Reilu ehdotus Timolle

Timo,

kun sinulla on mielestäsi selvä käsitys siitä, mitä 2000-luvulla adventismina opetetaan,
ja kun sinulla on se teologian käsikirjakin,
ja kun Luoja ei ole hyväksi nähnyt vielä päästää haudan lepoon niitä adventisteja, jotka teologisesti ovat jämähtäneet 1950-60 -luvuille,

ja kun joiden tänne kirjoittavien mielestä tämä palsta olisi tarkoitettu vain adventisteille,

eikö olisi reilua, kristillistä ja jopa armeliasta, että mitä pikimmin aloittaisit täällä sarjan, jossa senioriadventisteille oikein "kädestä pitäen" osoittaisit, missä asioissa heidän uskonnäkemyksensä ovat käyneet vanhentuneiksi ja miten niitä näkemyksiä pitäisi korjata?

Kyllä moni ikäihminenkin osaa käyttää nettiä.

Vai sallitko heidän kallistua hautaansa väärine näkemyksineen?

12

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • endtime.net

"Kyllä moni ikäihminenkin osaa käyttää nettiä."

Ja törmää tähän ..

Pedon Merkki Tulee Pian
      "Pedon merkki" toteutuu vasta, kun sunnuntaita lain avulla pakotetaan pitämään lepopäivänä, ja se tapahtuu mitä todennäköisimmin lähitulevaisuudessa.

Kauhea Rangaistus
      Raamattu paljastaa, että "pedon merkin" valitsijat tulevat saamaan kauhean rangaistuksen. He joutuvat kärsimään hirveitä tuskia

( http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm )

• lukea kirkon nettisivuilta kirkon viralliset opinkohdat selityksineen. Minua ei kiinnosta aloittaa täällä mitään, koska kaikkiin kirjoituksiini saan pelkkää lokaa niskaani TÄLLÄ palstalla. Olen joskus todennut ja totean jälleen, että koko palsta on turha.

Minkä opetan, sen opetan seurakunnissa. Olen myös päättänyt keskittyä enemmän nuoren polven opettamiseen.

Timo

• Elä sie kieroile Tim
        TimoFlink kirjoitti:

lukea kirkon nettisivuilta kirkon viralliset opinkohdat selityksineen. Minua ei kiinnosta aloittaa täällä mitään, koska kaikkiin kirjoituksiini saan pelkkää lokaa niskaani TÄLLÄ palstalla. Olen joskus todennut ja totean jälleen, että koko palsta on turha.

Minkä opetan, sen opetan seurakunnissa. Olen myös päättänyt keskittyä enemmän nuoren polven opettamiseen.

Timo

Viime vuonnahan vasta nämä sivut tuli joten kyllä tämä on adventismia nykyajassa ..
        http://www.endtime.net/kinfof.htm
        Sitä saa mitä tilaa eli sieltä Toivonlinnasta, 21500 Piikkiö, innokkaat tilaa jaettavaksi. Ihan niinkuin jehovalaiset lehtiään ja kristityt evank.traktaattejaan!

• Adventisti
        Elä sie kieroile Tim kirjoitti:

Viime vuonnahan vasta nämä sivut tuli joten kyllä tämä on adventismia nykyajassa ..
        http://www.endtime.net/kinfof.htm
        Sitä saa mitä tilaa eli sieltä Toivonlinnasta, 21500 Piikkiö, innokkaat tilaa jaettavaksi. Ihan niinkuin jehovalaiset lehtiään ja kristityt evank.traktaattejaan!

Mikä velvollisuus kenelläkään on alkaa kaltaiselesi puskasta huutelijalle vastailemaan?

• annu42
        TimoFlink kirjoitti:

lukea kirkon nettisivuilta kirkon viralliset opinkohdat selityksineen. Minua ei kiinnosta aloittaa täällä mitään, koska kaikkiin kirjoituksiini saan pelkkää lokaa niskaani TÄLLÄ palstalla. Olen joskus todennut ja totean jälleen, että koko palsta on turha.

Timo

Niin teen minäkin omassa seurakunnassani. Minulla on ihania kerholaisia, joille kerron Jeesuksen opetuksista. Nyt on aika kylvää kaikkien vesien varrelle ja jonakin päivänä Jumala korjaa sadon.

Kyllä me maallikot täällä voimme käydä katselemassa, miten maailma makaa... Aikanaan seurasin vastauksiasi, jotke olivat hyviä ja oikeita. "Ei helmiä sioille", sanoi minulle muuan vanhempi seurakuntalainen, kun kerran soitin johonkin radio-ohjelmaan, jonka hän sattui kuulemaan. Ellei ihmisellä ole Pyhän Hengen kosketusta, hän ei sinua kuule, vaikka kuinka selittäisit, mutta ne joille Herrra armossaan tuon kosketuksen antaa, ymmärtävät kirjoittamasi, ja se on täällä netissä etsittävissä. Kehotan hakemaan arkistosta, sieltä totuuttakin löytyy. Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan ja anova saa...

Toisaalta meidän on iloittava, kun ihmiset puhuvat meistä kaikkea pahaa, sehän tapahtui myös Jeesukselle, seurakunnan Päälle. Miten me voisimmekaan päästä vähemmällä? Mikä tapahtuu Päälle, tapahtuu myös ruumiille, joksi me olemme tulleet Hänen kutsustaan. Ollaan rohkealla mielellä, sillä Hän on luvannut olla kanssamme joka hetki maailman loppuun asti. Meidän varjelijamme ei torku!

• Hoksaaja
        TimoFlink kirjoitti:

Timo

Vastaa härnääjä Tuomas Kuonalle yhtään mitään : Tuomas-Kuonan pitäisi ensin siivota omat nurkkansa.

• Buhsmanni
        TimoFlink kirjoitti:

Timo

>>> Olen joskus todennut ja totean jälleen, että koko palsta on turha. >>>

Minusta tämä on erittäin hyvä palsta, jolla on paljon lukijoita.

>>> Minkä opetan, sen opetan seurakunnissa. Olen myös päättänyt keskittyä enemmän nuoren polven opettamiseen. >>>

Olet ilmeisesti päättänyt lyhentää työaikaasi radikaalisti, sillä käsittääkseni adventtikirkossa ei kovin montaa nuoren polven edustajaa ole. Ja ne jotka ovat, eivät taida saada valita siellä olemistaan, vaan kyseessä on ns. sukurasite. Toivottavasti sait kuitenkin palkkaasi hilattua ylös, vaikka työt vähenevät? Tosin palkkasi kustantajat vähenevät joka vuosi, niin kai se tulee kohta eteen saavutetuista eduista tinkiminen USA:n lahkoihinkin, eli itku lyhyestä ilosta.

Mutta ehkä sinne voisi pari nuortakin eksyä, jos aluksi luopuisitte epärationaalisen maailmankuvan levittämisestä, joka ei taida näinä päivinä enää purra kuin kaikkein toivottomimpaan osaan suomalaisista.

Itse tosin olen sitä mieltä, että pitäkää kiinni kynsin hampain tästä epärationaalisesta maailmankuvasta, sillä se pyyhkäisee teidät näiden höpöjärjestöjen kentältä nopeammin kuin arvaatkaan.

• alex-kasi
        TimoFlink kirjoitti:

Timo

En ole samaa mieltä, vai haluatko vain mukavia olosuhteita evankelioimisellesi? Muistahan kaikkia niitä jotka ovat panneet henkensä alttiiksi ja jopa kuolleet mielummin kuin luopuneet uskostaan Jumalaan.

Mutta ok - onhan se tärkeä tehtävä opettaa nuorisolle mitä Raamattu todellisuudessa kertoo meille.

Olen kuitenkin varma, että monet oppivat uskomattoman paljon Raamatusta tällä palstallakin, voin ihan kokemuksesta sanoa sen - olen itse oppinut ja tiedän että muutkin ovat, joten sivsn turhaa tämä ei ole.

Jumalan valtakunnassa iloitaan jokaisesta pelastuneesta - ja valitettavasti totuus on että myös adventisteja on harhateillä.

Mutta se mikä on parasta - on että täällä keskustelun jälkeen on Raamatun sanoma selvinnyt monelle aivan valtavasti, kun heidän uskostaan on karsittu pois kaikenlaisia ihmisoppeja .. joista pahin ainakin minun mielestäni on omaan "kuolemattomuuteen uskominen".

Ei kannata välittää posteista joiden kirjoittajilla ei ole tarkoituskaan keskustella asialklisesti (tyyliin Bushmanni).

Mutta ok, ymmärrän jos alkaa väsyttämään kun nämä kaikkitietävät sokeat laukovat "omia epäraamatullisia totuuksiaan" ja totta on sekin, että ei noihin "Kyllä tai Ei" vastauksia vaativien kirjoituksiin kannata vastata.

Mutta asiallisiin posteihin kannattaa sinunkin vastata kun/jos aikaa on, minun mielestäni.

alex :)

• TimoFlink kirjoitti:

Timo

Olet oikeassa, tämä palsta on todellakin täysin turha. Toisaalta alemman sarjan "painijoille" (joihin minäkin lukeudun) on tämä tietysti hyvää harjoitusta. Kun ja jos sinä Timo Flink otat kantaa täällä esitettäviin alakantin väitteisiin ja kysymyksiin, on se ikäänkuin heittäisi helmiä sioille, kun niihin ei kuitenkaan suhtauduta asiallisesti. Tarkoitushan on yksinomaan herjata, ja vaikka osaisit kirjoitta enkelten kielellä, niin ei se mitään autaisi, vastaukseksi saat vain herjaa.

• Hoksaaja

Käyttääja ymmärtää myös kirjoitetun sanoman Hyvä Tuomas-kuona: Tämän tähden ei kukaan palstalainen kaipaa Tuomas-kuonan antamia ohjeita. Ethän sinä voi vanhoille koirille opettaa mitään uusia temppuja!!!

Häirikkönä sinua pitävät kaikki kunnon Kristityt. Tällä palstalle pitäisi laittaa nimeksi Häiriköiden palsta. Timo on tehnyt hyvän päätöksen olla vastaamatta sinulle yhtään mitään. Suosittelisin sinulle hyvää neuvoa Hyvä Tuomas-kuona, että keskittyisit omien nurkkiesi siivouksiin ihan pilkun tarkkuudella.

• "Olen myös päättänyt keskittyä enemmän nuoren polven opettamiseen."

"Kirjoittaja on poistanut tämän viestin
      TimoFlink"

Varmasti moni hokssaa mikä on a-pelin henki - poistetaan löylytetty viesti ettei totuus paljastuisi.

Mielestäni oleellisin adventismin ja kristinuskon ero on siinä että adventismissa haaveillaan olevan
      kuolemattomia eli että eletään ikuisesti Maan päällä. Kristityn päämäärä on ikuinen Taivas.

Joh. 14:2
      Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa.
      Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille,
      että minä menen valmistamaan teille sijaa?

Joh. 14:3
      Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa,
      tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni,
      että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

Fil. 3:20
      Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,
      ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,

Ilm. 2:7
      "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
      Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.

2. Kor. 12:3 (12:3-4)
      Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin
      ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.

• alex-kasi

Oleellisin ero adventismin ja Antin uskon välillä ei ole siinä että adventismissa haaveitaisiin että eletään ikuisesti maan päällä ja että Antin uskon päämäärä on ikuinen taivas.

Suurin ero on että ns. omakuolematon kristityt (joihin Anttikin kuuluu) uskovat olevansa kuolemattomia myös erossa Jumalasta kun taas adventistit uskovat että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.

Jos mietit tarkkaan niin tulet (ehkä?) huomaamaan, että tämä kuolemattomuus asia tekee Raamatun sanomasta kaksi erilaista uskontoa.

Katsotaanpa vaikka miten KUOLEMA kummassakin uskossa ymmärretään.

Ns. omakuolematon kristitty sanoo uskovansa että kuolema ei oikeastaan olekaan kuolema - vaan (hokkus pokkus) iankaikkinen elämä - siis omakuolematon uskossa elämä jatkuu ikuisesti.

Adventistit eivät usko että iankaikkista elämää on muualla kuin Jumalan valtakunnassa.

ISO ERO EIKÖ VAIN.
        Ns. omakuolematon kristitty uskoo, että syntinen joka ei pelastu joutuu tuliseen pätsiin ikuisesti kitumaan, sillä syntinenkin on heidän uskonsa mukaan ikuisuusolento.

Adventisti ei luonnollisesti voi uskoa ikuiseen piinaan, koska hän ei usko että muualla Jumalan luona on iankaikkista elämää (ja siellä tuskin on mitään piinaa). Hän uskoo että Jumala herätti Poikansa kuolleista kolmantena päivänä. (Kuolon unesta - niinkuin Raamattu asian ilmaisee)

ISO ERO EIKÖ VAIN.

Ns. omakuolematon kristitty uskoo myös että Jeesus ei kuollutkaan ristillä, vaan meni tuonelaan ja palasi takaisin kolmantena päivänä. Ns. omakuolemattoman uskoon tulee tässä se pulma, että Jesus ei hänen uskonsa mukaan maksanutkaan pelastettujen syntivelkaa kokonaan - tai ei ainakaan samaa hintaa kuin syntinen itse joutuisi maksamaan (syntinenhän ns. omakuolematon uskossa joutuu tulkiseen järveen jos ei pelastu). ??? Vaikea ristiriita josta ns. omakuolematon kristitty ei mielellään puhu mitään.

ISOJA EROJA ja kaikki johtuvat siitä uskooko oma- kuolemattomuuteen tai Jumalan kuolemattomuuteen ainoana mahdollisena.
        ---

Asiaan kannattaa tutustua perusteellisesti - koska usko "oma kuolemattomuuteen" tuo selvästikin monelle mukanaan myös paljon sellaista mihin oikeastaan ei voi uskoa.
        Esimerkiksi juuri sen, että kaikkivoipa Jumala loisi elämää myös ikuisesti piinattavaksi.

Vielä vakavampi asia mikä "automaattinen" muuttuu - tahdoimme sitä tai emme - on että Jeesuksen uhrin täydellisyys Jumalan edessä kyseenalaistuu.

Totuus on että Jeesus kuoli meidän edestämme ja otti SITEN päälleen meidän syntiemme seuraukset - maksoi niistä täyden hinnan - KOKO SYNTIVELKAMME - elämällään ja kuolemallaan.

Se on erottaja - ja sen kysymyksen Raamattu esittää ensimmäisen kerran jo ennen syntiinlankeemusta.

Jumala sanoi älä tee oman pääsi mukaan - sillä silloin olet kuoleman oma - Jumalan vastustaja väitti vastaamn sanoen "Ei ette te kuole" - on aivan ihmeellistä kuinka tämä kuolemattomuus yhä jakaa ihmioset kahteen leiriin. Oma-kuolematttomiin ja Niihin jotka uskovat että auínoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.

1. Tim. 6:16
        jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
        Ihmisen iankaikkisuudesta Raamattu sanoo (esimerkiksi) näin.
        1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
        Raamattu lupaa kuitenkin iankaikkisen elämän - mutta vain Jumalan Pojassa - ei muuten.
        1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe