Mitä turkkilaista ruokaa suosittelet maistamaan?

taivas kattona

Jotain muita ehdotuksia kuin kebab =)

18

2345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meeturkkii

kuskusii ja kaikkeee

• Serla 17

Ihan samaa mitä syöt, vatsatauti iskee kuitenkin.

• Matkamies Maan

Ennen Turkin matkaa olin ennakkoluuloinen lammasruokia kohtaan. Nyt tiedän! Seuraavalla kerralla syön aina lammasta!

• Jerry Gotton

söin elämäni parasta lammasta, suosittelen!

• Missä Turan Usta sijaitsee?

• Turan Usta
        eero_piirto kirjoitti:

Missä Turan Usta sijaitsee?

Cigerci TURAN USTA
        Tevfikiye Cad. Fatik Sok. Kemaloglu
        Apt No: 17 A

• Lampaan maksaa

Uskomattoman hyvää. Itse en ennen syönyt lammasta enkä maksaa. Nyt menen aina Alanyassa Turan Ustan paikkaan ekaksi syömään lampaan maksaa. Sitten muualle...

• Määä määäääääääääää

Turan Ustassa lampaan maksa aivan mahtavaa.

• Aivotkeitossa

Kaikki pata ruuat ihania, erityisesti Kuru fasulye eli papupata, perinteinen aivokeitto on myös todella hyvää kun maustaa valkosipuliöljyllä. Parempaa kuin mikään lihakeitto mitä olen ikinä syönyt. (aivojen lisäksi siinä on siis koko lihaa..)

• Mää mää mää

Lampaan maksa oli parasta

• leipäleipä

Se Turkkilainen leipä on ihan sairaan hyvää ja ne kastikkeet jotka sen kanssa tarjoillaan... Mikähän sen leivän nimi on?

• jaakkoolavi

lavash. Se tavallinen ranskanpulla on ekmek. Reissasimme aikoinaan mummin kanssa monissa Välimeren maissa ja nyt Turkki on jumittanut päälle - turkkilaisella keittiöllä on ollut merkittävä osa asiassa. Harvoin ovat valinnat pettäneet. Lammas on ykkössuosikkejamme. Matkoja odotellen kevättä kohti! Niin, ja kyllä italialainen keittiökin erinomainen on, kunhan vain sattuu löytämään oikeita paikkoja - joskus esim. suurkaupungeissa ne saattavat olla hakemisessa.

• annebaba
        jaakkoolavi kirjoitti:

lavash. Se tavallinen ranskanpulla on ekmek. Reissasimme aikoinaan mummin kanssa monissa Välimeren maissa ja nyt Turkki on jumittanut päälle - turkkilaisella keittiöllä on ollut merkittävä osa asiassa. Harvoin ovat valinnat pettäneet. Lammas on ykkössuosikkejamme. Matkoja odotellen kevättä kohti! Niin, ja kyllä italialainen keittiökin erinomainen on, kunhan vain sattuu löytämään oikeita paikkoja - joskus esim. suurkaupungeissa ne saattavat olla hakemisessa.

Varsinkin sellaiset henkilöt, jotka väistävät liharuokia voivat kokeilla turkkilaista pizzankaltaista pide-nimistä ruokaa. Se näyttää aika lailla pizzalta, mutta ei ole mitään ketsuppisotkua, vaan aivan upea ruoka. Niitä saa turkkilaispaikoista, harvemmin turistiravintoloista. Kannattaa kerran kokeilla vaikka välipalaksi.

• leipäleipä
        jaakkoolavi kirjoitti:

Luulen juu. Sellainen pullea jossa on "ilmaa välissä". :) Joka siis lätsähtää kun sitä leikkaa. päällä jotain siemeniä. :) Hyvää on! Ja kebab oli kyllä hyvin erilaista kuin Suomessa, hyvää sekin kuitenkin.

• Turkin paikallinen..
        leipäleipä kirjoitti:

Luulen juu. Sellainen pullea jossa on "ilmaa välissä". :) Joka siis lätsähtää kun sitä leikkaa. päällä jotain siemeniä. :) Hyvää on! Ja kebab oli kyllä hyvin erilaista kuin Suomessa, hyvää sekin kuitenkin.

Grillattu lampaan maksa oli parasta, esim. Turan Ustan paikassa. Myös muualla lammas on maukasta!

• sanna9876

Mantı, turkkilainen ravioli
      Alinazik, jauhelihaa, munakoisoa yms
      Hünkar begendi, lammasta ja kasviksia
      Hamsi köftesi, sardellista tehdyt kalapullat

Lampaan maksa on myös hyvää, kaikkea muuta olen syönyt paitsi keuhkoja, mahalaukkua, munuaisia yms
      ja hyvää on ollut :)

• T.U.

Lammasta! Lampaan maksaa grillattuna!
      Turan Ustan ravintolassa grillattu lampaanmaksa oli ehkä parasta Oasiksen lankkupihvin ohella!

• grillatakana

lampaanpata aivan uskomaton herkku.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241