Firmassa on YT:t meneillään ja varmaaon, että oma yksikköni lopetetaan kokonaan eli koko yksikkö "joutuu" työnhakuun. Kuitenkin kaikki työhaastattelut on virka-aikana ja vielä ollaan vanhassa paikassa tiiviisti töissä. Olen "jeesannut" firmaa kiireisinä aikoina ja ottanut ylimääräisiä työtunteja ns. "työaikapankkiin", josta ne voi käyttää myöhemmin eli lyhentää työpäiväänsä tunnilla tai parilla per päivä. Kuitenkaan firma ei noin vaan anna niitä käyttää. Ei vaikka työttömyys uhkaa tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja olisi menossa työpaikkahaastatteluun! Onko jollakin kokemusta, pystyykö liitto auttamaan tai onko tähän olemassa joku lakipykälä joka mahdollistaisi aktiivisen työnhaun tälläisessä tilanteessa?
Työnhaku YT:n aikaan
4
1326
Vastaukset
- muutosturvaa
Irtisanomisaikana oikeus työllistymisvapaaseen
http://www.mol.fi/mol/fi/01_tyonantajat/06_muutosturva_henkvahentaminen/01_muutosturva_tyonantajat/01_muutosturva_velvoll/index.jsp
Työaikapankkiasioista kysy luottamusmieheltä http://www.sak.fi/suomi/tyossa.jsp?lang=fi&location1=2&id=32348&sl2=6&sl3=4- hghjgjgjg
Tässä oli paljon tietoa! =)
- lienee
kyseessä? Joissain puulaakeissa pomot tupaavat omatoimisesti tulkitsemaan asioita väärin yt.aikana ja yrittävät vahtia, ettei työväki "luista" töistä.
- 30
Ei kai noin tyhmää firmaa olekkaan? Ei ihme että joudutaan väkeä heittämään pihalle. Kaikki omatoimisesti lähtevät helpottavat asioita ja voivat tuoda jopa suoraan rahallista säästöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657