Nykyään rahalla tehdään näyttäviä show-kiertueita, mutta kysynkin kellä artistilla/bändillä on kaikkien aikojen paras show? En tarkoita suosikki bändiäsi, vaan mukaansatempaavinta esiintymistä. Yritän karsia rahalla tehdy spektaakkelit pois ellei se sitten tue konserttia hyvin...Jotenkin vieläkin Elviksen virnuilu, vaatetus ja karisma ajan henkeen vie mielestäni voiton=) Painotan vielä, että haluan vastauksia nimenomaan lahjakkuutta silmälläpitäen en niinkään rahalla tehtyjä...Heitän joitakin ehdotuksia kehiin...Elvis, Madonna, Michael Jackson, The Doors, Jimi Hendrix, Rolling Stones, Guns´n Roses, Metallica, Jarre, Kiss, Lordi, Nirvana=)?
Toivon, että perustelet myös vastauksesi, itse olen perustamassa bändiä ja suuret tekniikan tuomat ihmeellisyydet aijotaan jättää pois, uskottavuus musiikista menee=/ Morjesta, peace and love!
Kenellä paras show?
9
166
Vastaukset
Pink. Eikä sen erinomaisuutta tarvitse selitellä, eikä sitä pystykään.
- trummise
Etenkin 70-luvun vuosina!
- vanharokkari
Yksi kaikkien aikojen parhaista oli Queen. Nykyisistä yksi parhaista on ...Slipknot(!)
- Retkuilija
oli aika repäisevä.
- monia kokemuksia
Ekana tuli mieleen Yanni. Tämän kreikkalaisperäisen, mutta Yhdysvalloissa asustavan kosketinsoittajan/säveltäjän/sovittajan ulkomaan keikat olivat aikoinaan mieleenpainuvia niiden ihmisläheisyytensä ansiosta. Kuulija todellakin oli osana konserttia ja sai elää koko musiikillisen ja visuaalisen kirjon omien korviensa välissä. Keikoilla oli katsojien keskuudessa sellainen tunnelataus, että harvoin mitään vastaavaa saa tai voi kokea.
Keikkapaikoilla/lavoilla ei ollut mitään pröystäilevää tai ylimääräistä tingeltangelia ja rekvisiittaa, vaan koko homma perustui Yannin valitsemien musiikoiden, ison sinfoniaorkesterin ja katsojien "henkiseen kanssakäymiseen". Soittaminen, esiintyminen ja musiikki kävivät suoraan katsojien sydämiin. Huikeita kokemuksia! Tästä erinomaisina osoituksena olivat Peking/Taj Mahal-konsertit. Myöskin Acropolis-keikka oli huikea ja nuo keikat löytynevät myöskin videona/dvd.nä. Tsekatkaa YouTubesta, sieltä löytyy jotain Yannin musaa.
Jean Michel Jarre on jäänyt mieleen musiikkinsa ja todellakin ainutlaatuisten, Ranskassa nähtyjen ja koettujen lavaspektaakkeliensa ansiosta. Miten joku voikin keksiä niin ihmeellisiä juttuja!
Mahtavina kokemuksian raskaammalta puolelta löytyvät Rainbow, Deep Purple ja Pink Floyd, mutta niistä en jaksa kirjoittaa. Menisi muuten koko yö muistellessa heidän mahtavia keikkojaan ;)- Retkuilija
livebändi.Tampereella tuli nähtyä. Ian Gillanin ääni vaan alkaa olla loppu mutta onhan noita ikävuosiakin sentään yli kuuskymmentä.
- Näkijä
Retkuilija kirjoitti:
livebändi.Tampereella tuli nähtyä. Ian Gillanin ääni vaan alkaa olla loppu mutta onhan noita ikävuosiakin sentään yli kuuskymmentä.
Purple on kyllä nykyään hyvin väsynyt livenä. Hyvin tylsää ja rutiininomaista.
2006 Helsingissä tuli nähtyä ja ei kyllä nykykunto vakuuta. Levytykset on nykyään vielä kohtalaisia. - Retkuilija
Näkijä kirjoitti:
Purple on kyllä nykyään hyvin väsynyt livenä. Hyvin tylsää ja rutiininomaista.
2006 Helsingissä tuli nähtyä ja ei kyllä nykykunto vakuuta. Levytykset on nykyään vielä kohtalaisia.eivät osaa tunnelmoida.
- pienionkaunista
listauksessahan on paljon sellaisia, joiden shöyt on tehty suurella rahalla. Gunnareilla ja Nirvanalla esim. oli kovia keikkoja uransa alkuaikoina, mutta Nirvanan pilas huumeet love ja Gunnarit keskinäinen kateus ja riidat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499