hallitsevat Pohjois-Suomea.
Jo yksi susipariskunta saa lappalaiset poronpurijat paniikkiin. Näitä hysteerikkoja sitten valtio vielä tukee rahallisesti. Aseet ja moottorikelkat pois pullasorsaporopaimenilta vaatii susianalyytikko. Järki käteen.
http://yle.fi/alueet/lappi/2010/02/naapurin_sudet_pelottavat_kasivarressa_1416583.html
Terroristit
34
537
Vastaukset
- lapin heppu
Kun vihdoinkin 50 vuoden jälkeen yksi pariskunta erehtyy käsivarressa liikkumaan ja poroja tappamaan niin lopputulos on tämä.
Suosittelen kertomaan ulkomaalaisilla keskustelupalstoilla sekä ulkomaisilla matkailupalstoilla totuuden porotalouden aiheuttamista toimista suurpedoille. Samaten kannattaa valistaa myös tuttavaperheitä ja ohjaamaan matkailutoiminta pois lapista alueille joissa meno ei aivan noin armotonta suurpetoja kohtaan ole. Samaten kannattaa painostaa kansanedustajia tekemään kaikkensa erilaisten tukien poistamiseksi poronhoidosta.
Jo yksi sadastakin lapin matkailun tällaisen toiminnan takia peruneesta aiheuttaa rahanohjautumista muualle, mikä on erinomaisen suositeltavaa järjettömän tappamisen vastineeksi.- luuyxfc
Älä lässytä!! elinkeinoaanhan ne suojelee!!!mietippä omalle kohalles jos sulla olisi porokarjaa vaikkapa nyt 100 päätä puremassa jäkälää, eikö sulla yhtään vituta jos sudet syö sinun elantoa?
Jos minulla olisi poroja ja niihin sudet kävisivät kiinni, niin tottakai haluaisin saada kaato luvat moisille elikoille.....
p.s eipä silti, jokanen jonka porot ovat syöneet on varmaan kantava vaami, saadaan nääs paremmat korvaukset =) - gbkuyhvb kluhu
luuyxfc kirjoitti:
Älä lässytä!! elinkeinoaanhan ne suojelee!!!mietippä omalle kohalles jos sulla olisi porokarjaa vaikkapa nyt 100 päätä puremassa jäkälää, eikö sulla yhtään vituta jos sudet syö sinun elantoa?
Jos minulla olisi poroja ja niihin sudet kävisivät kiinni, niin tottakai haluaisin saada kaato luvat moisille elikoille.....
p.s eipä silti, jokanen jonka porot ovat syöneet on varmaan kantava vaami, saadaan nääs paremmat korvaukset =)Sudet syöneet!!!!!! =)
- sus siunaa
gbkuyhvb kluhu kirjoitti:
Sudet syöneet!!!!!! =)
poronhoitoalueelle, jos se nyt ylipäätään minnekään sopii, paitsi suden kokoiseen monttuun.
- lapin heppu
luuyxfc kirjoitti:
p.s eipä silti, jokanen jonka porot ovat syöneet on varmaan kantava vaami, saadaan nääs paremmat korvaukset =)Et kai sinä nyt vain kuvittele että sata poroa elättää yhtään ketään tai mitään?
Ja et kai ole niin sinisilmäinen että uskot mitä poronkasvattajat ilmoittavat petojen suihin menneistä poroista. - smaamies
luuyxfc kirjoitti:
p.s eipä silti, jokanen jonka porot ovat syöneet on varmaan kantava vaami, saadaan nääs paremmat korvaukset =)se vaan on niin, että jos on naaras poro niin melko varmasti on kantava siis tiine, se tuo luonto on niin säätänyt, että naaraat on kantavia syksystä kevääseen. Vain ihmisnaaras ei nykyään aina ole, mutta ei sen vuoksi, että ei ole saanut paritella vaan mukavuuden halusta.
- Kaikkea sitä
Ootko yks hupakko ?
- jolla varmasti
ei koskaan ole ollut järkeä paskan rahtusen vertaa.
- takkuturkkiin
Nyt säät alkavat olla otolliset susijahdille. Ne on saatava tapettua mahdollisimman pian, sillä muuten porovahingot voivat nousta satoihin, ennustaa Palojärvi.
- lapin heppu
juuri näin...mitä pikemmiten. Saattaa olla jo että pelkästään kesäaikana tappiot saattavat nousta jopa tuhansiin, kenties kymmeniin tuhansiin poroihin...
- Kova jätkä
lapin heppu kirjoitti:
juuri näin...mitä pikemmiten. Saattaa olla jo että pelkästään kesäaikana tappiot saattavat nousta jopa tuhansiin, kenties kymmeniin tuhansiin poroihin...
olisi etelästäkin tulijoita.Saataisiin kundiporukassa jutunaihetta.Harva on päässyt susijahtiin mukaan.Ukot kertoi olleensa -60 luvulla montaa sutta listimässä kun lehmien kimppuun kävivät.Eikä täällä vihertolloja paljoo ole,mutta kovaa meteliä saa parikin aikaan huumepöllyssä ja leimaavat koko alueen.Niin että koska alkaa.
- itsellesi
jos joku tulee sinulle sanomaan, etä annappas tuosta rahapussistasi minulle pari sataa euroa niin miten toimit?
a) annat rahat sanoen ole hyvä
b) et anna ja sanot että ei tipu, painu v..
Siellä kehä-kolmosen sisällä osataan aina olla niin fiksuja niissä asioissa, mitkä lappilaisia koskevat.- lapin heppu
Yritystoimintahan on aina oltava riskitöntä eikö niin? Jokaisella on oikeus toimia elinkeinonsa puolesta aivan kuinka haluaa maksimoidakseen tulonsa. Mistä pirusta se johtuu että nämä karjankasvattajat, pohjoisen poronkasvattajat ja etelän maanviljelijät, pitää olla jossain helkutin erityissuojelussa?
- no voi per
lapin heppu kirjoitti:
Yritystoimintahan on aina oltava riskitöntä eikö niin? Jokaisella on oikeus toimia elinkeinonsa puolesta aivan kuinka haluaa maksimoidakseen tulonsa. Mistä pirusta se johtuu että nämä karjankasvattajat, pohjoisen poronkasvattajat ja etelän maanviljelijät, pitää olla jossain helkutin erityissuojelussa?
lapin homolta hyvä idis, lopetetaan matkailuelinkeino niin poronhoidolla menee paremmin jeeeeeees
- kun kerran
lapin heppu kirjoitti:
poromies ei voi lakkoilla kuten vaikka Finnairin laukunkantajat tai paperimiehet ennen vanhaan?
Jos ei tullut lisää liksaa niin persettä pantiin penkkiin.
Se peli ei porotaloudessa tai karjan kasvattajilla toimi.
Pitäisikö tulla sossun jonoon? Se varmaan kansantaloutta lisäisi?
että nämä lappalaiset itkuporoeinarit ovat häpeäksi koko suomelle. Tällaiset vinkujat joutaisi häätää rajojemme ulkopuolelle. Vähintäänkin porotalous pitäisi kieltää kokonaan ja nämä luontoterroristit pakottaa muuttamaan kaupunkeihin. Olisihan lappi hienoa erämaata runsaine petoeläimineen ilman yhtäkään ruikuttavaa poropaimenta.
- 1+14
olet lähinnä sinä, noine puupää-juttunesi. Aika ristiriitainen visio tuokin, mitenkä ne pedot lapissa viihtyis jos ei mitäänm apetta löytyisi. Yleensäkään petoeläimet eivät paikallista faunaa juuri rikastuta, päinvastoin sanoisin. Lappilaiset ovat asian kokeneet ihan käytännön tasolla, siksi siellä ei juuri pedot juhli, paitsi muijien turkin kauluksissa.
1+14 kirjoitti:
olet lähinnä sinä, noine puupää-juttunesi. Aika ristiriitainen visio tuokin, mitenkä ne pedot lapissa viihtyis jos ei mitäänm apetta löytyisi. Yleensäkään petoeläimet eivät paikallista faunaa juuri rikastuta, päinvastoin sanoisin. Lappilaiset ovat asian kokeneet ihan käytännön tasolla, siksi siellä ei juuri pedot juhli, paitsi muijien turkin kauluksissa.
varmaan tulee kyyneleet silmiin jos susi raatelee vaikkapa pupujussin, on se pitkäkorva niin söpö (heh heh). Luonnosta et ainakaan ymmärrä yhtään mitää. Voihan niitä poroja olla vapaana jolkuttelemassa susille purtavaksi. Minun ruokahalua vaan kiihottaa, kun sudet saavat mässäillä porolihalla.
- 1+14
Susianalyytikko kirjoitti:
varmaan tulee kyyneleet silmiin jos susi raatelee vaikkapa pupujussin, on se pitkäkorva niin söpö (heh heh). Luonnosta et ainakaan ymmärrä yhtään mitää. Voihan niitä poroja olla vapaana jolkuttelemassa susille purtavaksi. Minun ruokahalua vaan kiihottaa, kun sudet saavat mässäillä porolihalla.
mitenkä niitä poroja vapaana jolkuttelis jos ei olisi poron omistajia? Itse et tiedä luonnosta yhtään mitään, poro kun ei ole mikään luonnon villieläin. Sinä kun kirjoituksesi perusteella olet tappotyhmän lisäksi jonkin sortin perveetikkokin.
1+14 kirjoitti:
mitenkä niitä poroja vapaana jolkuttelis jos ei olisi poron omistajia? Itse et tiedä luonnosta yhtään mitään, poro kun ei ole mikään luonnon villieläin. Sinä kun kirjoituksesi perusteella olet tappotyhmän lisäksi jonkin sortin perveetikkokin.
porojen omistajat saavat pitää monenmoista vahinkoa aiheuttavia teurasekukoitaan irrallaan? Jos poro on luonnossa, niin on ihan oikein, että mahtava luontoeläin eli susi raatelee sen kuoliaaksi.
- 1+1
porojen omistajat saavat pitää monenmoista vahinkoa aiheuttavia teurasekukoitaan irrallaan? Jos poro on luonnossa, niin on ihan oikein, että mahtava luontoeläin eli susi raatelee sen kuoliaaksi.
Suomessa on tuo oppivelvollisuus ollut voimassa viimeset satavuotta, oletko kenties vasta koulu-urasi alkutaipaleella, vai ihan oikeasti tappotyhmä?
No selvitteleppä asia ihan itseksesi, pysyy sitten ehkä paremmin pikku pääkyssä, kun on joutunut itse vaivaa näkemään asian eteen. 1+1 kirjoitti:
Suomessa on tuo oppivelvollisuus ollut voimassa viimeset satavuotta, oletko kenties vasta koulu-urasi alkutaipaleella, vai ihan oikeasti tappotyhmä?
No selvitteleppä asia ihan itseksesi, pysyy sitten ehkä paremmin pikku pääkyssä, kun on joutunut itse vaivaa näkemään asian eteen.vissiin ole muuta perusteluja näkemykseesi, kuin että laissa sanotaan einarilla olevan oikeus pitää porojaan irrallaan. Jos olet itse suorittanut oppivalvollisuuttasi, niin sinullakin pitäisi ymmärtää, että lakipykäliä muutetaan koko ajan sitä mukaa kun huomataan epäkohtia. Äänestämällä fiksuja (esim. minä) voit parantaa maailmaa. Tyhmähän ajattelee, että jos lain mukaan voi työntää mars-patukan perseeseen niin työnnetään sitten. Sehän on oikeasti sallittua.
- >vapaana
sehän hullu on luonnossa syyntakeeton.
- ekopost
vissiin ole muuta perusteluja näkemykseesi, kuin että laissa sanotaan einarilla olevan oikeus pitää porojaan irrallaan. Jos olet itse suorittanut oppivalvollisuuttasi, niin sinullakin pitäisi ymmärtää, että lakipykäliä muutetaan koko ajan sitä mukaa kun huomataan epäkohtia. Äänestämällä fiksuja (esim. minä) voit parantaa maailmaa. Tyhmähän ajattelee, että jos lain mukaan voi työntää mars-patukan perseeseen niin työnnetään sitten. Sehän on oikeasti sallittua.
heh heh mars patukka perseeseen,on niillä nautinnot joillaki!no kaikesta huolimata susien tappoon oli viranomaisten lupa.ei asiassa mitään epäselvää.sama homma,kun kaupunkiin ilmestyy hirvi,niin sehän siellä ammutaan.en ymmärrä mikä tässä on ongelma? hmm voisiko olla,että täällä lapissa pitäisi olla,koko suomen kattava petoreservaatti.olisi helppo kehua,vaikka saksalaisille,että meillä on tuhansia petoja napapiirin yläpuolella ja siellä saavat pysyäkkin,ettei tarvitse pelätä täällä etelässä niitä.sama se vain pohjoisen ihmisten toimeentulosta ja hengestä,kuhan itse ei tarvitse elää petopelossa. näin se vain valitettavasti menee
ekopost kirjoitti:
heh heh mars patukka perseeseen,on niillä nautinnot joillaki!no kaikesta huolimata susien tappoon oli viranomaisten lupa.ei asiassa mitään epäselvää.sama homma,kun kaupunkiin ilmestyy hirvi,niin sehän siellä ammutaan.en ymmärrä mikä tässä on ongelma? hmm voisiko olla,että täällä lapissa pitäisi olla,koko suomen kattava petoreservaatti.olisi helppo kehua,vaikka saksalaisille,että meillä on tuhansia petoja napapiirin yläpuolella ja siellä saavat pysyäkkin,ettei tarvitse pelätä täällä etelässä niitä.sama se vain pohjoisen ihmisten toimeentulosta ja hengestä,kuhan itse ei tarvitse elää petopelossa. näin se vain valitettavasti menee
usein maininnut, jotta sellaiset pelkuriapinat, jotka eivä uskalla petojen vuoksi metsissä asua, pitäisi häätää kaupunkeihin taikka vähintäänkin taajamiin asustelemaan. Kyllä suden ulvonta erämaassa on paljon ylevämmän kuulosta kuin hysteerikkoapinan parkuminen ja uikutus. Kyllä pitäisi ehdottomasti olla laajat luonnonpuistot taikka reservaatit petoeläimille (vastaus kysymykseesi) ja apinoille omat kaupunkiboxit.
- löawhiou
usein maininnut, jotta sellaiset pelkuriapinat, jotka eivä uskalla petojen vuoksi metsissä asua, pitäisi häätää kaupunkeihin taikka vähintäänkin taajamiin asustelemaan. Kyllä suden ulvonta erämaassa on paljon ylevämmän kuulosta kuin hysteerikkoapinan parkuminen ja uikutus. Kyllä pitäisi ehdottomasti olla laajat luonnonpuistot taikka reservaatit petoeläimille (vastaus kysymykseesi) ja apinoille omat kaupunkiboxit.
kuuntelehan sinä sitä suden ulvontaa siltä läppäriltäs....
- ekopost
hyvä ihminen eihän tässä pelosta ole kysymys!laajat luonnonpuistot olisivat hyväksi,jos suomi olisi vaikka kanadan kokoinen maa.mutta kun ei ole.ymmärrätkö sinä ettei suomessa voi olla laajoja maa alueita petoreservaattina? ymmärätkö sinä toisen ihmisen elinkeinosta mitään? ymmärätkö sinä miten kävisi tuhansille työpaikoille? ymmärätkö sinä peto keskittymästä mitään?luultavasti et.toistat itseäsi apina ja kuraperse kirjoituksilla,jotka ei naurata ketään.sinulla ei ole tämän hetkisestä petokannasta mitään tietoa,minulla on.olen aikaisemmin kysynyt perusteluja asiaan"pullamössöporomiehistä" en ole saanut vastausta. tuskin edes tulee!! täällä voi kirjoittaa vaikka mitä mutta pitäisi sen verran olla miestä,että perustelee kantansa
- Vai mitä
Mikä mielipuoli sinä oot, joten voisi kohta ilmoittaa sinut tarkkailuun.
Vain järjetön mielisairas puhuu tuohon malliin, ja kehuu nauttivansa, kun näkee luontokappaleiden kärsivän petoelukoiden repiessä sitä.
PTFHYI helevetti, että kuvottaa tuommoset, jotka eivät tajua sitä sanomattakin.
Mutta se on varmaa, että luonto hoitelee ja poistaa mielisairaat yksilöt, se on luonnonlaki.
- naureskelija.
Länkisäärillä on paskat pöksyssä pari suden takia. Ei voi kuin naureskella. Ja poro EI kuulu Suomen luontoon, kaluavat maat puhtaaksi ja aiheuttavat peruuttamatonta tuhoa. Moinen elinkeino pitäisi julistaa laittomaksi ja päästää junttieinarit punaisine niskoineen ja viinalekoineen räiskimään näitä haittaeläimiä. Poromiehet - jos moisia käiväröitä voi edes miehiksi kutsua - oikeisiin töihin, niin loppuu se tekaistujen petokorvauksien kuppaaminen meiltä rehellisiltä veronmaksajilta.
- Jospa se tapahtuu
Toivon totisesti, Että joudut lapin miehen kynsiin, ja saat tuntea, miten paska turskahtaa, kuin sinappituubista.
- SAMAA MIELTÄ
viinapullot pitäisi takavarikoida poronpurijoilta!
- toivoasinulle
Päihtymys ei ole palvelujen saamisen este
http://www.hel.fi/wps/portal/Helsinki/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/helsinki/fi/Palvelut/Terveyspalvelut/Alkoholi ja huumeet
- Mikä ääliö
Mikä persesilimä agitaattori. On siinä kanssa "aikuisella" ihmisellä homma, kun saa toteuttaa kieroontunutta fantasiaansa. Kun pitää saada aiheuttaa ongelmia työtään ja elinkeinoa harjoittaville erämaan asukkaille.
Sinuna minä alkaisin kysellä peililtä, että mitä hiivatin touhua tämmönen on, mutta sinä mielipuoli nuoleskelet susien persettä siitä riemusta, kun syövät toisten elinkeinoa ja koiria, sinä iljettävä valehtelija ja on taatusti varmaa, että ainoa motiivisi on joku katkeroitunu ihmisviha, kun joskus oot saanu selekääsi jonnionjoutavista tempuistasi.- tollo se on
tuo oikein aiheuttaa? Tällä sivustolla räkyttää päivästä toiseen, siinä se. Eihän siitä kelleen mitään ongelmia tuollaisesta koidu, muutamalla nimimerkillä kirjoittaa omia fantasioitaan, niillä kun ei mitään tekoa ole todellisuuden kanssa. Poroäijät hoitelee porojaan ja metsästäjät senkun metsästää, vaikka se kirjottais mitä täällä. Tältä foorumilta kun ei huuto mihinkään kuulu. Senhän todistaa jo että se täällä saa kirjotella tuota samaa roskaansa vuodesta toiseen.
Sairashan se kyllä on, mutta varsin harmitonta laatua näkyy sen sairaus olevan. Jos vaikka vertaa niihin pikkutyttöihin jotka sotkevat turkistarhojen seiniä, niin tämä ei saa muuta aikaan kun sairasta tekstiä S24 sivulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114