Uutisissa on Pulan tulvista, monia on kuollut ja tuhansia evakuoitu. Nuo uutiset ovat lähinnä Varsovasta. Tietääkö kukaan vaikuttaako tulvat Gdanskiin? Onko sinne nyt turvallista matkustaa?
Meillä on lennot maksettu Gdanskiin ja lähtö parin päivän päästä. En saa mistään uutisista selvää, kärsiikö Gdansk noista tulvista ja sateista.
Tulvat Puolassa, onko Gdanskissa turvallista?
5
742
Vastaukset
- Wisla
Veiksel on uhkana lähinnä alueille Gdanskin itäpuolella, joen vieressä olevalle alangolle. Gdanskin kautta kulkee ns. "Vanha Veiksel" tai "Kuollut Veiksel" ja päävirta kulkeekin kaupungin ohitse keinotekoisen kanavan kautta. Gdanskissa on tulva tapahtunut vuonna 2001, silloin kuitenkin paikallisten rankasateiden takia, eikä Veiksel ole tulvinnut lainkaan. Tällä kertaa rankkasateet ovat tapahtuneet eteläisen Puolan alueella, Gdanskissa ei pahempia sateita edes ollut.
Käytännössä siis vain jos aiotte mennä Malborkiin (ritarilinnaan Veikselin itäpuolella n. 40km Gdanskissa) kannattaa kysyä pääseekö sinne.- ap
Kiitos vastauksesta. Yksin, tai pelkästään miehen kanssa lähdettäisiin kyllä; aina me ollaan pärjätty -periaatteella. Mutta nyt on mukana meidän pieni lapsi, plus että olen aika pitkällä raskaana. Lennämme Gdanskiin ja menemme Sopottiin, joka siis meren rannalla.
En tosiaankaan oikein mistään löydä tietoa, kun emme puolaa osaa. Kiitos siis paljon vastauksestasi. Ihan sinun oma mielipiteesi kiinnostaa; lähtisitkö itse perheen kanssa? Lennothan ei paljoa maksaneet, joten menetys ei ole suuri. En halua viedä lasta paikkaan jossa täytyy pelätä, tai olla vaarassa. Ja tiedän toki, että auton alle voi jäädä vaikka kotikadulla, mutta entinen matkustusreippaus on hieman hilliintynyt tämän perheentymisen myötä, ja turvallisuus ennen kaikkea. Varsinkin kun en ole oikein terässä tämän tilani takia.
Tiedätkö, onko tuolla Gdanskin suunnalla esim. sähkökatkoja tai muita tulvista aiheutuneita ongelmia? Toimiiko yleinen liikenne normaalisti? - Wisla
ap kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Yksin, tai pelkästään miehen kanssa lähdettäisiin kyllä; aina me ollaan pärjätty -periaatteella. Mutta nyt on mukana meidän pieni lapsi, plus että olen aika pitkällä raskaana. Lennämme Gdanskiin ja menemme Sopottiin, joka siis meren rannalla.
En tosiaankaan oikein mistään löydä tietoa, kun emme puolaa osaa. Kiitos siis paljon vastauksestasi. Ihan sinun oma mielipiteesi kiinnostaa; lähtisitkö itse perheen kanssa? Lennothan ei paljoa maksaneet, joten menetys ei ole suuri. En halua viedä lasta paikkaan jossa täytyy pelätä, tai olla vaarassa. Ja tiedän toki, että auton alle voi jäädä vaikka kotikadulla, mutta entinen matkustusreippaus on hieman hilliintynyt tämän perheentymisen myötä, ja turvallisuus ennen kaikkea. Varsinkin kun en ole oikein terässä tämän tilani takia.
Tiedätkö, onko tuolla Gdanskin suunnalla esim. sähkökatkoja tai muita tulvista aiheutuneita ongelmia? Toimiiko yleinen liikenne normaalisti?Lähtisin kyllä. Oma tyttäreni on tullut sieltä tänään, kaikki OK.
Lentokenttä on korkealla paikalla, Sopot ei missään varsinaisissa maantieteellisissä yhteyksissä Gdanskin kanssa, niiten välillä ylänkö/merenranta, kentältä pääsee Sopottiin myös Gdynian kautta jos haluaa eikä tarvitse edes Gdanskin keskustan kautta mennä.
Gdanskissa 18 astetta, aurinko paistaa. - ..
ap kirjoitti:
Tiedätkö, onko tuolla Gdanskin suunnalla esim. sähkökatkoja tai muita tulvista aiheutuneita ongelmia? Toimiiko yleinen liikenne normaalisti?juttelin juuri myös Gdanskissa asuvan kaverini kanssa ja tulva ei ole vaikuttanut mitenkään sinne. Eli turvallisin mielin lähtisin matkaan.
- ap
.. kirjoitti:
juttelin juuri myös Gdanskissa asuvan kaverini kanssa ja tulva ei ole vaikuttanut mitenkään sinne. Eli turvallisin mielin lähtisin matkaan.
Ihanaa, kiitos vastauksista! Pelot hälveni, kun saa tietoa. Eli alan pakata laukkuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748