Te jotka olette käyneet nukutuksessa hammas hoidossa pääkaupunkiseudulla niin mitä paikkaa suosittelette ja mitä maksoi (eli mitä tehtiin ja mikä oli loppusumma) ja tarvittiinko jälkikäyntejä ko. tapauksessa ja entä pitikö olla saattaja.
Suosituksia & kokemuksia ja toteutuneita hoito & hinta kommentteja otetaan suurella kiitollisuudella vastaan...
Kiitos :-)
OMIA kokemuksia nukutuksesta kehä III
22
1346
Vastaukset
- Pureskelija
Eikö kukaan halua kertoa? Minäkin ottaisin tietoa vastaan. Lähinnä "hoidosta" loput hampaat pois kerralla ja tekarit tilalle tuoreeltaan. ennen ainakin näin tehtiin. Vieläköhän? Missä haarukassa kustannukset liikkuu?
Nyt meitä jo kaksi odottaa vastauksia. Saataisiinko, kiitos!- ei ole tehty, mutta
Ei ole nukutuksesta kokemuksia, mutta kaksi kertaa on tehty sedaatiossa hammasremonttia. Siinäkin lääke annostellaan IV-tiputuksella suoraan suoneen.
Voisitteko sitä harkita? Sedaatiossakin voidaan lääkettä annostella niin, että on ihan nukuksissa eikä tajua mistään mitään. Eikä myöskään muista tapahtuneesta mitään. Herätessä sitä vaan ihmettelee, että jokos se homma tuli valmiiksi. ;) Se olisi kuitenkin lievempi vaihtoehto nukutukselle elimistön kannalta. Hinnassa ei ikävä kyllä kovin paljon eroa ole. Jossain reilun 300 euron paikkeilla liikutaan yksityisellä kela korvauksen jälkeen (alle 2 tuntia kestävä sedaatio). Tämä siis nukutuslääkärin osuus kustannuksista. Lisäksi tulee hammaslääkärin lasku tehtyjen toimenpiteiden mukaan.
Saattaja tarvitaan sekä nukutuksen, että sedaation jälkeen. Yleensä tulee väkisin jotain käyntejä vielä nukutuksessa tehdyn hoidon jälkeen. Kaikenlaista "uusien hampaiden sovittelua" yms.
" loput hampaat pois kerralla ja tekarit tilalle tuoreeltaan. ennen ainakin näin tehtiin. Vieläköhän?"
Kyllä tehdään, miksei tehtäisi. - ..........
ei ole tehty, mutta kirjoitti:
Ei ole nukutuksesta kokemuksia, mutta kaksi kertaa on tehty sedaatiossa hammasremonttia. Siinäkin lääke annostellaan IV-tiputuksella suoraan suoneen.
Voisitteko sitä harkita? Sedaatiossakin voidaan lääkettä annostella niin, että on ihan nukuksissa eikä tajua mistään mitään. Eikä myöskään muista tapahtuneesta mitään. Herätessä sitä vaan ihmettelee, että jokos se homma tuli valmiiksi. ;) Se olisi kuitenkin lievempi vaihtoehto nukutukselle elimistön kannalta. Hinnassa ei ikävä kyllä kovin paljon eroa ole. Jossain reilun 300 euron paikkeilla liikutaan yksityisellä kela korvauksen jälkeen (alle 2 tuntia kestävä sedaatio). Tämä siis nukutuslääkärin osuus kustannuksista. Lisäksi tulee hammaslääkärin lasku tehtyjen toimenpiteiden mukaan.
Saattaja tarvitaan sekä nukutuksen, että sedaation jälkeen. Yleensä tulee väkisin jotain käyntejä vielä nukutuksessa tehdyn hoidon jälkeen. Kaikenlaista "uusien hampaiden sovittelua" yms.
" loput hampaat pois kerralla ja tekarit tilalle tuoreeltaan. ennen ainakin näin tehtiin. Vieläköhän?"
Kyllä tehdään, miksei tehtäisi.Ihan kuin nukutus olisi elimistölle vaarallisempi kuin mätänevä hammas suussa. Jotain vastuuta näihin juttuihin kiitos
- ei ole nukutettu
.......... kirjoitti:
Ihan kuin nukutus olisi elimistölle vaarallisempi kuin mätänevä hammas suussa. Jotain vastuuta näihin juttuihin kiitos
Anteeksi nyt vaan, mutta kun se sedaatio on ihan yhtä tehokas ja sen avulla voi ne mätänevät hampaat hoitaa kuntoon, niin mitä tarvetta sille nukutukselle on? En ole väittänyt ettei kannattaisi hoitaa hampaita kuntooon ns. keinolla millä hyvänsä. Kunhan ehdotin "kevyempää" vaihtoehtoa.
Tietysti jokaisen oma asia valitseeko sedaation vai nukutuksen, mutta niin kuin sanoin, niin sedaatiossa voidaan antaa lääkkeitä niin paljon, että nukut jokatapauksessa, etkä tiedä mistään mitään. - 13+12
ei ole nukutettu kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta kun se sedaatio on ihan yhtä tehokas ja sen avulla voi ne mätänevät hampaat hoitaa kuntoon, niin mitä tarvetta sille nukutukselle on? En ole väittänyt ettei kannattaisi hoitaa hampaita kuntooon ns. keinolla millä hyvänsä. Kunhan ehdotin "kevyempää" vaihtoehtoa.
Tietysti jokaisen oma asia valitseeko sedaation vai nukutuksen, mutta niin kuin sanoin, niin sedaatiossa voidaan antaa lääkkeitä niin paljon, että nukut jokatapauksessa, etkä tiedä mistään mitään.Sedaatio ei ole nukutusta lähelläkään. Kerropa mitä muita leikkauksia tehdään sedaatiossa, kun se sinun mukaan on niin ylivoimainen?
- kolmas....
Onko jollain OMAkohtaisia kokemuksia, suosituksia, hintoja mitä maksoi = mitä tehtiin
- näitä.
Hampaiston hoitoon tarjotaan vain näitä sekundanukutuksia. Pitäisi olla jokin ei-terveyteen liittyvä toimenpide, botoxin tai silikonittissien asentaminen, niin kyllä heti nukutettaisiin. Mätänevä hammas ja siitä seuraava sydäninfarkti ei ole syy antaa hoitoa. Näin Suomessa 'ammattitaitoisesti' hoidetaan hampaita
- Emppex
Itse kävin eilen 8.4 nukutushammashoidossa. Kokemus oli tosi positiivinen, kesto oli n.3 tuntia heräämisineen. Suuhun tehtiin kohtuu iso remontti, kaksi viisuria leikattiin, lohjennut hammas korjattiin ja muutamia paikkauksia sekä puhdistaminen. Maksu oli kaiken kaikkiaan 1400e, sen saan maksaa kahdessa erässä kun lääkärin kanssa neuvottelin.
Illalla oli väsynyt olo, verenvuotoa jonkin verran ja muutaman kerran oksensin mutta sehän on yksilöllistä. Nyt on olo ihan ok, sain särkylääkkeet ja antibiootit. Hoidossa oli mukana hammaslääkäri, anestesialääkäri ja hammashoitaja. Olin aivan kanttu vei koko ajan, ei mitään muistikuvaa sen jälkeen kun tippa laitettiin.
Mulla jäi hyvä fiilis tästä, olen kärsinyt ikäni hammaslääkäripelosta ( lähinnä siis hoitopelosta) ja aivan mahtavaa oli palvelu ja huolenpito,todella asiantuntevaa alusta loppuun :) Sain hyvät ohjeet jatkohoitoon ja varmasti jatkossa kynnys on matalampi mennä hoitoon. Tämä hoito tehtiin Jyväskylässä, valitettavasti en tiedä pääkaupunkiseudun hoidoista.
Ihanaa kun hampaat on kunnossa, seuraava kerta ei varmasti enää pelota! TSEMPPIÄ kaikille pelkopotilaille, apua löytyy varmasti!- vaiko.
Oliko toi nukutus vai sedaatio, eli laitettiinko sinulle henkitorveen putki?
- Emppex
Mulle laitettiin nukutuksen aikana hengitysputki, joten kurkku oli himpun verran kipeä illalla. Samoin kattoivat verenpainetta, sydämen toimintaa ja nesteytystä sain suoneen. Nyt on vuorokausi takana, eikä juurikaan mitään jälkioireita. Ruokailu on hidasta, mutta hyvin oon pystyny syömään.
Edelleen olen tyytyväinen, olisi pitänyt jo mennä aikaisemmin eikä odottaa vuosia... Jälkiviisautta :) - Tiedustelen
Emppex kirjoitti:
Mulle laitettiin nukutuksen aikana hengitysputki, joten kurkku oli himpun verran kipeä illalla. Samoin kattoivat verenpainetta, sydämen toimintaa ja nesteytystä sain suoneen. Nyt on vuorokausi takana, eikä juurikaan mitään jälkioireita. Ruokailu on hidasta, mutta hyvin oon pystyny syömään.
Edelleen olen tyytyväinen, olisi pitänyt jo mennä aikaisemmin eikä odottaa vuosia... Jälkiviisautta :)Kela tuosta 1400 e vai onko siitä vähennetty jo kelan osuus.
- emppex
Tiedustelen kirjoitti:
Kela tuosta 1400 e vai onko siitä vähennetty jo kelan osuus.
Tosta summasta saan ehkä satasen pois, niistä anestesiakuluista. Muutoin hinta on tuo. Onhan se arvokasta, mutta onneksi niistä maksutavoista sai neuvotella :)
- kysyms2
emppex kirjoitti:
Tosta summasta saan ehkä satasen pois, niistä anestesiakuluista. Muutoin hinta on tuo. Onhan se arvokasta, mutta onneksi niistä maksutavoista sai neuvotella :)
Oliko nukutuksen kertakorvaus tuo vai tuliko ajan mukaan. Miksi operaatio kesti niin kauan, vaikka vaan kysi juurihoito ja paikaus.
Ehdotettiinko sinulle ensin kevytnukutusta? - emppex
kysyms2 kirjoitti:
Oliko nukutuksen kertakorvaus tuo vai tuliko ajan mukaan. Miksi operaatio kesti niin kauan, vaikka vaan kysi juurihoito ja paikaus.
Ehdotettiinko sinulle ensin kevytnukutusta?Mulla oli kahden hampaan leikkaus, paikkauksia ja lohjenneen hampaan korjaus sekä puhdistus. Nukutus kesti n. 2tuntia ja heräily tunnin verran ja sitten pääsin kotiin. Itse halusin nukutuksen, kun tuo leikkausoperaatio hirvitti. Nukutushoito on kallimpaa kuin sedaatio. Sitä en edes harkinnu, mutta seuraavan kerran voin sitä jo harkita :)
- mukaan.
emppex kirjoitti:
Mulla oli kahden hampaan leikkaus, paikkauksia ja lohjenneen hampaan korjaus sekä puhdistus. Nukutus kesti n. 2tuntia ja heräily tunnin verran ja sitten pääsin kotiin. Itse halusin nukutuksen, kun tuo leikkausoperaatio hirvitti. Nukutushoito on kallimpaa kuin sedaatio. Sitä en edes harkinnu, mutta seuraavan kerran voin sitä jo harkita :)
Pitikö olla saattaja?
- emppex
mukaan. kirjoitti:
Pitikö olla saattaja?
Kyllä piti olla saattaja kotiin, itte olin aika pihalla vielä monta tuntia ja jalat ei meinannu kantaa. Nopeasti siitä kyllä tokeni ja nyt on kaikki ok :)
- helsinkiläinen...
1400e on HALPA ! Voiko hinta pitää paikkansa ?
Soitin Helsinkiin josku keväällä, yksityiselle ja sanoivat että riippuen siitä mitä tehdään maksaa parista tonnista yli 10.000e. Pelkkä 3h nukutus maksaa täällä jo varmaan enemmän.... taidan lähteä siis Jyväskylään. Kerros missä kävit siin soittelen aikaa ja hotellihuonetta, onkos paikka jossain keskustassa ? - ...........
emppex kirjoitti:
Kyllä piti olla saattaja kotiin, itte olin aika pihalla vielä monta tuntia ja jalat ei meinannu kantaa. Nopeasti siitä kyllä tokeni ja nyt on kaikki ok :)
Eli ei onnistu jos ei ole omaisia.
- Emppex
helsinkiläinen... kirjoitti:
1400e on HALPA ! Voiko hinta pitää paikkansa ?
Soitin Helsinkiin josku keväällä, yksityiselle ja sanoivat että riippuen siitä mitä tehdään maksaa parista tonnista yli 10.000e. Pelkkä 3h nukutus maksaa täällä jo varmaan enemmän.... taidan lähteä siis Jyväskylään. Kerros missä kävit siin soittelen aikaa ja hotellihuonetta, onkos paikka jossain keskustassa ?mulla oli 750e anestesialääkäri (n. 2 tuntia) ja 620e toimenpidemaksuja ja aineita. Kaksi viisurin poistoa ja paikkauksia, lohjenneen hampaan laitto sekä puhdistus. Siihen lisänä vielä 67e alkutarkastus ja röntgen. Yhteensä maksan siis 1437e. Remppaa tehtiin reilusti suuhun. Paikka on Densens, keskustassa ja oli tosi hyvä palvelu! Riippuu tietysti paljonko pitää suuhun tehä juttuja ja yms. Alkutarkastus oli helmikuussa jossa sain kustannusarvion ja hoitoon pääsin 8.4. Eli piti muuta kk odottaa. Kannatti!
- Kammoinen
Emppex kirjoitti:
mulla oli 750e anestesialääkäri (n. 2 tuntia) ja 620e toimenpidemaksuja ja aineita. Kaksi viisurin poistoa ja paikkauksia, lohjenneen hampaan laitto sekä puhdistus. Siihen lisänä vielä 67e alkutarkastus ja röntgen. Yhteensä maksan siis 1437e. Remppaa tehtiin reilusti suuhun. Paikka on Densens, keskustassa ja oli tosi hyvä palvelu! Riippuu tietysti paljonko pitää suuhun tehä juttuja ja yms. Alkutarkastus oli helmikuussa jossa sain kustannusarvion ja hoitoon pääsin 8.4. Eli piti muuta kk odottaa. Kannatti!
Olen menossa tuonne samaan paikkaan missä Emppex on käynyt.
Kävin tänään tarkistuttamassa hampaat operaatiota varten ja hinnaksi arvioi noin 300e.
Aikaa varattiin 75 minuuttia ja heräämiselle käskivät varata noin 2h. Saattaja pitää hakea, yksin ei saa lähteä pois. Yksin voi mennä, mutta minä en ainakaan kykene lähtemään yksin sinne, mut saa varmaan raahata ja edellisellä viikolla saan varmaan miljoona paniikkikohtausta..Huh..
Hoidettava tuo on kuntoon ja toivon että tuo tekee operaatiosta kivuttoman! - Kammoinen
Kammoinen kirjoitti:
Olen menossa tuonne samaan paikkaan missä Emppex on käynyt.
Kävin tänään tarkistuttamassa hampaat operaatiota varten ja hinnaksi arvioi noin 300e.
Aikaa varattiin 75 minuuttia ja heräämiselle käskivät varata noin 2h. Saattaja pitää hakea, yksin ei saa lähteä pois. Yksin voi mennä, mutta minä en ainakaan kykene lähtemään yksin sinne, mut saa varmaan raahata ja edellisellä viikolla saan varmaan miljoona paniikkikohtausta..Huh..
Hoidettava tuo on kuntoon ja toivon että tuo tekee operaatiosta kivuttoman!Viekö tuo iv-sedaatio pois kivunkin vaikka onkin tuollainen kevyt versio nukutuksesta?
Pelkään ihan julmetusti myös puudutuspiikkien laittoa, se kun sattuu normaalista ihan sairaasti :S
- AnonyymiUUSI
Lisää näitä tarinoita. Hampaita leikattu pois nukutuksessa? Ehkä ruuvia leukaluuhun?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2282915
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih242603No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281833Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2541580Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81359Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko131309Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3611119Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?441014Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏28966Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73935