Minua on ihmetelty

>>>>kaste juttua kuinka hän pelosta meni kasteelle, sinä et ollut sitten uudesti syntynyt ollenkaan kun annoit kastaa itsesi, ja viellä enemmän ihmettelen sitä että vastasit 28 kysymykseen että uskon, sinähän suorastaan valheella kastatit itsesi, enpä ihmettele sitä miksi se sinun uskosi karisi niinkuin vesi hanhen selästä, noin siinä käy kun luulee että kaste pelastaa ja puhdistaa synnit. kyllä se niin on ensin uskoon ja sitten vasta kasteelle, silloin tiietää mitä tekee. >>>

Voi kysyjää, parkaa ja raukkaa!

Kaipa minun täytyy selittää, "kun olen ennenkin ollut".

Ei silloin kasteelle tulijalta edellytetty MITÄÄN henkilökohtaista, paitsi että tuli henkilökohtaisesti kasteelle!

Eikä niistä 28 opinkohdasta tiedetty vielä mitään. Kastetodistuksen oppeja koskeva sisältö olisi hyvin mahtunut yhdelle A4-sivulle ja tilaa olisi jäänyt runsaasti ylikin.

Uskoa ei tarvinnut muuta kuin että adventistit ovat oikeassa ja muut väärässä. Ei tarvinnut olla mitään henkilökohtaista suhdetta Jumalaan, Jeesukseen tai Pyhään Henkeen.

Itse asiassa 50-luvun a-pastoreista minulla on sellainen näkemys, että heistä kohtalaisella varmuudella voidaan sanoa, että todennäköisesti Arvo Arasola ymmärsi, miten ihminen pelastuu. Aarne Rintalakin loppuvuosinaan, näin toivon, mutta en päässyt häntä kuuntelemaan niin paljon, että voisin esittää varmaa mielipidettä. Kenties Kohtanenkin, mutta hän oli jo vanha mies eikä enää paljon saarnannut.

Toivo Seljavaaran tunsin miehenä, joka oli luksuksen perään. Se ilmeni hänen autoissaan ja huoneidensa sisustuksessa. Händen kotinsa oli matkailunähtävyys, josta ovat kertoneet ne, jotka sisälle laskettiin. Näihin sisälle lasketuihin minä en satu kuulumaan.

1960-luku oli soteriologiselta kannalta katsottuna pimeää keskiaikaa. Poikkeuksena kai Elsa Luukkanen, mutta hän ei ollutkaan pappi vaan evankelista.

1970-luvun jälkipuoliskolla alkoi sitten tapahtua kummia.

Niistä, samoin kuin 80-luvun tapahtumista voitte kysyä vaikka Kai Arasolalta. En tosin voi luvata hänen puolestaan, että saatte vastauksen.

En minä a-kirkossa löytänyt pelastusta.

Itse asiassa mielestäni minulla on varma syy uskoa, että osa a-kirkon pastoreista joko kuoli tai dementoitui, ennen kuin heille selvisi pelastuksen perusteet.

Ikävä juttu, täytyy sanoa.

7

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maari..

täytyy tietää mennäkkö kasteelle vai ei, ainoastaan luterilaisessa kirkossa ei kysytä sitä vauvoilta jotka kastetaan haluaako vauva sitä, vanhemmat päättää vauvan puolesta, näin minullekkin oli tehty vauvana.
      Sitten kun tulin aikuis ikään niin koin uudestisyntymä ihmeen ja menin omasta tahdostani kasteelle, en adventti kirkossa.
      Kyllä minutkin olisi helluntaikirkossa kastettu ennen uudestisyntymistä, vain siitä syystä kun itkin, mutta en mennyt kasteelle koska tunsin etten ole valmis kastettavaksi, joten olen sitä mieltä ettei pidä kirkkoja syyttää jos itse tekee virheitä, pitää olla senverran selkärankaa että pystyy ottamaan syyn itselleen eikä vieritä sitä muitten niskaan.

• 23423423423

Tuomas-kuoma tekee tyypilliset aadamit ja syyttää omista mokistaan muita. Niinhän se aina menee. "Ei se mun vika ooo, se on pastorin vika" tai "ei se mun vika oo, se on yhteiskunnan vika" jne jne jne jne.

• näin on asia.
        23423423423 kirjoitti:

Tuomas-kuoma tekee tyypilliset aadamit ja syyttää omista mokistaan muita. Niinhän se aina menee. "Ei se mun vika ooo, se on pastorin vika" tai "ei se mun vika oo, se on yhteiskunnan vika" jne jne jne jne.

sitä mieltä että sellainen ihminen on selkärangaton tyyppi ja puhuu varmaan asian vierestä muuloinkin eikä vain kasteelle menosta.
        En luota sellaisten tyyppien sanaan missään, se voi olla joskus totta joskus vilppiä, jos yhdessä asiassa ei ole asiallinen ei voi olla muussakkaan, koettaa vain vierittää syyt toisten niskaan ja itse on puhdas ja viaton, raamattu kutsuu niitä kasksimielisiksi ja sitä ne ovatkin.

• Bushmanni
        23423423423 kirjoitti:

>>> tekee tyypilliset aadamit ja syyttää omista mokistaan muita. Niinhän se aina menee. "Ei se mun vika ooo, se on pastorin vika" tai "ei se mun vika oo, se on yhteiskunnan vika" jne jne jne jne. >>>

No mitäs tämä sinun onneton amerikkalaisperäinen järjestösi tekee?

Mikä on jäsenkadon syy?

No yhteiskunta on väärä, ihmiset ovat vääriä, meininki on väärä...vika on kaikkialla muualla kuin onnettomassa järjestössä.

Mikä on syynä, kun surkeat, nykyaikaan soveltumattomat opit eivät pure kansaan?

No vika on siinä typerässä kansassa, joka ei halua alistua typerien sääntöjen alle.

Miksi Ellen ei enää vetoa?

Ei Ellenin viestissä ole vikaa, vaan vika on vastaanottajissa:

Jne jne jne ....

Oma onneton järjestösikin sysää vastuun kaikille muille, kun järjestön onnettomat, 1800-luvulta peräisin olevat ihmistä alistavat opit eivät enää mene kaupaksi kuin kehitysmaissa.

• näin se on
        Bushmanni kirjoitti:

>>> tekee tyypilliset aadamit ja syyttää omista mokistaan muita. Niinhän se aina menee. "Ei se mun vika ooo, se on pastorin vika" tai "ei se mun vika oo, se on yhteiskunnan vika" jne jne jne jne. >>>

Mikä on jäsenkadon syy?

No yhteiskunta on väärä, ihmiset ovat vääriä, meininki on väärä...vika on kaikkialla muualla kuin onnettomassa järjestössä.

No vika on siinä typerässä kansassa, joka ei halua alistua typerien sääntöjen alle.

Jne jne jne ....

Oma onneton järjestösikin sysää vastuun kaikille muille, kun järjestön onnettomat, 1800-luvulta peräisin olevat ihmistä alistavat opit eivät enää mene kaupaksi kuin kehitysmaissa.

leivän yltäkylläisyys, ihmiset eivät kaipaa hengenravintoa silloin kun on hyvät ajat, mutta jos tulisi huonot ajat vaikkapa sellaiset kuin viime sotavuodet olivat niin kylläpä tulis ihmisiä jonossa taas joka kirkkoon ja taas kun hellittäis huonot ajat niin kansa karisis kirkoista, tämä on aina ollut ja tulee aina olemaan juuri näin.

• no, no
        Bushmanni kirjoitti:

Mikä on jäsenkadon syy?

Jne jne jne ....

Haluatko aina rikkoa sääntöjä vastaan?
        Niin, ei sinulle raamatun sana kelpaa tai säännöt. Heti niskuroit ja syytät jotain Elleniä tai jotain muuta.

2. Tim. 2:5

Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.

Ketkä kaikki ovat sinua alistaneet; adventtikirkko, koulu, valtioa, ev.luit.kirkko, vaimo, lapset, ystävät ja ketkä vielä??? Kaupat, kun eivät ole auki ja ketkä vielä?

• oikeamuotoisina..

Kuinka kuuleminen vaikuttaa kehenkin, eli kuinka ymmärtää pelastus.

Käyn erään henkilön luona, joka on elänyt lapsuutensa uskovaisessa kodissa, esim. isä helluntailainen, tämä mies myös kastettu helluntaissa.

En tiedä, kuinka hän on käsitellyt uskon, koska on aina epäillyt sitä, että kuinka hän pelastuu ja onko edes uskossa.

Hän on vähän sellainen kuulija, että kun sanaa lukee tuosta, viisari näyttää tuonne ja sanaa tuosta niin viisari näyttää tänne.

Siinä sitten olemme uudestisyntymästä Kristukseen ja täytettyyn työhön joka on valmis, keskusteltu.
      Perustus on valmis, sen saa omistaa hinnatta ja ilmaiseksi, eli ansioihin perustuen sitä ei voi omistaa.

Mutta jotain samankaltaisuutta näen hänen kohdallaan jo 56 vuotiaan miehen ikään kerinneen matkasta.
      Siinä on monet Kansanlähetyksen saarnat kuullut, työtehtävissä ollut, on Luther-säätiö tuttu ja se helluntai eritoten. Mutta uskon ymmärtäminen on joskus ihmiselle hankalaa.

Mene ja tiedä, "syyttäisikö" tässä sanaa, herätysliikkeitä, kuulijaa vai mitä?
      No ei ehkä kannata tälle tielle lähteä. Sana tekee työtä ja halu on ihmisellä vaeltaa Jeesuksen seurassa, Mestari varmasti hänet tuntee ja näin vajaamittaisenakin armossa saa olla, vaikka usko on kovin ihmisen puolelta heikko.

Olet varmasti yksi monien kanssa, mutta perustus kestää. Siinä perustuksia tarkastellessa varmaan käyt monia kohtia läpi ja uskonvarmuutta sydämestä peräänkuuluttaen, tarkastelet kuten nyt teet asioita monelta suunnalta. Toisaalta hyvä, että siihen olet päätynyt, että kirkko ei pelasta, siitä on sitten hyvä edetä siihen, että Jeesus pelastaa. ts. se Ristin puu, puuna ei pelasta, vaan Hänen rakkaudellinen tekonsa.

Sitä sanaa et ehkä korvillasi ole kuullut niin, että olisit uskonvarmuuden saanut kokea, mutta en usko sitä, että sen julistus olisi ollut pois. Usko ja kuuleminen on niin henkilökohtainen tapahtuma, että millainen on se maaperä, missä se saa sijansa, en tällä tarkoita syyllistämistä, koska jokaisen kohdalla on aina kyse uskosta ja uskon kohteesta Jeesuksesta, se sijais- uhri minun puolestani, että saan elää.

Jeesuksen veri, se saakoon puhdistaa sydämesi ja epäilyksesi niin, että seurakunnan Herra tuli sen kaiken elämän keskukseksi ja huultesi todistukseksi, sekä uskon varmuudeksi.
      Silloin on hyvä käydä kotimatkaa ja sisaret sekä veljet löytyisi Kristuksen kautta rakastettavaksi yhteismatkan tekijöiksi.

Taivaan Isä punnitsee ne pastoritkin, jotka ovat kuolleet ja jotka ovat dementoituneet.
      Jos täydellistä mittaa heistä haet, niin voin Kristuksessa ajatella sen, että jokainen astia on vajaamittainen, mutta Herrassa sen sanan tähden täydellinen ja se sana on täydellinen jota julistetaan.
      Se sana pelastaa, ei ihminen ja tällä tarkoitan ajallisia pastoreita, evankelistoja ja riviuskovia.
      Ei pastori itsessään ole rivi-uskovan yläpuolella, vaan veli, joka tekee työtä kutsumuksesta.
      Kun näin tehdään, niin Pyhä Henki on sitten se, joka avaa sanan. Eihän sitä puhujapöntöstä voi muuta tehdä. On vain taivaalliset leivät ja ne viipaleet, mitä Hän antaa syötäväksi ja jokainen syö sitten ja ehkä joku jättää joskus leipäpalasen väliin, eikä syö ollenkaan. On vain matkassa.
      Mutta sana silti tekee tehtävätään koko ajan, vanhuuteen saakka.

ts. Katso Golgatan ristiä, sieltä tulee aina apu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe