Lehdissä kirjoittelevat pahenevasta alkoholin käytöstä Varkauden seudulla ja muuallakin, mutta se taitaakin olla tilastoharhaa? Ainakin kun käy päivällä kiertämässä ravintoloita. Ei näy kuin muutama henkilö nauttimassa kaljatuopposen tai kaksi.
Muistan hyvin ajan kun savontiellä oli karvahattu siinä kulmassa 1970 luvun alussa. Käydessäni siinä syömässä kello 11 aikaan se oli täpösen täynnä porukkaa ja suurin osa kännäileviä ukkoja. Ja menitpä mihin ravintolaan tahansa tilanne oli jo heti aamusta sama. Tupa täynnä porukkaa vetämässä lärvit.
Juomakulttuuri on muuttunut niistä ajoista valtavasti. Onko juominen siirtynyt kotiin ravintoloista? Vai onko yksinkertaisesti ihmiset raitistuneet?
Alkoholin käyttö Varkaudessa.
25
1616
Vastaukset
- Alkoton
En ole käynyt Varkaudenkaan ravintoloissa,enkä missään muuallakaan.En voi sanoa muitten raitistumisesta mitään,mutta minäkään en käytä ollenkaan alkoholia.En pisaraakaan :)
Monet kyllä sanoneet,etteivät voi ilman alkoholia olla,pitävät sitä rentoutumismuotona.Itse rentoudun kävelylenkillä.- teppokoski
ravintoloihin ei riitä asiakkaita kesäl varsinkin muuta puuhaa
- puliukot puistossa..
no eihän täällä ole enää edes sen tasoisia juoppoja jotka ravintolaan menisi.. rannoilla ja puistoissa ja torilla juovat kiljua, katsopas vaikka..
- Kotibileet kerrost.
- On se ihme ja kumma, että sitä litkua siellä Varkaudessa annetaan "TEHTAILLA" ! ihan isossa padassa !
Tänä vuonna useampi alkoholisti on päässyt jo mullan alle ihan oman juomisen seurauksena !!!
Miksi viranomaiset eivät välitä ?
Herra Haapala, tee kerrankin miehen työ ja pistä piste touhulle !!! - Vasikka Kuvanssista
Kotibileet kerrost. kirjoitti:
- On se ihme ja kumma, että sitä litkua siellä Varkaudessa annetaan "TEHTAILLA" ! ihan isossa padassa !
Tänä vuonna useampi alkoholisti on päässyt jo mullan alle ihan oman juomisen seurauksena !!!
Miksi viranomaiset eivät välitä ?
Herra Haapala, tee kerrankin miehen työ ja pistä piste touhulle !!!Listalla mm. Jari, Tapsa, Kikka, Harri ja Jaska - Sukunimet varmaankin tiedätte !!!
Kauppa pyörii hyvin ja voittoa tulee ! Varkauden alko vain kärsii -D. - uusi asukki
Vasikka Kuvanssista kirjoitti:
Listalla mm. Jari, Tapsa, Kikka, Harri ja Jaska - Sukunimet varmaankin tiedätte !!!
Kauppa pyörii hyvin ja voittoa tulee ! Varkauden alko vain kärsii -D.- Mistähän saisi tätä litkua ostaa ? Puolella hintaa ja velaksi. Alkossa ei ko. palvelua.
- MEITÄ
Listalla mm. Jari, Tapsa, Kikka, Harri ja Jaska - Sukunimet varmaankin tiedätte !!!
Kauppa pyörii hyvin ja voittoa tulee ! Varkauden alko vain kärsii -D.Nää nimet mistä mainitsit,kyllä tunnetaan,mut on niitä paljon muitakin,mut nää on niitä kovempia viinan ja kiljon myyjiä,myyvät velaksi ja sit,kun nää vähä osaset saa pienet päivä rahansa,niin kaikki menee näille kauppioille.Sillä täällä Varkaudessakin on muutama siinä kierteessä,ettei ole minkainlaista asuntoa edes.Sitä on paljon ihmetelty,miksi tälläinen ei lopu,miksi ei poliisit saa kuriin tälläisia rikollisia,onko tosiaan virkavalta,niin toivoton ja saamaton,kun nää kaverit tekee sitä IHAN AVOIMESTI,jokainen tään on melkein nähnyt,kun menee tohon taulumäille,millaista peliä siellä pidetään ja vielä sit se kotiin vienti,ei ,kun soitto niin tulee kiljua ja VENÄLÄISTÄ VIINAA.Tää pitäis tosiaan saada loppumaan,onhan noita henkiä jo mennyt ihan tarpeeksi,vai sitäkö se virkavalta haluu,että kunhan ne vaan kuolee,niin pääsee niistäkin,MUTTA NEKIN OVAT IHMISIÄ,JA TOSIAAN HYVIÄ.
- Pannut nurin ja heti
MEITÄ kirjoitti:
Nää nimet mistä mainitsit,kyllä tunnetaan,mut on niitä paljon muitakin,mut nää on niitä kovempia viinan ja kiljon myyjiä,myyvät velaksi ja sit,kun nää vähä osaset saa pienet päivä rahansa,niin kaikki menee näille kauppioille.Sillä täällä Varkaudessakin on muutama siinä kierteessä,ettei ole minkainlaista asuntoa edes.Sitä on paljon ihmetelty,miksi tälläinen ei lopu,miksi ei poliisit saa kuriin tälläisia rikollisia,onko tosiaan virkavalta,niin toivoton ja saamaton,kun nää kaverit tekee sitä IHAN AVOIMESTI,jokainen tään on melkein nähnyt,kun menee tohon taulumäille,millaista peliä siellä pidetään ja vielä sit se kotiin vienti,ei ,kun soitto niin tulee kiljua ja VENÄLÄISTÄ VIINAA.Tää pitäis tosiaan saada loppumaan,onhan noita henkiä jo mennyt ihan tarpeeksi,vai sitäkö se virkavalta haluu,että kunhan ne vaan kuolee,niin pääsee niistäkin,MUTTA NEKIN OVAT IHMISIÄ,JA TOSIAAN HYVIÄ.
Jyrki Haapalalle !!! Niin, miksi tämä "ruletti" saa Varkaudessa pyöriä ? !
- kuultua
Kauppa pyörii hyvin ja voittoa tulee ! Varkauden alko vain kärsii -D.sitä ihmettelen,jos ihminen on itse ollut alkoholi kierteessä ja
pystynyt juonnin lopettamaan.
luulisi hänen olevan tukena muille,mut olen kuullut,että eräskin itse kova juomaan ollut
ja juonnin lopettanut myy näille muille juopoille pimeitä pulloja kovempaan hintaan ,kuin alko.velakskin
saa ja jopa asiakkaan pankkikirjat takana varikossa kunnes eläkepäivä niin eikun rahastamaan.
on kuulema tuomittukin hänet siitä,mutta myynti kuulema jatkuu edelleen.
päivärahat tulee ja soskustahan lisää saa,ku osaa pelata.
- raitis myös
Tämän palstan kirjoituksistakin voi tehdä päätelmiä. Heti jos on puhe jostain juottolasta niin kyseiset keskustelut keräävät paljon lukijoita ja kommentteja sekä pysyvät listoilla todella kauan. Ja kaikista epätoivoisimmat kehittelevät täällä huhuja jopa sellaisista kuppiloista joita ei ole edes olemassakaan. Sääliksi käy.
Onneksi on elämä, johon ei alkoholia tarvita.- Alkolukko -D
Myyjät tekevät bisnestä -
vai oletkohan yksi niistä -D. - Alkoton naisihminen
Hienoa,että Varkaudestakin löytyy alkottomia ihmisiä,en vaan ole törmännyt heihin.
- mieluummin selvänä
Alkoton naisihminen kirjoitti:
Hienoa,että Varkaudestakin löytyy alkottomia ihmisiä,en vaan ole törmännyt heihin.
Pääsääntöisesti viinan juonti on siirtynyt ravintoloista kotiin. Ravintoloiden rokien hinnat ovat sitä luokkaa, ettei kenelläkään ole halua maksaa yhdestä paukusta hintaa, jolla alkosta saa pullon! Näin se vaan on! Itse en käytä ollenkaan alkoholipitoisia juomia, mutta en välitä yhtään siitä mitä muut juovat tai ovatko juomatta. Ei vaikuta minun päivärytmiini milläänlailla. Jokainen saa tehdä asiansa ihan niinkuin sen parhaakseen näkee.
Kun varkautelaisetkin alkaa oppia kansainvälisille tavoille ja siirtyvät miedompiin juomiin. Se kiljun myynti on tuolla Taulumäki Joutenlahti suunnalla ja koskee pääsääntöisesti näitä laitapuolen kulkijoita. Vielä kuulee noiden yli kuusikymppisten sanovan että viini on homojen juoma. Ne on niitä jotka ajautuu niine kirkkaine viinoineen enemmin tai myöhemmin pultsariksi. Ei ole vaikea laskea mistä moinen johtuu. Jos nuori juo pullon viiniä kun menee viihteelle se vastaa 5:ttä pulloa olutta. Taas nämä vanhemmat juo samankokoisen pullon viinaa ja lähtee juhlimaan se vastaa 18 pulloa olutta. Ei ihme että aivot jää narikkaan.
- %kake
tais matikka pettää, vai kuinka?
"Ei ole vaikea laskea mistä moinen johtuu. Jos nuori juo pullon viiniä kun menee viihteelle se vastaa 5:ttä pulloa olutta".
sähkäri on sähkäri, eikä matikkamies. - Varkkila
%kake kirjoitti:
"Ei ole vaikea laskea mistä moinen johtuu. Jos nuori juo pullon viiniä kun menee viihteelle se vastaa 5:ttä pulloa olutta".
sähkäri on sähkäri, eikä matikkamies.silleen, että melkein 7 pulloa keskaria...Kyllä siitä jo pää pörisee suurimmalla osalla porukkaa pullolisesta viiniäkin.
%kake kirjoitti:
sähkäri on sähkäri, eikä matikkamies.Jos %kake oot sähkäri niin minun matemaattinen laskutapa perustui tähän. Viinipullo vastaa non 10%:sta alkoholijuomaa merkistä riippuen. olut on noin 4,5%:sta. Tällä matematiikalla vastaava alkoholimäärä saavutetaan olutta juomalla noin 1,5l:sta olutta eli pulloissa noi 5kpl. Sitten kun mennään näihin kirkkaisiin niin ne on nykyisin 3/4l:n pulloja myös ja alkoholimäärä noin 40% vain vähän alle. Kun kerrot siis tuon 5 neljällä siitä tulee 20 mutta kun ne on vähän alle niin silloin voit puhua 18 oluesta. Kerroppa sinä se sähkömiehen matikkamalli tämä oli minun.
- Karvahattu kesällä
Voi olla että 70 luvun papat ovat jo kuolleet ?
Nuorilla ei koskaan ole ollut aikaa istua baareissa !- Anonymm
juuuh.. ainakin tämä tapsa kantaa virosta autollisen viinaa pari kertaa kuussa ja myy ne näille pummeille eteenpäin.. se on se aaltosen tapsa kuka juoksee olevinaan jotain maratoonia.. kyllä tämä mikä jorkki olikaan joka viettää yönsä torin paskahuussissa menee aivan käressä tässä juopottelussa!!!
- humala on ok
Anonymm kirjoitti:
juuuh.. ainakin tämä tapsa kantaa virosta autollisen viinaa pari kertaa kuussa ja myy ne näille pummeille eteenpäin.. se on se aaltosen tapsa kuka juoksee olevinaan jotain maratoonia.. kyllä tämä mikä jorkki olikaan joka viettää yönsä torin paskahuussissa menee aivan käressä tässä juopottelussa!!!
kuin vetää viinaa? Minä henkilökohtaisesti tykkään pirusti olla humalassa! Ei voi olla mukavampaa olotilaa kuin nousuhumala. Tämä on minun mielipiteeni enkä lipsu siitä yhtään.
- naapuri nukkuu
Joskus ihetyttää että miten jaksaa käydä töissä jos aika menee juodessa ?
- humala on ko
Eihän kukaan töissä oleva voi juoda viinaa niin kuin haluaa! Pitää olla joko lomalla, eläkkeellä tai työtön. Ei muuten voi ryyppäämisestä nauttia. Työ sotkee ihan liikaa juomista. Tätä mieltä olen enkä lipsu siitä yhtään
- se siitä
humala on ko kirjoitti:
Eihän kukaan töissä oleva voi juoda viinaa niin kuin haluaa! Pitää olla joko lomalla, eläkkeellä tai työtön. Ei muuten voi ryyppäämisestä nauttia. Työ sotkee ihan liikaa juomista. Tätä mieltä olen enkä lipsu siitä yhtään
ja selailin näitä sivuja. Tämä oli paras! Kyllä juomiseen löytyy aikaa se on varmaa. Kaikki ne jolle viina maistuu järjestää kyllä aikaa sen verran, että kännit voi vetää!
Itse vedän viinaa melkeimpä pullon päivässä eikä minulla ole mitään alkoholi ongelmia. Ainoastaan ongelma on jos sitä ei ole. Ja sen minä näen ongelmana. Elimistöni on jo niin tottunut viinaan, että sitä pitää saada joka päivä. Ja voin sanoa, että humalaisena myös kuolen. En tule rajoittamaan mitenkään omaa viinan käyttöä. Mutta en tosin ole milloinkaan taulumäen remmissä pörrännytkään. Enkä pörrää ikinä. Vedän sen pulloni päivän mittaan kotioloissa ja oikeastaan kukaan ei edes tiedosta, että olen pöllyssä =) - rgrgrg
se siitä kirjoitti:
ja selailin näitä sivuja. Tämä oli paras! Kyllä juomiseen löytyy aikaa se on varmaa. Kaikki ne jolle viina maistuu järjestää kyllä aikaa sen verran, että kännit voi vetää!
Itse vedän viinaa melkeimpä pullon päivässä eikä minulla ole mitään alkoholi ongelmia. Ainoastaan ongelma on jos sitä ei ole. Ja sen minä näen ongelmana. Elimistöni on jo niin tottunut viinaan, että sitä pitää saada joka päivä. Ja voin sanoa, että humalaisena myös kuolen. En tule rajoittamaan mitenkään omaa viinan käyttöä. Mutta en tosin ole milloinkaan taulumäen remmissä pörrännytkään. Enkä pörrää ikinä. Vedän sen pulloni päivän mittaan kotioloissa ja oikeastaan kukaan ei edes tiedosta, että olen pöllyssä =)viinaa vaan koneeseee :D
- Anonyymi
kalapullat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363717- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371975Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241468
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4831244- 771191