..heitä ottaa päähän, kun vähävaraiset eivät tilaa lehtiä eikä mitään muutakaan. Heitä ottaa päähän oman alan huono arvostus, en sano aliarvostus, koska en todellakaan arvosta sitä alaa itsekään. Luulenkin, että täällä kirjoitelevista haukkujista suurin osa on puhelinmyyjiä. Itse en pidä puhelinmyyjistä, olen joutunut lähipiirini hyväntahtoisten vanhusten lehtiä perumaan kerran jos toisenkin, syystä etteivät he edes näe lukea niitä. Jättäkää vanhukset rauhaan!
Kaikki muu työ on rehellistä työtä, h*oraamistakin arvostan enemmän. No rikollisia arvostan vielä vähemmän. Ei, en lähde puhelinmyyjäksi, koska en halua huijata ihmisiä. Minusta on inhottavaa tyrkyttää, varsinkin kun siellä toisessa päässä olevalla ei ole varaa. Ihmiset osaavat kyllä lehtensä ja vakuutuksensa hankkia itsekin silloin kun niitä tarvisevat, ilman että häiritään kotirauhaa. Joissain maissa tämä on muuten kiellettykin. No verkostomarkkinointi on kanssa yksi huijausmuoto, yksi sukulainen siihen erehtyi mukaan. Ei mitenkään voi näin pienessä maassa rekrytoida loputtomasti ihmisiä myymään toinen toisilleen samaa tavaraa.
Puhelinmyyjät
24
782
Vastaukset
- Asiat kuntoon
Että puhelinmyynti on todella paskaa työtä, mutta vielä surkeempi ihminen on työtön loinen.
Puhelinmyyjä sentään edes yrittää tienata.- kaarinamaaria
Minua suututtaa tämä yhteiskunta joka pakottaa nuoret puhelinmyyntityöhön. Kun muuta ei ole tarjolla moni nuori tekee mielummin edes sitä kuin ei mitään.
Se on inhottavaa työtä enkä haluaisi että kukaan joutuisi sitä tekemään. Oma tyttäreni teki sitä puoli vuotta ja sai nyt siivousfirmasta töitä. Hän on onnellinen siivoustyöstään vaikka eivät aluksi luvanneet kuin 30 h viikossa ja harjoittelijan palkan mikä on noin 8 e/h.
Joka kerran kun joku nuori soittaa minulle myydäkseen jotain säälin häntä sydämestäni. Silti minulla ei ole varaa tilata mitään ja tämä nuori on taas tehnyt turhaa työtä :( - Asiat kuntoon
kaarinamaaria kirjoitti:
Minua suututtaa tämä yhteiskunta joka pakottaa nuoret puhelinmyyntityöhön. Kun muuta ei ole tarjolla moni nuori tekee mielummin edes sitä kuin ei mitään.
Se on inhottavaa työtä enkä haluaisi että kukaan joutuisi sitä tekemään. Oma tyttäreni teki sitä puoli vuotta ja sai nyt siivousfirmasta töitä. Hän on onnellinen siivoustyöstään vaikka eivät aluksi luvanneet kuin 30 h viikossa ja harjoittelijan palkan mikä on noin 8 e/h.
Joka kerran kun joku nuori soittaa minulle myydäkseen jotain säälin häntä sydämestäni. Silti minulla ei ole varaa tilata mitään ja tämä nuori on taas tehnyt turhaa työtä :(Se on sellaista.
Kodinkoneliikkeen kauppiaskaan ei saa kaikille myytyä uutta telkkaria, itseasiassa vain pienelle osalle, vaan son on sitä myyntityötä juuri, aina ei voi voittaa, muutehan se olisi ihan liian helppoa.
En silti sääli häntäkään, sääli on sairautta.
Minä säälin vasta kun tilanne on huono.
http://digitalfilmmaker.net/Bang/images/VULTURE.jpg - Työ on työ on työ
Muistakaa kaikki jotka puhelinmyyjäksi mielitte, menkää töihin toimistoon josta soitatte, jos soitatte kotoa puhelinmyyjänä saadaksenne ansioita, se ei ole työtä ollenkaan. Näin sanoo työvoimahallinto.
- sdfg
Työ on työ on työ kirjoitti:
Muistakaa kaikki jotka puhelinmyyjäksi mielitte, menkää töihin toimistoon josta soitatte, jos soitatte kotoa puhelinmyyjänä saadaksenne ansioita, se ei ole työtä ollenkaan. Näin sanoo työvoimahallinto.
Siis hä, sehän on sama missä sä sitä työtä teet, kun sinulle maksetaan siitä vastike, eli palkka.
Ei minulta ole koskaan kukaan kysynyt missä olen fyysisesti suorittanut itse työn.
Ja minä he sitä pitävät jos ei työnä, tarkoittaako se että voi samalla olla työtön työnhakija? - humbret
sdfg kirjoitti:
Siis hä, sehän on sama missä sä sitä työtä teet, kun sinulle maksetaan siitä vastike, eli palkka.
Ei minulta ole koskaan kukaan kysynyt missä olen fyysisesti suorittanut itse työn.
Ja minä he sitä pitävät jos ei työnä, tarkoittaako se että voi samalla olla työtön työnhakija?Jos täytät palkansaajan tai yrittäjän työssäoloehdon, sinulla on oikeus peruspäivärahaan, joka ei riipu puolisosi tuloista.
Näin asian ilmaisee Kela, samaan tapaan asian ilmaisevat ammattiliitot. Jos teet puhelinmyyjän työtä kotoa käsin, et täytä palkansaajan työssäoloehtoa. Vain jos käyt fyysisesti töissä puhelinmyyjänä olet työsuhteessa, kotona provikkapalkalla myyviä ei työntekijöiksi lueta.
Tietenkään tämä ei haittaa, jos tekee lopun ikänsä puhelinmyyjän työtä, mutta jos esim. se firma jolle työsi myyt, menee nurin ja jäät työttömäksi, et täytä työssäoloehtoa. Eikä tätä missään kerrota suoraan, vasta kun tappelet tulet tunteneeksi ne kaikki sanamuodot joita tällaisesta työsuhteesta voidaan käyttää. - Humbret
sdfg kirjoitti:
Ja minä he sitä pitävät jos ei työnä, tarkoittaako se että voi samalla olla työtön työnhakija?Tietenkin jos saat jostain rahaa, olet työssä, etkä voi olla työttömänä työnhakijana. Sehän tuossa niin pirullista on, sinut katsotaan työntekijäksi, niissä kohtaa kun menetät etuuksia tuon vuoksi, mutta kun pitäisi saada jotain, et enää olekaan työsuhteessa oleva työntekijä.
- sdfg
humbret kirjoitti:
Jos täytät palkansaajan tai yrittäjän työssäoloehdon, sinulla on oikeus peruspäivärahaan, joka ei riipu puolisosi tuloista.
Näin asian ilmaisee Kela, samaan tapaan asian ilmaisevat ammattiliitot. Jos teet puhelinmyyjän työtä kotoa käsin, et täytä palkansaajan työssäoloehtoa. Vain jos käyt fyysisesti töissä puhelinmyyjänä olet työsuhteessa, kotona provikkapalkalla myyviä ei työntekijöiksi lueta.
Tietenkään tämä ei haittaa, jos tekee lopun ikänsä puhelinmyyjän työtä, mutta jos esim. se firma jolle työsi myyt, menee nurin ja jäät työttömäksi, et täytä työssäoloehtoa. Eikä tätä missään kerrota suoraan, vasta kun tappelet tulet tunteneeksi ne kaikki sanamuodot joita tällaisesta työsuhteesta voidaan käyttää.Tuo ei ole minkään lain mukaan, ja oikeudessa menee nurin.
Samako pätee perhepäivähoitajiin, kotiompelijoihin....?
Taidat olla sekoittanut asioita. Eri asia jos toiminimenä istut kotona soittamssa, sillon olet yrittäjä.
Työsuhde on olemassa kun suorituksesta maksetaan korvaus eli palkka.
Pitäkää ihmiset kiinni oikeuksistanne, käräjäoikeus voi olla samaa mieltä, mutta hovissa menee jo nurin, korkeimmassa viimeistään ja varmasti tulee valituslupa.
"Kansainvälisen työjärjestön (ILOn) yleiskokous, Kansainvälinen työkonferenssi hyväksyi vuonna 1996 kotityötä koskevan yleissopimuksen (nro 177) sekä siihen liittyvän suosituksen (nro 184).
Yleissopimus pyrkii turvaamaan henkilöille, jotka tekevät työtä kotonaan samantasoiset oikeudet kuin muilla palkansaajilla on. Yleissopimusta täydentävä suositus sisältää yksityiskohtaisempia suosituksia aiheesta." ...puhelinmyyjä se on surkeampi kuin "työtön loinen", koska se on ainakin puolirikollista toimintaa. Mikä työ se se sellainen on, jossa on kuin velvollisuutena kiusata ihmisiä? Ja aika harva sentään tässä maassa taitaa olla vapaaehtoisesti "työtön loinen", siis sellainen joka pyrkii työttömäksi ja ei koskaan yritäkään tehdä mitään tilanteensa muuttamiseksi. Hänet on vain lannistettu.
- puhelinmyyjän vastau
Tämähän oli mielenkiintoinen näkemys. Ajattelin oikein vastata jos saataisiin keskustelua auki
"..heitä ottaa päähän, kun vähävaraiset eivät tilaa lehtiä eikä mitään muutakaan."
Minulle asiakas on saman arvoinen, olipa paljon tai vähän varallisuutta. Minua ottaa päähän, jos asiakas ei tilaa. Riippumatta siitä mikä hänen oma taustansa on. Suomessa on kuitenkin monta miljoonaa puhelinnumeroa, tänäänkin, tälläkin hetkellä kun tätä viestiä kirjoitan: Joku tekee jossain kaupan. Näinollen en ymmärrä sitä kohtuuttomiin menevää epätoivoista myyntiä, koska kauppoja pystyy tekemään vähemmälläkin. Eli minua ottaa päähän asiakkaan tilaamattomuus, koska joudun soittamaan taas uudelle ja aloittamaan saman myyntipuheen alusta. Tämä on kuitenkin työn kuvaa.
" Itse en pidä puhelinmyyjistä, olen joutunut lähipiirini hyväntahtoisten vanhusten lehtiä perumaan kerran jos toisenkin, syystä etteivät he edes näe lukea niitä. Jättäkää vanhukset rauhaan!"
Joku hyväntahtoinen vanhus on peruuttanut lehden ja pyytänyt apua sinulta? -Ok. "Jättäkää vanhukset rauhaan!" -Oletko kenties tehnyt reklamaation oikein tehdystä kaupasta, ihan vain siksi, että asiakas oli sinun tuttu ja vanha? Meillä on tapana, että jos reklamaatio peruutuksia tulee liikaa, saa varoituksen. Sen jälkeen potkut. Joten toivonkin sinun vain peruuttavan lehden, varsinkin jos et ole puhelua kuullut etkä tiedä mitä siinä on puhuttu. Myyjä tekee rehellisesti työn ja sinä hankit hänelle pahimmassa tapauksessa potkut...
"Kaikki muu työ on rehellistä työtä, h*oraamistakin arvostan enemmän. No rikollisia arvostan vielä vähemmän. Ei, en lähde puhelinmyyjäksi, koska en halua huijata ihmisiä. Minusta on inhottavaa tyrkyttää, varsinkin kun siellä toisessa päässä olevalla ei ole varaa. Ihmiset osaavat kyllä lehtensä ja vakuutuksensa hankkia itsekin silloin kun niitä tarvisevat, ilman että häiritään kotirauhaa. Joissain maissa tämä on muuten kiellettykin. No verkostomarkkinointi on kanssa yksi huijausmuoto, yksi sukulainen siihen erehtyi mukaan. Ei mitenkään voi näin pienessä maassa rekrytoida loputtomasti ihmisiä myymään toinen toisilleen samaa tavaraa. "
-Paljonko saat sosiaali avustuksia? Tienasin viime kuussa puhelinmyynnillä n. 6500 euroa bruttona, josta maksan veroja 40% Ajattelinkin tässä, että taisin maksaa sinun vuokrasi: Puhelinmyynnillä? ;) Maksaako huora verot? Maksaako rikollinen verot? Maksetaanko verkostomarkkinoinnista verot? Puhelinmyynti on kaikinpuolin rehellinen ja oikea ammatti. Minusta ei ole lentokapteeniksi, olen sen myöntänyt itselleni. Helppoa koska alakin on aikaslailla korkealle arvostettu. Sinusta ei ole edes "arvostus nollassa" työhön. Oletko sitä myöntänyt itsellesi? Voit toki mennä koittamaan puhelinmyyntiä, jos uskallat ;)- willer...
puhelinmyyjänä yli 3000e käteen kuussa, vaikea uskoa,
-voitko vähän perustella vastausta???? - siinä sulle
Paljonko saat sosiaali avustuksia?
0.
Silti en ala häiritä ihmisten kotirauhaa. Itselläni on salainen numero. - sdfg
siinä sulle kirjoitti:
Paljonko saat sosiaali avustuksia?
0.
Silti en ala häiritä ihmisten kotirauhaa. Itselläni on salainen numero.Jos puhelinmyynti olisi kotirauhan häirinnäksi määritelty, olisi se kiellettyä.
- Herää jo!!
>>> Tienasin viime kuussa puhelinmyynnillä n. 6500 euroa bruttona
Sulle vissiin maksetaan palkka harvemmin kuin kerran kuussa. Puolivuosittain?
Jos tienaat 6500 euroa kuussa, niin olet kyllä ainakin Suomessa suvereeni puhelinmyyjä. Useimmilla muilla jo puolet tuosta on "märkä uni". No, haaveilu ei ole kiellettyä. - Toinen puhelinmyyjä
Herää jo!! kirjoitti:
>>> Tienasin viime kuussa puhelinmyynnillä n. 6500 euroa bruttona
Sulle vissiin maksetaan palkka harvemmin kuin kerran kuussa. Puolivuosittain?
Jos tienaat 6500 euroa kuussa, niin olet kyllä ainakin Suomessa suvereeni puhelinmyyjä. Useimmilla muilla jo puolet tuosta on "märkä uni". No, haaveilu ei ole kiellettyä.Tjaah, no kyllä toi ihan normipalkka hyvällä myyjällä on. Itse myyn yrityspuolella Googlea mm ja yleisimmin palkka vaihtelee kuukaudessa bruttona 5500-7000, josta pohjapalkka on n. 1600/kk.
Puhut siis vasten parempaa tietoa. sdfg kirjoitti:
Jos puhelinmyynti olisi kotirauhan häirinnäksi määritelty, olisi se kiellettyä.
Siksi se pitäisikin kieltää välittömästi! Jos ei, niin niin koston salaman tulisi lentää puhelinmyynnin kohteeksi joutuneilta puhelinmyyjän persettä polttamaan.
- Olet hölmö
Vituttaako kun sait kenkää laiskuutesi vuoksi? Olet niin tyhmä ja läpinäkyvä.
- Hyvänen aika sentään
Jos aloittaja olisi fiksu hän kyllä osaisi kieltää puhelinmyynnin.
Sellaista palveluakin on olemassa. - ,,,,
Hyvänen aika sentään kirjoitti:
Sellaista palveluakin on olemassa.Jos vielä yksikin A-lehtien puhelinmyyjä soittaa minulle , niin minä menen kyseisen lehten toimitukseen kirveen kanssa.
- aloittajan vastaus
Hyvänen aika sentään kirjoitti:
Sellaista palveluakin on olemassa.Mulla on kolme erilaista kieltoa. Silti tuli toissapäivänä soitto. Edes numeroni ei ole julkisesti näkyvillä, mutta silti on tullut noita soittoja. On ne kyllä vähentyneet ihan älyttömästi sen jälkeen, kun tein robinson-kiellon. Maistraatin kielto on yhtä tyhjän kanssa. En muista mikä se kolmas oli, puoliso hoiti sen.
- aloittajan vastaus
aloittajan vastaus kirjoitti:
Mulla on kolme erilaista kieltoa. Silti tuli toissapäivänä soitto. Edes numeroni ei ole julkisesti näkyvillä, mutta silti on tullut noita soittoja. On ne kyllä vähentyneet ihan älyttömästi sen jälkeen, kun tein robinson-kiellon. Maistraatin kielto on yhtä tyhjän kanssa. En muista mikä se kolmas oli, puoliso hoiti sen.
En todellakaan tiedä, mistä ne numeroni ovat saaneet. Luultavasti on joku viiden vuoden takainen tilaus, josta numero on jätetty rekisteriin. Numeroni on kuitenkin ollut sama toistakymmentä vuotta. Joskus viis vuotta sitten tilasin lehtimyyjältä käsityölehden, kun olin töissä. Ikinä en toiste tilaa mitään, kun se numero jää johonkin rekisteriin ilmeisesti ikuisesti.
- monia syitä
aloittajan vastaus kirjoitti:
En todellakaan tiedä, mistä ne numeroni ovat saaneet. Luultavasti on joku viiden vuoden takainen tilaus, josta numero on jätetty rekisteriin. Numeroni on kuitenkin ollut sama toistakymmentä vuotta. Joskus viis vuotta sitten tilasin lehtimyyjältä käsityölehden, kun olin töissä. Ikinä en toiste tilaa mitään, kun se numero jää johonkin rekisteriin ilmeisesti ikuisesti.
olet osallistunut johonkin lehden/ ko toimiston kilpailuun vaikka netin sivuilla niin niissä on usein pakollisena puhelinnumero. Tai täyttänyt messuilla tms kilpailulipukkeen... Itselle tulee kans silloi tällöin soittoja ja siksi kun jokin lehti tullut joskus pätkän ja olen lopettanut tilauksen. Tuskin katsovat mistään kieltorekisteristä.
- rusketusraidattttt
monia syitä kirjoitti:
olet osallistunut johonkin lehden/ ko toimiston kilpailuun vaikka netin sivuilla niin niissä on usein pakollisena puhelinnumero. Tai täyttänyt messuilla tms kilpailulipukkeen... Itselle tulee kans silloi tällöin soittoja ja siksi kun jokin lehti tullut joskus pätkän ja olen lopettanut tilauksen. Tuskin katsovat mistään kieltorekisteristä.
8336,23 oli palkka.
mitä siitä jos joku 84v tilaa glooriaa tai viherpihaa..kunhan oma pussini on täynnä. lomaedut ulkomaille. - Luen kirjastossa
rusketusraidattttt kirjoitti:
8336,23 oli palkka.
mitä siitä jos joku 84v tilaa glooriaa tai viherpihaa..kunhan oma pussini on täynnä. lomaedut ulkomaille.Juuripa tämä. Ihan sama asia myydä syyntakeettomalle lehtiä kuin varastaa tältä lompakko. Siksi puhelinmyynti tulee kieltää, koska myyjä ei voi tietää, onko toisessa päässä oikeustoimikelpoinen henkilö vai dementoitunut mummo. Vielä olisi tulossa hullu laki, että puhelimitse myytyä lehteä ei saisi perua! Sitten sitä vasta alkaisi taas tapahtua sitä, että tulee laskuja lehdestä joita ei ole tilattu. Ainakin yhdessä firmassa myyjät tätä harrastavat, näyttää kulminoituvan samaan firmaan nämä laskut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081