Voiko aavistaa??

_odOttajA_

niin, te jotka olette synnyttäneet keskoslapsen, oletteko jossakin vaiheessa raskautta aavistaneet/ennusteaneet keskenmenon tai sen riskin? (Itse oon nyt rv. 23 , ja pelkään keskenmenoa stressaavan elämäntilanteen vuoksi.)

5

1060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agagagag

Minä tiesin asian. Lääkäri ei uskonut. Näin toistuvasti unta siitä, että mahani kohdalla on pleksilaatikko, jossa vauveli makaa.
      rask viikolla 28 se sitten tapahtui.

• mustikka9

mä sanoin ihan alusta asti että on sellainen tunne ettei kyllä ihan loppuun saakka vatsassa pysy..neitokainen syntyi rv 33 1.

• ...

taas oli koko raskauden ajan sellainen tunne ja pelko, että kohta on pöksyissä se sikiö. Mun pelko johtui runsaasta supistelusta ja kohdunkaulan lievästä lyhenemästä. Meni kuitenkin kaksi viikkoa yli lasketun ajan!

• Äidiksi1.8.2010?

Mulla on melko kova aavistus, että ennenaikaisesti tulee. Olen rv 24 , tosi kovasti supistellut ja välillä kipeästikin. Lapsivettä tuli viime viikolla jnknverran, mutta ilmeisesti vain joku pieni repeämä joka meidän sairaalassa ainakin ohitettiin vain. Jotenkin muutenkin tuntuu siltä, ettei asioihin oikeastaan suhtauduta kovin vakavasti vaikka yhden kerran olin jo naistenklinikallakin ambulanssilla. Meillä raskaaksi tulo eli tosi vaikeaa, laparoskopia tehtiin toistamiseen endometrioosin vuoksi lokakuun lopussa ja lääkäri laittoi silloin lähetteen hedelmöityshoitoihin (yritystä noin 4 vuotta). Sitten kävikin niin, ettei seuraavia kuukautisia tullutkaan vaan 2 viivaa testiin. Näin noin viikkoa sitä ennen muutaman unen, että meille "ilmestyi" vauva.
      Nyt taas olen nähnyt useamman unen keskosena syntyvästä lapsesta ja pelkään pahoin, että näin tulee käymään. Katsellaan nyt, miten käy... itse iloitsen jokaisesta päivästä, joka saadaan tästä eteenpäin kasaan; Lapsen mahdollisuudet selviytyä nousevat joka päivä.

• k.äiti

Mä tiesin aika pitkään että ei tule pysymään loppuun asti.
      Kaikki raskaudet hankalia ja supistuksia 16viikolta asti.
      Nuorimmaisen kohdalla osasin jo varautua ja sanoinkin lääkäreille että syntyy etuajassa,käytiin 2vk ennen lapsen syntymää yksityisellä lääkärillä ja ultrassa,kohdunkaula oli alkanut pehmentymään jo ennen 20vk.ja supistuksia kymmeniä päivittäin.Lääkäri oli sitä mieltä että ei se sieltä vielä ole syntymässä,että saatte vielä pitkään odotella... Sanoin lääkärille että empä usko.

Noh 2vk tästä syntyi pikkuinen keskosvauva viikolla 33.

Nyt eliminoit kaikki ne stressin aiheet elämästäsi!
      koska keskoslapsen synnyttäminen se huoli syntymän jälkeen ja se aika minkä lapsi joutuu viettämään koneissa ja sairaalassa on raskasta. Enkä haluaisin kenenkään joutuvan sitä kokemaan.Meillä meni hyvin,lapsi oli 500g isompi mitä olivat arvoineet jotenka sairaalassa olo aika lyheni huomattavasti :) Mutta raskasta se oli silti.
      2 isompaa (pientä) lasta kotona monen sadan kilometrin päässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60