Monta kertaa olen kysynyt

mutta kertaakaan en ole saanut vastausta.

Mieltäni näet askarruttaa seuraava.

Adventtikirkon omilla virallisilla painotuotteilla on helposti todistettavissa, että mainitun kirkon oppi on ollut jatkuvassa muutostilassa viimeisten noin 150 vuoden ajan.

Toki on niinkin kiihkoisia adventisteja olemassa, etteivät he usko edes kirkon virallisista äänenkannattajista lukemaansa, jos teksti olisi heidän ennakkokäsitystensä kanssa ristiriidassa.

Näille paatuneille ei Luojakaan mahda kovin kummoisia.

Mutta teiltä, jotka ette vielä ole kovettaneet sydäntänne kivikovaksi, teiltä pyydän vastausta:

Voiko oikea oppi jatkuvasti muuttua?

Onko oppi verrattavissa säänmukaiseen vaatetukseen, joka siis tarkoittaa sitä, että se mikä on oikea vaateparsi paukkupakkasilla, on erilainen kuin vaatetus ennätyshelteillä?

Olen saanut kokemuksieni ja kuulemani ja lukemani perusteella sen kuvan, että perusadventistin mielestä a-kirkko on AINA oikeassa ja muut uskonsuunnat aina väärässä, riippumatta siitä, mitä a-kirkko kulloinkin on opettanut tai ryhtyy joskus tulevaisuudessa opettamaan ja riippumatta siitä, mitä muut opettavat.

Eli näiden piinkovien adventistien mielestä a-kirkko on nyt oikeassa, kun se opettaa, että ihmisen sielu on kuolevainen,

ja on edelleenkin oleva oikeassa, vaikka se joskus ryhtyisi opettamaan, että sielu on kuolematon.

Vastaavasti muut uskovat ovat väärässä ihan siitä riippumatta, mitä he sielusta opettavat, jos tuo opetus poikkeaa a-kirkon opetuksista. Eikä sen poikkeaman tarvitse olla suuri. Hiuksen hieno erokin riittää tuomitsemaan ei-adventistit vääräuskoisiksi.

Mutta teiltä, jotka ette vielä ole panneet aivojanne narikkaan, kysyn

jos a-kirkko ei aina ja automaattisesti ole (ollut) kaikissa opinnäkemyksissään 100-prosenttisen oikeassa, onko oikeassaolemisen määrä jatkuvassa

- nousussa?
- laskussa?
- huippunsa ohittanut?

Jos huippu on jo ohitettu, mille vuosikymmenelle tuo huippu mielestänne ajoittui.

Itse veikkaan 1950-lukua.

13

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm. toinen kuolema.

Se sielu, joka syntiä tekee, on kuoltava, lähdetäisiinkö siitä liikkeelle ja unohdetaan nyt adventismi vaihteeksi. Jumala ja Sanahan tuomitsee kaiken, eikö vain.
      Jos siihen paneuduttaisiin, päästäisiin ehkä eteenpäin.

Ensin, kaikki me kuollaan ajallinen kuolema, eikös vain. Sen kokee uskova ja uskomaton.

Sitten Sana kertoo Tessalonikalaiskirjeessä, että millä lohdutelkaa toisiamme, on ylösnousemus ja herätys. On uni.
      Jeesus puhuu Joh 5 ja 6 luvuissa useassa kohden herätyksestä ja haudasta noususta yhtäpitävästi tuon 1.Tess. 4:13-18 kirjeen kanssa. esim Joh. 5:28-29
      Silloin astuu voimaan se ylösnousemus h- hetki. jota nyt odotetaan.
      Ollaanko vielä samoilla linjoilla Raamatusta?

Entä tämän ihmisen Jumala loi, eli on Luoja Jumala, hänellä on oikeus hukuttaa ihminen helvettiin, eli tappaa sielu.
      Lähtökohta aivan sinne paratiisiin. Sieltähän meidän on otettava vauhtia alkulehdiltä, eikö näin ole?
      Syntiinlankeemus 1 Moos 3_ Jumala sanoi, ettei ihminen ota elämänpuusta syö ja näin elä..... kuinka kauan? Lukeeko siinä iankaikkisesti!?? Kyllä lukee.
      Eli meillä on Jumalan sana, joka jyvittää iankaikkisen elämän ihmiseltä ilman sovitusta.
      Se ei yksinkertaisesti elä, koska Jumala sen estää. Mielestäni meidän olisi uskottava Sanaan ja varsinkin Jumalan sanaan, joka ylläpitää elämää. Malak. 3.19-21 puhuu toisen kuoleman tapahtumista, eli kuolemasta oljen polttona.
      Lopputulos on tuhka. Kyllä nämä on otettava vakavasti. Iankaikkinen elämä on armolahja Kristuksessa, ei muuten. Vai onko sinulla joku opettanut muuta, eli käärmeen ajatusta, ette suinkaan kuole ja synnin lopullinen ratkaisu jää Kaikkivaltiaalta hoitamatta, koska me emme uskoisi siihen! Sitäkö tarkoitat?

Hesekielissä on 18: 19-30 luvussa mielenkiintoisia näköaloja.
      . "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

"Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?

"Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.

"Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän! Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan. Silti Israelin kansa sanoo: 'Herra ei tee oikein.' Minäkö en tee oikein, israelilaiset? Päinvastoin: teidän ajatuksenne kulkevat väärää tietä. Minä tuomitsen teistä itse kunkin sen mukaan, mitä hän on tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala. ///

Eli liikuttaisiinko näissä? Toinen kuolema on iankaikkinen osa ja elämän osa on Kristus iankaikkisesti.. Muuta meille ei ole annettu Sanassa.

• mutta ehkä vastasit jollekin toiselle?

• benedi=siunattu
        Tuomas-kuoma kirjoitti:

mutta ehkä vastasit jollekin toiselle?

olisi oikeassa aina, niin me emme opettaisi Jeesuksen sanoneen: " Minä olen tie ,totuus ja elämä"!!

Kukaan ei tule Isän tykö, muutoin kuin minun kauttani"!!
        Kukaan ei tule Isän tykö adventtiseurakunnan kautta!!! Adventtiseurakunta oon uskovien yhteisö,
        joka toteuttaa Jeesuksen käskyä: " Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa iankaikkista
        evankeliumia kaikille luoduille"!!
        Vastaukseksi kysymykseesi, onko adventtikirkko aina oikeassa, niin vastaus on tietenkin :" Ei ole"!!
        Mutta Jumala jota me rakastamme, on aina oikeassa!!

Mitä tulee sielukysymykseen, niin riippumatta muitten opetuksesta, niin tässä kysymyksessä
        (sielu) adventtikirkko on kylläkin oikeassa!!
        Asiasta ei voi olla kuin kaksi näkemystä! Joko sielu kuolee, tai ei kuole,,..ja adventtikirkko
        on valinnut oman uskonsa ja tunnustuksensa perusteella, opin, että sielu on kuolevainen!

Kuolleita sielujahan on haudat täynnä! terv. benedi

• benedi=siunattu kirjoitti:

olisi oikeassa aina, niin me emme opettaisi Jeesuksen sanoneen: " Minä olen tie ,totuus ja elämä"!!

Kukaan ei tule Isän tykö, muutoin kuin minun kauttani"!!
        Kukaan ei tule Isän tykö adventtiseurakunnan kautta!!! Adventtiseurakunta oon uskovien yhteisö,
        joka toteuttaa Jeesuksen käskyä: " Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa iankaikkista
        evankeliumia kaikille luoduille"!!
        Vastaukseksi kysymykseesi, onko adventtikirkko aina oikeassa, niin vastaus on tietenkin :" Ei ole"!!

Mitä tulee sielukysymykseen, niin riippumatta muitten opetuksesta, niin tässä kysymyksessä
        (sielu) adventtikirkko on kylläkin oikeassa!!
        Asiasta ei voi olla kuin kaksi näkemystä! Joko sielu kuolee, tai ei kuole,,..ja adventtikirkko
        on valinnut oman uskonsa ja tunnustuksensa perusteella, opin, että sielu on kuolevainen!

Kuolleita sielujahan on haudat täynnä! terv. benedi

>>>Vastaukseksi kysymykseesi, onko adventtikirkko aina oikeassa, niin vastaus on tietenkin :" Ei ole"!!

(sielu) adventtikirkko on kylläkin oikeassa!! >>>

Noinhan se on aina ennenkin mennyt.

Sekä EGW:n että a-kirkon kanssa.

EGW:stä on sanottu ja kirjoitettu, että hänkin oli erehtyväinen, mutta sitten kun kysytään, MISSÄ hän erehtyi, sitten alkaa katse harittaa ja huuli sopertaa.

Näet on niin, että EGW on ollut erehtyväinen YLEISESTI OTTAEN, mutta ei koskaan missään tietyssä asiassa.

benedi=siunattu tavallaan myöntää, että a-kirkko ei aina ole oikeassa,

mutta mitäpä hän vastaa kysymykseen, joka kuuluu

MISSÄ ASIASSA A-KIRKKO ON OLLUT VÄÄRÄSSÄ?

• raamatun mukaan,

se on sitä niin sanottua uskon kasvua.

• alex-kasi

joka olet niin kriittinen Adventtikirkkoa kohtaan - MISSÄ on se oikea kirkko jossa ei koskaan erehdytä? Uskoisin, että itse olet ainakin siinä uskossa että se kirkko tai seurakunta mihin itse kuulut on erehtymätön opeissaan.

Minä joka näen paljon asiaa adventismissa (vaikka en adventisti olekaan) - paljon enemmän kuin monessa muussa kirkossa, en silti koskaan väittäisi että maailmassa on yhtään kirkkoa jossa ollaan erehtymättömiä. Itsepäisiä ja vanhoillisia ollaan mutta ei se óle sama asia kuin erehtymättömyys.

Hyvä esimerkki siitä että se ei ole Jumalan tarkoituskaan, että oltaisiin kaikkitietäviä tulee esiin seuraavasta Raamatun paikasta:

Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
      Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja NE, JOTKA MONTA VANHURSKAUTEEN SAATTAVAT, NIINKUIN TÄHDET, AINA ja IANKAIKKISESTI.

Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. MONET SITÄ TUTKIVAT ja YMMÄRRYS LISÄÄNTYY.

Mitä hyötyä kenellekään on siitä että riemuitsee muiden tietämättömyydestä varsinkaan kun itse ei tiedä senkään vertaa.. Et sinäkään tule sen viisaammaksi tai paremmaksi vaikka kuinka hakisit vikaa muista ja vaikka sitä löytäisit. SILLÄ EI MAAILMASSA OLE EREHTYMÄTTÖMIÄ IHMISIÄ. Joka sellaista luulee tekee itse erehdyksen.. näin se on ..

alex

• >>>joka olet niin kriittinen Adventtikirkkoa kohtaan - MISSÄ on se oikea kirkko jossa ei koskaan erehdytä? Uskoisin, että itse olet ainakin siinä uskossa että se kirkko tai seurakunta mihin itse kuulut on erehtymätön opeissaan. >>>

Nyt kirjoitetaan adventtikirkosta! Tämä EI ole vertailevan uskontotieteen palsta.

Sinä uskot, että minä kuulun johonkin kirkkoon tai seurakuntaan, mutta olet tässä(kin) asiassa väärässä!

Minulle on pienestä pitäen opetettu, että a-kirkko on aina joko oikeassa tai ainakin oikeammassa kuin muut kirkot,

ja sen takia, jos joskus a-kirkosta eroaisin, minun pitäisi "mennä maailmaan", koska jos liittyisin johonkin toiseen kirkkoon, se olisi väärän todistuksen antamista Jumalasta, raamatusta ja ties mistä.

Minun kriittisyydelläni on vankat perusteet. Minä olen tutkimut a-kirkon opetuksia enemmän ja syvemmältä kuin sinä loppuikänäsi tällä saralla pääset.

A-kirkosta eroaminen oli minulle niin raskas tikki, että halusin olla ehdottoman varma, että ratkaisu on oikea ja ettei sitä tarvitse katua.

Ja ainoa, mitä siinä ratkaisussa olen katunut, on se, että ratkaisua harkitessa ja asioita tutkiessa meni "hukkaan" turhan monta vuotta.

Lastenikin kannalta olisi ollut parempi, että olisin ajoittanut eroni 10 vuotta aikaisemmaksi. Ehkä tuli liikaa säälityksi vanhempiani, eikä tarpeeksi säälityksi lapsiani.

Niinhän se on, että kun nokka irtoaa, pyrstö tarttuu, ainakin harakalla vastatervatulla katolla.

Valitettavasti

P.S.
        Minä muuten en usko väitteitäsi, että et olisi adventisti.
        Jos sillä nyt sitten on mitään merkitystä.

• Bushmanni

Ongelman ydin on siinä, että sinä et ole koskaan ollut tämän kultin jäsen.

Näissä kulteissa ollaan eniten oikeassa. A-kirkko omissa tilaisuuksissa, omien jäsenten kesken tiedostaa sen, että me olemme (a-kirkko) oikeassa ja muut ovat väärässä.

Mormoneilla on sama tilanne. He uskovat olevansa oikeassa ja muut ovat heidän näkökulmastaan väärässä.

Muuten näillä kulteilla/lahkoilla ei olisi mitään edellytyksiä olla edes olemassa jos he eivät olisi ainoan oikean opin edustaja maan päällä.

Toki tätä on kiusallista myöntää silloin, kun olemme tällaisella keskustelupalstalla, jossa on muitakin kuin oman järjestön jäseniä. Siksi asioita muotoillaan niin, että voihan olla mahdollista, että joku muukin on ehkä oikeassa, tavallaan ja voi ehkä olla, että meidän opissa on jotain pientä viilattavaa.

Mutta tuo on, Rakas Alex, pelkkää silmänlumetta, joka on teatteria heille, jotka teatterista sattuvat tykkäämään.

Mene sinne adventtikultin kokoukseen ja huomaa todellinen tilanne.

Täällä on muutamia rehellisiä adventisteja kirjoittamassa, eli vaikkapa tämä umpikahjo werwerwer, jonka viesteistä löydät totuuden vaikkapa siitä, mitä adventtikirkon sisällä ajatellaan muista uskovista.

Tässä näyte adventtikirkon kannasta, jota werwerwer puhtaasti edustaa:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9060148/44022407

>> Eurooppalaisilla kristityillä kun on hyvin vähän tekemistä raamatullisen kristillisyyden kanssa. Suurin osa on tasan platonistisia pellejä. >>>

Adventtikirkon jäsenet ajattelevat juuri noin. Heidän oma lahkonsa on täydellisen, puhtaan ja erehtymättömän opin keskus ja muut ovat platonistisia pellejä.

Sinun ihailemasi kultin jäsenen mielestä muut ovat pelkkiä pellejä ja hänen oma amerikkalainen järjestönsä omaa oikean, puhtaan opin.

Näin se on, Rakas Alex, vaikka sinä et sitä huomaa tai kehtaa myöntää.

• Korostat, alex, usein sitä että olet "oikea luterilainen" vaikka hehkutat omalle lehmällesi,
        adventismille. Koska et edes näön vuoksi tai johdattaaksesi muita, missään
        tapauksessa ottaisi riskiä liittyä adventtiseurakuntaan - olet kriittisempi kuin muut.
        Kielteisellä päätökselläsi osoitat ettei adventismiin ole luottamista.

Siteerasit kristittyjen profeettaa, Danielia:
        "Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja NE, JOTKA MONTA VANHURSKAUTEEN SAATTAVAT, NIINKUIN TÄHDET, AINA ja IANKAIKKISESTI."

Saman asian ilmaisee mm. Room.10:13
        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Kaikki eivät halua olla taidollisia, alex. Heistäkin on Herran sana Danielissa -
        pääjakeena ennen sinun esittämääsi jaetta:

Dan.12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
        toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Miksi, alex, olet pyhittänyt elämäsi tuollaiselle asialle, että aina koetat salata sen, MISTÄ meidän täytyy pelastua. Mutta taidolliset evankelioivat maailmaa
        ja kertovat mistä täytyy pelastua.

• Itselläni on vain 8 vuoden kokemus, mutta saman johtopäätöksen olen tehnyt:
      [][][]Olen saanut kokemuksieni ja kuulemani ja lukemani perusteella sen kuvan,
      että perusadventistin mielestä a-kirkko on AINA oikeassa ja muut uskonsuunnat aina väärässä, riippumatta siitä, mitä a-kirkko kulloinkin on opettanut tai ryhtyy joskus tulevaisuudessa opettamaan ja riippumatta siitä, mitä muut opettavat. [][][]

Niin, adventismi ei ole kasvussa vaan mahalaskussa ja näyttää toimivan
      jonkinlaisena Ellen G Whiten muistomerkkinä.

• adventisti__________

Tiedän kyllä millä toisella nimellä sinut täällä tunnetaan, mutta en viitsi paljastaa.
      Miksi noin vilpillinen? Suo anteeksi mutta en käsitä sinua lainkaan!

• blindi

Oikeauskoisuus lahkot romahtavat nettiaikana kuten neuvostoliitto. Jos ajatellaan jehovia, niin tyhmää painaa jotain vartiotornilehtiä ja jakaa niitä kun netissä voisi saman levittää tehokaasti ja halvalla. Joskin netissä ihmisillä myös vapaus, ihmisoikeudet ja sehän ei sovi harhaoppisille lahkoille. Heille sopii vain sama neuvostoliittolainen järjestelmä jossa ihmistä vahditaan ja rangaistaan eikä hän itse saa vapaasti ilmaista mitään eikä hänellä saa olla omaa tahtoa eikä edes omaa uskoa, vaan se uskokin tehty toisten aivoissa. Jumalan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Adventisti siitä erikoinen lahko että se itsessään voi vastustaa itseään muuttumasta. Mutta se osoittaa vain aivopesun tehokkuuden.

• Hän on jo kulkenut adventistitien loppuun saakka, saavuttanut kaiken sen, mitä
        sillä tiellä voi saavuttaa. Sinä otat selvästikin vasta haparoivia ensiaskeleita.
        Kannattaa kuulla niitä jotka ovat sen tien kulkeneet päästä päähän - heillä on
        oikeaa arvostelukykyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe