Onko muilla miehillä samansuuntaisia ongelmia?
Eukolla tuntuu ura, harrastukset ja työasiat olevan paljon tärkeämpiä kuin koti, lapsi ja taloudenhoito. Minä joudun joustamaan omista töistäni koko ajan (lähtemään etuajassa töistä tai menemään myöhässä töihin) että ehdin viedä lapsen tarhaan tai hakea tarhasta, hoitaa lasta ja hoitaa taloutta kun eukko on aina menossa jossakin.
Eukon menot liittyy töihin/omaan uraan ja harrastuksiin ja aina hän koittaa perustella menonsa niin että se olisi jotenkin oikeutettua. Tottakai johonkin rajaan asti tuollaiset menot onkin perusteltua, mutta onko se oikein, että meikäläinen on lapsen kanssa illat keskimäärin 3-4 arki-iltana viikossa vielä suurimmat osat viikonlopuista? Kommentoikaapa! Naisetkin saa kommentoida.
Sitten silloin kun itsellä olisi mahdollisuus lähteä baariin/ulos niin sitä on yleensä niin saatanan väsynyt tästä arjenpyörittämisrumbasta, että on pakko jäädä nukkumaan kotiin.
Tätä on jatkunut jo pitkään. Nyt alkaa itsellä olla mitta täysi ja pinna katkeamispisteessä. Vituttaa!
Akka aina töissä, minä kotona lapsen kanssa
157
7355
Vastaukset
- Äityliisu
Semmosta se on kotiäidin elämä yleensä ja miehet sen kun nurisee.
- kotona nyt
Mitä lisäarvoa sinun vatauksesi toi alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen?
Kommenttisi perusteella siis kotiäidin on turha nurista. Asia ymmärretty. - Hoitovapalla koliiki
kotona nyt kirjoitti:
Mitä lisäarvoa sinun vatauksesi toi alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen?
Kommenttisi perusteella siis kotiäidin on turha nurista. Asia ymmärretty.Vaan juuri päinvastoin. Kotiäidin tekemää työtä ei arvosteta, varsinkaan mies. Kun mies tulee töistä kotiin niin sanoo, että täällähän sä olet OLLU koko päivän tarkoitten, etten muka ole mitään tehnyt kun olen ollut kotona.
- bisovon
Vähän vaikea tässä on hirveästi myötätuntoa antaa, kun samassa tilanteessa olevia kotiin lasten kanssa lukittuja naisia on tässä massa pilvin pimein. Näille naisille arjen pyörittämisen lisäksi pää tehtäväksi on jäänyt miehen odottaminen kotiin. Ja sitten, kun se mies vihdoin tulee kotiin, se ihmettelee miksi seksi ei maistu, miksiköhän? Mutta ainahan voi silti yrittää tehdä selkeät sopimukset milloin ei tarvitse olla käytettävissä ja pitää myös näistä sopimuksista kiinni puolin ja toisin. Apua kannattaa aina pyytää ja siitä myös vähän maksaa, koska se tuo rahat omana hyvinvointina takaisin. Onnea matkaan.
- Eipähän väsyttäisi
Hoitovapalla koliiki kirjoitti:
Vaan juuri päinvastoin. Kotiäidin tekemää työtä ei arvosteta, varsinkaan mies. Kun mies tulee töistä kotiin niin sanoo, että täällähän sä olet OLLU koko päivän tarkoitten, etten muka ole mitään tehnyt kun olen ollut kotona.
Mukula adoptioon sellaisille, jotka haluaisi lapsen ja ei muuta, kuin tukka putkella baariin ym rillutteluihin.
- neljä äitee
Vaan juuri päinvastoin. Kotiäidin tekemää työtä ei arvosteta, varsinkaan mies. Kun mies tulee töistä kotiin niin sanoo, että täällähän sä olet OLLU koko päivän tarkoitten, etten muka ole mitään tehnyt kun olen ollut kotona.
Ymmärrän oikeasti kotiäitejä, aloittaja vaimo käy myös töissä, että sillä ei ole mitään tekemistä kotiäitiyden kanssa. Vaan sillä on että vaimo on aina menossa, en ymmärrä. Omat lapset aikoinaan kun olivat päiväkodissa, itse opiskelin, niin oli kiire hakemaan lapset ja olla heidän kanssaan illat. Nyt lapset on jo isompia, heillä on omat kaverit ja minulla on omat harrastastukset, siinä meni aika nopeaa ja nyt vanhin hakee omaa asuntoa.
- äippänä -77
Luulen, että yleisempää on, että naiset ovat kotona, hoitavat lapsen/lapset ja kodin, kokkaavat, pyykkäävät, siivoavat, käyvät ruokakauppareissut, neuvolat, koulujutut, vaatehankinnat... (kuten minä :) ). Meillä on muutenkin nyt hektinen elämänvaihe, useampi lapsi ja rakennusprojekti menossa. Että ei mieskään työttömänä loikoile.
Mutta ehkä naiselle tämä osa sopii paremmin, kuin miehelle. Paitsi, et kyllä minäkin välillä nurisen, osaa sen naisetkin.. :)
Kun kaksi ihmistä on kimpassa, yhdessä pitäisi päätöksetkin tehdä ja jos joku asia hiertää, ottaa se puheeksi ja yhdessä saada molempia tyydyttäviä kompromisseja aikaan. Ettei kumpikaan olisi liian itsevaltias päättämään omia menojaan. Itse huomaan olevani välillä liian uhrautuvainen, en niin osaa ottaa itselle omaa aikaa, vaikka pitäisi. Mutta jospa sitten, kun taloprojekti on ohi. :)
Tsemppiä aloittajalle ja ei muuta kuin istutte yhdessä joku kerta sohvalle miettimään kotitöiden jakoa! :) - äippyli-81-
se kyllä ottaa joskus pattiin kun mies tulee töistä ja ensimmäisenä toteaa että täällä ei ole siivottu,mitä sä vaan laiskottelet päivät täällä.perhana,talo on ihan suht siistissä kunnossa koko ajan.joka toinen joka kolmas päivä imuroin ja luuttuan lattiat.pyykin pesu on vähän hitaan laista kun hajosi pyykkiteline ja kahelle narulle pitää pyykit viritellä (siis sisälle, pukuhuoneeseen), en voi kuivata ulkona,allergikko. niin jokos siitäkin valitetaan kun on muutama pyykki kertyny koriin.mitäs ei ite laita kuivaustelinettä seinään, on ostettu jo kuukaus sitten. ja pojan hoidosta (kohta 2v,hoidan siis kotona poikaa),kyllä potuttaa kun pyydän ett hetken ois pojan kanssa jos lähen vaikka kauppaan yms asioille,no miks ett ota mukaan kysyy. otanhan minä ja useinkin,mutta joskus on vaan helpompi kävästä yksin,ei tarvii nelistää pojan perässä pitkin kauppaa.ite ei kyllä ota ikinä poikaa minnekkään mukaan jos yksinään on lähössä (siis ilman mua). ymmärrän kyllä ett on väsy kun tulee töistä,mut mieluummin istuu koneella,tai laittelee autoa kuin on pojan kanssa, vaikka piti olla niin väsy.en ymmärrä tota.ja mie en pääse minnekkään omille asioille/harrastamaan kun tulee sellanen valitusten tulva ett nyt menee lauantai pilalle kun joutuu olee pojan kanssa kahestaan vaikka kolme-neljä tuntia. en ymmärrä ollenkaan tuota ukkoa tuossa asiassa.mulle poika on tärkeintä maailmassa ja menee aina kaiken muun edelle,mutta ois kiva välillä päästä viettää vaikka pari tuntii omaa aikaa,enkä tarkota tällä mitään baarissa istumista,en harrasta enää sellasta.nii ja tosta talon siivoomisesta vielä.mullon selkä ja vasen jalka oireillu/ollu kipee/puutunut jo joulusta lähtien,ukko vaan totes että elä valita, ei siellä mitään oo.mutta kappas,kävin mangneetissa ja löyty välilevynrepeämä ja kulumaa alaselästä.katotaas vieläkö valittaa siivoomisista. meinaan kun joinaan päivinä kävelykin tekee tiukkaa,saati ruveta mökkiä kuuraamaan. ah,kylläpä teki hyvää avautua vähäsen.aloittajalle tsemppiä.ootteko kokeillu pari tai perheterapiaa tai yleensäkin jutelleet asiasta ihan vakavasti ja ajan kanssa? jos ette,niin heti huomenna otat vaimoa kädestä,istutat keittiön pöydän ääreen ja kerrot miten asiat ovat mielestäsi. en kyllä ymmärrä naista, enkä kyllä miestäkään, jolle joku harrastus tai ura/työ on tärkeempää kuin omat lapset.
- yksinhuoltajaisä.
bisovon kirjoitti:
Vähän vaikea tässä on hirveästi myötätuntoa antaa, kun samassa tilanteessa olevia kotiin lasten kanssa lukittuja naisia on tässä massa pilvin pimein. Näille naisille arjen pyörittämisen lisäksi pää tehtäväksi on jäänyt miehen odottaminen kotiin. Ja sitten, kun se mies vihdoin tulee kotiin, se ihmettelee miksi seksi ei maistu, miksiköhän? Mutta ainahan voi silti yrittää tehdä selkeät sopimukset milloin ei tarvitse olla käytettävissä ja pitää myös näistä sopimuksista kiinni puolin ja toisin. Apua kannattaa aina pyytää ja siitä myös vähän maksaa, koska se tuo rahat omana hyvinvointina takaisin. Onnea matkaan.
Siis niin kauan kuin on enemmän naisia kuin miehiä, jotka joutuvat hoitamaan kodin ja lapset, miehet ei saa sanoa mitään. Helpottaa tämä tieto varmasti!
- mitä??
3-4 krt/viikko? sillonhan toinen on kotona saman verran. eiks se oo tasan, vai enkö osaa laskea? reiluako olsi silloin jos nainen olis enemmän kotona
- :/
mitä?? kirjoitti:
3-4 krt/viikko? sillonhan toinen on kotona saman verran. eiks se oo tasan, vai enkö osaa laskea? reiluako olsi silloin jos nainen olis enemmän kotona
Tai sitten et osaa lukea. Tuohon 3-4krt viikossa tulee lisäksi lähes joka vloppu joka aloittajan tekstissä mainittiin kyllä!
- äityliini3
neljä äitee kirjoitti:
Ymmärrän oikeasti kotiäitejä, aloittaja vaimo käy myös töissä, että sillä ei ole mitään tekemistä kotiäitiyden kanssa. Vaan sillä on että vaimo on aina menossa, en ymmärrä. Omat lapset aikoinaan kun olivat päiväkodissa, itse opiskelin, niin oli kiire hakemaan lapset ja olla heidän kanssaan illat. Nyt lapset on jo isompia, heillä on omat kaverit ja minulla on omat harrastastukset, siinä meni aika nopeaa ja nyt vanhin hakee omaa asuntoa.
Alkuperäisen vuodatusta lukiessa, en oikeesti tajua, miten äiti voi tehdä niin? No joo, me ollaan erilaisia, mutta joku osaalue on tainnut jäädä äitiydestä. Syitä on mahdoton pohtia, sillä opittu malli saattaa tulla jo kotoa. Toisinaan kotoa opittu malli usein halutaan korjata omille lapsille.
Yhdyn neljä äiteen kommenttiin siinä, että aika tosin menee todella nopeesti. Meillä on kolme lasta, ja vanhin 17, nuorin 7, ja olen yhä kotiäiti. Päivääkään en kadu, antaneeni aikani ja kokonaisen äitiyden lasteni käyttöön. Rakastan lapsiamme, kuin myös puolisoani. Lapsemme ovat YHTEISET ja ilomme!!! Kavereiksi haalin sukulaislapsia, hoiviini. Ja meillä kaikilla on niin mukavaa. Isä on työssä, ja odotamme aina häntä kotiin, seuraamme.
Alkuperäiselle kaikkea lykkyä tykö! Toivottavasti tulet nauttimaan rikkaudestasi aivan suunnattomasti: Kerran aika yhteinen! - väsyttää!!!
äippänä -77 kirjoitti:
Luulen, että yleisempää on, että naiset ovat kotona, hoitavat lapsen/lapset ja kodin, kokkaavat, pyykkäävät, siivoavat, käyvät ruokakauppareissut, neuvolat, koulujutut, vaatehankinnat... (kuten minä :) ). Meillä on muutenkin nyt hektinen elämänvaihe, useampi lapsi ja rakennusprojekti menossa. Että ei mieskään työttömänä loikoile.
Mutta ehkä naiselle tämä osa sopii paremmin, kuin miehelle. Paitsi, et kyllä minäkin välillä nurisen, osaa sen naisetkin.. :)
Kun kaksi ihmistä on kimpassa, yhdessä pitäisi päätöksetkin tehdä ja jos joku asia hiertää, ottaa se puheeksi ja yhdessä saada molempia tyydyttäviä kompromisseja aikaan. Ettei kumpikaan olisi liian itsevaltias päättämään omia menojaan. Itse huomaan olevani välillä liian uhrautuvainen, en niin osaa ottaa itselle omaa aikaa, vaikka pitäisi. Mutta jospa sitten, kun taloprojekti on ohi. :)
Tsemppiä aloittajalle ja ei muuta kuin istutte yhdessä joku kerta sohvalle miettimään kotitöiden jakoa! :)Olet kyllä oikeassa siinä, että työnjako kotona pitäisi päättää yhdessä. Mutta yleensä kotona se, joka on joustavampi, joutuu joustamaan aina. Epätasainen työnjako ei johdu juuri koskaan siintä ettei asioista keskusteltaisi. Syy on melkein aina se, että toinen puolisoista on itsekäs. Minä olen meillä kotona väsynyt ns. keskusteluihin. Keskusteluiden tarkoituksena ei ole muuta kuin todistaa se, että MINÄ en tee tarpeeksi. Hoidan lapsen kouluun, syötän lapsen koulun jälkeen, huolehdin lääkärikäynnit, laskujenmaksut, ruokaostokset, pihatyöt. Lisäksi kyyditän puolipäivätyötä tekevän vaimoni "ostoksille". Siivota en jaksa. Sekin työ pitäisi muka jakaa. Eihän meillä sitten siivota kuin harvoin. Työni on henkisesti raskasta. Siksi olen töiden jälkeen yleensä väsynyt. Siksi tunnen syyllisyyttä siintä, etten jaksa aina huomioida lastani. Lapseni ei yleensä edes hae huomiota vaimoltani, kun ei sitä häneltä saa.
- juoskaa vaan
eihän toi ole koti isä , vaan töissä käyvä mies. akka vaan laukko ku pieni kakara.
potku vaan perseelle sellaselle akalle, saapa sitte juosta rauhassa. lapsi äkkiä kasvaa, kohta pärjäilee. vaatii tietenkin järkkäilyä arjen pyöritys. mä tein noin. äityliini3 kirjoitti:
Alkuperäisen vuodatusta lukiessa, en oikeesti tajua, miten äiti voi tehdä niin? No joo, me ollaan erilaisia, mutta joku osaalue on tainnut jäädä äitiydestä. Syitä on mahdoton pohtia, sillä opittu malli saattaa tulla jo kotoa. Toisinaan kotoa opittu malli usein halutaan korjata omille lapsille.
Yhdyn neljä äiteen kommenttiin siinä, että aika tosin menee todella nopeesti. Meillä on kolme lasta, ja vanhin 17, nuorin 7, ja olen yhä kotiäiti. Päivääkään en kadu, antaneeni aikani ja kokonaisen äitiyden lasteni käyttöön. Rakastan lapsiamme, kuin myös puolisoani. Lapsemme ovat YHTEISET ja ilomme!!! Kavereiksi haalin sukulaislapsia, hoiviini. Ja meillä kaikilla on niin mukavaa. Isä on työssä, ja odotamme aina häntä kotiin, seuraamme.
Alkuperäiselle kaikkea lykkyä tykö! Toivottavasti tulet nauttimaan rikkaudestasi aivan suunnattomasti: Kerran aika yhteinen!Kuulosti kotiäidille, jollaisia nykyään jo sa hakemalla hakea.
Itselläni neljä lasta - ihania! Tosin en ole millään tavalla kotiäiti-tyyppiä. Käyn töissä, molemmat me miehen kanssa lapsista ja taloudesta huolehdimme. Ei sen ihanneäidin tarvitse olla kotiäiti! Meillä muksut vallan mahtavia, ja homma toimii. Hyvä suhde meidän perheenjäsenillä on toisiinsa, ja jälkikasvusta huolehditaan todenteolla illat (ja päivätkin :)).- ilo lapsista
bisovon kirjoitti:
Ei sinulla taida olla suomalainen miesjos sinut on lukittu kotiin lapsen kans.Mene töihin jos on vaikea olla kotona.Mikä siinä nyt on vaikeaa olla kotiäiti.Kun tekee aamusyönnit ja pukeutuu,senkun menee lapsen kans ulos ja ihmisten ilmoille.Päiväunien aikaan siivoaa ,pesee jos on pyykkiä tai pitää itsekin lepotauon.Sitten jaksaa taas lapsen kans touhuta ,laittaa ruokaa jne.KItselläni oli kaksi pientä lasta,eikä koskaan tuntunut väsyvän lasten takia,vaikka yksin olin niin pyhät kuin arjetkin.Töissä kävin ja lapset hoidossa ja myöhemmin koulussa.Pitää osata löytää iloa elämästä ja lapsesta,se on vain hetki kun lähtevät kotoa,siinäpä sitten istut ja ihmettelet miksi kaikki oli niin vaikeaa.AP:n tilanne on ikävä,eihän lapsi kerkiä olla äitinsä kanssa minkään vertaa.kylläpä on urassa kiinni,kun oman lapsen jättää toiseksi.Tajuaakohan itsekkään miten itsekkäästi toimii.Toivottavasti vaimosi tajuaa miten hyvän perheen omistaa ja alkaa antamaan arvoa sinulle ja lapsellenne.Tsemppiä!!!
- Jepjep :)
ilo lapsista kirjoitti:
Ei sinulla taida olla suomalainen miesjos sinut on lukittu kotiin lapsen kans.Mene töihin jos on vaikea olla kotona.Mikä siinä nyt on vaikeaa olla kotiäiti.Kun tekee aamusyönnit ja pukeutuu,senkun menee lapsen kans ulos ja ihmisten ilmoille.Päiväunien aikaan siivoaa ,pesee jos on pyykkiä tai pitää itsekin lepotauon.Sitten jaksaa taas lapsen kans touhuta ,laittaa ruokaa jne.KItselläni oli kaksi pientä lasta,eikä koskaan tuntunut väsyvän lasten takia,vaikka yksin olin niin pyhät kuin arjetkin.Töissä kävin ja lapset hoidossa ja myöhemmin koulussa.Pitää osata löytää iloa elämästä ja lapsesta,se on vain hetki kun lähtevät kotoa,siinäpä sitten istut ja ihmettelet miksi kaikki oli niin vaikeaa.AP:n tilanne on ikävä,eihän lapsi kerkiä olla äitinsä kanssa minkään vertaa.kylläpä on urassa kiinni,kun oman lapsen jättää toiseksi.Tajuaakohan itsekkään miten itsekkäästi toimii.Toivottavasti vaimosi tajuaa miten hyvän perheen omistaa ja alkaa antamaan arvoa sinulle ja lapsellenne.Tsemppiä!!!
Ymmärrän aloittajaa, vaikka yleensä se nainen eli kotiäiti on tuossa asemassa. Minuakin ärsyttäisi, jos mies olisi kokoajan menossa harrastuksiinsa yms. Työasiat ovat tietenkin erikseen. Mutta edelliselle kirjoittajalle sellainen pointti, että usein lapset valvottavat öisin vaikkeivat enää vauvoja olisikaan. Riittää, että joka yö kerran pari herätetään unesta ja olet muutamankin vuoden saman jatkuneena aika uupunut.
Eli ilmeisesti sinulla oli hyvin nukkuvat lapset, tai sitten aika kultasi muistot ;) ...ainiin, mutta "lapset olivat hoidossa, kun olit töissä". Et siis ole edes todellisuudessa ollut kotiäitinä. Samoin huvittavalta kuulostaa, että lasten päikkäriaikaan pystyisi tekemään niin paljon asioita, sikälimikäli ei ole itse aivan nukahtamispisteessä. Eivätkä ainakaan meillä kaksi lasta todellakaan nuku yhtäaikaisesti päikkäreitä... 15 min. korkeintaan, vaikka kuinka yrittäisi :) Se on legendaa, kun saat sen kahvi/ teekupin käteesi, toinen herää.
Ei sillä että haluaisin valittaa, kunhan pisti silmään. Ja siksihän sitä ollaankin kotona lasten kanssa, kun tämä aika todella on niin arvokas ja nopeasti ohimenevä. Minä en pystyisi laittamaan joka päivä pieniä lapsia hoitoon vieraalle. Eikä kovin väsyneenä saisi (töihin) aamulla autoakaan ajaa... no vitsivitsi :) - Minnihiiri7
väsyttää!!! kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa siinä, että työnjako kotona pitäisi päättää yhdessä. Mutta yleensä kotona se, joka on joustavampi, joutuu joustamaan aina. Epätasainen työnjako ei johdu juuri koskaan siintä ettei asioista keskusteltaisi. Syy on melkein aina se, että toinen puolisoista on itsekäs. Minä olen meillä kotona väsynyt ns. keskusteluihin. Keskusteluiden tarkoituksena ei ole muuta kuin todistaa se, että MINÄ en tee tarpeeksi. Hoidan lapsen kouluun, syötän lapsen koulun jälkeen, huolehdin lääkärikäynnit, laskujenmaksut, ruokaostokset, pihatyöt. Lisäksi kyyditän puolipäivätyötä tekevän vaimoni "ostoksille". Siivota en jaksa. Sekin työ pitäisi muka jakaa. Eihän meillä sitten siivota kuin harvoin. Työni on henkisesti raskasta. Siksi olen töiden jälkeen yleensä väsynyt. Siksi tunnen syyllisyyttä siintä, etten jaksa aina huomioida lastani. Lapseni ei yleensä edes hae huomiota vaimoltani, kun ei sitä häneltä saa.
tuohon pitäisi kommentoida?
Akuutti kommentti on, että vaimosi on nainut minnihiiren. Tietoisesti. Onneksi olkoon. - äiti.
bisovon kirjoitti:
meillä on mennyt koko seksielämä väsymyksen ja stressin takia.ukko kehtaa narista kun ei seksiä saa,mutta en minäkään pääse monta kertaa viikossa kavereitten kans hengaileen aamusta iltaan,hoidan lapset ja kodin yksin,olen hoitanut jo 4vuotta yksin kaiken.seksi ei maistu,en halua enää lapsia kun kaikki on jäänyt minun kontilleni,ehkäsyä minulle tietyistä syistä löydy,en luota kondomiin,joten olen mieluummin näin ja kukapa parin tunnin yöunilla sitä enää jaksaa touhutakkaan.vetäköön hanskaan mun puolesta tai ottakoon itelleen jalkavaimon,en välitä.
- cvg
liity femakoihin. Niin ne naisetkin tekevät.
Katso samalla seuraavan kerran saunassa onko sulla housuissa se se se miehisyyden merkki :-)- Tyytyväinen isä
en jaksanu olla aina se joka on kotona viikot ja viikonloput!!
Näin on mennyt hyvästi vaikka lapsi onkin erotettu molemmista vanhemmista.
Lapsikin on paljon tasapainoisempi,kun ei ole riidan aiheena ja kummatkin oli omilla teillään aina.
Toinen kun tuli kotiin niin toinen läksi, ei siinä ollut mitään järkeä.
Minun piti perua omia menojani ,kun vaimo oli jo päättänyt lähteä jonnekkin.
En käynyt juuri missään,olin vain kotona.
Minä hankin myös salaystävän ja olemme yhä ystäviä ja vaimokin sen tietää. Ei ole vaimo juurikaan soimannut minun tekoani koska itselläänkään ei ollut puhtaat jauhot pussissa.
Paljon menetin,talon ynm.muttta olen myös paljon saanutkin elämältä erotessani,oli fiksuin teko EROTA!
- lisk0
vastustus kehiin. Vaimosi on tottunut ehkä liian hyvään, ehkä saa liikaa mennä omia menojaan. Pistä teille sellanen kalenteri jääkaapin oveen, mihin olet tarkkaan merkannut kuka vie tarhaan minäkin päivänä, kuka harrastuksiin ja miten saisit asian itsellesi toimivaksi. Juttuhan on se, että vaimosi on saanut koulutettua sinut nyt tuohon piian rooliin, että ota nyt itsellesi se valta takaisin ja kohtuu kaikessa.
On vaikea sovittaa asioita, jos vain toinen joustaa. Tee aikataulu, pidä kiinni siitä että hoidat kunniakkaasti omasi ja jos vaimosi ei hoida omiaan (lapset myöhästyy tarhasta/harrastuksista) niin vaimosi varmasti oppii kun pari kertaa lapsi on asiasta nolona tai huutaa pettymystään..ikävä sanoa näin, mutta taitaa olla ainoa keino saada äänesi kuuluviin. Joten, itse olet itsesi antanut tuohon pisteeseen mennä, joten vain sinä voit itsesi siitä taas pelastaa. Mahtaakohan vaimolla olla muutakin virikettä töissä kuin vain työt..? Ettei vaan vaimosi tuolla uskottomuuspalstalla kerro juuri kuin tärkeä se harrastus on ja että johtohahmoja ovat, pettäminen alkanut ja että ei tiedä mitä tehdä avioliitolle..? - miten on?
Hanki itsekin harrastuksia ja sitten kova kovaa vastaan, että nyt järjestetään aikataulut tasapuolisesti. Mainitset harrastukseksi vain baariin menon, ehkäpä vaimo yrittääkin nimenomaan pitää sinut baareista poissa...?
Entä oliko vaimo kauankin äitiyslomalla? Tai kiinni lapsessa kun tämä oli pieni ja ottaa nyt "vahinkoa takaisin"?
Mites se yhteinen aika? Eli oletteko te koskaan perheenä yhdessä? Kuulostaa siltä, että olisitte mieluiten omilla teillänne ja lapsenhoitovastuu siirtyy sille kotiinjäävälle osapuolelle.
Jotenkin tuosta viestistäsi herää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.- mammaihemma
Nimen omaan! Ei se ole mitään perhe-elämää, että puoliso tuijottaa nenä kiinni ikkunaruudussa, milloin toinen tulee päästämään hänet harrastamaan. Sitten vain ulko-ovella vedetään yläfemmat ja sanotaan, milloin tullaan, jotta toinen pääsee taas juoksuillensa. Perheellä pitää olla myös yhteistä aikaa ja puolisoiden täytyy opetella toimimaan perheenä. Lapsikin nauttii siitä, kun näkee vanhempansa yhdessä. Ei kyllä tule muuta mieleen kuin että kyseessä on nykyajan uusavuton akka, jonka mielestä ei ollutkaan yhtään kivaa olla äiti.
- sieltä!
mammaihemma kirjoitti:
Nimen omaan! Ei se ole mitään perhe-elämää, että puoliso tuijottaa nenä kiinni ikkunaruudussa, milloin toinen tulee päästämään hänet harrastamaan. Sitten vain ulko-ovella vedetään yläfemmat ja sanotaan, milloin tullaan, jotta toinen pääsee taas juoksuillensa. Perheellä pitää olla myös yhteistä aikaa ja puolisoiden täytyy opetella toimimaan perheenä. Lapsikin nauttii siitä, kun näkee vanhempansa yhdessä. Ei kyllä tule muuta mieleen kuin että kyseessä on nykyajan uusavuton akka, jonka mielestä ei ollutkaan yhtään kivaa olla äiti.
Niin ja mies on luonnollisesti myös uusavuton, jos tekee samoin?! Näinhän se nimittäin yleensä menee miesten puolelta. Tuijotetaan teeveetä tai tietokonetta töistä kotiin päästyään, jos sohvalta ehtii. "Kun ei ollutkaan niin kivaa olla isi".
Hei haloo sulle vaan! Oletpa typerä. Jokainen tarvitsee joskus breikin lastenhoidosta. Niin nainen kuin mieskin.
Mitäs sen väliä,jos muija rientää.....
Käännä se eduksesi ja nauti olosta.Niin minäkin teen.
Esimerkiksi runkkaaminen on aivan taivaallista,kun se on tietenkin olevinaaan kiellettyä..ainakin naisten puolelta.Kuulokkeiden kanssa parhaan musiikin kuuntelu täysillä on säväyttävää,ellei huippua,Autoajelu torille tuo muistot mieleen.Lämmitä sauna ja nauti olosta.Kutsu kaverit,tai etsi ne ja pitäkää hauska ilta...ja muksu tietty ensin hoitoon.Ei tuota ole pakko sietää....Jos on mummit ja vaarit,niin silloin ei ainakaan....ja jos ei mummeja ja vaareja löydy,ota oikein söpö tytsy hoitamaan,niin muija pysyy,kuin tatti vierelläsi loppuelämän.- Neaene
Niin.. Kumpanenko se hoitaa nuo asiat sitten joustavammin perheen kannalta... Jos se joustaminen on työpaikkojen ja aikojen puolesta parempi noin päin, niin mikä jottei?
Minusta on todella upeaa, että joku MIES lähestyy tällaisella aiheella. Se on harvinaista. Naisten keskustelupalstoilla tämä on A-R-K-I-päivää. '
Väsyneitähän me ollaan kaikki, naiset ja miehet, viikonloppuuisin. Ja siihen kai työn jaksotus perustuu; ihmiset lepäävät vkl:n, jotta jaksavat töissä.
Onko sitten paarissa käynti ja yövalvomiset edistämässä jaksamista, sitä voi miettiä jokainen, siitä näkökulmasta, mitä jokaisella on.
Mä en oikeesti jaksa. En lapsen hoitoa yötäpäivää, en miehen baareilua viikonloppuisin. Yritä siinä hoitaa lapset, työ ja koti, ilman unta. Mä en oikeesti jaksa. En tarvitse omaa baareilua viikonloppuisin. Haluan lev'ähtää työstä, keskittyä perheeseen. Mies hoitaa apuna lasta ja kotia silti ja aina vain väsyttää. Baari. Baari. Tarvitseeko aina jomman kumman olla baarissa aamuviiteen? Just silloin, kun on se lepohetki- se palautumisaika?
Siinä sitä voi miettiä. Jokainen. - -mies--
Neaene kirjoitti:
Niin.. Kumpanenko se hoitaa nuo asiat sitten joustavammin perheen kannalta... Jos se joustaminen on työpaikkojen ja aikojen puolesta parempi noin päin, niin mikä jottei?
Minusta on todella upeaa, että joku MIES lähestyy tällaisella aiheella. Se on harvinaista. Naisten keskustelupalstoilla tämä on A-R-K-I-päivää. '
Väsyneitähän me ollaan kaikki, naiset ja miehet, viikonloppuuisin. Ja siihen kai työn jaksotus perustuu; ihmiset lepäävät vkl:n, jotta jaksavat töissä.
Onko sitten paarissa käynti ja yövalvomiset edistämässä jaksamista, sitä voi miettiä jokainen, siitä näkökulmasta, mitä jokaisella on.
Mä en oikeesti jaksa. En lapsen hoitoa yötäpäivää, en miehen baareilua viikonloppuisin. Yritä siinä hoitaa lapset, työ ja koti, ilman unta. Mä en oikeesti jaksa. En tarvitse omaa baareilua viikonloppuisin. Haluan lev'ähtää työstä, keskittyä perheeseen. Mies hoitaa apuna lasta ja kotia silti ja aina vain väsyttää. Baari. Baari. Tarvitseeko aina jomman kumman olla baarissa aamuviiteen? Just silloin, kun on se lepohetki- se palautumisaika?
Siinä sitä voi miettiä. Jokainen."Niin.. Kumpanenko se hoitaa nuo asiat sitten joustavammin perheen kannalta... Jos se joustaminen on työpaikkojen ja aikojen puolesta parempi noin päin, niin mikä jottei? "
Eihän APn ongelma liity varsinaisesti töissä joustamiseen, vaan siihen että tuon _lisäksi_ vaimo on arkena ehkä 1-2 iltaa kotona ja viikonloppuisin vielä vähemmän. - tfjygyh
-mies-- kirjoitti:
"Niin.. Kumpanenko se hoitaa nuo asiat sitten joustavammin perheen kannalta... Jos se joustaminen on työpaikkojen ja aikojen puolesta parempi noin päin, niin mikä jottei? "
Eihän APn ongelma liity varsinaisesti töissä joustamiseen, vaan siihen että tuon _lisäksi_ vaimo on arkena ehkä 1-2 iltaa kotona ja viikonloppuisin vielä vähemmän.Kuten ketjussa on todettu, eipä tuo ole kuin yleensä tyypillisen miehen käytöstä...
Meillä on kolme kouluiän kahtapuolen olevaa lasta ; kun olivat pienempiä, miehellä oli "työjuttuja" ja harrastuksia samaan tahtiin kuin aloittajan vaimolla. Oli päivän selvää, että minä olin lasten kanssa, hoitovapaalla en koskaan ollut eli olin sitten äitiyslomalla tai töissä, käytännössä olin yh. No, lapset tottuivat puuhaamaan minun kanssani kaikenlaista "omaa", kun iskä ei ollut paikalla. Nyt sitten iskällä olisi aikaa touhuta perheen kanssa, mutta lapset eivät oikein osaa tehdä mitään hänen kanssaan ja päinvastoin... Siitäpä sitten nyt saan nurinaa osakseni, kun "omin" lapset heidän ollessaan aivan pieniä..! Voi helv...
- oppeliini
Ole kiitollinen että sinulla on terve lapsi jonka kanssa olla!
Lapsi ei suinkaa haittaa osallistumistasi harrastuksiin!
Lähde lenkille kavereittesi kanssa, lapsi vain selkäreppuun tai jos on kovin nuori, pussiin eteen. Ylimääräisen pikkupainon kanssa saat bonusharjoitusta.
Urheilutapahtumiin voit osallistua lapsesi kanssa loistavasti. Viihdykevälineistoä vain hänelle mukaan ja hän menee täysin joukon jatkona.
Kapakka ja viinanjuonti tuskin lasta kiinnostaa, se on aivan liian ala-arvoista kenellekään.
Käytä kekseliäisyyttäsi, on loppujen lopuksi hyvin harvoja paikkoja minne ei voi ottaa lasta mukaan.
Näe tämä lapsesi kanssa vietetty aika laatuaikana ja pitkän tähtäimen investointina. Sinä tulet keräämään noista kallisarvoisita lapsesi kanssa vietetyistä tunneista massiivisen koron myohemmin. Sinulla on valtavan arvokas velvollisuus olla esikuvana lapsellesi.
Loppujen lopuksi, ainoa mitä lapsesi kaipaa on tuntea olevansa hyväksytty, rakastettu ja arvostettu. Sinä ehkä et tunne samalla tavalla vaimoasi kohtaan, muuta älä anna noiden tunteiden hiipua lastasi kohtaan!- M82_1
En ole mikään verbaalisesti lahjakas, mutta totuus pätkähtää tässä.
Eksyin sattumalta lukemaan tätäkin palstaa ja taas tuli samaa paskaa joka tuutista, miten miehet sitä enemmän ja muutama muu paska kommenttia naisista vastaukseksi aloittajan asialliseen viestiin.
Ja sitten tuli "oppeliinin" vastaus ja meinasi silmät tippua päästä.. Asiallinen vastaus!! Hienoa kuulla näitäkin kaiken tämän seasta.
Juurikin asenteen muuttaminen on tärkeää tässä. Ajatella että saa olla oman rakkaan lapsen kanssa noin paljon, rakastaa ja kasvattaa hänestä vastuuntuntoinen ihminen.. Vaihtaisin minä hetkenä hyvänsä tilanteen siihen, että saisin olla lapsen kanssa kokopäiväisesti työn sijaan.
Toki omaa aikaakin tarvitaan ja ymmärränkin siis sen syyn, miksi aloittaja tänne alunperin kirjoitti. Ei toinen voi olla kokoajan menossa (HUOM. On se sitten mies tai nainen), vaan on oltava yhteinen perhe jossa molemmat osallistuu päivän yhteisiin töihin.
Loppukomenntina tällaista.. Älkää hyvät ihmiset rakentako ympärillenne keinotekoista vankilaa vaan etsikää vaihtoehtoja vapautua siitä mielen ikävästä puolesta. Mutta toki jos olen asiassa väärässä, niin kertokaa ihmeessä, niin yritän ymmärtää.
- Liina Anniina
Mitä ilmeisimmin vaimosi ei pidä lapsenhoidosta ollenkaan, ei ole sisäistänyt äitiyttä. Hän pakoilee, koska häntä kyllästyttää ja pitkästyttää lapsien kanssa oleminen.
Vaimollesi voi haastella, että myöhäistä katua kun vahinko on käynyt, lapsia ei voi palauttaa maahantuojalle eikä tehdä reklamaatiota.
Jotkut naiset eivät näe haastetta lastenkasvatuksessa eivätkä koe iloa lapsensa kehittymisen seuraamisessa. Heille lapsi on vain vaativa, kinisevä, kakalta haiseva paketti. Kun lapsi kasvaa isommaksi, nainen kokee hänet riiviönä, koska vuorovaikutus lapseen puuttuu.
He eivät saa yhteyttä lapseensa.
Uumoilen, että vaimollesi on näin käynyt ja hän on sysännyt koko potin sinun haltuusi. Vaimostasi KAIKKI MUU tuntuu tässä maailmassa mukavammalta paitsi hänen omat lapsensa.
Tyhmyyttään hän ei käsitä, mitä missaa koko ajan. Aika rientää, kello käy ja lapsi kasvaa, menetettyjä vuosi ei saa takaisin. Ilmeisesti vaimosi hoksaa siinä vaiheessa, kun lapset täyttävät 18 vuotta, ja sitten hoplaa! nainen alkaa roikkua aikuisessa lapsessaan ja tuleva miniä saa kunnon rienaajan kylkiäisenä... anopin.
Noh, menin asioiden edelle, ei se välttämättä noin käy.
Mutta totinen tosi on, että vaimosi ei ole kiinnostunut lapsistaan ja pakenee heitä ja epäkiinnostavia taloustöitä.
Hän on tehnyt väärät valinnat. Hänen ei olisi pitänyt mennä avioon eikä tehdä lapsia.
Mitä sinä voisit tehdä? Et paljon mitään, jos vaimo ei tajua asiaa, niin sinähän kaiken perit.
Lapset on hoidettava ja kasvatettava. Ota haaste vastaan ja tee heistä "näköisesi"... palkinnoksi saat ihan omanlaisesi lapsukaiset, vanhana sen varmaan tajuaa paremmin, kuinka tärkeää on olla arvostettu ja muistettu isä.
SINÄ olet lastesi koko elämä ja sinä kannat heidät eteenpäin, ja osa kasvatuksestasi ja geeneistäsi siirtyy sitä kautta tulevaan sukupolveen. Muodosta läheiset suhteet lapsiisi, kuule se on valtava aarre, jota typerä vaimosi ei tajua ollenkaan.... mutta sinä tajuat ja saat myös elämältä paljon rikkautta.- gfjghjnvb
Kaunis kirjoitus - mutta mutta... Kun mies toimii aloittajan vaimon tavoin, se on VAIN tyypillistä miehen toimintaa... Naiselle samanlainen käytös on "luonnotonta"..? Miksi?
- LIINA ANNIINA
gfjghjnvb kirjoitti:
Kaunis kirjoitus - mutta mutta... Kun mies toimii aloittajan vaimon tavoin, se on VAIN tyypillistä miehen toimintaa... Naiselle samanlainen käytös on "luonnotonta"..? Miksi?
... jo vain, en ole väittänyt, että lastenkasvatuksesta pakoileminen olisi luonnollista miehelle!
EN TOKI!
Samalla lailla lastenhoidon hylkääminen on miehelle luonnotonta.
Miehet vain yleensä useammin pakoilevat vastuutaan, vai pakoilevatko? Näinhän me ajattelemme, mutta pitääkö paikkaansa.
Kuinka moni nainen ITSE sysää miehensä sivuun, kun tämä yrittää omalla tavallaan hoitaa lasta. Moni nainen ottaa yksinoikeuden lapseensa, koska ITSE ajattelee perinteisesti olevansa parempi kasvattaja.
Kuinka monen pikkupojan mieskuva häiriintyykään, kun äiti mustasukkaisesti varjelee/kontrolloi/määrää isä-poika suhdetta?
Olen nähnyt monia tapauksia, että nainen talloo ITSE tämän suhteen littanaan jo leikki-iässä, koska ei tajua, että mies ja poika ovat maskuliineja ja heidän suhteensa on erilainen verrattuna äiti-poika tai äiti-tytär suhteeseen.
Että se siitä luonnollisuudesta, ITSE olemme häätämässä miestä kasvatuskentältä yksinvaltiaan ottein. - M82_1
Mistä näitä asiakommenttejakin alkoi tulemaan!! Kiitos tästäkin.
Ja aloittajalle tsemppiä!
- fghj.ll
olet tuommonen vitun nyhverö!!!
- Anne...40
Onko iltasella vaimosi työssä vai harrastuksissa...?
Jos iltamenot on harrastuksia niin nosta kissa pöydälle ja lopeta se. Kyllä jokaisella oikeus pari kertaa mennä mutta jos se on lähes jokailtaista niin olet piikana.
Itse olin reilu vuoden "tavallaan yh" kun mies oli 200km päässä työssä. Valitti että vieraantuu perheestä ja oli hänellä muutenkin aika vaikeaa mitä oireili perheelle aika ikävästi. Toisaalta hän ei ajatellut koskaan mitä taakkaa minä kannoin; ura, lapset, iso ok talo, lumityöt ja takanpoltot yms. Suhde oli aika kovilla. Nyt on palautunut kotosalle ja olemme sopineet että jompi kumpi vie aina toiseen suuntaan joko hoitoon tai hoidosta pois..
- järjestelykysymys
Kun olimme veljeni kanssa 17 ja 18v, meillä oli neljävuotias pikkusisko. Isä ja äiti lentelivät töissä, harrastuksissa ja viihteellä ja me veljeni kanssa hoidimme iltatähteä. No, iltatähti tuli joka paikkaan mukaan. Hän oli veljeni kaveriporukan maskotti. Kun veli meni kaveriensa luokse, niin siskolla oli reppuun pakattu evästä ja piirustustarvikkeet. Kun minä lähdin kaupungille tyttöjen kanssa shoppailemaan, niin pikkusisko tuli mukaan. Piti vain usein etsiä mehua ja vessaa, ja kantaa väsynyttä iltatähteä reppuselässä, sellaista se on kun on lapsen kanssa matkassa.
Sitten kun veljeni sai oman pojan, niin hän otti jo 3kk ikäisen vauvan joka paikkaan mukaan. Hän kävi autoliikkeessä, rautakaupassa, ruokakaupassa tai kaverien kanssa hampurilaisella tai kahvilla ja vauva nukkui kantokassissa pöydällä. Autoon oli pakattu kaikki tarpeellinen. Eli ei veljeni ainakaan kotona istunut, vaan lapsi oli osa hänen elämäänsä ja kulki mukana. Hän sai myös valtavasti naishuomiota osakseen, vauvan kanssa kulkeva isukki kun oli niin ihana parivaljakko...
Eli jos et saa vaimoa pysymään enempää kotona, niin ota lapsi mukaan ja keksi tämän kanssa tekemistä. Toki tämäkin kasvaa ja itsenäistyy, et sinä lopuksi ikää ole kotiin kahlittu. Loppupeleissä sinulla on lapseen lopunikää todella läheinen ja luottamukselinen suhde, kun tämä on tottunut olemaan isintyttö tai-poika. - vapaa ma 22jälkeen
Mitäs ihmettä sinä valitat, sinullahan on 2-3 vapaailtaa viikossa ja vapaata viikonloppunakin. Kun nyt ensin hankitte siihen pari muksua lisää ja alat kustata kaikkia niitä harrastuksissaan. Laita ruuan joka päivä ja tietty käyt aina kaupassa, siivoat yms ja muistat, että ensimmäinen vapaapäivä on sitten kun nuorin on 10 v, niin aletaan sitten vasta keskustella siitä, että olet väsynnyt ja turhautunut. Tietty vielä maksat palkallasi kaikki perheen laskut ja ruuat.. no vaimo voi maksaa sähkölaskun armosta ja valittaa sitten, että pidätte liikaa valoja päällä et tulee kalliksi hänelle... Niin ja vaimosihan teki lapset vain koska halusit, niin että sinun kuuluu ne hoitaakin, muista se :). Kun valitat asiasta vaimollesi, hän lupaa sinulle vapaata maanantaisin klo 22 jälkeen kun muksut on nukkumassa.. kun sanot, että mitäs silloin vielä voi harrastaa.. saat vastaukseksi, että meet lenkille, että pysyt timmissä kunnossa, että sua kehtaa näytää..
- uusiksi10
kun kyllästyin piikomaan vaimoa ja lapsia.Mikään ei riitänyt.Piti kuunnella työhuolet.Piti tehdä miestentyöt.Valmistaa ruoat,pyykätä.Ja vielä yrittää pitää vaimo tyytyväisenä.Ja tietysti itse käydä töissä.Tottakai pikkuvaimo tarvitsi rahoittajan.Nyt tulee taistelu lapsien huoltajuudesta.Exän mielestä olen liian ailahtelevainen.Joten en kelpaa huoltajaksi.Exä taas eron harkinta-ajan ensikuukaudella pokasi uuden miehen,pidän sitä melko ailahtelevaisena käytöksenä.Suhdehistoria Exällä on sylistä seuraavaan syliin,ei hetkeäkään ole pystynyt olemaan yksin.Itselläni suhde oli ensimmäinen.Pelottaa jos se saa lasten huoltajuuden.Onkohan miehellä jo nykyaikana mahdollisuus saada huoltajuus.Lapsia on kaksi.
- blah ja bleh
Kova kovaa vasten. Kerrot rehellisesti, että sinä olet tehnyt leijonanosan kotitöistä ja ruoanlaitosta. Kerro myös vaimosi uudesta miehestä. Älä kaunistele, vaan sano niin kuin asiat ovat. Itse ajattelin vaimon parasta (säälin häntä), enkä kertonut koko likaista totuutta. Huoltajuus meni vaimolle, minä saan kaksi viikonloppua kuukaudesta. Olisi pitänyt tylysti vaan sanoa, ettei vaimo tiedä ruoanlaitosta mitään, eikä osaa käyttää edes pesukonetta, niin olisimme varmasti onnellisempia koko porukka.
- yh äity
miehellä mahdollisuus saada huoltajuus.
Ja kertomasi perusteella se kuuluukin sinulle.
Olet hoitanut kotia ja lapsianne.. ja vaimoasi se ei kai ole huvittanut.
Ja ei sitä kyllä heti toisen syliin riennä jos on mitenkään ollut perheeseensä ns. kiintynyt.
Anna sille eukollesi tapaamisoikeus vaikka joka toinen viikonloppu...niin jos sillä tulee lapset hoidettua.
Jos ei niin sitten harvemmat tapaamiset.
.. itse olen naisihminen mutta toivon todella että saat lastesi huoltajuuden.. rakastat heitä ilmeisesti todella. - Onneksi1
olkoon!
Johan valitsit aikanasi oivan äidin ja vaimon.
- Eronnut2006
Parisuhde perustuu tasa-arvoon, tuskin vaimosi enää sinusta hirveesti piittaa, vaan hänen katse on jo muualla, on vain ajan kysymys, ja hän löytää itseään vanhemman sinkkumiehen. Hyvä että olet nyt jo lasten kanssa, koska erittäin suurella todennäköisyydellä mahdollisen eron myötä lapset jäävät sinulle.
- Tuulta purjeisiin
Tähän on menty yhteiskunnassa.On täysin mullin mällin miehen ja naisen osa.Naiset ottaneet miehen paikan ja yrittävät alistaa Suomen miehet omaan osaansa.Tosi vaikea Sinun osasi.Mieti ja tee ratkaisusi parhaaksesi.Sympatiat puolellasi,vaikka olenkin nainen!!
- ex kokenut saman
Eihän tuo tietenkään ole oikein! Molemmilla on oltava yhtä suuri vastuu lapsesta ja kodista ja molemmilla on oltava mahdollisuus harrastuksiin ja omaan aikaan. -Ymmärrän Sinua, koska itse olen joskus kokenut saman, tosin naisnäkökulmasta. Ottakaa asia esille ja puhukaa se rakentavassa sävyssä selväksi. sitten aika näyttää miten toinen haluaa osallistua. Tsemppiä ja jaksamista Sinulle!
- yksi vaan
Ota nyt puheeksi,vaimosi kanssa työnjaosta.Mulla oli sama, tilanne tein kaikki kotityöt.Ruuan laitosta,pyykit,siivous,ym ym.Sillä edellytyksellä,että minulle tuli loppuunpalaminen.Vaimo teki aina käsitöitä,eikä muuta.Kun sitten sairastuin,sain lähtöpassit.Parhaampaan aikaan, meitä oli 7henk.Kolme meidän, ja entisestä kaksi liitosta.Kaiken muun lisäksi,sain vielä haukkumiset päälle.Sekä henkistä väkivaltaa,joten älä tee sitä virhettä, mitä minä tein.Perhe on toki tärkeä,mutta ei ole pelkästään sinun asiasi.Hoitaa kotityöt yksin.Tiedän sinun tunteesi,joten sano vaimolle. Mitä mieltä sinä ,olet nyky tilanteesta.Voimia sinulle,mutta tee asian eteen jotain.Että saat vaimon, ymmärtämään tilanteesi.
- narise!
Hyvä, että tilanne on joskus toisinpäin. Yleensä tuossa tilanteessa on nainen. Voit hyvin samaistua monen perheenäidin rooliin.
- Barrikaadeille!
..että naisten ensi reaktio on juuri tämä: ihan oikein teille miehet. Ikään kuin jokaista miestä pitää mätkiä näiden kollektiivisestä syyllisyydestä. Näin käy kun pikkusieluiset naiset omaksuvat tasa-arvokäsitteen ennemmin lyömäaseena kuin niinkään aidosti TASA-arvona.
Mutta kaverille neuvoksi: joko nostat kissan pöydälle ja viet roolimuutokset läpi - tai otat eron. Elämä on liian lyhyt kärsittäväksi kumppanin kanssa joka ei nauti arvostustai. Heitä sen hankeen, ja ota parempi eukko.
Toivon mukaan huoltajuudesta päättävä lautakunta ei sisällä edellisen narisija kaltaisia miestenvihaajia. - sdfgcs
Barrikaadeille! kirjoitti:
..että naisten ensi reaktio on juuri tämä: ihan oikein teille miehet. Ikään kuin jokaista miestä pitää mätkiä näiden kollektiivisestä syyllisyydestä. Näin käy kun pikkusieluiset naiset omaksuvat tasa-arvokäsitteen ennemmin lyömäaseena kuin niinkään aidosti TASA-arvona.
Mutta kaverille neuvoksi: joko nostat kissan pöydälle ja viet roolimuutokset läpi - tai otat eron. Elämä on liian lyhyt kärsittäväksi kumppanin kanssa joka ei nauti arvostustai. Heitä sen hankeen, ja ota parempi eukko.
Toivon mukaan huoltajuudesta päättävä lautakunta ei sisällä edellisen narisija kaltaisia miestenvihaajia.Missä kohtaa väitin vihaavani miehiä?? Jos päättelit sen jostain, niin älä myönnä, koska metsään meni.
- kirjoitusta
Mitä tuosta sinun kirjoituksesta oli kenellekkään iloa.Olet vahingoniloinen jos jollakin on huolia.Nautippas nyt täysinsiemauksin toisten vaikeuksista.Muista kun itseäsi vaikeudet kohtaa,älä narise!
- just mum
juuh. sellasta se on kotona olevan elämä. naisena lapsemme on sysätty täysin vastuulleni. omaa aikaa tällä äidillä on pyynnöistä huolimatta 2 kertaa viikossa suihkussa käyntiajat.öitä mies ei koskaan joutunut valvomaan vauvamme kanssa. Miehellä oli varpajaiset, on työ työmatkoineen ja ravintolassa ravaamisineen, koska muuten : "en pysty hoitamaan työtäni niinkuin minulta odotetaan"- ja kyseessä on sentään konttorityö... ruoka tulee olla valmiina kun mies tulee kotiin, pyykit pestynä, koti siistinä, ja aina valmiina kestitsemään miehen sukulaisia hymyssäsuin. mies on aina kovin väsynyt töiden jälkeen. olutta kuluu. enkä minä enää jaksa. mutta eihän minulla ole oikeutta valittaa (?!?), itsehän lapsen halusin (kuten myös mieheni!). voimaton olen kun keskusteluyritykset eivät ota tuulta siipiensä alle. parisuhdetta ei ole ollut olemassa enää aikoihin. noh, tässä on todettu minun eloni ja oloni raamit. sitten kun mitta on riittävän täysi, ymmärrän kai viimein lähteä. loppujen lopuksi kyseessä oma valintani puutteellisin ennakkotiedoin tosin...
- -Nainen83-
Niin yleensä se on toisinpäin, että miehet menee ja tulee miten haluaa.
- Faija ja Mies
Mutta ei ole enää.
Sinä voit elää ongelmissa, minä tein ratkaisun. Otin eron uratykistä ja hoisin juristeilla meille 50/50 huoltosuhteen.
Nyt itsellä on joka toinen viikko lapset ja olen kokonaisvaltaisesti läsnä silloin heidän elämässään ja exällä joka toinen viikko. Joku muu hoitaa kotipuudelin homman siellä tällähetkellä, mutta onneksi en enää minä.
Ja joka toinen viikko pelehditään uuden naisystävän kanssa nyt kokonaisvaltaisesti ;-). Ja tälle naisystävälle työ on pelkkä rytmin tuoja elämään, ei mikään itsetarkoitus.
Joten, ota ero kusipäättärestä samantien tai vikise ja jatka puudelin roolia. - VoihOih
Minulla on ihan sama tilanne. Vaimo töissä ja jatkaa kotona. Viikonloppuna lepää ja nukkuu pitkään jotta jaksaa maanantaina mennä töihin. Työt pitää kuulemma hoitaa. Kotona sitten stressaantuneena purkaa ihan käsittämättömilla syytöksillä minua ihan mistä tahansa asioista. Mielestäni tässä ei ole merkitystä sillä onko mies/nainen vaan yleensäkin siitä että mikä on oikein ja mikä väärin. Nyt ymmärrän nitä perheitä jossa molemmat vanhemmat ovat urakeskeisiä ja jotka saavat työstään sen täyttymyksen elämäänsä. Siellä lapsille annetaan kaikkea muuta kuin aikaa. Rakautta ehkäpä kylläkin mutta Rakkaus on aikaa lapsille ja perheelle. Tässä on tämä arjen ristiriitatilanne, toinen on urakeskeinen ja minä perhekeskeinen ihminen. Tätä on jatkunut viisi vuotta ja olen keskustellut (sitähän naiset haluavat, sarkasmia, jos ei huomannut). Eli ensin olivat käytössä nämä pehmeät menetelmät eli keskustelu ja yritys ymmärtää toista ja oppia tuntemaan. Sitten ajan mittaa mukaan on tullut katkeruus ja pettymys ja nykyään minä valitan kaikesta mistä olen itse saanut kuulla hänen stressipuskauksissaan. Lautanen pöydällä johtaa viikon mykkäkouluun. Arvatkaa vain kenelle olen alkanut piruilla kaikesta pienestä. Onkohan niin että naiset ovat olleet lehtien otsikoissa juuri näistä kotiäiti rooleistaan ja siitä että miehet eivät tee kotona mitään, mutta miesten kanssa on ihan sama juttu. Miehet ovat vain nielleet tämän saman ja sietäneet. Mieshän on vahva ja ymmärtää. Valittaminenhan olisi heikkouden merkki. Tuntuu että miehilläkin olisi paljon kerrottavaa kotioloistaan ja siitä miten ne asiat voivat kotona olla. Arvostakaa ihmiset sitä mitä teillä on koska työtä teillä ei välttämättä kohta ole. Minä haluan rinnalleni ihmisen joka nauraa yhdessä.
- Mene20+
mene Suomi24.fi treffeille... :-).
- urasuck
vaiha eukkoo ja ota vaik mut. mä voin olla kotis äippä ja sä voit luoda uraa ja mennä nii pal ko napas sietää :)
mua rasittaa toi työssä käynti nii pal.- mies se miekin
Voi että mitä itkua siitä jos joutuu tekemään jotain koti töitä. Se jos kasvanut niihin jo lapsesta, ei tuottaisi sinulle varmaan niin kovaa tuskaa. Minulla on varmaan ihan samanlaista, muija töissä ja koulussa, lapsia pitää ruokkia ja pyykätä ja siivota, kahta duunia pitää painaa jotta perhe saa tarvitsemansa. Mitä sitten. Täällä me eletään vaan kerran ja se ihan sama miten sen ajan kuluttaa. Jos baariin ei jaksa mennä kun väsyttää niin se on ihan oikein silloin. Mitä siellä muka olisi sellaista mitä tarvitset. Kaverit saa kylään kutsumallakin. Turha tänne on tulla narisemaan, itke sun vaimollesi kuinka kurjaa sun elämä on.
Sitten on se vaihto ehto. Ota ero niinkuin joku toinen puudeli ehdottikin. Silloin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Ei ole nalkutusta puoleen tai toiseen, on vaan riitaa lapsista ja niden elämästä.
Elämä on täyttä valintoja. - viuraaja
mies se miekin kirjoitti:
Voi että mitä itkua siitä jos joutuu tekemään jotain koti töitä. Se jos kasvanut niihin jo lapsesta, ei tuottaisi sinulle varmaan niin kovaa tuskaa. Minulla on varmaan ihan samanlaista, muija töissä ja koulussa, lapsia pitää ruokkia ja pyykätä ja siivota, kahta duunia pitää painaa jotta perhe saa tarvitsemansa. Mitä sitten. Täällä me eletään vaan kerran ja se ihan sama miten sen ajan kuluttaa. Jos baariin ei jaksa mennä kun väsyttää niin se on ihan oikein silloin. Mitä siellä muka olisi sellaista mitä tarvitset. Kaverit saa kylään kutsumallakin. Turha tänne on tulla narisemaan, itke sun vaimollesi kuinka kurjaa sun elämä on.
Sitten on se vaihto ehto. Ota ero niinkuin joku toinen puudeli ehdottikin. Silloin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Ei ole nalkutusta puoleen tai toiseen, on vaan riitaa lapsista ja niden elämästä.
Elämä on täyttä valintoja.vaikka ääni vaan muuttuu!
- nn
Tässäpä taas ajatellaan lasta paljon. Lapsi joutuu kärsimään siitä kun vanhemmat kilpailee että kumpi pääsee enemmän omille menoilleen. Taidatte olla semmoinen pariskunta että olette tehneet sen lapsen vain siksi että kun se kuuluu tehdä. Tottakai on joskus hyvä levähtää ja saada omaa aikaa, mutta silloin kun hankkii sen lapsen niin pitäisi panostaa siihen lapseen eikä omiin juttuihinsa.
- xeniaxen
Morjens.
Mulla on samanlainen mies, mutta ei valita. On ollut ikionnellinen kaikki nämä 25 vuotta kun saa olla himassa pentujen kanssa...
Varjopuolena vois sanoa, että hänestä ei ole keksimään mitään kivaa, eikä hän tee koskaan mitään hauskaa (varsinainen ilopilleri siis), mutta rakastaa kotia, perhettä ja meidän lapsia. Ja minä olen saanut olla kavereiden kanssa, opiskella töiden ohella ja mennä niin paljon kuin sielu sietää, hyvä järjestely ja molemmat tykkää, eikö totta? - Hämmästyttää
xeniaxen kirjoitti:
Morjens.
Mulla on samanlainen mies, mutta ei valita. On ollut ikionnellinen kaikki nämä 25 vuotta kun saa olla himassa pentujen kanssa...
Varjopuolena vois sanoa, että hänestä ei ole keksimään mitään kivaa, eikä hän tee koskaan mitään hauskaa (varsinainen ilopilleri siis), mutta rakastaa kotia, perhettä ja meidän lapsia. Ja minä olen saanut olla kavereiden kanssa, opiskella töiden ohella ja mennä niin paljon kuin sielu sietää, hyvä järjestely ja molemmat tykkää, eikö totta?Ja eläkettä karttunut?
- perheen tuhous
Olen asunut idioootti-naisen kanssa ja jopa tehnyt 2 lasta.
Se nainen meni sekasin uran ja opiskelujen kanssa.
Tuhosi perheen. Oli aina kiire. Se siis sairastui johonkin "menestykseen "
Nyt se on jo vanha katkera mummo,
pikku titteli, perhe tuhottu. jne..
Ja minä edelleen vapaa onnellinen poikamies....- ja uupuu
Hullu akka ei edes kuuntele, ei se usko,
Se tuhoaa perheen ja yh kanssasiskot ihailee sitä !
Perseestä tämä systeemi on, mutta ei sille mitään voi, hullut akat halua ajaa seinään, aina.
- taitaakin
olla tästä, ukko ei pääse baariin niin narisee kun "pitää"olla kotona :D ==Sitten silloin kun itsellä olisi mahdollisuus lähteä baariin/ulos niin sitä on yleensä niin saatanan väsynyt tästä arjenpyörittämisrumbasta, että on pakko jäädä nukkumaan kotiin=== tyypillinen mies....
- äly hoijaa!!!
Kai sinä senverran tajuat että jos perheen perustaa,siitä pitää pitää huolta ja viettää aikaa yhdessä. Naisilla on joskus kuin kilpailu kuinka saa alistettua miehen kotitöihin ja lapsen hoitoon.Eivät ajattele lapsen parasta.Lapsi kyllä muistaa sen aikuistuessaan kuka hänen kanssaan vietti aikaa.Se on henkisestikin raskasta,olla yksin jos puoliso on olemass,onhan se jaettu ilo kaksinkertainen ilo.
- fammu ja suru..
..on sinulla yksinäinen ja raskas elämäntaakka kannettavaksi annettu;(
Minun pojallani on tasan samanlainen kohtalo..
On ollut sydäntäsärkevää hänen uurastustaan seurata.
Tummat renkaat aina silmien alla on hänellä ja mieletön väsymys ainainen.
Naisensa tapoja ja tottumusta on ollut mahdoton muuttaa.
Voi surujensumma..
Jaksamista sinulle toivotan. Varmasti sinullekkin vielä ilon aika koittaa! - turha ruikuttaa
Eihän tuossa muuta ole kun sukupuoliroolit vain vaihtuneet, aika moni mies on yleensä tuollainen. Sanon saman kuin ruikuttaville vaimoillekin: sitä saa mitä tilaa.
- Nainen 44v
Ymmärrän täysin sinua. Ei todellakaan ole kiva, kun toinen on koko ajan menossa ja vetoaa siihen, että on työpalavereita ja kaiken maailman kissanristiäisiä ja sit sinä joudut tekemään kaikki oman työn päälle. Kylllä kannattaa ottaa muija puhutteluun, sehän vetää sinua jo nyt miten itse haluaa. Hänen täytyy oppia kunnioittamaan myös sinun työtä/harrastuksia ja antaa omaa aikaa myös sinulle. Älä alistu enää mokomaan pyöritykseen, joku raja se on oltava noissakin asioissa. Hommaa oma asunto joksinkin aikaa, ainakin siten saat myös omaa aikaa, tietenkin tinkimättä lapsesi kans vietetystä ajasta. Teet muijalle selväksi, ett vaikka joka toinen viikonloppu sinä hoidat lasta ja muutoin hän on äitinsä luona. Ainakin näin saat aikaa itsellesi ja koottua hermoja kasaan ennen kuin on liian myöhäistä. Ei ole reilua, että muijas pitää sua lapsenvahtina.
- Medina
Entisajan Suomessa ukko oli aina töissä ja siinä sivussa myös omissa harrastuksissaan. Isää kaivattiin kotona kovasti, kunnes hänen poissaoloonsa totuttiin ja hänestä tuli isäke, jonkinlainen perheen pakollinen lisäke, ulkopuolinen. Nyt tasa-arvon nimissä akoillakin on mahdollisuus tulla äitikkeiksi. Ja kuka tämän poissaolevan perheenlisäkkeen mahdollistaa, nyt kun yhteiskunta ei sitä enää säätele? - Puoliso. Niin, niin, sinä juuri. Sinä kiltti, rakastava puoliso ja vanhempi, joka kirjoitat tälle palstalle. Sinä olet tunnollinen ja kunnollinen, rakastat lapsiasi ja lapsesi rakastavat sinua. Mutta rakasta myös itseäsi sen verran, että kerrot kumppanillesi mikä sinulle sopii ja mikä ei. Sopikaa yhteiset pelisäännöt, miten eletään perheessä yhdessä ja erikseen. Katso peiliin ja huomaa, mitä sinä voisit tehdä toisin. Vaimosi rientää kotoa töihin, eikä päinvastoin, niinkuin joskus ennen. Mitä ihmettä voisit tehdä toisin, olla toisin, ajatella toisin, tuntea toisin? Ole halukas muuttamaan itseäsi, sillä se toinen ei käskystä muutu. Hukkaat vain aikaasi keskittymällä toisen virheisiin. Ihastu itseesi ja ala nauttia omasta elämästäsi! Vaimokin alkaa taas rientää töistä kotiin, ja paljon muuta kivaa...
- kohtalotoveri39
vaan on tällasta. Naiset vie ja me vikistään... Maailmalla leviää ihan uus elämäntapa FLR! Tutustuppa vaikka sivustoon "She makes the rules".
Hetken aikaa voidaan käydä viivytystaistelua,mutta kyllä se vaan on niin että naiset tätä maailmaa pyörittää ja määrää...yhä enemmän... - mummojo
Tunnen aivan vastaavan tapauksen! Ettet vaan olisi juuri sama tapaus...
Vaimollasi on työ, jossa hän ilmeisesti joutuu edetäkseen, tai työnsä pitääkseen joustamaan työajoissa.
Työn vastapainoksi hänellä on harrastus.
Sinullakin on työsi ja harrastuksesi, mutta sinä taasen pystyt viemään lapsen hoitoon ja hakemaan hänet.
Tämä vastaava tapaus, jota läheltä seurattuani on sellainen, jossa isä mieluusti jäi isyysvapaalle, ja äiti palasi aiemmin työhön, koska ansaitsee enemmän. Lapsi on leimautunut kovasti isäänsä ja äiti kärsii kovia omantunnon tuskia, kun ei ehdi omasta mielestään tarpeeksi olemaan lapsen kanssa.
Isä on kyllästynyt omaan rooliinsa ja haikailee harrastuksensa pariin. Äiti yrittää puristaa viimeisetkin mehut itsestään hoitamalla kodin "kirjanpidon".
Lapsi vaistoaa kodin kireän tunnelman, kun molemmat vanhemmat ovat turhautuneita ajan riittämättömyyteen. Lapsi oireilee kiukuttelemalla, joka ennestään lisää vanhempien jaksamattomuutta.
Isä purkaa pahaa oloaan valittelemalla ystäville, sukulaisille ja työkavereille. Isä arvostelee vaimoaan omille sukulaisilleen ja asiat vääristyvät.
Voi hyvänen aika! Teillä on lapsi, ihana pieni ihminen. Teillä on rakkaus...kyllä se sieltä löytyy.
ARVOSTAKAA sitä mitä teillä nyt on. Koittakaa jaksaa. Lapsi ei ikuisesti ole lapsi! Koittakaa olla riitelemättä lapsen läsnäollessä. YMMÄRTÄKÄÄ toisianne.
Tälle yhteiskunnalle voitte yhdessä olla vihaisia. Yhteiskunta ja nykyinen maailmanmeno tekee ihmisistä tyytymättömiä, eikä mikään tunnu enää riittävän! - Mamitsu21
Mielestäni tasa arvo kuitenkin parisuhteessa missä on lapsia ja yhteinen aika on todella tärkeää koska ei se muuten enää ole edes parisuhde vaan kumpikin elää omaa elämää lapsielämän sivussa.Meillä kumpikin menee yhtä paljon ja se sopii hyvin.
- taaplaatyylillä
monesti se on niinpäin,että nainen hoitaa huushollia ja lapsia sen 24/7.
Joten kun meneekin sitten niin päin miehenkin pitäisi osallistua käy juuri noin,että murina alkaa.
Ehkä olet sitten ainut mies joka voi/osaa asettua naisen "kenkiin".
Kotityöt on rankkoja.
Onhan sinulla onneksi työ,ettei tarvitse olla 24/7 kotivahtina.
Nimittäin kotona olo on todellinen henkinen rääkki ja työmaa jolle ei ole mitään loppua.
Mikä helvetti se muuten on,että nykyään pitää olla koko ajan menossa....eikö voisi olla että kaikki olisi kotona vaikka 3 iltaa viikossa ja yhdessä!? - olisin jättäyt jo na
niin on meillä tuttava jossa nainen päivät kotona!
Mies käy vaativassa työssä ja silti vie lapsen hoitoon ja harrastuksiin,imuroi,tiskaa,siivoaa.
Eli miehellä ei paljon omaa elämää ole.
Huuto on hirveä jos mies ei hyppää naisen mielenmukaan. - waheli
mies! Vaimo oli yrittäjänä 20 v. Ja paikallisessa urheiluseurassa mukana vahvasti. Nyt eläkkeelle jäänyt molemmatkin sairauden takia,mutta ei minun pulmani parempaan päin ole mennyt nyt marinaa on joka asiasta,se alkaa aamulla sängyn petaamisesta ym. maailman asiat, en tiä kuinka nämä asiat hoitui hänen poissa ollessaan töissä kävin minäkin,ja illalla hoidin lapsenkin hänen poissa ollessaan,kait sekin on pilalle mennyt minun takiani, olen katsonut siihen kuuluisaan peiliinkin mutta en näe ratkaisua?? Meillä ei ees viinan kanssa lotrata,pitäisköhän irrotella oikein kunnolla?!
- 4 kertaa äiti
moikka kaikille! vastauksista huomaa,että suurin osa on elämäänsä kyllästyneitä kotiäitejä jotka ei "voi" tai "saa" tehdä mitään kun on niin lapsissa kiinni 24/7...itse olen 31-vuotias ja minulla on työssä käyvä mies ja neljä ala-ikäistä lasta..on kaksi koiraa,kissa ja hevosiakin vielä,mutta kyllä minä siltikin saan myös omaa aikaa kuten miehenikin ja välillä jopa saadaan kahdenkeskistä aikaakin,siitä kiitos lasten kummeille.isovanhempiakaan ei enää ole ja tukiverkosto on todella pieni.Minä olen sitä mieltä että joka suhteessa pitää olla tasapuolisuus niin äitiä kuin isääkin kohtaan.Mikä/kuka antaa oikeuden siihen että vain toinen saa tehdä ja mennä? kyllä se asia on niin että yhdessä ne lapset tehdään ja kasvatetaan.Kyllä sillä kotona olevallakin on kädet täynnä työtä jos perheessä on lapsi/lapsia..kyllä mun mieheni tietää että mullakin on kädet täynnä töitä vaikka en olekaan "oikeassa" työelämässä tällä hetkellä.Asia pitää ottaa reilusti puheeksi ja sanot vaimollesi että myös sinulla on oikeus harrastuksiin ja työhön.Hän ei ilmeisesti myöskään ymmärrä mistä jää paitsi..sitä aikaa jonka sinä näät,niin jää häneltä täysin kokematta ja sitä ei saa takaisin ikinä.Lapsesi myöskin oppii ehkä arvostamaan enemmän sinua kuin äitiä joka koko ajan "lentää"paikasta toiseen kuten asian ilmaisit.Sellaisille ihmisílle myöskin on kysymys,että miksi tekee lapsia jos ei jaksa hoitaa ja huolehtia?ymmärrän toki itsekkin että välillä voimat loppuu ja haluaisi nukkua,mutta erittäin paljon on äitejä jotka valittaa koko ajan ja joka asiasta..mielestäni sinä olet mieheksi kyllä aika paljonkin jo hoitanut lastanne joten kyllä se olisi korkea aika äidinkin hoitaa velvollisuutensa.Kuten sanottu,tämä on vain yksi mielipide.
- M
Nythän täältä ei tunnu löytyvän muutakuin sellaisia vastauksia että ( älä valita itse valitsit )Mitä uskomatonta???
Nythän olet päästänyt akan niskanpäälle.
Nyt vihellät pelin poikki, lepsuilu loppui nyt...selvät vuorot kenen vuoro hakea lapset?? kenen vapaailta??
Kenen vapaa viikonloppu??? EI MITÄÄN peruutussoittoja ett vaan tän kerran EI !!!
Mikä sä olet sille akalles kotiapu VAI???
Sehän vie sua kun tiskirättiä.Kummallakin on oikeus vapaa-aikaan ja myös harrastuksiin, omaan aikaan.
Ja kaikille nurisijoille en ole mies vaan nainen ja omat lapset jo kasvattanut. - Oi voi
No niin... olen yh-äiti jolla useampi lapsi.
Tavallaanhan olet samassa asemassa kuin kotiäidit yleensä,mutta käyt kuitenkin töissä. Tai sikäli minkä nyt pystyt käymään..
Aika paljon vaimollasi tuntuu menoja olevan..sanoisin että liikaa.
Itse en kyllä haluis kuin korkeintaan parina iltana viikossa mennä ns.omia menojani..ja nykyisin en niitäkään ja viikonloput pyhittäisin kyllä lapsilleni täysin jos oisin noin menevää sorttia kui vaimosi on.
Ainahan parisuhteessa tarvii omaakin aikaa..siis molemmat.
Oletko kysynyt vaimoltasi kumpi sille on tärkeämpää... perhe vai oma ura?
Onkohan hän tajunnut että työtä voi aina vaihtaa ja uuden saada mutta jos menettää esim.lapsensa niin sitä ei korvaa mikään.
Vaikka oon nainen niin siltikin kehoitan sinua nyt ottamaan asian esille ja todellakin rajoittamaan naisesi menoja vain niihin jotka oikeesti on tärkeitä... ja keskittymään myös lapseensa ja tottakai sinuun.
Lapset kasvaa niin nopeasti että yhtä äkkiä vaan tajuaa että hups..lapsihan on jo aikuisuuden kynnyksellä.
Ja miksi ihmeessä sulle kotityötkin kuuluu???
Jaa...en kai sit tajua näitä uranaisia kun itselle koti ja perhe on tärkeämpiä kuin mikään muu ja sen vuoksi lopetinkin hoitoalalla kolmevuorotyöt...perheeni vuoksi että heille olisi voimia ja aikaa enemmän.
Tsemppiä kesääsi ja koeta jaksella.- näin minä tein.
...asiallisesta vastauksestasi.
Minä tunnen aloittajan ongelman, se on minullekin arkipäivää. En haluaisi tästä miehet-naiset vastakkainasettelua. Molemmat käyvät töissä ja molemmat vastaavat yhdessä arjen pyörittämisestä. Niin se on ja niin sen on oltava.
Minulle ei ole ollut ongelma hoitaa lapsia, mutta sen jälkeen en ole halukas kuuntelemaan puolison valitusta, kun hänen työnsä on niin raskasta ja peppu putoaa sohvaan, mistä se ei nouse ennen aamua. Minun työni on ollut raskasta ja kotikin on tullut hoidettua, toivottavasti arvosanalla 8 vähintään. Parasta on hyvät välit lapsiin, olenpahan kokenut jotakin aivan mahtavaa. Huonointa on täysin karilla oleva avioliitto, jota ei enää korjata, koska puoliso ei näissä asioissa halua katsoa peiliin.
Kaljasta viis, mutta omiin harrastuksiin olen vuoden sisällä alkanut ottaa väkisin aikaa, valituksista huolimatta. Tulkoon sitten vaikka ero.
PS Minä en kanna vastuuta muiden miesten tekemisistä, omistani kyllä. Enkä ole syyllinen, jos jonkun ukko on kaljaan menevä tai uraohjus. Silti uskon ansaitsevani tässä asiassa vähän oikeuttakin... samoin kuin ne monet aviovaimot, jotka tätä samaa arkea pyörittävät.
- ukkokin
on töissä n.7-16.30 minä työskentelen kotona maatila. ukko tulee töistä kotia menee tietokoneelle, kysyy onko ruokaa, jos heti ei ole (ruoka n.17.00 -) niin syö sitten mikromakkaraa ja ruoka-aikaan ei jaksa,
kun äsken söi.
sitten menee sängylle päivänlehdet lukemaan katsoo tv ja tietokone ja sit onki jo yö. meikäläinen siivoaa4 teinin(10-18v) jälkiä, aamusta penskojen jälet on kuin juosten kustu kun ne kouluun lähtee,hoitaa karjan, kuletaa niitä harrastuksissa,autokoulussa yms, kusettaa koiria, tehä ruokaa ja pestä pyykkiä, valvoo yöllä poikimisia, yrittää pitää pihaa jonkilaisessa kunnossa, hommata sorat ja hiekat pihanlaittoon. ja vittu ukko valittaa jos ruoka ei ole pöydässä ja kommentoi jos olen tietokoneella tai käyn illalla lenkillä....hellan ja nyrkin välissä kun olet niin kaikki sujuu hyvin.niin ja kaikki penskat ei ole omia joten vielä tämä uusioperheen arki, sinä et ole minun äiti et määrää minua periaatteella. kysympä, onko minun sitten kuletettava, pestävä pyykit ja ruokittava heidät. mies taannoin sanoi että älä puutu hänen ja lasten (hänen) asioihin.....- Uusioperheille ei
Oliko pakkoavioliitto, vai miksi piti jo perheellinen ukko ottaa? Uusioperheistä ei mitään hyvää seuraa.
- mk
Ruokaa ja jättäkää mikro ruuat ostamatta niin hyvää tulee ja laita se ukkosi tekemään kotitöitä ja jätät teinien jäljet korjaamatta ja lapset korjaa kun ovat yli kymmennen vuotiaita omat jälkensä ja niin edelleen.
Hyvä tapa herätellä muita että jätä viikoksi kaikki kotityöt tekemättä ja teet vain maatalon työt niin muutkin perheessä voi herätä ja perhettä pyöriteetään yhdessa eikä yksin. Ota tiukka ote että kaikki tekee niin pääset helpomalla ja laitat muutkin perheenjäsenet tekämään vaikka ruokaa niin pääset helpommalla. Perikertaa huudat kunnolla ukollesi että nyt teet ja että et ole hänen äitisi ja jos et tee niin etippä omakämppä niin voi herätä jos herää. Ruoki vain omat lapsesi ja laita miehesi huolehtimaan omat lapsensa niin huomaa että hommaa riittää.
- Ard
Suosittelisin aloittajalle jotain tämmöisiä toimenpiteitä http://tunnustusten.luola.net/index.php?id=27280
- NAINENXX
ootko katsonut suomal. ohjelmaa ou nou....siinä sulle vastaus...hupiohjelma..joka kohdistuu tosin pääasiassa arkipäivään suhde-elämässä...totuus..mikä se on..???
- piilota ensin rahat
Aikuisten oikeasti nyt on aika puhaltaa peli poikki, ja keskustella - ei vain lasten viennistä hoitoon vaan EROSTA. Onko suhteellanne mitään toivoa edes jatkua? Jos nainen on narsistinen hedonisti kuten exäni oli, niin ero on käytännössä ainoa järjellinen vaihtoehto kannaltasi. Muuten palat loppuun. Toivottavasti pystyt olemaan taloudellisesti riippumaton itsenäänkin - muutoin olet ajautunut ruokapalkalliseksi piiaksi.
- -.-
Toihan on ihan kuin meidän perheestä. Tosin se on vain mies joka menee.
- josvaikka
Näinkin voi käydä ! Emäntä vaihtoon, mutt neuvvotteleppa kerta hyvän hetken tullen oisko vaihtoehtoja muutoksii. Jos, nii " mustaa valakoselle " kaiken varuks, jos vaikka ! JAKSUA ! t. yyks
- KingKong2010
Exä toimii samalla tavalla, lapsi oli käytännössä mun vastuulla jo naimisissa olo aikana ja eron jälkeen olemme lapsen kanssa olleet kahden suurimman osan ajasta. Lapsen äidille on oma ura, poikaystävät yms. oman itsensä toteuttaminen nro 1.
Mitä tulee tämän viestiketjun lässytyksiin ota lapsi mukaan harrastuksiin yms. Jees välillä toimii mutta jos haluat urheilla säännöllisesti 3-4 krt/vko ei lapsi voi ja halua kulkea aina mukana. Sitäpaitsi rankka duuni, ja kotona lapsen hoito niin kyllä sä kaipaat edes harrastuksien aikana omaa rauhaa!- Surettaa ne pienet
Nyky-ihmisen elämässä on nämä ruuhkavuodet. Koettakaa silti ajatella pidemmälle; vuodet menee hurahtaen.
Poikani vaimo jätti hänet yksin kahden pienen lapsen kanssa ja kertakaikkiaan hävittäytyi. Isä pisti kaikkensa peliin, hoiti lapsensa ja työnsä.
Tapahtuneesta on nyt n.15 vuotta. Lapset ovat nuoria aikuisia, opiskelevat yliopistossa ja ovat tasapainoisia ja onnellisia. Ja isä on maailman tärkein ja läheinen. Äitikin kuikuilee nykyisin lapsiin päin, mutta ikävä kyllä se on myöhäistä. Suhdetta ei enää synny, paitsi jollain mitä kuuluu-tasolla.
Isä on saanut iloa ja onnea "uhrautumisestaan".
- yksin kasvattanut la
Tervetuloa tasa-arvo sinnekin ,osat on vain vaihtuneet .Nyt naiset tekee sitä mitä miehet on tehnyt iänkaiken,että sillai.
- xgjhdgjd
Kti äideillä ja isillä tuntuu olevan samanlainen ongelma. lapsen/talouden hoito pitäisi hoitaa yhdessä. mitä lapsikin ajattelee asiasta kun äiti tai isä ei koskaan ole paikalla...? tasa-arvoa parisuhteeseen.
- sille ämmälle
enää munaa
- Nimim.otsikossa
Sama tunne täällä. Ette te miehet kohtele meitä naisia tässä asiassa yhtään sen paremmin, niin että millä perusteella vaaditte meiltä toisenlaista käytöstä jos ette sitä itsekään pysty toteuttamaan?
Ja heti jos ei asiat mee niinku herra haluaa niin jo alkaa kitinä ja kätinä ja jalan polkeminen.
Meillä äijä menee ku poikamies vaikka on perhettä, mutta siltikin se jaksaa joka saatanan asiasta nalkuttaa. Niin että vituttaa täällä muitaki.- äitiXX
aloittajalle: semmosta on kotiäidin elämä:) koitapa olla nalkuttamatta!
- En haluais
Kesän kunniaksi parin vaihtotalkoot käyntiin. Niin paljon tuntuu olevan samasta asiasta kärsiviä miehiä ja naisia. Ehkä näillä ihmisillä asia synkkaisi keskenään, kun molemmat ymmärtäisivät antaa toisilleen tilaa ja vapaa-aikaa.
- Lapsen parasta ajate
Tutustuitko vaimoosi hyvin ennen naimisiinmenoa. Tällaiset asiat usein selviävät jo seurusteluaikana. Koettakaa nyt hyvät ihmiset keskustella asiasta riitelemättä ettei taas yksi turha avioero lisää tähän maahan.
- Minä vaan
... että tunnusmerkistöt on sellaiset, että sillä on toinen mies - valitettavasti, vai onko valitettavaa?
Yhden tutun rouvakin kävi pari vuotta "kuntosalilla" koskaan siellä edes käyneenä.
Osti, tai oma mies maksoi kuukausikortin, mutta jumppapaikka oli tuttavaperheen miehen luona.
Arvaa ovatko pariskunta vielä yhdessä ? - ar'g
Sori vaan, mutta huvituksista luovutaan, kun lapsi tulee maailmaan. Nyt on vaan joku ihme minäitte -trendi vanhemmuudessa. Sellaisesta vanhemmuudesta tulee niitä bussipysäkinpotkijoita. Minäitte tarkoittaa sitä, että ollaan väenväkisin kotona ja marttyyriasenteella. Ihan kuin lapsi ei sitä tajuaisi, vauvakin.
"Akkasi" ei ilmeisesti ole sitä oppinut.
Rupea ilmoittamaan "akallesi", että menet ensi viikon [pistä tähän päivä] sinne ja sinne. Merkkaa päivä vaikka seinäkalenteriin. Jos rupeaa ruikuttamaan, niin iske faktoja pöytään, että hän on tämän verran ja itse olet tämän verran missäkin.
Jos muuten käyt töissä, niin et ole koti-isä. Ja jos akattelet naistasi muille vaikka hänen kuulemattaan, niin aika sika on. Toivottavasti "akkasi" nostaa kytkintä ja jättää mukulan sinulle. Sitten et ainakana pääse mihinkään. - päreet
Miulla oli samanlainen tilanne joitain vuosia sitten. Akka hoiti kylänasiat ja ym..... asiat. niihä se miulle uskotteli, mut sillähä oli toinen kierrossa. Siinä kävi käry ja sen myötä avioero. Mie oon sen verran vanhoihin varsiin rakennettu, en hyväksy omaa vaimoani yleiseksi sylkykupiksi ! Toivon tsemppiä ja keskusteluja. Epäile selityksiä, sillä verkonpunonta on alkanut teiänkin yhteiselon osalta.
- A.M.
Lapsi kasvaa ja sinä olet se, joka elät arkea lapsen kanssa. Koeta kääntää se nautinnoksi. Jäljestäpäin huomaat, miten tärkeä isä olit ja miten tärkeä lapsi oli sinulle. Lapsen kasvamisen myötä on yhä helpompi olla hänen kanssaan. Mieti tarkkaan toisen lapsen hankkimista...
Itselläni on mies, joka hoiti lapsia (5 lasta) silloin, kun menin töihin muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. Kun hän hoiti päivät, niin minä sitten huolehdin illat ja yöt. Välillä hoitomummo kävi kotona, jotta pääsimme yhdessä tanssimaan. Nyt meille on tulossa 6. lapsenlapsi. Nautimme nyt isovanhemmuudesta, mutta emme sido itseämme lapsenlapsiin.
Tärkeä olisi teidänkin päästä yhdessä menemään. Hommatkaa välillä joku, joka huolehtii lapsesta ja nauttikaa toisistanne, niin silloin jaksaa paremmin lapsenkin kanssa. Koeta myös tasaisemmin jakaa hoitovastuu lapsesta, vaikkapa vuoroviikoin tarhaan vienti/haku. Toki vaimosi joutuu asian järjestämään. Aika rientää ja huomaat nauttivasi perhe-elämästä toisella tavalla. - 2 viikarin kotiäiti
Ehkä kannattais istua alas ja rauhallisesti keskukstella asiasta. Toisaalat tekis mieli sanoa, että tervetuloa naisten maailmaan... Tuollastahan se monella äidillä tämä elämä on. Joka tapauksessa, naisella voi helposti tulla sellanen menovaihde tuon vauva-ajan jälkeen, kun tajuaa ettei se elämä loppunutkaan vauvan tuloon! Jos teidän suhde on kunnossa puhumalla tästäkin selviää. Sunhan ei tarvitte kestää tuollasta tilannetta millään verukkeella, jotta koko perhe voi hyvin, kummatkin vanhemmista tarvitsee niin omaa aikaa kuin myös kahdenkeskistä aikaa. Kun vanhemmat voi hyvin, lapset voi hyvin! Jaksamista, tuo vaihe luultavasti menee ohi ja vaimokin rauhoittuu... Muistakaa arvostaa toinen toistanne ja molempien työtä ja panostusta perheen eteen! Kaunista kesää toivottaa kahden viikarin kotiäiti
- Black Rain
Onko naimisiin meno ja lasten hankkiminen muka pakollista? Jos ei naisella ole aikaa lapsille ja puolisolle työn tai menojen takia, silloin EI hommata niitä lapsia! En ymmärrä ihmisiä, jotka väellä vängällä perustavat perheen, koska niin kuuluu tehdä ja sitten kuitenkin työ ja muut menot on ykkössijalla...
- Shadowdancer ei kirj
Sitä olen myöskin ihmetellyt että miksi sitä valitetaan? Itse olette perheenne valinneet. Ei olisi ollut mikään pakko mennä naimisiin ja hankkia niitä kersoja, jos arki on niin hankalaa.
Ollaan avomieheni kanssa yli 30 ja emme aio koskaan hankkia perhettä. Sopii molemmille täydellisesti, vapaa-aikaa on niin paljon kuin haluaa, saa harrastaa mitä ja lähes milloin vain, rahat jäävät omaan käyttöön. Ehtii myös hankkimaan hyvän koulutuksen tai opiskella vaikka koko ajan jotain.
Ihanaa kun tulee hiljaiseen kotiin päivän jälkeen ja saa tehdä niinkuin jaksaa ja haluaa. Vaan nauttia elämästä. En voisi koskaan kuvitellakaan olevani perheenäiti... Meidän eläimet riittää meille. Ihana vapaus:P
- VastaanMurisevaÄmmä
Ja itse kerrot haluavasi olla naisesi housuissa tekemässä mitä haluat. Että tehtäisiin se vanhan kaavan mukaan, nainen saa tehdä kaikki kotityöt, hoitaa lasta, ja käydä vielä töissäkin! Paskat siitä muksusta joka siellä sängyssä makaa koko päivän kun itse kittaat kaljaa samalla kun pyykkiä peset.
Itsekin vartuin tällaisessa kodissa, ja joskus vain yksinkertaisesti äidillä EI OLLUT AIKAA tehdä enään entisten askareiden ohessa jotakin, ja isän "piti" auttaa. Siellä hän teki töitä, joka oli oikeastaan sitä että hän autolla ajeli ympäriinsä, korjasi pelikoneita baareissa, jutusteli siinä ja joi kahvia, lounastauon piti jossakin pizzeriassa mutustaen ilmaista ateriaansa.. Lopuksi meni kavereidensa kanssa baariin juomaankin. Sitä mitä hän tekee vielä NYKYÄÄNKIN. Mutta koska hän ei osallistunut silloin, hän ei ns. "kasvanut mukanamme" ja valitettavasti kaikki neljä lasta ovat kasvaneet hänestä eroon. Hän ei vieläkään osallistu meidän asioihimme, ei auta, ei tue. Ei ole ikinä tehnyt eikä osaa.
Murise vaan, mutta anna minun toivottaa sinut tervetulleeksi useimpien naisten maailmaan. Kivaa eikö? NO EI VITUSSA.
Mutta jos hyviä puolia haluat hakea; lapsi kasvaa erossa äidistään joka tarkoittaa sitä ettei heille kasva oikeanlaista suhdetta, mikäli tosiaan tilanne on niin paha mitä annoit olettaa ettei äiti ollenkaan ole lapsensa kanssa. Näin ollen saat lapsen itsellesi kun kerran sellaista halusit (kai TE MOLEMMAT HALUSITTE LASTA) ja TADAA; olet samassa helvetissä missä yksinhuoltaja-äidit joiden isät ovat sitten jättäneet eukkonsa kun ovat nuorempaa halunneet.
Todellisuudessa juttuhan menee nyt näin. Jotta tällä avioliitolla olisi tulevaisuutta ollut, olisikohan tästä pitänyt keskustella tai olisiko asiaa pitänyt miettiä ENNEN kuin hankki lapsia?! Olet vain vastuuntunnoton, niinkuin muijasikin. Soditte kumpi saa baareissa heilua, samalla kun lapsi potee nyt yksinäisyyttä ja myöhemmin kun kykenee siihen, hän kertoo muille kuinka äiti ei ikinä ollut paikalla, ja vanhemmat senkun tappelit siitä kumpi saa baareissa juosta. Kivulias fakta, mutta lopettakaa nyt herranjumala se taistelu ja TEHKÄÄ KERRANKIN JOTAKIN JOSTA LAPSI HYÖTYY tai joka edesauttaa hänen kasvamistaan! Ja sano naisellesikin että TE tämän lapsen hankitte ja TE olette siitä nyt vastuussa, SINÄ sen kalusi naiseesi tungit ja HÄN sitä kantoi 9kk ja lopulta luitamusertavan kivuliaasti synnytti sen vuoksenne! Eikä KETÄÄN muu ole sitä hoitamassa kuin hänen vanhempansa!
Mitä vittua edes jossakin Suomi24:ssä teet?! Jos sinulla on niin vitunmoinen kiire, ota aikalisää minkä käyttäisit turhalla keskustelupalstalla ja keskustele naisesi kanssa! Kuuntele myös sitä, minkä takia hän on etääntynyt sinusta, uskon että hänellä on ihan todellisia ongelmia jotka sivuuttavat äidinvaiston, esim. masennus tai yksinäisyys. Ota siitä selvää ja miettikää mitä te MOLEMMAT voitte tehdä ongelmien (ei siis pelkästään naisesi huolien) ratkomiseksi.- Tuski
Kuulostaa siltä, että jonkun muunkin pitäisi purkaa tuntojaan muuallakin kuin täällä...
- tasapuolista
Kyllä molempien pitää hoitaa talous, niin lapset kuin kotikin. Iltajuoksut ja harrastukset pitäisi pystyä sopimaan.
- mummo jo
Kyllä kummankin puolison tulee hoitaa vuorotellen lasta tai lapsia . Yhdessä ne on tehty ja yhdessä ne hoidetaan. Muuten avioliitto tai avoliitto ei onnistu. Aloittaja keskustele vaimosi kanssa asiasta. Sano kuten asiat on. Sinullekkin kuuluu omaa aikaa että saat rentoutua ja harrastaa jotakin. Älä anna liikaa vapautta vaimollesi. Vaadi enempi häneltä kotitöitä .
- Minäkin.
Enpä ossaa neuvoja antaa, ainoastaan oma kohtaisen kokemuksen kerron. Meillä on 3 lasta ja aikoinaan kun he olivat tarpeeksi pieniä, halusin jäädä hoitovapaalle. Ja eipä tuo vaimokaan asiasta pahemmin hanttiin laittanut. Halusin olla kotona lasten kanssa ja samalla opin ymmärtämään vaimoani, kun hän oli kotona äitiys lomalla. Ei ole se arjen pyörittäminen helppoa. Aamuisin vanhin poika kouluun, keskimmäinen kerhoon ja nuorimman kanssa sitten touhuta päivät kotona. Hakea lapset kerhosta ja välillä koulusta. Tähän tietysti kaikki aamu toimet.
Joskus leivoimme poikien kanssa pullaa ja siitä teimme hauskan tapahtuman. Jauhoista sotamaalaukset ja vaivaamaan taikinaa. Ruokaakin tein, jotta vaimoni voisi syödä kotiin tullessaan. Seksuaalisesti tuo oli aika upeaa aikaa, mutta monesti jouduin kieltäytymäänkin. EN JAKSANUT. Joten tuon jälkeen aina kun en ole jotain tehnyt kotona, tulee huono omatunto jos vaimo joutuu sen tekemään. Ja liian usein joutuukin, myönnän.
Eikä ole sen jälkeen ihan kauheasti tulllut mieleen purnata jos ei heti saa kun haluaa, vaikka välillä v.......kin.
Eli jos jotain ohjetta voisin antaa, niin helpommaksi arjen pyörittämisen tekee se, että yritä tehdä lapsille kaikesta pienen pieni seikkailu. Lapset ovat silloin paremmin mukana ja helpompia käsitellä.
TOki aikaisempiin vastaajiin viitaten, yritä keskustella vaimosi kanssa asiasta.- Tuski
Huippua!
Työssäkäyvä mies vonkaa ja koti-isä sais niin paljon ku jaksaa öh...painaa. ;)
Onkohan sekin evoluution sanelemaa, että naiset käy kuumana kun kaupungilla näkee iskän yksistään lasten kans...
- Puolisosta kauniisti
Jospa alkaisit puhutella vaimoasi kauniimmin. Eukko on ilmeisen nuresta naisesta aika nimittelevä ilmaus. Jos minun mieheni käyttäisi minusta nimitystä eukko tai akka tai emäntä (muuna kuin ammattinimikkeenä) niin pitäisin häntä junttina.
- Tuski
Joo, se eukottelu siihen varmaan on syynä ettei omaa lastaan hoida?! On tainnut joku muu saada nimittelyä osakseen?
- kannattaa harkita*
ja sitten ihmetellään miksi jotkut eivät halua lapsia, saati mennä naimisiin..
tarvitseeko vastausta kauan hakea?
kuka oikeasti haluaa ryhtyä elämään perhehelvetissä vapaaehtoisesti, luettuaan näitä yh-äitien/yh-isien ja perheellisten tarinoita;
- läheisyyden puutteesta
- etääntymisestä
- lapsiperheen rasittavuudesta
- kinastelusta kuka saa tehdä mitäkin ja milloin saa tehdä
- rahanpuutteesta ja noidankehästä työ- ja perhe-elämässä
- seksin puutteesta
- pettämisistä
tarvitseeko enää sanoa mitään.
yleensä se muutes menee niin että nainen on se yh, kun mies "ei ollut valmis isäksi" sittenkään, tai mies ei vaan halunnutkaan lasta kun löysi kiinnostavamman muijan..
eli anteeksi nyt vaan kun en tunne sympatiaa hirveästi, muita kuin lastanne/lapsianne kohtaan.
sitä järkeäkin saa käyttää kun alkaa suunnittelemaan perheenperustamista, eikä aina mennä sillä "tunteella ja sydämellä".
nyt sitten molemmat olette suoraan sanoen "vittuuntuneita" kun ei se perhe-elämä vastaakaan ruusunpunaisia kuvitelmianne..
SITÄ SAA MITÄ TILAA ON TURHA OLLA PETTYNYT.- samaa mieltä
Mitäs vittua hankitte lapsia jos kukaan ei niiden kanssa halua olla. Ei ne edelleenkään ole kivoja söpöjä nukkeja. Hankkikaa vittu baby born jos vauvat on niin ihqja. Se pysyy hiljaa vaunuissa koristeena.
- kiitos9
Joo, no toinenkin täällä on samaa mieltä. On todella ristiriitaista lukea siitä miten ihmiset haluaa jälkeläisiä ja sitten siitä, että niitä ei kumpikaan tahdo hoitaa! Toisaalta aika kiva, omat ongelmat tuntuu niin ihanan pieniltä ja saa olla tosi onnellinen että elämä on mukavalla maillilla eikä tarvitse syytellä ketään tai riidellä.
Mutta ehkä jotkut tarvii kiistoja, eivätkä ole ensinkään valmiit rauhaan oman itsen, tai toisen kanssa.
- Kokemusta löytyy
Kukaan ei tainnut kommentoida sitä, mikä tässä tapauskessa on melko varmaa. Vaimollasi on toinen mies. On kyseessä kumpi puolisko tahansa, jos kotona ei enää viihdytä vaan "harrastetaan", se harrastus on sylipainia jonkun toisen kanssa..
- ääh ja puuh
Olin itsekkin ajatellut aloittaa vastaavan aiheen..
meillä vaimo töiden jälkeen istahtaa tietokoneelle ja siinä istuukin loppu illan. ei silleen että se itsessään häiritsee mutta kun tiskit eivät mene edes koneeseen tai edes sen lähettyville ja likaiset vaatteet eivät löydy pyykkikorista tai mihikään ei ole koskettu tai koetettu edes siistiä sillä välin kun itse olen töissä. minä täällä myös koko taulutta pyöritän ja kun asiasta mainitsen että voisit edes auttaa niin kenelläkään ei ole raskasta hommaa. ymmärrän kyllä että hänen työssään on myös päiviä kun ovat todella raskaita ja työn täyteisiä ilman taukoja, mutta ei se nyt sentään joka päivä voi olla, aivan kuin omani ei olisi raskasta ja silti hoidan kotitöitä.
en usko että tässä on mitään ratkaisua mihinkään suuntaan kuin oma nalkuttaminen tai sitten eriteille meneminen.. joka ei tunnu oikein ratkaisulta kun toinen pystyy sata varmasti vaikuttamaan omaan itseensä. väsytys taistelu on käyty että pesin vain omat ja lapsen vaatteet ja hänen jäi sopivasti aina pois koneesta.. ei muuten sekään toiminut.
väsyttää ja tosiaan myös vituttaa.. kun asia ei ole iso mutta tarpeeksi yhdelle ihmiselle jos kaksikin on vaihtoehto. - mammaihemma
Siis ei hyvänen aika! En ole ikinä, mistään kuullut tuommoisesta meiningistä. Olen tällä hetkellä kahden pikkulapsen kotiäiti (huom! en käy töissä) ja minulla on joka viikko kaksi säännöllistä harrastusta. OK, kuorolla on kerran puolessa vuodessa ns. konserttiviikko, jolloin olen enemmän kiinni harrastuksessani. Mutta tuo on ehdoton poikkeus.
Koska olen kotona, teen ruuat ja siivoan sekä pesen pyykit. Ehtiihän niitä päivän mittaan tehdä, kun lapset leikkivät. Lisäksi käytän lapset ulkona päivittäin, siitä ei edes keskustella. Mies auttaa enemmän viikonloppuisin ja iltaisin hän on jonkun verran ulkona lasten kanssa. Kun lähden töihin, aion jatkaa pelkästään kuoroharrastustani.
Tämä meininki on kaikissa tuttavaperheissämme. Ei työssäkäyvät pikkulasten äidit juoksentele harrastamassa! Jotenkin ihmetyttää, eikö vaimosi kaipaa lastansa ollenkaan. Milloin se ajatteli sitten viettää aikaa lapsen kanssa? Rippikouluiässä vai sitten, kun lapsi on yliopistossa?- trsii
Minulle lapsi on parasta, mitä minulla on ikinä ollut. Tosin tulin raskaaksi jo vanhemmalla iällä, joten kaiken maailman urat ja muu "höyrötys" ei enää jaksa innostaa. Olen niin mielelläni kotona katsemassa maailman suurinta ihmettä. Nostan korkealle hattua sinulle, kun jaksat panostaa lapseesi. Se on kaikkein tärkeintä.
- Iloinen Isä
Ymmärrän asiasi pointin ja väärinhän se on että yksin lasta ja kotia hoitaa, koska yhdessä hankittu, niin yhdessä hoidetaankin. Ja naisille huomioksi, että koskee myös miehiä!!
Kannattaisikohan sinun keskustella asiasta vaimosi kanssa vieläkin perusteellisemmin, mitä olette keskustelleet!?
Mutta, toisaalta, nautihan siitä ajasta kun saat olla lapsen kanssa ihan kaksin vaikka raskaalta tuntuukin. Paremminhan se lapsi sinuun "perehtyy" ja kiintyy, koska sinä häntä hoidat. Loppujen lopuksi se lapsuus on lyhyt ja siitä kannattaa nauttia, sinä isänä, koska aika kuluu nopeaa ja lapsi varrttuu samoin. Helpottaa sitten muutaman vuoden kuluttua.
Terveisin jo 12v pojan 50v. ISÄ ja, 1,5v naperosta asti hoitanut. Kivaa on ollut ja joskus raskastakin :) - yks ajattelia
Joo, kyl varmaan ottaam päähän kun joutuu yksin huolehtimaan ja hoitamaan koko pesueen kun vaimo juoksee, jos et pysty sopimaan vaimosi kanssa asioita puhumalla niin ota käytäntö apuun, kuten lähde töihin niin jos vain mahdollista että vaimosi joutuu pakosta viemään lapsen tai hakemaan tarhasta. Kyl Miehen työ on yhtä tärkeä kuin naisenkin Vaikka nainen luo uraa niin silloin pitäisi osata ajatella myös perhettä tai sit ois hankkinut perheen vasta uran luonnin jälkeen.
Jos vain mahdollista. - kolmen äiti -86
Ei vain sinun. Mielestäni nyt on korkea aika puhua naisellesi, että hänenkin on osallistuttava perheen arkeen eikä vaan itseensä. Hankkikaa yhteisiä harrastuksi tai jakakaa päivät niin, että molemmilla aikaa itselleen ja joinain päivinä myös toisillenne. jakakaa kotityöt ja tehtävät. viekää/hakekaa lapset vuorotellen. Muuten ei homma suju.
Tarkoitan tuolla "molempien perhe" että MYÖS naisesi kuuluu ottaa osaa arjen pyörittämiseen, ei vain sinun. Ja yrittäkää saada yhteistä kahdenkeskistä aikaa, se puhdistaa ilmaa.
Tsemppiä teille ja koitahan saada asiat selville! - kylllll
nyt on tullu kuule monia ihan hyviä vastauksia. Ihan sama onko tuo tilanne toisinpäin tai näin että mies on kotirouvana, niin jokatapauksessa ei arki ja elämä selvästikään toimi jos toinen kokee joutuvansa liian koville. Se on otettava puheeksi muijan kanssa! Jos ei hän ymmärrä joustaa, on tehtävä jonkinlaisia sääntöjä tai lastenhoitovuoroja. Säännöt ei ole aina kauheen kivoja mutta ne on pakollisia jos ei arkea saada toimimaan molempien oma-alotteisella harkinnalla ja joustavuudella.
- Nainen 47
Varmaan kannattaisi keskustella perheneuvojan tms. auttaja tahon kanssa asiasta. Sivullinen ihminen näkee asiat puolueettomasti, antaa tukea ja neuvoja tilanteen selvittämiseksi. Lasten neuvolassakin voisit keskustella luottamukselliseti ja purkaa tunteitasi. Vaimosikin varmaan havahtuu huomaamaan tilanteen tällä tavalla jos muu keskustelu ei auta. Ero ei todellakaan ole mikään ratkaisu , tilanne ai varmaan niin kriittinen ole.Voimia sinulle, sinne arkeesi....
- johtaja kyrpä
tossun alle mennään ihan vapaaehtoisesti.
- tttööt23659
Niinhän se joka perheessä tänä päivänä. Se joka jää kotiin hoitamaan perhettä ja kotia on närkästynyt !! Hei elämä on valintoja!!1
- Tuski
Nosta kissa pöydälle ja keskustele sen naisen kanssa!
Suoli24 harvoin auttaa muuten kuin tarjoamalla kuuntelevia korvia murheisiin (tai oikeastaan lukevia silmiä), jonkin verran sekä satunnaisia vittuiluja ja lällättelyjä lapsettomilta tai sinkuilta.
Tiedät varmasti, että olet oikeassa joten nyt vaan puhetta (toivottavasti se nainen ei vastaa huutamalla kritiikkiin). Puhumalla ne ongelmat hoituu. - Työssäkäyvä äiti
Tunnen kans yhden perheen, jossa isä hoitaa kaiken ja äiti vaan rakentaa uraansa ja harrastaa. Sivulliset ihmettelee, kun isä töiden jälkeen hoitaa kaikki muksut ja usein vkoloputkin, kun vaimon täytyy päästä myös välis ravintolaan. Ei yhtään ihme, jos mies väsyy. Teidän täytyy nyt nostaa kissa pöydälle ja puhua asiat selviksi ja tehdä jonkinlaista töiden uudelleenjakoa. Kyllä parisuhteessa pitäisi nähdä ja ottaa huomioon myös toisen jaksaminen ja myös oppia elämään tässä hetkessä. Lapsuus on lyhyt ja lapsuus on mielestäni myös suojelukohde. Joskus saattaa ankarasti kaduttaa, ettei sitten ehtinytkään viettää lapsensa kanssa sitä arvokasta lapsuutta. Seurauksena lapsen välit aikuiseen saattavat myöhemmin olla huonot.
- elämä voittaa
kyllä olen sitä mieltä että molemmilla täytyy olla töiden jälkeen ensisijaisena lasten hoito,ota puheeksi että sinä haluat yhden viikonlopun huilata ja mennä omia menoja,kyllä se vaimo voi harrastuksiaan perua yhden viikonlopun verran,lähde vaikka mökille,tai ota muuten vaan rennosti,kavereiden kanssa iltaa istuen...yms...sano että nyt sinä tarviit omaa aikaa ja lomaa arjesta,eihän kukaan robotti ole...zemppiä! ja myös järkkäätte yhteistä aikaa jotta voitte keskustella työjärjästyksestä kotona...
- Santeri777
Sun roolis on olla palkaton talouden-/lastenhoitaja, siihen sut on "palkattu".
Sitten kun sua ei enää tarvita, sut poistetaan tarpeettomana näköpiiristä.
Kai sä nyt hyvä ihminen tajuat että tuollaisille naisille mies on kertakäyttöinen hyödyke, vaihdetaan tulevien käyttötarpeiden mukaan sopivaksi. Jokaisen miehen pitäisi tämä pyhä yksinkertaisuus ymmärtää täysin itsestään selvyytenä, ilman mitään katkeruuksia ja kostonhimoajatuksia kun vihdoin asian tajuaa ... tämä nyt vaan on realismia suomalaisessa tapakulttuurissa miehen ja naisen suhde-elämässä, näin se nyt vaan on.
Tottakai korulauseita ja muuta "virallista totuutta" kuulet naiselta kuin naiselta mutta todellisuus on toisenlaista, ajattele järjelläsi. Aloittaisitko yhteisen elämän jonkun naisen kanssa mikäli tietäisit mitä hän sinulta todellisuudessa haluaa ?
Mutta älä hyvä mies vaan katkeroidu ja kasvata vihaa naisia kohtaan, ota vaikka laiskanläksyoppina kun et aikaisemmin tajunnut tuota itsestäänselvyyttä.
Elämässä saa yleensäkkin järkeensä käyttää ja yleensä ei kannata uskoa "virallista totuutta" juurikaan mistään asiasta, raaka realismi on liian julmaa julkisesti lausuttavaksi (yleensä).- kuka tekee
kun on yh-äiti. Työ, koti ja kaikki muut, neljän henkilön asioiden hoitaminen. Liekkö se etuoikeus, kun
saa yksin taloutta pyörittää, ei ristiriitoja : )
- olliollikolli
Itselläni oli sama homma, nyt suhteeni päättyi eroon koska yhteinen aika oli niin kortilla.
- mies533
Katson että yksi meno viikossa (esim. Urheiluharrastus) on aivan maksimimäärä menoja molemmille. En katsoisi pätkääkään moista menoa.
- rose18
lapsia ollaan mies tekemässä mutta kuintenkin mielummin harrastaa tai työssäkäy kuin kotona lapsien kanssa oisi-
ei ymmärretä sitä että lapset tarvii kumpaakin osapuolta.
ja itse olen vain arjen pyörettämiseen väsynyt pitäisi kaikki tehä yksin. - 7
Jos jaksat vielä muutaman vuoden niin luultavasti helpottuu kun lapsi alkaa pärjäämään enemmän omillaan.
Kuulostaa siltä että olet käytännössä YH - ou nou
Yritä järjestää kahdenkeskistä laatuaikaa (lapsille hoitaja siksi ajaksi) ja keskustele asiasta, siitä miltä sinusta tuntuu ja mikä olisi oikeudenmukaisinta perhe-elämää ja työelämää. Itse olen naislääkärinä joutunut paljon aikoinaan olemaan töissä viikonloppuina ja iltaisin,kun oli päivystysvelvollisuus ja 70-80 tuntiset työviikot. Lapsen ja kodin hoidin silti (paitsi niinä pakollisina työssäolo hetkinä). Aviomies sai keskittyä töihinsä.Olin tosin aina rättiväsynyt. Puolison työnantaja on "kiittänyt" minua järjestämällä puolison työttömäksi. Työ on tärkeä asia,mutta ei saa olla liian tärkeä. Sinä olet ikäänkuin mies,joka on joutunut naisen rooliin (onko se naisen rooli sitten oikeudenmukainen,parhain olisi tasa-arvo).
- ...
Onko sinulla maatila, vai miksi itseäsi isännäksi tituleeraat? Ja miksi sitten käytät itsestäsi nimitystä lapsenpiika? Olethan lapsen isä, et mikään ulkopuolinen palkattu hoitaja.
- ihmetteleväinen
Kun lapsia päätetään yhdessä hommata, sen jälkeen on lapset myöskin etusijalla elämässä, kunnes pärjäävät omillaan! Vanhemmat ei vain voi jatkaa samanlaista elämää, kuin ennen lapsen/lasten hommaamista, jos näin on, lapsia ei pidä tehdä. Tottakai omaakin aikaa molemmilla vanhemmilla pitää välillä olla, mutta jatkuva vanhempien omien tarpeiden ja etujen ajaminen ei ole lapsen kannalta oikein.
- huoh,
Minne on nykymaailma menossa kun tärkein asia tuntuu olevan "koulutus" ja "ura"? Vihaan noita kahta sanaa yli kaiken. Itse en aio kouluttautua vaan hommata perusduunin ja löytää jonkun lutusen jostain jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut. Hiiteen liikemiehet ja muu roskasakki.
- äiti vaan
olen äiti ja samaa mieltä...:)suku täynnä akateemisesti koulutettuja ja sitä mieltä olen että sivistys ei löydy oppikirjoista vaan elämästä...:) ja olen oikeassa...
- jons8700
En tiedä mutta onkohan vaimosi ollut ennen töihin menoaan kotona lapsen kanssa pitkäänkin...
Tuli vain mieleen, että jos on ollut kotiäitinä esim. 1-3 vuotta, saattaa olla että kun ns. "pääsee irti" niin ei osaa lopettaa. Jos vaikka vauvavuodet/vuosi on ottanut henkisesti koville, lapsessa kiinni olo ja jatkuva hoidon tarve. Että tavallaan välillä nauttii siitäkin, ettei tarvitse herkeämättä olla läsnä lapselle. Ehkä hän on hieman tohkeissaan, jos työ on todellakin tärkeää vaihtelua hänen elämäänsä. Ja todennäköisesti vauvavuotena ne omat harrastuksetkin on jääneet vähälle. Ottaa ehkä sitä takaisin päin.
Ota ihan vakavasti asia puheeksi ja yritä selvittää todellinen syy käytökseen. En jaksa uskoa, että kyseessä olisi rakkaudettomuutta tai välinpitämättömyyttä.
Myös äiti saa ja pitää välillä antaa hoitovastuuta isälle. Mutta kyllä ajankäyttö tulisi olla tasapuolista.- samaa mieltä
ihan totta itellä ainakin semmonen aikakausi menossa...mutta siitä poikkeaa että ymmärrän myös miestäni...mul on semmonern kanta että kaikki tehään yhessä,mutta jos jompi kumpi haluaa vapaata,niin järjästyy,eli minä en oo kenekään tukkona,mutta en myös halua että kumppani estää vapauttani olla nainen,äityidestä huolimatta,olen kotona aina silloin kun ei ole työtä, mutta jos päätän että "ilotellaan pikkasen" niin lapsenvahti löytyy heti...:) ja jos ei löydy,niin sovitellaan...
- ....................
Siinähän se tuli. Suomalaisen perheellisen naisen elämä pähkinänkuoressa.
Akkas huaraa ja sä oot niin saatanan sinisilmäinen!!!
- Ylpeä Isä
Täällä on samanlainen tilanne; tai vieläkin pahempi !
Olemme työssäkäyvä aviopari.
Pyöritän perheen arkea ja juhlaa melko lailla yksin.
Aamulla aamutoimet eli herättelen suloisesti 3 v pojan ja teen aamutoimet.
Puen ja vien hoitopaikkaan; sitten menen töihin.
Iltapäivällä haen pojan ja keksin tekemistä joko sisälllä tai ulkona ilmojen mukaan.
Luistelua, hiihtoa, pyöräilyä, jalkaplloa , pusitossa olemista.
Lukemista, musiikin kuuntelua, kirjastoa tai kauppareissua huonolla kelillä.
Tosin imat eivät haittaa ulkona oloa.
Sitten kotiin ja ruan laittoa yhdessä pojan kanssa ja syöminen.
Sitten kylpyyn ja ja iltaleikit esim sadut ja musiikit.
Lopuksi hampaan pesut ja iltasasadut ja rukokoukset ja pojan peittelyt.
Nämä teen käytännössö itse 7 kertaa viikossa.
Mitäs vaimo puuhaa?
Lähteen aamulla töihin; siirsi työaikaa tuntia aikaisemmaksi, että ehtii "alta pois" aamutoimista.
Töitten jälkeen menee harrastuksiin noin 3- 4 tunniksi.
Tulee kotiin ja sitten katsoo salatut elämät; silloin ei naista saa häiritä.
Sen jälkeen alkaa internet surffailu aina yöpuulle saakka.
Viikonlpoppusin vaimo on pojan kanssa ehkä 2- 4 tuntia aamupäivisn.
Mutta se aika muuttuu joka kerta riitelyksi 3 v pojan kanssa.
Syöminen ja pukeminen ei mene ilman riitelyä oman lapsen kanssa.
Millaiselta tämmöinen perhe-elämä vaikuttaa?
rakastan aikaani pojan kanssa.
vaikka kuinka raskasta minulle, en pahemmin valita.
Olen lähinnä huolissani äiti-poika suhteesta ja sen vaikutuksesta pojan kehitykseen
Mitä mieltä olette?
Onnellinen Isä - Mummi2010
Jes, kyllähän tuo ihan inhimillistä, että sinua tympäsee, kun vaimosi ei viihdy kotona,
ja omat menot vain on tärkeämpiä. Naiselle kyllä usein on oma lapsi tärkeä ja rakas ja myös
kotihommat. Ainakin mulle oli silloin, kun lapset oli pieniä. Nyt olen jo eläkkeellä ja kolme
lastani ovat aikuisia ja omassa elämässään. Mutta oletko yrittänyt keskustella vaimosi kanssa,
että mitä hänelle merkitsee lapsi, sinä ja koti. Tottakai työmenotkin on tärkeitä, mutta jos
lapsenne on pieni tai vaikka kouluikäinen, hän myös tarttee äidin läsnäoloa ja perheen
yhteistä aikaa. Ota asia rauhallisesti puheeksi ja kerro, että sinäkin välillä tarttet irtiottoa
ja ulkona käymistä kavereiden kanssa. Aina sanotaan, että puhumalla asiat selviää.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, yritä keksiä jotain kivaa koko perheelle.
terv. Yksi naisihminen- Yksi elämä on.
Ennenkuin uuvut täysin. Teidän kahden aikuisen pitää asiat järjestää, niin että voi elämästään nauttiakin - edes jollakin tavalla. Muuten on suhde mennyttä. Ja taas yksi hajonnut perhe.
- nainen 06
Nauti lapsesi kanssa olosta, saat sen monin verroin joskus takaisin. Lapsi on pieni vain hetken, vaikka se aika tuntuu pitkältä nyt. Lapsi kun on pieni, niin se on elämän parhainta aikaa. Baariin kyllä kerkeet ja loppujen lopuksi aika tylsää.
- Ehkäisy?
käynyt kenenkään mielessä?
Kuulkaas, tänä päivänä lisääntyminen on lähes 100-prosenttisesti jokaisen omassa valinnassa - miehillä tietysti jonkin verran vähemmän, mutta silloin harvemmin tarvitsee myöskään miettiä lastentarhahakemisia. Tietysti poikkeuksiakin aina löytyy...Tossuja on aina...
Kuitenkin ihmettelen tuota teidän suurta vouhkaamistanne: itse olette lapsenne aikaiseksi saaneet, itse olette heidät päättäneet pitää, joten eikö ole luonnollista, että myös heistä jonkin verran huolehditte? Väliäkö sillä kumpi heistä huolehtii, eikö sen pitäisi loppupeleissä plussaa olla molemmille?
Myönnän kyllä, että itse ihmettelen nykyajan 'miesten' toimintatapoja (itse esimiesasemassa olevana), mutta taitaa olla tämän päivän trendi, että leikitään niin rakastuneita ja perustetaan niin perhettä. Niin - tsekataan sitten 10 vuoden kuluttua nuo avioerotilastot - oliko sittenkään niin kivaa... - joskus näinpäin
onneksi olkoon, oot suhteen NAINEN...get used to it...
- ESKO MOPO2
Nyt kun niitä lapsia hoitaa ja pitää niistä hyvän huolen,niin se antaa joskus takaisin korkojen kera kun on ite ns.vaari pappa niin silloin tuntuu mukavalta.itelläni on juuri näin ja on hauskaa lasten ja lastenlasten kanssa.Kyllä ne pitää isää ja pappaa välillä aika kovilla,mutta kun on hauskaa niin on hyvä mieli itekkä ja jälkikasvulla.
- Ex
Koin itse saman ,lähdin pois !!!!! Eipä tarvinnu enää olla kodin hoitajana enää!!!!!!!!!!!
- kahden pojan äitee
Eihän tuo ole sen kummempaa mitä minä äitinä teen, meillä kun harrastaa isi. Ja jos isi on kotona, hän surffaa netissä "tärkeitä asioita" eikä neli vuotiaamme saa häritä häntä.
Jos itse tahdon ulos kavereiden kanssa, niin minun pitää järkätä pojalle hoitaja, tai viedä hänet isovanhemmille, ettei isin hommat häiriinny.
Minä meinaan lähteä huushollista, pääsen helpommalla kun hoidan vaan nelivuotiasta, ja se isompi poika saa alkaa hoitamaan itse itseään.- guyyg
ettei vaan käy pyllistämässä vieraalle ukolle
- Matoa koukkuun..
Tuhansittain löytyy vapaita työttömiä naisia, joilla ei ole muuta kuin aikaa! Kyllä sinä sieltä omasi löydät!
- ss
Hyvä, että joku on vastuullinen henkilö perheessä, hienoa! Mutta ei ole oikein jos on olevinaan perhe
ja joutuu olemaan ikäänkuin yksinhuoltaja ?
Näin minä sen koen, olen kylläkin nainen ja 4 lapsen äiti, olen saanutkin olla aina se vastuu henkilö ja
perheestä yksin huolehtija. Mieheni on aina töissä aamusta ilta 21.00 asti ja viikonloput onkin hänellä
sitä jotain omaa kivaa... joten minä ja lapset ollaan kuin ilmaa ja joka ei kuulu hänen maailmaansa.
Ei, niin se ei kuulu olla! on se nainen tai mies, koska on olemassa perhe ja siihen pitäisi kuulua äiti isä jne.
.. niin siinäpä mietittävää. Minä olen ollut sitä mieltä, että ei ole olemassa miehiä jotka oikeasti välittää
perheestä, olen vain pettynyt ja ajatellut jos eroan en edes harkitse uutta suhdetta uskoni on
mennyt miehiin. ps. Sinä sait iltaani pirisyksen, että on miehiä olemassa jotka välittää ( :
nytkin olen yksin kun mieheni lähti ystävien kanssa juhlimaan... - mk
teet vain sen minkä jaksat eli vain ruuat ja peset lapsien vaatteet ja niin edelleen ja jätät naisen vaatteet pesemättä ja siivoat vain puolet ja kun vaimosi valittaa ettei ole vaatteita puhtaana niin sanot että et ole tainnut itse pestä ja niin edelleen. Lapsien kanssa voi myös harrastaa esimerkiksi uimahalliin voi mennä lapsien kanssa ja lopetat joustamisen lapsien haussa ja teet aina normaalin työpäivän ja sanot tiukasti vaimollesi että nyt on sinun vuorosi ja et anna aina periksi jos naisella on iltamenoja ja sano että jos on meno niin ottaa lapset mukaan ja kyllä perheellee pitää jäädä myös aikaa eikä työ saa olla kaikki kaikessa mitä elämässä on. Vaikka kuinka hyvin tekee työnsä niin äkkiä ne yt alkaa ja voi tulla kenkää töistä niin sitten vasta hankalaa on jos on ollut urakeskeinen henkilö. Itse en koskaan ole panostanut uraan kun käyn vain töissä mutta jos joku antaa vaativimpiä hommia niin en hanttiikaan pane mutta työpäivä on vain 8 tuntia sillä selvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965