Nyt on minulla niin rauhaton ja kenkku olo, että keksikääs nyt äkkiä jotain kivaa ja viihdyttävää. Voi olla vaikka jotain vakavaa pohdittavaakin, kunhan saadaan tämä olo pois. Kunnon nauru olis kyllä paras just nyt. Joten sellaista vakaavaa, josta voi laskea leikkiä.
Pliis......
Jotain hauskaa ja heti!!!
105
1094
Vastaukset
- uskis
Katso youtube - Poop - tai
SinäTuubapaska - sarjaa Youtubesta.
Niin älyttömän tyhmiä ,että pakko nauraa.
Mukana myös YTP -Jeesussarjoista tehdyt pilat- beenthere
Nyt ei osunut ihan minun nauruhermoon. Kiitos yrityksestä kuitenkin.
- uskis
Uskovainen tulee Uskoon (naamalle)
http://www.youtube.com/watch?v=VYfiIxizL8U - beenthere
Tuo oli kyllä hyvä. Ihana tuo särähtävä ärrä. Ihan kuin Kari Rydman olisi käynyt vakoilemassa Kerttua ja minua.
Tuo auto tuolla lopussa oli kyllä nerokas oivallus. Kiitos kaunis! - Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Tuo oli kyllä hyvä. Ihana tuo särähtävä ärrä. Ihan kuin Kari Rydman olisi käynyt vakoilemassa Kerttua ja minua.
Tuo auto tuolla lopussa oli kyllä nerokas oivallus. Kiitos kaunis!Eli olet sitten lopun päivää hyvällä tuulella, eikö?
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Eli olet sitten lopun päivää hyvällä tuulella, eikö?
Ai, luulet sie et sie noin helpolla pääseväs? Ehei. Lissää pittää olla.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Tiedätkö miksi turkulaisten kissojen yleisin nimi on Misse?
No siksi, kun aina ihmetellään että mis se ny taas on. beenthere kirjoitti:
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
No siksi, kun aina ihmetellään että mis se ny taas on.Tuosta tulikin mieleeni yksi totuus itsestäni. Se ei varmaan ole monienkaan mielestä eduksi kenellekään, mutta minkäs ihminen itselleen voi.
Minusta turun murre on hauskin ja nautittavin murre ikinä. Voisin kuunnella sitä tuntisotalla.
Jotain minussa on varmaan pahasti vialla, mutta minkäs teet. - beenthere
Whitewash kirjoitti:
Erinomainen! Kiitos paljon.
Whitewash kirjoitti:
Tämä ei liity mitenkään kissoihin, mut on hauska.
http://www.youtube.com/watch?v=HU2ftCitvyQ- beenthere
Whitewash kirjoitti:
Tämä ei liity mitenkään kissoihin, mut on hauska.
http://www.youtube.com/watch?v=HU2ftCitvyQOlen täysin puulla päähän lyöty. SHatnerilla on todellisa kykyjä tuohon. Ei taida itse edes ymmärtää sitä. Upea, kerrassaan upea. Paras ever Shatneriltä.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Tuosta tulikin mieleeni yksi totuus itsestäni. Se ei varmaan ole monienkaan mielestä eduksi kenellekään, mutta minkäs ihminen itselleen voi.
Minusta turun murre on hauskin ja nautittavin murre ikinä. Voisin kuunnella sitä tuntisotalla.
Jotain minussa on varmaan pahasti vialla, mutta minkäs teet.Turun kieli on ihan oikea kieli. Minä pärjään sillä vallan hyvin ja kaikki ymmärtävät mitä sanon. Tosin nautin suunnattomasti kun kuuntelen M.A.Nummisen puhetta. Se on niin täsmällistä ja vivahteikasta ja täynnä pientä piilomerkitystä, joka ei kaikille avaudu, ei aina minullekaan.
Kirjakielellä kirjoitan, mutta jos yritän sitä puhua, niin tulee leuka kipeäksi. - Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Tuo auto tuolla lopussa oli kyllä nerokas oivallus. Kiitos kaunis!kissasi nimi ihan oikeasti Kerttu? Nätti nimi. En ole vaan ennen kuullut sellaista nimeä kissalla.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Turun kieli on ihan oikea kieli. Minä pärjään sillä vallan hyvin ja kaikki ymmärtävät mitä sanon. Tosin nautin suunnattomasti kun kuuntelen M.A.Nummisen puhetta. Se on niin täsmällistä ja vivahteikasta ja täynnä pientä piilomerkitystä, joka ei kaikille avaudu, ei aina minullekaan.
Kirjakielellä kirjoitan, mutta jos yritän sitä puhua, niin tulee leuka kipeäksi.Muistitko kattoo Teemalta ohjelman eilen M.A.Nummisesta? Minä nautin koko sydämestäni niistä Schubert tulkinnoista ja Glenn Miller suomennoksista.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Muistitko kattoo Teemalta ohjelman eilen M.A.Nummisesta? Minä nautin koko sydämestäni niistä Schubert tulkinnoista ja Glenn Miller suomennoksista.
Järkyttävää miten mies raiskaa Shcubertia.
Miksi sitä ei löydy Areenalta, jossa Pedro esittää mykkää pianistia? - beenthere
Kössönöm kirjoitti:
kissasi nimi ihan oikeasti Kerttu? Nätti nimi. En ole vaan ennen kuullut sellaista nimeä kissalla.
Kyllä se on ihan oikeasti Kerttu. Se on sellanen oikea mamman kulta. Muita se arastelee kovin, mutta minä saan tehdä sille ihan mitä hyvänsä. Yleensä se on tässä vieressä ja pullaan sitä vähintään joka toinen minuutti.
Eilen se nukkui tuossa tuolilla vastapäätä ja yhtäkkiä kuului muks. Kun katsoin, se istui maassa ihan pöllämystyneenä ja tuijotti sitä tuolia. Se raukka tipahti (taas) nukkuessaan tuolilta ja ihmetteli kovasti, että nitä tapahtui. - beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Järkyttävää miten mies raiskaa Shcubertia.
Miksi sitä ei löydy Areenalta, jossa Pedro esittää mykkää pianistia?Raiskaa? Minä sanoisin, tulkitsee. Vesa-matti Loiri ja Eino Grön raiskaavat, M.A. Numminen tulkitsee vivahteikkaasti.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Raiskaa? Minä sanoisin, tulkitsee. Vesa-matti Loiri ja Eino Grön raiskaavat, M.A. Numminen tulkitsee vivahteikkaasti.
sanomiseni. Esitin asiani väärin. Yritin huumoria, mutta epäonnistuin.
Loirista ja Grönistä olen ihan samaa mieltä. - Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Kyllä se on ihan oikeasti Kerttu. Se on sellanen oikea mamman kulta. Muita se arastelee kovin, mutta minä saan tehdä sille ihan mitä hyvänsä. Yleensä se on tässä vieressä ja pullaan sitä vähintään joka toinen minuutti.
Eilen se nukkui tuossa tuolilla vastapäätä ja yhtäkkiä kuului muks. Kun katsoin, se istui maassa ihan pöllämystyneenä ja tuijotti sitä tuolia. Se raukka tipahti (taas) nukkuessaan tuolilta ja ihmetteli kovasti, että nitä tapahtui.naapurin miehen Osku-katti. Se oli sellainen Karvisenkeltainen löllykkä ja vähän tyhmä. Kerran se tipahti sohvalta nukkuessaan ja oli tuijottanut tyhmänä jonkun aikaa ja sitten vaan meni takaisin sohvalle. Paskaaks näistä, se varmaan ajatteli.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
sanomiseni. Esitin asiani väärin. Yritin huumoria, mutta epäonnistuin.
Loirista ja Grönistä olen ihan samaa mieltä.Ymmärsin huumorisi, ja yritin samalla mitalla takaisin. Nauretaan nyt sitten yhdessä.Ha hah haa
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
naapurin miehen Osku-katti. Se oli sellainen Karvisenkeltainen löllykkä ja vähän tyhmä. Kerran se tipahti sohvalta nukkuessaan ja oli tuijottanut tyhmänä jonkun aikaa ja sitten vaan meni takaisin sohvalle. Paskaaks näistä, se varmaan ajatteli.
Mistä olet muuten keksinyt tuon Karkki-nimen? Se on minusta oivallinen.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Ymmärsin huumorisi, ja yritin samalla mitalla takaisin. Nauretaan nyt sitten yhdessä.Ha hah haa
Eiku ihan oikeasti on ollut hauskaa kun tätä ketjua olen lukenut. Enkä ikinä olisi löytänyt tuota Rydmanin kissalaulua, jos et olisi angstiasi parkunut. Hirveellä kiireellä lähdin hakemaan jotain piristävää. Jokos nyt sitten kuuntelit Nummisen jutun, jonka sinulle laitoin?
http://www.youtube.com/watch?v=Q7byveGOgUQ - Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Mistä olet muuten keksinyt tuon Karkki-nimen? Se on minusta oivallinen.
että kun kissa tuli meille, niin se oli niin syötävän suloisen näköinen. Karoliina lukee papereissa, mutta en ymmärrä miksi sellaisen laitoin, koska Karkkina tuo on koko ajan kulkenut. Välillä on vaihdellut nimitykset: kotieläin, peto, kauluri, generaattori, karvatehdas jne. Jaa niin vielä se yleisin eli PÖLÖ.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Eiku ihan oikeasti on ollut hauskaa kun tätä ketjua olen lukenut. Enkä ikinä olisi löytänyt tuota Rydmanin kissalaulua, jos et olisi angstiasi parkunut. Hirveellä kiireellä lähdin hakemaan jotain piristävää. Jokos nyt sitten kuuntelit Nummisen jutun, jonka sinulle laitoin?
http://www.youtube.com/watch?v=Q7byveGOgUQKuuntelin sen tietysti heti. Sori, kun unohdin kertoa. Tää on sellainen yhtä positiivinen ja hyvää onnea korostava laulu kuin Lavin Väärä vitonen. Se on ehdottomasti myös yksi suosikeistani.
http://www.youtube.com/watch?v=R08_KvPXcys&feature=PlayList&p=EC7D37409588AD3F&playnext_from=PL&playnext=1&index=74 - beenthere
Kössönöm kirjoitti:
että kun kissa tuli meille, niin se oli niin syötävän suloisen näköinen. Karoliina lukee papereissa, mutta en ymmärrä miksi sellaisen laitoin, koska Karkkina tuo on koko ajan kulkenut. Välillä on vaihdellut nimitykset: kotieläin, peto, kauluri, generaattori, karvatehdas jne. Jaa niin vielä se yleisin eli PÖLÖ.
Toi karvatehdas oli tosi hyvä. Panenpa korvan taa.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Toi karvatehdas oli tosi hyvä. Panenpa korvan taa.
Kun laittaa mitä tahansa tekstiiliä pesukoneeseen, niin aina niissä on sellaisia mykkyräisiä karvapalloja, joita sitten pitää nyppiä pois. Lakanoissa on hirveä homma kun ne on niin isoja. Karkin lempipaikka on päiväpeiton alla ja koska siinä on tekokuituinen pallokangasvuori, niin kuuluu aina ritsräts kun se tulee pois sieltä. Siitä nimi generaattori. Sen sähkön kun saisi talteen.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Kun laittaa mitä tahansa tekstiiliä pesukoneeseen, niin aina niissä on sellaisia mykkyräisiä karvapalloja, joita sitten pitää nyppiä pois. Lakanoissa on hirveä homma kun ne on niin isoja. Karkin lempipaikka on päiväpeiton alla ja koska siinä on tekokuituinen pallokangasvuori, niin kuuluu aina ritsräts kun se tulee pois sieltä. Siitä nimi generaattori. Sen sähkön kun saisi talteen.
Nyt minä leikin selvänäkijää. Sinulla on siivouskaappi täynnä Sini teippiharjarullia. Näen ne oikein selvästi siellä toiseksi ylimmällä hyllyllä.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Nyt minä leikin selvänäkijää. Sinulla on siivouskaappi täynnä Sini teippiharjarullia. Näen ne oikein selvästi siellä toiseksi ylimmällä hyllyllä.
Ruskealla pakkausteipillä vetelen ykköskuteista kissankarvat pois. Paljon halvempaa. Takki pöydälle ja sitten vaan teipillä karvoja pois.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Ruskealla pakkausteipillä vetelen ykköskuteista kissankarvat pois. Paljon halvempaa. Takki pöydälle ja sitten vaan teipillä karvoja pois.
Siihen kariutui selvänäkijän vauras ura.
Kössönöm kirjoitti:
No siksi, kun aina ihmetellään että mis se ny taas on.Vähän vastaava kun turun bussikuskien yleisin nimi.
- Kössönöm
zippo100 kirjoitti:
Vähän vastaava kun turun bussikuskien yleisin nimi.
?
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Kuuntelin sen tietysti heti. Sori, kun unohdin kertoa. Tää on sellainen yhtä positiivinen ja hyvää onnea korostava laulu kuin Lavin Väärä vitonen. Se on ehdottomasti myös yksi suosikeistani.
http://www.youtube.com/watch?v=R08_KvPXcys&feature=PlayList&p=EC7D37409588AD3F&playnext_from=PL&playnext=1&index=74sanoitukset menivät kuin nakutetusti tavu tavulleen.
beenthere kirjoitti:
Tuosta tulikin mieleeni yksi totuus itsestäni. Se ei varmaan ole monienkaan mielestä eduksi kenellekään, mutta minkäs ihminen itselleen voi.
Jotain minussa on varmaan pahasti vialla, mutta minkäs teet.Meilläkin on pari Murrea vaikka ei ne Turuust ole. Kyllä niitäkin joskus kuunnellaan pidempiäkin aikoja, tuntisotalla tosin ei viitsisi. Hau Hau ja Vuh Vuh ei 1min pidempää aikaa oikein toimi.
- beenthere
kumipää kirjoitti:
Meilläkin on pari Murrea vaikka ei ne Turuust ole. Kyllä niitäkin joskus kuunnellaan pidempiäkin aikoja, tuntisotalla tosin ei viitsisi. Hau Hau ja Vuh Vuh ei 1min pidempää aikaa oikein toimi.
Sinulla on aivan täydellisen sopiva nimimerkki! ;)
beenthere kirjoitti:
Sinulla on aivan täydellisen sopiva nimimerkki! ;)
No kylläpä saa nimimerkki kiitosta! Tässä toinen "kehu":
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8987647/flat_thread#comment-43529885
Pitäisiköhän vetää pikaiset johtopäätökset :D ?- beenthere
kumipää kirjoitti:
No kylläpä saa nimimerkki kiitosta! Tässä toinen "kehu":
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8987647/flat_thread#comment-43529885
Pitäisiköhän vetää pikaiset johtopäätökset :D ?Ei nimi miestäpahenna jos ei mies nimeä! Älä missään nimessä vaihda mineä äläkä tyyliä! Tämä on käsky!
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Jotain minussa on varmaan pahasti vialla, mutta minkäs teet.Mitä tarkoittaa " tuntisotalla"? Ihan outo sana minulle.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Mitä tarkoittaa " tuntisotalla"? Ihan outo sana minulle.
Tuntisotalla = tuntikausia.
Korjasin autoani tuntisotalla/tuntikaupalla/tuntikausia/hyvin pitkään. - Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Tuntisotalla = tuntikausia.
Korjasin autoani tuntisotalla/tuntikaupalla/tuntikausia/hyvin pitkään.se on siis sama kuin tuntitolkulla. Aina sitä oppii uutta.
- vihtuilija
- beenthere
Nyt ne minun kiireet alkoi, kun täytyy alkaa perustamaan genuiinien suojeluyhdistystä. Hyvä kun toit tuollaisen ammottavan epäkohdan minulle tiedoksi.
Kai sinä olet sen ensimmäinen vapaaehtoinen(retoriikkaa) jäsen? - Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Nyt ne minun kiireet alkoi, kun täytyy alkaa perustamaan genuiinien suojeluyhdistystä. Hyvä kun toit tuollaisen ammottavan epäkohdan minulle tiedoksi.
Kai sinä olet sen ensimmäinen vapaaehtoinen(retoriikkaa) jäsen? - vihtuilija
beenthere kirjoitti:
Kai sinä olet sen ensimmäinen vapaaehtoinen(retoriikkaa) jäsen?suurta tarvetta retorisen tason myötäelämiseen vallitsevissa olosuhteissa. Re-generoidessani avustustason aktiviteetteja, tuenta on taattu filosofistasoisilla aksioomilla....:D:D
- beenthere
vihtuilija kirjoitti:
suurta tarvetta retorisen tason myötäelämiseen vallitsevissa olosuhteissa. Re-generoidessani avustustason aktiviteetteja, tuenta on taattu filosofistasoisilla aksioomilla....:D:D
Ja sinulle minä sanon, että minulla on kokemusta teistä hienojen sanojen viljelijöistä. Täyttä potaskaa on juttunne kuitenkin, joten en viitsi edes vaivautua ;D ;D ;D
- vihtuilija
beenthere kirjoitti:
Ja sinulle minä sanon, että minulla on kokemusta teistä hienojen sanojen viljelijöistä. Täyttä potaskaa on juttunne kuitenkin, joten en viitsi edes vaivautua ;D ;D ;D
Sivistys on aina tarpeen, tässä selvennystä yleisistä hoitomuodoista:
http://www.suomalaiset.de/forum/showthread.php?t=5815 - beenthere
vihtuilija kirjoitti:
Sivistys on aina tarpeen, tässä selvennystä yleisistä hoitomuodoista:
http://www.suomalaiset.de/forum/showthread.php?t=5815Hoitoala onkin kiinnostanut minua aina tosi paljon. Olin itsekin vuosia hoitajien sijaisuuksia tekemässä. Tuo on hyvä lisä ammattisanastoon. Kyllä minä hienot sanat kollegojen kesken ymmärrän. Tämä oli hyvä vahvistus vanhoille pohjille. Nyt ainakin pärjään.
- beenthere
Tuo täytyy katsoa jossain välissä, mutta nyt en pysty rauhoittumaan tunniksi tuon ääreen. Kiitos linkistä kuitenkin, katson sen heti kun sisus rauhoittuu.
on lemulla ja löyhkällä?
- Molemmat ovat lokkaleita.- beenthere
Alkaa hiljalleen helpottaa Mitä on ihminen ilman ystäviä? Ei mitään. Minä elän onnellista elämää ilman Jeesusta ja muita mielikuvituskavereita, mutta ilman ystäviä, jotka tulevat apuun hädän hetkellä, en voisi elää hetkeäkään.
Kiitos teille hyvät ystävät. Olo on paljon parempi. Tiesin, että teihin voi luottaa.- joh. 14:6
Maksaakoan Jumala kirkollisveroa?
- Kössönöm
kirsikka kermakakun päälle. Ollos hyvä.
http://www.youtube.com/watch?v=Q7byveGOgUQ
Joko alkaa helpottaa maailmantuska? - beenthere
joh. 14:6 kirjoitti:
Maksaakoan Jumala kirkollisveroa?
Olisihan sillä ihan älyttömän korkeat verot sitten, kun joutuis maksamaan kaikille kirkoille ne. Luulen, että on vapautettu sosiaalisista syistä. Kukas sille Jumalalle palkan maksaa? Kukas olis niinku sen pomo? Joten luukulla käy todennäköisesti ja on laitettu vaikeasti työllistettävien listalle.
Ei siis maksa.
- HattiWatti!
http://www.youtube.com/watch?v=IvW1tT8a8kI
siinä jotain armeijanpätkää- beenthere
Kiva kun annoit taas merkkiä itestäs.
Noinko se siellä armeijassa menee? Huh huh. Ei siis huolta. Suomi on hyvissä käsissä hädän tullen.
- Tähtis 98
vaikka lienetkin jo paremmalla tuulella. Toivottavasti olosi ei lähde tästä enää uudelleen laskusuuntaan, kun lausun:
1. Apina ei aina ymmärrä kaikkea, eikä sen oikeastaan tarvitsekaan, koska liika tieto aiheuttaa tuskaa apinan pienessä päässä. Riittää kun apinan mielestä kaverin apinannaama on ihan normaalin näköinen.
2. Mutta apina ei ole aina täysi apina, vaan hän on myös muutosherkkä. Hän seurailee olosuhteiden muutoksia ja elää niiden mukaan!
Joten:
1. Jokaisen usko muodostuu hänen perusluonteensa mukaisesti. Usko tekee ihmisen; ihminen on sitä, mihin hän uskoo (Bhagavadgita).
2. Ja joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla. (J.R. Lowell).
3. Ja kaikki polut Jumalan luo ovat yhtä hyviä (Gandhi).
Mutta sitten: Aina ihmisen hymyillessä ja etenkin nauraessa hän tuo elämään jotakin tärkeää (L. Sterne).- beenthere
Tuo viimeinen L. Sterne oli tosi hyvä. Panen sen muistiin. Siinä on juuri sitä minun elämän filosofiaa. Minä kun tuppaan näkemään tämän elämän sellaisena hullunkurisuuden ketjuna. Ympärillä on aina kaikkea hauskaa ja hullunkurista joka naurattaa.
- Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
Tuo viimeinen L. Sterne oli tosi hyvä. Panen sen muistiin. Siinä on juuri sitä minun elämän filosofiaa. Minä kun tuppaan näkemään tämän elämän sellaisena hullunkurisuuden ketjuna. Ympärillä on aina kaikkea hauskaa ja hullunkurista joka naurattaa.
muista kuitenkin joskus, tilanteesta riippuen, pitää naamasi peruslukemilla! Hymyilystä, naurusta puhumattakaan saattaa näet ainakin joskus tulla, ainakin jälkikäteen, aikamoista sapiskaa!
- beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
muista kuitenkin joskus, tilanteesta riippuen, pitää naamasi peruslukemilla! Hymyilystä, naurusta puhumattakaan saattaa näet ainakin joskus tulla, ainakin jälkikäteen, aikamoista sapiskaa!
Sinä uskot siis näihin vanhoihin kansanviisauksiin. Mies se tulloo räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta ja Itku pitkästä ilosta.
Minä olen huomannut, ettei niillä ole mitään totuusarvoa. Elämä on kohentunut, kun ei ota kaikkea niin vakavasti. Sitäpaitsi, minkä minä sille voin, että maailma on niin täynnä naurattavia hullunkurisuuksia. - Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
Sinä uskot siis näihin vanhoihin kansanviisauksiin. Mies se tulloo räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta ja Itku pitkästä ilosta.
Minä olen huomannut, ettei niillä ole mitään totuusarvoa. Elämä on kohentunut, kun ei ota kaikkea niin vakavasti. Sitäpaitsi, minkä minä sille voin, että maailma on niin täynnä naurattavia hullunkurisuuksia.Toki nyt itsekin tajuat, ettei aina naurata, ei sitten millään? Olihan aloituksesikin kaikkea muuta kuin naurua tulvillaan?!
Ja nuo, niin sanotut vanhan kansan sanonnat, myötäilevät kyllä ihan tasasen varmasti elämistämme. Ja sitten, toki se oma eläminen saattaa helpottua, siis jos ei sen kummemmin muusta huolta kanna.
Ja vielä, pitäisikö tässä sitten tyystin ja kokonaan, omaksua tapasi ajatella? - beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
Toki nyt itsekin tajuat, ettei aina naurata, ei sitten millään? Olihan aloituksesikin kaikkea muuta kuin naurua tulvillaan?!
Ja nuo, niin sanotut vanhan kansan sanonnat, myötäilevät kyllä ihan tasasen varmasti elämistämme. Ja sitten, toki se oma eläminen saattaa helpottua, siis jos ei sen kummemmin muusta huolta kanna.
Ja vielä, pitäisikö tässä sitten tyystin ja kokonaan, omaksua tapasi ajatella?Tuossa on vain yksi tapani ajatella. Yhden vakavan burnoutin kärsittyäni olen päättänyt ottaa asiat vähän rennommin. Olin vuoden työkyvytön burn outin takia, ja sitä en halua enää koskaan kokea.
Se pani niinsanotusti monta asiaa tärkeysjärjestykseen. Tänään ei minua saa sellaiseen tosikkomaiseen asioiden vatvomiseen millään. Minä otan asiat tosissani, mutta en käsittele niitä tosikkomaisesti.
Lopetettuani tuon tosikkomaisen elämäni ovat ystävyyssuhteeni parantuneet. Elämänlaatuni on moninkertaisesti parempi kuin ennen. Olen myös paljon tarkempi kaikesta siitä mitä hyväksyn elämääni.
Ryppyotsaisuus tuo vain ryppyotsaisuutta. - Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
Tuossa on vain yksi tapani ajatella. Yhden vakavan burnoutin kärsittyäni olen päättänyt ottaa asiat vähän rennommin. Olin vuoden työkyvytön burn outin takia, ja sitä en halua enää koskaan kokea.
Se pani niinsanotusti monta asiaa tärkeysjärjestykseen. Tänään ei minua saa sellaiseen tosikkomaiseen asioiden vatvomiseen millään. Minä otan asiat tosissani, mutta en käsittele niitä tosikkomaisesti.
Lopetettuani tuon tosikkomaisen elämäni ovat ystävyyssuhteeni parantuneet. Elämänlaatuni on moninkertaisesti parempi kuin ennen. Olen myös paljon tarkempi kaikesta siitä mitä hyväksyn elämääni.
Ryppyotsaisuus tuo vain ryppyotsaisuutta.tosissasi, mutta et tosikkomaisesti?
Mitä tarkoitat? - beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
tosissasi, mutta et tosikkomaisesti?
Mitä tarkoitat?Asioita voi käsitellä monella lailla. Samaan lopputulokseen voi päästä useaa reittiä. Minä en enää halua valita sellaista ryppyotsaisten reittiä vaan valitsen mieluummin sen reitin, jossa asioita käsitellään huumorin ja monipuolisen pohdinnan kautta.
Olen tullut siihen tulokseen, että niin pääsee itseasiassa parempiin tuloksiin vähemmällä stressillä. Hyvä olo ja mili antaa mielikuvitukselle paljon enemmän työskentelytilaa kuin ryppyotsainen mieli.
Asioiden hullunkurisen puolen löytäminen auttaa usein myös asioiden kokonaisuuksien näkemiseen. Tätä kautta asiaa voi lähestyä monipulisemmin.
Tässä ei nimenomaan pistetä asiaa leikiksi vaan löydetään ne asioiden hauskat puolet.
Kaikkiin asioihin en vielä minäkään osaa tätä asiaa soveltaa. Esimerkiksi näiden multinikkien typeryyteen ei minun hermoni ole luotu. TRyperyyttä on tosi vaikea sietää. Sille ei tunnut olevan selitystä. Se on puhdasta kiusantekoa, jota en ymmärrä lainkaan. Vain ilkeämieliset ihmiset sortuvat siihen.
- Tilastotieteilija
kuka on kaikkien vähemmistöjen äiti ??
- uskonnoton turkulainen ateistihomoseksuaaliromani-henkilö- beenthere
Jos hän on vielä kasvissyöjä, niin tuo on enemmän kuin totta.
- Tilastotieteilija
beenthere kirjoitti:
Jos hän on vielä kasvissyöjä, niin tuo on enemmän kuin totta.
Ja jos on vielä Jeesustelija Joka on tulllut Uskoon, niin sitten on geijmäisyys katossa.
Tutkimukset osoittavat ,ettei Uskovaiset juuri naisista puhu ain, Jeesuksesta vain.
- Trismegistos
- Tähtis 98
uudet kujeet:
On aamulla aikaisin
hauska herätä
Pihalla istua, voimia
kerätä
Luonto kuiskii omalla
suulla, levollisin mielin
Sitä tahdoin mä kuulla
Sitt’ jostain kantoi
tuo kumma ääni
Havahduin, mä hiljalleen
käänsin pääni
Vain hetki, ja sitt’ mä
sen oivalsin
Naapurin Yrjö, siell’ niin
vienosti kuorsasi
Mennyt kesä mieleeni
palautui, tuo vieno
kuorsaus
Niin kauniisti se luonnon
ääniin sulautui
Nuku lapsonen viel’
kaunista unta
Ei ruohoa näy, sen
pääll’ on viel’ lunta!- Kössönöm
lopun tästä yhdestä värssystä, jonka M.A. Numminen kerran esitti Turun Parkinhovissa Pedron häntä säestäessä haitarilla. En muista kuin yhden säkeistön.
"raita kasvaa kankahalla
kauniimpi kuin paju
poika oli hiljanen selvänä
mutta juovuksissa raju"
Olisin kiitollinen jos osaisit auttaa. - Tähtis 98
Kössönöm kirjoitti:
lopun tästä yhdestä värssystä, jonka M.A. Numminen kerran esitti Turun Parkinhovissa Pedron häntä säestäessä haitarilla. En muista kuin yhden säkeistön.
"raita kasvaa kankahalla
kauniimpi kuin paju
poika oli hiljanen selvänä
mutta juovuksissa raju"
Olisin kiitollinen jos osaisit auttaa.osaa auttaa!
Nummista kuule nykyisin muutoinkin aika harvoin?
Mutta tämä lienee totta:
"...poika oli hiljanen selvänä
mutta juovuksissa raju"
Ps. Liittyykö tämä myös jotenkin tuohon kuorsaamiseen? - Kössönöm
Tähtis 98 kirjoitti:
osaa auttaa!
Nummista kuule nykyisin muutoinkin aika harvoin?
Mutta tämä lienee totta:
"...poika oli hiljanen selvänä
mutta juovuksissa raju"
Ps. Liittyykö tämä myös jotenkin tuohon kuorsaamiseen?Olen ollut kyseistä esitystä kuuntelemassa, mutta tuo on ainoa säkeistö jonka muistan. Jotain siinä oli myös käen kukunnasta, muutta en muista sen tarkemmin kuin että "käki kukkuu kuusikossa..."
Kuorsaamiseen tuo laulu ei liity, vaan pikemminkin pariutumisriitteihin. Näin muistelisin.
Ei se anna, jollei ole ensin luotu,
mietihän sitä poloinen,
ilman liekkiäkin
Poloinen...
ps. olin ennen sinua- beenthere
Nyt viimeistään. Täytyy toivoa, ettei Kerttu näe tätä koskaan. Se ottaa ton mailan heti käyttöön. Muuten se on just tuollainen aamuisin. Toi oli tosi hyvä juttu.
Olo parani jo eilen kun sai vähän muuta mietiskeltävää ja nauraa. Otti vissiin liian koville se ystävän muistelu, kun tuli niin rauhaton olo. - beenthere
Kiitos vielä kerran linkistä noihin Simons cat juttuihin. Ne ovat loistavia.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Nyt viimeistään. Täytyy toivoa, ettei Kerttu näe tätä koskaan. Se ottaa ton mailan heti käyttöön. Muuten se on just tuollainen aamuisin. Toi oli tosi hyvä juttu.
Olo parani jo eilen kun sai vähän muuta mietiskeltävää ja nauraa. Otti vissiin liian koville se ystävän muistelu, kun tuli niin rauhaton olo.Vielä vuosien jälkeen itsellekin tulee kyyneleet silmiin, kun muistelen ystävääni. Mutta sille ei mitään voi, että hän on kuollut.
- beenthere
Tuli mieleenjuttu, kun mulla oli kerran yks englantilainen perhe naapurina kuukauden. He ostivat monta kappaletta Puuha Pete kirjoja. Arvaat varmaan miksi.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Tuli mieleenjuttu, kun mulla oli kerran yks englantilainen perhe naapurina kuukauden. He ostivat monta kappaletta Puuha Pete kirjoja. Arvaat varmaan miksi.
hieman yksinkertainen tänään. Kerro miksi he ostivat Puuha Pete kirjoja.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
hieman yksinkertainen tänään. Kerro miksi he ostivat Puuha Pete kirjoja.
Puuha on englantilaiselle kakka. Englantilainen kirjoittaa sen poo hah mutta lausuu puuha.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Puuha on englantilaiselle kakka. Englantilainen kirjoittaa sen poo hah mutta lausuu puuha.
joo. Mutta miksi ne niitä kirjoja ostivat? Ei tarvitse selittää, on vähän tähtismäinen olo tänään. Katselin neiti Marpleakin, enkä tajunnut siitä mitään.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
joo. Mutta miksi ne niitä kirjoja ostivat? Ei tarvitse selittää, on vähän tähtismäinen olo tänään. Katselin neiti Marpleakin, enkä tajunnut siitä mitään.
Niistä se oli vaan niin hauska juttu, kakka pete.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Niistä se oli vaan niin hauska juttu, kakka pete.
Voihan sitä naureskella vaikka mitä sanoja. Yhden höpön ranskalaissarjan tuottajan nimi on Lissa Pillu. Se on tämä Antiikkia ja arvoituksia.
siivotaan testejä pois
- Kössönöm
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=29&t=418&a=3158
"Kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsäsen perheessä lasten kristillinen kasvatus aloitetaan miedoista, mutta kovatekoisista Raamatuista.
Räsäsen perheessä jokaiselle lapselle luetaan hänen omaa kehitystasoaan vastaavaa Raamattua. Näin vältetään lasten pitkästyminen ja vanhempien turhautuminen.
Perheen pienimmille tarkoitetut Raamatut sisältävät vähän tekstiä, mutta paljon selkeitä kuvia. Näitä Raamattuja voivat pienet kädet käsitellä kovakouraisestikin. Näitä Raamattuja voi myös imeskellä ja pureskella, kertoo Räsänen.
Itse asiassa suurin osa perheen Raamatuista on hävinnyt: ne on joko revitty tai syöty."- beenthere
Lapset pitää ensin totuttaa mietoihin Raamattuihin ja sitten pikku hiljaa kovempaan kamaan. Loistavaa!
Hyvä on myös tuo idea laittaa valmiit kysymykset tarinoiden perään, ettei lapset vaan mene ja keksi itse vääriä kysymyksiä. - TT
beenthere kirjoitti:
Lapset pitää ensin totuttaa mietoihin Raamattuihin ja sitten pikku hiljaa kovempaan kamaan. Loistavaa!
Hyvä on myös tuo idea laittaa valmiit kysymykset tarinoiden perään, ettei lapset vaan mene ja keksi itse vääriä kysymyksiä.Eiköhän jokainen teistäkin ole koulussa totutettu ensin miedompaan äidinkieleen, miedompaan matikkaan, miedompaan liikuntaan jne jne... Kuuluu ihan perusopetuksen juttuun.
Päivi Räsänen on ihan ihmisenä tunnustettu kansanedustaja. Heillä on kristillinen arvomaailma kotonaan ja lapsillekin tarjotaan hengellistä luettavaa. Tottakai tuossa on vitsin makua ilmassa. Nämä edelliset postaukset on seiskan tasoa; juorua haetaan väkisin. TT kirjoitti:
Eiköhän jokainen teistäkin ole koulussa totutettu ensin miedompaan äidinkieleen, miedompaan matikkaan, miedompaan liikuntaan jne jne... Kuuluu ihan perusopetuksen juttuun.
Päivi Räsänen on ihan ihmisenä tunnustettu kansanedustaja. Heillä on kristillinen arvomaailma kotonaan ja lapsillekin tarjotaan hengellistä luettavaa. Tottakai tuossa on vitsin makua ilmassa. Nämä edelliset postaukset on seiskan tasoa; juorua haetaan väkisin.Juu u... Ensin ihan vaan kerrotaan kiltistä taivaanisästä (joka on siis ihan valheellinen ja keksitty mutta mieto)...
Sitten myöhemmin vasta otetaan mukaan kuvioon kansanmurhat ja muut. Siis sitten kun lapsi on niin aivopesty ettei edes älyä moista kyseenalaistaa, kun sehän on kiltti taivaanisä (vaikka onkin keksitty ja valheellinen).
Kyllä on hieno systeemi tuo kristinoppi. Kusetusta lapsesta asti. Siitä uus slogani kirkolle.- TT
belial_666 kirjoitti:
Juu u... Ensin ihan vaan kerrotaan kiltistä taivaanisästä (joka on siis ihan valheellinen ja keksitty mutta mieto)...
Sitten myöhemmin vasta otetaan mukaan kuvioon kansanmurhat ja muut. Siis sitten kun lapsi on niin aivopesty ettei edes älyä moista kyseenalaistaa, kun sehän on kiltti taivaanisä (vaikka onkin keksitty ja valheellinen).
Kyllä on hieno systeemi tuo kristinoppi. Kusetusta lapsesta asti. Siitä uus slogani kirkolle.Kansanmurhat.. Taistelisitko sinä Suomen ja perheiden puolesta, jos tänne hyökättäisiin? Jätätkö historiantunnilla kertomatta, että Suomessa oli aikoinaan sisällissota? Onhan se aika julmaa.. En minäkään sitä ekaluokkalaisille kertoisi.
Tässä sekoittuu kaksi asiaa: Vallanhimoisten valtionjohtajien yllyttämät kansanmurhat ja usko Jumalaan. Eikö jokainen kansa puolustaisi itseään sodassa? Raamatun tarinoissa Jumala neuvoi omiaan voittamaan sodat. Joskus se käski hyökkäämään ensin. Sekö tekee Jumalasta hullun sekopään, joka murhaa kansoja? Lisäksi, sotia käydään varmasti yhtä paljon, vaikka porukka ei uskoisikaan Jumalaan.
Barbaarikansat ne vasta sotia järjestivätkin. Jotkut alkuasukaskansat syövät jopa toisiaan.
Raamatussa kerrotaan ihmisten elämästä. Monet tarinat opettavat, että vääryys saa aikaan pahaa. Miksi olisi väärin opettaa lapsilleen arvoja, joissa neuvotaan kunnioittamaan toista, rakastamaan lähimmäistä, kiittämään ja auttamaan teoissa..?
Ja jos ihan aikuisten oikeasti ajatellaan, niin eiköhän meidän kaikkien elämässä ole kristillisiä arvoja? toivottavasti.. - Kössönöm
TT kirjoitti:
Kansanmurhat.. Taistelisitko sinä Suomen ja perheiden puolesta, jos tänne hyökättäisiin? Jätätkö historiantunnilla kertomatta, että Suomessa oli aikoinaan sisällissota? Onhan se aika julmaa.. En minäkään sitä ekaluokkalaisille kertoisi.
Tässä sekoittuu kaksi asiaa: Vallanhimoisten valtionjohtajien yllyttämät kansanmurhat ja usko Jumalaan. Eikö jokainen kansa puolustaisi itseään sodassa? Raamatun tarinoissa Jumala neuvoi omiaan voittamaan sodat. Joskus se käski hyökkäämään ensin. Sekö tekee Jumalasta hullun sekopään, joka murhaa kansoja? Lisäksi, sotia käydään varmasti yhtä paljon, vaikka porukka ei uskoisikaan Jumalaan.
Barbaarikansat ne vasta sotia järjestivätkin. Jotkut alkuasukaskansat syövät jopa toisiaan.
Raamatussa kerrotaan ihmisten elämästä. Monet tarinat opettavat, että vääryys saa aikaan pahaa. Miksi olisi väärin opettaa lapsilleen arvoja, joissa neuvotaan kunnioittamaan toista, rakastamaan lähimmäistä, kiittämään ja auttamaan teoissa..?
Ja jos ihan aikuisten oikeasti ajatellaan, niin eiköhän meidän kaikkien elämässä ole kristillisiä arvoja? toivottavasti..Lapselle pitää siis vasta myöhemmällä iällä kertoa, että jumala on julma ja jos sitä ei siitä huolimatta rakasta eikä siihen edes usko, niin sitten joutuu ikuisuuksien ajaksi kitumaan helvetissä. Mikä olisi sinun mielestäsi sopiva ikä tuollaisen asian kertomiselle?
- beenthere
TT kirjoitti:
Eiköhän jokainen teistäkin ole koulussa totutettu ensin miedompaan äidinkieleen, miedompaan matikkaan, miedompaan liikuntaan jne jne... Kuuluu ihan perusopetuksen juttuun.
Päivi Räsänen on ihan ihmisenä tunnustettu kansanedustaja. Heillä on kristillinen arvomaailma kotonaan ja lapsillekin tarjotaan hengellistä luettavaa. Tottakai tuossa on vitsin makua ilmassa. Nämä edelliset postaukset on seiskan tasoa; juorua haetaan väkisin.Päivi on minun koulukaveri, joten tunnen hänet kyllä. Oli jo silloin erikoinen ja erikoisuudentavoittelija. Päivi on juuri sellainen, millaisen kuvan uskosta vapaa ihminen hönestä saa. Uskonlasit sumentaa näköä, joten niitä kummallisuuksia ei uskonlaseilla näe.
- TT
beenthere kirjoitti:
Päivi on minun koulukaveri, joten tunnen hänet kyllä. Oli jo silloin erikoinen ja erikoisuudentavoittelija. Päivi on juuri sellainen, millaisen kuvan uskosta vapaa ihminen hönestä saa. Uskonlasit sumentaa näköä, joten niitä kummallisuuksia ei uskonlaseilla näe.
Beenthere: Ai uskosta vapaa ihminen näkee Päivin.. millaisena? (Uskosta vapaa.. jännä ilmaisu. Itse taas olen vapaa uskossa. Hyvin jännä..) Ei silti, jos politiikkaa otetaan tähän mukaan, on muitakin hyviä kansanedustajia. Ei uskoontulo itseisarvona tee ketään paremmaksi tai viisaammaksi.
Kössönöm: Onko sinulle kerrottu? Ei minulle ainakaan ole tuollaista kerrottu. Minulle on kerrottu, että saat syntisi anteeksi, ja että Jumala parantaa, välittää, rakastaa ja auttaa. Ja niin on tehnyt.
Olen samaa mieltä chris:in kans. Rukous auttaa. - TT
TT kirjoitti:
Beenthere: Ai uskosta vapaa ihminen näkee Päivin.. millaisena? (Uskosta vapaa.. jännä ilmaisu. Itse taas olen vapaa uskossa. Hyvin jännä..) Ei silti, jos politiikkaa otetaan tähän mukaan, on muitakin hyviä kansanedustajia. Ei uskoontulo itseisarvona tee ketään paremmaksi tai viisaammaksi.
Kössönöm: Onko sinulle kerrottu? Ei minulle ainakaan ole tuollaista kerrottu. Minulle on kerrottu, että saat syntisi anteeksi, ja että Jumala parantaa, välittää, rakastaa ja auttaa. Ja niin on tehnyt.
Olen samaa mieltä chris:in kans. Rukous auttaa.Siis katsoin väärin, pyydän anteeksi. Tarkoitin nimimerkkiä "Olen onnellinen" otsikolla "Kuuluu elämään". Hänen kanssaan olen samaa mieltä.
- chris_hitchens
Oisko tää riittävän hauska, minua ainakin nauratti :)
img22.exs.cx/img22/6210/kiitos_jesse.jpg - Olen onnellinen
Itselläni, Luojan kiitos, ei ole ollut paha olla ja rauhattomuutta aikoihin. En taida edes muistaa milloin on viimeksi ahdistanut. kyllä uskovaistakin koetellaan ja voihan sattua lähipiirissä menetyksiä, arjen murheita ja joskus vain on mieli maassa.
Mikäli olen vastaavanlaisessa tilanteessa, rukoilen ja monesti mieli jopa hetkessä piristyy.
Ilman elävää yhteyttä Jumalaan ei ole ihme, jos kokee rauhattomuutta ja olemassaolo on tylsääkin tylsempää. - Tähtis 98
on todella kenkku olo!
Äkkiä jotain kivaa ja viihdyttävää, eikä mitään vakavaa, please!- Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
Tässä tarina ystävyydestä.
http://www.youtube.com/watch?v=8BuPP_eXINwTaisit osua 'akilleen kantapäähäni'!
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Tässä tarina ystävyydestä.
http://www.youtube.com/watch?v=8BuPP_eXINwHerkkää.
- beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
Taisit osua 'akilleen kantapäähäni'!
No, jos ongelman ydin on selvinnyt, on sen käsitteleminen jo paljon helpompaa. Kysyt vaikka apuja porukoilta täältä palstalta. Uskon, että moni haluaa oikeasti auttaa. Lykkyä kuitenkin ongelmien selvittelyyn.
- Tähtis 98
beenthere kirjoitti:
No, jos ongelman ydin on selvinnyt, on sen käsitteleminen jo paljon helpompaa. Kysyt vaikka apuja porukoilta täältä palstalta. Uskon, että moni haluaa oikeasti auttaa. Lykkyä kuitenkin ongelmien selvittelyyn.
mitään ongelmia ole, ongelmia joita en osaisi ihan itsekin ratkaista!
Meinaatko, ettei ateistilta saa pyytää yhtikäs mitään? Huhhuijaa!? - beenthere
Tähtis 98 kirjoitti:
mitään ongelmia ole, ongelmia joita en osaisi ihan itsekin ratkaista!
Meinaatko, ettei ateistilta saa pyytää yhtikäs mitään? Huhhuijaa!?"Meinaatko, ettei ateistilta saa pyytää yhtikäs mitään?" Mitä tarkoitat, en ymmärrä? Mielestäni sanoin juuri toisin päin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932