hidasta yritti mihin tahansa.kuuntelen vastauksen jälkeen, vasta.
Sinähän paljon Rikuja tiedät ;D Aamulla mietin ettei heitä taida löytyä montaakaan. Siinä se on, aina luulee, kun ei itse tiedä.
Vähän paremmin tämä nyt pelaa, kuin eilen, se oli kamalaa.olin vielä lukemassa palstaa, kun näin uuden tulleen, tähän. Siksi vastaus pian ;D
Richard Burton, näyttelijä. Lizin parinkertainen aviomies.
Hänkin jo manan mailla ollut vuosia.
Alkoipa vaihteeksi lunta satamaan, ja tuulemaan kovasti. - 63v.
meirikki kirjoitti:
johtaa kuin myös sovituksesta vastaa seuraavalla kipaleella:
Joku kertoi hesarissa lukeneen et on netti takkuillut kovastikin, eilen oli ihan tosi hidasta yritti mihin tahansa.oli hienoja kuvia, ja hieno kappale. Kiitokset.
- al_li
Minulla on vain mieikuvitussankareita. Telkkarista tuttu on Dick Solomon, Kolmas kivi auringosta-sarjassa. Toinen on Pokka pitää-sarjan Richard Bucket.
Marjatta Kurenniemi on kirjoittanut kirjan Riku Rinkeli.
Aurinkokin on näyttäytynyt sunnuntain kunniaksi.
. - 63v,
al_li kirjoitti:
Minulla on vain mieikuvitussankareita. Telkkarista tuttu on Dick Solomon, Kolmas kivi auringosta-sarjassa. Toinen on Pokka pitää-sarjan Richard Bucket.
Marjatta Kurenniemi on kirjoittanut kirjan Riku Rinkeli.
Aurinkokin on näyttäytynyt sunnuntain kunniaksi.
.ovat uusia nimiä nuo kaikki. Yhden Diken tiedän, Dick oikealta nimeltään.
Mietin, kävisikö tuo nuoruutemme Ricky Nelson tähän sakkiin?
Cliff Richard, vaikka ei sekään muistaakseni ole oma, vaan taiteilijanimi. - al_li
63v, kirjoitti:
ovat uusia nimiä nuo kaikki. Yhden Diken tiedän, Dick oikealta nimeltään.
Mietin, kävisikö tuo nuoruutemme Ricky Nelson tähän sakkiin?
Cliff Richard, vaikka ei sekään muistaakseni ole oma, vaan taiteilijanimi.nimeltään Sir on Harry Rodger Webb, tänä vuonna täyttää 70 vuotta. Aina silti telkkarissa nuorekkaan näköinen, oloinen ainakin. Kyllä Rickykin saa tänään juhlia meidän puolestamme. :)
Eräs päivänsankari, Richard Clayderman soittaa:
http://www.youtube.com/watch?v=OS8F5x07pl8
. - 63v,
al_li kirjoitti:
nimeltään Sir on Harry Rodger Webb, tänä vuonna täyttää 70 vuotta. Aina silti telkkarissa nuorekkaan näköinen, oloinen ainakin. Kyllä Rickykin saa tänään juhlia meidän puolestamme. :)
Eräs päivänsankari, Richard Clayderman soittaa:
http://www.youtube.com/watch?v=OS8F5x07pl8
.yksi lapsenlapsi soittaa, ja heillä on paljon pianomusiikkia, mitä kuuntelevat. Kaunishan tuo on.
Kitara ja laulu, yön pimeys, ja nuotio. Siinä elementit, joita itse kaihoan. Nuorena porukoissa oli aina joku, joskus parikin, kitaran soiton osaavaa. Oi,oi, se oli silloin se.
Richard Nixon, josta ei sen enempää. - meirikki
63v. kirjoitti:
oli hienoja kuvia, ja hieno kappale. Kiitokset.
Tangokisoihin useamman kerran osallistunutta Riku Lättiä tuolta tuubista, eipä löytynyt, prinssin titteleitäkin on muutamia, no kaikki ei sinne anna musiikkiaan, ja eikö kaikki kelpaa... en tiedä ?
Riku Mattila, kitaristi, säveltäjä....kiertää Kauko Röyhkän kanssa duona.
Richard Cheese : http://www.youtube.com/watch?v=F58P1QTmBC4
Tokihan minä näitä haeskelen sieltä sun täältä, ei minun muistista monikaan :))) - 63v,
meirikki kirjoitti:
Tangokisoihin useamman kerran osallistunutta Riku Lättiä tuolta tuubista, eipä löytynyt, prinssin titteleitäkin on muutamia, no kaikki ei sinne anna musiikkiaan, ja eikö kaikki kelpaa... en tiedä ?
Riku Mattila, kitaristi, säveltäjä....kiertää Kauko Röyhkän kanssa duona.
Richard Cheese : http://www.youtube.com/watch?v=F58P1QTmBC4
Tokihan minä näitä haeskelen sieltä sun täältä, ei minun muistista monikaan :)))bongaavani lehdestä nimiä, minäkin ;D radiosta kun tulee jokin kappale, missä nimi lauletaan, laitan ylös. En muutoin muistaisi varmaankaan sitten kun se päivä olisi.
Ihan tuttuja kipaleita, on vaan vaikea muistaa nimiä niissä. - meirikki
63v, kirjoitti:
bongaavani lehdestä nimiä, minäkin ;D radiosta kun tulee jokin kappale, missä nimi lauletaan, laitan ylös. En muutoin muistaisi varmaankaan sitten kun se päivä olisi.
Ihan tuttuja kipaleita, on vaan vaikea muistaa nimiä niissä.Kuvitteellinen hahmo, Rikkovaaran Riku..Pekka Töpöhännän kirjasarjassa
Riku Vihreäsaari, tunnustusta saanut Pokerinpelaaja
http://www.youtube.com/watch?v=iy3-qw3tR5k
Richard Muller - 63v,
meirikki kirjoitti:
Kuvitteellinen hahmo, Rikkovaaran Riku..Pekka Töpöhännän kirjasarjassa
Riku Vihreäsaari, tunnustusta saanut Pokerinpelaaja
http://www.youtube.com/watch?v=iy3-qw3tR5k
Richard Mullermahtoi olla ;D en oikein saanut selvää.
En tiedä johtuuko tuulesta, mutta yhteys katkeaa välillä.
Nyt kuunnellessani, meni yhteys myös poikki.
Taidampa mennä untenmaille, ihan kivastihan niitä löytyi kuitenkin, tänäänkin.
Oikein kauniita unia, kaikille, ja uusin voimin uuteen viikkoon ;D - 8+18
63v, kirjoitti:
yksi lapsenlapsi soittaa, ja heillä on paljon pianomusiikkia, mitä kuuntelevat. Kaunishan tuo on.
Kitara ja laulu, yön pimeys, ja nuotio. Siinä elementit, joita itse kaihoan. Nuorena porukoissa oli aina joku, joskus parikin, kitaran soiton osaavaa. Oi,oi, se oli silloin se.
Richard Nixon, josta ei sen enempää.Riku Riihilahti, toimittaja
Riku Suokas, stand up-koomikko - 63v,
8+18 kirjoitti:
Riku Riihilahti, toimittaja
Riku Suokas, stand up-koomikkokaksi Rikua, saapunut sulkemiseni jälkeen.
Kiitos mukana olosta, hyvät huomenet ;D
- 63v,
Onnea syntymäpäiväsankareille myös!
Laina Laine, edesmennyt näyttelijä, Eine Laineen sisko. Esiintynyt teatterissa, sekä filmeissä, aikoinaan.
Hän taitaa olla ainoa, jonka Laina nimisistä tiedän. Ei ole tuttavissanikaan ollut Laina nimisiä henkilöitä.
Oikein mukavaa maanantaita, ja alkanutta viikkoa. Hyvää huomenta kaikille.- maarina
Kokkolasta. Lunta sataa... Onnea nimipäiväsankareille. Ketään en kyllä tiedä, enkä tunne Laina nimistä.
Laina peite tuli mieleen. Hyvää maanantaita kaikille. Tv: matka-maarina - 63v,
maarina kirjoitti:
Kokkolasta. Lunta sataa... Onnea nimipäiväsankareille. Ketään en kyllä tiedä, enkä tunne Laina nimistä.
Laina peite tuli mieleen. Hyvää maanantaita kaikille. Tv: matka-maarinaHuomenta Maarina, ajattelin tuon Matkan sopivan etukirjaimeesi ;D
Tuossapa minunkin, paitsi tietenkin lainat yleensä;
Asuntolaina
Opintolaina
Autolaina
Kulutuslaina
Asuntolainaa maksan itsekin, muita lainoja ei onneksi ole ;D - Ramoona*
63v, kirjoitti:
Huomenta Maarina, ajattelin tuon Matkan sopivan etukirjaimeesi ;D
Tuossapa minunkin, paitsi tietenkin lainat yleensä;
Asuntolaina
Opintolaina
Autolaina
Kulutuslaina
Asuntolainaa maksan itsekin, muita lainoja ei onneksi ole ;DMaarit Hurmerinnan laulu "Lainaa vain" riipaisee.
http://www.youtube.com/watch?v=Sc3k2sI8XME&feature=related
Kirjastoiasa on usein Lainan päivänä ohjelmaa ja tempauksia, on voinut esim. palauttaa kirjoja ilman sakkomaksuja. Eläköön suomalaiset lainakirjastot ! Olen ahkera kirjaston käyttäjä ollut lapsesta asti.
Toivotaan hohtavia helmikuun hankia, hyvät hiihtoilma oli eilen ja tänäänkin aion suksitella. - 63v,
Ramoona* kirjoitti:
Maarit Hurmerinnan laulu "Lainaa vain" riipaisee.
http://www.youtube.com/watch?v=Sc3k2sI8XME&feature=related
Kirjastoiasa on usein Lainan päivänä ohjelmaa ja tempauksia, on voinut esim. palauttaa kirjoja ilman sakkomaksuja. Eläköön suomalaiset lainakirjastot ! Olen ahkera kirjaston käyttäjä ollut lapsesta asti.
Toivotaan hohtavia helmikuun hankia, hyvät hiihtoilma oli eilen ja tänäänkin aion suksitella.pidän myös tuosta laulusta. Muistelisin olevan muitakin "laina" lauluja, kunhan Tellastiina ja Meirikki heräilevät, varmaankin laittavat sitten. Kiitos tuosta.
Muistan tuon lainapäivän myös, kirjastoissamme. Enää en jaksa kirjaa pitää käsissäni, tai jaksan, ja hartiat sitten viikon jumissa ;D
Hiihtänyt olen viimeksi lapsena, päivittäin seuraan kyllä satoja hiihdosta nauttivia.
Mukavaa päivää, ja viikkoa sinulle. - x
on naikkareilla.
Laina on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa. - 63v,
x kirjoitti:
on naikkareilla.
Laina on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa.lainojen kanssa.
Tiesin tuon, kuin myös Joel Hallikaisen Vain lainaa, mutta,,, en voi linkittää, etkö sinäkään?
Ei näy ketään, apujoukkoja tänään. Tuntuu koko palsta olevan hiljainen, ei vain tämä ketju.
Joskus näin, mukavaa päivän jatkoa sinulle x. - SonjaF
x kirjoitti:
on naikkareilla.
Laina on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa.Hallikaista en löytänyt. Kelpaako Jope?
- Sonja....
SonjaF kirjoitti:
Hallikaista en löytänyt. Kelpaako Jope?
- S.F.
63v, kirjoitti:
lainojen kanssa.
Tiesin tuon, kuin myös Joel Hallikaisen Vain lainaa, mutta,,, en voi linkittää, etkö sinäkään?
Ei näy ketään, apujoukkoja tänään. Tuntuu koko palsta olevan hiljainen, ei vain tämä ketju.
Joskus näin, mukavaa päivän jatkoa sinulle x.M.Hurmerinta esittää
http://www.youtube.com/watch?v=_sMns8ODSOA - al_li
Kirjasto ja lainasto. Äidilläni oli aikoinaan Laina-niminen tuttava, muita en tunnekaan.
Laitanpa pari linkkiä, toisessa on Lillemor, toisessa Yölintu laulaa 'Tää on rankkaa', jossa mainitaan miehen mittainen laina.
Sanonta: "Joka köyhää auttaa, se lainaa Jumalalle."
http://www.youtube.com/watch?v=L-1acVmkjHk
http://www.youtube.com/watch?v=D9YToqGbGcE
. - 63v,
Sonja.... kirjoitti:
luitko lainkaan, mistä oli kyse?
Tuo Maaritin Lainaa vain oli jo! Ramoonalla.
Joel Hallikaisella on kappale; Vain lainaa! Mikä on eri kipale!
Naikkareilla =Nylon Beat,on kappale Satasen laina, ei Hallikaisella!
Olipa sekaisin saatu kaikki. Toivoisin sinun lukevan edelliset, ja ajatuksella, mistä kappaleista puhe on.
Olet tervetullut mukaan, mutta toivon ettei sotketa asioita.
Ja, koska tämä on keskustelupalsta, pelkkiä linkkejä emme toivo, vaan hieman muutakin siinä on syytä olla, kuin vain linkit. - 63v,
al_li kirjoitti:
Kirjasto ja lainasto. Äidilläni oli aikoinaan Laina-niminen tuttava, muita en tunnekaan.
Laitanpa pari linkkiä, toisessa on Lillemor, toisessa Yölintu laulaa 'Tää on rankkaa', jossa mainitaan miehen mittainen laina.
Sanonta: "Joka köyhää auttaa, se lainaa Jumalalle."
http://www.youtube.com/watch?v=L-1acVmkjHk
http://www.youtube.com/watch?v=D9YToqGbGcE
.lunta satelee, aina välillä, ja mittari sahaa -1-2 välillä. Kadut puurona, tai kyntöpeltona.
Muistan tuon sanonnan, samoin x,än. Se tosin meillä oli velkasanalla, mutta samasta asiastahan on kyse. Laina tai velka. Ramoona jo lainastoista puhuikin, ja lainanpäivätempauksista.
Sitten on vielä panttilaina, jota kansanomaisesti kaniksi kutsutaan. Miksiköhän, empä ole koskaan aiemmin sitäkään ajatellut.
Kylläkin joskus kanittanut hetkeksi jotain, saadakseni vaikka matkarahat, kun palkkioiden maksu saattanut viivästyä, ja mieli on tehnyt aurinkoon ;D - al_li
63v, kirjoitti:
lunta satelee, aina välillä, ja mittari sahaa -1-2 välillä. Kadut puurona, tai kyntöpeltona.
Muistan tuon sanonnan, samoin x,än. Se tosin meillä oli velkasanalla, mutta samasta asiastahan on kyse. Laina tai velka. Ramoona jo lainastoista puhuikin, ja lainanpäivätempauksista.
Sitten on vielä panttilaina, jota kansanomaisesti kaniksi kutsutaan. Miksiköhän, empä ole koskaan aiemmin sitäkään ajatellut.
Kylläkin joskus kanittanut hetkeksi jotain, saadakseni vaikka matkarahat, kun palkkioiden maksu saattanut viivästyä, ja mieli on tehnyt aurinkoon ;Don pakkasta puoliväliin kymmenen astetta.
Monesti olen minäkin miettinyt tuota kanikonttori-sanaa, Nyt löysin netistä tietoa:
"Kani, kanikonttori on tullut stadin slangiin venäjän kielestä. Alkuaan "kon" on tarkoittanut venäjässä pelipankkia, ja se viittaa rahanlainaamiseen ja koronkiskontaankin." (iSG-Arkisto, Helsingin kaupunginkirjasto) Laitan linkin etusivusta, josta pääsee arkistoon. En saa linkitettyä sivua, jolla tuo tieto lukee.
Georg Malmsten ja Nikkelimarkka, siinäkin lainataan.
http://www.youtube.com/watch?v=8z8i2qbIpbU
. - sa.ma
al_li kirjoitti:
on pakkasta puoliväliin kymmenen astetta.
Monesti olen minäkin miettinyt tuota kanikonttori-sanaa, Nyt löysin netistä tietoa:
"Kani, kanikonttori on tullut stadin slangiin venäjän kielestä. Alkuaan "kon" on tarkoittanut venäjässä pelipankkia, ja se viittaa rahanlainaamiseen ja koronkiskontaankin." (iSG-Arkisto, Helsingin kaupunginkirjasto) Laitan linkin etusivusta, josta pääsee arkistoon. En saa linkitettyä sivua, jolla tuo tieto lukee.
Georg Malmsten ja Nikkelimarkka, siinäkin lainataan.
http://www.youtube.com/watch?v=8z8i2qbIpbU
.asiaa, niin toinen unohtuu. :/ Tuolta arkistosta löytyy vastauksia kysymyksiin, melkein kaikenlaista taivaan ja maan väliltä.
http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx
. - "Sonsku"
63v, kirjoitti:
luitko lainkaan, mistä oli kyse?
Tuo Maaritin Lainaa vain oli jo! Ramoonalla.
Joel Hallikaisella on kappale; Vain lainaa! Mikä on eri kipale!
Naikkareilla =Nylon Beat,on kappale Satasen laina, ei Hallikaisella!
Olipa sekaisin saatu kaikki. Toivoisin sinun lukevan edelliset, ja ajatuksella, mistä kappaleista puhe on.
Olet tervetullut mukaan, mutta toivon ettei sotketa asioita.
Ja, koska tämä on keskustelupalsta, pelkkiä linkkejä emme toivo, vaan hieman muutakin siinä on syytä olla, kuin vain linkit.Siirryn takavasemmalle,nöyrän anteeksipyynnön kera.
- 63v,
sa.ma kirjoitti:
asiaa, niin toinen unohtuu. :/ Tuolta arkistosta löytyy vastauksia kysymyksiin, melkein kaikenlaista taivaan ja maan väliltä.
http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx
.kirjastossa käydessäni, käyttänytkin tuota. Nykyisin saa jo hyvin, ihan mennessään, vapaan koneen. Se on vain se, etten kykene kauaa olemaan siinä. Mutta etsiessäni jotain tietoa, poikkean kauppareissulla. Yleensä otan koneen, missä seistään, siinä ei niska rasitu samoin. Paitsi näpytellessä, pää alaspäin ;D
Kiva kun muistit tuon kipaleen. Olen päivän mittaan miettinyt sitä, mutta en muistanut nimeä. Tiesin sellaisen olevan kylläkin.
Vai siitä kani nimitys, olipa hauska, tietää tuokin vihdoin.
Aikoinaan, ennen automaatteja, ja luottokortteja, joskus tosiaan käytin hyväkseni sen palveluita.
Kerrankin sain juuri kokoon 8vk matkarahat. Annoin ystävättärelleni valtakirjan pankkitiliini, jotta hän lähettäisi minulle rahaa sitten, kun tilille on tullut. Toki tiesin sinne tulevan ;D Kun soitin, ilmoittaakseni pankin, mihin lähettää, sanoikin tulevansa tuomaan ;D oli myös saanut edullisen loman. Siinä pari viikkoa sitten yhdessä lomailimme. Hän innostui ostelemaan, ja lainasi tuomansa rahat, (ei kaikkia) ja lähetti sitten kotiin päästyään minulle. Säästin pankin kulut ;D
Sellaista se oli ennen kortteja, ja automaatteja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164