Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä. 1.Kor.3:16. Kristinusko ei ole uskonto: se on Jumalan elävää elämää Sinussa. Kun tulet Jeesuksen omaksi, ihankaikkinen elämä on annettu henkeesi . Olet elävä temppeli, Jumalan silmissä olet täydellinen, vaikka olet lihanruumiissa, ja lankeilet, mutta kuitenki olet Pyhä, valo ja suola. Kiitos Herra että omasi olla saan.
Jumala asuu sinussa
41
267
Vastaukset
- pakis_
katoliset ja ortodoksit, luterilaiset etc muut kristinuskoiset mielestäsi niinkuin sanoit?
"mutta kuitenki olet Pyhä, valo ja suola"
Miten sitten ymmärrät kristityt, jotka ovat saaneet vauvakasteen, mutta eivät elävää uskoa Kristukseen? Onko heilläkin elämän johtotähtenä Kristus?
Kristinusko on yksi uskonto muiden uskojen joukossa. Vai tarkoititko elävää uskoa Kristukseen. Meneekö käsitteet sekaisin?- Mustapata
Kyllä se kristinusko on uskonto siinä missä muutkin. Samalla tavalla hajonnut moneen osaan.
Siinä on nimikristittyjä ja aitoja sydämestään uskovia. - Jeesus pelastaa
Kasteessa Kristus puetaan kastettava ylle.
Puhut erittäin halveksivaan sävyyn Pyhästä Kasteesta, mikä osoittaa että todellinen parannus on sinulta vielä tekemättä.
Jos kuka on otollinen Kasteelle, niin juuri pieni lapsi.
Aikuisenkin on tultava lapseksi, päästäkseen Jumalan valtakuntaan, tämän kertoo Jeesus itse meille. Pyhän Kasteen merkitys näyttää olevan uudestikastaja- hurmahengille täysin tuntematon asia. Ihmistä ei nimittäin kasteta omaan uskoonsa, vaan Jeesuksen uskoon. Jeesuksen usko on on KASTEEN LAHJA, eikä päinvastoin, kuten anabaptistit virheellisesti opettavat.
Ottakaa ensin selvää kristinuskon perusteista MIKÄ KASTE ON ja mitä siinä tapahtuu. Opettakaa vasta sitten kasteesta kun hallitsette asian. Autuus ei miltään osin perustu ihmisen tekoihin vaan Jumalan tekoon, joka Jumalalta ihmiselle lahjaksi annetaan, HÄNEN RAKKAUTENSA JA VERIUHRINSA PERUSTEELLA.
- Totta!!!
hyvästä muistutuksesta. Sen minkä vielä elämme lihassa, sen ELÄMME JUMALAN POJAN USKOSSA.
- Deila
Kristinusko on historiallisena uskontona hyvän ja pahan, toden ja erehdyksen sekoitus muiden uskontojen tapaan. Se on lahkoutunut kirkkokunniksi ja moniksi lahkoiksi ja yhteisöiksi. Se ei ole absoluuttinen uskonto, sellaista ei ole. Ihmisellä on kaipuu johonkin absoluuttiseen vaikka hän olisi millainen skeptikko tahansa.
Monet uskovat että kaikki ihmiset voivat löytää jumalan/jumaluuden itsessään, asuvan tai heräävän, jopa syntyvänkin, sisimmässään, tai uskovat että ihminen voi saada Pyhän Hengen sisimpäänsä uskomalla Jumalaan, tekemällä Hänen tahtonsa, lukemalla Raamattua ja muita hyviä kirjoja, puhdistamalla sydämensä pahasta, harjoittamalla hyviä töitä, rukouksella ja paastolla. Elämällä kaiken kaikkiaan hyvää ja täyttä elämää uskossaan. Muslimi tai humanisti voi elää paljon paremmin ja hyveellisemmin elämäänsä kuin sinä kristitty, elävä uskossasi, sinä Pyhän Hengen temppeli, Jumalan oma lapsi, pyhä valo ja maan suola jonka elämän johtotähti on Jeesus Kristus.
Mikä on kristinuskon voima, joka erottaa muista uskonnoista? Miten kristinusko kohtaa toiset uskonnot ja voittaa ne?
Se voima ei ole Jumalan elävä elämä sinussa, eikä sitä että Jumalan temppelinä, Pyhän Hengen asuntona sinä olet täydellinen, se ei ole oikea tapa ottaa tai saada kaste Jeesukseen Kristukseen, se ei ole sitäkään että me elämme Jumalan Pojan uskossa.
Kristinuskon voima on evankeliumi Kristuksesta Jeesuksesta: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".
Jumala lähetti Sanansa ja Henkensä, Jumalan Poika tuli ihmiseksi, otti orjan muodon ja ihmiskunnan synnit kantaakseen ne ristille, kuolemaan häpeällisen kuoleman Golgatan ristillä. Mutta Hän nousi kuolleista voittajana ja astui ylös taivaaseen Isän luo ja rukoilee meidän edestämme. Tämän uskomalla me olemme pelastetut kadotukselta Jumalan kasvojen edestä eli ikuiselta kuolemalta ja syntiemme rangaistukselta, helvetin tulelta. Tämä on se voima joka voittaa maailman muut uskonnot. Kristinuskon voima on HENKILÖ, johon meidän on uskottava ja Hänen olevan se joka Hän on, muuten me kuolemme synteihimme. - kysyjä.
maksaako ihan vuokraakin? vaiko maksaako pimeenä? ja mille tilille? kun ei ole ainakaan minun tililläni näkynyt panoja kyseiseltä hepulta. heh heheh heheh heh hehe hee...
AAMEN!
- Onko noin?
Kristinuskon ulkopuoliselle tuo on ikävää luettavaa. Uskovaiset siinä taas kehuu itseään.
- jaikal ei jankkaa
täysin Raamatun mukaista ja totta.
- Onko noin?
jaikal ei jankkaa kirjoitti:
täysin Raamatun mukaista ja totta.
En minä ole aloitustekstiä valheeksi väittänytkään. Mietin vain mitä se tekee täällä ja miten ihmiset sen sanoman ymmärtävät. No nyt se nähtiin. Vain jaikal huusi aamenta.
- Jeesus pelastaa
Pelastusautomaattia ei ole, se on poikkeuksetta kova paikka kun syntnen herää katumukseen joka johtaa parannukseen ja Jeesus tielle kohti iankaikkista elämää.
Ihmiset haluaisivat kyllä taivaaseen, mutta heille ei kelpaa Jeesuksen risti, he eivät halua kieltää itseään ja ottaa ristiään. Niin harvat ottavat Jeesuksen kutsun vastaan, koska tie on kaita. niinkuin hopealusikalla hopealautaselta ja kehottelet syö. Hui plurs sentään,, täyttä bullschitt sun opetus. Minulla ei ole mitään tekemistä sun opetuxen kanssa ja mitä minulla on ! On keho joka Pyhä henki ohjaa eikä mikä liharuumis. Sellaine sana on kaanankilei joka on kexitty pönkittämään tämän traumaattinen armonvaellus joka on tuotu uskovaisten elämä että ei heräis synninunesta ja huomais että elää niinkuin nukkava neitsyt. taitapa Herätys tulla järkytyxen kanssa monille.. Kohta koliseee...... Kiitos herralle synnintuskasta joka on yhtä kova kun vasaralla löis käteen siinä ihminen tarvitse parantaja mutta ei lässyn lässyn opettajien synninelämisessä missä on niin armollista että voi milloin vaan tehdä syrjähyppyjä kirkkokunnan sisäpuolella vaihtoviikkoja pitämään aviopuolisoiden keskellä,, hyvillä omatunnolla .....
Armoa pitää olla,olen itse ollut liian tiukka ja armoton,,syntiä en hyväksy,,mutta se ojenus ja ohjaus täytyy tehdä rakkaudella,,Jotkut ihmiset on niin taakotetuja,etteivät kaipaa lyötiä..
- Totta!!!
aksu521 kirjoitti:
Armoa pitää olla,olen itse ollut liian tiukka ja armoton,,syntiä en hyväksy,,mutta se ojenus ja ohjaus täytyy tehdä rakkaudella,,Jotkut ihmiset on niin taakotetuja,etteivät kaipaa lyötiä..
Jumalahan ei vaadi meiltä muuta kuin armollista ja laupiasta mieltä. Hän ei huoli mitään meidän uhreistamme, vaan käskee meidän julistaa evankeliumia armollisessa ja laupiaassa milenlaadussa. Uudestisyntynyt onkin aina armollinen, aina valmis pitämään evankeliumia tarjolla, aina valmis vastaamaan, kun häneltä kysytään hänen uskonsa perustaa.
Jumala kyllä pitää Itse huolen valittunsa kurituksesta, ei se ole ihmisen teko, eikä Hän käske ihmisen kurittaa toistaan, vaan käskee rakastaa. Rakkaus on laki. aksu521 kirjoitti:
Taakoitettuja kun tekevät syntiä ja ovat Jumalan kurituxessa ja Jumalan lyöntiä alle !!
Armon saavat heti kun tunnustavat syntinsä hylkää sen ja tekevät parannuxen. Muuten pajjaat ja silität heitä ja heidän syntinsä helvettiin Axu ja menet sinne heidän kanssa niinkuin Raamattu opettaa moneen paikkaan..- Armoon.
savonarola kirjoitti:
Taakoitettuja kun tekevät syntiä ja ovat Jumalan kurituxessa ja Jumalan lyöntiä alle !!
Armon saavat heti kun tunnustavat syntinsä hylkää sen ja tekevät parannuxen. Muuten pajjaat ja silität heitä ja heidän syntinsä helvettiin Axu ja menet sinne heidän kanssa niinkuin Raamattu opettaa moneen paikkaan..aivan paistaa, mutta et sitä itse näy käsittävän.
savonarola kirjoitti:
Armon saavat heti kun tunnustavat syntinsä hylkää sen ja tekevät parannuxen. Muuten pajjaat ja silität heitä ja heidän syntinsä helvettiin Axu ja menet sinne heidän kanssa niinkuin Raamattu opettaa moneen paikkaan..Aika kova ja tuomitse veljiä ja siskoja,,olen yllätänyt savonarola..oletko valmis ottamaan kiven,,mie en uskalla heittää ensimäistä kiveä,,,kuka on synnitön,heitäköön ensimäisen kiven...
savonarola kirjoitti:
Armon saavat heti kun tunnustavat syntinsä hylkää sen ja tekevät parannuxen. Muuten pajjaat ja silität heitä ja heidän syntinsä helvettiin Axu ja menet sinne heidän kanssa niinkuin Raamattu opettaa moneen paikkaan..Ei, millään pahalla tai halveksien, mutta monasti viestiäsi lukiessa tulee mieleeni elätkö arkea todellisuudessa,- vai haavemaailmassa.
Vaikka kyseessä olisi uudestisyntynyt valvova ihminen, niin tämä ihminen tunnustaa avoimesti, miten elää todellisuuttaan armossa ja armossa kasvaen. Vaikka ihminen hylkää tänä päivänä syntinsä,- johon on langenut, niin huominen päivä tuo uudet lankeemukset ja murheensa. Tästä kierteestä,- jolla on ratkaiseva vaikutus myös ihmisen mielialaan ja iloitsemisenm mahdollisuuteen, niin pääsee vapaaksi vain tunnustamalla elävänsä todellisessa armossa.
Armahdettu ihminen harvoin tuomitsee toista,- koska on saman lain alainen kuin lähimmäisensä eli empaattisuudella tiedostaa toisen tilan ja tilanteen.aksu521 kirjoitti:
Aika kova ja tuomitse veljiä ja siskoja,,olen yllätänyt savonarola..oletko valmis ottamaan kiven,,mie en uskalla heittää ensimäistä kiveä,,,kuka on synnitön,heitäköön ensimäisen kiven...
Varoittaa niin se on sun mielestä tuomitsemista ? Ole sinä vaan yllöttynyt sun harhoissa ja tee parannus. Sun pelko johtuu siitä että nautit olla suosittu vääryydentekijöiden parissa josta Raamattu varoitta ja meitä opettaa ettei tulis olla mitään tekemistä näitten trollien kanssa joka taputtaa sun selkä ja sanoo hyvä axu mennään yhdessä helvettiin kohti. Tämä helpottaa kun kannat mun synnin kuorma lisä trolli vielä. Ei kuormien kantamista tarkoittaa sitä.
- x-hirvas
ml213 kirjoitti:
Ei, millään pahalla tai halveksien, mutta monasti viestiäsi lukiessa tulee mieleeni elätkö arkea todellisuudessa,- vai haavemaailmassa.
Vaikka kyseessä olisi uudestisyntynyt valvova ihminen, niin tämä ihminen tunnustaa avoimesti, miten elää todellisuuttaan armossa ja armossa kasvaen. Vaikka ihminen hylkää tänä päivänä syntinsä,- johon on langenut, niin huominen päivä tuo uudet lankeemukset ja murheensa. Tästä kierteestä,- jolla on ratkaiseva vaikutus myös ihmisen mielialaan ja iloitsemisenm mahdollisuuteen, niin pääsee vapaaksi vain tunnustamalla elävänsä todellisessa armossa.
Armahdettu ihminen harvoin tuomitsee toista,- koska on saman lain alainen kuin lähimmäisensä eli empaattisuudella tiedostaa toisen tilan ja tilanteen.Jeesus sanoi:
Matt.11.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Uskonnollisuus lastaa ihmisten harteille raskaat ikeet, koska ihmisten opit, tulkinnat ja käsitykset ovat vääristäneet todellisen uskon. Sen jälkeen kun itse tajusin sen, minun kuormani on ollut keveä ja luottamus sanaan ja totuuteen on antanut minulle todellisen levon. Ei Jeesus vaadi meiltä yhtään mitään, vaan usko totuuteen tekee ihmisen vapaaksi. Ei tarvitse vaivata päätään uskonnollisilla teorioilla, opeilla eikä tapakristillisillä tavoilla, vaan luottaa omaan uskoonsa, mutta sen uskon pitää perustua Jeesuksen SANAAN. Ei kirkon käsityksiin, ei ihmisten tulkintoihin eikä uskonnollisten järjestöjen oppeihin, vaan puhtaaseen evankeliumiin. Sen uskon takana on Pyhä Henki, joka on uskovan ainoa totuuden opettaja. ml213 kirjoitti:
Ei, millään pahalla tai halveksien, mutta monasti viestiäsi lukiessa tulee mieleeni elätkö arkea todellisuudessa,- vai haavemaailmassa.
Armahdettu ihminen harvoin tuomitsee toista,- koska on saman lain alainen kuin lähimmäisensä eli empaattisuudella tiedostaa toisen tilan ja tilanteen.niin sanot että ihminen ei voi elää muilla tavalla kun synnissä ja silloin et opettaa Raamattua,,, vaan sun oma epäuskon viljely,,, joka tukee sun käsitystä että kaikki menee Taivaaseen sitten joskus kumminkin vaikka eläisi kuin sika pellossa syntisenä siihen saakka. Sie olet se joka on antikristuxen hengessä ja imarrellet ja viljelet epätoivoa Oikeata ja Voimakasta Evankeliumia vastaan,, joka kertoo ettei ihminen tee syntiä kun on Uskossa koska ovat saaneet Voimallinen Voitokas Hengen joka pitävät heidät Puhtaina ja Nuhteettomana....
x-hirvas kirjoitti:
Jeesus sanoi:
Matt.11.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Uskonnollisuus lastaa ihmisten harteille raskaat ikeet, koska ihmisten opit, tulkinnat ja käsitykset ovat vääristäneet todellisen uskon. Sen jälkeen kun itse tajusin sen, minun kuormani on ollut keveä ja luottamus sanaan ja totuuteen on antanut minulle todellisen levon. Ei Jeesus vaadi meiltä yhtään mitään, vaan usko totuuteen tekee ihmisen vapaaksi. Ei tarvitse vaivata päätään uskonnollisilla teorioilla, opeilla eikä tapakristillisillä tavoilla, vaan luottaa omaan uskoonsa, mutta sen uskon pitää perustua Jeesuksen SANAAN. Ei kirkon käsityksiin, ei ihmisten tulkintoihin eikä uskonnollisten järjestöjen oppeihin, vaan puhtaaseen evankeliumiin. Sen uskon takana on Pyhä Henki, joka on uskovan ainoa totuuden opettaja.Jeesu antaa Oman Uskonsa ja Sen Uskonvoiman joka pitää meistä huoleen !! On se nyt kumma jos ei Jumala voi pitä huolen lapsista ?? Ei kait lapsi tartte ite ruokansa hakea kauppasta niinkuin lapsi jolla ei ole vanhempia?
x-hirvas kirjoitti:
Jeesus sanoi:
Matt.11.
Uskonnollisuus lastaa ihmisten harteille raskaat ikeet, koska ihmisten opit, tulkinnat ja käsitykset ovat vääristäneet todellisen uskon. Sen jälkeen kun itse tajusin sen, minun kuormani on ollut keveä ja luottamus sanaan ja totuuteen on antanut minulle todellisen levon. Ei Jeesus vaadi meiltä yhtään mitään, vaan usko totuuteen tekee ihmisen vapaaksi. Ei tarvitse vaivata päätään uskonnollisilla teorioilla, opeilla eikä tapakristillisillä tavoilla, vaan luottaa omaan uskoonsa, mutta sen uskon pitää perustua Jeesuksen SANAAN. Ei kirkon käsityksiin, ei ihmisten tulkintoihin eikä uskonnollisten järjestöjen oppeihin, vaan puhtaaseen evankeliumiin. Sen uskon takana on Pyhä Henki, joka on uskovan ainoa totuuden opettaja.Osuitpa mietteissäsi asian ytimeen.Jos olet jäsenenä jossain puolueessa, niin lähes vääjäämätömästi tämä' Jeesuksen lupaama ja antama vapaus poistuu.Ihmisillähän on luontainen tapa vertailla itseään muihin ja erikoisesti tämä korostuu viel¨ä puolueen jäsenyydessä.Siis kilpailu ja vertailu jatkuu, mutta aihe on muuttunut uskonnolisuudeksi.
Monasti ihminen ei edes tiedosta miten hänen käyttäytymiseensä ja ajatuksiinsa vaikuttaa ja ohjaa puolueen henki ja opetus.Kun kuuntelee ihmisten mietteitä, niin monet ihmiset murehtivat aivan turhaa,- koska murehtimisen aktivoija ja aiheen keksijä on puolueen oppi.- ???
ml213 kirjoitti:
Osuitpa mietteissäsi asian ytimeen.Jos olet jäsenenä jossain puolueessa, niin lähes vääjäämätömästi tämä' Jeesuksen lupaama ja antama vapaus poistuu.Ihmisillähän on luontainen tapa vertailla itseään muihin ja erikoisesti tämä korostuu viel¨ä puolueen jäsenyydessä.Siis kilpailu ja vertailu jatkuu, mutta aihe on muuttunut uskonnolisuudeksi.
Monasti ihminen ei edes tiedosta miten hänen käyttäytymiseensä ja ajatuksiinsa vaikuttaa ja ohjaa puolueen henki ja opetus.Kun kuuntelee ihmisten mietteitä, niin monet ihmiset murehtivat aivan turhaa,- koska murehtimisen aktivoija ja aiheen keksijä on puolueen oppi.>>Jeesuksen lupaama ja antama vapaus poistuu.Ihmisillähän on luontainen tapa vertailla itseään muihin ja erikoisesti tämä korostuu viel¨ä puolueen jäsenyydessä. >>Jeesuksen lupaama ja antama vapaus poistuu.Ihmisillähän on luontainen tapa vertailla itseään muihin ja erikoisesti tämä korostuu viel¨ä puolueen jäsenyydessä.
savonarola kirjoitti:
niin sanot että ihminen ei voi elää muilla tavalla kun synnissä ja silloin et opettaa Raamattua,,, vaan sun oma epäuskon viljely,,, joka tukee sun käsitystä että kaikki menee Taivaaseen sitten joskus kumminkin vaikka eläisi kuin sika pellossa syntisenä siihen saakka. Sie olet se joka on antikristuxen hengessä ja imarrellet ja viljelet epätoivoa Oikeata ja Voimakasta Evankeliumia vastaan,, joka kertoo ettei ihminen tee syntiä kun on Uskossa koska ovat saaneet Voimallinen Voitokas Hengen joka pitävät heidät Puhtaina ja Nuhteettomana....
Tietenkin ihmisen sydämenasenne tulee olla Jumalan tahdon mukainen.Jos ihmisellä ei ole sydämentila oikea, niin tämä ihminen juuri elää synnissä vapautuneesti.Taas sydämentilan ollessa kohdallaan, niin vaikka ihminen lankeaa syntiin, niin hän ei mahdollistu kokemaan vapautta ja siksi tekee parannuksen.
Mutta, vaikka ihminen tekee jostain lankeemuksestaan parannuksen, niin silti hänellä on ja pysyy tämä lankeamiseen taipumus.Tähänhän juuri liittyy, miten tärkeää on ihmiselle valvoa itseään ja opetustaan.
Todellisuus,- jonka olen havainnut ihmisten käyttäytymisestä, niin on tämä. Kun uudestisyntynyt ihminen ymmärtää tarkoin miksi hän lankeaa syntiin ja on langennut, niin tästä tilasta nouseminen on helpompaa kun ymmärtää kokonaisuuden.Kun ihminen on langennut syntiin, niin luonnollisesti tämä ihminen ei mahdollistu iloitsemaan ja monessa ihmisessä tämä tila johtaa jopa masennukseen. Tärkeää on juuri ymmärtää, miten syntiin lankeaminen on tässä elämässä normali tilanne ja siksi sen murehtiminen on turhaa.On vain tehtävä parannus ja noustava ja unohdettava lankeemus, mutta kuitenkin opittava siitä.
Todellisuus on sitä, että ihmisen mielentasapaino ei kestä, jos hän ei salli itselleen lankeemuksen tilanetta. Ihminen alkaa peljätä jo normaalia tervettä elämää ja sen tuomia normnaalia tapahtumia.savonarola kirjoitti:
niin sanot että ihminen ei voi elää muilla tavalla kun synnissä ja silloin et opettaa Raamattua,,, vaan sun oma epäuskon viljely,,, joka tukee sun käsitystä että kaikki menee Taivaaseen sitten joskus kumminkin vaikka eläisi kuin sika pellossa syntisenä siihen saakka. Sie olet se joka on antikristuxen hengessä ja imarrellet ja viljelet epätoivoa Oikeata ja Voimakasta Evankeliumia vastaan,, joka kertoo ettei ihminen tee syntiä kun on Uskossa koska ovat saaneet Voimallinen Voitokas Hengen joka pitävät heidät Puhtaina ja Nuhteettomana....
??...En ole julistanut kaikkia taivaaseen,,,se menee silleen kun ihminen uudestisyntyyn,niin rakkaus Jeesukseen laittaa tekemään sen ettei tee syntiä, ja Jumala antaa voiman ja halun,,Mutta ongelma on siinä että samalla kertaa pitäs olla täydellinen,,,(tupakka,ym lankeemukset),,me vaaditaan heti..ja kaveri on langennut,niin heti tuomiottapäälle,,ja vielä jos pukeutuu,tai kuuntelee "väärää" musiikkia vaikka olisi hengellistä,,niin tuomiotta,,tuomiotta!!..lopetan oaltani tähän.Jeesus on tie .totuus ja elämä. Siunaten:Aki.
??? kirjoitti:
>>Jeesuksen lupaama ja antama vapaus poistuu.Ihmisillähän on luontainen tapa vertailla itseään muihin ja erikoisesti tämä korostuu viel¨ä puolueen jäsenyydessä. >>Jeesuksen lupaama ja antama vapaus poistuu.Ihmisillähän on luontainen tapa vertailla itseään muihin ja erikoisesti tämä korostuu viel¨ä puolueen jäsenyydessä.
Jos olet jäsenenä esim. Helluntai, Adventisti, Jehovan todistaja jne.....puolueissa, niin vapautesi on mennyt.Heidän omat oppinsa jo vaatii jäseniltään tiettyä kaavamaista ajattelua ja monasti tätä kaavaa tarkistetaan sopivin väliajoin.
ml213 kirjoitti:
Jos olet jäsenenä esim. Helluntai, Adventisti, Jehovan todistaja jne.....puolueissa, niin vapautesi on mennyt.Heidän omat oppinsa jo vaatii jäseniltään tiettyä kaavamaista ajattelua ja monasti tätä kaavaa tarkistetaan sopivin väliajoin.
Aikoinaan kun olimme Helluntai puolueen jäseninä noin nelisen vuotta, niin useamman kerran vuodessa joku kysyi olemmeko jo täyttyneet Hengellä eli puhummeko kielillä. Kun en silloin en ymmärtänyt tätä asiaa, niin todellisesti se vaikutti meihin ja erikoisesti vapauteemme menetyksenä.
Voin vain kuvitella, jos olisimme edelleen jäseninä ja sama tilanne olisi jatkunut tähän päivään saakka ja KUKAAN EI OLISI OPETTANUT, ettei kaikki edes puhu kielillä.Mikä menetys se olisikin.
Samat oppien vääristymät on muissakin puolueissa ja niiden vaikutukset arkeen ja mielialaan.- Älä lopeta!
aksu521 kirjoitti:
??...En ole julistanut kaikkia taivaaseen,,,se menee silleen kun ihminen uudestisyntyyn,niin rakkaus Jeesukseen laittaa tekemään sen ettei tee syntiä, ja Jumala antaa voiman ja halun,,Mutta ongelma on siinä että samalla kertaa pitäs olla täydellinen,,,(tupakka,ym lankeemukset),,me vaaditaan heti..ja kaveri on langennut,niin heti tuomiottapäälle,,ja vielä jos pukeutuu,tai kuuntelee "väärää" musiikkia vaikka olisi hengellistä,,niin tuomiotta,,tuomiotta!!..lopetan oaltani tähän.Jeesus on tie .totuus ja elämä. Siunaten:Aki.
Tiedätkö Aksu, että juuri sinun kaltaisiasi tämä palsta tarvitsee. Älä lopeta, äläkä lannistu, sillä jos tahdot, voit olla valona ja suolana tällä palstalla, missä niin vähän näkee todellisia pylväitä, eli todellisia uskovaisia, jotka ovat pylväänä Jumalan seurakunnassa ja -valtakunnassa.
- ???
ml213 kirjoitti:
missään mainitsemissasi puolueissa. Olen HELLUNTAISEURAKUNNAN jäsen ja se ei ole mikään puolue! Sinä pilkkaat meitä uskovaisia jotka olemme seurakunan jäseniä kuten Raamattu opettaa. Olemme liittyneen seurakuntaan juuri Raamatun opettamalla tavalla. Sinä halveksi ja vihaat meitä uskovia, kirjoituksesi sen paljastaa. Kehoitan sinua tekemään parannuksen ja ottamaan Jeesus vastaan elämääsi pelastajana ja vapahtajana. Lakkaa halveksikasta Jumalan seurakuntaa mainitsemalla sitä puolueeksi. Seurakunta on Jumalan asettama seurakunta jota sinä pilkkaat puolueeksi. Ajattelisit edes vähän mitä täällä palstalla kirjoittelet, vaikka et uskossa olekkaan niin ei pilkata silti kannata, siinä teet itsellesi vahinkoa. Huomaan että olet todella katkera meille uskossa oleville. Miksi olet katkera?
- Keijo.
ml213 kirjoitti:
Aikoinaan kun olimme Helluntai puolueen jäseninä noin nelisen vuotta, niin useamman kerran vuodessa joku kysyi olemmeko jo täyttyneet Hengellä eli puhummeko kielillä. Kun en silloin en ymmärtänyt tätä asiaa, niin todellisesti se vaikutti meihin ja erikoisesti vapauteemme menetyksenä.
Voin vain kuvitella, jos olisimme edelleen jäseninä ja sama tilanne olisi jatkunut tähän päivään saakka ja KUKAAN EI OLISI OPETTANUT, ettei kaikki edes puhu kielillä.Mikä menetys se olisikin.
Samat oppien vääristymät on muissakin puolueissa ja niiden vaikutukset arkeen ja mielialaan.Miksi sinä puhut politiikkaa täällä HELLUNTAILAISUUS palstalla? Oletko todellakin niin tyhmä että et ymmärrä että politiikka ei kuulu Helluntailaisuus palstalle?
>>>Samat oppien vääristymät on muissakin puolueissa ja niiden vaikutukset arkeen ja mielialaan. - Kalle Kalle
aksu521 kirjoitti:
Aika kova ja tuomitse veljiä ja siskoja,,olen yllätänyt savonarola..oletko valmis ottamaan kiven,,mie en uskalla heittää ensimäistä kiveä,,,kuka on synnitön,heitäköön ensimäisen kiven...
heittelee kiviä jokaisessa kirjoituksessaan. Ei hän kivitä syntisiä.
Hän kivittää Jumalan lapsia. Kivittäminen tuntuu olevan hänen elämäntehtävänsä. - Keijo.
aksu521 kirjoitti:
Sinun sanomasi on tärkeätä tällä palstalla, joten ole mukana keskusteluissa. Savonarolasta ei kannata välittää sillä hänelle uskon asiat ovat vieraita, kun hän ei ole uudestisyntynyt ja siksi hän ei tunne asioita kuten me. Huomaa aksu sinua tarvitaan täällä tuomassa Raamatullista sanomaa esille.
??? kirjoitti:
missään mainitsemissasi puolueissa. Olen HELLUNTAISEURAKUNNAN jäsen ja se ei ole mikään puolue! Sinä pilkkaat meitä uskovaisia jotka olemme seurakunan jäseniä kuten Raamattu opettaa. Olemme liittyneen seurakuntaan juuri Raamatun opettamalla tavalla. Sinä halveksi ja vihaat meitä uskovia, kirjoituksesi sen paljastaa. Kehoitan sinua tekemään parannuksen ja ottamaan Jeesus vastaan elämääsi pelastajana ja vapahtajana. Lakkaa halveksikasta Jumalan seurakuntaa mainitsemalla sitä puolueeksi. Seurakunta on Jumalan asettama seurakunta jota sinä pilkkaat puolueeksi. Ajattelisit edes vähän mitä täällä palstalla kirjoittelet, vaikka et uskossa olekkaan niin ei pilkata silti kannata, siinä teet itsellesi vahinkoa. Huomaan että olet todella katkera meille uskossa oleville. Miksi olet katkera?
Sinä pilkkaat meitä uskovaisia jotka olemme seurakunan jäseniä kuten Raamattu opettaa. Olemme liittyneen seurakuntaan juuri Raamatun opettamalla tavalla.
----
Lue Raamatusta ja ymmärrä, miten Jumalan seurakunta ja sen toiminta ei tunne näitä tämän ajan puolueita sisällään.Raamatusta et löydä jaettakaan, joka ilmentäsi ja opettaisi näin toimimaan.
Apostolien teoissa on hyvä esimerkki Jumalan seurakunnan toiminnasta. Jotka ottivat pelastuksen vastaan ja kastettiin, niin he olivat yhtä seurakuntaa.Tätä Jumalan seurakuntaa ilmennetään Raamatussa paikan nimellä ja erikoisesti siksi,- koska kaikissa senajan seurakunnissa oli sama opetus ja oppi.
Ymmärrä ja havainnoi, miten tämän ajan opetuksen mukaan jokin puolue opetetaan seurakunnaksi ja erikoisinta tässä on se kun tämä nimi ilmentää oppia. Siis lähes joka paikkakunnalla Suomessa on monia oppeja ja siten puolueita.
Ihmisille ei tarvitse sanoa kuin Helluntalaisuus tai Luterilaisuus tai Jehovan todistajat, nin vastapuoli heti liittää sen oppiin.Mikä ihmeen seurakunta tämä on???
PS:
Jumalalla on vain yksi seurakunta jokaisella paikkakunnalla ja tä'tä seurakuntaa klutsutaan paikan nimellä,- ei opin.Keijo. kirjoitti:
Sinun sanomasi on tärkeätä tällä palstalla, joten ole mukana keskusteluissa. Savonarolasta ei kannata välittää sillä hänelle uskon asiat ovat vieraita, kun hän ei ole uudestisyntynyt ja siksi hän ei tunne asioita kuten me. Huomaa aksu sinua tarvitaan täällä tuomassa Raamatullista sanomaa esille.
Täällä toki..mutta tässä ketjussa en lähde väitelemään..haluan tuoda veren evankeliumia täällä..mutta sillaiseen "turhaan vääntöön en lähde"..
- Pane mieleesi:
savonarola kirjoitti:
Armon saavat heti kun tunnustavat syntinsä hylkää sen ja tekevät parannuxen. Muuten pajjaat ja silität heitä ja heidän syntinsä helvettiin Axu ja menet sinne heidän kanssa niinkuin Raamattu opettaa moneen paikkaan.."Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan" (Jeesus Kristus).
- MEE ITTEES SAVIS !
savonarola kirjoitti:
Jaaha! Ja sä olet synnitön vaelluksessas, ajatuksissas ja teoissas? No et oo ainakaan kirjotuksissas.
- Miksi näin?
savonarola kirjoitti:
Ei nykyihmisille saakaan puhua syntisyydestä, armosta vaan ja rakkaudesta heti paikalla. Kaikkea "positiivista" vain.. Ja aina vain pyöritään ihmisen itsensä ympärillä.
Miksi näin? kirjoitti:
Ei nykyihmisille saakaan puhua syntisyydestä, armosta vaan ja rakkaudesta heti paikalla. Kaikkea "positiivista" vain.. Ja aina vain pyöritään ihmisen itsensä ympärillä.
palstoilla korostanut, että puhutaan ja keskustellaan mieluummin Raamatun kirjoituksista kuin ekivaarista, jonka heikkouksista eräät ovat mieltyneet kirjoittamaan.
´- Miksi näin?
ekivaari kirjoitti:
palstoilla korostanut, että puhutaan ja keskustellaan mieluummin Raamatun kirjoituksista kuin ekivaarista, jonka heikkouksista eräät ovat mieltyneet kirjoittamaan.
´Sinä olet kylläkin esimerkki siitä eksytyksestä että antikristus asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa (itse) olevansa jumala.
- Totta!!!
aksu521 kirjoitti:
Täällä toki..mutta tässä ketjussa en lähde väitelemään..haluan tuoda veren evankeliumia täällä..mutta sillaiseen "turhaan vääntöön en lähde"..
voi alkamatta turhaan vääntöön. Ristin kantamista on jatkuvat syylliseksi joutuminen, mutta kun muistamme, että Jeesus on sen kaiken edeltä kärsinyt ja kertonut, että Hänen oma kansansa joutuu kokemaan samaan maailmassa, niin silloin se risti on sovelias kantaa, eikä paina olkapäitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965