Ilves liikkuu

Ilveksen on todettu liikkuvan Lieksan taajama-alueella Rauhalassa ja nyt myöskin Eerontiellä parkkialueella tappanut variksen jäljet radan suuntaan.
Kerran meidän terassilla oli jokin aika sitten tapettu närhi en kuitenkaan katsonut jälkiä paremmin oliko haukka vai sittenkin ilves.

13

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä näin

Eilen hävis Ilves tapparalle 4-3 jatkoajalla.

• lunx lynx

http://www.ilves.com/
        Pystyy seuraamaan livenä. Liekö tuo sama joka Hakametsässä oli eilen. Useat tuhannet sen näki. Täytyy kutsua petotutkija Kalle Nykydents Ottavan yliopistosta tekemään jälkiaineanalyysi. Jos tuo on sama eläin niin reviiri on laajempi kuin on tiedetty. Ja liikkumanopeus suurempi kuin Pendoliinolla lumisateen jälkeen.
        Soitampa Kallelle.

• petomies

Olen muutaman mailin mettissä kulkenut ja pitänee kysyä tuota havaintoasi. Miten kummassa Ilves voi tappaa variksen jäljet radan suuntaan.

• variksenjälkien

tappaminen on kova juttu, mitenkähän tuo oikein tapahtuu??

• het soittaa
        variksenjälkien kirjoitti:

tappaminen on kova juttu, mitenkähän tuo oikein tapahtuu??

lunx lynx kun soitat tuolle petotutkija Kallelle niin kysyppä tuo jälen tappaminen. Ja luontoliitolle ja Evk:lle tuo täytyy myös infota. Tiijä vaikka oisi masennuksesta kärsivä ilvespolo. Niitäkin liikkuu. Ainakin Hakametsässä näin kerran.

• Petomies
        het soittaa kirjoitti:

lunx lynx kun soitat tuolle petotutkija Kallelle niin kysyppä tuo jälen tappaminen. Ja luontoliitolle ja Evk:lle tuo täytyy myös infota. Tiijä vaikka oisi masennuksesta kärsivä ilvespolo. Niitäkin liikkuu. Ainakin Hakametsässä näin kerran.

Asia selvisi. Se tuo masennuksesta kärsivä ilves oli Pärnällä tappamassa hiihtolatua. Ennen sitä se oli tappanut moottorikelkan jälet tuohon Pokronlammelle. Se kuulkaa tämä tärähtänyt Ilves hutkii niitä jälkiä lumilapiolla. Kysäsin siltä avun tarpeesta niin tuumasi kohta tarviivan uuden lapion. Luontoliiton Pelastakaa sekopää Ilvekset ryhmä on tulossa ulkomaalaisten vieraiden kanssa tarjoamaan sille uuden lapion ja turvapaikan Mähkölle perustettuun turpakotiin. Myös uudentyyppinen lääkinnällinen hoito aloitetaan. Lääkkeenä on Jallua ja kolaa. ( Lumikolaa )Jallua ryhmäläisille ja kolaa Ilvekselle. Kansalaisten ei kannata huolestua.

• Oli sitten ilves ilmeisesti menossa asemalle sinnehän ne pedot menevät ,jotka eivät täällä viihdy

Eli Ilve todella on nähty liikkuvan Lieksassa Rauhalassa siitä oli juttu Lieksan Lehdessä mutta nyt tämä liikkuu muuallakin.
        Muuten tiedän ,että Eerontiellä huolehditaan kissoista jos niitä onkaan, ettei ne ole vapaana lasten hiekkalaatikolla.MK

• joka vuosi
        markkukorpinen kirjoitti:

Oli sitten ilves ilmeisesti menossa asemalle sinnehän ne pedot menevät ,jotka eivät täällä viihdy

Eli Ilve todella on nähty liikkuvan Lieksassa Rauhalassa siitä oli juttu Lieksan Lehdessä mutta nyt tämä liikkuu muuallakin.
        Muuten tiedän ,että Eerontiellä huolehditaan kissoista jos niitä onkaan, ettei ne ole vapaana lasten hiekkalaatikolla.MK

Se toi Ilve on kulkenut tuossa jo syksystä lähtien. Ei siellä Eeronkaantiellä ole niitä kissoja paskomassa hiekkalaatikoihin kun se tuo Ilves pisteli ne poskeesa. Yks kolli kuseksii tuossa päiväkodin nurkilla vaan eiköhän sekin joutune lynxin suolenmutkaan.

• onko oikkee se ilive

Hai!

Turha on minua siitä variksesta taposta syyttää, sillä minun ilves eli Lynx lynx se ei ole voinut olla koska telamatto on remontissa!

Jos taas tarkoitat ihka oikeaa ilvestä, niin mikäs talo se sellainen on, jossa ei vieraile yhtään kissiä ?

Tv:Kuotta, eläintutkijaprofessori ja tutkimusaktuaari.

• Kuotta se kyllä tuntee omat mirrinsä jos eivät liene jo lähteneet kuleksimaan toisen kollin matkaan heh.Telematto mirrin alla lämmittämässä pälvipaikalla ja kollit siellä merkkaamassa reviiriä.

• suunnaton läjä
        markkukorpinen kirjoitti:

Kuotta se kyllä tuntee omat mirrinsä jos eivät liene jo lähteneet kuleksimaan toisen kollin matkaan heh.Telematto mirrin alla lämmittämässä pälvipaikalla ja kollit siellä merkkaamassa reviiriä.

Kyllä, se oli ilves, mehtämies tuntoo kyllä.
        Olin rauhalassa silloin.

Riähkä, mettättäjän toienen puolisko n.25 vuotta jo.

• suunnattomiin läjiin
        suunnaton läjä kirjoitti:

Kyllä, se oli ilves, mehtämies tuntoo kyllä.
        Olin rauhalassa silloin.

Riähkä, mettättäjän toienen puolisko n.25 vuotta jo.

mutta onhan se totta että ilvekset hakee sapuskaa aina näinä aikona myös pihapiireistä, kas nälissään kun ovat ne parat!
        Tv:Kuotta, eläinaktivisti ja suomen kissansyöjäpeto ry:n puheenjohtaja.

• suunnattomiin läjiin kirjoitti:

mutta onhan se totta että ilvekset hakee sapuskaa aina näinä aikona myös pihapiireistä, kas nälissään kun ovat ne parat!
        Tv:Kuotta, eläinaktivisti ja suomen kissansyöjäpeto ry:n puheenjohtaja.

Kyllä minun pihapiiristä jopa kolmannesta kerroksesta on hakenut kaksijälkainen rahaa jopa jotta pääsi parempaa ruokaa hakemaan ja hieman myöskin ajelemaan taksilla soittoruokalaan.
        Se on maailman menoa ja lyhytnäköistä sitten olikin jo katettu pöytä ja lämmintä kopissa. mutta kolli ja mirri eri kopeissa sen jälkeen.MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe