Jotain muita ehdotuksia kuin kebab =)
Mitä turkkilaista ruokaa suosittelet maistamaan?
18
2345
Vastaukset
- meeturkkii
kuskusii ja kaikkeee
- Serla 17
Ihan samaa mitä syöt, vatsatauti iskee kuitenkin.
- Matkamies Maan
Ennen Turkin matkaa olin ennakkoluuloinen lammasruokia kohtaan. Nyt tiedän! Seuraavalla kerralla syön aina lammasta!
- Jerry Gotton
söin elämäni parasta lammasta, suosittelen!
- Turan Usta
eero_piirto kirjoitti:
Missä Turan Usta sijaitsee?
Cigerci TURAN USTA
Tevfikiye Cad. Fatik Sok. Kemaloglu
Apt No: 17 A
- Lampaan maksaa
Uskomattoman hyvää. Itse en ennen syönyt lammasta enkä maksaa. Nyt menen aina Alanyassa Turan Ustan paikkaan ekaksi syömään lampaan maksaa. Sitten muualle...
- Määä määäääääääääää
Turan Ustassa lampaan maksa aivan mahtavaa.
- Aivotkeitossa
Kaikki pata ruuat ihania, erityisesti Kuru fasulye eli papupata, perinteinen aivokeitto on myös todella hyvää kun maustaa valkosipuliöljyllä. Parempaa kuin mikään lihakeitto mitä olen ikinä syönyt. (aivojen lisäksi siinä on siis koko lihaa..)
- Mää mää mää
Lampaan maksa oli parasta
- leipäleipä
Se Turkkilainen leipä on ihan sairaan hyvää ja ne kastikkeet jotka sen kanssa tarjoillaan... Mikähän sen leivän nimi on?
- jaakkoolavi
lavash. Se tavallinen ranskanpulla on ekmek. Reissasimme aikoinaan mummin kanssa monissa Välimeren maissa ja nyt Turkki on jumittanut päälle - turkkilaisella keittiöllä on ollut merkittävä osa asiassa. Harvoin ovat valinnat pettäneet. Lammas on ykkössuosikkejamme. Matkoja odotellen kevättä kohti! Niin, ja kyllä italialainen keittiökin erinomainen on, kunhan vain sattuu löytämään oikeita paikkoja - joskus esim. suurkaupungeissa ne saattavat olla hakemisessa.
- annebaba
jaakkoolavi kirjoitti:
lavash. Se tavallinen ranskanpulla on ekmek. Reissasimme aikoinaan mummin kanssa monissa Välimeren maissa ja nyt Turkki on jumittanut päälle - turkkilaisella keittiöllä on ollut merkittävä osa asiassa. Harvoin ovat valinnat pettäneet. Lammas on ykkössuosikkejamme. Matkoja odotellen kevättä kohti! Niin, ja kyllä italialainen keittiökin erinomainen on, kunhan vain sattuu löytämään oikeita paikkoja - joskus esim. suurkaupungeissa ne saattavat olla hakemisessa.
Varsinkin sellaiset henkilöt, jotka väistävät liharuokia voivat kokeilla turkkilaista pizzankaltaista pide-nimistä ruokaa. Se näyttää aika lailla pizzalta, mutta ei ole mitään ketsuppisotkua, vaan aivan upea ruoka. Niitä saa turkkilaispaikoista, harvemmin turistiravintoloista. Kannattaa kerran kokeilla vaikka välipalaksi.
- leipäleipä
jaakkoolavi kirjoitti:
Luulen juu. Sellainen pullea jossa on "ilmaa välissä". :) Joka siis lätsähtää kun sitä leikkaa. päällä jotain siemeniä. :) Hyvää on! Ja kebab oli kyllä hyvin erilaista kuin Suomessa, hyvää sekin kuitenkin.
- Turkin paikallinen..
leipäleipä kirjoitti:
Luulen juu. Sellainen pullea jossa on "ilmaa välissä". :) Joka siis lätsähtää kun sitä leikkaa. päällä jotain siemeniä. :) Hyvää on! Ja kebab oli kyllä hyvin erilaista kuin Suomessa, hyvää sekin kuitenkin.
Grillattu lampaan maksa oli parasta, esim. Turan Ustan paikassa. Myös muualla lammas on maukasta!
- sanna9876
Mantı, turkkilainen ravioli
Alinazik, jauhelihaa, munakoisoa yms
Hünkar begendi, lammasta ja kasviksia
Hamsi köftesi, sardellista tehdyt kalapullat
Lampaan maksa on myös hyvää, kaikkea muuta olen syönyt paitsi keuhkoja, mahalaukkua, munuaisia yms
ja hyvää on ollut :) - T.U.
Lammasta! Lampaan maksaa grillattuna!
Turan Ustan ravintolassa grillattu lampaanmaksa oli ehkä parasta Oasiksen lankkupihvin ohella! - grillatakana
lampaanpata aivan uskomaton herkku.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911