Onko nyt sitten kivaa?

Putkivalo

Kun tuo valkoinen, kaunis lumi häviää, ja tulee kuraa ja kärpäsiä tilalle? Tipuset ei anna nukkua enää aamuisin, eikä muuten aurinkokaan.

Eikö voida perua koko kevät? Mulle tulee ikävä tätä talvea, äkkäsin sen hiihtämisenkin ihan liian myöhään!
Sitäpaitsi, alatte vaan romanttisiksi tälleen kevään kynnyksellä, ja sitten on rinta kohta taas ruhjeilla :))

32

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

Onhan tästä talvesta ja lumesta päästävä!!

Minoon tullu vanhaksi, eikä nää luut tykkää tämmösestä yhtään - töissäkin on tassut kohmeessa alinomaa...

Syksy kun olis - ja ne hirvikärpäset (!) - mun pannulle piisais tuoreita sieniä joka päivä - ah sitä onnea =)

• Putkivalo

vois auttaa. Ja jalkarätit =))

Vai sieniä olit poimimassa viime syksynä :) ilmankos sait niin paljon tonttujakin poimittua jouluks :))) No entäs jos painetaan rew-nappulaa ja kelataan viime syksyyn? Otetaan uusiks tää talvi, niin mä tajuun voidella sukset jo marraskuussa. Ei näitä tällaisia talvia tule kuin kerran 10 vuodessa, että seuraavan kerran ollaan ainakin liian vanhoja :) niisk.

• Mysteriet
        Putkivalo kirjoitti:

vois auttaa. Ja jalkarätit =))

Vai sieniä olit poimimassa viime syksynä :) ilmankos sait niin paljon tonttujakin poimittua jouluks :))) No entäs jos painetaan rew-nappulaa ja kelataan viime syksyyn? Otetaan uusiks tää talvi, niin mä tajuun voidella sukset jo marraskuussa. Ei näitä tällaisia talvia tule kuin kerran 10 vuodessa, että seuraavan kerran ollaan ainakin liian vanhoja :) niisk.

Mun menee kuule katu-uskottavuus töissä jos alan rosmoja jahtaamaan huopikkaissa - ne mulle jo muutenkin siellä rollaattoria ehdottelee :O

Sain muuten pari vuotta sitten lempinimeksi Turbo Diesel, mutta sekin on pelkkä Diesel nykyisin, sitten kun se on enää -sel, mie lopetan!!!

Tontut tuli ihan vahingossa - mää tilasin kyllä pelkän pukin *nauraa*

Mutta siitä lumesta... se sitten piisaa jo, ettäs tiiät!!!

• Putkivalo
        Mysteriet kirjoitti:

Mun menee kuule katu-uskottavuus töissä jos alan rosmoja jahtaamaan huopikkaissa - ne mulle jo muutenkin siellä rollaattoria ehdottelee :O

Sain muuten pari vuotta sitten lempinimeksi Turbo Diesel, mutta sekin on pelkkä Diesel nykyisin, sitten kun se on enää -sel, mie lopetan!!!

Tontut tuli ihan vahingossa - mää tilasin kyllä pelkän pukin *nauraa*

Mutta siitä lumesta... se sitten piisaa jo, ettäs tiiät!!!

Diesel :DD Löytyykö sellaista kuin kakstahtista? :)))

Huopikkailla voi olla etuakin, voit hipsiä huomaamatta losvojen kimppuun :) sitten vaan nauratat niitä kunnes kiemurtelevat krampissa lattialla :)))

No okei. Ei lunta. Mutta sitten sammutan kyllä tuon ison lyhdyn, se sulattaa mun ladun :/

• Mysteriet
        Putkivalo kirjoitti:

Diesel :DD Löytyykö sellaista kuin kakstahtista? :)))

Huopikkailla voi olla etuakin, voit hipsiä huomaamatta losvojen kimppuun :) sitten vaan nauratat niitä kunnes kiemurtelevat krampissa lattialla :)))

No okei. Ei lunta. Mutta sitten sammutan kyllä tuon ison lyhdyn, se sulattaa mun ladun :/

Tossa rosvonaurattamisessa on kyllä itua... ;D

Se kakstahtinen on mopoille vaan, mulla kun nuo tahdit alkaa jo sekaisin mennä - täytyy aina(kin) kerran vuodessa hakea Tapsan Tahdeilta hieman tahdistusta...

Tässä lumijutussa on kyllä varmasti jokin juoni !!!

Sinut tuntien, olet kumminkin esikasvattanut jotain krookuksia joita sitten salaa yön pimeydessä siirrät pihamaalle kukkimaan, otat sitten valokuvia naamakirjaan ja teet meidät kaikki kateudesta vihreiksi...

*lähtee ostamaan narsisseja*

• Putkivalo
        Mysteriet kirjoitti:

Tossa rosvonaurattamisessa on kyllä itua... ;D

Se kakstahtinen on mopoille vaan, mulla kun nuo tahdit alkaa jo sekaisin mennä - täytyy aina(kin) kerran vuodessa hakea Tapsan Tahdeilta hieman tahdistusta...

Tässä lumijutussa on kyllä varmasti jokin juoni !!!

Sinut tuntien, olet kumminkin esikasvattanut jotain krookuksia joita sitten salaa yön pimeydessä siirrät pihamaalle kukkimaan, otat sitten valokuvia naamakirjaan ja teet meidät kaikki kateudesta vihreiksi...

*lähtee ostamaan narsisseja*

sun polkkavauhdin ;)))

Ei meillä voi esikasvattaa mitään, kolli on liian innokas hoivaamaan :) Siinä on mies joka ymmärtää salaatin päälle! Mussuttaa tulppaaniakin aamiaiseksi. Paitsi sen verran miehekäs on, ettei syö sitä itse kukkaa, varret vaan järsii poikki.

• Ich bin...
      • Putkivalo

Hehheh, lunta sataa ja kaikkia vituttaa :DD Niinpä!

Eikun talvi on kaunein! Just tällainen valkoinen. Paitsi älä kysy uudestaan toukokuun puolivälissä :)

Tuo kevät-biisi on ihana, olin ihan unohtanut sen :) siinäkin joku ruhjeilla.

• 21
        Putkivalo kirjoitti:

Hehheh, lunta sataa ja kaikkia vituttaa :DD Niinpä!

Eikun talvi on kaunein! Just tällainen valkoinen. Paitsi älä kysy uudestaan toukokuun puolivälissä :)

Tuo kevät-biisi on ihana, olin ihan unohtanut sen :) siinäkin joku ruhjeilla.

Suakina! What the hell???

Onhan talvi ollut poikkeuksellisen kaunis - myönnettäköön.
        Kevätkin on kaunis. Kesäkin. Ja syksy.
        Kaikki kauniita. Mekin, eiks vaan?

Kuraa odotellessa...

• Ich bin...
        21 kirjoitti:

Suakina! What the hell???

Onhan talvi ollut poikkeuksellisen kaunis - myönnettäköön.
        Kevätkin on kaunis. Kesäkin. Ja syksy.
        Kaikki kauniita. Mekin, eiks vaan?

Kuraa odotellessa...

Tungen summaa joka koloon...sitä se kevät teettää...

• Putkivalo
        Ich bin... kirjoitti:

Tungen summaa joka koloon...sitä se kevät teettää...

plussa-palsta :)))

Ei ei ei mua! Mua ei lasketa :) paitsi mäkeen..

• Muraatti

ole siinä, kun et mitään tajua romantiikasta, ylevistä tunteistä ja sulosonaateista, joita akkunani alta kuuluu näin keväisin.
      Miehiä ne on, niin on, siellä akkunan alla.
      No on...no karvasia...
      on häntäki, mitä kyselet.
      Oikeita Kolleja.
      Kateellinen, vai niin, hommaa omat!

Lumi on kylmää ja inhottavaa, kimaltaa suoraan silmiin ja täyttää joka paikan.
      Ei voi bikineillä mennä ulos.
      Inhottavaa.
      Kyllä kesä on kiva...ajattele.Kaikki ne pienet matoset, joita mullassa mönkii, sinne hellyydellä asetettujen siementen kanssa!
      Puut pukkaa oikin uhallaankin mahlaa ja silmija.
      Onhan vihree kauniinpi väri kuin valkee.ONHAN!

Ja lopuksi...suksi...vaikka suolle.Suosuksiminen on kesän uusi laji, se kysyy habaa ja luonnetta...
      Minullaolsi myydä tuhat paria uusia suosuksimia?
      Laitetaanko pakettiin?

• Putkivalo

Siinä kollissa muuten toinen mutka matkaan. Kun sillä meikän kiksautetulla olis vieläkin kevättä rinnassa, mutta tassut ei vielä yllä maahan, liikaa lunta. Se on sitten pikkasen turhautunut ja arvaa millä se sen purkaa? Puremalla jalkoja. Vai kostaako se talven kaikki sähköiskut :))

Voithan sä mennä bikineissä ulos. Paitsi sitten huomaa kun teet sauna-enkeleitä että fuskaat :))

Madoista tuli mieleen toinen riesa, ne keväiset kihomadot :///

Kuinka leveät on suosukset :)))

• Muraatti
        Putkivalo kirjoitti:

Siinä kollissa muuten toinen mutka matkaan. Kun sillä meikän kiksautetulla olis vieläkin kevättä rinnassa, mutta tassut ei vielä yllä maahan, liikaa lunta. Se on sitten pikkasen turhautunut ja arvaa millä se sen purkaa? Puremalla jalkoja. Vai kostaako se talven kaikki sähköiskut :))

Voithan sä mennä bikineissä ulos. Paitsi sitten huomaa kun teet sauna-enkeleitä että fuskaat :))

Madoista tuli mieleen toinen riesa, ne keväiset kihomadot :///

Kuinka leveät on suosukset :)))

sovitettavat.'
        Sellainen satakiloinen rouvashenkilö, tarvitsee 40 cm leveät sukset ja luistovoitelun.
        Pienempi päjää 20 cm leveilläkin.
        Vahvistaa erityisesti reisien sisäpintoja...tämä laji..

• Putkivalo
        Muraatti kirjoitti:

sovitettavat.'
        Sellainen satakiloinen rouvashenkilö, tarvitsee 40 cm leveät sukset ja luistovoitelun.
        Pienempi päjää 20 cm leveilläkin.
        Vahvistaa erityisesti reisien sisäpintoja...tämä laji..

kuitenkin luikuria! Mutta ei se mitään! Otan snorkkelin mukaan. Luulen että tuo vahvistaa myös samat lihakset kuin selkäuinti.

• Muraatti
        Putkivalo kirjoitti:

kuitenkin luikuria! Mutta ei se mitään! Otan snorkkelin mukaan. Luulen että tuo vahvistaa myös samat lihakset kuin selkäuinti.

Mä en kuule laske luikuria, sillä mä en mäkeen lähde.
        Sitäpaitsi olen rehellinen kauppias..
        Olet yksi niistä valituista Suomenmaassa jotka saavat sovittaa ja kokeilla suosuksimia jo ennenkuin ne tulevat julkiseen myyntiin, se onkun lotossa voittaisi!
        Suosuksimet tulevat olemaan kuuma hitti ensi kesänä ja sinulla on loistava tilaisuus kokeilla niitä nyt, ennenkuin suot sulavat pohjaa myöten.
        Snorkkeli.Hyvää idea, ota vaan mukaan.
        Testiryhmä voi huudella toisilleen ohjeita snorkkelin kautta..

• Putkivalo
        Muraatti kirjoitti:

Mä en kuule laske luikuria, sillä mä en mäkeen lähde.
        Sitäpaitsi olen rehellinen kauppias..
        Olet yksi niistä valituista Suomenmaassa jotka saavat sovittaa ja kokeilla suosuksimia jo ennenkuin ne tulevat julkiseen myyntiin, se onkun lotossa voittaisi!
        Suosuksimet tulevat olemaan kuuma hitti ensi kesänä ja sinulla on loistava tilaisuus kokeilla niitä nyt, ennenkuin suot sulavat pohjaa myöten.
        Snorkkeli.Hyvää idea, ota vaan mukaan.
        Testiryhmä voi huudella toisilleen ohjeita snorkkelin kautta..

Olishan se kunniallinen tapa kuolla, sukset jalassa ;)) Niin että lähen sitten sinne.

• ...Kyllä ollut lumen puolesta...
      Mutta mun etunimeni viittaa routaa ,
      minä ja routa saisimme siis jo sulaa.

Haaveilee jo aurinkotuolista =)

Ai niin mä vihaan loskaa ... =)
      http://www.youtube.com/watch?v=OzfaN-wZtaI

• Putkivalo

Ei mikään kolli vielä ole onnistunut sulattamaan lukuisista yrityksistä huolimatta ;D Vaikuttaisko ne paksut linnanseinät :))

Ihana talvi kyllä... jos vaikka tilais ensi vuodeksi myös. Tai siis täksi vuodeksi.

• TIIKERI62

nukkua. #MURR#
      ei talvea ole peruttu, se on vain ammatinvalintakysymys.

• Putkivalo

En mä talvea ollut perumassa, jatkoaikaa halusin. No niin, voisinhan mä Grönlantiin muuttaa...

• TIIKERI62
        Putkivalo kirjoitti:

En mä talvea ollut perumassa, jatkoaikaa halusin. No niin, voisinhan mä Grönlantiin muuttaa...

käsityksen sain. #MURR#
        pidät talvesta?

• Putkivalo
        TIIKERI62 kirjoitti:

käsityksen sain. #MURR#
        pidät talvesta?

tällainen talvi alkaa jo olla aika eksoottista näillä leveysasteilla.

• TIIKERI62
        Putkivalo kirjoitti:

tällainen talvi alkaa jo olla aika eksoottista näillä leveysasteilla.

tai miten sen ottaa.
        pitkästä aikaa normaali. "MURR"

• Alkaa kuule olla mitta täynnä tuon valkoisen ongelmajätten kolaamisesta pois tieltä samoin kuin tästä ikuiselta tuntuvasta pakastimessa elämisestä! Kaiken lopun valkoisen rojun kerään nurkista peräkärrylle ja tuun kippaan sun ulko-ovelles! Revi ja nauti siitä! :))

• Putkivalo

Ja saisko sitä niin paljon että latu säilyy juhannukseen asti :))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

Laitan sun porttispieleen kýltin jotta yleinen lumenkaatopaikka! Siinähän sitten hiihtelet koko kesän- jos vaan pääset pirtistä ulos! :))

http://www.tekniikkatalous.fi/multimedia/archive/00072/putkiaivo_0810_72695i.png

Ja sattuipas sopivasti putki-aivoinen kuva :)))

Laita vaan! Ei mun tarvi kauppaankaan päästää kun just aloitin karkkilakon.

Ja muuten, tuosta määrästä lunta saan oman rantatontin kesäksi, tervetuloa heinäkuussa vierailemaan altaan reunalle :))

• lumegologi

Tässä aidon mutta rehellisen valelääkärin resepti:
      Osta pakastin. Siis iso pakastin. Täytä se maalsikuun keväthangilta kerätyllä lumella. Näin voit ottaa kesällä raaka-aineen käyttöön ja tehdä omalle pihalle sopivan mittaisen ladun.
      Aatteles nyt, juhannussaunan jälkeenkin voisit vetästä vaikka 5 kilometrin perinteisen lenkin vapaalla tyylillä, yhtesilähdöllä. Lenkin jälkeen ladun voi kerätä siistille rullalle ja laittaa takaisin pakkaseen odottamaan seuraavaa lähtöä. Kätevää. Ja mä luulen että sun latu-uskottavuuskin nousis ihan kohisten kateellisten naapurien silmissä :)

• Putkivalo

Hehheh toi sun nikkisi, valelääkäri :DDD

Tuo oli mainio ehdotus! Ei muuta kuin arkun (pakaste- siis) kansi auki, tänään täyttyy helposti :))) Aattele jos saisin Helsingin lumivuoren takapihaan... ooh... siitä tulis muutama rulla latua :)) Saisin harjoitella v-tyyliä ja yhteislähtöä vielä monta kuukautta! :)))

• Putkivalo

Tuo oli kyllä hyvä idea! :D Täytyy vaan keksiä lukko pakastimeen, luulen että mun Tikut & Takut pian muuten keksii jotain hyötykäyttöä ennen jussia :/

• Putkivalo

ainakin joskus tuntuu siltä, menoa ja mekastusta riittää :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe