Lainaus eräästä toisesta ketjusta:
"Lisäksi tuulen laduille pöllyttämä pehmeä lumi teki luiston nahkeaksi tai pysäytti vauhdin. "
No voi helvetin helvetti, jos nykyihmiset ovat alentuneet tälle tasolle!!!! Pitäisikö ladulla oleva irtolumi putsata meikkisiveltimellä vai pinseteillä? Sitten valitettiin pakkasta ko. ketjussa.
On se saatana kumma, jos lumi ja pakkanen on sellainen peikko, joka saa helsinkiläishiihtäjät pysymään kotona! Käykää kokeilemassa puolitoista tuntia umpihankihiihtoa -25 asteen pakkasessa.
Nyt tuli MITTA TÄYTEEN!
8
604
Vastaukset
- kylymää on.
ole etelästä enkä pohjosesta vaan keski-suomesta. Kuule pohjoosen julli sen verran mäkin tiedän että -15C pakkanen Hesas on paljoo petollisempi kuin -25C keski-suomessa. Ai mistäkö tierän no siitä että olin aikonaan hesas raksoilla töissä lähes 10v. Tuli sinne ethelään muutamia kertoja pohojosen ylväitä poikia ja kertoivat että tekevät hommia vaikka pakkasta olisi -25C kyll pohjoosen poijjatkin joutu myöntämään että hesan -15c on kovempi keli kuin pohjoseen -25c. ett näin.
- Minävuan
Kyllä se alkaa pikkasen syömään miestä kun pakkanen pyörii koko ajan -20 lähellä.
Alkaa rassaamaan keuhkoja jos tuolla koko ajan melskaa.
Mutta pittää käydä hiihtämässä, enempi vaatetta ja rauhallisempi tahti.
Ei siitähiihdosta taho tulla mittään jos se suksi ei luista ollenkaan, ainakin mulla se luisteluhiihto on silloin semmosta tikuttamista koko ajan että menee maku hommasta.
Mutta kyllähän kun lunto on niin silloin hiihdetään - antaa tökkiä
Olen hiihtänyt Helsingissä nyt 600 km tämän talven aikana.
Tottahan se tökkii kun tuiskulunta tulee muuten kovalle ladulle. Sehän kuuluu tähän hiihtoon että mennään luonnon ehdoilla. Aina ei luista, joskus on pakkasta, tuiskuakin, jopa pakkasta ja tuiskua yhtäaikaa kuten männä viikonloppuna. Mutta nyt on päässyt hiihtämään, ja hauskaa on óllut joka kerta. Yli 20 pakkasia on ollut kuitenkin sen verran vähän, että silloin on vallan hyvin voinut pitää lepopäivän. Viime lauantaina oli -19 ja tuuli 10 m/s, mutta ihan hyvin siellä parjäsi kun vaatetus oli kelin mukainen. Eilen oli oikeinkin liukas keli vaikka uutta lunta oli ihan kelpo kerros eikä lanausta ollut keretty vielä hoitaa.
Toki meissä hiihtäjissä on näitä kaikesta valittajia, joilla suksen pitäisi aina luistaa niin maan perkuleesti ja pitää vaikka seinää kiiveten. Eikä saisi olla pakkasta saati tuulta. Irtolumesta puhumattakaan. Ja suksessa pitää olla siklausta tai pitopohjaa tai mitä tahansa jolla voi täällä palstoilla sitten kehuskella...
Minun vanhat Karhut tökkii aina välillä mutta antaa tökkiä.- p.uhuri
latu-urassa luistaa aina turha siitä on numeroa tehdä .Luistelubaana on asia erikseen.
- antaa tökkiä
p.uhuri kirjoitti:
latu-urassa luistaa aina turha siitä on numeroa tehdä .Luistelubaana on asia erikseen.
Kyllä se tuiskulumi tökkii samalla tavalla latu-uralla kuin luistelubaanalla. Narske vaan kuuluu suksen alta kun tuikunnut pakkaslumi sattuu suksen alle, olipa malli kumpi tahansa.
Vaan antaa tökkiä. Hiihdosta pitää nauttia ja ottaa se kelin mukaan. Hiihto on mukava rento laji jota ei toivottavasti koskaan nämä himihiihtoniilot pilaa p.uhuri kirjoitti:
latu-urassakaan eilen. Just ajettu latu uuteen lumeen ja pakkasta jotain 20 astetta. Ei luistanu paskaakaan. Vaatteita tolkuttomasti niin että kosteus alko tiistyä lumeksi takin sisään! Ihanaa tää hiihto. Sitä on saanu kirota monta kertaa tänä talvena näien pakkasten takia.
- lumi ja pakkanen
Zip1 kirjoitti:
latu-urassakaan eilen. Just ajettu latu uuteen lumeen ja pakkasta jotain 20 astetta. Ei luistanu paskaakaan. Vaatteita tolkuttomasti niin että kosteus alko tiistyä lumeksi takin sisään! Ihanaa tää hiihto. Sitä on saanu kirota monta kertaa tänä talvena näien pakkasten takia.
maistu sen kerran kun niitä on, niin voi laittaa sukset naulaan...
- Jotain järkeä
Keskustelun avaaja kiroilee ja sadattelee aivan turhaan. Säie, josta hän vaillinaisen lainauksensa poimi, koskee nuorten Hopeasompa-kisan peruutusta. Se liity mitenkään aikuistne umpihankihiihtoon pakkasessa. Hiihtäköön avaaja umpihangessa sadatellen.
Selvennykseksi todettakoon, että manner- ja meri-ilmasto ovat kaksi eri asiaa. Helsingin pakkanen on eri asia kuin sisämantereen pakkanen.
Merellä tuuli idästä 15 m/s (> 50 km/t). Suomessa ja Ruotsissa junat seisoivat ja myöhästelivät, raiteet täynnä lunta. Paloheinän pelloilla ja metsissä tuulee, pellolla ehkä 8 m/s, metsässä paikoin hieman vähemmän. Tuuli oli heittänyt ladut paikoin täyteen pehmeää lunta. Hiihtäjiä ei juuri näkynyt.
Silti joku kehtaa väittää, että Hopeasompakisat olisi pitänyt järjestää ja kritisoi peruutuspäätöstä pelkuruutena. Ihmettelen moisia kommentteja. Henkensä uhallako nuoret sinne ladulle olisi pitänyt pakottaa?
Keskustelun avaaja on nyt poiminut yhden lauseen ja pällistellyt sitä noituen. Missä sivistys?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398