poistelee viestejä, jotka eivät perustu Ellen G. Whiten lainauksiin...
Adventtikirkon sensuuri
9
272
Vastaukset
- Fniss
Älä höpäjä. Jos noin olisi, niin tällä palstalla olisi vain pari viestiä.
- sen suuri
kuin enää pari höpöttäjää, jotka toistelee Ellenin morffiininhuuruisia kirjoitelmia.
Muut on jo sensuroitu.
- ei oo poistunut
ei ole poistettu ja olen lainannut raamattua.
Mutta olisiko niin, että sinä et kirjoita rakkauden hengessä, että Kristuksen mielenlaadussa, niin sen tähden on luuta pyyhkinyt joutavanpäiväiset jorinat nurkkaan. Ei ole mahdollista poistattaa viestiä vain sen vuoksi että viestissä kritisoidaan
adventismia tai ellenismiä äärimmäiseen menevin kuvauksin tai lainauksin.
Jos joku viesti poistetaan, on syynä se että viestin PÄÄASIALLINEN tarkoitus
on ollut pilkata toisen uskoa tai persoonaa.
Voimme edelleenkin kirjoittaa tiukkaa totuutta, mutta tietenkin kannattaa
olla niin ystävällinen ja ymmärtäväinen kuin se suinkin on mahdollista käsiteltävän
asian puitteissa.En ole pannut merkille, että minun viestejäni olisi poisteltu.
Tosin jostakin syystä suomi24-palstalla näyttää olevan ratkaisemattomia teknisiä ongelmia.
Saan harvakseltaan viestejä gmail-sähköpostiini, että "viestiisi xxx on vastattu", ja nuo ilmoitukset ovat oikeita.
Mutta sitten suomi24-sähköpostiini tulee moninkertainen määrä samanlaisia ilmoituksia, mutta niiden linkkien klikkaaminen ei johda muuhun kuin virheilmoituksiin.
Joten saattaa olla, että suuri osa kirjoituksieni herättämistä kommenteista jää minulta lukematta. Aikani ei riitä tämän nettiyhteisön systemaattiseen seuraamiseen.
Mutta jos joku täällä EGW:tä siteeraa, lainauksen on syytä olla tarkka. Joko viralliseen suomennokseen perustuva, alkuperäinen englanninkielinen, tai jos lainaukselle ei löydy virallista suomennosta, oman käännöksen sopii olla asiapohjaisesti tarkka.
Toki kirkko voi ja saakin puuttua asiaan, jos EGW:n tuotokseksi pannaan jonkin nettikirjoittajan omia aivoituksia.
Kyllä a-kirkosta löytyy ihan aiheellistakin irvittävää, niin ettei kenelläkään luulisi olevan tarvetta keksiä lisää omasta päästään.
Sen, että a-kirkosta löytyy myönteistäkin, saavat kirkon palveluksessa olevat virkansa puolesta ja palkkansa eteen tuoda julki.
Kolikollakin on kaksi puolta. Palkkapaimenet tuokoot esille sen kiiltävämmän puolen ja me palkattomat sen nurjan puolen.
Reilu meininki, vai mitä?[][][] Sen, että a-kirkosta löytyy myönteistäkin, saavat kirkon palveluksessa olevat virkansa puolesta ja palkkansa eteen tuoda julki.
Kolikollakin on kaksi puolta.
Palkkapaimenet tuokoot esille sen kiiltävämmän puolen ja me palkattomat sen nurjan puolen.
Reilu meininki, vai mitä? [][][]
Luulisi adventtikirkossakin sentään olevan jalostumisen varaa vielä.
Toistaiseksi emme ole saaneet viestejä, joissa avauduttaisiin
korjausehdotuksia tekemään adventtioppiin tai kirkon toimintaan
tai adventtikäyttäytymiseen. Vain ulkopuoliset ovat mielipiteitään
esittäneet.
- sensuurit
Rafael Pylkkänen (1967 - 1990)
Mikä asema hänellä oli adventtikirkon palveluksessa ennen kuolemaansa?
Mikä oli hänen kohtalonsa ja miksi?
Tietääkö adventistit?joita ei pidä repostella julkisuudessa, ja uskoakseni Pylkkäsen perheen sisäiset asiat kuuluvat niihin.
Joku roti sitä sopisi olla tälläkin palstalla.
Luulen - tietoa minulla asiasta ei ole - että Rafaelilla ei ollut mitään asemaa kirkon palveluksessa. Mahdollisesti ehkä jokin työsuhde Hopeaniemeen, mutta se nyt on pelkkä arvailuni. En ole törmännyt hänen nimeensä missään virallisissa yhteyksissä. Kuolinilmoitus saattoi olla Nykyajassa.
Mene itseesi, kuka sitten oletkin!
Toki RP:n elämä ja kuolema kytkeytyy adventismiin, mutta niinhän on näreet jokaisen hartaan adventistiperheen lapsen kohdalla. Ainakin elämän osalta. Joskus myös kuoleman.
Tietoa Rafaelin asioista minulla ei ole. Toki jonkinlainen olettamus, mutta se ei vielä riitä.
Adventismista on olemassa niin paljon faktatietoa, ettei tämäntyyppisiä asioita pitäisi käsitellä kuin yleisellä tasolla. En pidä kristillisenä, että yhden, nimeltä mainitun perheen asioita ryhdytään julkisuudessa puimaan.
Jos ryhdytään, aloitteen on silloin tultava omaislta.
Kiusaus on kova ilmoittaa asiattomasta viestistäsi. Joku toinen tehnee sen puolestani.- Faktatietoa
Tuomas-kuoma kirjoitti:
joita ei pidä repostella julkisuudessa, ja uskoakseni Pylkkäsen perheen sisäiset asiat kuuluvat niihin.
Joku roti sitä sopisi olla tälläkin palstalla.
Luulen - tietoa minulla asiasta ei ole - että Rafaelilla ei ollut mitään asemaa kirkon palveluksessa. Mahdollisesti ehkä jokin työsuhde Hopeaniemeen, mutta se nyt on pelkkä arvailuni. En ole törmännyt hänen nimeensä missään virallisissa yhteyksissä. Kuolinilmoitus saattoi olla Nykyajassa.
Mene itseesi, kuka sitten oletkin!
Toki RP:n elämä ja kuolema kytkeytyy adventismiin, mutta niinhän on näreet jokaisen hartaan adventistiperheen lapsen kohdalla. Ainakin elämän osalta. Joskus myös kuoleman.
Tietoa Rafaelin asioista minulla ei ole. Toki jonkinlainen olettamus, mutta se ei vielä riitä.
Adventismista on olemassa niin paljon faktatietoa, ettei tämäntyyppisiä asioita pitäisi käsitellä kuin yleisellä tasolla. En pidä kristillisenä, että yhden, nimeltä mainitun perheen asioita ryhdytään julkisuudessa puimaan.
Jos ryhdytään, aloitteen on silloin tultava omaislta.
Kiusaus on kova ilmoittaa asiattomasta viestistäsi. Joku toinen tehnee sen puolestani.oli konkurssiin menneen Suomen Finn-Nutanan toinen johtajista.
Hän teki itsemurhan kovien adventistisien liike-elämän paineiden alla, huonosti hoidetun kirkon bisneksen vuoksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277