Lähin naapuri on kilometrin päässä. Yleiselle tielle lähes sama matka. Iltaisin näkee tähdet, kun menee ulos ja kuulee vaan hiljaisuutta. Aamulla linnut laulaa ja ulkona tuoksuu kesä. Mä en muuttais kaupunkiin enää mistään hinnasta. Naapurit voi olla ihan jees, mutta voi video, että elämä on NIIN paljon parempaa kun ne on kaukana! En pysty painottamaan tätä tarpeeksi! Paras naapuri on sellainen, joka asuu tarpeeksi kaukana!
Maalla on mukavaa!
11
389
Vastaukset
- Oppitunti 1
OPETTELE REHELLISYYTTÄ.....
- Ahhh!
Älä kateile, vaan tee jotakin omalle ahtaalle kaupunkikopillesi!
meitin mieli halajaa ,mutta mistä "leipäpuu" - osaisin tehdä melkomonenmoista...
- Ahhh!
Löysin oikean puolison, jolla tarpeeksi suuri tontti! Käyn kaupungissa töissä, mutta voisin alkaa täyspäiväiseksi maatalon emännäksikin. Sopii minulle!
- kauas naapureista
Olet todella onnekas asuinpaikkasi suhteen; minäkin olisin, jos voisin, vaan tälläisessa osakebetonikopissa pitää asuman. Omaa rauhaa ei ole. Tiedän tunteesi, koska olen itsekin aikoinaan asunut maalla, ja lähimpään naapuritaloon tarpeeksi matkaa.
- p.....in asuinmuoto
Harva on se kerta, jos ja kun saat edes omat roskasi viedä ilman ettei joku naapureistasi satu samaan aikaan käytävällä tai pihalla kohtamaan.
- Väärä paikka ?
p.....in asuinmuoto kirjoitti:
Harva on se kerta, jos ja kun saat edes omat roskasi viedä ilman ettei joku naapureistasi satu samaan aikaan käytävällä tai pihalla kohtamaan.
Onko sulla joku ongelma ihmisten kohtaamisessa ? Miksi muuten asut kaupungissa, jossa tulee koko ajan joku vastaan ?
Tervehdys ja hymy riittävät, jos ei halua jäädä isompia löpisemään. Pikkuhuomioista näkee immeisen sosiaaliset taidot ja sen, onko kaikki kotona korvien välissä.
- landepaukku :)
Maalla ei oikeasti ole mukavaa! Siellä menettelee elämä kesäkauden ja hyväkuntoisena, mutta Suomessa on hyvin paljon kuolevia kyliä keskellä ei mitään ja joskus todellakin toivoisi saavansa naapurin, jos oikein hätä tulee. Tiet ovat pimeitä kulkea ja rospuuton aikaan hyvässä lykyssä niin velleinä, ettei kauppaan 45 km pääse millään. Posti haetaan räntäsateellakin kilometrin päästä ja terveysasemalle ei halua lääkärit töihin. Oman kyläkaupan hinnat ovat niin korkeat, että suurkaupunkien asukit ajavat kylmästi niiden ohitse ja korkeintaan ostavat kesällä jätskitötterön ns. tukeakseen kyläkauppatoimintaa. Harrastukset ovat omassa pihapiirissä, eikä alueella ole mukavasti laiteltuja valaistuja lenkkipolkuja ja voi korkeintaan marssia edestakaisin lähintä tietä. Jos jotakin vaatetta haluaa sen voi tilata netin kautta tai ajella sen 45 km lähikaupunkiin, jossa on jonkinlainen valikoima marketissa.
Ja kesällä sitten ihastellaan kaupunkilaisvieraiden kanssa maaseudun idylliä, mikä tietysti imartelee ja on kiva kuulla asuvansa kauniilla paikalla, mutta kyllä ne talvet mielen enimmäkseen hyydyttävät. - 6847
mitä kauempana naapurit asuu sen parempi,-muuttaisin minäkin heti pois täältä jos olisi mahdollista.Koko ikäni olen asinut täällä.Tänne on tuotu miljoona ihmistä liikaa,kaikesta saa kilpsilla,silloin toisita tulee vihamiehiä.
- Tööööt !
Tooota, mistä sä "kilpailet" ? Yhteiskuntamme on kyllä vähän pipi kaikesta kilpailemisesta ja oman hyvyyden ja paremmuuden esittelemisestä, mutta ei kai nyt asumisesta ja elämisestä tarvitse naapurin kanssa kilvata. - Tai siis jos jonkun tarvitsee, niin ihan oma moka, kaikki ei silloin ole kotona korvien välissä.
Ja jos toiset ovat "vihamiehiä" sen luulon takia, että on pakko olla kilpasilla, niin woi h-i että immeisillä menee arvot / arvostukset / elämänhallinta metsään - ja lujaa.
- parasta ois
Näin on! Mä muuttaisin maalle, mutta pitäs sitten ostaa toinen auto ja hyvä sellainen. Mä kun en ole ajanut 20vuoteen. Meillä on tosin rintamamiestalo maalla, ja siellä lymytäänkin kesäisin. Ihanaa, ei naapureita näkyvillä, metsää ja maata, oma ranta jne. Mutta katotaan, jos saisin miehen lampeemään ajatukselle maalle muutosta, ajo-opetuksesta, pitkistä työmatkoista...itse olen kotirva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144