Englanninkielisten lähteiden mukaan tämän voi suorittaa käytyään sairaanhoitajan tutkinnon. Eli periaatteessa suorittaa hätäevakuointeja esim. Medi-heli tyyppisissä ilma-aluksissa.
Suomeksi ei kovinkaan tietoa löydy, mutta uskon että tämänlainen nimike myös suomesta löytyy.
Jos jollakulla on lisätietoja, infoa vaan!
Flight Nurse
2
250
Vastaukset
- skiiiigieon
Medi-Heli ei juuri koskaan tee minkäänlaisia hätäevakuointeja. Yksikön primääritarkoitus on tuoda kohteeseen lääkäri. Hoitotila näissä koptereissa on niin rajallinen, että siirrot onnettomuuspaikalta sairaalaan X tehdään 98 prosenttisesti ensihoitoyksiköllä, eli kansankielellä ambulanssilla. Medi-Helin lääkäri sitten hyppää tähän lanssiin jos potilaan tila sitä edellyttää.
Medi-Helissä toimii lentäjien ja lääkärin lisäksi aina erityisten testien kautta valittu palomies-sairaankuljettaja. Muihin Suomen koptereihin (Aslak, Ilmari, Pete...) otetaan kyllä esimerkiksi ensihoitajia tai muuta vastaavia.
Minkäänlaista Flight-nurse-tutkintoa Suomessa ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634