14 Toukokuuta 1948 perustetiin Israelin valtio. Juutalaiset saivat oman valtion, kuten Raamattu ennusti. Se on merkki,tämä sukupolvi ei katoa, eli näkee Jeesuksen kaksiosaisen tulemuksen. Mikä on sukopolven ikä,siitä on muutama tulkinta, mutta se on se Merkki.
TÄMÄ SUKUPOLVI EI KATOA.
9
405
Vastaukset
- kreik. genea
Aksu521. Raamatussa sana sukupolvi voidaan kääntää myös sanoilla sukukunta, rotu. Jos Jeesuksen lopunaikaa käsittelevissä puheissaan hän tarkoitti sukupolvea, kuten se voidaan kääntää, eikä sukukuntaa tai juutalaista rotua, niin Jeesuksen olisi pitänyt palata viimeistään toisen vuosisadan alussa.
Joissakin käännöksissa sana sukupolvi on käännetty sanalla sukukunta. Näin esim. itämaisten kielten professori Aapeli Saarisalo. - Sam Andreevitsh
En halua alkaa väittelyä tästä asiasta, mutta kirjoitan kuitenkin jotain näistä sanoista "tämä sukupolvi ei katoa".
Jeesus oli ennen näitä sanoja puhunut kaikenlaisista merkeistä (Matt. 24:4-26...31). Ja viittaa siihen, että kaikki nämä merkit tultaisiin näkemään yhden sukupolven aikana.
Sitten on jakeessa 24:32 vertaus. Samalla tavalla kuin viikunapuuhun tulevat lehdet ovat merkki kesästä, ovat Jeesuksen edellä mainitsemat tapahtumat merkki siitä, että "ikuinen kesä" on lähellä.
Joskus tutkin, onko viikunapuu jotenkin yleisesti Israelin vertauskuva. En oikein löytänyt Vanhasta Testamentista tukea tällaiselle ajatukselle, vaikka jossain kohtaa Israelia viikunapuuhun verrataankin. Sen pohjalta itse olen taipuvainen uskomaan, että Jeesuksen sanat lehdistä viikunapuussa olivat vertaus: samalla tavalla kuin (Israelissa) viikunapuuhun tulevat lehdet ovat merkki siitä, että kesä on lähellä, ovat Jeesuksen mainitsemat tapahtumat merkkinä siitä, että hänen paluunsa on lähellä.
Kuitenkin uskon, että Jeesuksen paluu on lähellä. - M@k3
Nähdä mitä uskovaiset keksivät sitten kun tuokin sukupolvi on mennyt. Kannataisikohan ruveta jo nyt miettimään seuraavaa tekosyytä vai toivotteko että kuolette ennen sitä?
- Pete..
minäkin olen kuullut tuosta, että -48 vuodesta laskettaisiin se sukupolvi kun Jeesus tulee uudelleen. Kysyinkin siitä tällä palstalla joskus että lasketaanko Jeesuksen paluu siitä kun Israilin valtio perustettiin tai itsenäistyi mitä se vuosiluku sitten tarkoittaakaan kun en nyt historiaa muista, niin kukaan ei kumminkaan osannut minulle vastata. Mutta meillä täällä Helluntaiseurakunnassakin eräs veli niin kertoi, että 1948 sta, laskettuna 70 - 80 vuotta niin Jeesus tulee varmasti. Voisikohan asia olla noin? Sehän olisi sitten 2018-2028, eli aika lähellä on Jeesuksen tuleminen sitten jos tuo pitää paikkansa mitä aksukin mainitsi. Itse en tee minkäänlaisia ennustuksia Jeesuksen paluusta, mutta tuossa pohdein sitä mitä minä olen kuullut sanottavan. Mielestäni tuokin voisi olla kyllä totta että siitä 1948 vuodesta se laskettaisiin, sillä kyllä Jeesus jotain sillä tarkoitti kun sanoi että tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu, eli Jeesus tulee takaisin. On kummallista kun kukaan täällä ei siitä ole kertonut mielipidettään miten itse suhtautuu tuollaiseen ennustukseen? Minusta se ainakin voisi olla mahdollista laskea sukupolvi siitä 1948 vuodesta, jota Jeesus olisi voinut tarkoittaa??? Mitä muut siihen sanovat? Olisi mielenkiintoinen aihe keskusteltavaksi, ainakin minun mielestäni.
- Sam Andreevitsh
Itse en näe, että Israelin valtion jostain tietystä tapahtumasta sitä pitäisi laskea. Tietysti Israelin valtion piti syntyä uudestaan ennen Jeesuksen paluuta, koska Jumala on luvannut Israelin palaavan omaan maahansa. Mutta en näe Raamatussa selvää viitettä siihen, että maininta "tämä sukupolvi ei katoa" olisi yhteydessä Israelin valtioon.
- to..
tällä hetkellä sen perustajien lastenlasten sukupolvi, isoisä, poika ja lapsenlapsi, siinä on kolme eri sukupolvea, sukupolvihan eri tarkoita ikää johon jonkin sukupolven vanhimmat yltävät, ei raamatussakaan. Toisekseen VT ei missään puhu nyky-Israelin valtiosta eikä ylipäänsä mistään uudesta valtiosta vaan paluusta kotimaahan. Profeetat lupasivat Babelin vankeuden päättymisen mutta eivät ennustanut että paluun jälkeen alkaisi uusi maanpako ja että uudelleen rakennettu temppelikin tuhottaisiin.
Uusi testamentti ei missään ole kiinnostunut juutalaisten kansallisesta järjestäytymisestä, ei liioin muidenkaan. Siinähän uskottiin että koko maailma saa loppunsa pian ja mitä tulee juutalaisten historiaan ja kohtaloon kristittyjen parissa, kukaan ei kahteen tuhanteen vuoteen hoksannut että hei, ei pidäkään tappaa ihan kaikkia juutalaisia, täytyy jättää muutama henkiin jotta ne perustavat oman valtion ja Jeesus voi tulla. Vasta kun Israel oli perustettu alettiin puhua Jeesuksen paluusta sen yhteydessä. Valtio on 62 vuotias, vaarin iässä, mikä selitys seuraavaksi, ainakin kaksi sukupolvea meni jo. - pakis_
to.. kirjoitti:
tällä hetkellä sen perustajien lastenlasten sukupolvi, isoisä, poika ja lapsenlapsi, siinä on kolme eri sukupolvea, sukupolvihan eri tarkoita ikää johon jonkin sukupolven vanhimmat yltävät, ei raamatussakaan. Toisekseen VT ei missään puhu nyky-Israelin valtiosta eikä ylipäänsä mistään uudesta valtiosta vaan paluusta kotimaahan. Profeetat lupasivat Babelin vankeuden päättymisen mutta eivät ennustanut että paluun jälkeen alkaisi uusi maanpako ja että uudelleen rakennettu temppelikin tuhottaisiin.
Uusi testamentti ei missään ole kiinnostunut juutalaisten kansallisesta järjestäytymisestä, ei liioin muidenkaan. Siinähän uskottiin että koko maailma saa loppunsa pian ja mitä tulee juutalaisten historiaan ja kohtaloon kristittyjen parissa, kukaan ei kahteen tuhanteen vuoteen hoksannut että hei, ei pidäkään tappaa ihan kaikkia juutalaisia, täytyy jättää muutama henkiin jotta ne perustavat oman valtion ja Jeesus voi tulla. Vasta kun Israel oli perustettu alettiin puhua Jeesuksen paluusta sen yhteydessä. Valtio on 62 vuotias, vaarin iässä, mikä selitys seuraavaksi, ainakin kaksi sukupolvea meni jo.ei puhu mitään juutalaisista ja sen omasta valtiosta, niin miksi nämä uskovat rakastavat Israelia ja juutalaisia? Miten tämmöinen agape rakkaus siiten on?
- to..
pakis_ kirjoitti:
ei puhu mitään juutalaisista ja sen omasta valtiosta, niin miksi nämä uskovat rakastavat Israelia ja juutalaisia? Miten tämmöinen agape rakkaus siiten on?
juutalaisista, mutta UT :ssa mielenkiinto on aivan muussa kuin juutalaisten valtiomuodostuksessa. UT kirjoitettiin pääosin juuri kun juutalaisia oli kohdannut suuri kansallinen katastrofi, joka alettiin kristittyjen toimesta selittää rangaistukseksi Jeesuksen kuolemasta ja siitä että juutalaiset eivät olleetkaan vaihtaneet uskontoaan ja ruvenneet kristityiksi.
Kristityillä ei ollut tuolloin, eikä myöhemminkään, selitysmallia jonka mukaan kapinoiden seuraukset neutralisoituisivat ja juutalaiset perustaisivat oman valtion, vaan päinvastoin, teologian ja UT:n kirjoitusten selitysmalli oli, että juutalaiset ovat ja pysyvät surkeuden tilassaan kunnes kääntyvät kristityiksi. Eivät kääntyneet ja silti jotkut kristityt nyt liittävä uuden Israelin valtion oman uskontonsa Jumalan toiseen tulemiseen, miksi, en tiedä.
Ystävyys on ok mutta ei jos se sisältää ajatuksen ystävyyskohteen käännyttämisestä tai Israelin tapauksessa ajatuksen että palestiinalaisia voi kohdella mielivaltaisesti, kunhan ensin on sijoitettu lähi-idän tapahtumiin jokin uskonnollinen dimensio.
- kannattaa katsoa
Tänään lauantaina tulee TV7 klo 13.40 David Pawsonin ohjelma, "Viimeiset tapahtumat 1/6" !
Siunausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134