syy miksei yli 50-vuotiaat saa töitä

sano ei kalkkiksille

tällöin firma ei voi kehuskella "nuorekkaalla työilmapiirillä" ja merkittävä kilpailuvaltti on menetetty.

169

10803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön mama

sitten voisivat kehuskella pitkällä kokemuksella ja ammattitaitoisella henkilökunnalla. Kumpi parempi?

• osaaminen..not

tärkeintä, että työntekijät on trendikkäitä, sosiaalisia ja nuoria bilehirmuja joilla on vähintään parisataa kaveria. osaaminen tulee muualta.

• lainvastaistailmoitu

Työpaikkailmoitukset ovat hauskaa luettavaa. "tule nuorekkaasen työyhteisöön töihin"

• Anonyymi
        osaaminen..not kirjoitti:

tärkeintä, että työntekijät on trendikkäitä, sosiaalisia ja nuoria bilehirmuja joilla on vähintään parisataa kaveria. osaaminen tulee muualta.

heh hee facekamut kyllä tiedetään, ei välttämättä ainutkaan ole todellinen kamu.

• näin se vaan on

Yli 50-vuotiaat ovat yleensä hitaita ja eivätkä jaksa töissä kuten nuoremmat. Heillä on myös paljon sairaslomia ja etenkin miespuolisilla suomalaisilla usein alkoholiongelmia, jotka aiheuttaa poissaoloja. Myös teknisessä kehityksessä mukanapysyminen on ongelmallista ja "kääkät" oppivat uusia asioita liian hitaasti. He mielellään itses mainostavat "ammattitaitoa" ja "hiljaista tietoa", mutta se on pelkkää paskapuhetta. Kukaan heistä ei ole valmis jakamaan sitä nuoremmille työntekijöille, toisekseen siitä ei ole mitään apua jos työntekijä on jatkuvasti sairaslomilla. Kylmä totuus on että nuoremmat työntekijät ovat yleensä täsmälleeen yhtä ammattitaitoisia kuin yli viiskymppisetkin, elleivät jopa ammattitaitoisempia. Heillä on myös halua oppia uutta, päinvastoin kuin yli viisikymppisillä, joiden työaika kuluu enimmäkseen nurisemiseen ja valittamiseen.

• määmy

Yli 50 vuotiaat ovat siitä fiksuja, että tietävät ettei kannata tehdä tuntipalkalla urakkavauhdilla.

• Johannes K S

Ei pitä paikkaansa sano hammaslääkäri. Nuoret ovat ylimielisiä ja luulevat osaavansa kaikki ja totuus on ihan toinen. Ei niillä ole elämänkokemusta muusta kuin FaceBookista. Kyllä tietokoneohjelmia oppii käyttämään ihan varmasti. Ihmiset on tehneet ne ihmisiä varten. ATK on vain työkalu. Ei siinä tarvita ohjelmoijan tai koodaajan pätevyyttä.

Mitä tulee tähän ns. nuoreen sukupolveen, niin monasti ne ovat itse helvetin ylipainoista "pullamössöporukkaa". He sairastavat ja tulevat sairastamaan varmaan enemmän kuin me 50-luvulla syntyneet. Ruumillista työtä ei olla tehty muuta kuin kuntosalilla. Auta armias jos pitäisi halkoa vaikka puita, niin ei tule mitään. Kummasti tulee asiaa taas tietokoneelle.

Mentorointi on poikaa. Ne kertoo asioista, jotka tietävät.

Näin tuumaili pian 55-vuotias KTM.

• Erkki

Jaaha!

oon ite 50 vee teollisuuden duunari ja painan duunia parin
        pennun edestä, painu sinä teni hevon v*******n!
        Ja atk on hallussa paremmin kuin teillä pennut!

Erkki

• mummeli-55

Toivotaan, että joku muistuttaa suakin sitten tuollaisella puheella kun oot saavuttanut viidenkympin pylvään, MUTTA AI NIIN sähän et vanhene!

• gurumaster666

Vanhempien korviin tämä teksti ei käy vaikka sisältö on 100% totta.

• oiskirveellätöitä

joo MUISTA TUO KUN TÄYTÄT ITSE 50 VEE hahahaaa!!!!!!!! Ulos vaan tommoset besserwisserit jotka ei ymmärrä työelämästä edelleenkään mitään!
        Toivon vilpittömästi että saat maistaa omaa lääkettäsi eli että tulet saamaan potkut! muista tämä silloin ! t. 50 työtön

• oiskirveellätöitä
        Johannes K S kirjoitti:

Ei pitä paikkaansa sano hammaslääkäri. Nuoret ovat ylimielisiä ja luulevat osaavansa kaikki ja totuus on ihan toinen. Ei niillä ole elämänkokemusta muusta kuin FaceBookista. Kyllä tietokoneohjelmia oppii käyttämään ihan varmasti. Ihmiset on tehneet ne ihmisiä varten. ATK on vain työkalu. Ei siinä tarvita ohjelmoijan tai koodaajan pätevyyttä.

Mitä tulee tähän ns. nuoreen sukupolveen, niin monasti ne ovat itse helvetin ylipainoista "pullamössöporukkaa". He sairastavat ja tulevat sairastamaan varmaan enemmän kuin me 50-luvulla syntyneet. Ruumillista työtä ei olla tehty muuta kuin kuntosalilla. Auta armias jos pitäisi halkoa vaikka puita, niin ei tule mitään. Kummasti tulee asiaa taas tietokoneelle.

Mentorointi on poikaa. Ne kertoo asioista, jotka tietävät.

Näin tuumaili pian 55-vuotias KTM.

samaa mieltä pullamössökansasta! niiden varassa on maanpuolustus ja tulevaisuus ja äo on niin alhaalla ettei ne tajua itsekin vanhenevansa....ressukat!

• pimu 55

onneksi et vanhene koskaan . totuus on vanhenet ennkuin huomaatkaan olet polttanut itsesi loppuun kaikkien niiden mahdollisten ja mahdottomien ylimitoitettujen työ haasteiden kanssa. ja joku vanhempi työntekijä joutuu virheesi korjaamaan . ja sitten ei pysty autaan meillä on paljon noita 30 v jo rairas tai työkyvytömyys eläkeellä ja lisää tulee kummallista

• ikä tarjoilija
        oiskirveellätöitä kirjoitti:

joo MUISTA TUO KUN TÄYTÄT ITSE 50 VEE hahahaaa!!!!!!!! Ulos vaan tommoset besserwisserit jotka ei ymmärrä työelämästä edelleenkään mitään!
        Toivon vilpittömästi että saat maistaa omaa lääkettäsi eli että tulet saamaan potkut! muista tämä silloin ! t. 50 työtön

minulla on useta huomattavasti itseäni nuorempia työ kavereita olen 55 v ja tulen hyvin juttuun heidän kanssaan. Ja kyllä itsekin joskus mietin omanikäisiä ihmisiä että mihin on menty, jos arvostat nuoria ja annat hieman tilaa niin saan itsekin tilaa. työssä nuorten kanssa vuorovaikutus taidot on aivan ehdoton juttu. Olen työskennellyt 32 vuotta ravintola alalla.

• Minjakkk

Tuon tyyppisellä asenteella ei pärjää työelämässä. Itselläsi ilmeisesti on vielä monta yllätystä edessäpäin.

• Marilyn100

Löysin niin mielenkiintoisen viestisi vuodelta 2010, että piti vielä ihan vastata siihen, kun olet niin väärässä asioissa. Kun minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä, ollessani 49-vuotias, meillä oli paljon minua nuorempia työntekijöitä. Aamulla nuori porukka jaksoi pari tuntia tehdä töitä, mutta sen jälkeen lähdettiin kahville, sitten syömään, taas kahville ja välitauoilla tupakalle. Meille vanhemmille oli sanottu, ettei meillä ole mitään kahvitaukoja, mutta tuoreempi henkilökunta ne piti. Minä en polta tupakkaa, joten jäin paitsi niistäkin tauoista. Joten tein koko ajan töitä. Koska nuoret oli tauoilla, töitä kerääntyä ja en ehtinyt aina ruokatauollekaan. Nyt olen kyllä iloinen, että nyt ne nuoret saa todella tehdä ne työt. Alkoholiakaan en juuri juo. Kolme vuotta sitten olen juonut lasin viiniä. Poissa töistä, sairaslomalla, olin 3 päivää vuodessa, vaikka sairastan pahanlaatuista migreeniä. Tuurasin myös kaikkien äitiyslomalla olevien nuorten naisten äitiyslomat, jokaisen vuorollaan. Tekninen kehitys.. niin.. käytän kannettavaa tietokonetta, internetpuhelinta, iPodia ja iPadia ja älypuhelinta. Muuten.. pystytkö sinä ylläpitämään internetkauppaa tai perustamaan sellaisen internetiin. Pelaatko internetpelejä? Pystytkö itse avamaan omat kotisivut internetiin? Käytätkö Twitteriä ja Facebookia entä YouTubea? Mikä on kielitaitosi. Minä puhun ja kirjoitan englantia, ruotsia, saksaa, ranskaa ja olen 3 vuotta sitten aloittanut venäjän opinnot. Osaatko sinä venäjän kieltä. Ammattitaidon jakamisesta nuoret ovat opettaneet minulle sen, että kaikki minkä jaat muille, on pois sinulta itseltäsi! Minä haluan aina ja joka paikassa oppia uutta. Olisin valmis johtajakoulutukseen, jos joku antaisi sen työpaikan ja koulutuksen. Mutta nythän Suomessa harjoitetaan yli 50-vuotiaiden ikärasismia, että tervetuloa sinäkin -näin se vaan on-, muutaman vuoden päästä sakkiin. Kun olet yli 40-vuotias, ei työpaikkaa enää tarvitse etsiä.

• Silakka Harri

Kokoomuslainen yrittäjäretku on puhunut kun yli 50 vuotiaat eivät suostu mihinkä tahansa minimipalkka ym. kokkareen vaurastumista edistäviin sopimuksiin. Kokkareella on itsellään paha persoonallisuushäiriö.

• : ( ui hai

näin se vain on

Nuoret EI KELPAA TÖIHIN, kun niillä on rääkyvät räkänokat aina kipeinä ja AINA pitää jäädä jonkun huutosuolen takia SAIRASLOMALLE.
        Maanantaisin KANKKUNEN vaivaa, kun nuoret bilettää viikonlopun, eikä kestä PERHE-ELÄMÄÄNSÄ.

Työnantajalta menee TURHAA maksuja tälläisten ELÄTTÄMISEEN ja ovat vielä laiskojakin, työaikana vain RÄPLÄTÄÄN KÄNNYKÖITÄ ja LÄRVIKIRJASSA LORVITAAN, kun pitäisi töitä tehdä.

Nuoret ovat siksi toiseksi, niin ylensyöneitä, että hyvä kun autoonsa mahtuvat, ettei tankkilla pidä kluljettaa.

NIIN METSÄ VASTAA, KUN SINNE HUUDETAAN!!!!!!!!

• MYYNTITYÖ ON IÄTÖNTÄ

MYYNTI ALALLA EI PÄRJÄÄ KUIN HYVÄT . ONKO NUORI VAI VANHA ? MYYNTI TAITOA JOKO ON TAI EI . SITÄ EI KOULUN PENKILLÄ OPITA .MUTTA NUORILLA EI OLE SITÄ ELÄMÄN TUOMAA KOKEMUSTA , EIKÄ NIIN VAHVOJA VUOROVAIKUTUS TAITOJA KUN KÄÄKÄLLÄ (EN TARKOITA MINÄ; MINÄ ASENNETTA) PS :SINÄ ET OLE MYYJÄ , TOLLA ASENTEELLA OLISIT SOSSUN LUUKULLA . t. KÄÄKKÄ

• tyhmyydestä.sakotetaan
        Marilyn100 kirjoitti:

Löysin niin mielenkiintoisen viestisi vuodelta 2010, että piti vielä ihan vastata siihen, kun olet niin väärässä asioissa. Kun minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä, ollessani 49-vuotias, meillä oli paljon minua nuorempia työntekijöitä. Aamulla nuori porukka jaksoi pari tuntia tehdä töitä, mutta sen jälkeen lähdettiin kahville, sitten syömään, taas kahville ja välitauoilla tupakalle. Meille vanhemmille oli sanottu, ettei meillä ole mitään kahvitaukoja, mutta tuoreempi henkilökunta ne piti. Minä en polta tupakkaa, joten jäin paitsi niistäkin tauoista. Joten tein koko ajan töitä. Koska nuoret oli tauoilla, töitä kerääntyä ja en ehtinyt aina ruokatauollekaan. Nyt olen kyllä iloinen, että nyt ne nuoret saa todella tehdä ne työt. Alkoholiakaan en juuri juo. Kolme vuotta sitten olen juonut lasin viiniä. Poissa töistä, sairaslomalla, olin 3 päivää vuodessa, vaikka sairastan pahanlaatuista migreeniä. Tuurasin myös kaikkien äitiyslomalla olevien nuorten naisten äitiyslomat, jokaisen vuorollaan. Tekninen kehitys.. niin.. käytän kannettavaa tietokonetta, internetpuhelinta, iPodia ja iPadia ja älypuhelinta. Muuten.. pystytkö sinä ylläpitämään internetkauppaa tai perustamaan sellaisen internetiin. Pelaatko internetpelejä? Pystytkö itse avamaan omat kotisivut internetiin? Käytätkö Twitteriä ja Facebookia entä YouTubea? Mikä on kielitaitosi. Minä puhun ja kirjoitan englantia, ruotsia, saksaa, ranskaa ja olen 3 vuotta sitten aloittanut venäjän opinnot. Osaatko sinä venäjän kieltä. Ammattitaidon jakamisesta nuoret ovat opettaneet minulle sen, että kaikki minkä jaat muille, on pois sinulta itseltäsi! Minä haluan aina ja joka paikassa oppia uutta. Olisin valmis johtajakoulutukseen, jos joku antaisi sen työpaikan ja koulutuksen. Mutta nythän Suomessa harjoitetaan yli 50-vuotiaiden ikärasismia, että tervetuloa sinäkin -näin se vaan on-, muutaman vuoden päästä sakkiin. Kun olet yli 40-vuotias, ei työpaikkaa enää tarvitse etsiä.

Ihana Marilyn!

Näinhän se menee, meillä on järkyttäviä ennakkoluuloja siitä minkälaisia tietyn ikäiset ihmiset ovat. Tosiasiassa ainoa mikä merkkaa on persoonallisuus, kyvyt ja taidot. Jos on todellakin sellainen ihminen jota kiinnostaa kaikki ja joka haluaa oppia ja oppia mahdollisimman paljon erilaisia asioita. Hän myös oppii vaikka mitä ja vaikka minkä ikäisenä. Esim. kaikki luovan alan huiput esim. arkkitehdit, suunnittelijat, muotoilijat, fyysikot ja tiedemiehet ovat saavuttaneet ehkä parhaimmat työnsä juuri ikäihmisinä kun on tarpeeksi näkemystä ja kokemusta alalta. Suomalaiset työnantajat ovat tyhmiä näissä valtavissa ennakkoluuloissaan. Ei voi muuta sanoa. No siitä tyhmyydestä sitten tulee lasku jossain vaiheessa.

• Syksyllä2015_50v

Itse suoritin juuri toisen AMK-tutkinnon lisäksi insinööritutkinnon 260 op v.2012-2016. ja ehdin siinä yhdeksi lukukaudeksi vaihtoonkin. Lukiosta ja ammattikoulusta juuri tulleet luokkakaverit ottivat minut tasavertaisena porukkaan, samoin vaihdossa ranskalaiset.
        Alkoholia en käytä lainkaan niin paljon kuin 20-40 -vuotiaana. Sairaslomia viimeisimmän vakityösuhteen aikana kymmenkunta päivää 4 vuodessa yhteensä. Urheilevat nuoret olivat vuoron perään käsi tai jalka paketissa.
        Kunnioitan opiskelukaverien osaamista ja älyä ihan samalla tavoin kuin itseni ikäisiä, ikä ei ole merkittävin asia työelämässä.

En suvaitse suvaitsemattomuutta.

• Anonyymi

Kyllä se on oma viestisi joka on pelkkää typerää negatiivista nurinaa, mene kuule muualle siitä jauhamasta sontaa. Muista sanasi silloin kun olet itse vanhempi, saatanan moukka!

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa, yli seitsemänkymppinen päihittää nuoremmat tollerit mennen tullen. Niin töissä kuin vapaa ajalla nuoret laahustaa ja ikäihminen porhaltaa joogaan ohi tai muuhun aktiviteettien. Itse opin netin kertanäkemällä ei ongelmaa. Hoitanut vuosikymmeniä kaikki asiat netissä. Se on on nuorempi tai vanhempi. Ei se iästä johdu oppiminen. Monet nuoret kaikille ja jo parikymppisinä...

• Anonyymi

Oli niin mielenvikainen kirjoitus, että on pakko kysyä, et mitäs aiot tehdä, kun viiskymppiä kolkuttelee? Jos et ole siihen mennessä kenkää saanut, niin ota loparit. Olet meinaan aikamoinen rasite työnantajalles ja mikä kauheampaa, ne nuoret työkaverit nauraa ja ivaa sua sun niskas takana, kun vanha kömpelö ukonrähjä yrittää epätoivoisesti pysyä meiningissä mukana.

• minulle (52 v.) soitettiin viimekesäisestä työpaikasta ja tarjottiin töitä.
      Suurin osa työntekijöistä on alle 30 v. jotka sitten onnistuu rikkomaan kiireytensä ansiosta koneita.

• ff353

No en kyllä ymmärrä miksi tuollaiset yli 55 vutiaat edes haluavat tehdä töitä. Varsinkin jos heillä on työelämää takana 20-30 vuotta niin ei varmasti kukaan karsasta vaikka he työttömiä ovatkin. Varmasti myös on rahaa ja omaisuutta sen verran jo hankittuna näillä vanhoilla työntekijöillä, että varmasti selviävät kuolemaansa asti varakkaina. Toista se on nuorilla jotka eivät pääse elämäänsä kunnolla edes käynnistämään kun eivät töitä saa vaan pitää juosta luukulta luukulle. Sitten vielä joku älykääpiö haluaa nostaa eläkeikää vielä entisestään... sehän se varmasti nuorison työälämään siirtymistä auttaa. Taitaa vain olla joidenkin johtajien oma päähänpisto, että "hyvinhän me näissä helpoissa töissä voidaan olla vaikka 80 vuotiaiksi".

• sitä saa mitä tilaa

Olet aivan oikeassa; nuorille pitäisi saada töitä ja päästä elämän alkuun.

Mutta mutta, eihän se ole omasta halusta kiinni saako jäädä pois työstä kokonaan vaikka olisi 40 vuotta työelämää takana - jollainhan sitä on elettävä ja työvoimaviranomaisten mielestä on haettava töitä vanhuuseläkkeeseen (53 v asti) vaikka mahdolisuus on 59 vuotiaana päästä eläkeputkeen. Työvoimatoimiston virkailijoilla on sellainen käsitys, että kunhan lähes kuusikymppinen vain ahkerasti hakee töitä, niin sitä kyllä löytyy (vaikka kaikki tietää, että iäkkäitä ei palkata) Kaikilla ei ole ollut sellaisia tuloja, että olisi voinut säästää sukan varteen ja syödä säästöjä kymmenen vuotta ennen virallista eläkeikää...vähemmällä toki tulee toimeen, mutta jotain tuloa pitäisi olla. Iäkkäitä kannustetaan nyt rahan kiilto silmissä jatkamaan vaikka seitsemänkymppisiksi ja palkathan on huippuluokkaa; miksi ei jatkaisi jos joku siihen suostuu.

Kaikkein ihmeteltävintä tässä työurien pidentämisessä on, että nuoret ovat vain apaattisesti ilmaisematta itseään ja eläkeikäiset, suurituloiset määrittelevät tulevaisuuden tilanteen. Itsellä niillä on tulossa jättieläkkeet ja edut; onhan se hyvä 12000 euron kuukausipalkalla komiteassa päättää muiden kohtalosta kun omat asiat ovat jo kunnossa.

• don patu
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

Mutta mutta, eihän se ole omasta halusta kiinni saako jäädä pois työstä kokonaan vaikka olisi 40 vuotta työelämää takana - jollainhan sitä on elettävä ja työvoimaviranomaisten mielestä on haettava töitä vanhuuseläkkeeseen (53 v asti) vaikka mahdolisuus on 59 vuotiaana päästä eläkeputkeen. Työvoimatoimiston virkailijoilla on sellainen käsitys, että kunhan lähes kuusikymppinen vain ahkerasti hakee töitä, niin sitä kyllä löytyy (vaikka kaikki tietää, että iäkkäitä ei palkata) Kaikilla ei ole ollut sellaisia tuloja, että olisi voinut säästää sukan varteen ja syödä säästöjä kymmenen vuotta ennen virallista eläkeikää...vähemmällä toki tulee toimeen, mutta jotain tuloa pitäisi olla. Iäkkäitä kannustetaan nyt rahan kiilto silmissä jatkamaan vaikka seitsemänkymppisiksi ja palkathan on huippuluokkaa; miksi ei jatkaisi jos joku siihen suostuu.

Kaikkein ihmeteltävintä tässä työurien pidentämisessä on, että nuoret ovat vain apaattisesti ilmaisematta itseään ja eläkeikäiset, suurituloiset määrittelevät tulevaisuuden tilanteen. Itsellä niillä on tulossa jättieläkkeet ja edut; onhan se hyvä 12000 euron kuukausipalkalla komiteassa päättää muiden kohtalosta kun omat asiat ovat jo kunnossa.

työelämää olisi takana yli 20 vuotta , ei se automaattisesti tarkoita että massia olisi riittävästi. Ei kaikissa ammateissa vaan makseta tarpeeksi palkkaa. Ja eläkkeet on ihan perseestä, jos joutuu olemaan työttömänä 15-20 vuotta ennen eläkettä. Tällä tavallahan saadaan tulavaisuuden eläkekuluja pienennettyä, kun osa porukasta pidetään pitkään työttömänä ennen eläkettä. Kyseessä on ihan tarkkaan laskettu homma.

• haluakaan

Moni yli viiskymppinen olisi valmis siirtymään syrjään ja antamaan tilaa nuoremmille, mutta useilla ei ole mitään mahdollisuutta elää vuosikausia pienellä peruspäivärahalla, joka on tarjolla sitten, kun kahden vuoden ansiosidonnainen päättyy. EK on myös ns. työttömyysputken kimpussa kuin herhiläinen, jotta heidän edustamansa johtajat saisivat vielä suuremmat palkat ja palkkiot.

• saari 1

En todellakaan välittäis mennä enää töihin (58v.)22v työputken jälkeen,mut Pam palkitsee kokopäivätyön ansionmenetyksen 250 e kuussa,kun olen erehtynyt tekemään osa-päivätyötä kokoaikatyön lisäksi. Älkää ikinä tehkö sellasta erehdystä. Menot on kuitenkin määritelty aikasemman ansion mukaan,joten on myytävä koti,auto jne että pärjää jotenkin...

• Täystyöllistetty+

Samaa ihmettelen minäkin - etenkin, kun varttuneella työikäisellä voi olla neljäkin sukupolven edustajat tavalla tai toisella huolenpidon ja hoivaamisen kohteina vapaa-aikanaan.

Itse en ole mitenkään varakas, mutta tulen toimeen. Minulla on laajennetussa perhepiirissäni ikäisiäni yksityisyrittäjiä, jotka ovat hellittämässä / luopumassa työstänsä juurikin osittain näistä syistä, joskin terveydelliset syyt ovat tärkeimmät. Mutta eläkkeellehän on tunnetusti vaikeaa päästä ...

Ennen vanhaan olisin minäkin jo eläkeputkessa, mutta nyt en viitsi edes ajatella, että montako vuotta pitäisi vielä roikuskella työmarkkinoilla. Onneksi olen edes oppinut elämään tässä ja nyt.

• Akateeminen työtön99

Siksi ne 55-vuotiaat haluaa töitä, ihan samoin kun ne 20-vuotiaat ja 30-vuotiaatkin!
        Enemmistöllä on nykyään hyvä koulutus, mutta se ei takaa työpaikkaa. Ei missään ikäluokassa.
        Kun itse tulet saneeratuksi ulos firmasta 49-vuotiaana, ehkä silmäsi avautuvat!
        Suomessa eläkkeelle pääsee vasta 65-vuotiaana, miten ajattelit rahoittaa elämäsi nuo vuodet 40-65v?
        Ja muistanet, että ilman töitä et saa myöskään eläkettä.

On se varmasti kivaa jäädä pois työelämästä 40 vuotiaana, sillä edessä on elämä muutaman satasen tuloilla/kk. Lisäksi eläkeiässä sama kidutus jatkuu, saat vain sen kansanelälleen ja päälle pari sataa työeläkettä.
        varsinkin kun akateemiset opintosi kestivät sinne 30-vuoden korville.
        Revi siitä!

• pateli
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

53 v vanhuuseläke??? Mistä moisen tiedon oot saanut?

• Heisenberger
        Akateeminen työtön99 kirjoitti:

Siksi ne 55-vuotiaat haluaa töitä, ihan samoin kun ne 20-vuotiaat ja 30-vuotiaatkin!
        Enemmistöllä on nykyään hyvä koulutus, mutta se ei takaa työpaikkaa. Ei missään ikäluokassa.
        Kun itse tulet saneeratuksi ulos firmasta 49-vuotiaana, ehkä silmäsi avautuvat!
        Suomessa eläkkeelle pääsee vasta 65-vuotiaana, miten ajattelit rahoittaa elämäsi nuo vuodet 40-65v?
        Ja muistanet, että ilman töitä et saa myöskään eläkettä.

On se varmasti kivaa jäädä pois työelämästä 40 vuotiaana, sillä edessä on elämä muutaman satasen tuloilla/kk. Lisäksi eläkeiässä sama kidutus jatkuu, saat vain sen kansanelälleen ja päälle pari sataa työeläkettä.
        varsinkin kun akateemiset opintosi kestivät sinne 30-vuoden korville.
        Revi siitä!

sä nyt vaan oot luuseri joka ei ole saanut mitään aikaiseksi. Tee jotain äläkä istu ja valita niinkuin pieni lapsi. Itse tienasin 5 vuodessa rahat 20 vuoden vapaaseen ja nyt teen mitä haluan, olen ulkomailla kun suomessa on talvikelit. Opin kokoajan enemmän ja tulevaisuudessa tienaan varmaan vuoden töillä 10 vuoden vapaan. Olkaa te idiootit orjia, juoskaa jokapäivä siellä työpaikalla. Onnea teille, toivottavasti nautitte teidän orja elämästä :) eläkää niinkuin siat pellossa, itse tarviin vapaaseen elämään halvemman kustannustason maassa noin 700e kuukaudessa. syökää suomalaista kallista pa$karuokaa, minä ostan terveellistä halpaa ruokaa.

• ???
        Heisenberger kirjoitti:

sä nyt vaan oot luuseri joka ei ole saanut mitään aikaiseksi. Tee jotain äläkä istu ja valita niinkuin pieni lapsi. Itse tienasin 5 vuodessa rahat 20 vuoden vapaaseen ja nyt teen mitä haluan, olen ulkomailla kun suomessa on talvikelit. Opin kokoajan enemmän ja tulevaisuudessa tienaan varmaan vuoden töillä 10 vuoden vapaan. Olkaa te idiootit orjia, juoskaa jokapäivä siellä työpaikalla. Onnea teille, toivottavasti nautitte teidän orja elämästä :) eläkää niinkuin siat pellossa, itse tarviin vapaaseen elämään halvemman kustannustason maassa noin 700e kuukaudessa. syökää suomalaista kallista pa$karuokaa, minä ostan terveellistä halpaa ruokaa.

Ihanko tosi

• Sijoittaja yli 50 v
        Heisenberger kirjoitti:

' Itse tienasin 5 vuodessa rahat 20 vuoden vapaaseen...'

Thaimaassa tai jopa lähempänä mm. Bulgariassa 5 000 EUR/a riittää hyväänkin elämiseen. Tuo x20 = 100 000 EUR tienasit siis tuon tai hieman enemmän 5 vuodessa, huimaa! Viitteesi 700 EUR/kk antaa teinestiksi 168 000 EUR. Et ainakaan autolla aja tai et ainakaan paljoa etkä paljoa matkusta. Itse kun noita Euroopan vkonloppuretkiä teen niin 1 000 EUR menee helposti lyhyessäkin viikonlopussa.

'...ja tulevaisuudessa tienaan varmaan vuoden töillä 10 vuoden vapaan.'

Tämä osoittaa seuraavaa, 20 vuodeksi tienaamasi summa oli pieni (kuten yllä) kun vielä ajatellet tekeväsi töitä. Jos se oli miljoonaluokkaa et ymmärrä sijoittamisesta mitään. Jos olisit 5 vuodessa saanut 2 mEUR (netto) myymällä yrityksesi, pelkästään 5% nettovuosituotolla saat jo 100 kEUR/a eikä päämaan tarvitse koskea.

'...minä ostan terveellistä halpaa ruokaa'

Jos olisit tuo miljonääri niin ei ruaan tarvitse halpaa olla?Ei kallis hinta ruuasta epäterveellisempää tee kuin ainoastaan pa kukkaroille.? Ei 100 kEUR pysty syömään vaikka söisi pihviä joka päivä Suomessa ja kulauttaisi sen alas pullollisella hinnakasta punaviiniä > 100 EUR/plo varsinkin kun välillä on mukava ottaa ihan normiolut ja saunamakkara

Jos sitten aikoinaan palaat Suomeen niin omat rahat kannattaa tuoda mukana, se voi olla että ihan kaikkea ei saa KELAn maksamana/tukemana. Eikä kuulukkaan saada jos ei ole osallistunut veronmaksuun Suomessa. Jos et palaa jääkö moni kaipaamaan, vain itse tiedät tuohon vastauksen.

• Anonyymi

Jeesus mikä yksinkertainen idiootti.

• Anonyymi

Olet väärässä. Tää sukupolvi on pätkätyösukupolvi.

• vanhako?

on se, että yli 50 vuotiaden kohdalla (en ole ihan varma onko 53 vai 55) eläkevakuutusyhtiö perii työnantajalta suurempaa työeläkemaksua kuin nuoremmilta. En tiedä onko vielä näin, mutta vuonna 2000 oli ainakin. Niinpä minäkin sain lähteä 55 vuotiaana, silloin pääsi tuon ikäisen eläkeputkeen. Nyt taitaa ikäraja olla myöhemmin. Minusta tässä pitäisi saada aikaan se, että yli 50-vuotiasta tarvitsisi maksaa eläkemaksuja VÄHEMMÄN. Silloin työnantajat olisivat mielissään ja pitäisivät vanhemmat ihmiset töissä. Ei kaikki viisikymppiset ole jääneet jollekin alemmalle tasolle. Esimerkiksi minä suoritin yli viisikymppisenä ATK:n A-ajokortin sekä vuotta myöhemmin AB ajokortin. Mainittakoon, että työympäristössä kenelläkään ei tuollaisia valmiuksia ollut, ei nuoremmillakaan. Minulta tulivat kysymään. Työnantaja ei näitä taitoja arvostanut, tuijotti vain ikää. No, hassusti heille nyt on käynyt, toinen firma on ostanut sen ja sulauttanut itseensä. Moni nuorempikin joutui tuossa sitten pois!

• Lukenut

Tuo ikäraja on 53 vuotta. Eläkeputkea ei enää ole vaan puhutaan lisäpäivistä. Lisäpäiville pääsyn ikärajaa on nostettu moneen kertaan eli esim 1955 syntynyt pääsee lisäpäiville kun täyttää 60 vuotta ennenkuin 500 korvauspäivää tulee täyteen. Se etu sentään on, että voi jäädä eläkkeelle lisäpäiviltä jo 62 vuotiaana ilman varhennusvähennystä. Ansiosidonnaista saa myös eläkepäiviin saakka eikä mahdolliset kyykytystyöt vaikuta enää korvauksen tasoon mitenkään.

• Totuus on paha

Vammasella apinalla on paremmat AAAA TEEEE KOOO taidot kun mitä tuohon "minulla on ajokortti" tasoon vaaditaan. Fossiilit luulevat että kun on suorittanut jotain niin se tarkoittaa että on oikeutettu johonkin, vaikkapa työhön. Näinhän asiat ennenvanhaan olikin, jos urpolla oli yliopistotutkinto niin hänelle sateli työpaikkoja, asuntoja, autoja jne.

Vanhukset, yrittäkää ymmärtää että vaikka istutte jossain idiooteille tarkoitetulle kurssillla pari kuukautta ja "suoritatte ATK ajokortin" niin te ette osaa mistään mitään. Te oletten vain tiellä, vanhat hitaat ukot eivät osaisi edes koodata itseään vessasta ulos. Keksikää parempaa tekemistä kun työpaikoilla tiellä oleminen, kukaan ei halua teitä rumia hitaita fossiileja työpaikalleen.

• juuu

JUURI NÄIN todellinen syy on TA maksettavaksi tulevat lisämaksut yli 53vuotiaista ja siksi ei pääse töihin teki mitä hyvänsä ja millä taidoilla hyvänsä varsinkin kun rekrytoijat ovat alle 30 vee ja luulevat että 50 vuotiaana on kaikilla varaa jäädä vaan oleskelemaan. Traagisinta on se, että eivät tajua että itse ovat nopeammin kuin huomaavatkaan 50vee. Mitenkähän sitten suu pannaan.
        Katoavatko aivot jonnekin 50v synttärinä vai jo aiemminkin???
        Korneja ne haastattelutilanteet ovat, vaikea olla nauramatta kun tyttäreni ikäinen haastattelee paperista lukemansa kysymykset ja ei ymmärrä puoliakaan esim. kaupallisissa töissä käytetystä sanastosta ja käsitteistä eli ohi menee oikealta ja vasemalta! Että sillee...
        terveisin työtön varmaan kuolemaan asti 56vee ihan vaan valtiovallan ja nuorten halusta. Ei tarvi tulla valittamaan ku eukot ja ukot tappaa aikaansa pitkin kaupunkia!

• Suski Koski
        Totuus on paha kirjoitti:

Vammasella apinalla on paremmat AAAA TEEEE KOOO taidot kun mitä tuohon "minulla on ajokortti" tasoon vaaditaan. Fossiilit luulevat että kun on suorittanut jotain niin se tarkoittaa että on oikeutettu johonkin, vaikkapa työhön. Näinhän asiat ennenvanhaan olikin, jos urpolla oli yliopistotutkinto niin hänelle sateli työpaikkoja, asuntoja, autoja jne.

Vanhukset, yrittäkää ymmärtää että vaikka istutte jossain idiooteille tarkoitetulle kurssillla pari kuukautta ja "suoritatte ATK ajokortin" niin te ette osaa mistään mitään. Te oletten vain tiellä, vanhat hitaat ukot eivät osaisi edes koodata itseään vessasta ulos. Keksikää parempaa tekemistä kun työpaikoilla tiellä oleminen, kukaan ei halua teitä rumia hitaita fossiileja työpaikalleen.

Mikä pikkuporvariapina urpo ,anteeksi loukkaus apinoita kohtaan.

• Mikki56

Joo, eilen oli yt-ilmoitus. Jatkoa seuraa kuukauden päästä, nyt roikutaan löysässä hirressä siihen asti, osa saa kenkää näistä tehtävistä. No, mieheni sai töitä 2 vuotta sitten 55-vuotiaana, samoin sisko 48-vuotiaana. Molemmat kovia työihmisiä (=ahkera & taitava). paska olo kuitenkin tuli kaikille.
      Uskon kuitenkin, että kun yksi ovi sulkeutuu kun toinen aukeaa.

• tyytyväinen oon

muutos on aina mahdollisuus ja asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella.... kokemusta on... itseltäni loppui työt v.2005 sain samantien uudentyön olin 53v. silloin. Uudessa paikassa yt v2009 ja vapaaehtoisesti silloin putkeen, tyytyväinen olen ollut valintaani.

• nukutin

yli 50 ovat luotettavampia kuin nuoret bilettäjät joille tulee krapulapoissa oloja ja muitakin festari lintsauksia ja niitä ''3-pv sairaslomia viikonlopun yhteyteen tuontuostakin ym. lintsailut päälle...

• VanhempiAsentaja

" Kukaan heistä ei ole valmis jakamaan sitä nuoremmille "
        Tässähän se viestiketjun aloittajan syy on.

Kuules räkänokka,mitäs jos hankkisit sen ammattitaidon ihan jotenkin muuten kuin joht.persettä nuoleskelemalla ja haukkumalla ammattitaitoisia työntekijöitä täällä/töissä.
        Sinuna menisin kiireesti opettelemaan ,enkä odottelisi,että ammattimies/nainen
        tulisi taas kädestä pitäen opettamaan.Nulikoita on tälläkin työmaalla nähty ja koneita asennetaan väärin ja ne hajoavat huonon/huolimattoman asennuksen johdosta,eli lopeta se nuoleskelu ja käytä aikasi nulikka työhön oppimiseen ajan kanssa.

• 25256

näin se menee... nulikat haluavat ammattiosaajan palkan vaikkei muu suju kuin susien teko... ja sitten illalla kavereille ollaan niin asentajaa vaikka tuhansien vahingot aiheutettiin työantajalle taas... arvaa vaan jatkuuko sellaisen työsuhde pitkäänkin..... ne on niitä tulevia vuokratyöntekijöitä joille ei vakihommaa löydy, kun sana kiertää yrityksestä toiseen....

• näpsniikku

kollit ei tajuu että on jotain osattavakin ennenkuin kunnon palkka tulee

• aatuarmas

eilenkin 3 työpåikkani alle 30v lintsasi. oli rapula tai ei muuten jaksannu lähteä töihin....

• Johtpersaukko

Juu ja meillä nulikka on aina pomon kanssa yhtàikaa poissa,kun muuten ei uskalla lintsata.

• young and fresch

Virtsalle haiseva vanha ei kohenna yrityksen imagoa.

• 59v. ei nulikka

niillä sun imagoillasi ei ole mitään tekoa tuloksen teon kanssa, imagat hiiteen kun rahaa pitää firmaan tulla syötkö palkaksi sitä imagoasi ,mitä se nyt sitten lieneekään.... mulle riittää raha.

• tena ladies
        59v. ei nulikka kirjoitti:

niillä sun imagoillasi ei ole mitään tekoa tuloksen teon kanssa, imagat hiiteen kun rahaa pitää firmaan tulla syötkö palkaksi sitä imagoasi ,mitä se nyt sitten lieneekään.... mulle riittää raha.

virtsa imago ei kelpaa !

• uudenaikainen

Yrityksen imagoa ei myöskään kohenna hitaat ja kehityksestä auttamattomasti jääneet vanhemman sukupolven ihmiset, jotka eivät halua eivätkä kykene oppimaan uusia asioita ja nimenomaan se halu oppia puuttuu täysin. Ajatellaan, että aina ennen oli paremmin. Myöskin muu ajatusmaailma on vanhanaikaista, suvaitsematonta ja syrjivää. Työnteko hidasta eikä edes nähdä kunnolla sinne tietokoneelle.. Ei se auta vaikka poissaoloja on nolla, jos tekee niin hitaasti töitä, että siihen mitä vanhemmalla menee viikko niin nuorempi tekee kaikki samat työasiat päivässä tai parissa.

• niiseo
        uudenaikainen kirjoitti:

Yrityksen imagoa ei myöskään kohenna hitaat ja kehityksestä auttamattomasti jääneet vanhemman sukupolven ihmiset, jotka eivät halua eivätkä kykene oppimaan uusia asioita ja nimenomaan se halu oppia puuttuu täysin. Ajatellaan, että aina ennen oli paremmin. Myöskin muu ajatusmaailma on vanhanaikaista, suvaitsematonta ja syrjivää. Työnteko hidasta eikä edes nähdä kunnolla sinne tietokoneelle.. Ei se auta vaikka poissaoloja on nolla, jos tekee niin hitaasti töitä, että siihen mitä vanhemmalla menee viikko niin nuorempi tekee kaikki samat työasiat päivässä tai parissa.

itseasiassa se nuorempi on se hidas kun ryntäilee ja juokee turhaan paikasta toiseen saamatta aikaan muuta kuin liikuntaa... vanhempi nysvää paikallaan mutta vsamalla TEKEE sen työn ilman mitään turhaa hääräämistä ja ryntäilyä juokujalkaa ... kas kun kaikki sujuu.

• kyllä
        uudenaikainen kirjoitti:

ammattilaisen huomaa siitä kun tekee rauhallisesti työ valmistuu nopesti,nulikka riehuu työn ääressä kuin heikkopäinen ja työ valmistuu hitaasti,monessa ammatissa on ammattimies/nainen työskenneltyään 7v,

• Juupas juupas

Itseasiassa löytyy myös yrityksiä joihin palkataan mieluimmin päälle viiskymppisiä. Johtuen juuri siitä osaamisen tasosta ja työmoraalista. Alle kolmekymppisiä bilettäjiä palkataan siitä syystä koska niitä on työnantajan helpompi kusettaa.

• Tiippanat

sain työpaikan 55v. ja kollien nokan edestä.... vakipaikka ilman koeaikoja.... kolleja otetaan ja vaihdetaan kunnes 'hyvä' sattumalta löytyy, mikä on harvinaista nykyään....niitä voi vaihtaa koeajan puitteissa pikkupalkalla , teettää apuhommat niillä ja siten pääsee ammattihenkilöt tekemään tulosta.

• ei kusetettavissa

Tää on niin totta, siis tuo kusettaminen. Olen nyt päälle kolmenkymmenen, mutta koko työhistorian ajan meikääläistä on yritetty kusettaa. Okei, ihan totta, että yksinkertaistettu cv voi saada näyttämään minut tyhmemmältä kuin olenkaan. Siinä sitten on pomoilla ja työkavereilla ihmettelemistä kun osaan ja tiedän paljon enemmän kuin he, varsinkin mitä tulee työlainsäädäntöön, oikeusasioihin, yheiskunta-asioihin, tietokoneasioihin.. jne. Ja sitten oma lukunsa ovat he, jotka yrittävät palkata mahdollisimman pienellä palkalla mahdollisimman tehokkaan ja testaavat kepillä jäätä, että kuinka epätoivoinen olen ja miten pienellä palkalla tulen töihin.. Kusettajan kannalta aika harmillista, että kokemuksen myötä olen oppinut jo etukäteen näkemään nämä kusettajat ja sudenkuopat.

• töitä ei saaaaaaaaa

itse en ole saanut enää rehellisiä töitä 40v iän jälkeen. En vaan kelpaa.
      Hyväkskäyttöä ja muuta keinottelua on kyllä tarjolla.... tämä on toivotalkooo suomi 2012....

• Lady/61

Huoh! Olen 51-vuotias ja saan töitä. En todellakaan ole mikään vanhus ja hidas. Teen työni paremmin kuin 30-vuotiaana. Ei kaikkea voi yleistää. Me ihmiset olemme yksilöitä.

• she-male 51
        Lady/61 kirjoitti:

Huoh! Olen 51-vuotias ja saan töitä. En todellakaan ole mikään vanhus ja hidas. Teen työni paremmin kuin 30-vuotiaana. Ei kaikkea voi yleistää. Me ihmiset olemme yksilöitä.

Saitko töitä, how come? Minäkin olen 51 v nainen. Edellinen työnhakukierros vuonna 2005. Silloin ja nyt olen lähtenyt entisestä paikasta, koska ei ole ollut työnantajalla riittäviä ja koulutusta vastaavia haasteita tarjolla. Olen nopea, asioihin paneutuva, työstä tykkäävä ja aikani siihen enkä someen käyttävä. Nytkin vasta päivitetyn tutkinnon suorittanut. Olen nainen, mutta en enää kaunis tai seksikäs. Tiedän kokemuksesta (omastakin!) nuorten nättien tyttösten työelämän kädettömyydestä ja tehottomuudesta. Kannattais arvostaa osaamista, näkemystä, kokemusta ja luovuutta, mitä kokemus tuottaa. Sellasilla asioilla tätä kansantaloutta pidettäisiin pystyssä.

• kaksluu

niinpä ja kaikkea ei tehdä sillä tietsikalla... on oikeat työt ja sitten nää näpyttelijät....näpyttelepä putket taloosi tai sähköt ym. auraa tiet tietsikalla ja teepä muutama pumppu siinä ohessa... kuis kävi, onnistuitko, sinä 'uudenaikainen'.ON AMMATTITAITOA VAATIVIA TÖITÄ ja sitten näitä näpyttelijöitä, me emme TARVI sitä tietsikkaa, teemme niitä oikeita töitä.

• Äläpä väheksy muita

Minä 55v cnc-koneistaja valmistan tietokoneita apuna käyttäen pumppusi, traktorisi ja aurasi osat sadasosamillimetrien, joskus jopa tuhannesosamillimetrien tarkkuudella, jotta voit tehdä niitä ammattitaitoa vaativia töitäsi.

• kaksluu
        Äläpä väheksy muita kirjoitti:

Minä 55v cnc-koneistaja valmistan tietokoneita apuna käyttäen pumppusi, traktorisi ja aurasi osat sadasosamillimetrien, joskus jopa tuhannesosamillimetrien tarkkuudella, jotta voit tehdä niitä ammattitaitoa vaativia töitäsi.

tarkoitinpa näillä näpyttelijöillä ihan muita ... siis niitä jotka ei mitään tuottavaa tee, paperisaaste, siis A4,on sitä, sinähän teet oikeaa työtä siinä kuin muutkin ammattiihmiset, älä takerru epäolennaisuuksiin sinäkään.Olen muuten tehnyt sitä samaa minäkin joskus.Kyse oli venttiileistä.Aika monessa on tietokone mukana tavalla tai toisella mutta nyt en tarkoittanut sitä.

• niiseo

eikä ne tietokoneitten ihmeelliseen maailmaan menneet pysty selviytymään edes jokapäiväisistä kädentaitoja vaativista hommista, ihan on isi/äippä haettava jos jotain on vaikka kotonaan ongelmaa, ne konehommat osaa ja käy 'mummoille' koneet asentamassa mutta muuten ovat ihan hukassa rahankäyttöä myöten, saati jos pitäisi naula saada seinään tai nappi paitaan.

• Työniloa

Jee jee, olen 55v ja sain vakipaikan vuosi sitten. Työkaverit ja esimiehet kaikki 20-30v. Mummolle duunia riittää kun äitiyslomia pukkaa ja hoitovapaita. Ihan oikeasti minut valittiin sen vuoksi että minulla on pitkä kokemus alalta ja nuorekkaaseen menoon on hyvä saada vanhus tasaamaan tahtia. Ja kyllä se on tosiasia että nuorisolla on enemmän sairaspoissaoloja kuin meillä "mummoilla".

• pimu551
        Työniloa kirjoitti:

Jee jee, olen 55v ja sain vakipaikan vuosi sitten. Työkaverit ja esimiehet kaikki 20-30v. Mummolle duunia riittää kun äitiyslomia pukkaa ja hoitovapaita. Ihan oikeasti minut valittiin sen vuoksi että minulla on pitkä kokemus alalta ja nuorekkaaseen menoon on hyvä saada vanhus tasaamaan tahtia. Ja kyllä se on tosiasia että nuorisolla on enemmän sairaspoissaoloja kuin meillä "mummoilla".

jee jee ,55v onnee . itse työskentelen rav alalla olen jo 55 v ja joka hemmetin maanantai on näitä nuoria milloin krapula milloin paskatauti , tai lapset sairaana . poissaolojen määrä huikeaa . ravintola - alalle ei kannata palkata nuoria joilla on alle kouluikäiset lapset vuorotyö tuo tullessaan lasen hoito ongelmia sekä kaikea muuta ongelmaa . tehkää lapset ja kasvattakaa ne ensiksi ja sitten töihin niin ei tartte olla aina maanataisin tai viikonloppu iltoja pois sairaan lapsen hoidon vuoksi sangen kyllästynyt .

• 50_vuotias

Enpä oikein usko että on edes olemassa mitään tilastoa siitä, etteikö yli 50-vuotiaat saisi töitä. Jos on niin näyttäkääpäös sellainen.
      Aivan varmasti saa jos on työkokemusta ja tarvetta kokeneista työntekijöistä ennemmin kuin joku kakara joka paina sutta tukka putkella niin kauan kunnes joku käskee lopettaa...eikä edes tajua sitä...

• High quality

Täytyypä työnhaun lomassa yrittää löytää tilastoja. Oma kokemus on tämä: Aiemmin pisin työttömyysjakso puolisen vuotta viimeisen ison laman aikana. Sen jälkeen muutama työpaikan vaihdos omilla irtisanoutumisilla, muuttamisen ja uusien haasteiden toivossa. Korkeintaan parin kuukauden breikkejä työntekoon tullut. Nyt 5-kymppisenä ja tätä ennen 15 vuotta putkeen asiantuntijatöitä tehneenä (paitsi em lyhyet breikit) olen ollut työtön vuoden. Monessa haastattelussa olen käynyt, mutta en ole tullut valituksi. Mikä muu on muuttunut "huonompaan suuntaan" kuin ulkonäkö? Kokemusta ja tehoa tullut vaan lisää, tosin tottahan se on, että siitä pitää hieman enemmän myös maksaa.

• nosto

nuorekas ilmapiiri

• 12

mitä se on.... kikattavia pissiksiä ja syljeskeleviä finninaamoja sällejä, vai. Jotka ei sitte mitään muuta osaakkaan.... seon sitä 'nuorekasta'...

• nosto

nosto nuorekkaaseen ilmapiiriin

• Mikäs se sellainen "nuorekas tulevaisuuden tekijä" oikein mahtaisi olla tässä maailmassa, jossa yksikään firma tai työntekijä ei tiedä tulevaisuudestaan yhtään mitään. Eipä taida nimittäin löytyä sellaista firmaa joka pystyy varmuudella sanomaan että töitä on vielä 5 vuoden päästä.

Jos jonkun ottaa töihin pariksi kuukaudeksi niin se on kyllä yx vitun maku minkä ikäinen se on. Pääasia on tietysti työkokemus. Yleensähän se on niin että 50 kymppisillä sitä on enemmän kuin "12-vuotiailla".

• Prinse

Suomessa on iso ongelma se, että esimiesasemiin on ollut muodikasta palkata nuoria, koska "se on antaa firmasta dynaamisen kuvan". Nämä nuoret pomot pitävät yli 45-vuotiasta vanhuksena ja palkkaavat tiimeihinsä mieluusti sellaista porukkaa, jonka kanssa on hauskinta pikkujouluissa ...

• pissikset kehiin

Onhan 45-vuotias vanhus. Sillä on työuraa jäljellä enää 20 vuotta jos ei eläkeikää nosteta. Kuka niin lyhyen ajan takia viitsii työtehtäviä opettaa???

• muutosta tarvitaan !

Moni yli 40v menestyvä lady tuoksuu voimakkaasti hiki virtsalle. se tressi virtsa haisee !
      siksi ei se dynaamisuus yhtään lisäänny vanhoista.
      Tarvitaan nuoria moraalittomia psykopaatteja johtajiksi, niin silloin alakaa tapahtua. Monikultturi v-hiiva haisee ja sankkerit lerviää kun paritelaan väkivaltaisesti. Menee maa ja yhteiskunta ihan kokoomusnuori hvetiksi. Ja bi miehen näköiset ladyt ja kokoomus tuppiot keimalee ja suostitelle homoutta jopa lapsille.
      Näin se menee ja kehittyy.

• kapeat hartiat

kokoomus gay look pojut vaikuttaa ihan kipeiltä....

• 37

taitaa nokkaasi vaan haista se mani, mani jota yli 40 akat tienaa ihan nenäsi edestä.

• kutisee ja hisee

---kattos hiivamainosten yleisyyttä, haiseva hiiva on kansallinen ongelma ! ja se tosian haisee

• 5+6
        kutisee ja hisee kirjoitti:

---kattos hiivamainosten yleisyyttä, haiseva hiiva on kansallinen ongelma ! ja se tosian haisee

nähtävästi tiedät ihan omasta kokemuksestasi....hmmm..

• viihdekutinaa
        5+6 kirjoitti:

nähtävästi tiedät ihan omasta kokemuksestasi....hmmm..

- tv mainoksessa vanha nainen hieroo takalistoaan puuhun. Kun kutittaa psettä. Ja kun saa myrkkyä, niin olo helpotaa, ja voi uudelleen lähteä aurinkolomille.....

• Suunnaton AHNEUS

Syy ei ole nuorissa eikä vanhoissa. Työtä on vain liian vähän kun vallalla on vain suunnaton AHNEUS.

Hyvänä esimerkkinä OP ("osuus" pankki),,, tulos 550meur ja samalla ulos 800.
      Samoin TeliaSonera jonka Suomen valtio myi viisaudesssaan ruotsalaisille, Suomeen jäi jäljelle vain myyntikonttori ja nyt ruotsalaiset tahkoaa rahaa Soneran idän yhtiöillä.

Nuoret ja vanhat älkää syyttäkö toisianne, mutta muistakaa käydä ÄÄNESTÄMÄSSÄ

• 2526

joo mutta persuja ei ainakaan

• jep999

Joo samaa mieltä, älkää työttömät kuvitelko että ps porukka on yhtään erilaisia, niiden juuret ja hengenheimolaisuus on lähellä smp n ja keskustalaisten sydäntä.

kok, sdp, ps, vas, kr, vih, kes, rkp

samaa porukkaa, samanlaiset mielipiteet, kaikki olleet samoissa hallituksissa keskenään ilman mitään kinaa vuosikymmenten vieriessä

• eikestoa

Vanha pieru haisee pahalle. v hiiva haisee ja tuhoaa dynaamisen yrityksen.
      Hiivaa ja aurinkomatkoja, hiiva nousee päähän ja vanaha elostelija haisee.

Nuorilla on klamydia ja värkit pilattu jo 20 ikävuoteen mennessä, kun hinkkaaminen aloitetaan jo ennen murosikää. Vagina vaan ei kestä hinkkaamista. ja ....

• viehovanhus

Niinpäniin. Maailma pyörii parikymppisten facebookissa notkujien painolla. Ei voi mitään. Ai niin, parikymppisetkin vanhenee muuten. tervetuloa syrjittyjen joukkooon kun täytätte nuoret 40. Saatte maistaa siitä seuraavat 25 vuotta, miltä tuntuu kun ei kelpaa mihinkään töihin.

• havun raikas

jos laittaisi tuoreita havuja housuun ja pesisi havuvedellä niin raikastuisi värkit ?

• koivujako
        havun raikas kirjoitti:

jos laittaisi tuoreita havuja housuun ja pesisi havuvedellä niin raikastuisi värkit ?

Laita sinä koivunlehtiä joissa punkkeja, saisit kuppahoidon samalla kun punkit imisi pahaa verta pois

• äidinkielen taito

Etkö ymmärrä sanaa nuorekas? Sehän on vanha joka näyttää nuorelta. Oikeasti nuoret eivät voi olla nuorekkaita. Keksi siis parempi selitys.

Sivistyssanakirjasta:
      nuorekas

nuorelta vaikuttava, nuoren tavoin ajatteleva tai käyttäytyvä, nuorelle ominainen. esim. Nuorekas ääni. Ikäisekseen hyvin nuorekas. Nuorekkaan näköinen.

• yli k

Useimmat nuoret lusmuilee eikä viitti tehä töitä, ja pitävät turhia sairaslomia, vanhemmat ovat paljon tunnollisempia, eikä valita pikku asioista. t, pappa

• 18888

senpä takia ne yt koskeekin vain ja ainoastaan niitä kolleja... me vanhat tekijät ei tarvi korviaan lotkauttaa koko yt.lle... paitsi jos haluu putkeen niin pääsee... heh.hehehhee

• todellisiasyitä

Syitä miksi yli 50 vuotiaat ei saa töitä voisi olla varmaan

ei osaa käyttää

- playstationia
      - facebookkia
      - sairaslomia
      - pikavippejä

• Mars eläkkeelle!

Yli 50-vuotiaat osaa kyllä käyttää sairauslomia harvinaisen hyvin. Eihän ne muuta teekkään kun ovat sairauslomalla!!! Ja ne jotka sattuu olemaan vielä työssä juonittelevat parhaansa mukaaan päästäkseen sairaslomalle.

• ei vielä 50

Kuuluuko 48 v myös tähän ryhmään?

• mäkinoonvanha38

oon 38 ja pelini on työnhaussa ollut pelattu jo jonkin aikaa, joten olen ilmeisesti vanha kanssa...

• kaunis rofiili

Virtsainen vanahapieru ei sovellu kehittyvään imagoon .
      Siksi olisi vanhoille jotain ruotiukon tai -akan homma keksttävä.
      Tekisivät halkoja, ruokaa ja pesisivät vaikka nuorten menestyjien parfymoituja muoti urheiluvaateita.

• työttömyydenantaja

Suomessa on tulevaisuudessa kahdenlaisia työnhakijoita, riippumatta iästä: sellaisia joilla on ansioluettelossa TYP työkokemusta ja sellaisia joilla on ansioluettelossa oikeita työkokemuksia firmoissa. Firmat saa sitten arvuutella, kumpi kannattaa palkata: se joka on joskus ennenkin ollut vapailla markkinoilla töissä vai se joka on ollut TYP potkupallona koko pienen ikänsä peruskoulusta asti...

• rakkennetyöttömyys

Yil 50-v ei saa Suomessa töitä viidestä syystä: Suomi on rasistine ja siten myös hyvin ikärasistinen; Suomen talous on matkalla kehitysmaan tasolle ja täten Suomessa ei riitä työtä (= tuottavaa toimintaa työllistää (ei verovaroin rahoitettua puuhastelua virastoissa) kaikille ikäluokille); ne vähäiset (julkisen sektorin eli verotuksella rahoitetut työpaikat 70%) työpaikat joita on on miehitetty laman ja sotien välisellä ikäluokalla, joka istuu palleillaan kuin Helmut Kohl aikoinaa; suurin osa työpaikoista Suomessa jaetaan korruption kautta ei kykyjen vaan suhteiden mukaan; tuottavaa toimintaa ei ole- me kaikki emme voi pestä toistemme pyllyjä jonkun tätyy touda jostain jotain lisäarvoa, powerpointe kirjoittelu projekti rahoilla ei tuota mitään. Virkamies byrokraktia (ne jotaka älysivät syntyä oikealla vuosikymmenellä) kyykyttää nuoria (syrjätymisprosentti 30%) ja vanhempia.
      Siis sinä 35-v, kiitä onneasi, jos sinulla on duuni. Älä vittuile vanhemmille, älä leiki ylimielistä ja yritä tehdä jotain järkevää.

• työt pois maasta

Virallisen ahneen halinto-mafian mukaan on edelleen työvoimapula.
        ( - mutta todellisuudessa kiihtyvän kuumenevan asuntokeinottelun takia tänne tuodaan tarpeetonta työvoimaa, jopa lukutaidottomia. Tällä väellä siirretään asumistuki miljardeja oikeiston taskuun ).

Kanta Suomalainen suomessa on heitteillä, jos ei olkana töissä ylisuurssa virkakoneistossa, tai jolllain tuottavalla yksityissektorilla,. tai ei ole päässyt ylisuurille eläkkeille.
        Pudonneita on paljon Työvoimaa tuhlataan. Leipäjonot on arkipäivää.
        Työttömien massojen Köyhyys lisääntyy.

Tulos on tämä, kun maassa on tuettu vain omistvan luokan kienottelua ja viroissa laiskottelua, maan omistamista, hehtaaritukia, investointitukia, vero-alea, jne. . Tuottava työ menee yhä vieläkin ulos maasta.
        Tämä on polittiseti valituu linja - ( kokomus-sdp-vihreä-rkp ).

Tassä nyt 2013 päätettiin nostaa sähkön hintaa, ja kiinteistöveroa ( tasavero ).
        - ei ole siis mitään syytä investoida suomeen
        ( vaikka rikkaiden yhteisöveroa laskettiin.. ).

• suuri huijjaus !!
        työt pois maasta kirjoitti:

Virallisen ahneen halinto-mafian mukaan on edelleen työvoimapula.
        ( - mutta todellisuudessa kiihtyvän kuumenevan asuntokeinottelun takia tänne tuodaan tarpeetonta työvoimaa, jopa lukutaidottomia. Tällä väellä siirretään asumistuki miljardeja oikeiston taskuun ).

Kanta Suomalainen suomessa on heitteillä, jos ei olkana töissä ylisuurssa virkakoneistossa, tai jolllain tuottavalla yksityissektorilla,. tai ei ole päässyt ylisuurille eläkkeille.
        Pudonneita on paljon Työvoimaa tuhlataan. Leipäjonot on arkipäivää.
        Työttömien massojen Köyhyys lisääntyy.

Tulos on tämä, kun maassa on tuettu vain omistvan luokan kienottelua ja viroissa laiskottelua, maan omistamista, hehtaaritukia, investointitukia, vero-alea, jne. . Tuottava työ menee yhä vieläkin ulos maasta.
        Tämä on polittiseti valituu linja - ( kokomus-sdp-vihreä-rkp ).

Tassä nyt 2013 päätettiin nostaa sähkön hintaa, ja kiinteistöveroa ( tasavero ).
        - ei ole siis mitään syytä investoida suomeen
        ( vaikka rikkaiden yhteisöveroa laskettiin.. ).

Velkarahalla yli tuetuista maatalous ja metsämaista ei makseta edes kiinteistäveroa,
        ei ollenkaan !! -- HUOM HUOM !
        - kepu.kokoomus-sdp suomi tukee rikkaita ja omistamista, keinottelua.
        Rikkaiden edut ovat liian suuret ! Nyt tulee vielä yhteisövero-ale.
        - Rikkaat ei itse osallistu toivo-talkoisiin ja työreformiin, eikä vireillä olevaan "sote-uudistukseen ", vaikka niitä muille suosittelevat !!
        - tarkoitus on saada terveydenhoitokin keinottelun piiriin, kuten asuminen jo on....

• eikaivaa
        suuri huijjaus !! kirjoitti:

Velkarahalla yli tuetuista maatalous ja metsämaista ei makseta edes kiinteistäveroa,
        - Rikkaat ei itse osallistu toivo-talkoisiin ja työreformiin, eikä vireillä olevaan "sote-uudistukseen ", vaikka niitä muille suosittelevat !!
        - tarkoitus on saada terveydenhoitokin keinottelun piiriin, kuten asuminen jo on....

ihako totta

• lahtarin arvot....
        suuri huijjaus !! kirjoitti:

- se on kaikki nykyinen politiikka just tuon suuntaista vedätystä ja ahnetta tuloerojen kavattamista.
        - Kokomus-kepu haluaa ihmiset leipäonoihin.

• Huoratkuulkaa

Älkää myykö itseänne halvalla.

• Mies 53v

Olen 53v mies, en jaksa tehdä oikein pitkää päivää enää, olen melko hidas ja kömpelö, näköni on melko huono, en opi uusia asioita kovin helposti tai ollenkaan, muistini on heikkoa, selkän sattuu usein, minua ei kiinnosta tietotekniikan uutuudet ja niiden opettelu, olen melko itsepäinen ja vanhoissa kaavoissa pyörivä, haluan usein sairaslomaan työn kiireyden vuoksi, aamuisin on vaikeaa nousta sängystä kun paikat kankeina, liikkeeni ovat jo aika hitaat, hoksottimet eivät enää oikein toimi, en muista helposti työkavereiden nimiä, vastustan kaikkia uusia ideoita, en viihdy pikkujouluissa, en välitä nuorista työkavereistani ja heidän jutuistaan, haluan tehdä työni rauhassa ilman häiriötekijöitä, toicoisin että työpäivä olisi vain n 5-6h mittainen. Tälläinen minä olen, palkaatko minut jos saan potkut ja minut muuten irtisanotaan?

• Nainen 56v
        Mies 53v kirjoitti:

Olen 53v mies, en jaksa tehdä oikein pitkää päivää enää, olen melko hidas ja kömpelö, näköni on melko huono, en opi uusia asioita kovin helposti tai ollenkaan, muistini on heikkoa, selkän sattuu usein, minua ei kiinnosta tietotekniikan uutuudet ja niiden opettelu, olen melko itsepäinen ja vanhoissa kaavoissa pyörivä, haluan usein sairaslomaan työn kiireyden vuoksi, aamuisin on vaikeaa nousta sängystä kun paikat kankeina, liikkeeni ovat jo aika hitaat, hoksottimet eivät enää oikein toimi, en muista helposti työkavereiden nimiä, vastustan kaikkia uusia ideoita, en viihdy pikkujouluissa, en välitä nuorista työkavereistani ja heidän jutuistaan, haluan tehdä työni rauhassa ilman häiriötekijöitä, toicoisin että työpäivä olisi vain n 5-6h mittainen. Tälläinen minä olen, palkaatko minut jos saan potkut ja minut muuten irtisanotaan?

Minä taas olen 56-vuotias nainen, elämäni vedossa lasten kasvettua. Tekisin pitkää päivää, olen älykäs, nopea ja näppärä, silmäni ovat laser-leikatut, opin ja haluan oppia uusia asioita, muisti on hyvä, mihinkään ei satu, tietotekniikka kiinnostaa, olen joustava ja kiinnostunut uusista asioista kielitaitoinen, en ole sairas enkä siis halua saikulle, aamuisin nousen hyvin ylös, liikkeeni ovat normaalit, hoksottimissa ei vikaa, nimet muistuvat mieleen, olen avoin, EN VIIHDY PIKKUJOULUISSA, pidän nuorista ihmisistä, haluan työni tehdä siten kun sen haluan tehdä, toivon työpäiväni olevan 7,5 tunnin mittainen.

Minä olen tällainen, mutta nainen. Palkkaatko minut, koska olen työtön?

• en palkkaa
        Nainen 56v kirjoitti:

Minä taas olen 56-vuotias nainen, elämäni vedossa lasten kasvettua. Tekisin pitkää päivää, olen älykäs, nopea ja näppärä, silmäni ovat laser-leikatut, opin ja haluan oppia uusia asioita, muisti on hyvä, mihinkään ei satu, tietotekniikka kiinnostaa, olen joustava ja kiinnostunut uusista asioista kielitaitoinen, en ole sairas enkä siis halua saikulle, aamuisin nousen hyvin ylös, liikkeeni ovat normaalit, hoksottimissa ei vikaa, nimet muistuvat mieleen, olen avoin, EN VIIHDY PIKKUJOULUISSA, pidän nuorista ihmisistä, haluan työni tehdä siten kun sen haluan tehdä, toivon työpäiväni olevan 7,5 tunnin mittainen.

en

• mies1956
        Mies 53v kirjoitti:

Olet muita ikäisiäsi "edellä" kehityksestä.
        Itse olen 58 v mies, IT-alalla, ja moni kohta listastasi sopii juuri minulle.
        Joudun etsimään töitä ensi vuonna, nyt on varmuudella töitä vain ensi vuoden alkupuolelle. Siitten saan 6 kk irtisanomisrahat.
        Täytän 59 v samana päivänä kun työt loppuvat. Ellei "projekti" sitten pitkity.

• hdfsgfsdfh
        Nainen 56v kirjoitti:

"EN VIIHDY PIKKUJOULUISSA"

Tuon takia en palkkaisi. Vaikutat hyvin tiukkapipolta ja epäsosiaaliselta. Pikkujoulut ovat firman tärkein tapahtuma, jossa vahvistetaan sosiaalisia suhteita ja tuodaan työminää lähemmäksi omaa henkilökohtaista minäänsä. Jos pikkujouluissa ei viihdy, tämä tarkoittaa vain sitä, ettei henkilöstä ole sitoutumaan työyhteisöön sillä tasolla, kuin on nykyaikana välttämätöntä.

• totuus on tämä

Monessa firmassa on yli 40v ihmisten palkkauskielto.
      - kun vanhojen kanssa voi joutua maksumieheksi. Vakuutukset, sairaudet, yms..
      - ei siis kannata palkata vanhoja yli 40v.
      ( -vakuutus ...eläkeyhtiöt ovat sen ohjeen myös antaneet... ).
      - ja poliitikot eivät puhu tästä asista.... ymmärrettävää....kun raha määräää...

• Palkkaisitko minut?

Olen yli 40v enkä suostu enää vakituiseen työsuhteeseen huonojen työantajakokemusten vuoksi.
      Teen keikkatyötä, sovittuja pätkiä ja sijaisuuksia. Hoidan työni loistavasti, minulla on ammattiylpeyteni. Opiskelen edelleen ja tähtään ihan muualle. Teen nykyistä työtä rahasta, työajan joustavuuden vuoksi ja koska opin siitä koko ajan.

Voisin sitoutua johonkin tietyyn taloon, mutta vain tietyin vapausehdoin. Se on joka stanan kerran kun suostuu vakituisen soppariin, alkaa työntekijän kiristäminen, vetäminen ja puukotus. Millään ei ole enää mitään väliä. Ei terveydellä, ei rahalla, ei sopimuksilla eikä millään muullakaan. Kauheaa vetämistä. Se olen minä joka pitää kiinni sovitusta, ei työnantaja. Jos teen yritykseni nimellä, minä pidän sanani. Ja siksi olen saanut kiitosta.

Ymmärrän ettei hyviä työntekijöitä meinaa saada, mutta hyväksikäytöllä on rajansa.

Teen osa-aikaista, tietyn verran ja jatkan taas opintojani.
      On niin vähän tolkullisia työnantajia enää jotka ymmärtävät sen, ettei hyvää työntekijää saa noin vain. Kaikki on korvattavissa, niin on työnantajatkin. Teen jo jonkin verran yhteisiä ilmaisia vp-ehtoistöitä ja teen yhden projektin naurettavaan hintaan. Nekin siksi että ne ovat opiksi.

Kaikki tekeminen ei voi olla ilmaista harrastamista, eikä varsinkaan leipätyö.
      Monilla työpaikoilla alkaa olla niin järkyttävä ilmapiiri, enkä tajua miksi minun pitäisi mennä sinne rahasta hakattavaksi. Pomothan eivät osaa/ mahda enää mitään ilmapiirille. He ovat itsekin jo ihan poistuiskypsiä.

• mie vaan

Voi Se noinkin olla.

• 12125

o se

• Rautamies!!

Sain tänään töitä ja päihitin ammattitaidolla kaikki alle 30v miehet :) Tätä työtä haki yht 45 henkilöä ja minä olin meistä kaikkein vanhin, olen 50v ja minulla on rautainen ammattitaito edelleen ja sen he huomasivat tänään. On voittajan tunne nyt ja onneksi täällä on joitain järkeviäkin työhönottajia jotka eivät katso ainoastaan hakija nuorta ikää vaan hakija RAUTAISTA AMMATTIOSAAMISTA!

Työt alkaa 2.6.2014!!

• nainen5

Onneksi olkoon. Minä sain muutama vuosi sitten toimen 55 vuotiaana. Oikeissa töissähän katsotaan osaamista eikä ikää, ne on nää 25 vuotiaat "toimitusjohtajat", jotka luulee että vain nuoruus on tärkeää.

• onnea vaan

Onnea puhelinmyyntihommiin!

• 1018
        nainen5 kirjoitti:

Onneksi olkoon. Minä sain muutama vuosi sitten toimen 55 vuotiaana. Oikeissa töissähän katsotaan osaamista eikä ikää, ne on nää 25 vuotiaat "toimitusjohtajat", jotka luulee että vain nuoruus on tärkeää.

se onkin tärkeää puhelinmyyntihommissa jotta onnistuu kusettaa oikein kunnolla... kukaan ei tiedä mitään mistään ja palkkaakaan ei tarvi maksaa kun oikein keplottelee.

• relax99

Nuorekkuus ei tarkoita ikää, vaan elämänasennetta. Huutokaupan metsästäjät -sarjassa esiintyvä Barry Weiss on hyvä esimerkki. Barry on 60, mutta virtaa ja rentoa elämän asennetta on reilusti enemmän kuin kolmekymppisillä kilpailijoilla.

• vanha pieru...

old fart ...

• Kynnykset kuntoon

Yli 50-vuotiaat eivät työllisty lainsäädännön vuoksi. Yli 56-vuotiaan irtisanova työnantaja joutuu kustantamaan eläkeikään asti 80% entisen työntekijänsä työttömyysturvamenoista mikäli hän ei työllisty. Sellainen riski nostaa työllistämiskynnyksen lähes katonrajaan.

• näin meillä

kovin mielellään on ottanut 50 ikäisiä töihin ja sitten pyynnöstä putkeen päästänyt... amarikkalaiset osakkeenomistajat sen osingoistaan rahoittaa joten täällä voi toimia johtoporraskin työntekijän eduksi.

• 22118

meillä' ei ole kovinkaan monta 'nuorta' töissä... keski-ikä on 47. ...työtekijöitä on yli 300... itse olin 54 kun tänne töihin tulin.

• jepjepinsinöörit

Meidän firmassa palkataan vanhempia ja tosiammattilaisia TE-keskuksen työllistämisen kautta. Laitetaan vaikka exeliin keräämään osoitteita tai jotain todella muuta yksinkertaista. Puolen vuoden aikana luvataan vakipaikkaa ja viimeisenä päivänä ei puhuta mitään. Mieluusti ollaan muualla silloin.

Jep jep.

• 1241

...jaa...jos viimeisenä päivänä ei puhuta mitään niin sehän tarkoittaa jotta työsuhde jatkuu...jollei jatku niin se PITÄÄ ilmoittaa.
      Mutta nuo nyt ei varmaan mitään oikeita töitä edes ole.

• työtön

minä 54 -vuotias työtön olin autoalalla nuoret sai jäädä töihin .minulla paljon kokemusta olen vapaa aikana korjannut autoja .koska halusin asiakkaille kertoa miten asentaa . nuoret lusmuilivat ,mutta työnantajan mukaan ne on hyviä tyyppejä vaikka tulos olisi heikko

• Mapdisti

Syy 50 vuotiaiden huonoon työllistymiseen on yksinomaan vain AY liike ei mikään muu. AY liiken tavoite on pitää työttömyys korkealla ja saada suomi Kreikan asemaan keskitettyjen sopimuseten avulla. Jos olisi joustovaraa voisi jokainen 50 vuotias neuvotella henk koht sopimuksen ja työllisyys paranisi huomattavasti. AY liike on typerä rakkikoira joka puree jatkuvasti työläisiä ruokkivaa kättä.

• Paksua_potaskaa

Todella paksua potaskaa!

• riiaanoikeus

olisipa hienoa kun yli 50v voisi tarjota persettään ja aivan ilmaiseksi !!
        se tuottaisi kokoomus kepu pervolle iloa, olisi halpaa vanhaa persettä saatavilla kokoomus juhliin ja rikkaiden huviksi,---- pruut pruut pierisi vanha perse kun pervo ahne kokoomus henkilö lykkisi suonikasta ahnetta ympärileikattua pyhäää kokoomus pippeliä köyhään vanhaan työttömään, se on hienoa ja jumalallista touhua, melkein kuin katolisessa kirkossa josas piispat panee lapsia etuoikeutettuina jumalallisina !

• Anonyymi

eikös se työttömyys ole yrittäjän etu.jos olisi ns täystyöllisyys se olisi katastroofi työnantajille

• Anonyymi
        riiaanoikeus kirjoitti:

olisipa hienoa kun yli 50v voisi tarjota persettään ja aivan ilmaiseksi !!
        se tuottaisi kokoomus kepu pervolle iloa, olisi halpaa vanhaa persettä saatavilla kokoomus juhliin ja rikkaiden huviksi,---- pruut pruut pierisi vanha perse kun pervo ahne kokoomus henkilö lykkisi suonikasta ahnetta ympärileikattua pyhäää kokoomus pippeliä köyhään vanhaan työttömään, se on hienoa ja jumalallista touhua, melkein kuin katolisessa kirkossa josas piispat panee lapsia etuoikeutettuina jumalallisina !

kuvaamasi on toteutunut kirjaimellisesti monenkin kohdalla!
        - ja nyt se viimeinenkin armo putki-pelastus, ansisidonnaiselta eläkkeell - se poistettiin!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuvaamasi on toteutunut kirjaimellisesti monenkin kohdalla!
        - ja nyt se viimeinenkin armo putki-pelastus, ansisidonnaiselta eläkkeell - se poistettiin!!!!

Politiikka on täysin rikki kun demaritkin ovat piiloporvareita, siis olleet sitä jo vuosikymmeniä. Haista paska politiikan jäljet ovat karmeita, rikkaille kaikki heti nyt meininkiä, perseaukiset äänestävät porvareita eli kokkareita, kepua tai persuja.

Eipä ole vaihtoehtoja jäljellä kun lopputulos nähdään vuosikymmnien jäljiltä.
        Politiikka ei toimi eli demokratia ei toimi lainkaan. On vain korruptiota ja kusetusta.

• kypsääkinkypsempää

Syitä on varmaan useita ja erilaisia. Olin pari vuotta sitten päällikkötason tehtävässä eräässä pk-seudun keskikokoisessa yrityksessä. Sinne otettiin te-keskuksesta 58-vuotias henkilö auttamaan minua. Voin sanoa, että siinä jäi kaikki firman työntekijät kakkoseksi, kun sain AMMATTITAITOISEN, koulutetun ja yhdestä sanasta kaiken oivaltavan "assarin" parikseni. Niin vaan, kun se puoli vuotta oli mennyt, henkilö ulos. Siihen asti hänelle oli johdon suulla lupailtu vakipaikkaa, että siinäkin mielessä kertoi johdosta kaiken. Toinenkin vastaava tapaus oli, sama kuvio. Sitten kai eivät enää kehdanneet luvata TE:lle mitään. Mutta sitä tämä tämän päivän homma on. Röyhkeää ja kaikesta välinpitämätöntä ahneutta ja minä-minä-minä-kulttuuria.

• sdsada

Miten kauan kyseinen henkilö oli ehtinyt olla työttömänä ennen kuin pääsi assistentiksesi? Luulen, että tuon ikäisen on aika mahdotonta saada työtä jos on ollut työttämänä esim. 20 vuotta.

• Ulkomaille

Kirjoitan tässä omia kokemuksiani aiheesta. Olen 50 , mies ja olen jäämässä vuodenvaihteessa työttömäksi. 3 tutkintoa, hyvä työhistoria ja suosittelijat parhaasta päästä. Tutkinnot/pätevyydet uusittu 2015. Kielitaitoa riittävästi. Oletan, että suurin osa hakemuksista menee sivuun heti kun ollaan syntymävuoteni kohdalla. Olen käynyt useissa haastatteluissa. Yhdessä olin väärää sukupuolta, yhdessä olin aivan liian pätevä, huomattavasti pätevämpi/osaavampi kuin tuleva esimieheni ja viimeisimmässä liian vanha noin 2-3 vuoden hommaan. Viimeisin risoi erityisesti kun olen joskus ollut kyseisen jutun kehitystiimissä, rakennusvalvonnassa ja käyttöönotossa mukana.
      Näyttää siltä, että on lähdettävä takaisin ulkomaanhommiin kun ei tänne kelpaa. Kokemusta kolmelta mantereelta ja olisin jo halunnut asettua.

Suomi nousuun hyvillä eväillä ja osaamisella. Osaajat yli laidan kilpailijamaihin ja laajat koulutusleikkaukset paitsi kansanedustaja Timo Heinosen ehdotuksesta uusi määräraha koirien koulutukseen (agility).

Tuntuu aika pahalta

• Nemo99

No on tämä nykyisellään melko erikoista ! Joudut pois tehtävästäsi joka vuotisen " organisaatiomuutoksen " vuoksi. Tämä muutos tarkoitti sitä että luovuttiin toimista joissa pystyin tekemään hyvän porukan ( asentajat ) kanssa katetta yli vatipään johdon vaatiman tuloksen ! No, siitä kiitoksena sain sanoman ulos ! Miksikö, no en ollut samaa mieltä johdon kanssa koskaan tekevän väen kohtelusta ja niinpä olin hankala ! 50 ja erittäin vaikeaa löytää töitä alaltaan koska käynyt osaltaan ilmi että entisen TA:n " edustajat " ovat mahdollisuuksiensa mukaan torpedoineet yritykseni päästä samalle alalle töihin !!!! Juu, Kataluus on oma asiansa mutta tähänkin kuitenkin liittyy tämä ikäni, jota aina käytetään asiana ?

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Samaa mieltä

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Tämän kommentin aloittajalla on asiaa, nimittäin katsokaa koska juttu aloitettu. Nyt ne ovat jo yli 60 v

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei edes kiinnosta mennä enää töihin, palkkaus on perseestä ja yli 50-vuotias ei kelpaa ikärasisminkaan takia, oloneuvuksena mennää eläkkelle saakka. kitukaa te hanurin nuolijat töissänne niin huomaatte kun YT:ssä tulee teidänkin vuoro jossain kohtaa.

• Anonyymi

Täällä samanlainen. Oloneuvos on loppuelämäni ammattititteli, sillä 16-vuotiaasta alkaen olen ollut liian vanha - en ainoastaan viimeiset reilut 10 vuotta.

• Anonyymi

55 vuotias mies kovaa ruumiillista työtä tehnyt 15 vuotiaasta selkä sökönä nyt kaikkia te toimiston kyykyhyppelyjä pitäs tehdä kun ei pääse eläkkeelle kyllä vituttaa

• Anonyymi

rikkaat politikot esti aikaisemman eläköitymisen. Nykyään roikutaan 65v. asti työmarkkinatuella. Köyhyydessä. Ja sitten minimi eläke!!
        Ja jopa ulkomailta tuodut pakolaisturistit saa paremmat edut kuin suomalainen.
        Jokin tässä on väärin!!

• Anonyymi

Ei pidä yleistää. Olen 50 v. Nainen. Yhteensä ollut sairaspäivillä ehkä 7 pv. Toiminut miktotukihenkilönä, joten veikkaan, että osaan himpun verran enemmän, kun värkätä Tik-Tok videoita ja pulista SnapChatissa.

Ongelmana on ala, joka ei ole koskaan työllistänyt kunnolla ja työntekijöiden ylitarjonta.

• Anonyymi

vanhat pilaa menetyvän ilmapiirin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vanhat pilaa menetyvän ilmapiirin.

Onneksi myös nuoresta tulee vanhus, saatte maistaa omaa lääkettänne aikanaan, muistakaa tuolloin mitä täällä jauhoitte asiasta, sääliä ei tipu lainkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi myös nuoresta tulee vanhus, saatte maistaa omaa lääkettänne aikanaan, muistakaa tuolloin mitä täällä jauhoitte asiasta, sääliä ei tipu lainkaan.

silloin moni kasvaa jo horsmaa, eikä tärkeenä jaa mitään sääliä kenellekään.....
        melko demokraattista ja tasa-arvoista ?

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Vapaa-ajattelua voi puolustaa kovinkin itsekkäässä hengessä.

• Anonyymi

pissan hajuune vanhempi ei tuo sitä nuorekasta ilmapiiriä.....

• Anonyymi

vaippa kannattaa vaihtaa useammin, kun tippa karkailee.
        Mutta köyhillä ei ole varaa vaippoihin ja kalliisiin hajua peittäviin hajuvesiin.

• Anonyymi

joku saa ja toinen ei.

• Anonyymi

Ja molemmilta pissa karkailee. ja peräseinä nälkyy.

• Anonyymi

riippuu täysin alasta. On aloja missä ammattitaidon kehittyminen vie vuosia ja joskus vuosikymmeniä. Monet perinteiset kädentaitoa vaativat alat ovat sellaisia, Silloin ikä työkokemus on valttia. Sellaisissa hommissa 50 vuotias on juurikin alan huipputasoa . riippuu täysin alasta

• Anonyymi

tippa aiheutaa ongelmaa, tippa irtoaa ja tunkkaiselta tuoksuu.

• Anonyymi

50 vuotias hakee sairaslomaa herkästi pienen vaivan takia. Sellaisia työntekijöitä meillä oli yrityksessä joten päätimme ettemme palkkaa niin vanhoja. Jos joku on jatkuvasti sairalomalla niin työ kärsii ja joutuu etsimään paikkaajan työlle ja se vie aikaa ja alkaa haittaamaan niin ettei töitä saadda valmiiksi ajoissa. Etenkin 50 v naisia emme palkkaa.

• Anonyymi

kuulenma 50 vuotias on hyvä työn tekijä kun ei osaa käyttää äyl laiteita työ paikalla,

• Anonyymi

55v ja yli on erinomainen työntekijä kun hänestä saa palkkatukea eikä osaa käyttää älylaitteita eikä huomaa jos laitteita häviää muiden työntekijöiden mukana kotiin ja pimeille markkinoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

55v ja yli on erinomainen työntekijä kun hänestä saa palkkatukea eikä osaa käyttää älylaitteita eikä huomaa jos laitteita häviää muiden työntekijöiden mukana kotiin ja pimeille markkinoille.

Ovat kuulema puolisokeitakin niin eivät huomaa jos laskutetaan vähintään tuplasti kaverin firman voitoksi.

• Anonyymi

syy siihen etteivät plus viisikymppiset saa helposti töitä on se että he ovat yli 50 vuotiaita

• Anonyymi

Työt ovat oikeasti niin yksinkertaista työtä eli ei tarvita helposti sairastavia loppuun kulutettuja töihin vuosilisineen....
      "Kokenut ilmapiiri" on vitsi!

• Anonyymi

Vanhat on vain patalaiskoja!

• Anonyymi

Kyllä tuo "nuorekas ilmapiiri" on lähinnä sitä, että miespuolisella ryhmänvetäjällä on korvis, ponnari tai tatuointi...

Vahva kokemus ja osaaminen on tärkeämpää kaikilla aloilla!
      Ilmapiiri voi olla entisten nuortenkin osalta kiehtovampaa kuin nykyisten lippisväärinpäin olevien nuorekkaiden. Se oli aikaan kun tehtiin oikeaa musiikkiakin mikä kestää sukupolvilta toisille, siinä ajassa oli asennetta!

• Anonyymi

Oma näkemys, että ”nuorekas ilmapiiri” on sitä, että on tai vähintään näyttää 18-20v. , on nainen, blondi, hoikka, timmi ja treenattu, vartaloa nuolevat vaatteet, hoikka tiimalasivartalo, isot tissit ja kampaus, sen pitää olla suora, pitkä ja blondi. Jos olet lyhythiuksinen, ei kelpaa. Miehet ei kelpaa.

• Anonyymi

Näin on

• Anonyymi

Menopaussi on ikävä asia. Kyllä siinä tehot ja elämänhalu alkaa laskea. Näykitään nuoremmille naisille syyttä suotta . Miehillä kehittyy tarve sinisille pillereille.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe