Ovatko lorvit onnellisia?

Hannes Pakilasta

Tuntuu siltä että syrjäytyneet, työttömät ja yhteiskunnan varoilla elävät päihdeongelmaiset elävät makeampaa elämää kuin töissä käyvät, jotka joutuvat raatamaan ja maksamaan kaiken itse. Onko asia yleisesti ottaen näin eli onko narkkari- tai juoppolorveilla pitkine aamu-unineen helpompaa kuin pienipalkkaisilla työläisillä tai opiskelijaressukoilla, jotka päivisin käyvät koulussa, illat töissä ja vielä yöllä lukevat kotona pää pyörryksissä? Minusta on ainakin toisinaan vaikuttanut töihin menneessäni ja kuvaamiani ihmisiä nähdessäni, että lorvit pärjäävät parhaiten.

13

228

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raitis-työtön

oleminen kivaa oo. Sitä ei ole yksinkertasesti vaan varaa kuluttaa ja liikkua paljon..... on siis oltava mahdollisimman paljon tekemättä mitään. muuten sitä syö yli varojen.... joka päivä tekis mieli harrastaa ja tehdä jotain kivaa, mutta kun kattoo tiliä, niin ei muuta auta ku jäädä makoilemaan kotiin. ..

• Hannes Pakilasta

Olisiko sinusta töissä raataminen ja parempi toimeentulo mukavampaa kuin työttömänä makoilu? Raittiina ihmisenä et ilmeisesti päältä päin erotu työssä käyvistä eli et liene sellainen lorvi, kuin edellä kuvasin. Olen itsekin raitis.

• raitis-työtön
        Hannes Pakilasta kirjoitti:

Olisiko sinusta töissä raataminen ja parempi toimeentulo mukavampaa kuin työttömänä makoilu? Raittiina ihmisenä et ilmeisesti päältä päin erotu työssä käyvistä eli et liene sellainen lorvi, kuin edellä kuvasin. Olen itsekin raitis.

mutta ku sitä ei jollain aloilla ole kaikille tarjolla.. ja sitten ne saa....nan virolaset ym ulkomaalset jotka on ollu tässä viime aikoina tapetilla tekee samalla rahalla hommia ku mitä me työttömät saadaan liiton-kassasta.
        ...pakko sitä on jotain duunia saada,,.. ku tipahtaa kohta kelan rahoille..

• tuskin se lorvin elämä niin makeaa on jos siihen kuuluu huumeet tai viina. Mutta "lorvia" voi monella tapaa. Jos ei vaadi turhan korkeaa elintasoa, niin ei tarvitse raataa peräsuoli pitkällä koko ajan. Joskus tuntuu että jos ihmiset eivät tekisi niin paljon töitä maallisen mammonan eteen, niin maapallo ei olisi hukkumassa paskaan.

• Loiseliitti ulos

Vaan elävät iilimatoina valtioitten kyljessä, eivätkä maksa veroja mihinkään maahan. Cayman saarilla ja Sveitsissä heidän kansalta varastamansa rahat lepäilevät turvassa.

• Ei pummi.

Ota töistä lopputili ja kokeile miten mukavaa elämä on sitten vasta tiedät.

• sinua vaihtamasta

"makeampaan" elämään, kukaan ei kaipaa sinua työelämässä.

• very angry now..

jo kuukauden jakso nuorelle miksei vanhallekkin. on liikaa Lorvi-Äpärä laiskistuu ja jää sänkyyn vaihtoehtona/tylle.. Tanskassa on Malli, jossa EI MAKSETA päivääkään, Ellei Äpärä leimaa korttia, että on ollut päivän -koulussa -työharjoittelussa yms.. mutta makaamisesta ei tanskan äyriäkään.. Sellainen Malli ON SAATAVA myös Impivaaraan. koska loinen kun käy kuukauden Bubissa ja stretillä, on poissa pelistä, Alkoholisoituu, ja liittoutuu Pummien kanssa.. Koska ME Duunissa käyvät maksamme, Meillä PITÄÄ olla oikeus Miten Minun rahat käytetään, Mun palkasta Ulosmitataan päältä 37 % palkanpäältä verottaja tekee sen, ja polkupyörälähetti kiikuttaa minun rahan Kukkahattu-SossuTätiile joka Antaa MINUN rahan Hörhölle Viinaan, sille joka Parhaiten Itkee... NÄIN EI SAA JATKUA...

• JÄTKÄ!

Eikö muka tavallinen duunari voi olla päihdeongelmainen, häh? Miksi väität vain työttömiä päihdeongelmaisiksi? Voin kertoa, että olen duunari, ja ylpeä päihdeongelmastani, vaikka työkaverit valittelevatkin, että tulen aamuisin laskuhumalassa töihin.

• joltain

somalilta ku seuraavan kerran näät tai joltain poliitikolta, Katainen nostaa perusteettomasti kulukotvauksia enemmän kuin tavis saa palkkaa. Kataisen kulukorvaukset ovat verottomia.

• .

Ai suurten ikäluokkien edustajako siellä aukoo taas päätään? Onhan se ennen ollut hienoa kun on päässyt töihin jopa 16-vuotiaana ja on saanut tehdä työtä ja hankkia omaisuutta. Nykyään ei yksinkertaisesti riitä töitä ja suurin osa ongelmista johtuu siitä. Ongelmia vielä lisätään käsittämättömän leväperäisellä maahanmuuttopolitiikalla.

Nuoret " lorvit " ovat olosuhteiden uhreja ja heidän syyttäminen on naurettavaa. Olosuhteet ovat kaikkein eniten suurten ikäluokkien itsekkyyden, heidän tekemien virheratkaisujen ja heille itselleen haalittujen etujen vika.

• iltapäivän aurinkoon

Ihan onnellista elämää tässä vietetään. Aamulla saa nukkua kunnolla unet pois (ellei ole kalareissuun lähtö). Sitten voi keitellä kunnon pannukahvit, lukea lehden rauhassa ja katsella aamu-TV-lähetystä. Myöhemmin tulee lähtö pitkälle lenkille, kuntosalille tai kyläilemään jonnekin. Kaupassa on hyvä käydä poimimassa tarjoukset pois ennen työmuurahaisten tungosta. Illalla on usein espanjankielen kurssit tulevaa pitkää Etelä-Amerikan lomaa varten. Menen sinne talvikaamosta pakoon. Siellä saatan olla hetkenaikaa töissäkin, oppii paremmin kieltä, en rahan takia sillä sitä saa ihan tarpeeksi Suomen valtion pohjattomasta kassasta. Päihdeongelmista en tiedä, ne taitavat olla enemmän työssä käyvien stressipeikkojen ongelma. Koittakaa jaksaa työmuurahaiset! :D

• on on. ..

Ruoho on vihreää aidan toisella puolella.
      Ole onnellinen tai onnellisempi jos sinulla ei ole tai lähipiirissäsi ei ole alkoholiriippuvaisia tai sekakäyttäjiä.
      Onneksi olkoon.

Se helvetti mitä köyhä elää, jos vältyt siltä hyvä niin.
      Turha alkaa tästä valittamaan.
      Jos työ ei maistu niin jätä tekemättä, niin huomaat sitten kun rahat loppuu että onko se sitten niin kivaa.
      Jotkut selviää köyhyydestäkin pää suorassa mutta monilla on niin heikkoitsetunto, joka on sidottuna asemaan ja rahaan. Jos rahat menee ja köyhyys jää, he tuhoavat itsensä. Downshiftaamis-expertti tosin elää vaikka näkkileivällä ja vedellä muutaman päivän ja pihtaa menoissa.

Menoista pihtaaminen on sellaista että kun todella huomaa olevansa peeaa, alkaa säästämään kaikessa.
      Ulkomuodosta ja vaatteista ja elintasosta näkyy että köyhä on. Kuka sellaista haisevaa palkkaa?
      Siinä se. Ei palkkaa ei.

Onnea sullekin vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4269
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1223
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      918
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      114
      855
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      826
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      789
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe