Näin Varkautelaisena olen ihmetellyt jatkuvaa huonojen uutisten virtaa Varkaudesta. Tiedä sitten poimiiko silmät jotenkin herkemmin paikallisia uutisia, kuin jonkin toisen pienen kaupungin. Lyhyen ajan sisään on ollut ammuskelua, kaappausta, katoamista ja viimeisempänä seksuaalista väkivaltaa. Taitaa olla niin, että kaupunkia vaivaava jatkuva epävarmuus ja työttömyys poikii myös tämmöisiä ilmiöitä. Ei tätä viitsi pitkään katsoa...minusta puheet lapsiystävällisestä kaupungista alkaa olemaan pelkkää sanahelinää..
Pahoinvointikaupunki hyvinvointiyhteiskunnassa
13
740
Vastaukset
- takakireät valehteli
kaupunginvaltuusto siunaa tämän todellisuuden. Positiivisuus tulee vain sanoissa ja ilmeet on kuin perseestä ja todellisuus ahdistaa kaupunkilaisia niin miehiä kuin naisia.
- pullukka_paavo
Joskus siellä vieraillessaan miettii mitä tuollekin ja noillekin on tehnyt kun ihmiset möllii kuin sonnit laitumella. Sit muistaakin ai niin olen Varkaudessa. Kuuluu paikkakunnan tapoihin.
Tuijotat naama vakavana suu vähän supussa niin vihaisesti kuin osaat kaikkia silmiin niin sulaudut porukoihin.- Stora Euro
Moni sanoo että Varkaus nimenä on hieman tuottanut pettymyksen kun nimi on ollut paljon negatiivisempi kuin miltä kaunis kaupunki on näyttänyt sitten kun on tullut ensi kertaa paikalle.
Tarkoitatko möllötyksellä positiivista vai vain erinlaista tapaa nähdä asioita ?
Monelle tehtaan keskeinen sijainti on aiheuttanut suurta ihmetystä ja moni on ihmetellyt että miksi on annettu rakentaa keskelle kaupunkia ! - silmistä näkee
Stora Euro kirjoitti:
Moni sanoo että Varkaus nimenä on hieman tuottanut pettymyksen kun nimi on ollut paljon negatiivisempi kuin miltä kaunis kaupunki on näyttänyt sitten kun on tullut ensi kertaa paikalle.
Tarkoitatko möllötyksellä positiivista vai vain erinlaista tapaa nähdä asioita ?
Monelle tehtaan keskeinen sijainti on aiheuttanut suurta ihmetystä ja moni on ihmetellyt että miksi on annettu rakentaa keskelle kaupunkia !Möllötys on tapa elää ja nähdä asioita !
- HymyHuuletHuomataan
Stora Euro kirjoitti:
Monelle tehtaan keskeinen sijainti on aiheuttanut suurta ihmetystä ja moni on ihmetellyt että miksi on annettu rakentaa keskelle kaupunkia !Eihän tehdasta ole rakennettu keskelle kaupunkia!?! Kaupunki on rakennettu tehtaan ympärille :)
Hymyyn vastataan hymyllä... se toimii täällä Varkaudessakin. - Asukki Vennamo
HymyHuuletHuomataan kirjoitti:
Eihän tehdasta ole rakennettu keskelle kaupunkia!?! Kaupunki on rakennettu tehtaan ympärille :)
Hymyyn vastataan hymyllä... se toimii täällä Varkaudessakin.Eli onko parhaat tontit siis tehtaan alueella ?
- Ennen oli toisin
Tuntuu että ihmiset hakevat vain huomiota ja koettavat saada sitä keinolla millä hyväsnsä ?
Se millaisia muut on johtuu vain siitä mitä itse on. HYMYÄ NAAMAAN. Pakko myöntää että maansa myyneen näköisiä myyjiä täällä riittää ehkä esimiehensä näköisiä. Yksi valopilkku köytyy kaupungista, Savontiengrilli. Siellä on iloinen ilme aina sekä asiakkaissa että henkilökunnassa. Siellä viihtyy.
- viulisti
ei kun kaljaa koneeseen ja nuama virneeseen, niin sen jäläkeen
suoraan sanottuna ihan hampaita naurattaa. heh... - sivustaseuraten
viulisti kirjoitti:
ei kun kaljaa koneeseen ja nuama virneeseen, niin sen jäläkeen
suoraan sanottuna ihan hampaita naurattaa. heh...hymy naamalla tuolla vaikka istuis koko päivän pskat housussa.
- Sokeat/pelkurit
sivustaseuraten kirjoitti:
hymy naamalla tuolla vaikka istuis koko päivän pskat housussa.
- Siellä hyysätään oikein monen virkakoneiston toimesta alkoholisteja !
Kukaan ei uskalla tehdä mitään oikeita ratkaisuja , hysssytellään "pisteestä" toiseen vaan.
Enhän minä kun ei tuokaan uskalla -D :(. - Varkkila
Sokeat/pelkurit kirjoitti:
- Siellä hyysätään oikein monen virkakoneiston toimesta alkoholisteja !
Kukaan ei uskalla tehdä mitään oikeita ratkaisuja , hysssytellään "pisteestä" toiseen vaan.
Enhän minä kun ei tuokaan uskalla -D :(.sanoo Pruuno...Itse en olisi niin vakuuttunut viihtyvyydestä, mutta onneksi on erilaista kulttuuritarjontaa ihmisille.
- kumos
Varkkila kirjoitti:
sanoo Pruuno...Itse en olisi niin vakuuttunut viihtyvyydestä, mutta onneksi on erilaista kulttuuritarjontaa ihmisille.
Ihminen, joka viihtyy itsensä kanssa , viihtyy ihan missä vaan. Paskamainen luonne raahaa itsensä mukanaan, muuttipa hän mihin tahansa. mikään paikka ei ole hyvä, ja kaikki on aina huonosti, eikä tule mieleen katsoa peiliin ja miettiä, missä se todellinen vika onkaan!
Kaikkialla on tällä hetkellä työttömyyttä, puutetta, vaikeuksia, jne.. mutta on huomattavasti mukavampaa olla työttömänä ja vaikeuksissa omien mummien, kummien, sukulaisten ja ystävien ympäröimänä, kuin täysin vieraassa paikassa vailla minkäänlaisia yhteyksiä keneenkään. Verkostot vaikeina aikoina ovat tärkeitä jokaiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236