Tämä palsta on häpeäksi Savonlinnalle. Maailmalla varmasti naureskellaan makeasti savonlinnalaisten tyhmyydelle ja typeryydelle jos täyä palstaa lukevat.
Omapahan kuitenkin on asianne, tolvanat.
Häpeällinen palsta
11
258
Vastaukset
- Alastaron salissa
Melko huvittavan kuvan Savonlinnasta saa kun tätä palstaa lukee. Eivät muiden kaupunkien palstatkaan mitään kirjallisuuden aarreaittoja ole, mutta Savonlinnan palsta on silti, anteeksi vaan, toiselta planeetalta.
Yksinkertaisen lauseen kirjoittaminen tuntuu olevan savonlinnalaiselle ylivoimaisen haastava tehtävä. Siis lauseen, jossa on iso alkukirjain, subjekti ja verbi. Esim. tyyliin "Minä olen Matti".
Savonlinnan tulevaisuuden kannalta tilanne on hieman huolestuttava, koska pahasti jälkeenjäänyt henkilö harvoin pystyy monimutkaisiin työsuorituksiin. - saapasjalkastadilain
Entisenä Savonlinnalaisena minäkin joskus lueskelen vanhan kotikaupunkini palstaa. Olishan se mukava olla paikallisen ajan hermolla. Palstalta ei kuitenkaan löydy mitään järjellistä asiaa. Joskus harvoin joku on kirjoittanut fiksusti jostain mutta se ei ole koskaan poikinut keskustelua. Jotain silkkaa paskaa tai älyttömyyttä kommentoidaan vaikka kuinka. Se kuvastaa sitä jälkeenjääneisyyttä jota siellä eletään.
Voiko kukaan kuvitella että tuollaiselle sakille olisi sitten hienoja työpaikkojakaan tarjolla.- Savonlinnan
työttömistä ei oikeaa työntekijää löydy, edes kipeään tarpeeseen. Vaan suurin osa niistä onkin luusereita jotka eivät edes halua töihin kun loisimalla ja mäyräkoiria hoitamalla pärjää melkein samalla lailla. Jos joku pieni firma etsii työntekijää työvoimatoimiston kautta, on todennäköistä että sinne lähetetään tyrkylle aluksi ne vaikeimmin työllistettävät. Jos ei yrittäjä itse pidä puoliaan, ei sieltä kunnollista työntekijää koskaan löydy. Virkailijat eivät enää tiedä työnhakijoista yhtään mitään mikä onkin tietysti luonnollista koska hehän ovat itsekin vain "töissä" siellä. Kuoleva kaupunki jonka henkinen taso käy hyvin selville tältäkin palstalta. Että tällainen kulttuurikaupunki tällä kertaa.
- linjoilla
Savonlinnan kirjoitti:
työttömistä ei oikeaa työntekijää löydy, edes kipeään tarpeeseen. Vaan suurin osa niistä onkin luusereita jotka eivät edes halua töihin kun loisimalla ja mäyräkoiria hoitamalla pärjää melkein samalla lailla. Jos joku pieni firma etsii työntekijää työvoimatoimiston kautta, on todennäköistä että sinne lähetetään tyrkylle aluksi ne vaikeimmin työllistettävät. Jos ei yrittäjä itse pidä puoliaan, ei sieltä kunnollista työntekijää koskaan löydy. Virkailijat eivät enää tiedä työnhakijoista yhtään mitään mikä onkin tietysti luonnollista koska hehän ovat itsekin vain "töissä" siellä. Kuoleva kaupunki jonka henkinen taso käy hyvin selville tältäkin palstalta. Että tällainen kulttuurikaupunki tällä kertaa.
monen asian suhteen olen minäkin. Itse hämmästelen kaupungissa jatkuvaa toraa ja riitaa joiden seurauksena mikään ei tunnu oikein sujuvan. Kaikkea mahdollista vastustetaan ja valituksilla estetään järkevien asioidenkin eteenpäin vieminen. Ehkäpä kuitenkin ansaitsemme tämän kaiken jarrutuksen ja vänkäämisen jonka tuloksena kaupungin kehitys junnaa paikoillaan.
Mutta häpeä olisi suurin mikäli sinä, rottanaamaisuuden perikuva täällä asuisit. tiesitkö että äitisi yritti myydä sinut mustalaisille vuonna 1988? Ei kelvannut, sillä mustailaisetkin haluavat sentään jotain joka voi kehittyä.
- kun kalahti
Älähtihän se yksi koira johon kalikka kalahti.
Johonkin rakkiinhan se pakosta osuu kun isoon laumaan viskaa. - naurajasi.....
kun kalahti kirjoitti:
Johonkin rakkiinhan se pakosta osuu kun isoon laumaan viskaa.On sulla perserakki ollut kova ikävä savorulesia, sen näkee kaikesta. Nautitko siitä että saat virtuaalikyykkyä savorulesilta joka kerta kun avaat suusi.
- ex s.............
naurajasi..... kirjoitti:
On sulla perserakki ollut kova ikävä savorulesia, sen näkee kaikesta. Nautitko siitä että saat virtuaalikyykkyä savorulesilta joka kerta kun avaat suusi.
Tässä viestissä tiivistyy hyvin syy miksi aloittaja on viestinsä kirjoittanut.
Säälittävää. - puutiaistiainen
ex s............. kirjoitti:
Tässä viestissä tiivistyy hyvin syy miksi aloittaja on viestinsä kirjoittanut.
Säälittävää.Savorules on savolainen rotanalapäänaama.
- Selvä tapaus
puutiaistiainen kirjoitti:
Savorules on savolainen rotanalapäänaama.
Olen laittanut saman asian merkille. Aniharvoin vilkaisen ex-pitäjän kirjoituksia, mutta ei näytä olevan päätä eikä häntää. Ei todellakan ikävä takaisin!!!
kun kalahti kirjoitti:
Johonkin rakkiinhan se pakosta osuu kun isoon laumaan viskaa.Kannattaa miettiä mitä minulle sanoo. Edellinen kaltaisesi otti 50 vuoden syväkyykyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496475Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562757Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239- 841185
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.911174Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2751088- 71985
- 229870