Ostettiin jonkin aikaa sitten käytetty auto, jossa oli talvirenkaat alla ja kesärenkaat kontissa. No sit tuli kesärenkaiden vaihdon aika ja piru vie kävi niin että renkaat jäi vaihtamatta. Miksikö? No siksi, että joku aivoton runkkari oli vetänyt pyöränpultit kiinni nii helvetin kovalla momentilla että niitä ei saanut kotikonstein auki. Kokeiltiin jatkovarrella varustettua pyöränmutteriavainta vääntämällä ja iskemällä mutta pultit ei auenneet. Lopuksi kävi sit niin, että avain halkesi. Auto oli pakko viedä korjaamolle, jossa pultit saatiin auki. Jotain älliä pitäis rengasliikkeiden tyyppienkin pitää niitten mutteripyssyjensä kanssa.
Kiristysmomentti
5
466
Vastaukset
- narsks..
juu ne kun urakalla vaihtaa niitä, niin se laatu unohtuu täysin, tilapäis asentajat siellä heiluu hullunkiilto silimissä mitä enempi vaihdat sen isompi tili..
- momenttiin
ei oma auto - ei paljo nappaa
moro momentin säätö henkilö autoon on 110 eli 11 kiloa, vw portterin on sitten säätö 170:)
- Rengasasentaja
Riippuu aivan pultin paksuudesta kiristys momentti, elikkäs jos on 12mm paksu pultti niin 12kiloon ja taasen 14mm 14kiloon... kaikissa henkilöautoissa merkit audi vw skoda on ainakin 14mm ja japsit melkeen kaikki 12mm on tietysti merkki ja vuosimalli kohtaisia eroja...
- eerops
Mutta jospa edellinen autonomistaja on tehnyt ko. kiristyksen eikä rengasliikkeen tyyppi. Ed. omistaja on seisonut rengasavaimen päällä kiristettäessä ja ajatellut, että eipä aukea... Eikös rengasliikkeiden mutteripyssyissä ole momenttiavaimet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932