Pitkästä aikaa...mielikuvitus lentämään ja näppikset sauhuamaan. Kisa alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 07.04.2010 klo 18.00. Voit kirjoittaa rekatulla tai rekkaamattomana, osallistua voit niin monella tuotoksella kuin haluat. Runomuotoiset/riimitellyt kirjoitukset saavat yhden lisäpisteen !!
Kirjoitusten aiheena on : MATKA.
Aihetta voi käsitellä muutoin vapaasti, mutta kirjoitusten on täytettävä nämä ehdot:
-Kirjoituksesta tulee tulla esille että kyseessä on jonkinlainen matka.
-Kirjoituksen tulee sisältää joko lause:"Sitten se tapahtui" tai lause "Sitten se tapahtuu"
-Kirjoituksen on oltava suomenkielinen.
-Pituus vähintään kolmekymmentä sanaa ja enintään kaksisataa sanaa.
Doopingin käyttö sallittu :)
Tähän aloitukseen vain kisakirjoitukset, avaan sivulle myös kysely- yms. ketjun.
Kisa on avoin kaikille, tervetuloa
Ajanvietteeksi...KIRJOITUSKISA
216
2063
Vastaukset
- Paperipyyhe
Matkalla hätä ei lue lakia
Pikkukaupungin kahvila ja maukkaat leivokset jää taakse. Ajan mutkaista ja mäkistä hiekkatietä. Olo on kummallinen, vatsaa vääntää. Ei huoltoasemaa, ei puita, ei pensaita, olo pahenee, vatsaa mourii uhkaavasti.
Voi ei, väistämätön pakko pysäyttää auto, juosta kovaa, mutta ei puita, ei pensaita, ei mäennyppylää, ei mitään.
Näen lammen ja pienen hiekkasärkän, juoksen sen taakse ja sitten se tapahtui! Tajunta tuo tietoisuuteen, kasan kasvaessa, minulla ei ole paperia!
Vilkaisen ympärilleni, ei mitään, hiekkaa ja kiviä. Riisun housut ja kipitän lammen rantaan, vilkuilen häpeissäni ympärilleni, ketään ei näy ja peseyden ja päätän etten koskaan enää lähde matkalle ilman vessapaperia.tintti.kotivintti kirjoitti:
mutta kuitenkin naisen käsialaa...
Pirskatti, ettei vain Taikis asialla?kirjoittanut tuota kirjoitusta :) Osallituin yhdellä tekeleellä.
TaikisN kirjoitti:
kirjoittanut tuota kirjoitusta :) Osallituin yhdellä tekeleellä.
niin mä otan sulta tongit pooois ;)
tintti.kotivintti kirjoitti:
niin mä otan sulta tongit pooois ;)
olisinkin ollut !! :D Mä vaan vahvasti eppäilen että vasta-alkaja on TizaNova. Hää ei oo kieltänyt, ei myöntänyt...vielä.
TaikisN kirjoitti:
olisinkin ollut !! :D Mä vaan vahvasti eppäilen että vasta-alkaja on TizaNova. Hää ei oo kieltänyt, ei myöntänyt...vielä.
ja tunnistusta. Mä en edes yritä arvata kuka oli puikoissa, joku pölyhuiska varmaan *kateellisena *
NK..! Saattaisko olla..arvaan kuitenkin ;D- vasso-Q
TaikisN kirjoitti:
pirpzuzeikun kirjoittama...
Samoin arvaan jo toisen kerran kanssasi.
- pirpzuzeiccu
TaikisN kirjoitti:
pirpzuzeikun kirjoittama...
Noniin, elikkä eilisen illan annoin arvuutella, mutta nyt siis myönnän tai kiellän rehellisesti. Elikkä tämä EI OLE mun kirjoittama. Luulin oikeasti alunperin, että tämä olis ollu sun kirjoittama.
- tietäjä*
maha ruikulilla
- erkki torkkeli
aamulla pakkasin laukun,
otin mukaani oman haukun.
takapenkillä se katseli maailman menoa somaa,
kun huristelin pientä hiekkaista tietä kovaa.
sitten se tapahtui ,,,
,,,tien poskessa tallusteli tyttökoira,
siitäkös villiintyi mun poikakoira.
se oli rakkautta ensi silmäyksellä,
siitä selvittiin auton pysäytyksellä.
avasin oven ja tyttökoira hyppäsi kyytiin.
siellä ne molemmat istuivat takapenkillä.
jatkoin matkaa, kunnes ,,,
sitten se tapahtui ,,,
tien poskessa tallusteli ihana nainen,
liekö tuosta mulle morsian vainen.
pysähdyin tien sivuun ja otin naisen kyytiin.
jatkoimme nelistään matkaa onnellisina.
sen pituinen se.- pirpzuzeiccu
BonnieBonBon kirjoitti:
on rynöillyt?
No minäpä minä.. :D
- vasso-Q
pirpzuzeiccu kirjoitti:
No minäpä minä.. :D
Jumangegga, tämä oli minun kakkosarvaukseni sinun kirjoitukseksesi. Lohdutan itseäni sillä, että en ihan väärässä ollut.
- Masse setä
Tosin, jos lähtee runomitalla, niin sen ehkä pitää pitää.
Toinen tulkinta on tietysti muutos, jonka kirjoittaja kokee kesken kaiken ja vie sen läpi vain sillä tavalla, jota moni muu ei osaa.
- turistirysä
Kisateksti pitäis matkaan laittaa
riimitelty parhaiten maittaa
näinhän se totesi tuomari ylin
hän jolla asiantuntemus syvin.
Tuostapa miettimään aihetta reissuun
sanoja ylivoimaiseen veisuun
mairitellako yrittää koittais
silläkö tärkeitä ääniä voittais?
Kilpakumppanit kovia kaikki
lausuntataiteen maisterissakki
heillehän tämä on helppo nakki
takki täysi ja varalla pakki.
Apua papua lapuan napuja
lorua loihdin jos siitä ois apuja
aukeisi mulle sanojen taivas
matka-aiheesta upeen raivais.
Ollapa vaikka pääsiäisnoita
luudalle hyppäisin huutamaan hoita
reissussa ei edes rähjääntyisi
tuskinpa munatkaan värjääntyisi.
Niinhän ne sanoo jotta sunnittele
puoliksi valmis jo, ...kele
tää on nyt viittä vaille valmis
ja "Sitten se tapahtuu "!TaikisN kirjoitti:
vois olla?
mutta asiaan. En koskaan edes kurinpäiten äänestä itseäni :)
tintti.kotivintti kirjoitti:
mutta asiaan. En koskaan edes kurinpäiten äänestä itseäni :)
tarkistaa tuota seikkaa ollenkaan ja oon jo arvaillut vaikka ja mitä :)))
- tietäjä*
näppikseltä
- jos vaikka kuolen
kukin voi elämän taipaleen matkaa
yrittää mahdollisimman pitkään jatkaa
onkohan siinä mitään perää
etten enää koskaan herää
jos pettää mull sydän
vai odottaako mua jokin siel
saanko uuden mahdollisuuden viel
voinko odottaa että rakas
tulee joskus myöhemmin vierelle takas
jos ikävää ei jaksa sydän
kun valkeus koittaa niin sitten se tapahtuu
piinatut sielut maan kahleista vapautuu
avautuu elämä loputon
kun rakkaan rakas taas vierellä on- pirpzuzeiccu
Bonsku? Tai sitte Waffeni? Taiii normix? Joo ei, Bonskua mä lähden ny veikkaileen..
- tietäjä*
Bonnie
ku ei oo epäilty kenenkään muun kirjottamaks. Hitonmoinen homma on yrittää kirjottaa niin ettei Z arvaa mitkä on mun ;)
- Askelmestari vm56
MATKA askelin: Sitten se tapahtui;
yks, kaks, kol, nel, viis, kuus, seitsemän, kahdeksan, yhdeksän, kymmenen, ykstoista, kakstoista, kolmetoista, neljätoista, viistoista, kuustoista, seitsemäntoista, kahdeksantoista, yhdeksäntoista, kakskymmenä, kaksyks, kakskaks, kakskol, kaksnel, kaksviis, kakskuus, kaksseitsemän, kakskahdeksan, kaksyhdeksän, kolkyt!!!!! MAALISSA OLLAAN!!!- pirpzuzeiccu
tämä on Taikiksen 5 promillen kännissä kirjoitettu runoelma! :P
pirpzuzeiccu kirjoitti:
tämä on Taikiksen 5 promillen kännissä kirjoitettu runoelma! :P
toi on yksi sun seitsämästä tekeleestäs :)
- pirpzuzeiccu
TaikisN kirjoitti:
väite! Ei varmasti ole mun tekele. Ihan selkeästi sun viritelmä, jota olet kyhännyt ainakin viis päivää.. :D
- pirpzuzeiccu
TaikisN kirjoitti:
Kyllä tämä on mun tekele. Se ei ihan onnistunut silleen, miten mä sen ajattelin "riimitellä" numeroilla. En vaan oikein voinu jälkeenpäin sitä enää hieroa uuteen uskoon, joten jäi aika töksähtäväksi.. :D
pirpzuzeiccu kirjoitti:
väite! Ei varmasti ole mun tekele. Ihan selkeästi sun viritelmä, jota olet kyhännyt ainakin viis päivää.. :D
kiinni jäit :)
- patikalla
Se juna lähti asemalta vartin yli viis, ja vuorokauden melkein oli myöhässä se siis
Matka sujui ongelmitta Pasilahan asti, sitten irtos pyörä, kaatui Pendoliinon lasti.
Lähdin siitä kävelemään motarille jalan, jospa joku kyydin antais matkaa avittavan
Suojatiellä kuitenkin sain kylkeen vanhan Ladan, taju palas kun mä kuulin äänen pelastajan
Sairaalassa pari päivää sitten matkaan jälleen, pienen pientä viivytystä syntyy joskus tälleen
Expressbussiin rahat riitti, nenä kohti Ouluu, jos hyvä tuuri jatkuu ollaan siellä ennen jouluu
Hyvinkäällä hyvin kävi hajos bussin motti, vihellellen meikäläinen repun selkään otti
Töppöstä vaan toisen eteen siten sisu toimii, valde-manne ohi ajaa rattaille mut poimii
Matka jatkuu rattoisasti sökössä on potti, pelimies on manne, multa matkakamat otti
Kevyempi matkustella kun ei paina reppu, vihellellen jatkaa matkaa huolta vailla heppu
Sittenpä se tapahtuu on koto tuolla lämmin, kinkut syöty kuusi poissa onkin aika mämmin.- vasso-Q
TaikisN kirjoitti:
olisiko hän asialla?
Enpä tähän ole syyllinen, vaan ihan muihin. Enpä paljasta niitä vielä.
- text-jewel
äänestäjille, tämä oli minun tekeleeni :)
- merimatka
Annabella pyyhki otsallaan kurittomasti tuulen pyörteissä kisailevia hiuksiaan katsellessaan laivan kannella loittonevaa kotisatamaansa. Nyt se alkaa, suuri seikkailu rakkauden aalloilla. Annabella tietää Rogerin odottavan jo malttamattomana kajuutassa, kuitenkin hän vielä viivyttelee antaen kiihkon kasvaa, sillä onhan heillä aikaa koko pitkän merimatkan verran.
Annabella tietää, että sitten se tapahtuu kun hän astuu Rogerin eteen ilman rihman kietämää, kukaan mies ei voisi olla antamatta suloiselle Annabellalle kaikkeaan varsinkin kun kysymyksessä on Annabellan ensimmäinen kerta. Ah, kuinka Annabella odottaakaan iho kihelmeöiden Rogerin kosketusta ja lopulta rientää juosten Rogerin odottaville käsivarsille keinumaan aaltojen suloisessa kehdossa.- TizaNova
..'tunnen vain ulkonäöltä', eli olisiko Wegetablen tai Waffen haavekuvia? :)
(Jotain piti minunkin arvailla.) - veikkaamalla ei voit
että NK:n kirjoitus?
- tietäjä*
päiväuni
Jotenkin natsais, mutta saattaa olla miehenkin käsialaa ihan vain tarkoituksella harhauttamaan.
Ettei vain Vege siellä nauraisi partaansa ;D
- lomareissu
Tallinnan matkalle päätettiin mennä
laivalla siis kun minä en lennä
Liput oli tilattu jo eilen illalla
odottelin kyytiä myllysillalla
Kuului korviini kummaa ritinää
jotain raudan raapimis kitinää
Sitten se tapahtui, silta putos kanavaan
enkä matkalle päässytkään Tallinnaan- vasso-Q
Tämän tekijäksi arvaan Taikiksen. Meneeköhän sinne päinkään?
vasso-Q kirjoitti:
Tämän tekijäksi arvaan Taikiksen. Meneeköhän sinne päinkään?
ei oo näiltä näppäimiltä tämä runo :)
- julmaa raamaa
jäljillä ollaan
into on suuri
reissun päälle
tässä lähdössä juuri
laukussa tauhkaa
tuoretta , vanhaa
mielessä ruuhkaa
kuin kroisoksen rahnaa
tavoite kirkas
ah keväinen koitto
hyräily vilkas
ylen lyyrinen soitto
perillä nappaan
Joroni kiinni
taloni rappaa
kentleman viini
hyvillä mielin
matkaan lähden
liki satakielin
laulan Joroni tähden
Sitten se tapahtui!
tekstari saapui
siinä hääkutsu
Joroni nappasi naapurin hutsu
JA TAAS TAPAHTUU!- tietäjä*
raamaa
- kkktttt
tietäjä* kirjoitti:
raamaa
syyllinen Kadunmies
- Kiito Linja
Minä lähdin. Oven paukautin lujaa kiinni takanani ja vannoin, etten ikinä enää takaisin tule. Enkä mennyt. Kaivatkoon siellä nyt ja itkeköön perääni silmänsä pilalle. Minä en välitä, ajattelin ja kävelin matkoihini.
Liftasin ja nousin ensimmäisen kohdalleni pysähtyneen rekan kyytiin. Kuski oli menossa samaan paikkaan kuin minäkin eli maailman laidalle paikkaan, josta ei ole paluuta.
Kauas on pitkä matka, mutta maailman laidalle saavuimme. Huikaisevan hetken verran harkitsin, josko sittenkin palaisin, mutta ei. Sitä vaihtoehtoa ei ole. Se on tässä nyt. Piste ja loppu. Kuski kysyi: hypätäänkö? Hypätään vaan, vastasin. Sitten se tapahtui.
Hyppäsimme tuntemattomaan ja nyt meillä on yhteinen kolmenkymmenen auton kuljetusliike ja lamasta huolimatta meillä hyvin.- tietäjä*
hyppäsi kyytiin
- Noitia ja taikoja
Oli muinoin taitureita.
Taitureita, taikureita
jotka sanoillaan näyt loihtivat,
maisemat maalasivat.
Jotkut loihdintaansa ihailivat,
jotkut vain vihailivat,
jotkut kadehtivat.
Ja niin tapahtui
että viha, kateus voimistui.
Matkaan lähtivät taiturit,
matkaan joutuivat taikurit.Tästä valitettavasti puuttuu ehdoissa ilmoitettu lause.Sinänsä todella harmillista sillä teksti on hyvä. Haluaisiko kirjoittaja korjata tekstiään siten että puuttuva lause tulisi mukaan.
- Noitia ja....
TaikisN kirjoitti:
Tästä valitettavasti puuttuu ehdoissa ilmoitettu lause.Sinänsä todella harmillista sillä teksti on hyvä. Haluaisiko kirjoittaja korjata tekstiään siten että puuttuva lause tulisi mukaan.
Oi voi. Taisi olla dopingia liikaa. Korjataan, korjataan eikä taiteellinen asu paljoakaan siitä kärsi :D
Muutettakoon siis runo näin.
Oli muinoin taitureita.
Taitureita, taikureita
maisemat maalasivat.
jotkut vain vihailivat,
jotkut kadehtivat.
Sitten se tapahtui.
Viha, kateus voimistui.
matkaan joutuivat taikurit. Noitia ja.... kirjoitti:
Oi voi. Taisi olla dopingia liikaa. Korjataan, korjataan eikä taiteellinen asu paljoakaan siitä kärsi :D
Muutettakoon siis runo näin.
Oli muinoin taitureita.
Taitureita, taikureita
maisemat maalasivat.
jotkut vain vihailivat,
jotkut kadehtivat.
Sitten se tapahtui.
Viha, kateus voimistui.
matkaan joutuivat taikurit.nyt teksti täyttää annetut ehdot.
- matkalippulainen
Raskas iltavuoro vihdoin takana. Vaihdan vaatteet huikkaan heit ja heitän käsilaukun olalle.
Rautatientorilla tuttu näky. Yön viimeiset linja-autot ovat samoilla paikoillaan valmiina kuljettamaan ravintoloista purkautuvaa väkeä.
Hyppään viimeisten mukana linja-auton kyytiin, joka on jo tupaten täynnä häliseviä ihmisiä. Penkit ovat täyttyneet jo aikaa sitten ja sylikkäinkin istutaan.
Käytävällä seisovat paikattomat- matkan jo hyvää vauhtia edetessä- huojuen ja heiluen tangoista kiinni pitäen.
Sitten se tapahtui.
Jostain kaiken puheensorinan ja hälinän keskeltä nousee tutun laulun sanat ja sävelet.
Laulu tarttuu kaikkien huulille ja samassa linja-autollinen matkustajia laulaa suureen ääneen Kalliolle kukkulalle, kansanlaulua.
Tunnelma tuntuu nostavan kaikkien mielet jonnekkin kauas siitä arkisesta hetkestä.Nyt, kuin kaikilla olisi kukkula mihin majansa rakentaa, tulisitko rakkaani rinnalleni sen asuttamaan..
Haikeaa, että silmiin nousee kirvelevä kyynel, mutta samalla niin nostattavaa pakahduttavaa riemua.
Kotipysäkki. Hyppään kyydistä ja jään katsomaan linja-auton loittonevia valoja.
Musiikki jäi sydämeen laulamaan ja hyräillen heitän näkymättömän lentosuukon kanssamatkaajilleni.TaikisN kirjoitti:
Tintin?
No munhan se oli.
Tarina on muuten totta! Sen verran voi mennä vikaan totuudesta, että en ole ihan varma tulinko töistä silloin vai hyppäsinkö kyytiin jostain matkan varrelta. Mehevä muisto tämäkin matkan varrelta :)
- jossain edelleen
Joku soittaa ovikelloa
soittaa uudestaan ja uudestaan
en tahdo mennä avaamaan
menisi jo pois
Vieraassa kaupungissa
matkalaukku pakattuna
liput tilattuna
menisin jo pois
ellei joku oventakana ois
Odotan
joku seisoo edelleen
ulkona sateessa
oveni takana
odottamassa
Aamulla herään
kynnysmatolta
ympärilläni kymmeniä kenkiä
ja tyhjä viinipullo
päätä särkee
tajusin ettei tässä ole mitään järkee
jos eilinen ei ollut totta
niin sitten se tapahtui unessa
ja olen edelleen matkalla
…...tahdon kotiin- tietäjä*
tahtoo kotiin
- TizaNova
Mil-laNin kädestä?i
- ex kaffelainen
Vielä muistan sen
kuin eilisen.
Oli kesä
päivän päästä juhannus
Häikäisi silmiäni auringon kirkkaus
Istuin isän laittamassa keinussa
joka roikkui puun oksaan solmitussa narussa
Ulko-oven viereen oli laitettu juhannuskoivut
joissa roikkui vihreät urvut.
Autoin päivällä äitiä juhannussiivouksessa
ja pirtti hohtikin nyt puhtoisena.
Olin siinä keinussa tovin aikaa niin onnellinen
kuunnellen laulua leivosten.
Kohta kuitenkin heräsin todellisuuteen
ja mieleni vaipui taas synkkyyteen.
Elättelin toivetta
saapuisipa isä töistä kotiin selvänä
Saisin nähdä äidinkin onnellisena
Istuttais yhdessä pihalla
grillaten
kesän juhlasta nauttien.
Olisin minäkin onnellinen...
vai olinkohan liian vaativainen.
Viimein näin tien päässä tutun hahmon
joka lähestyi
Silloin se tapahtui !
Isä kaatui
ja toiveeni taas tuuleen haihtui.
Lähdin itku kurkussa
kohti vinttiä
miten jaksan taas kuunnella sitä riitelyä.
Jonkun ajan päästä kuulin
kun isä minua huusi.
Tules tyttöni alas
toin sulle karkkia
ihan useampaa sorttia.
Menin alas
näin äitini hymyn
oliko kaikki sittenkin hyvin
Siinä isä seisoikin selvänä
Olinko nähnyt kaatumisen vain kuviteltuna näkynä.- tietäjä*
puhalteli
- fin*air
Painauduin selkänojaan ja hetkessä olimme ilmassa, kuten niin monasti aiemminkin. Vaikka vielä kentällä olimme värjötelleet sateisessa ja sumuisessa syksysäässä, saimme nyt kylpeä kirkkaassa auringonpaisteessa pilviverhon yläpuolella. Käytävän turvavyövalo sammui ja ihmiset irroittautuivat vöistään samalla asentoaan korjaillen. Matkustajat keskustelivat keskenään vapautuneesti samaan aikaan kun lentoemännät valmistelivat ruokatarjoilua herkullisen kahvin tuoksun hiipiessä matkustamoon.
Jossain koneen etuosassa pieni vauva viritti itkuaan, ilmeisesti paineen vaihtelu sattui korvissa, mutta äitinsä sai hänet kuitenkin rauhoitettua.
Yhtäkkiä kone kallistuu voimakkaasti vasemmalle ja samanaikaisesti käytävällä kävellyt lentoemäntä paiskautuu käytävän vasemmanpuolisen penkin matkustajien päälle. Korvia vihlova hälytyspiippausääni täyttää matkustamon ja lisähappimaskit tippuvat esiin koteloistaan. Koitan muiden matkustajien tavoin lukita turvavyötäni, mutta se ei onnistu painovoiman työntäessä minua kohden ikkunaa. Kauhistuneita katseita, hysteeristä huutoa, kädet ristissä ja silmät kiinni istuvia matkustajia koneen syöksyessä vasen kylki edellä kohti tuhoaan.
Sitten se tapahtuu! Kone oikenee oikeaan lentoasentoon ja hälytyspiippaus loppuu. Kuuluu itkevien naisten nyyhkettä ja kapteenin kuulutus:
No voe tokkiinsa minkä tää rakkine tuas män tekemää. Mieku vuan kuselle lähin ja automaatille tuuppasin siks aekoo, niin eikö tää paholaene ala kallistelloon niin et koko lattia lainehtii. Että jos sattuu ollee lentoemmoo kuulolla nii tiäl olis rättihommii.- vasso-Q
TaikisN kirjoitti:
saattaisi olla tää hervoton lentäjä :)
Ymhym, samaa mieltä.
- riimirunoilija
lähdin matkalle maailmalle,
kainalossani vain pieni halinalle.
kylmässä vesisateessa rämmin,
nyt maistuis mehukeitto lämmin.
paljon matkallani näin ja koin,
ehkä liikaa drinkkiäkin join,
tuliaisia ystävilleni toin,
riimin tämän teille loin.- riimirunoilija
riimin tämän teille loin.
sitten se tapahtui: ehdin lähettää viestin ennenkuin lisäsin vaadittavan lauseen mukaan. =)))))) riimirunoilija kirjoitti:
riimin tämän teille loin.
sitten se tapahtui: ehdin lähettää viestin ennenkuin lisäsin vaadittavan lauseen mukaan. =))))))Tämä versio hyväksytnn korjauksen ansiosta :)
- tietäjä*
maailmalla
- Ville ja kalle
Joo, mä lähin matkalle
ja mukaan lähti yks Kalle.
Ihan ekaks vaan ratikalle.
No lähettiin sit matkalle
mut kalle näki yhen misun
ja se läks sen kanssa hatkalle.
Joo, mä lähin sit yksin matkalle.
No sitten se tapahtui,
mä näin varmana ku se tapahtui
-Kalle liukastui.
Joo, ei me mentykään matkalle.
Kalle ja minä.tästäkin löytyy annettu lause, matka, ja kirjoituksen pituus yli kolkyt-alle kaksisataa sanaa.
- vasso-Q
Arvaan Nittan kirjoittamaksi tämän. Epäilen häntä eräästä toisestakin eli kirjoituksesta nro 4.
vasso-Q kirjoitti:
Arvaan Nittan kirjoittamaksi tämän. Epäilen häntä eräästä toisestakin eli kirjoituksesta nro 4.
mistä lie arvasit, mutta toista mun tekelettä et arvaa.
- Erimies.
Olin kauan haaveillut pitkästä merimatkasta ja uusista eksoottisista satamista. Turhaan. Sitten se tapahtui. Olin lomalla Lissabonissa ja eksynyt hämyiseen satamakapakkaan. Lukemattomien viskien jälkeen tunsin kun minuun tartuttiin vahvoin kourin. Olin humalassa enkä voinut mitään kun minut raahattiin jonnekin.
Heräsin, kun päälleni kaadettiin sangollinen suolaista vettä. Sain vaivoin kohotettua päätäni havaitakseni olevani rahtilaivan kannella keskellä merta. Karski kastelijakorsto selitti heikolla englannilla tulleeni shanghaijatuksi panamalaiseen rahtilaivaan miehistön jäseneksi. Jos käyttäytyisin kunnolla ja teksisin työni ahkerasti, saattaisin ehkä päästä pois palattuamme joskus takaisin Eurooppaan. Muussa tapauksessa kohtaloni olisi tulla heitetyksi yli laidan.
Seurasi työntäyteisiä kuukausia. Jouduin tekemään kaikki kurjimmat hommat vessojen siivouksesta raskaimpien taakkojen kantamiseen. Erikoisalakseni muodostui ruostuneiden rakenteiden hiominen ja maalaaminen. Ja niitähän vanhassa hajoamispisteessä olevassa laivassa riitti loputtomiin. Työpäivät olivat epäinhimillisen pitkät ja ruoka kurjaa. Nälästä heikkona aloin suunnitella pakoa.
Saavuttuamme Dar es Salaamiin päätin poistua. Kuten yleensä minut lukittiin hyttiin ennen satamaa. Olin kuitenkin onnistunut piilottamaan pätkän rautalankaa ja tongit patjan sisään. Yöllä väänsin langasta tiirikan ja onnistuin avaamaan oven. Hiivin kannelle ja ollessani kiipeämässä yli laidan vahva syliote vangitsi minut. Seurasi retuutus lastiruumaan, vaatteiden repiminen, sitominen sekä loputtomasti raipaniskuja.
Heräsin läpimärkänänä omaan tuskanhuutooni. "Mitä sinä kiljut?", sanoi vaimo unisena vierelläni.sopisi kovasti, mutta ei tekstinä kuitenkaan. K/K olisi laittanut paljon enemmän huumoria peliin.
Siis nyt tuli mieleen: Quietplacehan se tässä :)- tietäjä*
uni
- töitä tuomarille
matkalle lähdössä
hymyy myllyille
"ei se ole täällä"
puhkuu ähisee
"kohta reissun päällä"
siinä sähisee
tieltä raivaa romut
turhat tarpeettomat
vuosienkin tomut
ihan ikiomat
hiljalleen jo hiiltyy
tuskanhiki kihoo
mielikuviin siirtyy
miten kiukku lihoo
Sitten se tapahtuu!
löytyy riimihiiri
ihan pikkuinen
vikinänsä kiiri
paljastaen sen
(lopun nakersi myyrä, anteeks, töks!)- vasso-Q
Siri-Innako tämä kirjoittaja?
- Siri-Inna
vasso-Q kirjoitti:
Siri-Innako tämä kirjoittaja?
en ennättänyt osallistua lainkaan. Mutta kiitos kunniasta (suuria luulet..), sekös tämän voitti. Onnittelut hänelle!! Hyvä oli kirjoitus todella. Ja loppu sillai sopivan 'yllättävä'. :)
Luin läpi osallistujia ja mietin ääniäni. Eniten tykkäsin siitä koirajutusta. Minä kun luulin että se mitä tapahtui olisi ollut niiden takapenkin koirien kesken. Moista joutunut vartioimaan...
Toinen vaikuttanut oli se lapsuusmuisteloja, surumielinen. Numeroita en muista. Jäin miettimään loppuja. Sit olin menossa ja äänestys ohi :(
ps. hitsit näitä s24n sotkuja. Hyvä kun löysin uudet tunnarit, hätäpäissään muuttelin mitä sattuu. - tietäjä*
onnitteluni voittajalle!
- Näikin voi käydä
Hyppäsin autonrattiin ja starttasin. Oli käytävä naapurikaupungissa ostoksilla, matkaa sinne kolmekymmentä kilsaa. Ajelin hyvillämielin ja katselin keväisiä maisemia. Lumi oli alkanut sulamaan vinhaa vauhtia ja siellä täällä näkyi jo vihreätä. Aurinko paistoi ja elämä maistui, radiosta tuli päivän hittejä.Ruuhkaakaan ei ollut, sain ajella ilman minkäänlaista stressiä.
Puolen tunnin ajomatkan jälkeen kurvasin tukun pihaan ja aloin ottamaan käsilaukkuani vänkärin puolelta, jonne sen aina laitoin lähtiessäni ostoksille autolla. Mutta..käteni haparoikin tyhjää.
Laukkua ei ollut istuimella, ei vaikka kuinka tuijotin. Kiersin auton toiselle puolen ja tutkin etupenkin jalkatilan, sivut ja jokapaikan..jos laukku vaikka olisi luiskahtanut jonnekin piiloon. Laukussa olivat rahapussi ja tukkukortti joita tarvitsisin ehdottomasti ostoksia tehdäkseni.
ÄÄÄÄH....koko matka turhan takia. Mietin jos viitsisi käydä kysymässä saisiko luotolla, mutta ylpeys ei antanut periksi sellaiseen joten eihän se auttanut muu kuin kääntää auton keula takaisin kotia kohden hakemaan laukkua. Voitte arvata ettei mieli ollut yhtä auvoinen kuin ensimmäisellä ajotaipaleella. Kun pääsin takaisin kotiin niin siellähän se käsilaukku nökötti eteisen lattialla...lähtövalmiina :) - sisko ja sen veli
Joo, kyl mä näin mutsista heti, ettei meidän matkasta mummon luokse tuu mitään.
Se jo keskiviikkona suunnitteli käyvänsä alkossa ja ostavansa vaan pienen pullon punkkua.
Systerin kanssa oltiin iloittu maalle menemisestä ja mitä kaikkea kivaa siellä voisi tehdä.
Mut toi punkkupullo sotki meidän kaikkien haaveet taivaan tuuliin. Kokemuksesta tiedettiin et kohta mutsi on jossain pää auki ja huutaa meitä apuun. Safkakin oli lopussa.
No sitten se tapahtui, muttei silleen kun me systerin kans luultiin.
Meillä soi ovikello kesken iltauutisten ja mutsi raivosi tietenkin että kuka helvetti siellä tähän aikaan kehtaa oven takana olla?
Systeri kävi avaamassa oven ja tuli olkkariin iloinen virne naamallaan ja hihkui
- Ette arvaa kuka tuli!
- Ei meidän tarvii maalle mennä, mummo tuli meille.- vasso-Q
Meriläinen?
- tietäjä*
stadista tullut kylään
- Quutamolla*
TaikisN kirjoitti:
sentään :)
sama kuin vasso-Q
Quutamolla* kirjoitti:
sama kuin vasso-Q
sinä vitsin murjasit *hekottaa* Tuohon nyt en ainakaan usko. Keksi jotain vielä hauskempaa :)
Nittaminax kävi jo tunnustamassa kyseisen kirjoituksen,mutta on näemmä sitten poistanut tunnustuksensa jostain syystä.TaikisN kirjoitti:
sinä vitsin murjasit *hekottaa* Tuohon nyt en ainakaan usko. Keksi jotain vielä hauskempaa :)
Nittaminax kävi jo tunnustamassa kyseisen kirjoituksen,mutta on näemmä sitten poistanut tunnustuksensa jostain syystä.sen tunnustuksen siksi ku olin pistänyt huutomerkin otsikkoon ja se kuulosti niinku olisin huutanut vastaukseni. Ei siinä sen kummempaa ja eiköhän kaikki ollut sen jo lukenutkin. :))
Nittaminax kirjoitti:
sen tunnustuksen siksi ku olin pistänyt huutomerkin otsikkoon ja se kuulosti niinku olisin huutanut vastaukseni. Ei siinä sen kummempaa ja eiköhän kaikki ollut sen jo lukenutkin. :))
juolahtaakin :) Mä en ainakaan edes huomannut huutomerkkiä :)
- Meriläinen
Nittaminax kirjoitti:
sen tunnustuksen siksi ku olin pistänyt huutomerkin otsikkoon ja se kuulosti niinku olisin huutanut vastaukseni. Ei siinä sen kummempaa ja eiköhän kaikki ollut sen jo lukenutkin. :))
Hyvä kun tunnustit uudestaan, luin näitä vasta nyt kun mietin josko seuraavaan kisaan osallistuisin.
Ans kattoo.
- lammelle
Kulki tyttö taivasalla sammal pehmee jalan alla
viserteli mustarastas
tyttö heleällä naurullansa siihen vastas
Saapui tyttö aurinkoisen metsälammen rantaan
heitti kengät jaloistansa
kaivoi varpaat kylmään märkään santaan
Katsoi tyttö vastarantaa, jokin siellä liikkui
taittui eestä järviruoko
pojan pieni vene esiin kaislikosta kiikkui
Poika sousi venettänsä houkutellen kalaa
siima soi ja vapa taipui
toivoi kuhasta mainiota herkkupalaa
Sitten se tapahtui , katkes siima ja kala pääsi karkuun
poika putos veneestä
ja tyttö alkoi parkuun.- tietäjä*
kesäretki
Äänestysohjeet hetken kuluttua.
Tähän voitte äänestää mielestänne viittä parasta kirjoitusta, niiden ei tarvitse olla paremmuusjärjestyksessä. Äänestys tapahtuu rekatuilla nikeillä, rekkaamattomat saavat antaa yhden yhteisen äänen. Äänestysaikaa on perjantaihin 9.4.-10 klo 18.00 saakka. Runomuotoisilla kirjoituksilla on valmiina jo yksi piste kullakin. Tarvittaessa suoritetaan toinen äänestyskierros.
Jos on kysyttävää tai muuta kommentoitavaa niin kisakonttori ottaa kommentteja vastaan.- TizaNova
4 - riipoi, raastoi ja räytäytti, jos kirjoittajan sydäntä niin etenkin lukijan
6 - 'parinlaraskemaista' kerrontaa vailla itkuvirsiin pillahtamisia
vähän jäi hämäräksi "mitäs läksit" sinne pääkaupunkiin, mutta jännite säilyi läpi tarinan
melkein sventuuvamaista taistelua ajoneuvoja vastaan ja silti liki kuulin hilpeän
viheltelyn "oi caramba, kallis samba", Siis onnellinen loppu - melkein jouluksi kotiin.
(tulipas tähän nyt perustelua)
12 - satumainen juttu, olivatko todella suomalaisia?
17 - lupsakkoo loppuu ihastelloo
24- melkein väinämöisen tai ainon laulantaa
Siinä ne sitten oli, melkein klassikkoaineksia jäi viisikon ulkopuolellekin runsaasti.
Jos numerot tulivat väärin, saa kai korjata - perjantaina? - vasso-Q
Minulla oli 9 suosikkia joista valitsin väkisin nämä viisi. Olipa piiiiitkästä aikaa mukavaa kisattavaa. Joko saa ruveta arvaamaan kirjoittajia? Nyt se on ainakin itselle toosi vaikeata, kun on uusia ja uusia vanhoja ja vanhoja uusia kirjoittajia, enkä aktiivisesti seuraa kirjoituksia. Joitain oletuksia on, mutta saatan olla taas aivan väärässä.
12 Matkalla
- jos noin kävisi, olisi se varmasti mieleenpainuva tilanne
17 Illaksi kotiin
- Kalakukko Airwaysin kapteeni pelasti tilanteen
19 Mä ja Kalle
- poikaviikarit matkalla, kiva
20 Määränpää tuntematon
- aikuisen miehen pikkupoikamainen uni
21 Vasta-alkaja
- kiva rytmi riimityksessä
Erityismaininta nro 4 Toiselle puolen. Kaunis, kaunis mutta hävisi arvonnassa. oli valita, monta tosihyvää kirjoitusta oli jätettävä pois, mutta tässä tulevat ääneni :
nro6, kotomatkalla - mainio matkakertomus
nro10, Minä lähdin - yllättävä loppu miellytti
nro15, Matkalla - Mystisen surumielinen, sai äidinvaiston heräämään
nro17, illaksi kotiin - Dramaattista jännitystä joka laukesi nauruksi
nro21, vasta-alkaja - mehevää riimitystä, myös lopun "töks" oli hauska
----------------
lisäksi kunniamaininta annetettava tarinalle nro24, metsämatka, siinä ole jotakin kansallisromanttista- pirpzuzeiccu
lukasin läpi ja valkkasin nämä: 3, 6, 15, 17 ja 21.
...menee seuraavasti ja eivät ole paremmuusjärjestyksessä. Olipa vaikea päättää:
16 Matka menneisyyteen
Koskettava lapsuuden muistelus
11 Ikuinen matka
Ja tästä sitten "katkeraa" haikailua koko rahalla Ü
24 Metsämatka
Hyvin vaan rimmaa
7 Neitseellinen
Tässä neitsyys lähtee että näköö haittaa. Ilmassa saattaa kuulla immenkalvon sievää poksahtelua Ü
21 Vasta-alkaja
Hyvä nostalginen sarjakuvamainen viritystarvinnut laittaa paremmuus järjestykseen :)
Mun valinnat:
6- elämän heittää " joskus" ;) kompastuskiviä ihmisen taipaleelle. Aivan ihana kertomus siitä miten elämästä selviydytään.
3- viehkeästi muotoiltu pelosta kisakumppaneiden paremmuudesta, mutta rohkea rokan söi -kele
16- itkuosastoa, toivon ja pelon tasapainottelua
2- lapsekkaan raikas, tahtoisin olla se kyytiin hyppäävä daami. Tämä satu päättyi onnellisesti :)
21- kirsi kunnasmainen hyvin rytmitettyvaan kyllä se palstalaisvelvollisuus on täytettävä silti :)
6. harmittaa reppuhepun puolesta, ese on syvältä jos kesken reissun kamat pöllitään
11. tätä sorttia odotin enemmän, lajityyppinsä ainoana se saa koko katkeruusgenren puolesta yhden äänen
16. tulin iloiseksi lapsen pelastuneesta juhannuksesta, voi kun yhtä hyvin olisi ollut joka päivä.
17. déjà vu, joskus aikoinaan piti perämies samantyyppisen pitkän puheen Jaipurissa Finskin koneessa ;)
21. jotenkin vaan mun mieleen tuli se iili runo ja alko naurattaan, muistaakos kukaan? :))BonnieBonBon kirjoitti:
vaan kyllä se palstalaisvelvollisuus on täytettävä silti :)
6. harmittaa reppuhepun puolesta, ese on syvältä jos kesken reissun kamat pöllitään
11. tätä sorttia odotin enemmän, lajityyppinsä ainoana se saa koko katkeruusgenren puolesta yhden äänen
16. tulin iloiseksi lapsen pelastuneesta juhannuksesta, voi kun yhtä hyvin olisi ollut joka päivä.
17. déjà vu, joskus aikoinaan piti perämies samantyyppisen pitkän puheen Jaipurissa Finskin koneessa ;)
21. jotenkin vaan mun mieleen tuli se iili runo ja alko naurattaan, muistaakos kukaan? :))...kaikki iilin muistaa, Pussiksen bravuurin Ü
annan kyseisille kirjoittajille. En selittele mitään, eivätkä nämä ole paremmuusjärjestyksessä.
Matkakertomus (2)
Toiselle puolelle (4)
Matkalla (15)
Ikuinen matka (11)Nittaminax kirjoitti:
annan kyseisille kirjoittajille. En selittele mitään, eivätkä nämä ole paremmuusjärjestyksessä.
Matkakertomus (2)
Toiselle puolelle (4)
Matkalla (15)
Ikuinen matka (11)Niinhän se alkoi sujumaan kun sai hyvät ohjeet. Nyt voit sitten nostaa sormet taas pystyyn ja ne on käytettävissä myös seuraavissa äänestyksissä. Animatti, Sinussa on ainesta!
- Melkein naurattaa
Zone kirjoitti:
Niinhän se alkoi sujumaan kun sai hyvät ohjeet. Nyt voit sitten nostaa sormet taas pystyyn ja ne on käytettävissä myös seuraavissa äänestyksissä. Animatti, Sinussa on ainesta!
hauska veikko oletkaan.
Zone kirjoitti:
Niinhän se alkoi sujumaan kun sai hyvät ohjeet. Nyt voit sitten nostaa sormet taas pystyyn ja ne on käytettävissä myös seuraavissa äänestyksissä. Animatti, Sinussa on ainesta!
että sinun neuvosi pistivät minun antamaan loput ääneni. Hei, pientä rajaa mies jos haluat kunnioittaa itseäsi sellaisena. Sinussakin on ainesta, mutta ei piilovittuilussa. Zone, sinussa piilee kavaluus!
tulokset hetken kuluttua
Voittajajksi selviytyi kirjoitus numero 21, Vasta-alkaja/tuomarille töitä
Toiselle sijalle kurottautui kirjoitus numero 6, kotomatka/patikalla
Kolmanneksi sijoittui kirjoitus numero 17, illaksi kotiin/fin*air
Toiselle ja kolmannelle sijalle tulleet kirjoitukset saivat yhtä paljon ääniä äänestyksessä, mutta numero 6 oli kirjoitettu runomuotoon joten sillä oli jo valmiina yksi piste joka siis ratkaisi tulosjärjestyksen.
ONNITTELUT VOITTAJILLE, kiitokset kaikille kisaan osallistuneille sekä äänestykseen osallistuneille.
Nyt voi alkaa arvuuttelemaan(tässä avauksessa) kuka on minkäkin kirjoituksen takana. Tunnustuksia vastaanotetaan myös :)
Toivottavasti Suomi24:n sotkut eivät vaikuta arvuutteluosioon :)- TizaNova
ja kiitokset kisajärjestäjälle jämptistä toiminnasta.
Arvailemaan on mahdotonta ryhtyä, joka teoksen kirjoittaja voisi olla mielestäni kuka vaan.
Ettei olisi suorastaan soluttajautujia jo ollut? (tarkistelee ympäristöä) - TizaNova
TizaNova kirjoitti:
ja kiitokset kisajärjestäjälle jämptistä toiminnasta.
Arvailemaan on mahdotonta ryhtyä, joka teoksen kirjoittaja voisi olla mielestäni kuka vaan.
Ettei olisi suorastaan soluttajautujia jo ollut? (tarkistelee ympäristöä)??????????
TizaNova kirjoitti:
??????????
näetkö sä täällä joitakuita *pälyilee peloissaan ympärilleen* Onko ne vihreitä?
Jaa säkä et kirjoittanut kirjoitusta nro 21, kuvittelin sen olevan sun tuotantoa.TaikisN kirjoitti:
Jaa säkä et kirjoittanut kirjoitusta nro 21, kuvittelin sen olevan sun tuotantoa.säkä....eiku säkö ://
- TizaNova
TaikisN kirjoitti:
Jaa säkä et kirjoittanut kirjoitusta nro 21, kuvittelin sen olevan sun tuotantoa.Genret on sen mukaiset.
Sitäpaitsi soluttautujat osaavat naamioitua, luulisin. TizaNova kirjoitti:
Genret on sen mukaiset.
Sitäpaitsi soluttautujat osaavat naamioitua, luulisin.et vastannutkysymykseen kirjoituksesta nro 21..... :)
- pirpzuzeiccu
kisasta Taikikselle ja onnittelut voittajalle. Oli kyllä kiva taas pitkästä aikaa kisailla.. :)
pirpzuzeiccu kirjoitti:
kisasta Taikikselle ja onnittelut voittajalle. Oli kyllä kiva taas pitkästä aikaa kisailla.. :)
järkätä kisa pitkästä aikaa, tuli melekin entuajat mieleen :)
Nyt mentävä nukkumaan, aamulla töitä...- vasso-Q
Onnitelu voittajalle. Sen verran voin paljastaa, etten se ollut minä :(
vasso-Q kirjoitti:
Onnitelu voittajalle. Sen verran voin paljastaa, etten se ollut minä :(
...todennäköisesti äänestin sua. Ja syystä. Mutta kerros että mihin ne taikurit ja taiturit lähti ja meitit tänne jätti ? Ü
- vasso-Q
Zone kirjoitti:
...todennäköisesti äänestin sua. Ja syystä. Mutta kerros että mihin ne taikurit ja taiturit lähti ja meitit tänne jätti ? Ü
Kyöpelivuoren taa lähtivät noitien ja vanhojenpiikojen seuraksi :D Vaikeata on näin jälkikäteen ihan selvistenpäiten pystyä kertomaan, mikä riimittelyn(i, eli tunnustus tässä) perimmäinen motiivi on ollut. Kisan osallistujilta ei vaadittu päihtyneisyyttä, mutta se sallittiin. Olin vaistoavanani pientä laskelmointia joittenkin äänestäjien äänestyskäyttäytymisessä. Eihän se niin ollut, eihän?
vasso-Q kirjoitti:
Kyöpelivuoren taa lähtivät noitien ja vanhojenpiikojen seuraksi :D Vaikeata on näin jälkikäteen ihan selvistenpäiten pystyä kertomaan, mikä riimittelyn(i, eli tunnustus tässä) perimmäinen motiivi on ollut. Kisan osallistujilta ei vaadittu päihtyneisyyttä, mutta se sallittiin. Olin vaistoavanani pientä laskelmointia joittenkin äänestäjien äänestyskäyttäytymisessä. Eihän se niin ollut, eihän?
...mä äänestin sitä siks että se teksti rullas hyvin. Ja kun en oikke ymmärtänyt runon ajatusta, niin siihen oli hyvä sitten keksiä itse motiivit ja taustat Ü
Zone kirjoitti:
...mä äänestin sitä siks että se teksti rullas hyvin. Ja kun en oikke ymmärtänyt runon ajatusta, niin siihen oli hyvä sitten keksiä itse motiivit ja taustat Ü
Jotenkin tuntuu että siinä runossa oli Kuunkulkijakin piilossa...
ensinnäkin kotijoukoille, vanhemmilleni, isovanhemmilleni ja kisan järjestäjälle kuin myös kaikille osallistujille sekä Astrid Thorsille.
Pitkästä aikaa minusta tuntuu että kaikki voittivat :)
Siispä onnittelut kaikille!
Erikoismaininta vasta-alkajalle :)- pirpzuzeiccu
BonnieBonBon kirjoitti:
ensinnäkin kotijoukoille, vanhemmilleni, isovanhemmilleni ja kisan järjestäjälle kuin myös kaikille osallistujille sekä Astrid Thorsille.
Pitkästä aikaa minusta tuntuu että kaikki voittivat :)
Siispä onnittelut kaikille!
Erikoismaininta vasta-alkajalle :)Täähän oli ku joku Oscarpuhe konsanaan.. :D
- vasso-Q
Zone kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että siinä runossa oli Kuunkulkijakin piilossa...
Taiteilijahan ei koskaan selitä teostaan vaan kukin tulkitsee sen tavallaan. Ja niin pitää olla. Kuunkulkija on kautta aikojen, eli niin kauan kun olen hänen tuotantoaan lukenut, ollut yksi idolini kirjoittajana. Hän osaa maalata sanoilla ja jättää paljon tulkinnanvaraa lukijalleen. Jonnekin olen tallentanut hänen kirjoituksensa känsäisistä kourista (tjn). Jos sen löydän, voisin sen tännekin ihailtavaksi siirtää. Lienee sallittua, koska on netissä julkaistu.
vasso-Q kirjoitti:
Taiteilijahan ei koskaan selitä teostaan vaan kukin tulkitsee sen tavallaan. Ja niin pitää olla. Kuunkulkija on kautta aikojen, eli niin kauan kun olen hänen tuotantoaan lukenut, ollut yksi idolini kirjoittajana. Hän osaa maalata sanoilla ja jättää paljon tulkinnanvaraa lukijalleen. Jonnekin olen tallentanut hänen kirjoituksensa känsäisistä kourista (tjn). Jos sen löydän, voisin sen tännekin ihailtavaksi siirtää. Lienee sallittua, koska on netissä julkaistu.
...samaa mieltä Kuunkulkijasta. Soittajat on yleensäkin mukavia tyyppejä
- TizaNova
TaikisN kirjoitti:
et vastannutkysymykseen kirjoituksesta nro 21..... :)
Tässä muutaman päivän saanut noloilla, miten ennalta arvattava vasta-alkaja olin.
Vähän lohduttaa ettei paria muuta ole vielä tunnistettu. :D
Kiitos muuten äänestäjille ja onnittelijoille, erityisniiaus Bonnielle hienosta kiitospuheesta - textjewelhän siinä haasteli? TizaNova kirjoitti:
Tässä muutaman päivän saanut noloilla, miten ennalta arvattava vasta-alkaja olin.
Kiitos muuten äänestäjille ja onnittelijoille, erityisniiaus Bonnielle hienosta kiitospuheesta - textjewelhän siinä haasteli?kiitospuhe oli ihan mun oma :) oon kyllä aika otettu aina välillä pintaan pulpahtelevista text-jewel epäilyksistä. En voi kuitenkaan ottaa vastaan ansaitsematonta kunniaa :)
Ole ylpeä että arvattiin ja parhaaksi äänestettiin. Sehän osoittaa monen olettaneen vain sinun yltäneen vasta-alkaja voittokirjoitukseen :)TizaNova kirjoitti:
Kiitos muuten äänestäjille ja onnittelijoille, erityisniiaus Bonnielle hienosta kiitospuheesta - textjewelhän siinä haasteli?vielä kerran !! Mitä useamman kerran olen lukenut vasta-alkajaa sen hauskemmalta tuo lopun "töks" tuntuu. Siitä mä sinut tunnistin, sananvalintasi on hersyvää.
Jaa sulla muitakin teoksia tässä, nyt pitääkin mennä nuuskimaan tarkemmin.TizaNova kirjoitti:
Kiitos muuten äänestäjille ja onnittelijoille, erityisniiaus Bonnielle hienosta kiitospuheesta - textjewelhän siinä haasteli?kirjoittanut numero viittätoista, veikkasin sitäkin sun käsialaksi.
- TizaNova
TaikisN kirjoitti:
kirjoittanut numero viittätoista, veikkasin sitäkin sun käsialaksi.
enkä oikein osaa sijoittaa sitä itsekään kenellekään.
TizaNova kirjoitti:
Kiitos muuten äänestäjille ja onnittelijoille, erityisniiaus Bonnielle hienosta kiitospuheesta - textjewelhän siinä haasteli?Ansaittu voitto Ü
- TizaNova
TaikisN kirjoitti:
kirjoittanut numero viittätoista, veikkasin sitäkin sun käsialaksi.
ja veikkailenkin Mil-laNin teokseksi.
- TizaNova
Zone kirjoitti:
Ansaittu voitto Ü
onnea sullekin, text-jewelin toinen puolikas! :)
TizaNova kirjoitti:
onnea sullekin, text-jewelin toinen puolikas! :)
...että olen jalokivi, niin sydämelliset kiitokset, en halua korjata oikeaa käsitystäsi. Mutta text-jewel on mielestäni ihan hyvä ja asiallinen kirjoittaja jota ei saa sekoittaa meikäläisen päästöihin.Ü
TizaNova kirjoitti:
Kiitos muuten äänestäjille ja onnittelijoille, erityisniiaus Bonnielle hienosta kiitospuheesta - textjewelhän siinä haasteli?Hetken olin niin hämmästynyt, että tuskin saatoin sitä käsittää. Lopulta on todettava jälkiviisaasasti että olisihan se pitänyt aavistaa, mutta kun ei niin ei. Silti panin merkille sen vaatimattomuuden jolla Tizza otit voittajan viitan hartioillesi.
Minä jokatapauksessa käytän myöhästynyttä tilaisuutta tässä hyväksi ja onnittelen voittajaa;)- TizaNova
Waffe kirjoitti:
Hetken olin niin hämmästynyt, että tuskin saatoin sitä käsittää. Lopulta on todettava jälkiviisaasasti että olisihan se pitänyt aavistaa, mutta kun ei niin ei. Silti panin merkille sen vaatimattomuuden jolla Tizza otit voittajan viitan hartioillesi.
Minä jokatapauksessa käytän myöhästynyttä tilaisuutta tässä hyväksi ja onnittelen voittajaa;)Kummastelen hämmästelyäsi. Koskiko se oikeaan osunutta arvaustani, jolloin sinulla onkin tunnustettavaa?
Vai 'taiteellisen' rosoista riipustelmaani, jonka nämä kohteliaat kanssakirjoittajat kiltisti valitsivat yhdeksi monista. (varmistellen ehkä josko olisinkin ollut todellinen vasta-alkaja)
Vai ehkä järkytyitkin luontaisesta vaatimattomuudestani? :)
Kiitos joka tapauksessa onnitteluista, koskivat ne mitä tahansa.
Ja nyt jäänkin jännityksellä odottelemaan omia paljastuksiasi.. TizaNova kirjoitti:
Kummastelen hämmästelyäsi. Koskiko se oikeaan osunutta arvaustani, jolloin sinulla onkin tunnustettavaa?
Vai 'taiteellisen' rosoista riipustelmaani, jonka nämä kohteliaat kanssakirjoittajat kiltisti valitsivat yhdeksi monista. (varmistellen ehkä josko olisinkin ollut todellinen vasta-alkaja)
Vai ehkä järkytyitkin luontaisesta vaatimattomuudestani? :)
Kiitos joka tapauksessa onnitteluista, koskivat ne mitä tahansa.
Ja nyt jäänkin jännityksellä odottelemaan omia paljastuksiasi..Minulla ei ole tällä erää tunnustettavaa, ei ihan oikeasti ole. Tietysti tunnustaisin jos syytä olisi ja muutenkin. Tuo sinun vaatimattomuutesi, se on aina niin hillittyä ja kieltämättä se pukee sinua.:)
- TizaNova
Waffe kirjoitti:
Minulla ei ole tällä erää tunnustettavaa, ei ihan oikeasti ole. Tietysti tunnustaisin jos syytä olisi ja muutenkin. Tuo sinun vaatimattomuutesi, se on aina niin hillittyä ja kieltämättä se pukee sinua.:)
"hän pukeutui vain hillittyyn vaatimattomuuteensa".
Tosi vaatimatonta! :) TizaNova kirjoitti:
"hän pukeutui vain hillittyyn vaatimattomuuteensa".
Tosi vaatimatonta! :)Minun on pakko yhtenään pysähtyä ja ihmetellä tuota sanomani lauseen monitahoista merkitystä. Itseasiassa olen paininut sen kanssa jo aamupäivän ja olen alkanut tuntea mielihyvää tajutessani että olen keksinyt jotain suurenmoista. Ellet olisi tuohon lauseeseen vielä kerran palannut, se olisi jo kuin eilisen luettu ja unohdettu lehti.
Waffe kirjoitti:
Minulla ei ole tällä erää tunnustettavaa, ei ihan oikeasti ole. Tietysti tunnustaisin jos syytä olisi ja muutenkin. Tuo sinun vaatimattomuutesi, se on aina niin hillittyä ja kieltämättä se pukee sinua.:)
kisaan, mikset ?? :((
TaikisN kirjoitti:
kisaan, mikset ?? :((
Kun näin kisan alkaneen, heti yritin jotain kirjoittaa mutta en saanut naputeltua kuin pari hassua riviä kasaan. Kun vielä näin muiden tekstejä huomasin tason olevan hemmetin kovan, joten jouduin heittämään pyyhkeen kehään ihan suosiolla. Eikä runot ole mun juttuja, ne kun tuntuvat minusta mahdottomilta saada stemmaamaan. Toisilla se runoilun taito vain on jotenkin luonnollista ja tekstit syntyvät helposti. Vaikka enhän minä tiedän kuin helposti ne syntyvät, mutta näin sivustakatsoen aina tulee hämmästeltyä toisten aikaan saannoksia.
Tosiaan, - eihän me täällä mitään kirjailijoita kai olla kukaan, joten kynnys pitäisi olla sopivan matalalla jokaikisellä osallistua. Välillä se rimakauhu iskee eikä tahdo saada mitään aikaiseksi, sekin vielä jos on itselle kauhean kriittinen eikäs tahdo huonoa tuotosta laskea esille. Kyllä näitä selityksia aina löytyy ja eniten joutuu selittelemään itselleen.Waffe kirjoitti:
Kun näin kisan alkaneen, heti yritin jotain kirjoittaa mutta en saanut naputeltua kuin pari hassua riviä kasaan. Kun vielä näin muiden tekstejä huomasin tason olevan hemmetin kovan, joten jouduin heittämään pyyhkeen kehään ihan suosiolla. Eikä runot ole mun juttuja, ne kun tuntuvat minusta mahdottomilta saada stemmaamaan. Toisilla se runoilun taito vain on jotenkin luonnollista ja tekstit syntyvät helposti. Vaikka enhän minä tiedän kuin helposti ne syntyvät, mutta näin sivustakatsoen aina tulee hämmästeltyä toisten aikaan saannoksia.
Tosiaan, - eihän me täällä mitään kirjailijoita kai olla kukaan, joten kynnys pitäisi olla sopivan matalalla jokaikisellä osallistua. Välillä se rimakauhu iskee eikä tahdo saada mitään aikaiseksi, sekin vielä jos on itselle kauhean kriittinen eikäs tahdo huonoa tuotosta laskea esille. Kyllä näitä selityksia aina löytyy ja eniten joutuu selittelemään itselleen.en löytänyt kirjoituksista kertomusta joka olisi näyttänyt tulleen sun näppikseltäsi. Mutta vastaisuuden varalle....laske sitä rimaasi pikkuisen niin ei pääse rimakauhu iskemään.
Sä vaan olet totuttanut meidät siihen että sun näppäimiltäsi tulee täydellistä salaperäisen intohimoisesti virittynyttä tekstiä ja taidat nyt kokea olevasi tyylisi vanki ?:))
Minä jo säikähdin että boikotoit kisaa jostakin muusta syystä.Waffe kirjoitti:
Tosiaan, - eihän me täällä mitään kirjailijoita kai olla kukaan, joten kynnys pitäisi olla sopivan matalalla jokaikisellä osallistua. Välillä se rimakauhu iskee eikä tahdo saada mitään aikaiseksi, sekin vielä jos on itselle kauhean kriittinen eikäs tahdo huonoa tuotosta laskea esille. Kyllä näitä selityksia aina löytyy ja eniten joutuu selittelemään itselleen.vähän niinku mulle..Kolme kertaa aloitin,mutta en saanut aikaseksi kuin pari riviä.Ei yksinkertasesti nuppi toiminut.Tais olla liikaa näitä arkielämän ongelmia mielessä,ettei oikein osannut keskittyä.
Mä en koskaan lue muiden juttuja,sillä silloin en kehtais kirjoittaa mitään..Parempi vaan ummikkona rustailla ja sit olla ylpee omasta tuotoksestaan..:Dmii-su kirjoitti:
vähän niinku mulle..Kolme kertaa aloitin,mutta en saanut aikaseksi kuin pari riviä.Ei yksinkertasesti nuppi toiminut.Tais olla liikaa näitä arkielämän ongelmia mielessä,ettei oikein osannut keskittyä.
Mä en koskaan lue muiden juttuja,sillä silloin en kehtais kirjoittaa mitään..Parempi vaan ummikkona rustailla ja sit olla ylpee omasta tuotoksestaan..:Dmutta tuo yksi runo näytti ihan sun tekemältäsi :) Täytyy kyllä myöntää että enää ei osaa tunnistaa kirjoittajia tekstien perusteella. Kristallipallo on samentunut totaalisesti. Tai sitten ei tule enää seurailtua niin tarkasti kirjoittajien tyyliä.
TaikisN kirjoitti:
en löytänyt kirjoituksista kertomusta joka olisi näyttänyt tulleen sun näppikseltäsi. Mutta vastaisuuden varalle....laske sitä rimaasi pikkuisen niin ei pääse rimakauhu iskemään.
Sä vaan olet totuttanut meidät siihen että sun näppäimiltäsi tulee täydellistä salaperäisen intohimoisesti virittynyttä tekstiä ja taidat nyt kokea olevasi tyylisi vanki ?:))
Minä jo säikähdin että boikotoit kisaa jostakin muusta syystä.Olet tavallaan oikeassa, sillä helposti sitä on omaksuvinaan jonkun tyylin ja siitä sitten pitää kiinni. Ehkä sitä ei vain osaa muuttua, vaikka eteenpäin menoahan se on jos pystyisi jotenkin uudistautumaan.
- vasso-Q
Waffe kirjoitti:
Olet tavallaan oikeassa, sillä helposti sitä on omaksuvinaan jonkun tyylin ja siitä sitten pitää kiinni. Ehkä sitä ei vain osaa muuttua, vaikka eteenpäin menoahan se on jos pystyisi jotenkin uudistautumaan.
Teki nyt kamalasti mieleni tähän istua koko painollani. Ja istuin. Ja enkä liikahda.
Uutta pitää omaksua, pakkohan se on, jos meinaa nyky-yhteiskunnassa elää. Mutta tyyli, persoonallisuus ja tapa on se, mikä tekee ihmisestä persoonan. Ei siitä saa luopua sen takia, että *pitää mennä eteenpäin*. Mennään, mennään, mutta jotain halutaan säilyttää. vasso-Q kirjoitti:
Teki nyt kamalasti mieleni tähän istua koko painollani. Ja istuin. Ja enkä liikahda.
Uutta pitää omaksua, pakkohan se on, jos meinaa nyky-yhteiskunnassa elää. Mutta tyyli, persoonallisuus ja tapa on se, mikä tekee ihmisestä persoonan. Ei siitä saa luopua sen takia, että *pitää mennä eteenpäin*. Mennään, mennään, mutta jotain halutaan säilyttää.Piditkin loistavan kommentin puolestani ja siitä sinulle iso kiitos. Vähän tässä hapuilin ja en tiennyt mikä on lopulta oikein ja mikä väärin. Kyllä se tyyli, - tunnistettava sellainen on jokaisella omansa ja siitä olisi pidettävä kiinni. Muuntautua tietysti täytyy osata tilanteen mukaan ja toimia kuin kamelontti. Ei se silti aina helppoa ole, mutta aina voi edes yrittää.
TaikisN kirjoitti:
mutta tuo yksi runo näytti ihan sun tekemältäsi :) Täytyy kyllä myöntää että enää ei osaa tunnistaa kirjoittajia tekstien perusteella. Kristallipallo on samentunut totaalisesti. Tai sitten ei tule enää seurailtua niin tarkasti kirjoittajien tyyliä.
ihan tosissani,sillä on nii jännää seurata sitä pärjäämistä..Harmitti hirveesti,kun ei saanu mitään aikaseks...
Toivottavasti tulee lisää kisoja ja minunkin nuppi sitten toimisi..:))mii-su kirjoitti:
ihan tosissani,sillä on nii jännää seurata sitä pärjäämistä..Harmitti hirveesti,kun ei saanu mitään aikaseks...
Toivottavasti tulee lisää kisoja ja minunkin nuppi sitten toimisi..:))niin kyl taikis vamaan jonkun munkkeihin, simaan tai tippaleipiin liittyvän kisan järjestää ;)
BonnieBonBon kirjoitti:
niin kyl taikis vamaan jonkun munkkeihin, simaan tai tippaleipiin liittyvän kisan järjestää ;)
selaisia toiveita :) Pannaan mietintämyssyn alle....
BonnieBonBon kirjoitti:
niin kyl taikis vamaan jonkun munkkeihin, simaan tai tippaleipiin liittyvän kisan järjestää ;)
ollaan aina nätisti..;)) Voiko kukaan väittää muuta? :))
tunnustuksia vastaanotetaan :))
- vasso-Q
Kisakirjoitus 10 eli Kiito Linjan tarina on minun. Kukaan ei edes epäillyt :DDD Kiitän Taikista saamastani yhdestä äänestä (muistaakseni äänestit tätä). Yrittäjähenkeä löytyy.
Tiedän yhden kirjoittajan, mutta en paljasta häntä ilman lupaa ja erään arvauksen tiedän varmasti vääräksi.
Onpa näitten parissa monta hauskaa hetkeä tullut vietettyä sekä kirjoittaessa että arvaillessa. Toivottavasti ujoimmatkin ilmoittavat teoksensa. Jos muistavat osallistuneensa :)) - pirpzuzeiccu
Kirjoitus nro 18 oli myös mun.. Elikkä kolmella kirjoituksella osallistuin..
vasso-Q kirjoitti:
Kisakirjoitus 10 eli Kiito Linjan tarina on minun. Kukaan ei edes epäillyt :DDD Kiitän Taikista saamastani yhdestä äänestä (muistaakseni äänestit tätä). Yrittäjähenkeä löytyy.
Tiedän yhden kirjoittajan, mutta en paljasta häntä ilman lupaa ja erään arvauksen tiedän varmasti vääräksi.
Onpa näitten parissa monta hauskaa hetkeä tullut vietettyä sekä kirjoittaessa että arvaillessa. Toivottavasti ujoimmatkin ilmoittavat teoksensa. Jos muistavat osallistuneensa :))mua kiehtoo tällaisissa kisoissa se, miten erilaisia tarinoita saadaan aikaan samasta aiheesta jota vielä on hankaloitettu jollakin erityissäännöllä, tässä tapauksessa tuo pakollisen lauseen sijoittaminen tarinaan. Mielenkiintoista nähdä miten taitavasti sinällään huonosti-istuva lause on saatu sijoitettua teksteihin.
pirpzuzeiccu kirjoitti:
Kirjoitus nro 18 oli myös mun.. Elikkä kolmella kirjoituksella osallistuin..
drinkilläsi :)) Olen saanut käsityksen ettet nauti alkoholia laisinkaan, joten eipä käynyt mielessäkään että kirjitus olisi sinun. Kiitos tunnustuksesta :)
- pirpzuzeiccu
TaikisN kirjoitti:
drinkilläsi :)) Olen saanut käsityksen ettet nauti alkoholia laisinkaan, joten eipä käynyt mielessäkään että kirjitus olisi sinun. Kiitos tunnustuksesta :)
hämäsin. Samoin ku toisessa kirjoituksessani ollessani mies (erkki torkkeli), joka otti naisen autonsa kyytiin.. :D
Monta hyvää kirjoitusta vielä tunnustamatta! Mikä mättää, kirjoitukset ovat niin hyviä ettei ainakaan kehtaamisesta pitäisi olla kysymys.
1.Matkalla hätä ei lue lakia / Paperipyyhe
3.Kotitarveturismia / turistirysä
7.Neitseellinen / lomamatka
8.Myttyyn meni / lomareissu
9.Joroisiin / julmaa raamaa
12.Matkalla / matkalippulainen
Nämä jo tunnustettu:
2.matkakertomus / erkki torkkeli = pirpzuzeikku
4.toiselle puolen / jos vaikka kuolen = BonnieBonBon
5.:D :D / askelmestari vm56 = pirpzuzeikku
6.Kotomatka / patikalla = text-jewel
10.Minä lähdin / Kiito Linja = vasso-Q
11.Ikuinen matka / Noitia ja taikoja = vasso-Q
14.Kaunis matka / Millan = Millan
15.Matkalla / jossain edelleen = BonnieBonBon
16.Matka menneisyyteen / ex kaffelainen
17.Illaksi kotiin / fin*air = Zone
18.Matka / riimirunoilija = pirpzuzeikku
19.Mä ja Kalle / Ville ja kalle = Nittaminax
20.Määränpää tuntematon! / Erimies.
21.Vasta-alkaja / töitä tuomarille = TitzaNova
22.Sitten se tapahtui / Näinkin voi käydä = Taikis
23.Matkalle mummolaan / sisko ja sen veli = Nittaminax
24.Metsämatka / lammelle = BonnieBonBonen löydä tunnustuksia niistä. Omat tunnustuksesi laitoitkin ovelasti tuohon listaan, vaikket muutoin hiiskunut niistä juuri mitään :)) Kirjoitus nro 15 on siis sun käsialaasi, siitä pidin kovin paljon runon oudon ja hämmentävän tunnelman vuoksi.
Itselläni ei ole enempää tunnustettavaa, otin osaa vaatimattomasti yhdellä teoksella, koska podin tuohon aikaan niskatuskaa enkä pystynyt olemaan "koneasennossa" kun pienen hetken kerrallaan :)TaikisN kirjoitti:
en löydä tunnustuksia niistä. Omat tunnustuksesi laitoitkin ovelasti tuohon listaan, vaikket muutoin hiiskunut niistä juuri mitään :)) Kirjoitus nro 15 on siis sun käsialaasi, siitä pidin kovin paljon runon oudon ja hämmentävän tunnelman vuoksi.
Itselläni ei ole enempää tunnustettavaa, otin osaa vaatimattomasti yhdellä teoksella, koska podin tuohon aikaan niskatuskaa enkä pystynyt olemaan "koneasennossa" kun pienen hetken kerrallaan :)mun pitäis jättää noi leikkaa liimaa askartele hommat osaavimmille ;) todellakin 16 ja 20 ovat vielä arvoituksia, onkohan muotia olla arvoituksellinen?
Vain yksi omista tuotoksistani oli semmonen mitä ei osattu arvata, vaikka yritin nimenomaan panostaa tuntemattomuuteen ;)- TizaNova
..hillityn vaatimattoman nöyrän leuhka, ettei 3 ja 9 tunnistettu, vaan luuloteltiin tosi tekijöiden tuotoksiksi. :D (kohteliaisuuttanne, kiitos)
Tunnistamattomia ovat vielä:
Nämä jo tunnustettu:
3.Kotitarveturismia / turistirysä = TizaNova
9.Joroisiin / julmaa raamaa=TizaNova
24.Metsämatka / lammelle = BonnieBonBonTizaNova kirjoitti:
..hillityn vaatimattoman nöyrän leuhka, ettei 3 ja 9 tunnistettu, vaan luuloteltiin tosi tekijöiden tuotoksiksi. :D (kohteliaisuuttanne, kiitos)
Vai tämäkin vielä..olisihan se pitänyt aavistaa:D
TizaNova kirjoitti:
oot kyllä taitava runoniekka, kertakaikkiaan. *katselee Tizaa silmät renkaina*
BonnieBonBon kirjoitti:
Nämä jo tunnustettu:
24.Metsämatka / lammelle = BonnieBonBontunnistamattomista on Typyn, saattaisi olla (nimimerkin perusteella) vaikka numero 16
kirjoittaneeni tarinan matkalippulainen nimimerkillä :
Mä en suostu sitten mihinkään peukaloruuvisessioihin, eikös se kerta tunnustus riitä? ;DBonnieBonBon kirjoitti:
Nämä jo tunnustettu:
24.Metsämatka / lammelle = BonnieBonBonMuutamia tunnistamattomia ovat vielä:
hopi,hopi, tunnustamaan siitä nyt kipin kapin!
Nämä jo tunnustettu:
1.Matkalla hätä ei lue lakia / Paperipyyhe = Mil-lan
12.Matkalla / matkalippulainen = tintti.kotivintti
24.Metsämatka / lammelle = BonnieBonBon- lueskelija vain
BonnieBonBon kirjoitti:
Muutamia tunnistamattomia ovat vielä:
hopi,hopi, tunnustamaan siitä nyt kipin kapin!
Nämä jo tunnustettu:
1.Matkalla hätä ei lue lakia / Paperipyyhe = Mil-lan
12.Matkalla / matkalippulainen = tintti.kotivintti
24.Metsämatka / lammelle = BonnieBonBonmuuten oli tää n:o 16 eli ex-kaffelainen?
- ......,,,,,,
lueskelija vain kirjoitti:
muuten oli tää n:o 16 eli ex-kaffelainen?
mitä noist entisist,,,joka vanhoi muistelee j.n.e.
- yxystävätär
......,,,,,, kirjoitti:
mitä noist entisist,,,joka vanhoi muistelee j.n.e.
sehä on aina ollu viiskymppinen... käyny täällä ja lifessä vaan riitaa haastamassa.
lueskelija vain kirjoitti:
muuten oli tää n:o 16 eli ex-kaffelainen?
liekö kuitenkin tullut katumapäälle kun on poistanut viestinsä. Se hyvä on rekkaamattomana kirjoittelussa ettei niitä viestejään saa poistettua itse, sillä kirjoituskisat jää yleensä arkistoon :)
- Masse setä
Taisin erehtyä päivästä, enkä muistanut.
Että olkoon vaikka Kirsi Piha. Tai Anneli Saaristo.
Tai Anna Erikson tai Katri-Helena tai meidän matematiikan opettaja, jota sanottiin korpuksi. - Masse setä
En ajatellut kohtaavani mitään, koska ajattelin vain itseni kohtaamassa jotain uutta.
Pilkku tähän ja niin vois nähdä vähän. Hektinen..hetkinen nyt taisi tulla. Mitenkäs sulla?sä oot auttamattomasti myöhässä tässä skabassa :)) Runo toki oli varsin...hmmm...omaperäinen, mutta hauska.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164