VIIMMEINEN ERÄ

ASUNTOMAKSETTU

1500e/kk ja viimmeinen erä meni maksuun 2010 vuoden vappuna : ) Tarvetta ei ole vaihtaa enää isompaan vaan seuraava kauppa on käänteinenasuntokauppa joskus 30v päästä eli 38 vuotta siihen omaan meni aikaa, siis 38 vuotta eli ikä on 38v. Huh huh...

Nyt aion ottaa lunkisti, sillä isot hankinnat on nyt tehty ja maksettu tässe elämässä, seuraavassa elämässä urakoidaan sitten seuraavan kerran, nyt vaihdan vapaalle... ja sanon ei ylitöille, ei viikonlopputöille, ei extra töille, ei kaikelle mikä rajoittaa vapaa-aikaa, ja sanon kyllä palkattomille lomille, extra vapaille, vapaaehtoiselle päivän ja viikon lyhentämiseen jne....

1500e/kk varten on täytynt tienata kuitenkin 2500e extraa kiitos verojen, nyt voin hyvin ottaa 2500e edestä vapaata...

37

3809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen velkainen

Onnea.

Muistan sen kuin eilisen päivän, nimittäin kun ensimmäisen lainani jälkeen osakekirjan pankista kävin hakemassa alle kaksvitosena, on se vaan uskomaton tunne. Pankista torille kävelin kahville ja osakekirjaa tuijotin. Nyt on omakotitalo maksussa ja lainaa enää jäljellä alle 40000 euroa ja olen alle 35 vuotias, ei ole pitkä matka minullakaan huolettomaan elämään.

Avovaimo paistoi pullia, kahvi kutsuu..

• oma tupa ja lupa

maksussa, velkaa jäljellä 26000, sitten on kuitattu. Yksin kun maksaa niin ei niin nopeesti lyhene, mutta loppuu se ennen eläkettä kuitenkin! Onnea meille!

• Lukihäiriöinen.

Vilpittömät onnittelut teille ja nyt olet taas yksi uusi palstan velaton omistusasuja.

Kova jatkä olet, tai perheesi myös heitä yhtään väheksymättä.Nyt olet päässyt tuhnujen joukkoon ja velattomien ja se on tänä päivänä hyvin jos pääsee.

Onnea sulle ja koko perheelle sydämmentäydeltä ,on se sellainen lottovoitto kun pääsee irti pankin ikeenalta että kyllä huulet väpäjää se on varmaa kuin tauti.Muista kun paat viestiä sun nimimerkki on asuntomaksettu. Silloin sut huomataan lennossa ja monella on esimerkin ottaminen teissä.

• Persaukinen111

:)))

• Velaton huoleton.
        Persaukinen111 kirjoitti:

:)))

Kalliilla rahalla ja kalliilla koroilla ovat kämppänsä maksaneet, jotuneet tinkimään ELÄMÄSTÄ. Itsellä ei ole ollut velkaa milloinkaan. Vuokrilla asun, aina kaupunkien kämpissä. Vuokra kerran kuussa eikä muuta mietittävää. On voinut hankkia tarpeellisen, lomailla, matkustaa mielin määrin ja niin tulee jatkumaan. Ikää 55 ja olen jo osaeläkkeellä kun kyllähän tässä iässä pitää olla "kremppoja" vaikka ei olisikaan. Lomaa ne on saitauslomatkin.
        No kukin tyylillään ja tarpeillaan. Näillä eväillä pärjätään, todella hyvin.

• vaan, mutta
        Velaton huoleton. kirjoitti:

Kalliilla rahalla ja kalliilla koroilla ovat kämppänsä maksaneet, jotuneet tinkimään ELÄMÄSTÄ. Itsellä ei ole ollut velkaa milloinkaan. Vuokrilla asun, aina kaupunkien kämpissä. Vuokra kerran kuussa eikä muuta mietittävää. On voinut hankkia tarpeellisen, lomailla, matkustaa mielin määrin ja niin tulee jatkumaan. Ikää 55 ja olen jo osaeläkkeellä kun kyllähän tässä iässä pitää olla "kremppoja" vaikka ei olisikaan. Lomaa ne on saitauslomatkin.

mistäköhän elämästä sitä on täytynyt tinkiä, kun mekin olemme mitoittaneet lainamme oikein, ja näin ollen olemme voineet matkustella sen mitä lomat ja fiilikset ovat antaneet myöden. Annat sellaisen kuvan, että vuokralla olo olisi jotenkin halpaa verrattuna omistusasunnon asumiskustannuksiin.

Toivottavasti ne lomakuvat lohduttavat sitten siellä kunnan vanhaiskodissa, kun pyörit samoissa ulosteesi tahrimissa lakanoissa päivästä toiseen. Ruoka on pahaa, mutta onneksi sitä tarjoillaan harvoin. Suihku on sellainen ylellisyys, jonne pääsee kerran viikossa. Vai ajattelitko, että lapsesi ottavat sinut nurkkiinsa asumaan siinä vaiheessa, kun et enää tule toimeen omillasi?

• mk
        Velaton huoleton. kirjoitti:

Tinkimään mistään ja perheasunnon vuokrat rupeavat olemaan 700-1500€/kk ja sillä jo maksaa omaa ja korot ovat tällähetkellä alle 3% ja vielä 6 vuotta niin asumiskulut ovat 300€/kk ja on rahaa aina ollut matkusteluun ja muuhunkin kun asuntomenot eivät saa olla kuin 1/3 talouden nettotulosta koska jos nettotulot ovat 4000-5000€/kk niin siitä voi tonnin maksaa asumiseen johon sisältyvät lyhennys ja yhtiövastike ja toinen hyvä puoli on että omaisuus karttuu kokoajan. Jos vaikka 30 vuotta on maksanut vuokraa niin siinä on jo yhden asunnon hinta maksettu muille ja omaisuus ei ole lisääntynyt missään vaiheessa. Pidemmällä aikavälillä oman asunnon hankinta on hyvä sijoitus ja jos haluaa muuttaa pienempään niin jää aina voitoakin tilille. Kerran se vain kirpaiseen kun asunnon ostaa ja kun ostaa sen tulojen mukaan ja eikä osta liian hienoa niin kyllä sitä elämiseenkin jää rahaa ihan mukavasti.

• antarct

Haha! Ihanaa!
      Kohta olen samassa tilassa. Minulla on n. 60,000€ jäljellä ja olen vasta 20v. Maksettu jo 30% lainasta!

• **velaton**

Minä en ole velallinen, en edes luottokunnalle. Mikä tulee, se menee heti tai myöhemmin. Aina on pahanpäivänvaraa sekä vakuutukset. Asustelen huolettomasti siistiäkin siistimmässä vuokrakämpässä ja vuokra on neliöihin nähden kohtuullinen, ellei edullinen. Onhan omistuskämpässäkin AINA kuluja, ei se ilmaista ole. Mutta minä maksan vain vähän vuokraa enkä murehdi esim. seuraavasta keittiöremontista, kylppärin kaakeleiden väliin soluttautuneesta homeongelmasta... Kotini on oma kotini kullan kallis, vaikka sen omistaa joku muu kuin minä. Minä sijoitan pienestä kuukausipalkastani yli jäävät lantit kokemuksiin. Kokemukset taas omalta osaltaan kasvattavat ja opettavat, auttavat ymmärtämään ympäröivää maailmaa.

• fakta mies

ovat aina asuneet tässä maassa vuokralla, sinäkään et tee tässä poikkeusta.

• köyhöomakotiasuja
        fakta mies kirjoitti:

ovat aina asuneet tässä maassa vuokralla, sinäkään et tee tässä poikkeusta.

minusta kyllä KÖYHÄLLÄ ei ole varaa asua vuokralla!
        T:omistusasuja ja köyhä

• Iloinen vuokralaine
        köyhöomakotiasuja kirjoitti:

Itse asuin omistuskaksiossa, missä oli vielä 20ke jäljellä lainaa viime vuonna. Päätin myydä pois, muuttaa vuokralle kaupungin asuntoihin ja laittaa realisoituneet pääomat pörssiin. Nyt on tämä pääoma melkein tuplaantunut. Vois kohta taas miettiä isommankin asunnono stoa, siis jos tekis päinvastaisen liikkeen tällä kertaa ja ilman pankkilainoja.

• vähemmän rikas
        köyhöomakotiasuja kirjoitti:

Kyllä pysyy köyhänä jos asuu vuokralla, nuukana olen säästänyt ja ostanut asuntoja ja vuokrannut niitä nyt ihmettelen miten joillain ei ole omaa asuntoa 65 vuotiaana. Miinulla on niitä jo useampiakin. Eikä ole velkaakaan, kun Helsingissä maksavat kiskurivuokri ja sanovat vielä että noin halvalla vuokraat, 700 ecua kaksiosta.

• Täälä vielä 43000€ velkaa pankille asunnosta. Mutta suht nuorena saan maksettua kokonaan kun vasta 26.
      Hoitovapaalla kun ei pystynyt maksamaan ihan hirmusesti pienistä tuloista,mutta nyt taas sitäkin enemmän kun ipanat on 3v,4v ja 6v ja päiväkodissa ja itse töissä miehen kans.
      6,5v ja pitäis olla maksettu kokonaan ja velaton.

Tosin alkanut haaveilemaan jo kesämökistä,että saa nähdä oonko vielä aikoihin velaton :D

• Goretexwindsuite

noin 170ke eli melko paljon ;) Noin 15-vuotta jäljellä. Sen verran pitää elvistellä, että velaton kesämökki (peritty) ja vene (ostettu) kuitenkin on.

• on

saman verran noin..vene,asunto ja mökkikin on ja lainanmaksu loppuu kesäkuussa.mutta ikää on vasta 32v. ;)

• 89k jäljellä..

Onnea onnea!

Nyt voi sanoa sitten vapaasti, että "oma tupa, oma lupa"

• Pönttö-Einari

Vaikka itse en ole täysin velaton tällä hetkellä, olen ollut sitä jo useasti elämäni (52v.) aikana, arvostan suuresti Sinunlaisiasi puurtajia ja omaan asuntoon pyrkiviä. Asunto meilläkin on lähes maksettu, syksyllä on vielä viimeinen erä 98€, olisin maksanut tuon jo nyt pois, mutta se ei onnistunut ilman suurempia selvityksiä, joten tuon alle satasen velan kestää syksyyn, kun korkokaan ei ole kohtuuton.
      Muuta velkaa on otettu tarpeen mukaan, viimeksi ostin metsätilan ja vaimolla on sijoitusasunnosta hieman vielä velkaa.

• koululainen...

No mä olen opiskelija ja mulla on lainaa täl hetkellä noin 2000e ja ahistaa suunnattomasti. Jos lainaa olisi esim. 120 000e niin en varmasti nukkuisi silmällystäkään yöllä. Mutta onnea kuitenkin aloittajalle velattomasta mökistä:)

• Opiskelija!!11!
        koululainen... kirjoitti:

No mä olen opiskelija ja mulla on lainaa täl hetkellä noin 2000e ja ahistaa suunnattomasti. Jos lainaa olisi esim. 120 000e niin en varmasti nukkuisi silmällystäkään yöllä. Mutta onnea kuitenkin aloittajalle velattomasta mökistä:)

Mä olen kanssa opiskelija. Opintolainaa vielä jäljellä n. 6000€ (maksan pois kunhan opinnot ohi), autolainaa n. 10000€ ja asuntolainaa n. 150000€. Nukun yöni hyvin. Asuminen ja lainojen lyhennykset n. 1800€ kuussa. Omat tulot 3500€/kk brutto, n. 2450€/kk netto. Vaimon tulot n. 1400€/kk netto. Töitä pusken ihan normaalit 37,5h/viikko ja sivussa opiskelut korkeakoulussa. Tultaisiin ja ollaan aikaisemminkin tultu toimeen pelkällä vaimon palkalla ja opintotuella, mutta sitten pitäisi kyllä myydä kämppä ja muuttaa pienempään. Säästyisi kyllä toisaalta kahden auton pitämiseltä ja lasten päivähoitomaksuilta.

• Hahhahhaa

kirjotustaidolla varmaan mitään velkoja oo makseltu. Mee sinne vuokrayksiöös juomaan kaljaa ja kiusaan naapureitas hämärillä päiväunillas. Epäilenpä ettet edes saisi lainaa vaikka sitä kuinka pankista ruikkaisit.

• leipuriii

onnea!! hieno juttu! meilläkin ei ole enää montaa kymmentä tuhatta lainaa. sitten on meidän urakka ohi.

• nahjus405
    • ==)

Itselläkin on velat maksettu ja olen vasta -23 v. eli synnyn n. v. 2033. Onnea itselleni ja muille kans.

• Matti Viikate
      • 19

onneksi olkoon aloittajalle!

itse 35v enkä ole kerennyt edes taloa miettiä itselle,kun elänyt 18v:stä asti n.300pvää vuodesta hotelleissa ympäri euroopan työn vuoksi,loppu-ajan käynyt kotipuolessa katteleen "vanhuksia"..

jos vielä 5v jaksas ja sitten asettus aloilleen,rakennuttas talon ja maksas sen sit samana päivänä kun saa avaimet käteen.

auto-tallissa sit pyörittelis toimi-nimellä pientä yritys-toimintaa että,ei tartte säästöihin koskea normaali-elämän puitteissa.

• M-Atkailija
        19 kirjoitti:

itse 35v enkä ole kerennyt edes taloa miettiä itselle,kun elänyt 18v:stä asti n.300pvää vuodesta hotelleissa ympäri euroopan työn vuoksi,loppu-ajan käynyt kotipuolessa katteleen "vanhuksia"..

jos vielä 5v jaksas ja sitten asettus aloilleen,rakennuttas talon ja maksas sen sit samana päivänä kun saa avaimet käteen.

auto-tallissa sit pyörittelis toimi-nimellä pientä yritys-toimintaa että,ei tartte säästöihin koskea normaali-elämän puitteissa.

Kovan hinnan olet joutunut maksamaan. Itse en uhrais kyllä viittä vuotta kiertämällä maailmaa välttääkseni asuntolainan. Makunsa kullakin. Onneksi olet ilmeisesti kuitenkin saanut reissuhommistasi itseäsi tyydyttävän korvauksen.

• Väli-viiva
        19 kirjoitti:

Toimi-nimellä tehty yritys-toiminta on tuottoisinta talous-tutkimusten mukaan Lappeen-Rannassa.

• Yksinkertaista

ja onnittelut siitä että olet tavoitteesi saavuttanut. Ihmetyttää mikä syy vuokrakämppää luukuttavilla tai vastaavasti omistusasuntoa maksavilla on tarve toisiaan mollata. Kuka asuu ja mitenkin, pääseikkahan on kai katto pään päällä ja onnellinen ihminen sielä kodossaan. Kukaan ei kai sitä asuntoa semmin kuin rahojakaan täältä mukanaan vie.

• Ei enää ikinä velkaa

On se vaan mahtavaa kun on saanut velat maksettua. Ihanaa velaton elämä!

• Lainanomistaja

Laina on käsitteenä oksettava. Vuokralla asuva on onnellisempi.

• kadepade

kateeksi kyllä käy mullakin. kunpa joskus hankkisi edes ton 1500e/kk. ei ikikuunapäivänä olis varaa lyhentää lainaa tuota vertaa kuussa. no, paitsi jos lotossa voittais reilummin niin ehkä sitten.

keskivertoimmeisellä on KK-PALKKA just vain tuon 1500e.. mun nuppiin ei mahdu, että millä ammatilla vois tienata yli 2000e/kk

• Jäärä mutta komea

Sain tarpeeksi kaupungin vuokrakämpästä, jossa oli levottomat naapurit kauniisti sanottuna. Nyt asun omassa kämpässä ja makselen vuokraa pienempää lainaa pois hiljalleen upeiden naapureiden keskellä. Ei enää koskaan vuokra-asuntoon, sen olen päättänyt.

• LAinaa__on

Kyllä sitä päivää itsekin odottaa. Asuminen maksaa nyt yli 2500 euroa kuussa ja laina-aikaa vielä 3 vuotta jäljellä. Mietin vaan mitä kaikkea sitä pystyy tekemään kun sen jälkeen asumiskulut on enää alle 400! Sitä autuutta ei vuokralla koe ja nytkin on sentään jäänyt ihan kohtuullisesti elämiseen rahaa.

• savolaenen-yömies

Onneksi olkoon, tuon kunniaksi pitäisi jo shampanjapullo poksauttaa ;) Vai poksautitko?

• kkkkkkkkk

Varmaan ei oo talo enää uusi, kun olet lainankin jo saanut maksettua. Alkaa pian kaikki olla siinä kunnossa (esim. kylppäri, maalaukset, ei ehkä katto ja putkistot ihan vielä, mutta keittiöö joutuu jo ehkä vähän laittamaan, kodinkoneet, mites salaojien kunto), että pitää alkaa remontteja suunnittelemaan, ettei sitten tule "mukavia", mutta sitäkin kalliimpia yllätyksiä. Jos teet remontit itse, tulee tietysti halvaksi, mutta kaikki se palkkatyöstä säästyvä vapaa-aika menee sitten niihin. Eihän siinä mitään, jos olet tee-se-itse-mies ja koet remppaamisen mukavaksi harrastukseksi. Ja ainahan voi teettää muilla, mutta se sitten taas maksaa. Kyllä hinnoissa näkee nykyään, jos on jäänyt rempat tekemättä. Korkeintaan erittäin haluttu sijainti saattaa tuota huonoa ulkoasua (kuntoa?) kompensoida.

• Häjylä

"... pitää alkaa remontteja suunnittelemaan ... Korkeintaan erittäin haluttu sijainti saattaa tuota huonoa ulkoasua (kuntoa?) kompensoida."

Tässäkin tilanteessa pitää ongelmia lähteä kaivamaan, vaikka väen väkisin. Hauskasti suomalainen asenne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe