Haluaisin nyt rehellisen mielipiteen tuntemattomilta ihmisiltä koskien avioliitoani. Olenko alistetussa asemassa?
Elän omasta miellestäni onnellisessa avioliitossa venäläisen miehen kanssa. Hän työskentelee lääkärinä ja on asunut Suomessa 10 vuotta. Moni suomalainen tuttavani ja ystväni ovat sanoneet, että mieheni tietyt käytöstavat alistavat minua ja laittavat minut alempaan asemaan. Kerran, yksi rouvat kehtasi vihjailla järjestämissämme juhlissa koko juhlaväen kuullen, että tekee rikosilmoituksen ihmisoikeusrikkomuksesta, mikäli mieheni jatkaa samaan malliin.
Kolmen vuoden avioliiton jälkeen minusta tuntuu, että kyseinen mies osoittaa käytöksellään minua kohtaan arvostusta, jota harvat suomalaismiehet vaimojaan kohtaan osoittavat ja tästä ystäväni/tuttavani ovat kateellisia.
- Jos olen myöhään töissä, mieheni tulee hakemaan minut. Myös koiran viemme yhdessä iltalenkille. Käymme aina, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, yhdessä kaupassa. Ulkona käymme yhdessä, lukuun ottamatta käyntejä vanhempien luona.
*Mieheni perustelee tätä huolenpitona; pelkää, että minulle jotain käy iltamyöhään, koska silloin liikkuu kaiken maailman hörhöjä. Kaupassa hän aina pakkaa laukut ja kantaa niitä autoon/kotiin, ettei minun tarvitse. Hän haluaa käydä kanssani joka paikassa, ettei minulle mitään pahaa satu.
*Sivustakatsojien miellestä mieheni seuraa liikaa minua ja yrittää täten kontrolloida menojani.
*Minusta tuntuu erittäin mukavalta, ettei tarvitse tuntia julkisilla kulkea, kun alle puolessa tunnissa pääsee autolla kotiin. Itselläni kun ei ole ajokorttia. Myös yhteislenkit ovat erittäin mukavia, kun on juttuseuraa. Erittäin kivaa, kun ei tarvitse laukkuja raahata. Turvallinen olo tulee, kun on aina joku tukena.
- Menin nuorena naimisiin, 19-vuotiaana, mutten ole edelleenkään hankkinut lapsia.
*Haluan päättää opiskeluni rauhassa ja vasta hankittuani työpaikan ruveta lasten tekoon. Mieheni kunnioittaa päätöstäni. Ja minkäs sille voi, jos sen tosirakkauden tapasi nuorena. Seurustelimme vuoden, jonka jälkeen venäläisen tavan mukaan minua kosittiin. Avioituminen oli vapaan tahtoni päätös.
*Sivustaseuraajat ristivät vanhempani kauheiksi lapsensa rääkkääjiksi, kun naittivat nuoren tytön 25-vuotiaalle miehelle. Ja miksei ole lapsia? -kysymys kysytään yhtä uudelleen ainakin kuukausittain.
- Kotona teemme kaikki kotityöt yhdessä; jaetaan urakka tasapuolisesti, pistetään musiikki soimaan ja välillä jopa pelleillään siinä viikkosiivouksen lomassa. Kotona minä teen ruoat, mutta mies auttaa siivouksessa, hoitaa tekniset työt, kuten rikkoutuneen elektroniikan ja tietokoneen, sekä auttaa koiran hoidossa. Ikinä en puhu mieheni päälle, enkä muutenkaan kauheasti juttele miespuolisten henkilöiden kanssa ilman sen kummempaa pakkoa.
*Minä osaan kokata, kun taas miehelle jo munakkaan tekeminen on vuosisadan projekti, joten hän voi vaikka tiskata tai imuroida sillä aikaa, kun kokkaan. Jos hän tulee töistä minua myöhempään, teen hänelle ruoat valmiiksi. Myös juhlatilaisuuksissa hoidan tarjoilun yksin. Rakastan yli kaiken kokkaamista! Me ei viikottaiseen yhteissiivoukseen niin vakavasti suhtauduta, vaan lyödään koko homma leikiksi ja vaikka siivottua tuleekin, niin silti meillä on yhteistä hauskaa. Minä en puollestani ymmärrä elektroniikasta hölkäsen pöläystäkään, joten parempi on osaavan se hoitaa. Koira on yhteinen projektimme, joten sen hoitoon osallistuvat molemmat. Minulla on usein erilaiset puheeenaiheet miesten kanssa, joten mielummin juttelen naisten kanssa. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi osoittaa epäkunnioitusta puhuen toisen päälle.
*Sivustaseuraajat usein säälivät asemaaani "nyrkin ja hellan välissä".
- Mieheni ei tykkää karaokebaareista, kaljasta ja (hänen sanojensa mukaan) "suomalaisäijien mielikuvituksettomista mahtailuista". Kun mieheni on poissa, esim. muualla Suomessa tekemässä leikkausta, en käy paljoakaan ulkona, vaan käytän suurimman osan ajastani koiran ulkoiluttamiseen ja kouluttamiseen, mieheni usein soittelee ja kyselee kuulumisiani.
*Jokaisella on omat mieltymyksesä. Mitä ihmettä teen yksin pihalla ja kaiken maailman bileissä ilman miestäni? Kuunnella taas ihmisten turhanpäiväisiä juoruja ja olla toisten miesten kuolaavien katseiden kohteena. M>ielummin ollaan koiran kanssa enenmän yhdessä ja tehdään kaikkea hauskaa. Mieheni haluaa varmistaa, että minulla on kaikki hyvin. Ihan normaalia huolenpitoa läheisesestä ihmisestä.
*Sivustaseuraajat sanovat, että olen kotona kuin vankilassa.
- Kun meille tulee erimielisyyksi, istumme hetkeksi ja keskustelemme asiat läpi. Emme meuhkaa emmekä tappele.
*Sivustaseuraajat sanovat, etten uskalla miehelleni pistää vastaan, kun hän lyö minua.
Olenko alistettu?
39
1684
Vastaukset
- nainen_vaan
Mistä ihmeestä sivustaseuraajien päätelmät tulevat? Ei, venäläiset miehet eivät alista naisia, vaan enemmän arvoistavat ja suojelevat naisiaan, kuin suomalaiset. Kyllä, mies maksaa kaiken elämisen ja vaimo tuhlaa omat rahansa 95 prosenttisesti omiin menoihinsa. Ketään ei alisteta, vaan eletään liitossa, jossa jokaisella on omat, erillaiset tehtävät.
Minusta tuntuu, että Suomessa pyritään ensin itsenäistymään ja vasta sitten mennään naimisiin. Suomalaisilla naisilla on mahdollisesti huono omatunto, jonka he purkavat äärifeminiinisyytenä eli yrittävät alistaa miehen ja pitää hänet kurissa. En ole ainuttakaan nähnyt suomalaista avioliittoa, jossa elettäisiin tasavertaisia suorittaen erillaiset tehtävät. Aina vaan jompi kumpi osapuoli pyrkii olemaan korkeammassa asemassa. Eikö se sitten ole alistamista tai, vähintäänkin rasittavaa, tuo loputon valtataistelu?- *********
Minkä ikäinen olet?
Kysymys "Olenko alistetussa asemassa?" tuntuu hieman erikoiselta. Jos sinusta tuntuu hyvältä elämässä ja tiedät, että on monia vaihtoehtoja, mutta silti olet tyytyväinen, niin tuskin sitten olet alistettu.
Onko sinulla ollenkaan hyviä ystäviä? Et puhu heistä mitään. Saatko olla heidän kanssaan koskaan vai tuleeko miehesi silloinkin väliinne? Sellainen tuntuisi oudolta.
Suhde ei ole tasapainoinen, jos olet miehesi kanssa vain sen takia, että hän maksaa esimerkiksi opiskeluelämäsi. Itsenäisyys on hyvä asia ja taloudellinen riippuvaisuus luo monesti alisteisuutta myös suhteeseen. Puhut toisten suhteiden alisteisuudesta, mutta et näe omassa suhteessasi lainkaan alisteisuutta. Se on aika erikoista. Työjako teillä vaikuttaa melko stereotypiseltä, on erikseen miesten ja naisten työt. Mitä miehesi sanoisi, jos pyytäisit häntä kokkaamaan?
Oletko koskaan ollut eri mieltä miehesi kanssa asioista ja sanonut sen? Onko mies lyönyt sinua koskaan? Onko mies haukkunut tai arvostellut sinua? Valehteleeko miehesi? Saisiko sinulla olla miespuoleisia ystäviä? - Happy you !
Tyytyväinen.NIIN MITÄ MERKITYSTÄ MUIDEN MIELIPITEILLÄ ON ! Voi olla että osa kumpuaa kateteudesta.Tuohan on just sitä "vanhanaikasta" kohteliaan miehen käytöstä.
Ehkä mulle hiukka liian holhoavaa.. Osaan liikkkua itsekkin. Mutta KUNINNGATTAREKSI tuossa itsensä tuntisi.
Ps. Suomalainen kasvatus on SYVÄLTÄ ! Pojille pitäisi opettaa tunteiden ilmaisua jo pienestä. Eikä se tyttöjenkään kasvatus kovin kummosta ole.
Lapsen yulisi tuntea olevansa arvostettu ja rakastettu. Mutta ei lellillitty. Eivätkä vanhemmat ole KAVEREITA vaan VANHEMPIA.Rajat ja rakkaus ! - nainen_vaan
********* kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Kysymys "Olenko alistetussa asemassa?" tuntuu hieman erikoiselta. Jos sinusta tuntuu hyvältä elämässä ja tiedät, että on monia vaihtoehtoja, mutta silti olet tyytyväinen, niin tuskin sitten olet alistettu.
Onko sinulla ollenkaan hyviä ystäviä? Et puhu heistä mitään. Saatko olla heidän kanssaan koskaan vai tuleeko miehesi silloinkin väliinne? Sellainen tuntuisi oudolta.
Suhde ei ole tasapainoinen, jos olet miehesi kanssa vain sen takia, että hän maksaa esimerkiksi opiskeluelämäsi. Itsenäisyys on hyvä asia ja taloudellinen riippuvaisuus luo monesti alisteisuutta myös suhteeseen. Puhut toisten suhteiden alisteisuudesta, mutta et näe omassa suhteessasi lainkaan alisteisuutta. Se on aika erikoista. Työjako teillä vaikuttaa melko stereotypiseltä, on erikseen miesten ja naisten työt. Mitä miehesi sanoisi, jos pyytäisit häntä kokkaamaan?
Oletko koskaan ollut eri mieltä miehesi kanssa asioista ja sanonut sen? Onko mies lyönyt sinua koskaan? Onko mies haukkunut tai arvostellut sinua? Valehteleeko miehesi? Saisiko sinulla olla miespuoleisia ystäviä?Olen 22-vuotias. Minulla on pääosin naisystäviä, mutta myös muutama miestuttu löytyy. Käyn aina välillä kaveriporukalla ulkona ilman miestäni, kun juttelemme niitä naisten juttuja. Myös miestuttujani näen välillä, mutten koskaan kahden. En viitsi provosoida miestäni.
Mieheni on joskus joutunut itselleen laittamaan ruokaa, mutta silloin kolme pannut meni käyttökelvottomaksi ja lukuisia keittotarvikkeita rikkoutui. Jos ei osaa kokata, niin mielummin jättää tuon minulle. Tuskin hän kieltäytyy kokkaamisesta, sillä hän usein auttaa minua pikkuhommissa kuten perunan kuorimisessa tai vihannesten pilkkomisess, mutta pysyy keittiöstä visusti poissa.
Kun meille tulee erimielisyyksiä, istumme alas ja keskustelemme asiat läpi ilman huutamista ja väkivaltaa. Mieheni ei muutenkaan ole luonteeltaan agressiivinen. En ole ikinä kuullut hänen ketään haukkuvan, saatika itseäni. Hän saattaa antaa rakentavaa kritiikkiä ja parannusehdotuksia, muttei mitenkään ikävään sävyyn. Hän ei tykkää, kun pukeudun liian seksikkäästi - kaunis ei ole sama asia kuin puolialaston.
Ikinä en ole kokenut minkäänlaista väkivaltaa häneltä tai valehtelua. olemme hyvin avoimia toisiamme kohtaan. Minusta olemme ideaalitilassa, jossa aviomies ei ole pelkkä mies, vaan myös paras ystävä, jolle voi kaiken kertoa.
Taloudellisessa ahdingossa en koe olevani; jos ollaan avioliitossa, niin silloinhan kaikki on yhteistä. Mieheni ansaitsee minua enemmän ja siksi maksaa kaikki laskumme, yhteiset menomme ja kaikki minun menoni. Venäjällä näin eletään ja kukaan ei sitä taloudelliseksi ahdingoksi koe. - regkisdåogk
Happy you ! kirjoitti:
Tyytyväinen.NIIN MITÄ MERKITYSTÄ MUIDEN MIELIPITEILLÄ ON ! Voi olla että osa kumpuaa kateteudesta.Tuohan on just sitä "vanhanaikasta" kohteliaan miehen käytöstä.
Ehkä mulle hiukka liian holhoavaa.. Osaan liikkkua itsekkin. Mutta KUNINNGATTAREKSI tuossa itsensä tuntisi.
Ps. Suomalainen kasvatus on SYVÄLTÄ ! Pojille pitäisi opettaa tunteiden ilmaisua jo pienestä. Eikä se tyttöjenkään kasvatus kovin kummosta ole.
Lapsen yulisi tuntea olevansa arvostettu ja rakastettu. Mutta ei lellillitty. Eivätkä vanhemmat ole KAVEREITA vaan VANHEMPIA.Rajat ja rakkaus !hyvin kirjoitettu!
Mitä tosiaan sillä on väliä, mitä muut ajattelevat!? Jos ja kun aloittaja on onnellinen miehensä kanssa, muulla ei ole merkitystä. Kateus aiheuttaa helposti tuollaista pahansuopaista arvostelua. - ,,,,,,,,,,
"Minusta tuntuu, että Suomessa pyritään ensin itsenäistymään ja vasta sitten mennään naimisiin. Suomalaisilla naisilla on mahdollisesti huono omatunto, jonka he purkavat äärifeminiinisyytenä eli yrittävät alistaa miehen ja pitää hänet kurissa. En ole ainuttakaan nähnyt suomalaista avioliittoa, jossa elettäisiin tasavertaisia suorittaen erillaiset tehtävät. Aina vaan jompi kumpi osapuoli pyrkii olemaan korkeammassa asemassa. Eikö se sitten ole alistamista tai, vähintäänkin rasittavaa, tuo loputon valtataistelu?"
Ottamatta enempää kantaa aloitusviestiisi totean, että tuo on täysin totta. Nykyään melkein kaikki parisuhteet ovat yhtä valtataistelua. Suomessa on ollut tämä virallinen feministinen aivopesu-ohjelma jonka seurauksena naiset eivät enää uskalla toteuttaa perinteistä naisen roolia, vaan miehiä olisi päästävä nokittamaan keinolla millä hyvänsä, koska miehethän ovat vähempiarvoinen rotu (feminismin suuren viisauden mukaan). Tässä propagandassa on käytetty todella paljon tuotakin ilmaisua "nyrkin ja hellan välissä", ikään kuin kotia hoitava nainen olisi automaattisesti alistettu. Sitähän sinäkin täällä kyselet, että oletko alistettu, ilmeisesti siksi että koet ympäröivän yhteiskunnan yrittävän tolkuttaa sinulle että valitsemastasi elämäntyylistä johtuen olet alistettu, et vain tajua sitä itse vielä. - Liina Anniina
Jo sisso neitiseni! Että kettään ei alisteta silloin, kun vaimo TUHLAA omat rahansa 95 prosenttisesti omiin menoihinsa.
En viitsi kirjoittaa, mutta millä ilveen vehkeellä nainen ansaitsee elämisensä siinä tapauksessa?
Venäläinen mies maksaa siis fröökynän kaiken elatuksen ja pakolliset kulungit. Hmm.. mitäänhän ei saa ilmaiseksi, paitsi vauvat äidinmaitonsa.
Mies siis hyvää hyvyyttään ja suurta rakkauttaan ja inhimillisyyttään pitää pikku lemmikkikukkaansa? Nukkekoti?
Tämä neiti hyvä on alistamista. Olet myynyt itsesi lemmikiksi. Onko sitten lemmikki täyspäinen ja täysvaltainen.... sitä sopii pohtia. - Ehkä kateutta?
Liina Anniina kirjoitti:
Jo sisso neitiseni! Että kettään ei alisteta silloin, kun vaimo TUHLAA omat rahansa 95 prosenttisesti omiin menoihinsa.
En viitsi kirjoittaa, mutta millä ilveen vehkeellä nainen ansaitsee elämisensä siinä tapauksessa?
Venäläinen mies maksaa siis fröökynän kaiken elatuksen ja pakolliset kulungit. Hmm.. mitäänhän ei saa ilmaiseksi, paitsi vauvat äidinmaitonsa.
Mies siis hyvää hyvyyttään ja suurta rakkauttaan ja inhimillisyyttään pitää pikku lemmikkikukkaansa? Nukkekoti?
Tämä neiti hyvä on alistamista. Olet myynyt itsesi lemmikiksi. Onko sitten lemmikki täyspäinen ja täysvaltainen.... sitä sopii pohtia.Mielipiteesi vaihtelee laidasta toiseen..
Välillä toivottelet onnena AP.n hyvälle avioliitolle..välillä rinnastat hänet lemmikkieläimeen..jopa mielenterveydestäänkin olet huolissasi..?
AP vaikuttaa ihan normaalilta opiskelija neidolta, jolla nyt on vain hyväpalkkainen lääkäri mies..
Hyökkäyksesi on ihan aiheeton..vaikutat juuri tyypilliseltä valtataistelueukolta, joka ei pysty osallistumaan keskusteluihin vetämättä hernettä nokkaansa.Miesten painajaisunelta.. - Liina Anniina
Ehkä kateutta? kirjoitti:
Mielipiteesi vaihtelee laidasta toiseen..
Välillä toivottelet onnena AP.n hyvälle avioliitolle..välillä rinnastat hänet lemmikkieläimeen..jopa mielenterveydestäänkin olet huolissasi..?
AP vaikuttaa ihan normaalilta opiskelija neidolta, jolla nyt on vain hyväpalkkainen lääkäri mies..
Hyökkäyksesi on ihan aiheeton..vaikutat juuri tyypilliseltä valtataistelueukolta, joka ei pysty osallistumaan keskusteluihin vetämättä hernettä nokkaansa.Miesten painajaisunelta..Vai lääkityksen vaihtaminen.
Kai huomasit, että tässä foorumissa on kaksi eri nimimerkkiä kirjoittelemassa: "Nixukka" ja "nainen _vaan". Mielestäni he ovat eri ihmiset, ja siksi erilaiset vastaukset.
Syvennypä heidä viesteihin tarkemmin!
Nixukka ei kirjoittanut mitään 95% tuhlailustaan ja miehen siivellä elämisestä. - Miehet miehiksi taas
Liina Anniina kirjoitti:
Tämä neiti hyvä on alistamista. Olet myynyt itsesi lemmikiksi. Onko sitten lemmikki täyspäinen ja täysvaltainen.... sitä sopii pohtia.Nixukka.
Siunausta sinulle ja miehellesi. Iloitsen puolestasi, että saat kokea oikeanlaista, Rakkautta ja huolenpitoa miehesi puolelta, Minäkin kunnioittaisin ja Rakastaisin tuollaista miestä, joka pitää vaimostaan huolta, ja on ystävä sekä perheen suojelija ,kuten kuuluu ollakkin Jumalan suunnitelman mukaan!! Toivon teille onnea ja Rakkautta yhteiseen elämäänne!! (Kateus on suurin syyttäjä) sitä pitää varoa!!!
- ladyface
pidä kiinni kynsin hampain ihana mies sulla ja venäjältäkö tuollaisia vain löytää
nauti elämästäs ihanan miehes kanssa
voi ko joskus sattuis samanlainen kohdalle
ihan kateeksi käy:) - Hoipertelija
Miehellä on hyvä ura ja hän haluaa myös hyvän vaimon mikä näyttää uloskin päin hyvältä kaikkien silmissä, koska sillä pätee myös työelämässäkin. Kun sinä kerta haluat elää noin ja se on itsellesi ookoo niin nauti hyvä ihminen olostasi äläkä välitä mitä muut asioista tuumaavat!
Itse taas en halua lokeroitua ainoastaan yhteen muottiin vaan haluan tehdä muutakin, haluan nähdä ja kokea, olla mukana menossa ulkomaailmassakin. Riitoja tulee olemaan aina eikä niitä voi pelkästään mallikkaasti keskustelemalla ratkaista, mitkä tavat tietenkin riippuvat parisuhteen osapuolista ja suhteesta mitä tehdään ja kuinka. Tosin itse en usko, että aina kaikki voi olla pelkkää ruusuilla tanssimista ja miehet ovat aina miehiä, vaikka voissa paistaisi ja rusetin päälle lykkäisi. Naisen pitää olla vahva jos meinaa miehen kanssa elää ja olla.
Hyvästä elämästä huolimatta älä ikinä sulje silmiäsi muulta maailmalta ja toisenlaiselta elämältä :) Seiso vahvasti omana itsenäsi, naisena ja tiedä mitä tahdot äläkä anna muiden sitä määrätä.- Kurtsukka
Hassu juttu tuo aloitus, ihan sellainen kurssilta hankittu. Ja aivan turha . Kaikki tuntuu olevan ihan hyvin,rakkautta ja huolenpitoa riittää. Vapaudesta en tiedä. Mutta miksi marista jos tuttavat arvostelevat, vaihda ystäviä ja saat olla rakkaasi ja vain rakkaasi seurassa. Ja jos ei ala pikkuhiljaa ahistaa niin hyvä niin.
Ole tyytyväinen, se on sun valintasi, mutta älä sitten valita jos huolehtivaisuus muuttuu känättävän ukon kyttäämiseksi. Kestä se kuin nainen tai vapaudu, ota aivot narikasta ja turvaudu kaksoiselämään ja sen mukanan tuomiin seikkailuihin mutta älä hyvä ihminen tuohon hätään alakaan lapsia tekemään, se voi rikkoa teidän harmonianne.
- Uskalla elää!!
Se nyt on aivan sama miten elelet ja kenen kanssa..aina niitä pahansuopia kateellisia löytyy..
Ja mikset sano, vastaan jos joku asia kirvelee..tuo lyöminenkin, mikset sano sille sivustaseuraajalle suoraan, ettei miehesi lyö?
Itse olen valinnut kotiäitiyden ja siihenkin on sitten kyllä kommentteja tullut, mutta kipakkana ihmisenä olen sulkenut arvostelijoiden suut..mitäs vittua heille minun ja mieheni ratkaisut kuuluvat?
Sinullekkin neuvoisin, että "kalkattajat" eivät ilkeilyjään lopeta, ennen kuin opit saamaan itse niin paljon itsevarmuutta, että saat suut suppuun omilla kommenteillasi..sen jälkeenkin selän takana riittää arvostelijoita. Jätä ne omaan arvoonsa..
Hyvä keino on myös sulkea ne ilkeimmät ystäväpiiristäsi. Itse olen tehnyt niin, ja hyväksi havainnut.
Mutta sehän se on se pointti sullakin tässä, että mitä väliä? Jos itse olet kerran tyytyväinen, niin so what?
Ja jos vaivaa jonkun kateellisen arvostelut, sano suoraan että pitää luulonsa omanaan, ei kiinnosta..!!
Moni ottaisi lääkärin niiiiiin mielellään ukokseen! - .................
No et sinä mitenkään alistetulta tuon perusteella kuulosta. Päin vastoin, asiasi taitavat olla melko hyvin - sinulla on ihana, luotettava mies, joka ottaa sinutkin kaikin tavoin huomioon. Taitavat kaverisi vain kateellisuuttaan narista, kun itsellään löytyy se perinteinen suomijunttimies asenteella "minun elämä, minun työ eli minun rahat, sinun siivous, sinun tiskit, minun oma aika ja kaljoittelu, mutta sinä et varmasti mene mihinkään".
- Meinari Einari
Vaihda kusipäät "kaverisi". Pidä miehesi.
- Happy you.
Tuo on miehen puhetta ! Oispa noita miehiä vain enemmän.. Pitääkin ostaa lippu ...To Ryssia my be..
- 9q8y
Sivustaseuraajat aukovat päätään koska huomaavat sen tehoavan sinuun, eli reagoit siihen. Hankkiudu eroon sivustaseuraajista, ongelma on hoidettu.
- kai tiedät?
Ehkä heillä on ennakkoluuloja? Tai olet sokea miehelle ja et huomaa asioita joita he huomaavat ja selittelet niitä viattomiksi jutuiksi ja miehen huomaavaisuudeksi jne. Ja, että teet kaiken täysin omasta tahdostasi ja miehellä ei ole osuutta asiaan.
Jos nyt oikeasti on noin kun kerrot en näe mitään omituista ja huolestuttavaa. Minä en pistäisi yhtään vastaan, jos mies hakisi minut töistä! Ja joskus hakeekin. Linja-autolla matkustaminen ei ole mielipuuhaani. Ja jos tosiaan menee esim. 30 min - 1 h kauemmin linja-autolla? Ja miksi koiraa ei voisi viedä yhdessä lenkille? Ihmiset käy usein yhdessä lenkillä, koiran kanssa tai ilman? Kaikki ei ehkä käy, jos ei toista vaikka kiinnosta ulkoilu. Yhteinen harrastus on hyvä juttu, minä käyn mieheni kanssa pyöräilemässä. Juoksemassa käyn yksin, koska mies ei pidä juoksemisesta.
"Hän haluaa käydä kanssani joka paikassa, ettei minulle mitään pahaa satu." Okei tuo "joka paikassa" vaikuttaa jo ehkä hieman oudolta. Mitä se "joka paikassa" tarkoittaa? Jos menet yksin tai ystäviesi kanssa ostoksille tai ystävällesi kylään, haluaako hän aina tulla mukaan? Tai jos menet vaikka kuntosalille ja mies ei ole kiinnostunut itse salilla kuntoilemisesta? Onko se varmasti sitä, että miestä pelottaa, että sinulle käy jotain? Vai onko mustasukkainen ja vahtii? Tai jos hän pelkääkin, onko se jo liioiteltua? Ei lapsiakaan voi koko ajan vahtia, että heille ei satu jotain. Ymmärrän kyllä sen, että yöllä pimeällä liikkuminen huolestuttaa. Mutta päivällä? Ja esim. ystäväsi luona?
"Ikinä en puhu mieheni päälle, enkä muutenkaan kauheasti juttele miespuolisten henkilöiden kanssa ilman sen kummempaa pakkoa."
Jos tuo on susta ok ja teet sen omasta tahdosta niin miksipä ei. Mutta jos et vaan juttele miesten kanssa, koska sinun miehesi ei tykkää siitä, se ei ole ok. Minusta on ihan normaalia jutella miespuolisten työkavereiden, naapureiden, tuttuvien, mieheni kavereiden, omien kavereiden kanssa? En tiedä koska olisi "pakko" puhua? Miksi et halua puhua toisten miesten kanssa? Toisen päälle puhuminen ei ole kohteliasta. Puhui sitten kenenkä vaan puheen päälle. Vahingossahan sitä voi sattua. Puhutko muiden puheen päälle? Jos et, niin se lienee normaalia sekin!
Jos et todella halua miehesi työmatkan aikana käydä missään, se on ok. Mutta onko asia näin vai pelkäätkö miehen suuttuvan? Voisitko mennä, jos haluaisit? Nämä on eri asioita. Itse en ole niin hyvännäköinen, että uskoisin kovin monen miehen kuolaavan perääni baarissa. Vaikka nätiksi minua on sanottu. Ja jos joku nyt katsoo, niin mitä sen väliä. Tuskin sitä huomaankaan. Jos baariin menen niin kavereiden kanssa tanssimaan. Mutta eipä mua yleensä sellainen huvita, on tullut käytyä nuorempana tarpeeksi baarissa. Ja meluisassa baarissa/yökerhossa on hankala jutella kavereiden kanssa. Harvemmin kyllä menemme muuta kuin ravintolaan syömään kavereiden kanssa. Tai tapaamme kavereiden kanssa jonkun kotona. Ja mieskin saa kavereidensa kanssa viettää vapaa-aikaa, oli se sitten baarissa tai muualla. Useimmiten viihdymme kyllä kotona kaksistaan. Kuten muutkin kaverimme.
Kotityötkin tehdään yhdessä. Minä ehkä enemmän siivoan. Mutta mieskin kyllä imuroi yms. Hän tekee useimmiten ruuan, koska on parempi ruuan laittaja. En näe siinäkään mitään kummallista, että sinä teet ruuan. Aika monessa suhteessa nainen tekee ruuan. Ja miehet ei osaa tehdä ruokaa lainkaan... Mutta ainahan yhdessä kokkaaminen voi olla mukavaa, ehkä voisit opettaa miestä tai hän auttaa sinua siinä jotenkin? Mutta jos noin on hyvä, niin mitäpä sitä muuttamaan.
Tuo on kyllä aika kauheaa, jos joku väittää ilman todisteita, että miehesi voisi lyödä sinua! Vakava syytös! Ilman muuta tuosta loukkaantuu, jos se ei pidä paikkaansa. Älä välitä muiden puheista ja vaihda kavereita, jos he eivät kunnioita yhtään miestäsi ja suhdettanne. Et kai sinäkään arvostele heidän puolisoita?
Omasta mielestäni on hyvä nähdä välillä myös ystäviä. Tietysti jos et pidä ystäviesi seurasta ja pidät heitä turhanpäivisinä juoruilijoina...
Miksi kysyt oletko alistetussa asemassa? Oletko itse alkanut epäilemään sitä jotenkin? Vai perustuuko tämä vain muiden sanomisiin? Jos olet täysin tyytyväinen ja et tunnista sellaista lainkaan, että alistuisit toisen tahtoon niin et ole alistettu! - vaikuttaa?
"Kerran, yksi rouvat kehtasi vihjailla järjestämissämme juhlissa koko juhlaväen kuullen, että tekee rikosilmoituksen ihmisoikeusrikkomuksesta, mikäli mieheni jatkaa samaan malliin."
Tuo tuntuu todella kummalliselta! Joko tuttavasi ovat kovin kummallisia itse tai sitten, et kerro ihan rehellisesti koko totuutta miehen käytöksestä. Jos miehesi käyttäytyy ihan normaalisti kuten tuosta kaikesta kertomastasi voisi päätellä niin miksi ihmeessä joku ilmoittaa tekevänsä rikosilmoituksen ihmisoikeusrikkomuksesta! Mitä juhlissa sitten tapahtui? Tuskin tuo nyt siitä johtui, että järjestit juhlat yksin? Usein naiset järjestää synttärijuhlat sun muut. Miehet ei juuri mitään tee. Muuta kuin ehkä tuovat alkoholit, jos juhlat ovat sellaiset, että alkoholia on tarjolla... Tietysti poikkeuksiakin on, mutta miehet eivät ole kovin innokkaita juhlien järjestelijöitä, eivätkä leivo ja laittele sapuskoja niihin.
Esim. siskoni mies ei koskaan kokkaa eikä juuri siivoa. Ja on hiukan mielestäni sovinistinenkin. Eipä kellekään ole tullut mieleenkään ilmoittaa hänestä mihinkään...! Tuntuisi aivan kummalliselta ja naurettavalta ajatukselta? - vaikuta siltä
"enkä muutenkaan kauheasti juttele miespuolisten henkilöiden kanssa ilman sen kummempaa pakkoa."
Jos olisit sinkku, juttelisitko miespuolisten kanssa ilman sen kummempaa pakkoa? Tai jos olisit jonkun muun kanssa naimisissa? Oletko ennen kuin tapasit miehen tehnyt niin? Jos et, lopetitko puhumisen itse vai sanoiko mies, että hän ei pidä siitä, kun puhut muiden miesten kanssa? Tai et saa puhua muiden kanssa? Jos puhut juhlissa, keskeyttääkö miehesi sinut? Että "minä puhun nyt, ole sinä hiljaa vaimo"? Tai kysytkö mieheltä luvan, että saanko puhua? Yritän tässä nyt vain hahmottaa mistä voisi olla kyse... Mitä mies on sanonut tai tehnyt josta ulkopuoliset on saaneet tuollaisen kuvan?
Voihan olla sekin, että he ovat todellakin kateellisia. Mutta jos niin moni on tuota mieltä? Ja kun kertomasi mukaan ei ole edes juuri mitään erityistä mitä kadehtia? Esim. oman huomioni mukaan kaikki meidän taloyhtiön koiralliset pariskunnat käy yhdessä ulkoiluttamassa koiraansa? Paitsi, jos tulevat eri aikaan kotiin töistä ja koirat pitää viedä heti ulos. Ei ole mitenkään poikkeavaa. Eikä nuo muutkaan asiat oikeastaan. Tottakai mies kantaa painavan kauppakassin? Vaimoko sen kantaisi ja mies ei kanna mitään? Enemmän siitä naiset voisi olla kateellisia, jos miehesi vielä laittasi sinulle ruuan valmiiksi aina kun tulet kotiin. Sitäkin tapahtuu joissakin perheissä. Eikä se ole yhtään kauhea juttu, päinvastoin! Tosin joku voisi pitää miestä alistettuna...
Ja miehesihän tiskaa ja imuroi, miten se on sinun alistamistasi? En mä kyllä keksi, mutta ehkä siihenkin on jollain hyvä selitys, miten se voisi sitä olla!- nainen_vaan
Ennen saatoi lähteä miesporukan kanssa ulos tai vaikkapa metsäretkelle. Naimisiin menon myötä en enää jää täysin miesseuraan, puhumattakaan siitä, että olisin vieraan miehen kanssa kahden. En viitsi turhaan ärsyttää miestäni, joten olen miesten kanssa tekemisissä vain työasioissa tai naispuolisen henkilön tai oman mieheni läsnäollessa. Mieheni ei varsinaisesti uhkaillut tai mitään muuta ikävää sanonut, mutta piti minulle "palaverin", jossa teki selväksi, ettei naimisissa olevalla naisella pitäisi olla mitään kahden keskistä asiaa vieraalle miehelle.
Okei, myönnän mieheni olevan mustasukkainen joltain osin, mutta miellestäni hän on oikeassa. Jotta turhat juorupuheet ja mahdolliset väärinkäsityksen vältetään, on parempi olla ajautumatta kahden keskisiin tilanteisiin. - Ehkä?
nainen_vaan kirjoitti:
Ennen saatoi lähteä miesporukan kanssa ulos tai vaikkapa metsäretkelle. Naimisiin menon myötä en enää jää täysin miesseuraan, puhumattakaan siitä, että olisin vieraan miehen kanssa kahden. En viitsi turhaan ärsyttää miestäni, joten olen miesten kanssa tekemisissä vain työasioissa tai naispuolisen henkilön tai oman mieheni läsnäollessa. Mieheni ei varsinaisesti uhkaillut tai mitään muuta ikävää sanonut, mutta piti minulle "palaverin", jossa teki selväksi, ettei naimisissa olevalla naisella pitäisi olla mitään kahden keskistä asiaa vieraalle miehelle.
Okei, myönnän mieheni olevan mustasukkainen joltain osin, mutta miellestäni hän on oikeassa. Jotta turhat juorupuheet ja mahdolliset väärinkäsityksen vältetään, on parempi olla ajautumatta kahden keskisiin tilanteisiin.Juttelen naapurin miehen kanssa useinkin kun pihassa nähdään. Ja mieheni kavereiden ja ystävieni miesten, jos törmään heihin jossain. Eräs naispuolinen naapurini menee toisen naapurin miehen kyydillä töihin. Kun ovat samassa työpaikassa. En usko siitä mitään juorupuheita syntyneen. Minusta se on ihan normaalia... Niin kuin miehestänikin ja monesta muusta. Epäilystä ehkä herättäisi, jos naapurin nainen ja toisen naapurin mies viettäisi jatkuvasti aikaa yhdessä ja hipsisivät aikaisin aamulla toistensa luota. Kun oma puoliso ei ole kotona...
Ja tietysti myös töissä luonnollisesti puhutaan miesten kanssa. Joskus jopa palaveeraan miehen kanssa kaksin. En näe siinä mitään sen kummempaa kuin naisen kanssa keskustelusta. Tai vaikka sukulaismiehen. Ei siinä ole mitään "viritteisyystä". Itsestähän se kiinni on, onko jotain "ajatuksia" muista miehistä vai ei. Ja flirttailut yms. on asia erikseen! Vaikka joku pitää jopa pientä flirttiä sallittavana. Ymmärrän, jos firman pikkujoulut huolestuttaisi... Miehesi on tuntuu olevan normaalia mustasukkaisempi, jos ärsyyntyy pelkästä miehen kanssa juttelemisesta!
Epäluulot ei luulisi johtuvan noista koiran ulkoiluttamisista, kotitöistä, ostoksien maksamisesta, yhdessä kaupassa käymisestä, töistä hakemisesta... ne on ihan tavallisia asioita monessa parisuhteessa. Mutta ehkä tuo miesten kanssa oleminen/puhuminen on vähän erikoisempaa. Se saattaa ainakin joissakin herättää kummastusta. Vaikka siinä ei olisi kyse alistamisesta. Mutta kun se on erilaista, mihin toiset ovat tottuneet. Joissakin kulttuureissahan on tapana, että nainen ei ole koskaan muiden miesten (sukulaista lukuunottamatta?) kanssa ilman, että joku "esiliina" on mukana. Ja näitä kulttuureita pidetään usein naista alistavana. Mutta jos nämä on sinun ajatuksiasi myös, eikä miehen sinuun iskostamia, en näe ongelmaa. Mutta luulen, että miehesi mustasukkaisuus voisi olla se mistä ystäviesi/tuttaviesi epäluulot ovat heränneet. Voi olla tietysti, että heillä on jo valmiiksi joku asenne ja he etsivät merkkejä kaikesta. Ja kääntävät ihan normaalijututkin jotenkin epäilyttäväksi. Kuten, että mies maksaa jotain. Hyvänen aika, aika monen naisen mies maksaa joskus jotain! Toivottavasti ainakin!
Onko miehesi aina oikeassa ja päätyykö eri mielisyytenne aina siihen, että sinä annat periksi ja toteat miehen olleen oikeassa ja teette niin kuin mies tahtoo? Nämä on ehkä enemmänkin niitä juttuja mitä kannattaa miettiä. - ehkä?
Ehkä? kirjoitti:
Juttelen naapurin miehen kanssa useinkin kun pihassa nähdään. Ja mieheni kavereiden ja ystävieni miesten, jos törmään heihin jossain. Eräs naispuolinen naapurini menee toisen naapurin miehen kyydillä töihin. Kun ovat samassa työpaikassa. En usko siitä mitään juorupuheita syntyneen. Minusta se on ihan normaalia... Niin kuin miehestänikin ja monesta muusta. Epäilystä ehkä herättäisi, jos naapurin nainen ja toisen naapurin mies viettäisi jatkuvasti aikaa yhdessä ja hipsisivät aikaisin aamulla toistensa luota. Kun oma puoliso ei ole kotona...
Ja tietysti myös töissä luonnollisesti puhutaan miesten kanssa. Joskus jopa palaveeraan miehen kanssa kaksin. En näe siinä mitään sen kummempaa kuin naisen kanssa keskustelusta. Tai vaikka sukulaismiehen. Ei siinä ole mitään "viritteisyystä". Itsestähän se kiinni on, onko jotain "ajatuksia" muista miehistä vai ei. Ja flirttailut yms. on asia erikseen! Vaikka joku pitää jopa pientä flirttiä sallittavana. Ymmärrän, jos firman pikkujoulut huolestuttaisi... Miehesi on tuntuu olevan normaalia mustasukkaisempi, jos ärsyyntyy pelkästä miehen kanssa juttelemisesta!
Epäluulot ei luulisi johtuvan noista koiran ulkoiluttamisista, kotitöistä, ostoksien maksamisesta, yhdessä kaupassa käymisestä, töistä hakemisesta... ne on ihan tavallisia asioita monessa parisuhteessa. Mutta ehkä tuo miesten kanssa oleminen/puhuminen on vähän erikoisempaa. Se saattaa ainakin joissakin herättää kummastusta. Vaikka siinä ei olisi kyse alistamisesta. Mutta kun se on erilaista, mihin toiset ovat tottuneet. Joissakin kulttuureissahan on tapana, että nainen ei ole koskaan muiden miesten (sukulaista lukuunottamatta?) kanssa ilman, että joku "esiliina" on mukana. Ja näitä kulttuureita pidetään usein naista alistavana. Mutta jos nämä on sinun ajatuksiasi myös, eikä miehen sinuun iskostamia, en näe ongelmaa. Mutta luulen, että miehesi mustasukkaisuus voisi olla se mistä ystäviesi/tuttaviesi epäluulot ovat heränneet. Voi olla tietysti, että heillä on jo valmiiksi joku asenne ja he etsivät merkkejä kaikesta. Ja kääntävät ihan normaalijututkin jotenkin epäilyttäväksi. Kuten, että mies maksaa jotain. Hyvänen aika, aika monen naisen mies maksaa joskus jotain! Toivottavasti ainakin!
Onko miehesi aina oikeassa ja päätyykö eri mielisyytenne aina siihen, että sinä annat periksi ja toteat miehen olleen oikeassa ja teette niin kuin mies tahtoo? Nämä on ehkä enemmänkin niitä juttuja mitä kannattaa miettiä.""piti minulle "palaverin", jossa teki selväksi, ettei naimisissa olevalla naisella pitäisi olla mitään kahden keskistä asiaa vieraalle miehelle."
Kuinka monen mielestä olisi kummallista, jos hänen miehensä pitäisi hänelle tämmöisen palaverin? Minun mielestäni ainakin olisi!! Mutta kukin parisuhde ja ihmiset ovat erilaisia. Jos olet onnellinen ja tyytyväinen, etkä tunne itseäsi alistetuksi. Niin mitäpä se muille kuuluu. Se on teidän asianne! Miksi edes kysyt muilta, että oletko alistettu? Oletko omasta mielestäsi? Mitä sen on väliä, mitä muut ajattelee? Ymmärrän, että ystäviesi/tuttaviesi käytös on ärsyttävää ja loukkaavaa. Mutta se on taas toinen juttu...
- Cloetta..
Asiat menevät kuvailemallasi tavalla monessa suomalaisessakin avioliitossa. En oikein ymmärrä, ketä tarkoitat sivustaseuraajilla; onko joitakin tiettyjä ihmisiä jotka koko ajan seuraavat avioliittoasi vai eri ihmiset eri tilanteita? Vai kuvitteletko vain toisten ihmisten ajatuksia?
Joka tapauksessa on erikoista, että suht tavallisisa asioita täällä pohdit ja ennen kaikkea huolehdit siitä, miten muut käsittävät asioita; onko se sinulle ongelma? Eikö ole tärkeintä, että te ymmärrätte toisianne miehesi kanssa ja toimitte niin, kuin teille on parasta.
Älä kuitenkaan niputa meitä naisia "suomalaisiksi naisiksi", jotka sitä ja tätä. Olet itsekkin suomalainen, joten kaikki eivät ole samanlaisia. MOni suomalainen mies huolehtii paljon enemmänkin.- nainen_vaan
Itse asiassa vanhempani ovat entisestä Neuvostoliitosta kotoisin, joten itsekin olen saanut runsaasti slaavilaisia vaikutteita, vaikka Suomessa synnyin. On hyvin kiistanalainen kysymys kansallisuudestani, mutta se ei tähän keskusteluun kuulu.
Sivusta seuraajat eli kaverit ja tuttavat omaavat runsaasti ennakkoluuloja venäläisiä miehiä kohtaan; hakkaamalla pakottavat vaimonsa hellan ja uunin väliin, taloudellisesti alistavat, juovat vodkaa, käyvät naisissa ja pitävät samaan aikaan ulospäin onnellisen perheen kulisseja. Nämä ennakkoluulot ovat erittäin ikäviä ja niihin törmää yllättävän usein.
En kauheasti niistä välittäisi, jos en kuulisi aina välillä kommentteja, jotka sisältävät näitä ennakkoluuloja. Kun yritän korjata ennakkoluuloja, niin heti alkaa voivottelu tyyliin "Voi reppana, kun et edes omaa mielipidettäsi uskalla sanoa!" Ikävimmät tilanteet ovat ne, jolloin olemme jossain porukalla ja mieheni maksaa jotain. Heti se "taloudellinen alistus" saa tukea, ja siitä se mielikuvitus ihmisillä pääsee valloilleen!
Niin kuin totesit, suomalaisetkin miehet ovat yhtä huollehtivaisia ellei huollehtivaisempiakin, mutta silti venäläisen samat teot tulkitaan liian usein negatiivisiksi. Minua vaan ärsyttää tuo ennakkoluuloisuus ja sen purkaminen! Tuntuu, että kaikki pakotetaan samaan muottiin suomalaisen miehen kanssa naimisiin. Ei saa olla onnellinen ulkomaalaisen kanssa. - temmattua
nainen_vaan kirjoitti:
Itse asiassa vanhempani ovat entisestä Neuvostoliitosta kotoisin, joten itsekin olen saanut runsaasti slaavilaisia vaikutteita, vaikka Suomessa synnyin. On hyvin kiistanalainen kysymys kansallisuudestani, mutta se ei tähän keskusteluun kuulu.
Sivusta seuraajat eli kaverit ja tuttavat omaavat runsaasti ennakkoluuloja venäläisiä miehiä kohtaan; hakkaamalla pakottavat vaimonsa hellan ja uunin väliin, taloudellisesti alistavat, juovat vodkaa, käyvät naisissa ja pitävät samaan aikaan ulospäin onnellisen perheen kulisseja. Nämä ennakkoluulot ovat erittäin ikäviä ja niihin törmää yllättävän usein.
En kauheasti niistä välittäisi, jos en kuulisi aina välillä kommentteja, jotka sisältävät näitä ennakkoluuloja. Kun yritän korjata ennakkoluuloja, niin heti alkaa voivottelu tyyliin "Voi reppana, kun et edes omaa mielipidettäsi uskalla sanoa!" Ikävimmät tilanteet ovat ne, jolloin olemme jossain porukalla ja mieheni maksaa jotain. Heti se "taloudellinen alistus" saa tukea, ja siitä se mielikuvitus ihmisillä pääsee valloilleen!
Niin kuin totesit, suomalaisetkin miehet ovat yhtä huollehtivaisia ellei huollehtivaisempiakin, mutta silti venäläisen samat teot tulkitaan liian usein negatiivisiksi. Minua vaan ärsyttää tuo ennakkoluuloisuus ja sen purkaminen! Tuntuu, että kaikki pakotetaan samaan muottiin suomalaisen miehen kanssa naimisiin. Ei saa olla onnellinen ulkomaalaisen kanssa.Niin no ei pidä tietysti yleistää, mutta jotkut venäläiset naiset valittaa, että venäläiset miehet ovat alkoholisteja ja hakkaavat. Ja suomalaiset miehet ovat kilttejä. Joka maasta varmaan löytyy kaikenlaisia tapauksia. Ei se tietysti tarkoita, että jos jotkut miehet ovat sellaisia, että sinun miehesi on.
- . . .
nainen_vaan kirjoitti:
Niin kuin totesit, suomalaisetkin miehet ovat yhtä huollehtivaisia ellei huollehtivaisempiakin, mutta silti venäläisen samat teot tulkitaan liian usein negatiivisiksi. Minua vaan ärsyttää tuo ennakkoluuloisuus ja sen purkaminen! Tuntuu, että kaikki pakotetaan samaan muottiin suomalaisen miehen kanssa naimisiin. Ei saa olla onnellinen ulkomaalaisen kanssa.Osoita, että osaat sanoa mielipiteesi, ja tokaise että "minä osaan sanoa mielipiteeni, ja se on että olet vain kateellinen, koska minun mieheni on joka suhteessa parempi kuin mitä sinun miehesi on/mitä sinä tulet koskaan löytämään"
Tylysti sanottu, mutta niin on sekin epäily, että et osaisi tai uskaltaisi sanoa mielipidettäsi.
Jos olet tyytyväinen, mitä sinä muita kuuntelet. Sen kun vaan olet tyytyväinen! Mitä se muille kuuluu! Ihan kunnollista elämäähän tuo on.
- sussu30
Mahtavaa! Mun suomalainen mies on ihan samanlainen ja minulla on myös sellainen olo, että minulla on arvostava ja huolehtiva mies. Hän ei kuitenkaan rajoita tekemisiäni tai harrastuksiani millään muotoa. Päinvastoin kannustusta, huolenpitoa ja arvostusta tulee päivittäin. Olkaamme siis onnellisia!
- Kay
Kertomuksesi perusteella kuvittelen, että miehesi voi olla sinulle mustasukkainen. Puhelinsoitoillaan jatkuvasti, ja se että teette esim. ulkoilut yhdessä todistaa että hän tietää tarkalleen joka hetki missä sinä olet ja mitä teet, olenko oikeassa? Ja "palaveri" ettei saisi muiden miesten kanssa olla tekemisissä ... ?
Muuten liittonne varmasti on onnellinen, jos itsekin niin tunnet.
Olen utelias vain, mitä kutsuilla tapahtui, saadakseen vieraat reagoimaan tällä tavoin, ilmoitus ihmisoikeuden rikkomisesta jne? Et kerro yksityiskohtia. Voihan olla etta miehesi joku kommentti sai naiset näkemään punaista, mitä siis sanottiin?
- Arvostettu vaimo
"kyseinen mies osoittaa käytöksellään minua kohtaan arvostusta, jota harvat suomalaismiehet vaimojaan kohtaan osoittavat"
Minulla on tämmöinen harvinaisuus (?) miehenä! Eli mies joka arvostaa ja osoittaa arvostusta minua kohtaan. Kukaan nainen ei kuitenkaan onneksi ole minua kohtaan käyttäytynyt noin. Johtuuko pelkästään mieheni kansallisuudesta sitten vai mistä. Sano vaan suoraan arvostelijoille miltä sinusta heidän käytös tuntuu ja että se on epäasiallista. Ja vältä heidän seuraa, jos mahdollista. Toivon mukaan sinulla on toisenlaisiakin ystäviä ja tuttavia.
Mistä nämä sivusta seuraajat tietää tai luulee tietävänsä, että olet kotonasi kuin vankilassa? Eivät kai he kokoajan ole teitä seuraamassa? - Toinen onnellinen
Mielestäni olet erittäin onnellisessa asemassa oleva nainen. Luultavasti kaverisi/ystäväsi ovat kateellisia sinulle, koska he itse kenties joutuvat odottamaan miestään baarista kotiin tai kaverit/omat menot ovat heidän miehilleen suhdetta tärkeämpiä.
Olen itse ollut suhteessa, jossa sain miettiä, mistä mieheni mahtaa löytyä vai löytyykö ylipäätään ollenkaan. Siinä tuli valvottua moni monituinen yö. Aikani menoa katsottuani jatkoin matkaa ja jätin hänet kulkemaan yksin valitsemiaan polkujaan. Päätöstä en ole sekuntiakaan katunut.
Nyt minulla on ihana mies, joka samoin kuin sinun miehesi, kohtelee minua kuin prinsessaa. Hän vie ja hakee, tekee ruokaa ja iltaisin tv:tä katsoessamme hieroo jalkani. Hän ei todellakaan kontrolloi minua ja voin käydä ystävieni kanssa ulkona ja harrastuksissa niin paljon kuin haluan. Totuus vaan on se, kuten itse varmaankin tiedät, että näin ihanan miehen vierestä ei halua kovin kauaksi aikaa lähteä pois. :o)) - Liina Anniina
Itsehän sen tiedät, oletko alistettu. Ihmettelen, miksi edes kysyt sitä, jos asia on sinulle selvää pässinlihaa.
Tosin muitakin menemisiä voi olla naisella kuin biletyksiä, joista kerrot ikään kuin tilanteesi vastakohtana. Naisella VOI olla harrastuksia ja yhdistystoimintaa, joihin menee yksinään ilman miestään.
Aika tiiviiltä tuo kanssakäymisenne tuntuu, joku sivullinen on tulkannut sen kontrolloimiseksi. Onko se sitä vai ei, mehän emme täällä kesk.palstalla pysty sitä sanomaan, varsinkin kun kuvailet nuinkin auvoisasti avioliittoanne.
Näkeekö miehesi suomalaismiehet vain karaokebaareissa juoksevina niljakkeina? Harmi. Suomalaisissa kun on muunkin tyyppisiä miehiä.
Onnea hyvälle avioliitollenne! - Onnea!
Olet täydellisessä avioliitossa ja ihmiset ovat sinulle kateellisia. Jo se että miehesi on lääkäri saa muut kateelliseksi koska hänellä on hyvät tulot ja voitte tehdä ja ostella mitä huvittaa. Älä välitä muiden mielipiteistä, nauti elämästäsi olet onnellisessa asemassa. Ajattele hän rakastaa juuri sinua ja sinä häntä. Tässä nähdään että jos on rahaa liitto voi hyvin, monet liitot hajoaa siihen kun rahat ei riitä mihinkään.
- 68-v
Olenko alistava, suomalainen mies?
Kirjoituksesi kuvaa melko yhdenpitävästi meidän 42-vuotista liittoamme.
Alun pitäen oli selvää, että minä vastaan perheen toimeentulosta ja muustakin turvallisuudesta.
Kotivuosien jälkeen vaimo meni osa-aikaiseen iltatyöhön.
Tapasi ihmisiä tuttavapiirimme ulkopuoleltakin.
Tähänkin saakka meillä oli ollut yksi yhteinen, kummankin käytettävissä oleva tili.
Kiertolaisvuosieni aikana vaimo joutui hoitamaan kaikki käytännön asiat.
Aloittassani kotiutumisen 15-vuotta sitten, laitoin askareet uusjakoon.
Ryhdyin toteuttamaan harrastustani, kokkailua.
Raaka-aineiden hankinnasta pöydän kattauksen.
Siivouksessa hoidan kaiken raskaamma ja lopustakin suurimman osan.
Olemme olleet kaikki lomamme ygdessä ja eläkeläisinä on yhteisiä matkoja tullut vuosittain 12 - 16 viikkoa.
Lisänä vaimon tyttöjen matkat.
Kokoaikaisessa työssä ollessani vaimo suunnitteli ja valmisteli, alustavan keskustelun jälkeen matkamme.
Olemme toteuttaneet vaimon mielitekoja timanteista, minkeistä ja aurinkoleijonista kiertomatkoihin ja risteilyihin.
Tosin minäkin olen halunnut mainitsemiani matkoja.
Vaimo on voinut aina luottaa siihen että pystyn tekemään päätökset ja vastaamaan niistä.
Näkemyseroja ei ole tullut lasten kasvatuksesta, raha-asioista eikä harrastuksista.
Ei yhteisistä eikä kummankin omista.
Heti, jäätyäni kotiin, vaimo antoi ajokorttinsa vanhentua.
Olen hoitanut kaikki kuljetustarpeet.
Viimeeksi tänä aamuna vein hänet ATK-kurssille ja odottelen iltapäivällä tietoa tarvitseeko hakea vai tuleeko hän jalkaisin.
Minustakin tuttaviemme säälittelevät reaktiot ovat hämmentäviä.
Ei enää nykyään mutta vuosia sitten.
Voi tuota E:a parkaa. Onse vaan niin pahasti jyrän alla.
Totuus ei voisi olla kauempana.
Jo aikoja sitten lopetin toiste parisuhteiden ja vuorovaikutuksien arvioinnin omaa arvomaailmaani vastaan.
Ei kaikki ole välttämättä niin miltä se minusta näyttää. - Mies
Joo, ne toiset naiset on vaan kateellisia sinulle.
Mulla oli vähän sama tilanne avioliiton alku aikoina, kaverit pyyteli baariin ja ties minne ja kun en halunnut lähteä niin syyttivät nahjukseksi joka on tossun alla.
Ollaan yhdessä oltu jo 20 vuotta ja vieläkin ollaan rakastuneita.
Kyllä meille molemmille on tullu kaikenlaisia ehdotuksia ja silti vaan on uskollisia toisillemme oltu.
Onhan se ikävä todeta että jotkun niin kovasti nauttivat toisten ongelmista ja haluavat väkisin ujuttaa epäillyksen siementä toisten onnen tielle.
Sitähän tuo on, muka ystävät ovat luoneet sinulle epäilyksen siemenen että elät alistettuna. Pidä miehesi ja oma elämäsi ja vaihda kaverisi. Tuon neuvon joku ylempänä antoi. - Kateus katoamaton...
Vähän samanlaista olen itsekkin saannut kuulla. Olen "hiukan" vanhempi nainen kuin sinä jo yli neljänkympin. Ollaan oltu mieheni kanssa kolmisen vuotta aviossa ja onni kukoistaa.
Mies on kyllä ihan kotimainen "kotkan poikii, ilman siipii" mutta juuri kuvailemasi kaltainen. Tekee pitkiä työpäiviä, osallistuu kotitöihin, kantaa kassit, ettei minun tarvitse. Yhdessä ulkoillaan ja tehdään muutenkin kaikenlaista. Hakee myös toisinaan töistä ja soittelee iltaisin työreissuiltaan.
Parikin naisihmistä on vihjaillut sen olevan epänormaalia. Emme myöskään juuri käy ravintoloissa jos ei syömistä lasketa mutta saan mennä aivan vapaasti ystävättärieni kanssa jos haluan, mieheni jopa tarjoutuu kuskaamaan jos siihen on tarvetta. Olen vaan sellaista kotona viihtyvää sorttia ja mielummin istun iltaa vaikka kotonani mieheni ja yhteisten tuttujen ja ystävien kera.
Myös ruuanlaitto on "harteillani" ihan yksinkertaisesti syystä, että olen parempi siinä. Mieheni hoitaa kyllä vastaavasti kaiken lampunvaihdosta autonrenkaiden vaihtoon.
En koe olevani alistettu vaan erittäin onnekas kun näinkin "vanhoilla" päivillä löysin näin ihanan miehen. Olen joskus nuoruudessani elännyt suhteessa jossa käytettiin monenlaisia keinoja minun alistamiseen ja lähdin siitä kahden pienen lapsen kanssa, kesti vuosia saada elämänsä raiteilleen ja itsetuntonsa tähän pisteeseen joten eiköhän jätetä omaan arvoonsa noiden kateellisten puheet ja ollaan onnellisia kun ollaan hyvät miehet löydetty. - ....
Minulla on ihan suomalainen mies ja meillä on aika samanlainen avioliitto,kuin teillä. Minä hoidan siivoukset,ruoanlaitot,leipomiset ja mies käy töissä ja tuo rahaa pöytään. Mieheni ei ole koskaan vähätellyt töitäni kodIn eteen,vaan muistaa kiittää ja sanoo vaikka : ihanaa,ku oot siivonnu,kiitos ym.
Minullakaan ei ole ajokorttia ja asumme kaukana keskustasta. Ainut kulkuväline,jolla kotoa pääsen,on mieheni kyyti. Käymme aina kaupassa yhdessä, joskus lähden mukaan vaan seuraksi,kun mies käy rautakaupoissa.
Ravintoloissa emme käy syömässä ( en pidä niistä),baareissa muutaman kerran vuodessa yhdessä,matkustelemme yhdessä ja teemme oikeastaan kaiken yhdessä. Miksi? Koska meillä on niin hyvä olla kahdestaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496605Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6642815Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931210- 841205
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891110
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 228875